Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Simulaattori
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
Paikkakunta: Forssa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Simulaattori »

J#malauta, mulla on penkinlämmitin!!!

Toi ropponen on ollu mulla viis vuotta... :crazyeyes:

Kiitti, GiuliaSuper! :lol: :lol: :lol:
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^Oleppas hyvä vaan ;) Toimivuudesta en mene takuuseen. Mulla nimittäin toimii vain pelkääjän puolen grilli.

Avatar
Simulaattori
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
Paikkakunta: Forssa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Simulaattori »

Heti testaan kotimatkalla. Keitän p*rseen sellaiseen kuntoon että punoittaa vielä maanantainakin!
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Simulaattori kirjoitti:J#malauta, mulla on penkinlämmitin!!!

Toi ropponen on ollu mulla viis vuotta... :crazyeyes:

Kiitti, GiuliaSuper! :lol: :lol: :lol:
Mullakin oli juuri tuollainen reaktio kun löysin sen nappulan siivotessani autoa! Harmi vaan et grilli toimi sen pari kk ja meni kaput!
Kuva

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Pujazuba kirjoitti:
Simulaattori kirjoitti:J#malauta, mulla on penkinlämmitin!!!

Toi ropponen on ollu mulla viis vuotta... :crazyeyes:

Kiitti, GiuliaSuper! :lol: :lol: :lol:
Mullakin oli juuri tuollainen reaktio kun löysin sen nappulan siivotessani autoa! Harmi vaan et grilli toimi sen pari kk ja meni kaput!
Mulla ei pala kumpikaan ledi penkinlämmittimistä, eikä myöskään lämpiä.
Tutkailin elearnista sen rillin kytkentää, minun mielestä sen ledin pitäis syttyä vaikka rilli oliskin risa.
Taitaa olla kytkin mennyt molemmin puolin, rillejä näky saavan piiltemasta halavalla.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... tin-39703/

Avatar
Simulaattori
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
Paikkakunta: Forssa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Simulaattori »

Jep, ei se parila ainakaan puolen tunnin ajon jälkeen lämmittänyt edes mieltä.
Ja samoin, ei syttynyt valokaan. Joten jos joku saa homman pelittämään, niin ei haittaa vaikka kertoo siitä esimerkiksi täällä. Tottahan sen kuntoon sais jos veis ehjärille ja sanois että rikki on. Mutta taitais auton arvo tuplaantua... :D
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Yleisestihän grillistä paukahtaa vastus poikki, kun penkille istutaan / lastataan raskasta tavaraa pienelle alueelle. Ei tuo hirveästi lämmitä, mutta kyllä sen tuntee pakkasella. Vrt esim. pösö-405:n tai 207:n grilliin on tuo tehoton, mutta toisaalta eipähän perspuoli ala hikoamaan ihan hillittömästi kärventymisen johdosta

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Onko rasvaus ainoa toimenpide lukkopesän jäykkyyteen?
Aamulla piti huitasta nyrkillä pesä pohjaan että sai oven auki. Sit piti onkia se avaimella ylös.
Pitäis varmaan viritellä samantyylinen lukkopesän lämmitys kuin vm 88 jakessa on että pääsis autoon sisälle pakkasaamuna.
Tutkin jaken kytkentäkaaviota ja siellä on termostaatin kanssa sarjassa pieni vastus lukkopesän ympärillä.
Olenkin joskus ihmetelly kun sen lukot toimii aina

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Voitelu on hyvä. Aseöljyä ja aikaisemmin mainittu torxin avaaminen on suotavaa. Ja ruuttaa sitä tavaraa kunnolla sinne, ihan oikeasti kunnolla. Tulkoot ulos, vemputat nappia ja ruuttaat lisää tavaraa. Tulee aika mielenkiintosen näköistä mönjää pihalle, mutta alkaa toimimaankin.
Olen vakavissani miettinyt keksiä tuohon jotain vielä parempaa, kuin aseöljyn tai lukkosulan... Käsijarruvaijereissa silikonispray toimii äärettömän hyvin, kun sekin kuitenkin sekä poistaa vettä, voitelee ja samalla suojaa kosteudelta - miksi ei toimisi lukossa? (en ole vielä uskaltanut kokeilla kuitenkaan :D)

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

156:sta sen tarkemmin tuntematta ääni kunnon ppvk-huollolle*. Lähtee ainakin kaikki turhat moskat pois ja saa kunnon voiteluaineet tilalle ja mahdolliset kulumat ja murtumatkin voivat löytyä. Ottaa toki aikansa, mutta kunnolla tekeminen yleensä niin tekee.

