Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

http://www.alfabbs.fi/download/file.php?id=18513

Onko tuossa kuvassa alhaalla eculle menevien liittimien numerointi. Löytyisikö tuo kuva jostakin kokonaisena mistä näkyisi mihin ecun pinniin mikäkin menee/lähtee?

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Oireet sopisi kyllä pettäneeseen moniurahihnapyörän kumivulkanointiin. Katso vippaako kampiakselin hihnapyörä kun auto käy..
Ei silmämääräisesti näyttänyt mitenkään vippaavan. Tosiaan tuo vinkuminen aika harvinaista, tullut nyt muutaman kerran esiin kovemmilla pakkasilla kun auto ollut vain letkulämppärissä pari tuntia ennen käynnistystä. Lämpimästä hallista käynnistäessä vinkumista ei esiinny. Mutta tuo epämääräinen rohina moottorijarrulla tulee esiin myös lämpimällä koneella ja kaikilla vaihteilla ja nopeuksilla, kierrosalueella 1700-2000.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

atm kirjoitti: Onko tuossa kuvassa alhaalla eculle menevien liittimien numerointi. Löytyisikö tuo kuva jostakin kokonaisena mistä näkyisi mihin ecun pinniin mikäkin menee/lähtee?
On, siehän kysyit et miten kampparin anturi on kytketty ecuun ja tossa se kerrotaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Verttiv kirjoitti: Tosiaan tuo vinkuminen aika harvinaista, tullut nyt muutaman kerran esiin kovemmilla pakkasilla kun auto ollut vain letkulämppärissä pari tuntia ennen käynnistystä. Lämpimästä hallista käynnistäessä vinkumista ei esiinny.
Annan ääneni ohjaustehostimelle tällä selostuksella.
Verttiv kirjoitti: Mutta tuo epämääräinen rohina moottorijarrulla tulee esiin myös lämpimällä koneella ja kaikilla vaihteilla ja nopeuksilla, kierrosalueella 1700-2000.
Nyt jää epäselväksi.. Minkä tyylinen rohina? Pelkkä "rohina" kun voi olla vaikka pakoputken resonointi moottorijarrulla; kone menee eri asentoon kuin vedossa ja väsyneet tukikumit aiheuttaa sen, että pakoputki osuu lämpökilpeen (esimerkiksi) - resonoi tietyllä kierrosalueella.

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Aquatica kirjoitti:
Ohjaustehostin kyllä vinkui joskus 25 pakkasella hetken mutta ei ollut riippuvainen moottorin kierroksista vaan vinkui myös tyhjäkäynnillä. Ei ole sen jälkeen kuulunut.
Vaikea miettiä mitään vertauskuvaa mutta vähän muistuttaa sellaista vaimeaa löysien ketjujen rohinaa sekoitettuna johonkin hankausääneen.
Voi kyllä hyvinkin olla resonointia, täytyykin seuraavaksi tarkistaa kaikki moottorin tuet.
Hämää vain tuo samanlainen kierrosalue tuon satunnaisen kylmävinkumisen kanssa.

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Verttiv kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:
Ohjaustehostin kyllä vinkui joskus 25 pakkasella hetken mutta ei ollut riippuvainen moottorin kierroksista vaan vinkui myös tyhjäkäynnillä. Ei ole sen jälkeen kuulunut.
Vaikea miettiä mitään vertauskuvaa mutta vähän muistuttaa sellaista vaimeaa löysien ketjujen rohinaa sekoitettuna johonkin hankausääneen.
Voi kyllä hyvinkin olla resonointia, täytyykin seuraavaksi tarkistaa kaikki moottorin tuet.
Hämää vain tuo samanlainen kierrosalue tuon satunnaisen kylmävinkumisen kanssa.
Moottorin ylätuki vaihdettu 1v sitten. Kampiakselin hihnapyörä vaihdettu jakohihnan vaihdon yhteydessä käytettyyn mutta vulkanointi oli kunnossa.

Hookkis
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 16:18

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hookkis »

En nyt tiedä onko tyhmä kysymys vaiko ei, mutta tuli tehtyä kaupat 156 2.0 ts Alfasta. Rupesi kiinnostamaan auton historia yms. Ollut nyt noin 1,5 vuotta duunikaverin ajossa.

