159 madallus?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Jussi T
Viestit: 16
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 14:54
Car(s): 159 Sportwagon 2.2
Paikkakunta: Pori

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Jussi T »

Nyt on tullut hetki, että madallusjouset laitetaan tilaukseen. Meni takajousi poikki ja tässä vaiheessa ajattelin, että madalletaan sitten samalla. Autona 159 SW. Onko kenelläkään tietoa, kumpi on laadukkaampi jousisarja H&R Sports Spring Kit vai Eibach ProKit Sports Spring Kit? Hintaeroa noilla ei juurikaan ole. Ja onko kokemusta H&R sarjasta vakio iskareilla? Kummassakin maltillinen madallus.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Hyvinkin vastaavia laadultaan, eli erinomaisia. Molempia voin suositella. Olikos niissä madalluksessa hieman eroa? melkein sen perusteella valkkaisin itse.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

jalittam kirjoitti:Mutta, onko kellään kuvia tai osaisi kertoa tuon takajousen yläpään kumi"laakerin" asennon?
Eli ne kaksi "tukisiivekettä" minkä varassa "puoliskot" keikkuu, niiden asema alumiinirunkoon nähden.

Mulla sattunut varmaan mosse asennuksessa ja ne ovat nyt vähän eri asennoissa vas vs. oik. :roll: Varmaankin väärästä kohtaa lähtenyt kiertymään, kun yläpään kiinnikeen kääntänyt oikeaan asentoon. Eli se kumilautanen joka on jousta vasten ei pyörinytkään tuossa kumilaakerissa, vaan laakeri pyörinyt alumiinikehikossa, siinä kun on kartioliitos.

Yritin käydä tuolla alfaownerin sivuilla, mutta kun en ole saanut vieläkään saanut (päässyt jo unohtumaan) spostivahvistusta, en pääse pällistelemään kuvia. Laitoin kylläkin (taas) modeille viestiä. Liekkö tuolla ollut kuvaa tuosta yläpäästä? Interwebin syövereistä olen päivän kaivellut, mutta en ole kuvia vielä löytänyt.

Toinen takatolppa on irti ja toinen semisti ja ens yönä puskee dedline, kun pitäs päästä huomenna töihin tolla laitoksella. Ja olis kiva saada kumet laakista oikeaan asentoon, ettei tarttis taas purkaa...
Itselläni on mahdollisesti noita kumi"laakereita" koskeva ongelma. Koska se ei nyt suoranaisesti koske madallusta, niin kirjoittelin aiheesta lisää tähän ketjuun.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

H&R:n vieterit tulee nykyiseen 159:n. Toivon mukaan madaltuu niillä enemmän kuin Eibachin jousilla. Eibachin madallukseen en ollut kovinkaan tyytyväinen.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ Ei sulla kuvaa olisi linkittää autosta Eibachin jousilla? Keväästä pitäisi heittää myös matalammat vieterit alle, tähtäimessä oli juurikin noin H&R:n tai Eibachin kierteet.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Pitäis mulla olla; täytyy yrittää kaivaa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Maanantaina toivon mukaan on H&R:n setti autossa kiinni. Jännityksellä odotan lopputulosta; luotto on korkeella, että madaltuu enemmän kuin Eibachin vietereillä. Täytyy muistaa kaivaa jostain se kuva edellisestä 159 3.2:sta Eibachin sarjalla.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Omassa on Eibach Pro-Kit. Pari kuvaa täällä.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Jos haluaa maltillisen madalluksen, niin kannattaa hankkia Eibachit.
H&R laski 159:n melko matalaksi. :mrgreen:

Kuvia myöhemmin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^no sittenhän tavoite on saavutettu :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Kyllä!

Kännykällä en saa nyt kuvaa yhtään suurempana. Hätänen räpsäsy ääs-marketin pihassa. :oops:
Kyllä tosta nyt jonkinlaisen kuvan saa mataluudesta. Ei jää kovinkaan montaa senttiä pohjamuovin ja maan väliin. Pitäis olla suht tasasella alustalla.
Liitteet
image.jpg
image.jpg (33.89 KiB) Katsottu 9668 kertaa

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No sehän on ihan ronski madallus.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Jep. Olen oikein tyytyväinen lopputulokseen. Eibachin sarjalla olisi kuitenkin jäänyt harmlttamaan.

Kiitos Epezille hyvästä asiakaspalvelusta!

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Cuore Sportivo kirjoitti:Kyllä tosta nyt jonkinlaisen kuvan saa mataluudesta. Ei jää kovinkaan montaa senttiä pohjamuovin ja maan väliin. Pitäis olla suht tasasella alustalla.
Tuo pohjalärpäke on tosiaan se first-impact-point ja ainakin itsellä johtui pitkälti siitä että se roikkui keskeltä takaa melko paljon. Erityisesti alkoi pelottamaan peruuttaminen, jos muovi nappaa kiinni johonkin terävään. Tein extra kiinnikkeen jolla nostin lärpäkettä ylöspäin ja maanvara kasvoi ~50mm. Vaihtoehtoisesti siihen voi miettiä jotain jäykistävää tukea.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Prkl, pitänee ryömiä auton alle katsomaan, sekö mullakin ottaa kiinni tallin kynnykseen. Oletan kyl, et se on puskurin etureuna.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Cuore Sportivo kirjoitti:Jos haluaa maltillisen madalluksen, niin kannattaa hankkia Eibachit.
H&R laski 159:n melko matalaksi. :mrgreen:

Kuvia myöhemmin.
Ihan hyvältä näyttää. Itse ehkä kallistun ton Eibachin puoleen. Tyytyväinen oon perus setuppiinkin, mutta vois kevään korvilla päivittää jouset ja miksipä ei samalla hieman madaltaa. Onko Eibachin omistajia? Muuttuuko tuntuma kuinka paljon alkuperäisiin jousiin? Aikaisempaa kokemusta on Koni ja KW säädettävistä alustoista, jotka toimi ihan kivasti. Nyt on hakusessa hyvä käyttömukavuus.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Ei niillä pelkillä madallusjousilla juurikaan ajotuntumaan vaikuteta. Vai tarkotitko Eibachin alustasarjaa?

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Epezi kirjoitti:^Ei niillä pelkillä madallusjousilla juurikaan ajotuntumaan vaikuteta. Vai tarkotitko Eibachin alustasarjaa?
No joo, ei ehkä ajotuntumaan. Kyllähän tuo jousisetti varmasti tuntuu erilaiselta ajossa alkuperäisiin jousiin verrattuna. Lieneekö myös tarve vaihtaa iskarit samalla vai toimiiko nuo alkuperäiset matalampien jousten kanssa, edellyttäen, että iskarit on kunnossa? Kerran oon laittanut alkuperäisille iskareille pelkät madallusjouset ja iskarit antautu suht nopeasti. Pari seuraavaa on sitte menty koko setiltä.

Gsi Kadetin madallusjousitus n.40mm aiheutti haljenneen tuulilasin, kun kihnutin auton varovasti kaverin muhkuraiseen kotipihaan vuonna miekka ja kirves. Ihan näin napakka ei tarviis olla.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kummankaan 159:n kohdalla madallusjouset eivät ole vaikuttaneet ajotuntumaan tai -mukavuuteen. Ei ainakaan negatiivisesti. Mutu-fiiliksellä vois sanoa, että jousien laadukkuus ja (vakio)iskareiden kunto vaikuttavat asiaan olennaisesti.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Cuore Sportivo kirjoitti:Kummankaan 159:n kohdalla madallusjouset eivät ole vaikuttaneet ajotuntumaan tai -mukavuuteen. Ei ainakaan negatiivisesti. Mutu-fiiliksellä vois sanoa, että jousien laadukkuus ja (vakio)iskareiden kunto vaikuttavat asiaan olennaisesti.
Näin se varmaankin on. Ehkäpä ähellän nuo silti näille 112tkm ajetuille, oletettavasti alkuperäisille iskareille. Jos vaikka katsastais ensin niin näkisi vähän suuntaa, josko on nurkkakohtaisia eroja. Muuten käytökseltään timmin tuntuiset ovat.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

