Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Alfred Romelus
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Marras 2016, 10:40
Car(s): Alfa 156JTS 2,0

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romelus »

Omassani ei kuulu takaa mitään...johtuen varmaan siitä että kallistuksenvakaaja edessä natisee niin kovaa ettei muuta kuulu!! :crazyeyes:

Avatar
Raikka
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Raikka »

Laittaa niihin takaluukun muovisiin jousitappeihin (mitkä lie oikeilta nimiltään) teflonrasvaa+ 3M läpinäkyvää kiven isku teippiä korin puolelle johon tapit osuu, omasta ainakin hiljeni noilla jutuilla. Teflon rasvan kanssa pysyi hiljaisena pisimpään.
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Näihin nitinöihin yms. ongelmiin on helppo ratkaisu: berlina.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Raikka kirjoitti:Laittaa niihin takaluukun muovisiin jousitappeihin (mitkä lie oikeilta nimiltään) teflonrasvaa+ 3M läpinäkyvää kiven isku teippiä korin puolelle johon tapit osuu, omasta ainakin hiljeni noilla jutuilla. Teflon rasvan kanssa pysyi hiljaisena pisimpään.
Ei ola joussi. Vaan kohta olla!
Ne on vielä jts:ssä. Tässä ei ollu kun niiden tappien muoviset vastakappaleet ja paksin saa availla sormia kannen väliin ujuttamalla. Syy narinaan on selkeesti korin eläminen, mutta kun paikallistais et mikä siellä narisee. Ei ainakaan nuo tapit :D
palkus kirjoitti:Näihin nitinöihin yms. ongelmiin on helppo ratkaisu: berlina.

Vähän paha korjata berlinaksi :D
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Yllätykseni tänään, kun sekä vasemman että oikean takalasinnostimen sulake on vain 10A.
Manuaali sanoo sulakkeet 4 ja 5 olevan 20A, mutta niin vaan 10A sulakkeet siellä on - ja pohjassa vielä lukee 10A merkintä sulakkeelle, joten ihan oikein ne on.

Ja palanuthan se toinen 10A olikin. Mietin vaan, että mitähän ihmettä? En vielä saksankielistä manuskaa ole läpilukenut, josko sieltä löytyisi eri tekstiä... Samalla löysin jonkun "irtonaisena roikkuvan" 10A sulakkeen, joka oli myöskin palanut. Vaihdoin sen, mutta ei mitään käryä, mihin se vaikuttaa - kaikki kun toimi ihan samalla tavalla miten ennenkin.

Ja tosiaan takalasien nostimien sulakkeet on pääsulakeboksissa, mutta siellä ihan ylhäällä (ylin kolmesta "lisärivistä") oikein ikävässä rei'ässä.
Mutta nyt toimii taas lasinnostin...

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

palkus kirjoitti:Näihin nitinöihin yms. ongelmiin on helppo ratkaisu: berlina.
Eipä tunnu olevan vaikutusta, mulla nitisee berliinassa myös joku takapäässä, enkä tiedä että mikä piru se voi olla.
Korin liikkeiden mukaan se kuitenkin kuuluu, ja ovipahveista se ei tällä kertaa tule.
Kyllä luigi on aivan päin persiitä tehnyt nämä vehkeet, kun tuntuu että joka ikinen muovi nitisee ja paukkuu ainakin näin talvella :fist:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^jäätä kontin ja takalasin välissä. Natisee niin vimosen päälle :x
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Meikäläisellä natissu vaan hieman ovipahvit, muuten aika hiljasia ollu.

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Alfissimo kirjoitti:^jäätä kontin ja takalasin välissä. Natisee niin vimosen päälle :x
Kiitos, oonkin miettinyt että voiko se tulla siitä. Ei oo vielä viitsinyt putsata mutta nyt tarttee kokeilla..
On kyllä totta vieköön rasittava natina :)

^
Mulla rämisee tässä yksilössä jopa kuskin aurinkolippa :lol:
Viimeksi muokannut JMC, 19 Joulu 2016, 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ja tuhoaa maalipinnan luukusta :( Siis siitä reunasta. Ja sit se ruostuu sieltä....

noctrl
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Tammi 2015, 12:35

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja noctrl »

Pyyhkijöiden paikoitus ja tihkuasento ei toimi. Avasin moottorin ja ohjausboksia, putsasin liukupinnoilta rasvat pois, hion kontaktorit puhtaiksi ja tsekkailin pyyhkijänmoottorin yhteydessä olevalta piirikortilta, ettei näy palaneita osia, katkenneita kontakteja tai kylmäjuotoksia. Kävin tinaliitokset vielä kolvilla läpi. Eipä vaan silti toimi kuin täysvauhtiasento. Ja pyyhkijät pitää ajaa ala-asentoon sopivasti ratin viikseä heiluttelemalla, että jää alas. Paikoitus kun ei toimi.

Siinä ohjauskortilla releet naksuu vaan tyhjää kun koettaa tihkua tai hidasta asetusta laittaa päälle. Eli releet jumissa. Onko kukaan vaihtanut noita? Tuntuisi jotenkin hölmöltä lähteä ostamaan uuttaa moottoria kun vika ei ole moottorissa vaan ohjaimessa.

Siellä kortilla on siis kaksi relettä. Olisi varmaan pitänyt ottaa niistä kuva..

Paikalla
A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

^ onkos jatkuvalle sähkölle oma sulake?
Tuleeko sitä?

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Miksi can väylään yhdistetty mankka kertoo mulle tälläisiä:
Mes:llä ei vikakoodeja kuitenkaan :D
Liitteet
IMG_20161223_153005.jpg
IMG_20161223_153005.jpg (185.5 KiB) Katsottu 6764 kertaa
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

156:ssa menee lasit taas niin huuraan ettei meinaa eteensä nähdä. Ideoita/ajatuksia mistä tuo voi johtua?
Takalattiamatot on joka kerroksesta ihan kuivat, samoin etulattia niiltä osin mistä kokeilemaan pääsee. Raitisilmasuodatin vaihdettu ja pitäisi olla oikeinpäin asennettukin :lol:
Sisäilmankierron läpän moottori ainakin surisee kun nappia painaa. Miten näissä on tuo ilmankierto ylipäätään suunniteltu? Edellisessä 156:ssa oli myös tätä ongelmaa että onko tuo vaan ominaisuus :roll:

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Kannattanee katsoa pyyhkijöiden muoviritilän alle, ettei ole täynnä kasvusta ja putsata samalla vedenpoistoaukko, jos et ole vielä tätä aiemmin huomioinut. Parista 156sta kokemusta, enkä voi pitää huurteen kertymistä ominaisuutena.

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Itsellä oli vuosi pari sitten 156:ssa samaa ongelmaa, mutta sillon kyllä tuntu etulattiakin vähä kostealta. Myöhemmin katos jonnekkin koko ongelma, lieneekö pohjaan tullu jo niin iso reikä että kuivu sitä kautta. Nyt myös 166:ssa vetää takalasin ja takasivulasit huuruun ellei pidä yhtä sivulasia vähä raollaan ja takalasin lämmitystä päällä, lattia edestä vähä kostea.. mutta syynä täs varmaan the lämppärinkenno joka pitäis vaihdella kun nää joulu/uusvuos -päivät saa pois alta.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Oli muuten hankalassa paikkaa ilmakaukalon vedenpoistoaukko. Tuli tuo putsailtua neulasista altapäin kun oli apurunko ja hammastanko pois tieltä. Muutoin paras reitti on varmaan yläkautta?
Ilmastoinnin vedenpoisto taitaa näissä olla kohtuuluotettava, sitäkin tuli vilkaistua samalla ja oli ihan puhdas ainakin alhaalta katsottuna. Parista Audista lähipiirissä tuo on mennyt tukkoon. Tuli sitäkin vikaa etsiessä tutkailtua nettiä niin A6:ssa oli 5 tunnettua vikakohtaa joista vuotaa vettä hyttiin. Tässä sitä oli 10 litraa mutta huomasi vasta kun takajalkatilassa veden pinta nousi maton yläpuolelle.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

156:ssa tosiaan kaukalo pyyhkijöiden alla menee todella herkästi tukkoon. Kerran vuodessa se pitää putsata, jos on paljon havupuita tai lenteleviä lehtiä auton parkkialueella.

Se kun vetää tukkoon -> vesi lilluu suoraan lämppärin moottorille (tai ainakin sen tuloilmaputkelle asti) ja soppa on valmis.
Myöskin se, miten ilmastointia käyttää, vaikuttaa.
Jos pidät ilmastointia päällä (etenkin kylmällä asetuksella, eli <21-22c) ja sammutat sen samalla kuin autonkin, kenno jäänee melkein varmasti kosteaksi.
Jos taas sen muistaa ajoissa sammuttaa ennen ajon päättymistä, huurtumisongelma etenkin syksyllä vähenee.