Pura
Putsaa
Voitele
Kasaa
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Miten noissa varttikutosissa saa valot säätöihin? Jos lyhyt on suurinpiirtein kohdillaan, näyttää pitkä palmujen yli Norjaan. Mitä ilmeisemmin siis lyhyttä ja pitkää pitäisi pystyä säätämään erikseen.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Ettei nyt olisi se legendaarinen lamput väärin päin kun ne saa sinne vaikka miten päin mutta tässä lisää aiheesta:http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=50574
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

molex to sata, lose all your data.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Taitaa tosiaan mennä helposti polttimot huonosti paikalleen ja valo näyttää sitten mihin sattuu. Näyttää ne valot tosin oikeinkin suunnattuna sinne kuusenlatvoihin, se on luigi tainnut ajatella lamppua suunnitellessaan että siellä olisi jotain nähtävää, tai sitten on ollut amerikkalaistyyppinen aivoitus että pitää valaista tien yläpuolella olevat opasteet. Itse kyllä ottaisin mieluummin enemmän valoa sinne eteenpäin.

156:n kaukovalojen valokuvio on samanlainen kuin G-mallin Astrassa jossa on legendaarisen huonot valot.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kyllähän nuo kohdilleen sai. Kunhan lähiajovalopolttimo on oikein päin ja pitkän polttimo on oikean mallinen, sinne kyllä kun _SAA_ helposti vaikka minkä vääräkantasens polttimon - näköjään :roll:

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Hajua tai ajatusta seuraavaan:
Mitkä sähkön ja äänentoiston jumalat ovat karheita kun toistuvasti Hämeenlinnanväylällä Kaluakkalan nurkilla CD:n sulosävel vaihtuu YLE:n urheiluksi? Yle-verolle arvoa, joo mutta noilla nurkilla ämyreistä tulee yleensä Donna e' mobile ja kuuntelisin mieluummin sitä ;)

-Tazio


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kai sulla on TA/TP -asetukset pois päältä autoradiosta?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Onko missään huoltoasemilla tms. enää öljyimureita? Tekisi tuosta tulevasta öljynvaihdosta helppoa.

Avatar
Simulaattori
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
Paikkakunta: Forssa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Simulaattori »

Aprikos, päivitin tuossa puutelistaa.

- polttoainekorkki (pitäiskö aiheettomasti syyttää rouvaa hukkaamisesta?)
- Aluvanteen keskiön musta logo
- haluaisin myös uuden logon scudettoon. Vanhasta ei enää oikein erota ees kirjaimia.

Kellään kokemuksia mistä nuo jouhevimmin sais, vai lojuisko nurkissa...?
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Korkki löytyy täältä ,laita pm.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^Ebay

Edit: Ai niin, Willezin mainitsemasta Alfistista omanikin tilasin.
Sieltä muistaakseni vaan kannattaa tilata muutakin samalla, jotta hinta on kilpailukykyinen.
Viimeksi muokannut Finest, 16 Marras 2013, 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

^^^ alfisti.net

Avatar
Simulaattori
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
Paikkakunta: Forssa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Simulaattori »

Edes voimallinen kuuklettaminen ei oo auttanut mua löytämään tätä. Jossain kyllä muistelisin nähneeni....
Liitteet
2013-11-16 09.15.27.jpg
2013-11-16 09.15.27.jpg (43.46 KiB) Katsottu 6010 kertaa
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »


Avatar
Simulaattori
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
Paikkakunta: Forssa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Simulaattori »

Just!

Grazie mille! :-D
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Termarikyselyä tessusta. Joku ei nyt osu meikän järkeen sitten mitenkään.