Tämä auto kyseessä: http://www.alfa156.net/owner/teuvo.html

Jos sattuisi olemaan jonkun ryhmäläisen vanha. Kaikki tieto kiinnostaa.

-Henkka-

Avatar
nakkis
Viestit: 589
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159
Paikkakunta: Jkl

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Mitkäs on jtd 1.9 16v originaali akun speksit?
Mitäs tuohon fl- mallin "bose" äänentoistopakettiin pitäis kuulua alunperin?
[__/==\*/==\__]

Avatar
Jiitee
Viestit: 4324
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

nakkis kirjoitti:Mitkäs on jtd 1.9 16v originaali akun speksit?
Mitäs tuohon fl- mallin "bose" äänentoistopakettiin pitäis kuulua alunperin?
Tuon vaihdatin viime syksynä, hyvin mahtui.
http://www.autopointcarparts.co.uk/inde ... s5008.html
Suomesta sain reiluun sataseen hankittua tuon.

Bosesta ei hajua, omassa 6 ämyriä Pioneerin soittimen perässä...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Ohjekirjasta luettuna 6 kaiutinta perus Bose ja Hi-fi Bosessa lisäksi bassokajari. SW:n takakontin sivuseinässä. Sedanissa sijainti takakontin katossa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Bosessa on edessä ja takana Bosen kaksitiekoasiaalikaiuttimet, vahvistin ja subbari.

Avatar
Satakolmikolmonen
Viestit: 112
Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
Car(s): 156 2.0 TS
Sprint 1.5 QV
159 1.9 TI
75 TS x2
75 2.0 tc
75 1.8 T
Paikkakunta: Kihniö

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Satakolmikolmonen »

Risteykseen ajaessa painaa kytkimen pohjaan, niin moottori alkaa käymään epätasaisesti 500-1000rpm väliä. Tekeekös viallinen tyhjäkäyntimoottori tollasta?

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Tarkoitat heijaamista kierrosten välillä ei epätasaista käyntiä niinkö?
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Satakolmikolmonen
Viestit: 112
Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
Car(s): 156 2.0 TS
Sprint 1.5 QV
159 1.9 TI
75 TS x2
75 2.0 tc
75 1.8 T
Paikkakunta: Kihniö

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Satakolmikolmonen »

^Juu. Tota yritin hakea.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Satakolmikolmonen kirjoitti:Risteykseen ajaessa painaa kytkimen pohjaan, niin moottori alkaa käymään epätasaisesti 500-1000rpm väliä. Tekeekös viallinen tyhjäkäyntimoottori tollasta?
Ainakin rikkinäinen imuputki tekee.

Avatar
Satakolmikolmonen
Viestit: 112
Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
Car(s): 156 2.0 TS
Sprint 1.5 QV
159 1.9 TI
75 TS x2
75 2.0 tc
75 1.8 T
Paikkakunta: Kihniö

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Satakolmikolmonen »

Ok. Täytyypä tsekata.

Nummika
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Tammi 2017, 21:11
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nummika »

Alkupetäisen blaupunkt soittimen takaana on valmiiksi johdotus vahvistimen heräte virralle ja äänilähdöille.
Onko kenelläkään tietoa minne johdot menee?

Kyseessä ei ole bose versio

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Voiko tuollaista samanlaista lotinaa kuulua jostain muualtakin kuin väljä vakaaja pitää? Mun järkeilyn mukaan ei, mutta luulisi että jos se vakaaja on taas väljänä niin sen kangella koittamalla tuntee ihan helposti, vaan kun ei tunne :roll:
Kolinaa kuuluu taas pienissä heitoissa, kaivonkansissa tai vastaavissa, on sitten kummalla puolella autoa hyvänsä.. Johan noilla uretaanipuslilla 15tkm pääsi ilman kolinoita :roll:

