Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

no ei toudella ole samat, kuin jotkut pro-kitit. eibachit sun muut madallusjouset tiputtaa sen 2-3cm tosta sport pack korkeudesta. Eperi ei näytä uusimpien/ FL vieteireiden valmistajaa.
Jos remppa tiedossa, niin niitä päivitettyjä orggis sport kit etuiskareita en voi suositella (itäblokkilaiset, tais olla romania valmistusmaa). Mulla kesti 2 paria tasalaatuisesti vuoden per pari. :-D Saman päivityksen takaiskarit sen sijaan ovat valmistettu länsimaissa(tais olla germaania) ja ovat paikallaan edelleen ja iskussa. Vaihoin siis ensiasennukset pois ~4v sitten ja tuo iskariuudistus oli juur uusi asia silloin . Eperistä tuokin selviää.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ jep, ei ole remppaa tiedossa, mutta kun alkuperäisillä vietereillä on ajettu kohta 300 tkm niin ei se välttämättä kaukanakaan ole. Voisi pistää sitten samalla vaivalla vaikka iskaritkin uusiksi...

Näitä meinasin joskus tilata... hinta huomioiden eivät liene "itäblokkilaista" , vai ?
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=9937

Tuolta olen tilannut kaikki jakopäähuolto- yms. isommat kulutusosat. Palveleva butiikki , ja homma pelaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ei kait jousissa mitään, mutta ne pirun etuiskarit. Eipä taida muutenkaan valmistusmaa vaikuttaa alkuperäisten varaosien hintaan. Toi ricambi on kyllä ihan hjuva kauppa.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Aquatica kirjoitti:Tosiaan nuo pyöränlaakerit lähtee kahdella tapaa.

Joko niin, että olkavarsi prässiin (ABS-johto pitää kaivaa sisälokarin takaa) - tätä itse suosin, todella nopea kunhan vaan palikat irtoaa nätisti.
Tai sitten niin, että prässätään vanha laakeri irti paikallaan. Vaatii erittäin soveltuvaa ulosvetäjää (helpointa, jos on ulkopuoliset jalat ja nimenomaa keskeltä vetää ulos - ja keskellä on kynnet, jotka saa vetäväksi). Näitä olen nähnyt yhden kerran elämäni aikana, joten menee "rakentelulla" sitten jos olkavarren haluaa jostain ihmeen syystä paikallensa jättää.

Ja tosiaan Jpäässä paja ainakin ennen velotti 300eur töineen per puoli. Laakerin osuus tuosta oli sen 198eur tai jotain tuommosta...
Tiukassa olivat olleet laakerit, vaihtoehto 1 käytössä.. Koko homma 2 * laakeri, uudet levyt ja palat sekä kytkin-jarruneste sekä moottorinöljynvaihto 4 tuntia ammattilaisella (joka on muuten kova BMW-harrastaja :wink: ). Ei paha. Osat tulivat maksamaan 2 * työn hinta, mutta halusin laittaa parasta saatavilla olevaa osaa alle.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Jts:stä pitäis saada apulaitehihnan kiristinrulla irti. Minkä kokoinen piippuavain mahtoi tuonne mennä? En raaski ostaa koko settiä tämän auton purkua varten...

Toinen kysymys:
Mulla on käyttiksessä novitechin alusta n 40mm madalluksella ja perä on mielestäni turhan löysä sekä makaa hieman alempana kuin keula.
Pitäis saada jämäkämmät jouset ja iskarit taakse ulkonäön, ajo-ominaisuuksien, sekä kärryn vetämisen takia. Ei saisi olla pintakova kyrpäjyrä, mutta selkeästi jämäkämmät setit. Vaihdan alustaa vain taakse.
Mitä settiä suosittelisitte?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Saisikohan BC:n sarjaa ostetua vain taka-akselille? Jos hinta osa sama joka kulmaan, niin jäisi n. 400 rahaa maksettavaa.
Olisi ainakin säätövaroja korkeuden ja pehmeyden suhteen tarpeeksi