1) Miksi ylävesiletku lämpenee ihan ensimmäisenä - tuohan on termarin takana? Uusi Facetin termari kyseessä
2) Mistä nämä osanumeroto on revitty?
Alkuperäinen, kiinni ollut Behr: 60653946 (jumittui auki vähän väliä, jäähtyi liikkeellelähdössä kone erittäin tehokkaasti)
Tilalle tullut Facet: 60653946 (jumittelee "tai jotain", lämpenee hitaasti ja ei enää pidä lämpöä edes yhden asteen pakkasella, paikallaan nousee kyllä kivasti. Ylävesiletku lämpiää ekana havaittavasti...)
Tilalle tullut Behr: 60672655 - torstaina toivottavasti pääsee asentamaan, josko lämpöanturinkin uusimisella murheet vähenisi? Käsittääkseni tuossa pitäisi myös joku muu letku lämmetä ihan ensimmäisenä, kuin ylävesiletku, joka lämpenee nyt kiinni olevalla Facetilla tasan ihan ensimmäisenä havaittavasti (tuohan on nimenomaan termarin luukun takana, vanha Behr kiinni ollessaan ainakin on täysin vesitiivis tuosta kohtaa).

Epäselvää on, että mitä eroa noissa on. Tuo uusin numero ei korvaa vanhaa numeroa, enkä löytänyt mitään muutakaan mitä se korvaisi ja mistä - eper ei tunne koko numeroa laisinkaan (?)
Fyysisesti tuo on 99% identtinen vanhan Behrin kanssa, ainoa ero on siinä, että tässä ei oles stanssattuna Alfa Romeo-tekstiä ja logoa. Myös Behrin sisäiset osanumerot ovat noille termareille eri, vaikka mitat on sama ja avautumislämpötila on sama. Nooh, tässä tuli sentään lämpöanturi mukana, johtuisikohan outo numero peräti siitä...?

Jos ei nytkään ala homma hoitumaan, nimeän tessun noidutuksi. Ilmaa ei ole järjestelmässä, nesteet kiertää kivasti jne. niin alkaa nuo vaihtoehdot käymään vähiin.

Avatar
Simulaattori
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
Paikkakunta: Forssa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Simulaattori »

Pelkällä termarilla ja termarilla anturilla on oletettavasti eri varaosanumero.
Mulla on kans pieniä samankaltaisuuksia, pakkasilla.
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Aquatica kirjoitti:Termarikyselyä tessusta. Joku ei nyt osu meikän järkeen sitten mitenkään.

1) Miksi ylävesiletku lämpenee ihan ensimmäisenä - tuohan on termarin takana? Uusi Facetin termari kyseessä
2) Mistä nämä osanumeroto on revitty?
Alkuperäinen, kiinni ollut Behr: 60653946 (jumittui auki vähän väliä, jäähtyi liikkeellelähdössä kone erittäin tehokkaasti)
Tilalle tullut Facet: 60653946 (jumittelee "tai jotain", lämpenee hitaasti ja ei enää pidä lämpöä edes yhden asteen pakkasella, paikallaan nousee kyllä kivasti. Ylävesiletku lämpiää ekana havaittavasti...)
Tilalle tullut Behr: 60672655 - torstaina toivottavasti pääsee asentamaan, josko lämpöanturinkin uusimisella murheet vähenisi? Käsittääkseni tuossa pitäisi myös joku muu letku lämmetä ihan ensimmäisenä, kuin ylävesiletku, joka lämpenee nyt kiinni olevalla Facetilla tasan ihan ensimmäisenä havaittavasti (tuohan on nimenomaan termarin luukun takana, vanha Behr kiinni ollessaan ainakin on täysin vesitiivis tuosta kohtaa).

Epäselvää on, että mitä eroa noissa on. Tuo uusin numero ei korvaa vanhaa numeroa, enkä löytänyt mitään muutakaan mitä se korvaisi ja mistä - eper ei tunne koko numeroa laisinkaan (?)
Fyysisesti tuo on 99% identtinen vanhan Behrin kanssa, ainoa ero on siinä, että tässä ei oles stanssattuna Alfa Romeo-tekstiä ja logoa. Myös Behrin sisäiset osanumerot ovat noille termareille eri, vaikka mitat on sama ja avautumislämpötila on sama. Nooh, tässä tuli sentään lämpöanturi mukana, johtuisikohan outo numero peräti siitä...?

Jos ei nytkään ala homma hoitumaan, nimeän tessun noidutuksi. Ilmaa ei ole järjestelmässä, nesteet kiertää kivasti jne. niin alkaa nuo vaihtoehdot käymään vähiin.