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^semmonen tietynlainen "pehmeähkö" kolina ei ole ainakaan omassa tullu samanlaisena mistään muualta kuin juurikin noista etupään vakaajan puslista :( Pienellä välyksellä (ei kans raudalla tuntunu) semmonen saakeli, että tuli kaikki nivelet yms tarkistettua aivan turhaan. Laitoitko muuten 22mm vai 21mm uretaanit sinne? Itellä noi puolanpoikaatten 21mm puslat ovat olleet the hankinta :-D Ne tuntuu kestävän kuluneellla tangolla saakelin hyvin.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Joo ei tossa tosiaan tunnu yhtään välystä, eipä tonne toisaalta kauheesti saa ainakaan käsillä voimaa kohdistettua kun selällään auton alla makoilee... Seuraavaksi vaihtuu koko tanko sinne, sikälimikäli kun sen uskallan hankkia :)
Mä pistin 24mm puslat kun tangon paksuus oli mitattuna himppasen alle tai just tasan. Tätäkin silloin ihmeteltiin että kuinka siinä noin paksu vakaaja on, mutta testasin myös 22mm puslia ja ne ei paikalleen mennyt.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Siitä heijaamisesta niin muistaakseni kaasuläpällä oli osutta asiaan mutta tämä alzheimeri jarruttaa muistia mutta itse tarkistin kaasuläpän ja vika ei poistunut kunnes löysin lontoon sivuilta että oliko se kierroslukumittarin johdoista ottaa irti oliko se pin 15,16 tai 17 niin loppui kuin seinään se heijaaminen ja auto oli 99 2.0 156.I have the same problem.this seems to be a common problem with cars circ a 99 to 2000. I replaced the maf then later the throttle body, checked cables,plugs ..inital was good then it came back in a few days. I almost frustrated till I read an article at alfaowner.com where signal coruption was analysed for the idling controller to kick in...it was proposed pin 15 behind speedo be cut and seems to have fixed it. check it out at the site and I will be trying this. I also reset the ecu checked on examiner and only error I got was wheel speed sensing..I suspect the same signal issue..meanwhie I sometimes use the left ft t brake and right foot to paddle the throttle when I think it may stall....check the writeup pretty extensive...rkbella33
La Bella NA Basta..
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Hanska
Viestit: 41
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 21:43
Car(s): 1998 156 2.5 V6
2x 1999 156 2.0 TS (Ajettu loppuun/"projekti")
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hanska »

Satakolmikolmonen kirjoitti:Risteykseen ajaessa painaa kytkimen pohjaan, niin moottori alkaa käymään epätasaisesti 500-1000rpm väliä. Tekeekös viallinen tyhjäkäyntimoottori tollasta?
Omassa teki tuota kun oli imuputkesta venakoppaan menevä huohotinputki irti. Klemmarin kanssa paikalleen niin loppu heijaaminen.
Melekosta kyytiä.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Tietty se nyt ensimmäiseksi tarkistaa.
molex to sata, lose all your data.

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Omassa teki tuota kanssa, otin imuletkun irti ja putsasin kaasuläpän, loppui huojunta siihen. Joku fiksumpi tietää kuinka herkästi tuon läpän täytyy liikkua ettei vaikuta käyntiin.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

JMC kirjoitti:Voiko tuollaista samanlaista lotinaa kuulua jostain muualtakin kuin väljä vakaaja pitää? Mun järkeilyn mukaan ei, mutta luulisi että jos se vakaaja on taas väljänä niin sen kangella koittamalla tuntee ihan helposti, vaan kun ei tunne :roll:
Kolinaa kuuluu taas pienissä heitoissa, kaivonkansissa tai vastaavissa, on sitten kummalla puolella autoa hyvänsä.. Johan noilla uretaanipuslilla 15tkm pääsi ilman kolinoita :roll:

Crosswagonissa ylätukivarren pallonivel kolisi vähän samaan tyylin, kuin vakaajan pusla. Tosin vain isossa töyssyissä. En enää muista miltä vakaajan pusla kuulosti kolistessaan, mutta silti tuo tukivarsi piti mielestäni hieman erilaista ääntä. :)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1520
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Löytyykö jostain 3.2 GTA:n vakio nokista tuollaista vastaavaa info-lehteä? Mulla on hakusessa tuo BDC:n ja imuventtiilin sulkeutumisen välinen asteluku.
Liitteet
specsheet.jpg
specsheet.jpg (11.85 KiB) Katsottu 7775 kertaa