Lisäksi pätkäajo jättää matot märiksi, teit mitä tahansa. Ja huurtuminen on taattua.
Talvella 100km+ ajoa niin, että kabiini on oikeasti lämmin, tekee ihmeitä. Lisäksi kannattaa varmistua siitä, että takaluukun poistoilma toimii oikein - näiden sijainnista en tiedä, mutta jos ne on tukossa, ei kosteus pääse kunnolla pois ja jälleen : huurtuminen on taattua.

Ainiin, itse ostin Prismasta kympillä PINGI-merkkisen autoon tarkoitetun kosteudenpoistajatyynyn. Pidän sitä kojelaudalla. Huurtumismäärät väheni ihan havaittavasti tuon avulla, sitten vaan välillä 6min ajaksi tyyny mikroon kuivumaan.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

sw:ssä ei takalasin pyyhin toimi. Onko neuvoja vian etsintään? Ilmeisesti motille tulee jatkuva virta ja ohjaus. Mittaanko niistä maata vasten, että tuleeki jännitettäja jos ei niin tsekkaan sulakkeet ja johdot, jos tulee niin toisesta avtosta uutta mottia?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Pyyhkijän akseli ryytynyt kiinni - tämä on vahva veikkaus.

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Aquatica kirjoitti:156:ssa tosiaan kaukalo pyyhkijöiden alla menee todella herkästi tukkoon. Kerran vuodessa se pitää putsata, jos on paljon havupuita tai lenteleviä lehtiä auton parkkialueella.
Täytyy varmaan se kaukalo avata vielä. Sellainen muistikuva tosin on että siellä ei lehtiä juuri ollut.
Mulla kans tommonen pingi, mutta en huomannut sillä mitään vaikutusta kun edelliseen sen ostin :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kai mikrotit sen? Ohjeet sekavat, väittää pitävänsä suoraan kosteutta mut sit taas itsellä teho ehkä parani, kun ekan kerran uutena laittoi mikroon....

Ja tosiaan siellä ei tarvitse olla kuin yksi (1) lehti, niin jo on poistotulppa tukossa.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Jarsan kirjoitti:Pyyhkijän akseli ryytynyt kiinni - tämä on vahva veikkaus.
Sama. Omasta purin ja rasvasin. Siinä oli joku hankaluus joka teki siitä hiukan korjaustaitoa vaativan. Ehkä se, että ryytynyt akseli piti irrottaa lekalla. Ei muista enää. Toiminut hyvin sen jälkeen.

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Veden poistoreikä putsattu, ei siellä kyllä mitään tuketta ollut.
Saatoin kuitenkin löytää huurtumisen mahdollisen aiheuttajan siinä samalla.. Tutkin tuota sisäilmankiertoläpän toimintaa ja no, toimiihan se mutta ei välttämättä niinkuin pitäisi.
Napista kun painaa, niin läppä sulkeutuu kyllä tiiviisti puhaltimen eteen sulkien reitin ulkoilmaan, niinkuin kuuluukin. Vaan kun taas painaa napista kierron pois päältä, läppä palaa tähän asentoon:

Kuva

Näyttää äkkiseltään olevan ok, mutta kun läppää työntää vaikkapa sormella se liikkuu vielä tämän verran, kunnes toppaa kiinni tuohon puhallin koteloon:

Kuva

Läppä jää siis monta senttiä raolleen, eli osittain edelleen sisäilmankierrolle. Luulisi ainakin että moottorin pitäisi vetää se tiiviisti tuota koteloa vasten? Tiiviste siinä ainakin on, läpän molemmilla puolilla.

Täytyy eperistä vähän tutkailla tuota rakennetta illemmalla, että mikä sieltä on voinut pettää. Jos ei nyt kellään satu olemaan tästä tietoa tai esim. puhallinkoteloa purettuna josta tuon toiminnan näkis paremmin :)
En tiedä onko tällä loppuunsa suurta vaikutusta yhtään mihinkään, mutta on kai se teoreettisesti mahdollista?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Automaatti-ja puoliautomaatti-ilmastoinnin pitäisi saada "resetoitua" suhteellisen helposti:
Akun miinus toviksi irti, sitten kiinni. Odottaa koskematta mihinkään sen aikaa, että läpät lopettaa liikkumasta. Jossain luki, että siinä menee 2minuuttia - omien kokemuksien mukaan vähemmän.
Näillä vermes hakee läppien raja-arvot, eli siis liikeradan.

En tiedä, missä asennossa tuon kuuluisi olla - itse joskus tuonne kurkkineena kyllä mietin, että en ole nähnyt muovia moottorin edessä yhtään, että olisko mulla läppä sitten seinään asti? Toisaalta kun en asiaa ole edes tutkinut, niin eipä siitä pahemmin voi sanoa mitään...

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Tässä on täysmanuaali klimastointi, että ei mahda toimia tuo resetti.. :(
Noh, pitää nyt vähän tutkiskella tarkemmin.

Alfred Romelus
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Marras 2016, 10:40
Car(s): Alfa 156JTS 2,0

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romelus »

Mikä on 2,0 jts koneen nokka-akselien nokkien oikea korkeus?

peke
Viestit: 9
Liittynyt: 05 Elo 2015, 07:20
Car(s): Alfa Romeo 156 jts

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja peke »

:shock: Katalysaattorin teho alle kynnyksen paikka 2 vikakoodin no 430 lampdahan tuo varmaan on , mutta mikä lampda ? Osaako joku sanoa

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

peke kirjoitti::shock: Katalysaattorin teho alle kynnyksen paikka 2 vikakoodin no 430 lampdahan tuo varmaan on , mutta mikä lampda ? Osaako joku sanoa
Eiköhän tuo ole kuitenkin katalysaattori, kuten vikakoodikin ilmoittaa. Tai sitten jos lambda niin takalambda joka tuon vikakoodin liipaisee. Katso millaista käyrää lambdat piirtää ajossa. takimmaisten ei pitäisi piirtää oikein minkäänlaista katalysaattorin toimiessa ja käyntilämmössä.

Avatar
Elefant
Viestit: 218
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Elefant »

Camshaft nominal cam lift.pdf
(143.58 KiB) Tiedosto ladattu 101 kertaa
Alfred Romelus kirjoitti:Mikä on 2,0 jts koneen nokka-akselien nokkien oikea korkeus?
Tämä löytyi E-Learnista

Avatar
Mäkine
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mäkine »

Tämä menee jo melko merkityksettömäksi triviahieromiseksi, mutta kysynpä silti. Wikipedia kertoo, että 156:en sivupeilit ja etupuskurien listat olivat alkupään malleissa poikkeuksetta mustia, kun taas 2000-luvun alkuvuosina valmistetuissa autoissa samaa väriä korin kanssa. Oma Alfani on vuodelta 1998, mutta sekä listat että peilit ovat yhtä hopeisia kuin muukin kori. Onkohan autoni siis käytetty jossakin välissä maalaamolla, vai onko Wikipedia väärässä?
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Joku on ne maalannut jälkeenpäin.

Alfred Romelus
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Marras 2016, 10:40
Car(s): Alfa 156JTS 2,0

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romelus »

Elefant kirjoitti:
Camshaft nominal cam lift.pdf
Alfred Romelus kirjoitti:Mikä on 2,0 jts koneen nokka-akselien nokkien oikea korkeus?
Tämä löytyi E-Learnista

Kiitoos!!
Mitoillaan näyttäisi siis olevan...
Etsin kovasti syytä kolmospytyn misfire-ongelmaan. Meneekö pytyt niin että lasketaan jakopäästä järjestyksessä yhdestä neljään vai jotenkin työjärjestyksen mukaan?

Ja muillekin vinkkinä: Johdotuksissa puolille on koko lailla eskoottinen liitos siellä suojamuovin sisällä, kutistesukan sisällä on maajohdot vedetty kaikki yhteen jotenkin puristamalla ja päällä jotain ihmeen liimaa/vahaa. Näitä liitoksia on siellä kaksikin, joista lähtee johdot kaikkiin puoliin. Omassa kärryssä toiseen viritelmään oli päässyt kosteus. Puhdistin ja tinasin kunnolla kiinni. Käynti parani, mutta vieläkin jonkin verran röpöttää...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Onko normaalista poikkeavaa röpötystä? JTS kun on laihaseoskone, se ei tyhjäkäynnillä "nätisti" käykään.
Toki jos misfirestä valittelee, on siellä jotain ropleemo.