About 110tkm oli mittarissa kun laitoin Eibachin -30mm vieterit vakio iskareiden kaveriksi. Sanoisin että toimii ihan ok, paremmin kuin mitä joskus G-astrassa. Mutta kyllä silti sanoisin että täydellistä jos hakee niin iskareissa saisi olla paluuvaimennusta aavistus enemmän.
Vakiojousi on 0.7mm ohuempaa lankaa, se nyt ei ole paljoa tuollaisessa peukalonpaksuisessa vieterissä, mutta se on aika lailla verrannollinen siihen minkä verran kyyti huononee vakio iskareilla, jos vakio alustan vaimennus toimii täydellisesti.

Sitä en tiedä menikö pyöränkulmien säätö 100-varmasti oikein, kannattaa pyytää Ti -mallin arvoja sitten kun menee madalluksen jälkeen säädättämään.

Huvittavaa on että itsellä toimii alusta nyt parhaiten sekä vaimennuksen että uraherkkyyden kannalta kun ollaan reissussa koko perhe kyydissä ja kelkkakärry perässä...
Kai massa rauhoittaa, lihavat on leppoisia jne. Pientä ahdistusta aiheuttaa vaan että melkein joka hemmetin jääkokkare maantiellä osuu pohjaan koska varmaan 95% autoista näin talvella on korkeampia.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Saturnus
Viestit: 140
Liittynyt: 09 Marras 2013, 00:02

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Saturnus »

Onko kellään kokemuksia KW Variant 2 sarjasta? Vaihtoehtona pussien tilalle, kun tuo merkki, jolta ilmajousisarja löytyy, ei ole kovin hyvää mainetta niittänyt.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Taisi tulla aikaistettu jousikauppaan käynti eteen. Katteli tossa kiesiä parkkihallissa ja vasen takakulma näytti pyöränkaaresta mitattuna olevan alempana, kuin oikea kulma. karkeasti mitattuna renkaan korkeimpaan kohtaan sai kaks sormea päällekkäin kaaren ja renkaan väliin. Toisella puolella olis menny ainakin sormen verran lisää. Eron kuitenkin huomaa. Liekö tuossa jousi poikki? Mikäs puoti tarjoaa Eibachit parhaaseen hintaan?

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Saturnus kirjoitti:Onko kellään kokemuksia KW Variant 2 sarjasta? Vaihtoehtona pussien tilalle, kun tuo merkki, jolta ilmajousisarja löytyy, ei ole kovin hyvää mainetta niittänyt.
Tällanen setti meni mulla Volvo v40 alle joitain vuosia sitten. Oli tuntumaltaan hyvä ja tykkäsinkyllä kovasti esim Konin settiin verrattuna. Korkeus tuli hiottua kerrasta kohdalleen, eikä juuri koskettua sen jälkeen. Tuo korkeussätö vaati huolellisen puhdistuksen, ennenkuin alko noita tolpissa olevia säätöalustoja ruuvaamaan. Tahto korkata talven aikana aika reilusti kiinni ja kierteitä sai puhdistella sellasella intensiteetillä, ettei oma hermo riittänyt niiden kanssa pelailuun.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

mlatva kirjoitti:Taisi tulla aikaistettu jousikauppaan käynti eteen. Katteli tossa kiesiä parkkihallissa ja vasen takakulma näytti pyöränkaaresta mitattuna olevan alempana, kuin oikea kulma. karkeasti mitattuna renkaan korkeimpaan kohtaan sai kaks sormea päällekkäin kaaren ja renkaan väliin. Toisella puolella olis menny ainakin sormen verran lisää. Eron kuitenkin huomaa. Liekö tuossa jousi poikki? Mikäs puoti tarjoaa Eibachit parhaaseen hintaan?
Nuo saatte alle 153€ ja viikossa kotiin. Oulussa ainakin paikalliset liikkeet pyytää yli 300€
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3095.html
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
closed
Viestit: 64
Liittynyt: 26 Helmi 2012, 10:26
Car(s): Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic 2009
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja closed »

Tuli kerättyä pari kuukautta rohkeutta ja tänään varasin asennusajan madallukseen. Alle tulee eibachin pro setti. Saa nähdä kuinka paljon vaikuttaa käytettävyyteen, toiveena olisi että ulkonäkö kohenee mutta ajettavuus pääkaupunkiseudun kärrypoluilla pysyisi siedettävänä. Kokemuksia?