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

juu2.JPG
juu2.JPG (30.19 KiB) Katsottu 7727 kertaa
Liitteet
juu.JPG
juu.JPG (42.59 KiB) Katsottu 7727 kertaa
"puhun niin totta kuin osaan"

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Maadoituspisteet. Missä sijaitsee elektroniikan maadoituspisteet. Löysin yhden etummaisen kannen päädystä ilmanottoputken alta. Johdot tulevat resonaatturikopan alla olevasta kytkentärasiasta. Liittimeen tuli yhteensä 8 johtoa mustaa ja pinkkiä. Liikuttelin varovasti liitintä ja sehän pyörii liki ympäri :shock: Montakohan vastaavaa vielä löytyy? Jos sellaisia on, koordinaatteja otetaan ilolla vastaan.

Autossa ollut siis sähkövikaa moottoripuolella, taisin paikallistaa ...no ainakin yhden.

Mikä olisi paras korjauskeino? Puristaa rengasliitintä jollain tasaisesti ympäripuristavalla pihdillä vai pitäisikö tuo liitos purkaa kokonaan ja tinata kaikki johdot yhteen ja pistää uusi rengasliitin?

Hieman hankala todeta tuotakin koska liitimen ollessa mutterilla kiinni kannessa liitos vaikutti äkkiseltään ihan kelvolta. Sormiin murenevat päällyseristeet saivat epäilyt aikaan ja päätin löysätä kiinnitysmutterin tarkempaa tutkimusta varten ja Mertarantaa lainaten:"Se oli siinä."

Toinen ihmettelyn aihe. Miten moottorin laatikonpää saadaan tuettua esim. kytkinrempan ajaksi? Koitin katsoa nostopaikkaa mutta en löytänyt tuota edellämainittua M6 pinnapulttia paksumpaa kiinnityspistettä kansista/lohkosta. Hankala on leipoa liinoja koneen ympäri, menee antureita yms siinä helposti solmuun. Pitääkö vaan tunkilla pitää ö-pohjasta?
Jostain olen kuullut että tulisi sellainen tanko lokasuojien väliin konetta kannattelemaan mutta mistä se kone on otettu siihen kiinni?

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Noniin voisin nyt hommata uutta syyläriä tuohon pikkubussoon.
Onko tämä hyvä hinta/laatu suhteeltaan?
Vai löytyykö jostain halvempaa?
Muilla minkäänlaista kokemusta syylärin vaihdosta?

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Tuolta löytyy alkup. tasoinen alle puoleen hintaan: https://spareto.com/products/60041-radi ... ne-cooling

Itse vaihtotyöstä löytyy useampikin keskustelu täältä foorumilta. Pääsääntöisesti pre-FL on helpompi kuin FL versioihin, se syylärin etupuolelle ruuvattu ilmastoinnin kenno aiheuttaa vähän töitä ja sopivilla työkaluilla tuon pystyy irrottamaan puskurin verkon läpi :wink:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

V6 busson kromiset imutorvet, mitä materiaalia? Miten saisi ruosteet poistettua niin että tulisi melkein uuden näköiset? Vinkkejä kaartilta?

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Autosol voisi olla hyvä alku
VMP

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^Mothersin Chrome Polish ainakin toimii, riippuen lähtökohdasta

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Tuossa on lähtökohta
Liitteet
IMG-20170213-WA0034 (800x450).jpg
IMG-20170213-WA0034 (800x450).jpg (186.9 KiB) Katsottu 7423 kertaa

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Verttiv kirjoitti:Noniin voisin nyt hommata uutta syyläriä tuohon pikkubussoon.
Onko tämä hyvä hinta/laatu suhteeltaan?
Vai löytyykö jostain halvempaa?
Muilla minkäänlaista kokemusta syylärin vaihdosta?
Keltsi kirjoitti:Tuolta löytyy alkup. tasoinen alle puoleen hintaan: https://spareto.com/products/60041-radi ... ne-cooling