Katsoitko sinne kotelon sisälle oliko siellä millainen termari?
Mulle tarjosi varaosaliike v6 malliin sellaista missä oli venttiili joka virtaa koko ajan läpi.
Ostin sellaisen halvemman missä ei ollut venttiiliä, hyvin lämpiää ja pysyy lämmöt pakkasella. Kesällä sit hyppää kyllä heti lämmöt ylös

berliina
Viestit: 1154
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja berliina »

Pitkästä aikaa ajoin pihalla -98 v6:lla rupes pakki takeltelemaan.eikä enään saa päälle.Onks tässä vaijerilla vaihteensiirto kepiltä laatikkoon.Öljyt vaihdoin Red linet 75-90:set se tuskin vaikuttaa asiaan.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Tuo on mekaaninen venttiili, joka on tiivis jos on kiinni. Tiivis = ei tipan tippaa läpi. Sellainen näytti olleen tuo Facettikin...

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

berliina kirjoitti:Pitkästä aikaa ajoin pihalla -98 v6:lla rupes pakki takeltelemaan.eikä enään saa päälle.Onks tässä vaijerilla vaihteensiirto kepiltä laatikkoon.Öljyt vaihdoin Red linet 75-90:set se tuskin vaikuttaa asiaan.
Vaijerivetoinen on juu. Kurkkaas kepin juuren muovit onko haljennut tai kiinnityspultit löystyneet.

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Nyt on Busso pihassa, hieno peli kyllä.

Kaikki tuntuu pelittävän, ainakin toistaseks.

Mutta, tossa muutama tunti sitten sytty ajossa toi kierroslukumittarin ylhäällä oleva

"Polttoaineensuihkutuksessa on toimintahäiriö" -valo

Ajoin pihaan ja sammutin, koitin vielä käyntiin ja syttyi uudelleen.

Nyt äsken kävin vielä uudestaan, valo paloi, mutta sammui muutaman kertaa ja sytty uudestaan, pihaan kun tulin niin oli valo sammunut.

Aiemmin tuntu muutaman kertaa kaasua painettaessa olevan pieni viive ennekuin mitään tapahtui, mutta tapahtui vaan kerran pari.

Jostain luin että voi johtua jos moottori on pesty esim painepesurilla tms.. autohan on juuri liikkeestä ostettu, joten voineet helpostikin näin tehdä. Ja liike 200km päässä (tosin saman firman liike 100km päässä)

Onko mahdollista että mahdollinen vika ns. "korjaantuu itsekseen" vai onko pakostikin jotain tekemistä?

Avatar
Kurzweiler
Viestit: 223
Liittynyt: 19 Joulu 2010, 16:38
Car(s): 156 3.2 GTA -04, Peugeot 308 SW GT 2.0 HDI - 15
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kurzweiler »

Onko kellään kokemusta hirveää mekkalaa pitävästä lämmityslaitteen puhaltimesta? 1 ja 2 teholla suhajaa normaalisti mutta 3 ja 4 resonoi niin että taju lähtee :-D Muuten pelaa hyvin ja ilma liikkuu.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Vikakoodin lukuun vaan, sillä pääsee. Voi olla vettä tulpankolossa (aina voi toivoa parasta :D)

berliina
Viestit: 1154
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja berliina »

Jarsan kirjoitti:
berliina kirjoitti:Pitkästä aikaa ajoin pihalla -98 v6:lla rupes pakki takeltelemaan.eikä enään saa päälle.Onks tässä vaijerilla vaihteensiirto kepiltä laatikkoon.Öljyt vaihdoin Red linet 75-90:set se tuskin vaikuttaa asiaan.
Vaijerivetoinen on juu. Kurkkaas kepin juuren muovit onko haljennut tai kiinnityspultit löystyneet.
Kiitti kurkataan huomenna,jos ei sada.Mä löysin sun jutun v-laatikko ongelmistasi.Voi olla mutteri menny sen laatikon päällä olevan vivun väliin.Mutterin piti mennä akun kiinnityspulttiin,mut putos lootan päälle ja kun kävin ajamassa sen jälkeen alko pakki vinoilemaan.Vähän muutkin vaihteet takkuilee ennen oli herkät
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

Macela kirjoitti:Nyt on Busso pihassa, hieno peli kyllä.

Kaikki tuntuu pelittävän, ainakin toistaseks.

Mutta, tossa muutama tunti sitten sytty ajossa toi kierroslukumittarin ylhäällä oleva

"Polttoaineensuihkutuksessa on toimintahäiriö" -valo

Ajoin pihaan ja sammutin, koitin vielä käyntiin ja syttyi uudelleen.