Nimim. "Ulkonäkö ennen kaikkea"

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Itse olen ollut kohtuu tyytyväinen Eibachin prokit jousiin 2.4:ssa, huonommallakin madalletulla autolla ajanut vakioiskareilla. Mutta tuota on aina vaivannut huono suuntavakavuus, jäi mietityttämään että olisiko pitänyt satsata renkaiden suuntaukseen enemmän. Elikkä näihin saa säädettäviä puslia, edestä katsottuna camber kallistus on aika selvä ja haluttaisi kokeilla saako suuntavakautta takaisin jos saisi pystykallistuman ohjearvoihin. Toisaalta sitten TI-mallissahan on matalampi alusta mutta tuskin erilaisia tukivarsia..? Ja onpa muistikuva että joku oli säädättänyt alustan TI -mallin arvoihin, minulta moista vaihtoehtoa ei kysytty...

Tai sitten vain jossain on väljää, tänäänhän tuo ehkä selviää kun on katsastus.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Eibachn vieterit alla ja suoraan menee. Säädettiin TIn mukaan, ku pyysin.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Täällä myös Eibachin jouset ja rengaskulmat säädetty ihan vakion mukaan - menee kuin juna vaikka on spaceritkin kiinni.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Yläpallothan ne edestä väljät, toinen hylkyyn ja toinen menossa. Tilasin Febin tukivarret tilalle. Jospa alkaisi taas kulkemaan suoraan.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

marpet
Viestit: 105
Liittynyt: 24 Marras 2011, 12:41
Car(s): Alfa romeo breda 3.2

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja marpet »

BRERA saa kanssa madaluksen kunhan saan osat Suomee, koko satsi alustaan. :lol:
Kestää jonkin aikaa kun osia ei ollut edes tehtallakaan, tulevat sitten joskus.

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Jame »

alfaowner foorumin porukka tilaillut näitä FK-automotiven iskareita, halvalla kun on saanut. Lähettäisivät myös Suomeen, mutta tekeeköhän noilla mitään?
http://www.carparts-tuning.co.uk/Suspen ... hparam=%2A

Ja näyttihän tuolta löytyvän myös madallusvieterit:
http://www.carparts-tuning.co.uk/Suspen ... n-2WD.html
Il nero era bellissimo

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja willez »

Pemarimiehet juttelee et FKt ei kestä suomen talvea. "Nimismiehen kiharat" ja kova pakkanen ni tulee mehut pihalle ekana talvena...

Avatar
closed
Viestit: 64
Liittynyt: 26 Helmi 2012, 10:26
Car(s): Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic 2009
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja closed »

mlatva kirjoitti:Taisi tulla aikaistettu jousikauppaan käynti eteen. Katteli tossa kiesiä parkkihallissa ja vasen takakulma näytti pyöränkaaresta mitattuna olevan alempana, kuin oikea kulma. karkeasti mitattuna renkaan korkeimpaan kohtaan sai kaks sormea päällekkäin kaaren ja renkaan väliin. Toisella puolella olis menny ainakin sormen verran lisää. Eron kuitenkin huomaa. Liekö tuossa jousi poikki? Mikäs puoti tarjoaa Eibachit parhaaseen hintaan?
Nyt on Eibachin setti alla ja omasta mielestä juuri sopiva - auto madaltui silmämääräisesti oikealle tasolle mutta ei tarvitse varoa että pohja raapii joka paikkaan. Suosittelen.