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Nyt on hankittuna VAGKKL + fiatecuscan usb obd välikaapli jossa tehtaan tekemänä integroitu valintakytkin nastojen 7 3 1/9 ja 12/13 kytkentään. Sain PC:n löytämään oikeat driverit com portille ja multiecuscanin myös itse kaapelin. Ilmassa siis suuren urheilujuhlan tuntua :-D

Hakiessani Bosch Motronic ME2.1 asetuksilla yhteyttä autoon ohjelma ilmoitti että oikea tyyppi on ME3.1 EOBD ! Tämä tietenkään ei kuulu tuon ilmaisversion piiriin vaan tuli ehdotus ostaa lisenssi. :x
Kävikö tässä todellakin näin, kyseessä siis Boselift malli.
Latasin koneelle tuon viimeisimmän multiecuscan version, olisiko apuja noista vanhemmista versioista?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kyllä sen lisenssin joutunee ostamaan. Lisenssi on kuitenkin halvempi kuin yksi koodinluku korjaamolla, joten aika halvalla selviää.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Tolla pärjää vähän useemman kanssa

https://dnecudiag.codeplex.com/

Joutuu vähän kokeilemaan mutta koodit saa ulos ja nollattua useemmasta kuin ilmaisella MESsillä

Nummika
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Tammi 2017, 21:11
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nummika »

156 1.8TS varmaan kaipaisi tulppia ja ne tuntuu maksavan ainakin NGKna hunajaa. Bosch merkkisistä taisin lukea ettei kannata ostaa mutta miten Denson tulpat?
Onko kokemuksia denson tulpista vai onko NGK ainoa vaihtoehto?

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

Nummika kirjoitti:156 1.8TS varmaan kaipaisi tulppia ja ne tuntuu maksavan ainakin NGKna hunajaa. Bosch merkkisistä taisin lukea ettei kannata ostaa mutta miten Denson tulpat?
Onko kokemuksia denson tulpista vai onko NGK ainoa vaihtoehto?
Denson iridiumia olen bussoon laitellut, ei pahaa sanottavaa, tosin en tiedä miltä ne näyttää 100tkm ajettuina, tai kestävätkö sitä?

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ootko kattonut tulppia ebaystä tai kysynyt tavallisesta varaosaliikkeestä? Motonet ei tunnu olevan noissa kovinkaan halpa ostopaikka.

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

Ei Alfistillakaan olis kovin paha hinta?!

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1686.html

tuija
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet
Paikkakunta: nummi-pusula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja tuija »

Nyt on pakko esittää tosi tyhmä kysymys.. tuon öljytikun kans palaa hihat. Miten tuntui että ts:ssä luin tuonkin paremmin. Tää jts.. tarkistan öljyt(mittatikulla kaksi puolta)nostan tikun ylös.. luenko tikun väärin.. toiselta puolelta min. Mutta toiselta puolelta eri lukema. Kumpi puoli on se oikea näyttö. Millaisen helvetin mutkan tuo koneeseen tekee. :eggface: Nyt kyllä tuntuu blondimaiselta.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

.
Viimeksi muokannut Desmoquattromaschio, 03 Helmi 2017, 06:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Jees ensimmäinen yhteys saatu ecuun dnecudiag avulla! ME3.1 EOBD oli "salasana"

Hämmästyttävää oli ettei löytynyt mitään vikakoodia vaikka moottorin vikavalo vilkkuu ja moottori sammuilee enemmän satunnaisesti ja VDC erroria pukkaa myös aina kaupanpäälle. Autolla ei ole ajettu voimansiirto-ongelman takia, ainoastaan käytetty paikoillaan.
Liekkö dnecudiag ohjelman ominaisuus kun auton moottori meinaa sammua, katkeaa heti yhteys ecuun ja ohjelma menee jumiin -joutuu tehtävänhallinnasta aina lopettamaan ja käynnistämään uudelleen.

Sensorin lukuvaihtoehtoja on hieman liikaa mistä valita, tuskin kaikkia on saatavissakaan. Täytyy nyt alkaa haarukoimaan mistä live datasta voisi tuohon sammuiluun ja vikavalon vilkutteluun löytää syyllisen. Sitä ihmettelen ettei kaasuläpän tieto muuttunut kaasuttelustani huolimatta mihinkään. Noita läpän lukuvaihtoehtoja siinä oli aika monta, ehdin vain kokeilla yhtä kun autoon iski jälleen master shut down.
Vissiin bensan paineet, sytkä, pyörintänopeusanturi ja onko lambda anturilla oikeuksia pistää kone tarvittaessa seis?

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

2.5:een etsimässä kytkimen pääsylinteriä. Fiat Eper ilmoittaa numeroksi 60586738.

Tilasin ricambi alfistilta tämän http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10923

Tilauksen jälkeen huomasin että Eperin numerolla on toinen: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=9990

Molemmat näyttää sopivan 2.5 V6:seen, tilasinkohan oikean? :shock:

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

atm kirjoitti:Hämmästyttävää oli ettei löytynyt mitään vikakoodia vaikka moottorin vikavalo vilkkuu ja moottori sammuilee enemmän satunnaisesti ja VDC erroria pukkaa myös aina kaupanpäälle. Autolla ei ole ajettu voimansiirto-ongelman takia, ainoastaan käytetty paikoillaan.
Liekkö dnecudiag ohjelman ominaisuus kun auton moottori meinaa sammua, katkeaa heti yhteys ecuun ja ohjelma menee jumiin -joutuu tehtävänhallinnasta aina lopettamaan ja käynnistämään uudelleen.

Sensorin lukuvaihtoehtoja on hieman liikaa mistä valita, tuskin kaikkia on saatavissakaan. Täytyy nyt alkaa haarukoimaan mistä live datasta voisi tuohon sammuiluun ja vikavalon vilkutteluun löytää syyllisen. Sitä ihmettelen ettei kaasuläpän tieto muuttunut kaasuttelustani huolimatta mihinkään. Noita läpän lukuvaihtoehtoja siinä oli aika monta, ehdin vain kokeilla yhtä kun autoon iski jälleen master shut down.
Vissiin bensan paineet, sytkä, pyörintänopeusanturi ja onko lambda anturilla oikeuksia pistää kone tarvittaessa seis?
Tutut oireet. Ecu paskana mitä todennäköisemmin: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=31291

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

jmi kirjoitti:2.5:een etsimässä kytkimen pääsylinteriä. Fiat Eper ilmoittaa numeroksi 60586738.

Tilasin ricambi alfistilta tämän http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10923

Tilauksen jälkeen huomasin että Eperin numerolla on toinen: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=9990

Molemmat näyttää sopivan 2.5 V6:seen, tilasinkohan oikean? :shock:
Hämyn näköinen toi jälkimmäinen vaihtoehto...

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

tuija kirjoitti:Nyt on pakko esittää tosi tyhmä kysymys.. tuon öljytikun kans palaa hihat. Miten tuntui että ts:ssä luin tuonkin paremmin. Tää jts.. tarkistan öljyt(mittatikulla kaksi puolta)nostan tikun ylös.. luenko tikun väärin.. toiselta puolelta min. Mutta toiselta puolelta eri lukema. Kumpi puoli on se oikea näyttö. Millaisen helvetin mutkan tuo koneeseen tekee. :eggface: Nyt kyllä tuntuu blondimaiselta.
No nythän päästiin oikein mieliaiheeseeni :-D Omien tutkimusten/mittausten/päätelmien perusteella oikeaoppinen ja riittävän tarkuuden antava jtässän öljyn tarkkailu tapahtuu seuraavasti:
-mittauspaikan tulee olla passissa
-mittaus suoritetaan pian täysin lämmenneen moottorin sammutuksen jälkeen tai vaihtoehtoisesti kunnolla jäähtyneestä moottorista. Välikäynnistyksiä ei parane tehdä ennen mittausta.
-tikku liikkuu/toimii parhaiten putkessaan, kun ala-ja ylärajat kertovien "pisteiden" kohoumat ovat alaspäin.
-oikea tarkastuspinta on tikun alapuoli, joka siis näyttää suurempaa öljymäärää.

Tuon öljymäärä olen todennut siten, että kun laitetaan se 4.40 litraa öljyä oikean suodattimen kera, niin tikku näyttää jämptisti täyttä (alapinta) Olen myös mitannut poistetun öljynmäärän, kun alarajassa ja öljyä tuli pois 3.4- 3.5 litraa, eli tarkistusväli on sen litran. Mulla kestää öljynvaihto helposti sen 2 tuntia, koska annan öljyn valua aivan kaikessa rauhassa, myös suotimen jalasta. Motti on tietysti ollut kunnolla lämmitetty ennen propun avaamista.

Tiedoksi niille, jotka miettivät, että onks toi jätkä sairas vai oikein helvetin sairas, voin kertoa olevani parantumattomasti se helvetin. :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Niin no se 2 tuntiahan tarvitaan joka tapauksessa moottorin jäähdyttelyyn, ei kai kukaan täällä kaada kylmää öljyä kuumaan koneeseen?

Vai onko joku rakennellut systeemin jolla saa öljyt lämmitettyä ennen moottoriin laittoa.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Se on näppärä lämmittää öljykeittimellä. Ja jos kaikki lämmitetty ei mahdu koneeseen niin samalla valmistuu ranskalaiset ja nuggetit.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Like they say in US of A: nothing beats Tutelafries !

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Mikähän lienee ollut valmistajalla mielessä kun on pitänyt ecu niitata kiinni imusarjaan :crazyeyes:
Moottorista tuleva tärinä ei ainakaan laitteen elinikää paranna.



Uutta päivitystä, nyt käytössä kapulamallin testeri. Sillä havaittu sama oire kuin PC:llä eli yhteys pätkii ja toistuvasti täytyi aloittaa homma alusta. Yhteys katkesi ehkä paljon helpommin sillä moottorin vikavalo ei edes ehdi syttyä kun yhteys katkeaa. Tarkkaan kun seurasi niin hyvin pieni notkahdus kierroksissa ja se vika kävi siinä. :( Vikakoodimuisti täysin puhdas.

Täytyy siirtää tutkinnan painopiste noihin liitoksiin, josko niistä jotain hapettumaa löytyisi. Mahdollisuudet sellaiseen kyllä on kun auto on seisonut ajamatta vuodenpäivät.

En jaksa vielä uskoa ecu vikaan koska peli oli toiminut moitteettomasti ennen pitkää käyttämättömyysjaksoa.

Minne väylän liitoksia on piiloteltu, joita vois seuraavaksi tutkia? Epäilisin kostean kabiinin aiheuttamia ongelmia syyn aiheuttajaksi. Ecun menevät liitännät konehuoneesta käytin irti ja niissä ei moitteita löytynyt, kontaktit oli kuin tehtaan jäljiltä.
Viimeksi muokannut atm, 03 Helmi 2017, 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Nummika kirjoitti:156 1.8TS varmaan kaipaisi tulppia ja ne tuntuu maksavan ainakin NGKna hunajaa. Bosch merkkisistä taisin lukea ettei kannata ostaa mutta miten Denson tulpat?
Onko kokemuksia denson tulpista vai onko NGK ainoa vaihtoehto?
Itse tilasin viimeksi originaalit NGK:t Ebaystä, 90 € setti postikuluineen.

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

TeroV. kirjoitti:
Nummika kirjoitti:156 1.8TS varmaan kaipaisi tulppia ja ne tuntuu maksavan ainakin NGKna hunajaa. Bosch merkkisistä taisin lukea ettei kannata ostaa mutta miten Denson tulpat?
Onko kokemuksia denson tulpista vai onko NGK ainoa vaihtoehto?
Itse tilasin viimeksi originaalit NGK:t Ebaystä, 90 € setti postikuluineen.
Myyntipalstalla näyttäisi olevan orkkis tulpat 70e
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^samoja meinasin ehdottaa, mutta ehdit ensin.
Noit taitaa olla kuparit? vaihtoväli 40000km ? Silti ihan kohtuu hintaset.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

TeroV. kirjoitti:Mitä eroa on 156 sedanin ja 156 SW:n takajousilla; onko farkussa jämäkämmät takavieterit kuin porrasperäisessä? Sedanilla ajellaan melko usein neljän hengen kuormalla peräkontti täynnä tavaraa ja joskus on vielä perässä kärry, jolloin takapää seilaa aika matalalla. Jos farkun jouset ovat jäykemmät ja porrasperämallin kanssa vaihtokelpoiset, suunnitelmissa olisi vaihtaa taakse farkun jouset.
Itselleni vastaten: Kyllä SW:n jouset sopivat porrasperäiseen 156:een. Jousilankaa on SW:n jousessa kierros enemmän kuin sedanin jousessa ja pituutta n. 3 cm enemmän irrallaan ollessaan (kts. oheinen kuva). Molemmat jouset ovat oletettavasti olleet paikallaan uudesta asti, eli ovat suunnilleen saman ikäisiä, vm. 1999 ja 2000 autoista ja molemmilla on tietä tampattu reilut 200 tkm. Ajolleen SW:n jouset tuntuvat selkeästi jämäkämmiltä, perä ei ole enää niin vetelän oloinen kuin ennen, vaikken iskareita vaihtanutkaan. Maavaraa on nyt melkoisen maasturimaisesti (kts. toinen kuva), mutta sehän tässä oli tavoitteenakin. Jotenkin tuntuu, että keulakin olisi nyt korkeammalla takajousien vaihdon jälkeen, mutta etupäähän en tässä yhteydessä koskenut ollenkaan.
Liitteet
Jouset vierekkäin, pidempi on SW:n jousi.
Jouset vierekkäin, pidempi on SW:n jousi.
156 Berlina ja SW jouset.jpg (122.57 KiB) Katsottu 6731 kertaa
156 2.0 TS Berlina vm 1999 SW:n takajousilla.
156 2.0 TS Berlina vm 1999 SW:n takajousilla.
156 stance-SW-jousilla.jpg (103.32 KiB) Katsottu 6731 kertaa

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tolleen se pitää ollakkin, perä ylempänä kuin keula! Niin on nyt 155:ssa kun on uudet takajouset.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tässä kohden kehtaan ihmetellä, että mikä ihme vaatii korottamaan jo valmiiksi vakiona maastokorkuista 156:sta :roll: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Sulle näkyy varmaan väärä kuva - kyseessä ei ole crosswagon.

:silly:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Taisi TeroV kaivata lähinnä jäykempiä jousia taakke ja tuo tapa halvin :) Stance tuli sitten kaupanpäälisinä?

Mie kanssa miettinyt jos löytyisi jäylempää jousta... Onkohan muuten v6n takajouset nelareita jäykemmät?
Suoraan vaan suoraa

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Otsikkoa lainaten missä päin busson konehuonetta löytyy kampiakselin asentoanturi ja meneekö tieto eculle mitä kautta? Jokin johto tippuu etummaisen kannen alta mutta ei pääse näkemään minne se johtaa.


Toinen kyssäri mikä on hanskalokeron takana oleva muovinen valkoinen boxi minne menee 2 kpl liittimiä? Samalta suunnalta löytyi myös yksi sulake,liittyy ?
Kierteli siellä myös keltainen kaapeli, selvää ei sanut mistä tuli ja minne meni, keskikonsoliin?

Ja kolmas, siellä missä raitisilmasuodatin sijaitsee löytyy myös musta muovinen boxi mikäs sen funktio on?

Nykytekniikka on jälleen mahdollistanut että italosähköt saa omistajien :bad-words: :fist:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Muuhun en valitettavasti osaa vastata, mutta keltaisen johdon PITÄISI olla Airbagin johtoja.

Mitä tarkoittaa "musta muovinen boksi" raittarilta? Onko tuossa siis raitisilmansuodatin kojelaudan alla, keskellä vaiko konehuoneen puolella?
Keskikonsolin takana/kojelaudan alla oleva boksihan on nimenomaa suodatinkotelo - vai tarkoitatko sen kyljessä olevaa, missä mm. (muistaakseni) ilmaläpät ym sijaitsee?

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Se johto joka tippuu etummaisen kannen jakopään puoleisesta päästä alas menee ilmastoinnin kompuralle.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Alkupään 156 malleissa oli valkoinen boksi joko keskuslukitukselle tai sen erilliselle kaukosäädölle, nyt en muista kumpi.

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tunnistaako joku tälläistä vannemallia? En muista ennen nähneeni, onko harvinainen orggis vai tarvike ja jos tarvike, niin mitään hajua mistä pajasta peräisin?

Kuva
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Hanska
Viestit: 41
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 21:43
Car(s): 1998 156 2.5 V6
2x 1999 156 2.0 TS (Ajettu loppuun/"projekti")
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hanska »

MAK R-Action näyttäisi samalle pikaisesti Googlattuna
Melekosta kyytiä.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Muistuttaa jotenkin niitä, jotka heivasin Tyyskälle viime italialaisten autojen illassa, jotka jäi busso-SW:stä. Taisivat olla 16 tuumaiset. Jotenkin tylsän näköiset vantehet mutta taisi niissä Alfan keskimerkit olla, enkä huolinut ilmaiseksikaan kun ei oo tarvetta.

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Totta, pyöränpulttien välissä olevia pieniä reikiä myöten, joten eiköhän tuo ole osuma. Kiitos :)
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Mustalla boxilla sijaitsee kun ottaa pyyhkijänsulat pois + kiinnitysruuvit ja raottaa apparin puolelta sitä muovista mustaa ritilää. Boxi on siis siinä keskellä, raitisilmasuodattimen oikealla puolella. Olisiko sitten pyyhkijöiden toimintaan liittyvä? Piuhoja siihen meni ehkä 10 kpl. Tosin autostani en löytänyt raitisilmasuodatinta, lienee heivattu pois. Meni hieman aikaa hahmottaa kuuluisiko sen olla siellä mutta YouTubesta sekin selvisi.
Etsin suodatinta ensin apparin jalkatilasta mutta ei se siellä voi olla kun siellä on jo puhallin ja läppäsysteemi jossa valitaan ulkoilma-sisäilmakierto kabiiniin.
Hanskalokero takaa löytynyt valkoinen boxi on sitten suurempi ja siihen meni piuhoja varmaankin 20 kpl / liitin. Lisäksi tuolla meni jotain runkokaapelia joissa oli vastaavat lukitukset liittimessä kuin ecun liittimissä. Nuo on nyt tutkittu mutta ei sieltä apuja moottorin käynnissä pysymiseen löytynyt. Nyt ei edes yritä lähteä käyntiin, joten tuo tutkimus + ecun yön yli pirtin pöydällä säilytys tuhosi jotain lopullisesti. :( Kaikki toimenpiteet tein jännitteettömänä ( elektroniikkaa on koulussa luettu ).

Jos starttaa ja on obd:llä kiinni autossa pitäisikö livedatassa näkyä kierrosluku?
Muistaakseni näytti nollaa mutta saattoihan se yhteyskin olla lukijaan poikki. Olisiko siis pyörimistieto päässyt katoamaan eculta?

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

atm kirjoitti:Otsikkoa lainaten missä päin busson konehuonetta löytyy kampiakselin asentoanturi ja meneekö tieto eculle mitä kautta? Jokin johto tippuu etummaisen kannen alta mutta ei pääse näkemään minne se johtaa.
Kampparin asentoanturi löytyy moottorin alta, vauhtipyörää suojaavan peltiluukun takaa. Liitin löytyy akun ja tulipellin välistä.
Kytkentä alla olevan kuvan mukaan suoraan ECU:lle.
K46 on RPM sensor eli kampparin anturi.
K47 on timing sensor eli nokan anturi.
K50 ja 51 on nakutusantureita.
K36 moottorin lämpö.
N75 kaasuläppä

Varmista, että moottorin ja rungon välinen maajohto on ok. Ihan yleismittarilla. Ja että ecu saa kunnon maat sekä akkujännitteen täytenä.
Liitteet
bussoanturit.JPG
bussoanturit.JPG (52.87 KiB) Katsottu 6425 kertaa

Avatar
Turre
Viestit: 331
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Turre »

wileythecoyote kirjoitti:Jts:stä pitäis saada apulaitehihnan kiristinrulla irti. Minkä kokoinen piippuavain mahtoi tuonne mennä? En raaski ostaa koko settiä tämän auton purkua varten...
Oma muistikuva on että 15mm. Ja ainakin http://www.alfadriver.com/forum/index.p ... entry23022 sanoo samaa ("Then remove the crank pulley, aux tensioner 1x13mm bolt and remove the idler 1x15mm bolt.") ja http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv ... ssary.html mainitsee "15mm offset ring spanner for auxiliary belt idler" joten melko hyvä todennäköisyys on 15mm osalta. Tuo "offset ring spanner" ei muuten sitten ole hyvä työkalu tuohon (linkin kaveri oli joutunut modaamaan avainta), se piippuavain istuu ilman kikkailua.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

@atm

Vuosimalli on nyt oleellinen tieto.
Jos on 2-alueilmastointi tai automaattinen ilmastointi (täysautomaatti siis), pitäisi raitisilmansuodattimen sijaita NIMENOMAA keskikonsolin alla. Se on musta laatikko, josta otetaan oikealle aukeava luukku auki (ruuvattu kiinni yleensä, joskus jopa pultattu kiinni). Manuaali-ilmastoinnilla tai puoliautomaatilla taas mennään vanhanaikaisemmin, jolloinka raitisilmansuodatin yleisesti on tuulilasin ritilän alla.
Lyhyestä virsi kaunis: vm 2001 jälkeen sisällä patruuna, sitä vanhemmissa tuulilasin ritilän alla.

PS.
Ja poikkeuksia oli tuossa, mutta en muista tarkalleen miten ja mitä. Oli myös jossain uudemmassa ritilän alla samoin kuin jossain vanhemmassa tuolla konsolin alla... Näissä oli kaiketi jotain versio/mallieroja, jotka vaikutti muunkin kuin ilmastoinnin osalta.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

atm kirjoitti:Mustalla boxilla sijaitsee kun ottaa pyyhkijänsulat pois + kiinnitysruuvit ja raottaa apparin puolelta sitä muovista mustaa ritilää. Boxi on siis siinä keskellä, raitisilmasuodattimen oikealla puolella. Olisiko sitten pyyhkijöiden toimintaan liittyvä? Piuhoja siihen meni ehkä 10 kpl.
Tuo on sadeautomatiikan ecu.

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Jälleen asioita tutkittu. Yleismittarilla maakaapelin resistanssi akunkengästä ecun kylkeen ja imusarjaan mitattuna 0,2 ohm mikä on noiden yleiskoneen johtojen resistanssi.
Jännitepuolella akku 12,85 V ja sama löytyy imusarjan ja + navan välistä.

Havaitsin sellaisen ilmiön että luultavasti kun akun jännite putoaa niin se sytyttää VDC + ABS vikavalon päälle. Ainakin kun starttaillut pitempään yhtäjaksoisesti näin tulee käymään. Ladatulla akulla lyhyitä starttauksia niin ei tule tuota oiretta.

Onkos tuossa cf3 bose liftissä, polttoaineen syötön katkaisunappia jossain penkin alla? Pitää vielä tutkia sellainenkin mahdollisuus kun alkaa käydä keinot vähiin. Otin ecun uudelleen tarkasteluun ja pinnipuolella suurennuslasin läpi katsottuna koskettimet loistavassa kunnossa eikä pinnien juuressakaan näkynyt mitään huolestuttavaa saatikka heiluvia pinnejä.

Hieman kiinnostais riipaista kansi auki ja katsoa mitä se on syönyt :mrgreen: Sattuu olemaan näköjään sitä havinaisempaa mallia, joten jos saan sen tuhottua voi pistää loputkin autosta paaliin. :eggface: ja vihreät kiittäis.

Onkos tuossa vielä jokin ohjaamo ecu siellä sulakerasian takana? Voiko se aiheuttaa käynnistysongelman?

Se valkoinen boxi lienee IMMO ja keskuslukitus, onkos ilmastoinnille olemassa vielä omansa - missä?

Mielenkiintoiseen paikkaan on sadetunnistimen boxi laitettu, oli kompostoitunut hyvän matkaa alapuolelta lehtimössön sekaan! Kannattaisi kyllä italo engineerien tutustua jonkin toisen ajoneuvovalmistajan sähkösuunnitteluun. Jotenkin tuntuu siltä, että johdot on tilattu etukäteen ja sitten laitettu boxit siihen paikkaan mihinkä nyt jotenkin on saatu kiinni. Kiroan vieläkin tuon ecun sijoituspaikkaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Polttoainesyötön hätäkatkasu on kuskin penkin alla. Oliko niin, että lauenneena nappi on ylhäällä ja se vaan pitää painaa takasin pohjaan?
Mites, jääkö CODE-valo palamaan kun yrittää starttailla? Sehän on ajoneston ilmoitus ja kertoo, että homma ei toimi.
ABS/VDC yms tosiaan kyykkää, jos akun jännite tipahtaa liikaa - käy esimerkiksi kovalla pakkasella noin, vaikka lähtisikin käyntiin, jos akku alkaa olla ehtoopuolella (tai liitokset alkaa olla hapettuneet umpeen).

Ja ainakin jossain 2.5V6:ssa on ongelma, että airbagin ECU saattaa hajota liian alhaisen jännitteen seurauksena (tai sitten liittyy johonkin muuhun, mikä tapahtuu sillä hetkellä syystä X). Tälläkin foorumilla muutama airbagin ECU paukahtanut juurikin kovemmilla pakkasilla tai lämpösemmälläkin, jos akku kyykännyt startissa. Koski jotain vanhempaa versiota kyseisestä boksista, kaiketi?

Boseliftissä tosiaan sulla kait pitäis olla ne ilmasudit siellä keskikonsolin takana...
Tässä erinomainen ohje sitä varten;
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=277346#p277346

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Ei herjaa code lamppua, syttyy MAR asennossa ja sammuu hetken päästä eli se siis toimii.
Tossa palaa bägin valokin, en ole siihen ehtinyt vielä paneutua, se vissiin jää palamaan pysyvästi jos jotainn häikkää ollut. Täytyy siis nollata obd:n kautta eikä nollaudu jännitteettömäksi tekemällä kuten vissiin 90-luvun laitteissa oli tapana.

Ei ollut PA-syötön nappi pompannut.

Kiitoksia ohjelinkistä, tuon avulla se nyt kyllä löytyy.

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Kylmällä koneella kuuluu jonkin hihnan vinguntaa 1700-2000 kierroksen kohdalla, hiljenee kuitenkin 30 sec kuluessa kun vähän kerkee ajamaan ja kone lämpeämään.
Lisäksi liikennevaloihin hidastaessa moottorijarrulla tuolla samaisella 1700-2000 kierrosalueen kohdalla kuuluu vaimeaa rohinaa, hiljenee heti kun kierrokset tippuu alle 1700 tai antaa kaasua. Ja joka vaihteella sama homma.

10tkm/1,5v sitten vaihdettu jakohihna+vesipumppu+moniura hihna.

Onkos tuohon mitään yleistä diagnoosia että mikä siellä olisi vaihtokunnossa, oireileeko joku muu hihna tuolla tavalla?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Verttiv kirjoitti:Kylmällä koneella kuuluu jonkin hihnan vinguntaa 1700-2000 kierroksen kohdalla, hiljenee kuitenkin 30 sec kuluessa kun vähän kerkee ajamaan ja kone lämpeämään.
Lisäksi liikennevaloihin hidastaessa moottorijarrulla tuolla samaisella 1700-2000 kierrosalueen kohdalla kuuluu vaimeaa rohinaa, hiljenee heti kun kierrokset tippuu alle 1700 tai antaa kaasua. Ja joka vaihteella sama homma.

10tkm/1,5v sitten vaihdettu jakohihna+vesipumppu+moniura hihna.

Onkos tuohon mitään yleistä diagnoosia että mikä siellä olisi vaihtokunnossa, oireileeko joku muu hihna tuolla tavalla?
Oireet sopisi kyllä pettäneeseen moniurahihnapyörän kumivulkanointiin. Katso vippaako kampiakselin hihnapyörä kun auto käy..

Vastaa Viestiin