Nyt äsken kävin vielä uudestaan, valo paloi, mutta sammui muutaman kertaa ja sytty uudestaan, pihaan kun tulin niin oli valo sammunut.

Aiemmin tuntu muutaman kertaa kaasua painettaessa olevan pieni viive ennekuin mitään tapahtui, mutta tapahtui vaan kerran pari.

Jostain luin että voi johtua jos moottori on pesty esim painepesurilla tms.. autohan on juuri liikkeestä ostettu, joten voineet helpostikin näin tehdä. Ja liike 200km päässä (tosin saman firman liike 100km päässä)

Onko mahdollista että mahdollinen vika ns. "korjaantuu itsekseen" vai onko pakostikin jotain tekemistä?
Veikkaan kaasupolkimen potentiometrin liitintä, ko. liitin on hanskalokeron takana, vaatiin kikkailua ja pinnien kääntelyä, tai sitten tinaa piuhat ja ohittaa koko liittimen. Mutta joo, paras ois lukea vikakoodit ensin!
-t-

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Ookkei.. huomenna tsekkaan mitä selviää. :roll:

E: Ei kerinnykkää.. noh uudelleen huomenna.

Pelkkä vikakoodien luku 35€
Viimeksi muokannut Macela, 21 Marras 2013, 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja buctu »

Yrittänyt etsiä ohjetta laturin irroittamiseen 2.4 20v disukasta, mutta elearnista en löytänyt. Osaako joku kertoa mikä olisi työjärjestys vai onko sama kuin 159 kanssa, että riippuu pultin kannan suunnasta? :lol:
"Too much ain't enough"

berliina
Viestit: 1154
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja berliina »

Alko taas toimimaan vaihteet.En tehnyt muutakuin pistin pakin päälle ja starttasin ja pakki oli päällä.Ajelin vähän toimi kuin ihmisen mieli.Toivotaan ettei tee jaztzoja.Vielä muutama ruostepaikka ja uudet takatolpat ja katsastamaan pääsee evitpeltin entinen liikenteeseen.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Macela kirjoitti:Nyt on Busso pihassa, hieno peli kyllä.

Kaikki tuntuu pelittävän, ainakin toistaseks.

Mutta, tossa muutama tunti sitten sytty ajossa toi kierroslukumittarin ylhäällä oleva

"Polttoaineensuihkutuksessa on toimintahäiriö" -valo

Ajoin pihaan ja sammutin, koitin vielä käyntiin ja syttyi uudelleen.

Nyt äsken kävin vielä uudestaan, valo paloi, mutta sammui muutaman kertaa ja sytty uudestaan, pihaan kun tulin niin oli valo sammunut.

Aiemmin tuntu muutaman kertaa kaasua painettaessa olevan pieni viive ennekuin mitään tapahtui, mutta tapahtui vaan kerran pari.

Jostain luin että voi johtua jos moottori on pesty esim painepesurilla tms.. autohan on juuri liikkeestä ostettu, joten voineet helpostikin näin tehdä. Ja liike 200km päässä (tosin saman firman liike 100km päässä)

Onko mahdollista että mahdollinen vika ns. "korjaantuu itsekseen" vai onko pakostikin jotain tekemistä?
Tänään katottiin, vaikuttais että tulpankoloissa ei ollu mitään ylimäärästä tai moottorissa muutaakaan pesusta johtuvaa häikkää.

Vikakoodinlukija sanoo lambdaa ja kaasupolkimestakin ilmeisesti jotain asentohässäkkää(muista tarkalleen ottaen mitä)

Vikakoodit nollattiin ja sama valo sytty samantein uudelleen kun ajaan lähti.

Onko siis todennäköisesti toi lambda? Myös tyhjäkäynnillä oli häikkää, että sillon tolla kaasupolkimella ei olis tekemistä?