Mlatvalle tiedoksi että itse olin huomioinut omasta autosta ihan saman asian ja vieläpä samaisesta kulmasta. Jousien asennuksen jälkeen selvisikin että vasen takajousi oli poikki yläosasta joten jousien vaihto tuli ihan tarpeeseen :)

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Vaihdoitteko jousien lisäksi jotain muutakin samalla?

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Tolpan irroituksessa vaihtaisin samalla vähintään koiranluut ja iskarin yläpään laakerit.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Polforea
Viestit: 11200
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Miettisin kahdesti ennenkö virittäisin laakeria iskarin yläpäähän, kun ei sellaista ole tehdaskaan tainnut sinne tunkea. Etupään koiranluut voisin toki itsekin varata mukaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Iskarit vaihtu kivasti samalla jousien kanssa.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Tulipa ajankohtaiseksi minullekin. Oltiin Ikaalisten softaussessiossa kun savijo-r astui hallin ovesta sisään ja spottasi katkenneen takajousen alle kahden sekunnin :)
Mikähän näissä niitä niin helposti rikkoo, en muista aiemmissa autoissani koskaan tällaista vikaa olleen?

Kaipa sinne nyt sitten jotain Eibach-Bilstein -komboa aletaan ruuvaamaan. Mulle olisi melkein kelvannut alkuperäiskorkeuskin, mutta eihän sellaisia näytä olevan saatavilla kuin RAHALLA. Pelkkiä madallusjousia en viitsi laittaa, 156:n kanssa ei oikein ollut hyvä yhdistelmä vakioiskarien kanssa.

Jarrulevykin on kiero :x
Viimeksi muokannut JaniW, 21 Syys 2014, 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CARF0869

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vs: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Just saman kanssa tuskailen. Ajattelin että olisin vaihtanut vain taakse vieterit ja yläpään kumit. Suomen ulkopuoleltakin yksi orggis vieteri maksaa melkein tuplat tuohon Eibachin sarjaan verrattuna.

Vaan kun en millään mikroautolla haluaisi ajella. Nytkin välillä tuntuu että on jo riittävän alhaalla.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Jani, sun olis pitäny vaatia pitempää, mutkatielenkkiä kun ajelit tolla mun koslalla. Tokihan tossa on eibahin vakaimet ja jäykempirunkoiset renkaatkin kuin sulla... Prokit+B8+hakkablack+powerflex+eibach vakaimet+timmit takapäänpuslat alustassa mulla. Jos oot käymäs esim Porissa ni tuu vaik testaamaan... Toinen takaolka menee viel vaihtoon, sit taas säätöä - taakse jäi viimeksi suurehkot camberit, loppu säätö kesken oikpuolella. Syytä en vielä tiedä, purkuun ja tutkimukseen. Etupäässäkin hienosäätövaraa pitäs olla, siis camberit niin pieneksi kuin mahdollista, kompromissia rengaskulumaan/suoraanajoon. Ei noi powerflexit autuaaksi tee madalletun säätöön, mut symmetriaa noilla saa.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ni, lisänä vielä lukkoperä - mut sen tuntenee lähinnä mutkassa lapikasta antaessa...

Avatar
Heksi
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90
Paikkakunta: Vantaa

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Heksi »

Suomen ulkopuoleltakin yksi orggis vieteri maksaa melkein tuplat tuohon Eibachin sarjaan verrattuna.
Onko todellakin noin? :shock: Hyvä pistää korvan taakse, eiköhän se jousi katkea kohta multakin, ellei ole jo.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Suurinpiirtein. Itekin ensin etin orkkiksia, mut totesin ettei kannata. Mul on muuten 80k ajetut 2.4:n farkun takajouset yläkumeineen ja yks iskari varastossa. Lisänä mun koslan vanhat etuvieterit iskareineen, takaiskarit yläkumeineen - n. 150k ajetut...