Alfred Romelus
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Marras 2016, 10:40
Car(s): Alfa 156JTS 2,0

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romelus »

Ok.
Ei oo noitten edellisten temppujen jälkeen vielä tullut moottorin kuvia tauluihin.

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Meylen raidetangon sisänivelten mukana tulee kumi- ja peltiprikat mitkä sopivat sisäkkäin toisiinsa. Näkyvät allaolevassa kuvassa. Mitä niillä on tarkoitus tehdä?

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut JPeltola, 29 Joulu 2016, 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei tietoa tarkoituksesta, mutta itsellä oli TS:ssa tuollainen prikka tangon sisäpäässä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Alfred Romelus kirjoitti:Ok.
Ei oo noitten edellisten temppujen jälkeen vielä tullut moottorin kuvia tauluihin.
Pitääpä itekkin tutkia noi johtosarjat jossain vaiheessa. Oma lykkää aina misfiren kun on käynyt 1-2 minuuttia, sitten se sammuu itekseen kun moottori lämpenee vähäsen. Sekä tyhjäkäynnillä että hiljasessa ajossa. Ei ole mikään toistaiseksi vaikuttanut tuohon, ei puolien vaihto eikä kansiremonttikaan. Jos lämmittää moottorin ennakkoon webastolla niin sitten virhettä ei tule.

Avatar
Mäkine
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mäkine »

Tuomas K kirjoitti:Joku on ne maalannut jälkeenpäin.
Okei, kiitokset. Miltei hävettää, että kehtasin edes epäillä Wikipediaa erehtyväiseksi...
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Suosittelen kyllä että epäilet jatkossakin :)

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

JPeltola kirjoitti:Meylen raidetangon sisänivelten mukana tulee kumi- ja peltiprikat mitkä sopivat sisäkkäin toisiinsa. Näkyvät allaolevassa kuvassa. Mitä niillä on tarkoitus tehdä?
Kuinka ja hyvin passaa tuonne sisäpään olakkeen päälle koottuna (sisäkkäin)? Ettei ny vaan olis pehmennin toppari tuonne vaihteen ja sisänivelen väliin. Onkosta wanha jo auki? Eiköhän sieltä selviä.
"puhun niin totta kuin osaan"

Alfred Romelus
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Marras 2016, 10:40
Car(s): Alfa 156JTS 2,0

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romelus »

takaovien lasit jumussa? napista kuuluu takaoven sisältää vaimea naps, sekä ylös että alas painettaessa, mutta muuta ei tapahdu. Kummallakin puolella siis. Kävin koeajamassa toista samanlaista ja siinä sama juttu??

Onko joku yleinen ongelma vai joku lapsilukkoasetus? se lukkonappi etuovessa tekee sen ettei edes naksausta kuulu...

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

palkus kirjoitti:
JPeltola kirjoitti:Meylen raidetangon sisänivelten mukana tulee kumi- ja peltiprikat mitkä sopivat sisäkkäin toisiinsa. Näkyvät allaolevassa kuvassa. Mitä niillä on tarkoitus tehdä?
Kuinka ja hyvin passaa tuonne sisäpään olakkeen päälle koottuna (sisäkkäin)? Ettei ny vaan olis pehmennin toppari tuonne vaihteen ja sisänivelen väliin. Onkosta wanha jo auki? Eiköhän sieltä selviä.
Voihan se pehmeämpi toppari olla. Oletettavasti tehtaan jäljiltä olleessa 2000 V6:ssa ei tuollaista ole ainakaan missään ilmiselvässä paikassa. Eikä taida kaikkien vaihtonivelten mukana tullakaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Alfred Romelus kirjoitti:takaovien lasit jumussa? napista kuuluu takaoven sisältää vaimea naps, sekä ylös että alas painettaessa, mutta muuta ei tapahdu. Kummallakin puolella siis. Kävin koeajamassa toista samanlaista ja siinä sama juttu??

Onko joku yleinen ongelma vai joku lapsilukkoasetus? se lukkonappi etuovessa tekee sen ettei edes naksausta kuulu...
Koska naksahdus kuuluu, niin jumissa. Tyypillistä, kun ei käytetä. Itsellänikin molemmat takalasinnostimet on aika hitaalla käyviä, vaikka pyrin niitä käyttelemäänkin silloin tällöin. Korjauksena purku, voitelu jne. ja sit taas voipi pelittää - jos vaijerit ei ole puhkiruostuneet.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Alfred Romelus kirjoitti:
Elefant kirjoitti:
Camshaft nominal cam lift.pdf
Alfred Romelus kirjoitti:Mikä on 2,0 jts koneen nokka-akselien nokkien oikea korkeus?
Tämä löytyi E-Learnista

Kiitoos!!
Mitoillaan näyttäisi siis olevan...
Etsin kovasti syytä kolmospytyn misfire-ongelmaan. Meneekö pytyt niin että lasketaan jakopäästä järjestyksessä yhdestä neljään vai jotenkin työjärjestyksen mukaan?

Ja muillekin vinkkinä: Johdotuksissa puolille on koko lailla eskoottinen liitos siellä suojamuovin sisällä, kutistesukan sisällä on maajohdot vedetty kaikki yhteen jotenkin puristamalla ja päällä jotain ihmeen liimaa/vahaa. Näitä liitoksia on siellä kaksikin, joista lähtee johdot kaikkiin puoliin. Omassa kärryssä toiseen viritelmään oli päässyt kosteus. Puhdistin ja tinasin kunnolla kiinni. Käynti parani, mutta vieläkin jonkin verran röpöttää...

Voi olla suutin rikki. Jos puola ja tulppa jo vaihdettu. Myös tietenkin puolalle tulevissa johdoissa voi olla vikaa.

Mutta suosittelen aika pikaisesti tuota suuttimen vaihtoa tai sen toiminnan tarkastamista, muuten on männässä reikä...
Suoraan vaan suoraa

Bebbu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Bebbu »

Huoh...Rupee jo oikeesti väsyttämään tämä tilanne ja samalla vituttamaan. On vaihdettu se hihnapyörä mikä aiheutti sen ulinan. NYT tällä kertaa se on ruvennut helisemään ja pitämään ihmeellistä vikinää. vik vik vik, siis erilaista mitä se rikkinäinen hihnapyörä aiheutti. Eikä tietysti tyhjäkäynillä ollessaan, eikä aina silloinkaan, kun sillä ajaa, mutta toisinaan.

Turha soitella enää ainakaan helsingin rintajoupille ovat jo niin kyrpiintyneitä meihin, vaikka ollaan aina asiasta soitettu. Varaa sitä minnekkään maahantuojalle ei ole viedä, niillä on aika suolaset tuntiliksat.

Silläpä kysynkin tiedättekö joku missä päin kuopioo olis joku, joka näistä Alfoista varsinkin tietää ja vilkaisisi sitä ja ehkä kaiken lisäksi osaisi sanoa mistä SE NYT ulisee? Itellä tuo talli aika pieni ja oma tietämys ei varmastikkaan riitä, eikä oikein fysiikakaan.

Tietysti rahalla maksan, mutten oikein noita merkkiliikkeen hintoja.

harde
Viestit: 347
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja harde »

Savon autokorjaamo Oy Poijutie, Toivasella kokemusta Alfoista

Alfred Romelus
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Marras 2016, 10:40
Car(s): Alfa 156JTS 2,0

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romelus »

Hirmu kolina rupes kuulumaan koneesta! Ja jakopään puolelta tietysti. Otin apulaitehihnan pois, mutta kolina jatkui...

Jakohihnan suojat irti niin huomasin että tasapainohihnasta puuttui 29 hammasta ja kaikki muutkin melkein irti!! Nappasin koko hihnan irti ja kolinat loppui. Kuinka tärkeä tuo hihna on? oman ymmärrykseni mukaan sen voisi jättää kokonaan pois. Tuuri tässä kävi ettei katkennu ja menny jakohihnan väliin eikä irtohampaatkaan tehny hallaa. Ei kait tuo tee muuta kun rauhoittaa hieman moottorin liikettä, mikä ei nytkään ole kyllä järin suurta...

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Voi jättää pois, tulee tehoa hiukan lisää, huolto halpenee, käyttövarmuus paranee ja ylimääräiset äänet vähenee? Kun autossa on yli 100tkm on hihnan hylkääminen järkevä päätös. Mitähän muuta jää plussan puolelle?

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

no olisko etuina vielä: vittumainen värinä ja heikompien palikoiden ennennaikainen kuolema. Ei ne toisen kertaluokan värinät 2 litrasessa nelosessa ihan merkityksettömiä ole.
"puhun niin totta kuin osaan"

Vastaa Viestiin