Avatar
Mokomakin
Viestit: 718
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Etupäässä kolahtelee, tukivarret, koiranluut, vakaajan puslat uusittu vuoden sisään. Mielessä onkin vetarin sisempi nivel. Videoin vetarin kitkuttelua, kuulostaako terveeltä? Vaihde oli vapaalla... https://db.tt/ZCKw5bYh

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Ainakin Lambda. Jos putkessa ei reikiä (KANNATTAA TSEKATA EKANA! Uusikin lambda voi mennä murusiksi), ei muuta kuin uutta paikalle. Ainiin, älä edes kuvittele käyttäväsi halpoja tarvikkeita. Osta suosiolla Boschin alkuperäinen, jos haluat, että toimii.
Kaasupolkimen asentoanturi aiheuttaa paljonkin ongelmia, jos siinä on hämärää - ymmärtääkseni polkimen päässä on yksi kappale jonkin sortin antureita, mutta sen toiminnasta en osaa juuta enkä jaata sanoa, foorumilta löytynee varmasti hakemalla juttua tuosta. Ongelmia, mitä se aiheuttaa, on ainakin epälooginen signaali-virhettä, joka taasen taitaa vetästä auton vikatilaan -> rajoittaa tehoja/kierroksia, isollakin kädellä.

Ainiin, lambdan vikakoodi voi tulla myös:
- Imuvuodosta
- Vuotavasta putkesta
- Jopa rikkinäisestä ilmistä (tai imuvuodosta ilmin jälkeen)

Ja onhan noita vaihtoehtoja, mutta noilla ehkä alkuun pääsee...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mokomakin kirjoitti:Etupäässä kolahtelee, tukivarret, koiranluut, vakaajan puslat uusittu vuoden sisään.
Onko minkä merkkistä osaa? Monelle tarvikeosalle vuosi riittää hienosti kolinan kehittämiseen.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 718
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Lähinnä twr/moog, koiranluut on kyllä hyllyssä lojuneet mapcot, mutta kolahtelu oli ennen ja jälkeen niiden asennuksen.. Kolahdus kuuluu kiihdytyksessä, kaasun päästäessä ja usein myös lievästi suuntaa vaihtaessa.. Paljon olen koittanut netistä kaivaa dataa ja pääepäilyt vois olla vetari tai moottorin kiinnike. Kertooko tuo vetarin heilutteluvideo sen kunnosta mitään?

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

oletkos sitä takakannatinta tutkinut?

Avatar
Mokomakin
Viestit: 718
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Tutkitaan! Onko yleinen vikapaikka? Riittääkö visuaalinen tarkistus vai miten fiksuinta todentaa? Tuntuu että mölinä kuuluu hanttarinpuolelta.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Mitä olen lukenut ulkomaisia foorumeita, kun selvittelin omia kolahduksia, niin vaikuttaa siltä että moottorin taaimmainen kannatin on hyvinkin yleinen vika. Mulla meni takakannattin vaihtoon kesällä. Kolahdus tuntui penkissä saakka ja kyseinen osa on vähän vaihdekepin etuvasemmalla puolella(muistaakseni). Voi olla JTS/TS.ssä eroa. Vika ilmeni reiluissa kiihdytyksissä ja sitten kaasun nopeasti päästäessä irti. Mulla kyseinen kannattimen kunto näytti ulospäin olevan ok, mutta vulkanoitu kumi oli vaan yksinkertaisesti antautunut. Osa maksoi ebaystä 40€. Varmaan kannattaa katsoa tuon lisäksi, että etummainen pakoputken kannatimen pultit on paikallaan, se voi myös kolahdella. Vaikkakin TS:ssä on erilainen pakoputki kuin JTS:ssä.

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Mistähän vuotaa jotakin, ja mitä? Öljypohjan ja vaihdelaatikon välistä tulee, kohdasta mihin ei millään näe. Yritin paperin avulla katsoa että onko öljyä vai jotain muuta, mutta se kohta on niin paskanen, että se paperi oli aina ihan musta eikä ottanut mitään selkoa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mun vanhas seles vuoti laatikon ja koneen välistä keltasta öljyä ja se oli kuulema laatikkööljyä mutta tupsta kohdin kun vuotaa niin voi olla kampiakselin stefa jos se on moottoriöljyä. mutta vuoto voi lla vaikka venakopantiiviste joka vuotaa ylhäältä ja valuu alas näyttäen et tulis laatikon ja koneen välist.

e: käsitin et vuotais koneen ja laatikon välist mut puhuitkin öljypohjast. voihan olla öljypohjan tiiviste joka vuota. selvitä vuodon lähde ja alota vaikka pesemällä nuo paikat niin helpompi nähdä.

Vastaa Viestiin