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja JaniW »

jalittam kirjoitti:Jani, sun olis pitäny vaatia pitempää, mutkatielenkkiä kun ajelit tolla mun koslalla. Tokihan tossa on eibahin vakaimet ja jäykempirunkoiset renkaatkin kuin sulla... Prokit+B8+hakkablack+powerflex+eibach vakaimet+timmit takapäänpuslat alustassa mulla. Jos oot käymäs esim Porissa ni tuu vaik testaamaan... Toinen takaolka menee viel vaihtoon, sit taas säätöä - taakse jäi viimeksi suurehkot camberit, loppu säätö kesken oikpuolella. Syytä en vielä tiedä, purkuun ja tutkimukseen. Etupäässäkin hienosäätövaraa pitäs olla, siis camberit niin pieneksi kuin mahdollista, kompromissia rengaskulumaan/suoraanajoon. Ei noi powerflexit autuaaksi tee madalletun säätöön, mut symmetriaa noilla saa.
No enhän mä silloin keskittynyt muuhun kuin että kulkeeko :-D Täytyypä tulla erikseen testaamaan jos sinne päin lähiaikoina eksyn. Eibachin vakaajia tähän nelivetoon ei näytä saavan.

Alfisti.netistä saa Eibachin jousisettiä 122 eurolla. Siis joka nurkaan, halvin orkkistakajousipari oli n. pari sataa jossain brittikaupassa, en nyt ihan kauheasti kyllä nähnyt vaivaa koluamiseen. Eibach-jouset + Bilstein B6 -setti on 649. Taidan sellaisen laittaa tilaukseen, onhan se tietenkin hyvän matkaa enemmän kuin pelkät takajouset, mutta onpahan sitten kaikki taas uutta. Tuskin nuo 130 tkm ajetut iskaritkaan enää uudenveroiset ole.
CARF0869

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja JaniW »

jalittam kirjoitti:Ni, lisänä vielä lukkoperä - mut sen tuntenee lähinnä mutkassa lapikasta antaessa...
Kai tuo Q4:kin vähän tässä kohtaa on avuksi :mrgreen:
CARF0869

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Eh, juurikin niin. Heitin vain vajaa vaajaavetoisille :wink: ...
Ulkomuistista, eikös b6 ole vastaava kuin b8, mut täyspitkänä? B8 siis suunniteltu madalletulle. Mullo muuten fiiatissa kans prokit+b8, fk:n coilovereiden jälkeen tuntui kuin olis tullu ilmajouset tilalle...

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja JaniW »

jalittam kirjoitti:Eh, juurikin niin. Heitin vain vajaa vaajaavetoisille :wink: ...
Ulkomuistista, eikös b6 ole vastaava kuin b8, mut täyspitkänä? B8 siis suunniteltu madalletulle. Mullo muuten fiiatissa kans prokit+b8, fk:n coilovereiden jälkeen tuntui kuin olis tullu ilmajouset tilalle...
Näin minäkin ymmärsin, EIbachin madallus lienee sen verran mieto että B6:kin vielä käy. Olisi tuolla muuten eibachin coil-overitkin tarjouksessa, mutta Essolla tiedetään kertoa, että ne eivät ole kovin mukavat.
CARF0869

Avatar
Polforea
Viestit: 11200
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Heksi kirjoitti:Onko todellakin noin?
Jossain välissä itse uteliaisuuttani kysyin Sveitsinportista hintaa orggisjousille ja -iskareille ja vastaus oli vaatimattomat 1200e. Ihan ei yksittäisen palikan hinnalla varmaan alustasarjaa saa, mutta orggissatsin hinnalla niitä voi hyvinkin löytää 2.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

En minäkään juuri muuta ku kulkua yritin hahmottaa siellä koodauksessa :-D . Mitä nyt tuntui hieman löysemmältä/hitaammalta alusta sun kulkineessa.
Ja savijolla meni lähemmäs yhtä ku kahta sekkaa... Mä vaan ihmettelin vajaita paisareita kanssakulkimissa, kun samaa onkelmaa itelläki aikanaan oli.
Omat lelut tilasin aikanas kans alfistilta, liekkö silloin kalliimpiakin, mut homma toimi. Coilit eivät niitä mukavimpia juu, liekkö kaikki ilman progressiivisuutta, siis pintakovia? Siis radalle mut esim lomareissulle?

Vastaa Viestiin