Itse vaihtotyöstä löytyy useampikin keskustelu täältä foorumilta. Pääsääntöisesti pre-FL on helpompi kuin FL versioihin, se syylärin etupuolelle ruuvattu ilmastoinnin kenno aiheuttaa vähän töitä ja sopivilla työkaluilla tuon pystyy irrottamaan puskurin verkon läpi :wink:
Entäs tämä. On kyllä aika edullinen hinta. http://www.ebay.co.uk/itm/ENGINE-COOLIN ... Sw0HVWA9jV
Työtoveri kyseli tänään löytyisikö sen BMW pyörään syyläriä mistään kun halvin on 700€ luokkaa!
Kuva

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Autodocilta, eli Topautoosat.fi:stä löytyy myös aika edullisesti jäähdyttimiä, esim. https://www.topautoosat.fi/thermotec-3348976.html . Tuollainen Thermotec-merkkinen jäähdytin tuli kesällä asennettua 1.8 TS:ään eikä vielä ole laadun suhteen tullut sanottavaa. Yli 150 € tilaukset tulevat rahtivapaasti Suomeen, kotiovelle saakka. Nettikaupan huonolaatuiset konekäännökset ovat vähän epäilyttäviä, mutta kokemukset ovat tähän mennessä yksinomaan positiivisia.
Verttiv kirjoitti:Noniin voisin nyt hommata uutta syyläriä tuohon pikkubussoon.
Onko tämä hyvä hinta/laatu suhteeltaan?
Vai löytyykö jostain halvempaa?
Muilla minkäänlaista kokemusta syylärin vaihdosta?

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Itse pysytellyt näissä tunnetuissa merkeissä (Nissens, Valeo, yms), silloin tietää mitä laatua saa. Hintaeroahan noihin ei kuitenkaan ole montaa kymppiä...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mä ostin 155:een kaikkein halvimman syylärin, kait se on kiinassa tehty niinkuin noo merkkituotteetkin.

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Pitäis saada v6 kansista venttiilit pois. Neuvoja amatöörille? :D

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Ei oo Alfan kansi mutta samalla periaatteella onnistunee:
https://www.youtube.com/watch?v=es6raocApZQ

Ja täs on tälläne oikee työkalu venttiilijousen puristamiseen:
https://www.youtube.com/watch?v=n9Qir9Urveg

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Venttiilisokathan lähtee ihan kotitarvetyökaluilla, sopivan kokoisella hylsyllä ja vasaralla.
Hylsy jousilautasen päälle ja vasaralla kunnon napsu hylsyn päähän. Palotilan puolelle kannattaa laittaa jotain riepua reilusti täytteeksi ettei ventiili ota itseensä kun kohtaa pöydän.

Nopein tapa purkamiseen.

Kasaamiseen ei onnistu samoilla työkaluilla :lol:

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Joo kiitos vinkeistä! Tuli haettua mätänetistä venttiilivinka. Luulis sillä irtoavan. Pitää testailla kuhan kotia pääsee :-D

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Mistä työ ootta ostanu pakoputkia 156:seen? Elikkäs siis esim. Ragazzon, novitec yms. Auto on siis 2.5 v6 ja siihen olis saatava vähän parempi pakoputkisto. Yritin pikasesti kattoo kauppoja suomesta mut ei oikee löytyny. :o:
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Paikalla
Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Kotimaisista kannattaa kysästä muukkoselta.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Itse ostin exääni Alfistilta. Ragazzoni takapömpeli ja suora keskiputki. Oli nopee toimitus :-D

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Ah nonii kiitos vastauksista! Pitää laittaa viestiä muukkoselle ja kahtoo tuolta alfistilta. Jos nyt jommasta kummasta sais tilailtua. Sais ehkä vähä ääntä kuulumaan autosta. :twisted:
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pasi »

V6 kampiakselin hihnapyörän päälle tuleva mutteri.... joku 200nm kireys, mutta milläs olette lukinneet ettei akseli pyöri mukana?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

ristojärvelä
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

GTA:ssa avasin ja kiristin Biltsun 17-185 pyöränmutterivääntimellä. Hyvin irtosi ja meni kiinnikkin, max. momentti 450nm, joten kiinnityksessä malttia, eli en hakannut tappiin asti.

Paikalla
Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Vaihde päälle ja kaveri seisomaan jarrulle kiristyksen ajaksi.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo, se on nyt kiinni pulttipyssyllä... Mut meinasin et jos sen sais ihan momenttiavaimella kiinni.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin