Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

oon samaa mieltä että autoon mukaan kelien mukanen vaatetus, eihän sitä tiiä vaikka vessa hyytyis tielle ja sen sellasta. ei tarvii takki olla pääl, mut ei mua haittaa vaik on, kunhan ees autossa messis. tätähän ei muijani ymmärrä vaikka olen yrittäny selittää. muttakun - talvitakit on epätyylikkäitä, muodottomia säkkejä ja tällä on ydintalvellakin joku helvetin kesäriepu päällä kun lähetään johonkin.

viimeks kun jätettiin auto huoltoon, niin eipä ollut kunnon takkia mukana, käveltiin himaan se 2 km, mulla oli lämmin sillä ei :lol:

olinko törkeä? :D

RoniB
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Marras 2012, 22:57
Car(s): Alfa romeo 156 -02 1.8 "super"

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RoniB »

jkk kirjoitti:oon samaa mieltä että autoon mukaan kelien mukanen vaatetus, eihän sitä tiiä vaikka vessa hyytyis tielle ja sen sellasta. ei tarvii takki olla pääl, mut ei mua haittaa vaik on, kunhan ees autossa messis. tätähän ei muijani ymmärrä vaikka olen yrittäny selittää. muttakun - talvitakit on epätyylikkäitä, muodottomia säkkejä ja tällä on ydintalvellakin joku helvetin kesäriepu päällä kun lähetään johonkin.

viimeks kun jätettiin auto huoltoon, niin eipä ollut kunnon takkia mukana, käveltiin himaan se 2 km, mulla oli lämmin sillä ei :lol:

olinko törkeä? :D
Hieno mies kysyy onko naisella kylmä ja tarjoaa takkia, oikeassa ollut mies kysyy onko kylmä ja naisen valittaessa tokaisee "minulla on lämmin. Onneksi otin takin."

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

RoniB kirjoitti:Ymmärrän tämän ja itsekkin yhden takin kanssa teen usein niin että jätän sen pois, mutta itsellänikin on tästä se ikävä muistutus tuulilasin alareunassa. Poikittain oleva halkeema ikkunassa. Kova lämpö sisällä lasille, tyhmänä, ja ulkona kylmä, kylmä lasi, aiheuttavat lasin halkeamisen ja niinhän sitä ei ole suunniteltu.
Mä en ole ikinä mistään autosta saanut lasia halki sisätiloja lämmittämällä. Se voi toki vaikuttaa, että puhallan lasille sen verran kun tarvii että se pysyy kirkkaana ja pääosa lämmöstä suhutetaan jalkatilaan ja naamalle (edelleen, ei mua kiinnosta paleleeko tai hikoileeko se tuulilasi, kunhan mä en palele tai hikoile). Toki voi olla että jossain autossa tuo tapahtuu herkemmin kuin toisessa ja mulle on osunut niitä malleja, joissa niin ei herkästi käy.
RoniB kirjoitti:Lisäksi jos lapsen kanssa menemme ei lapselta ole järkeä ottaa vaatteita pois autoon ja alkaa pukea pakkasessa tai antaa hänen hikoilla ja mennä sitten pakkaseen.
No juu, tämä kuulostaa täysin ymmärrettävältä. Lapsinäkökohtaa ei näin yksineläjänä osaa aina ottaa huomioon, mutta eipä sen mukaan itse jaksa elääkään, kun ei tarvi.
jkk kirjoitti:oon samaa mieltä että autoon mukaan kelien mukanen vaatetus, eihän sitä tiiä vaikka vessa hyytyis tielle ja sen sellasta. ei tarvii takki olla pääl, mut ei mua haittaa vaik on, kunhan ees autossa messis.
Juu, varustusta on syytä olla mukana, mutta se ei tarkoita, että pitäisi ajaa michelin-ukkona.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

RoniB kirjoitti:Autossa on vikaa jos se kylmenee merkittävästi ajassa korkki pois, nesteet sisään, korkki kiinni ja käyntiin ja maksamaan.. Ainut auton sammuttamisessä on märällä monta ihmistä autossa niin huurtuminen.. sekin lähtee kun hetken odottaa.. Autossa ei kuulu olla niin lämmin että takki otetaan pois.. Vain niin että lopetat tärisemisen.
Ja kun tässä on tuosta minun tapauksesta kyse, niin kerroin jo tuossa ylempänä että auto ei ollut käynnissä siksi ettei se kylmenisi, vaan siksi että se lämpenisi. Auto siis ei ollut lämmin tankille ajaessa, ja jätin käyntiin että se lämpenisi edes vähän.

RoniB
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Marras 2012, 22:57
Car(s): Alfa romeo 156 -02 1.8 "super"

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RoniB »

Tuomas K kirjoitti:
RoniB kirjoitti:Autossa on vikaa jos se kylmenee merkittävästi ajassa korkki pois, nesteet sisään, korkki kiinni ja käyntiin ja maksamaan.. Ainut auton sammuttamisessä on märällä monta ihmistä autossa niin huurtuminen.. sekin lähtee kun hetken odottaa.. Autossa ei kuulu olla niin lämmin että takki otetaan pois.. Vain niin että lopetat tärisemisen.
Ja kun tässä on tuosta minun tapauksesta kyse, niin kerroin jo tuossa ylempänä että auto ei ollut käynnissä siksi ettei se kylmenisi, vaan siksi että se lämpenisi. Auto siis ei ollut lämmin tankille ajaessa, ja jätin käyntiin että se lämpenisi edes vähän.
Joo ei tuo ollut sinulle vaan yleinen kannanotto näin kun ihmiset aiheesta keskuteli.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

RoniB kirjoitti:Lisäksi jos lapsen kanssa menemme ei lapselta ole järkeä ottaa vaatteita pois autoon ja alkaa pukea pakkasessa tai antaa hänen hikoilla ja mennä sitten pakkaseen. Tietävät aina kuumetta, joka on aina koko perheellä.
Mulle opetettiin, että kuumeen aiheuttaa basilisko eikä väärä vaatetus. :wink: Omilla nappuloilla toki oli talvikamat päällä ku ne oli snadeja, mut nehän voi avata istuimessa ja ottaa lätsän ja hanskat pois päästä. En mä sen takia lämmitystä alkanu säätämään, mutta onneksi tapoja on monia niin ei tule aika pitkäksi.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

^Samaa mieltä, ei se tauti siitä hiestä tule, tai hikoilemattomuudesta. Itsekkin annan puhaltaa lasille niin kauan kun tarve vaatii ja räplään käsin itse... Siis lämmityslaitetta kun tarvitsee jaloille puhallusta.

Ei oo tuulilasit halkeillu.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Yks tuttu valitteli joskus että sen naiskaverilla on menossa kolmas tuulilasi Polossa varmaan sen takia että hän laittaa auton käyntiin ja tuulettimen täysille heti aamulla ja sen takia ne halkee.
En oikein uskonut että se siitä johtuu. Varsinkin kun se auto ei heti tulikuumaa puhalla vaan lämpenee hitaasti. Mutten mä taas tunne Polon uunia hyvin.
Kuva

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kun sen tuulettimen laittaa puhaltamaan heti täysillä lasille puhaltaa se lämmittämätöntä ulkoilmaa joka on samassa lämpötilassa kuin se lasikin. Se siis ei voi aiheuttaa lämpörasituksia lasiin. Moottorin lämmetessä lämpenee puhallusilmakin, mutta aika rauhallisia on lämpötilan muutokset siinäkin.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Mikähän vaivaa vakionopeudensäädintä? Merkkivalo tillottaa komiasti mutta ei vaan toimi. Kuulin että vaihdelaatikkoon menee joku anturi vaihteesta joka kulloinkin on päällä, voisiko se olla syynä?

Onko muilla temppuillut vakkari?
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Pitäisin sitä aika epätodennäköisenä syynä. Testerillähän tuon kyllä helposti varmistaa.

Omasta ryssin joskus kytkinpolkimen anturista "tapin sisään" pääsylinteriä vaihtaessa ja vakkari ei tietenkään toiminut, kun luuli kytkintä painetuksi. Tuo polkimen kytkin löytyy polkimen juurelta. Jos anturin tappi on lyhyenä niin nyppää takas pitkälle. Jarrupolkimen anturin toiminnanhan näkee jarruvaloista, joten tsekkaas sekin mahdollisuus.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Mihenkäs nousee voorumilaisten jtässissä lämpö ny tämmösillä keleillä n. 10- 20km maantiajon jälkeen? Vaihdoin juur uuden termarin (behr) kyylarin vaihdon yhteydessä, kun meinasin sen falskaavan, mutta lämpeneminen ei muuttunut mitenkään. Tykkään, että ennen olis lämmöt noussu paremmin kuin nykyjään. Kattelen huomenna läppärillä ecun ilmoittaman, mutta tähän asti on ainakin mittarinäyttämä/ecu on ollut vertailukelpoinen. Kajuuttaan tulee lämpöä ihan sitämukaa kuin viisari nousee. Mitäs helevettiä vielä vois tarkistaa, vesipumppu? hmm :roll:

Paan tonne myyntipalstelle ton vanhan (ei niin kauhean vanha), ihan ehjän termarin+ kyylärin (jos saan pitämään päätyt) :)

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

No itellä ei nouse paljon 8 km maantieajon aikana jos on pakkasta parikin astetta. Mutta lämmin puhallus kabiiniin alkaa jo n. matkan puolessa välissä.

Noin -10 viiva -15 pakkasista on vähän kokemusta mutta lämpö nousi vielä hitaammin ja lämpimänä ajossa neula pysyi hiukan matalemmalla kuin ei niin kylmällä kelillä jolloin se makaa siinä mittarin 70/90 välissä.

Eli anaali-login mittarin mukaan aika surkeat lämmöt mutta kunhan uuni puhaltaa lämmintä ja neula nousee eikä seilaa kauheasti ajon/seisonnan välis niin ei tarvi murehtia sen kummemmin.
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

n. 2h letkulämppäri päällä ja paisuntasäiliö siis lämmin :P ja runsas 10km ajoa päälle josta 6-7km satasta, niin viisari värähtää hiukan 50 päälle. Ulkona n. 12-15 astetta pakkasta. Lämpöä tulee kyllä sisälle mitä on. Onkohan tuo sisäpuhallus nyt erikoisen voimissaan, ihankuin edellisinä talvina se olis puhaltanut pykälää pienemmin (automaagilla).
Kävin myös vetämässä jo pikkasen lämpimällä motilla konetiellä parikytä kilsaa n. satasta :black: ja lämpö nousi vähän yli "70" viivan ja laski sitten sihen viivalle kaupunkinopeudella. Autossa kyllä tarkeni oikein hyvin. 8)

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Jarsan kirjoitti:^Pitäisin sitä aika epätodennäköisenä syynä. Testerillähän tuon kyllä helposti varmistaa.

Omasta ryssin joskus kytkinpolkimen anturista "tapin sisään" pääsylinteriä vaihtaessa ja vakkari ei tietenkään toiminut, kun luuli kytkintä painetuksi. Tuo polkimen kytkin löytyy polkimen juurelta. Jos anturin tappi on lyhyenä niin nyppää takas pitkälle. Jarrupolkimen anturin toiminnanhan näkee jarruvaloista, joten tsekkaas sekin mahdollisuus.
Tuo saattaa olla syynä. Viime viikolla lähti se kytkimen tanko irti polkimesta. Pitääkin katsoa se. Kiitos vinkistä :)

E: Sehän se, kävin juuri tarkistamassa. On vaan niin pirun ahdas paikka ettei pohjolatallissa kehtaa ropata. Kassellaan kevväämällä :wink:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Noniin, hyvä että veikkaus osui. Jollain pihdeillä nappaat siitä anturin tapista kiinni ja nypäset sen ulos kuorestaan, niin pitäis taas pelittää. :)

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^^ Jos temari on uus tai on takuu kunnossa niin voisit laittaa vaihtoon jotta sais mielenrauhaa. Mutta se on niin yksilöllistä näissä autoissa etten ole kuullut kahdesta samanlaisesta lämpötilakäyttäytymisestä. Alfa on elossa, jokaiselle oma ruumiinlämpö.

Ite laitoin uuden temarin + anturin 04/2012 ja ekana talvena laitoin AlfaDiagin päälle, piuha autoon ja innoissani katselin temarin käyttäytymistä tyhjäkäynnillä.
Aika nopeasti ne lämmöt lähti nousuun. Mittarin 50/anturin 60 kohdalla uunilaite paiskautui päälle mutta automaatin lisätessä tehoa nesteen lämpö kääntyi laskuun! Ajattelin et temari on paskana jo mutta ei kai tyhjäkäynnin aikana moottori tuota niin paljon lämpöä sitäpaitsi ajossa lämmöt nous ihan jees eikä laske paikallaan seistessä joten totuin sen latinomaiseen draamaan.

Kesällä jos auto ei liiku lämmöt menee reippaasti yli 100 ja kovilla pakkasilla ajossa jopa alle 70 mittarin mukaan. Se on elämää. Kun lämmöt jää sinne viiteenkymppiin tai jatkuvasti palailee sinne ei kannata ihmetellä jos temari on eläkkeellä vaan se on!

PS. Omassa mittari/ECU lämmöt meni n. seuraavasti:
50=60
60=70
70=83
80=87
Korkeampia lukemia tuon skitson kanssa en jaksanut tuottaa.
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^2 kpl täysin identtistä termaria/lämpöä, en usko termariongelmaan. Juu , jts ei tyhjäkäynnillä kovasti lämpene, eikä kuulukaan. Ratapäivillä kesällä ei minkäänlaista ylikuumentumisoiretta ollenkaan, flekti oli hyvin rauhallinen. Jäähdytys on siis riittävä. Täytyy seurata ecun lämpöjä ennen suurempia ihmettelyjä. Muistelin vain , että viime talvena olis työmatkan päätteeksi viisari ollu huomattavasti ylempänä. Letkulämitin toimii, paisuntasäiliön kohdalla on sulanu paikka nokkapellissä. :)

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

stoichiometric kirjoitti: Muistelin vain , että viime talvena olis työmatkan päätteeksi viisari ollu huomattavasti ylempänä. Letkulämitin toimii, paisuntasäiliön kohdalla on sulanu paikka nokkapellissä. :)
Mulla ihan sama ilmiö. Temari on kai laiskempi kun on vanhempi.
Kuva

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Pidän pari tuntia johdon päässä ja noin kaksi kilometriä kaupunki ajoa lämpömittari nousee jo viisarin verran yli viidenkympin. Eli rupeaa puhaltamaan lämmintä.
Nopeammin Alfa lämpeää kuin kymmenen vuotta uudempi Opel Zafira 1.8 bensakoneella.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Joo, ehkä murehdin turhaan/muistan väärin. Jos siellä kanavissa on vaikka tapahtunut avautuminen/puhdistuminen, kun nuot nesteet tulee jatkuvasti vaihdeltua. :silly: Taitaa vaan kajuutta lämmetä niin tehokkaasti, ettei motille jää lämpöä. :-D

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

^Lämpötila-anturi tai termari vika. Miten JTS eroaa normaalista ettei lämpene? Samaa bensaa sinne menee ja saman verran tulee hukkaenergiaa :wink: Jossakin on vika jos ei edes 10 km moottoritieajolla lämpene lähelle 90 astetta.
Life is too short to drive boring cars.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Tuo tessuliini on ollut tosi kamiina kylmillä ilmoilla, ja nyt lainasin sitä parinkympin pakkasilla.
Ennen tuo lämpömittarin viisari on ollut 90 kuin nakutettu muutaman kilometrin ajon jälkeen ja sisälle on tullut jopa minulle riittävästi kuumaa.
Nyt tuo sehlasi 90.n jälkeen noustuaan jossain 70 ja 90 välillä ja tuolla ei kyllä meinannut kuuma tulla koko reisussa.
Ja JTS:n viisari näyttää samoja lukemia ja 20.n pakkasessa samoja ongelmia.
Taitaa mennä termarit vaihtoon, onneksi on jts.n termari hyllyssä pääsee kokeilemaan tuota.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Niitä on kuitenkin monta eri merkkistä. Olis kiva tietää mikä on toimiva ja laadukas. Aukeako kaikki samalla lämpötilalla. Muistan nähneeni 88 C jossain.
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^valeo?

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Mitähän se heikka kaupittelee, sieltä tuon tessun termari on kotoisin?
Vaihdoin tuon silloin rempassa varmuuden vuoksi.
Mutta tuossa JTS:n valeon paketissa olevassa uudessa lukee calosrstat leimalla ja 88 astetta.
Tästä ei tietoa mistä on alunperin ostettu.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

No niin, kyllähän tämä meikäläisenkin lämpöjuttu selvis. :) Kertauksena ensin: Jo jonkun aikaa on näyttänyt mittari vähän alhaista lämpötilaa ja toisaalta kajuutassa on tuntunut kuitenkin normilämpöseltä. No sitten alko tarvikekyyläri päätystä vuotamaan, joten sen ihmeempiä tutkimatta uusi jäähdytin ja samalla uusi behr. Lämpeneminen/mittarinäyttämä ei muuttunut hiukkaakaan vaihdosta.
No nyt sitten koitin kauppareisun jälkeen ylävesiletkua, joka oli täysin kylmä kun mittari oli karvan alle sen "70" ja sitten lukija kiine ja vähän lämmitystä niin nätisti pysyy lämpö oikeasti 84-90 (termarin toiminta näkyy selvästi, enimmän aikaa siellä ~87-90). Kajuutan mittari on nyt siis vain jostain syystä alkanut pessimistiseksi, koska se on siinä "70" viivan tienoilla. Vanha behr on siis myös täysin ehjä. :-D
Viimeksi muokannut palkus, 25 Tammi 2014, 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

KauGoH kirjoitti:^Lämpötila-anturi tai termari vika. Miten JTS eroaa normaalista ettei lämpene? Samaa bensaa sinne menee ja saman verran tulee hukkaenergiaa :wink: Jossakin on vika jos ei edes 10 km moottoritieajolla lämpene lähelle 90 astetta.
No sen verran ainakin eroaa esim. tessusta ja bussosta, että tyhjäkäynillä menee ainetta vähemmän. Sitten myös elearnin mukaan jtässän termari aukeaa aikaisemmin (83+/-2) kuin bussossa (87+/-2). Toki tuo ilmoitettu aukeaminen pikkaisen sotii tuota hyvää lämpölukemaa vastaan, mitä ecu näyttää.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

A Bart kirjoitti: Mutta tuossa JTS:n valeon paketissa olevassa uudessa lukee calosrstat leimalla ja 88 astetta.
Tästä ei tietoa mistä on alunperin ostettu.
tuulikin mieleen kun tilasin kesällä kaverille 156 dieseliin sachsin kaksoismassalimpun niin paketista tuli valeon limppu, ei ollut mikään tarra vaan ihan valettuna.

nonzero
Viestit: 100
Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
Car(s): Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987, 156v6 1998
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nonzero »

Toinen takasivuikkuna ei liiku veivistä mihinkään, mutta käsin sitä pystyy liikuttelemaan kyllä. Veivi ei pyöri, vaan irtoaa. Pikkuhiljaa lasi on valunut alaspäin. Lieneekö tuo korjattavissa vai tarviiko varaosia? Onko miten iso homma ottaa verhoilu irti ja laittaa kuntoon?

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Luultavasti käyny sama, kun systerin 156:ssa, että kaapeli ruostunu poikki ja sillon kahva pyöri tyhjää. Sillon ainakin oli helpompi ostaa ja asentaa koko vivustosysteemi kerralla, eikä maksanut ihan älyttömiä.

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

Omassa alfassani vaikuttaisi termodynaamisenilmamassamittarin/maf tunnistimen oikuttelulta, jos lämmöt nousee yli 90. Just vaihdettu ja lämpöviisari vatkaa 75-90 väliä. 2 kalorimetriä vaihdettu, kun lämmöt pysynyt alle 75. Ja bensaa säästyy muutama litra. Runsas bensan kulutus voi lämpönä tietysti aiheuttaa ongelmia pakosarjaan, joka repeytyy -30 asteen kylmyydessä tai liian kuumana käydessään. Helvetti, jo x nes pakosarja. Saako 4-2-1 pakosarjoja enää mistään 156 2.0jts autoon?
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

lato
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 23:37

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja lato »

Kannattaa tarkastaa ensin tulpat ja puolat, ettei kattiin pääse palamatonta polttoainetta.
Alfani (156 JTS) yhden puolan tulpalle menevä "mustamakkara" löi maihin kipinää alhaalla tulpan läheellä.
Puolien puhdistus liottimella (bräkleen) korjasi häiriön.

Saksalainen firma UNI-FIT.de myy kattia myös JTS moottoriin.
Yhteen hitsattu paketti, jossa on pakosarja,
kaksi kattia ja poistoputket, osa nro:70000-55 maksaa389 euroa.
Toimitus kotiovelle viikossa, rahti parikyppiä.
Ei paha, kokemusta on.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuosta kun täälläkin ihmetelty ja ihmetellyt olen minäkin, tuota lämpömittarin näyttämää.

Projektiosastossa hieman stooria, mutta lyhyesti:
Ensimmäisellä kerralla mittari nousee "110"-viivalle (!). Todellisuudessa lämpötila on tällöin ~90astetta ja termari aukeaa.
Sitten mittari tippuu "70"-viivalle, joka on tässä yksilössä absoluuttisesti lainausmerkeissä 70-viiva. Kun mittari tipahtaa "70"-viivalle tai viisarin leveyden verta sen ylle, on lämpötila 76-92. Ei hievahdakaan mittari. Ihan sama, mitä kuormaa antaa koneelle tai millä nopeudella mennään. Jännästi sama mittari nostaa parkissa taas sinne "110"-viivalle, mutta tuolloinkin todellinen on alle 90 ja termostaatti aukeaa jo kauan, kauan ennen kuin mittari on päässyt "110"-viivalle. Eli "tarkka" on tämän yksilön lämpömittari...

Eli siihen taisi jäädä ne pelätyt ongelmat pettävästä/pettäneestä syylarista :D Oletan, että lämpötilan noustessa hieman korkeammalle kuin ajossa, alkaa mittarin vastusarvot "heittelemään" mukamas paljon ja viiveellä nostelee sitten johonkin lukemaan, about hattuvakiolla. Yritä nyt näitä vehkeitä tajuta maallikkona, jos tulevalla mekaanikollakin on vaikeata :lol:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mahtaakos kellään olla havaintoa että löytyisikö näitä lähempää kuin rapakon takaa?

Kuva

JTS:n lambdan liitin siis kyseessä.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Siis haluat pelkän liittimen?
Kuva

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Aquatica kirjoitti:Tuosta kun täälläkin ihmetelty ja ihmetellyt olen minäkin, tuota lämpömittarin näyttämää.

Projektiosastossa hieman stooria, mutta lyhyesti:
Ensimmäisellä kerralla mittari nousee "110"-viivalle (!). Todellisuudessa lämpötila on tällöin ~90astetta ja termari aukeaa.
Sitten mittari tippuu "70"-viivalle, joka on tässä yksilössä absoluuttisesti lainausmerkeissä 70-viiva. Kun mittari tipahtaa "70"-viivalle tai viisarin leveyden verta sen ylle, on lämpötila 76-92. Ei hievahdakaan mittari. Ihan sama, mitä kuormaa antaa koneelle tai millä nopeudella mennään. Jännästi sama mittari nostaa parkissa taas sinne "110"-viivalle, mutta tuolloinkin todellinen on alle 90 ja termostaatti aukeaa jo kauan, kauan ennen kuin mittari on päässyt "110"-viivalle. Eli "tarkka" on tämän yksilön lämpömittari...

Eli siihen taisi jäädä ne pelätyt ongelmat pettävästä/pettäneestä syylarista :D Oletan, että lämpötilan noustessa hieman korkeammalle kuin ajossa, alkaa mittarin vastusarvot "heittelemään" mukamas paljon ja viiveellä nostelee sitten johonkin lukemaan, about hattuvakiolla. Yritä nyt näitä vehkeitä tajuta maallikkona, jos tulevalla mekaanikollakin on vaikeata :lol:
Joko sulla on se mittari, anturi, termari tai vesipumppu rikki. Oikein toimiessaan termari pitää saman lämmön koko ajan.
Ei sen pitäis heitellä mihkään. Tietysti jos anturi antaa mitä sattuu arvoa tai mittari mittaa vaan pientä länpöaluetta tai termari toimii hitaasti tai vesi ei kierrä niin tilanne on juuri kuvatunlainen.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

^^ Mitäs sä pelkällä liittimellä ? Pistäppä pikaliittimillä kiinni, paitsi ainiin, avaruuspöly laskeutuu väärään paikkaan ja kärsit huonoista yöunista. Tehtaan ohje.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Millä pikaliittimillä?

Liittimellä ajattelin korjata tuon auton kun arsyttää tuo mcsf.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Tuomas K kirjoitti:Millä pikaliittimillä?

Liittimellä ajattelin korjata tuon auton kun arsyttää tuo mcsf.
Simmosia Wurthin sähköliittimiä ja kutistesukkaa oon käyttäny. Oikeen omat pihditkin löytyy "rutistamiseen". En oo kyl varma et saako johdot tarpeeksi H2O:ta jotta saavat riittävän tarkan signaalin tuonpuoleisesta.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Niin että liittimet kokonaan mäelle sieltä? Ei kuulosta fiksulta idealta.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tuomas K kirjoitti:Millä pikaliittimillä?

Liittimellä ajattelin korjata tuon auton kun arsyttää tuo mcsf.
Mista voi tietaa ettei anturi itse ole kaput.
Kuva

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

stoichiometric kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:^Lämpötila-anturi tai termari vika. Miten JTS eroaa normaalista ettei lämpene? Samaa bensaa sinne menee ja saman verran tulee hukkaenergiaa :wink: Jossakin on vika jos ei edes 10 km moottoritieajolla lämpene lähelle 90 astetta.
No sen verran ainakin eroaa esim. tessusta ja bussosta, että tyhjäkäynillä menee ainetta vähemmän. Sitten myös elearnin mukaan jtässän termari aukeaa aikaisemmin (83+/-2) kuin bussossa (87+/-2). Toki tuo ilmoitettu aukeaminen pikkaisen sotii tuota hyvää lämpölukemaa vastaan, mitä ecu näyttää.
Jaa, tyhjäkäynnilläkö säää sillä ajat :-D Sillä nyt ei ole mitään merkitystä ajossa jos tyhjäkäynnillä menee vähemmän bensaa. Se on kuitenkin fakta että bensiinimoottorista syntyy niin paljon hukkalämpöä ettei nykyään ole edes fiksua kuulemma ajaa bensiinimoottorisella autolla :roll:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

koltiainen kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Tuosta kun täälläkin ihmetelty ja ihmetellyt olen minäkin, tuota lämpömittarin näyttämää.

Projektiosastossa hieman stooria, mutta lyhyesti:
Ensimmäisellä kerralla mittari nousee "110"-viivalle (!). Todellisuudessa lämpötila on tällöin ~90astetta ja termari aukeaa.
Sitten mittari tippuu "70"-viivalle, joka on tässä yksilössä absoluuttisesti lainausmerkeissä 70-viiva. Kun mittari tipahtaa "70"-viivalle tai viisarin leveyden verta sen ylle, on lämpötila 76-92. Ei hievahdakaan mittari. Ihan sama, mitä kuormaa antaa koneelle tai millä nopeudella mennään. Jännästi sama mittari nostaa parkissa taas sinne "110"-viivalle, mutta tuolloinkin todellinen on alle 90 ja termostaatti aukeaa jo kauan, kauan ennen kuin mittari on päässyt "110"-viivalle. Eli "tarkka" on tämän yksilön lämpömittari...

Eli siihen taisi jäädä ne pelätyt ongelmat pettävästä/pettäneestä syylarista :D Oletan, että lämpötilan noustessa hieman korkeammalle kuin ajossa, alkaa mittarin vastusarvot "heittelemään" mukamas paljon ja viiveellä nostelee sitten johonkin lukemaan, about hattuvakiolla. Yritä nyt näitä vehkeitä tajuta maallikkona, jos tulevalla mekaanikollakin on vaikeata :lol:
Joko sulla on se mittari, anturi, termari tai vesipumppu rikki. Oikein toimiessaan termari pitää saman lämmön koko ajan.
Ei sen pitäis heitellä mihkään. Tietysti jos anturi antaa mitä sattuu arvoa tai mittari mittaa vaan pientä länpöaluetta tai termari toimii hitaasti tai vesi ei kierrä niin tilanne on juuri kuvatunlainen.
Mekaanisella termarilla on kuitenkin aika matala hysteria, eli heti raja-arvon osuessa aukeaa käytännössä täysin ja heti kun se alittuu riittävästi, napsahtaa kiinni. Eli kun haluttu lämpötila on saavutettu -> aukeaa -> nesteet kiertoon -> lämpötila laskee todella nopeasti -> kiinni. Olen aika monta lämpökäyrää nähnyt varsinkin tuolla koululla, mekaanisella termarilla kaikki ovat toimineet melkolailla täysin identtisesti tämän kanssa. Sähkötermarilla pysyy lämmöt tasan siinä, mihin ne halutaan. Jos jollakulla on aikaa katsoa TS-koneesta tuota termarin toimintaa vaikkapa MES:llä/FES:llä, pitäisi sen olla hyvinkin samankaltainen nopealla päivitystiheydellä. Taisi olla 0.5s välein tuo päivitystiheys, jossa tuo aalto tuli.

Ja kuten sanoin, mittari näyttää ihan mitä lystää, kun taas ECU:n tieto on järkevää. Unohdin näemmä sanoa tuosta, että ECU:n tieto on järkevää ja mittarin tieto kaikkea muuta kuin sitä - syy miksi sitä lähdinkin selvittelemään oli juuri tuo mittarin näyttämä omituisuus.

Termari on uusi (Behr) ja siinä on samalla myös uusi lämpöanturi, ensin oli Facet joka heitteli lämpöjä ihan järjettömästi uutenakin - Nousi aina "90"-viivalle ja heti kun lähti liikkeelle, tippui 50-"70"-välille.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Pujazuba kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Millä pikaliittimillä?

Liittimellä ajattelin korjata tuon auton kun arsyttää tuo mcsf.
Mista voi tietaa ettei anturi itse ole kaput.
Se liittimen hajoaminen on tyyppivika. Liitintä rassaamalla sen saa toimimaan aina joksikin aikaa, mutta jossain vaiheessa alkaa taas tulla katkoksia.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

KauGoH kirjoitti:Jaa, tyhjäkäynnilläkö säää sillä ajat :-D Sillä nyt ei ole mitään merkitystä ajossa jos tyhjäkäynnillä menee vähemmän bensaa. Se on kuitenkin fakta että bensiinimoottorista syntyy niin paljon hukkalämpöä ettei nykyään ole edes fiksua kuulemma ajaa bensiinimoottorisella autolla :roll:
Joo, aika vähä tulee ajeltua sillä laihaseos-aluella (alle 1500rpm). Laitoin vain tuon tyhjäkäynnin siksi tuohon, että esim. ts vs jts lämpenemisessä on muikea ero, nortti huulessa ja lumiharja kädessä :shock: tilanteessa. Ajossa siis lämpöä piisaa ja kuuluu piisata, kyllä sitä lämmitysainesta sen vertta mennee. :) Toki kaupunkiajelu-lämpeneminen on hitaampaa, koska seisotaan valoissa tyhjäkäynnillä ja joskus tulee köröteltyä joku 1200rpm taulussa. :wink:

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tuomas K kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Millä pikaliittimillä?

Liittimellä ajattelin korjata tuon auton kun arsyttää tuo mcsf.
Mista voi tietaa ettei anturi itse ole kaput.
Se liittimen hajoaminen on tyyppivika. Liitintä rassaamalla sen saa toimimaan aina joksikin aikaa, mutta jossain vaiheessa alkaa taas tulla katkoksia.
Muuten Tuomas, joskus oli puhetta tuon liitoksen tiivisteessä, onkos sulla se anturinjohdonliittimen pohjatiiviste paikoilaan ? Muita tiivistyksiä kun tuossa liitoksessa ei ole.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei ole tiiviste paikallaan.

Joku tuon liittimen "korjausohje" käskee poistamaan sen tiivisteen että ne liittimet uppoaisi syvemmälle ja saisi paremmin kontaktin, epäilen jotain tällaista tapahtuneen.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^aika karulta ohjeelta kuulostaa. Liitoksesta tulee "väljä" joten tärinä + skeida tekee sitten viimeisen voitelun. :)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ohjeessa käskettiin myös pistää se nippusiteellä kasaan.

Vastaa Viestiin