159 madallus?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
ossiwho
Viestit: 74
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 17:11
Car(s): Vw golf gti -06
Scirocco Mk1 -74
EX. Alfa Romeo 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Salo

159 madallus?

Viesti Kirjoittaja ossiwho »

En ole varma onko tästä topiccia mutta sellanen kiinnostaisi että kuinka matalaksi ootte noita 159 laitellut?
Mitä coilovereita ootte käyttänyt ja onko ollut jotakin ongelmia?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Uhkarohkea ajatus. Sehän ottaa nyt jo kiinni joka toisessa töyssyssä, paitsi jos jurnuttaa ykkösellä tai ajaa niihin 45 asteen kulmassa.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Joo minä mietin tässä just korotusta =) Elämme ilmeisesti eri leveyspiireillä. :shock:

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei tulisi minullekkaan mieleenkään alkaa tuota madaltamaan. Jäänyt monet pikkutiet talvella ajamatta jo vakio alustalla!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
closed
Viestit: 64
Liittynyt: 26 Helmi 2012, 10:26
Car(s): Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic 2009
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja closed »

Hienoa että tähän asiaan tuli selvyyttä, itse olen nimittäin miettinyt että onko autoni ihan vakio alustan osalta kun se tuntuu ottavan pohjakosketusta todella helposti. Madalsin edellisen autoni (Audi A4 avant) 35 mm pudottavilla jousilla mutta Alfa ottaa sitäkin helpommin kontaktia. Madallus vaatii kyllä kylmähermoisuutta ja tarkkaa reittisuunnittelua...

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Etuylitys on vissiin se avainsana noihin pohjakosketuksiin. Meinasin kyllä keväämmällä koettaa istuttaa etupuskuriin alahuulta...kunhan ensin alkaisin hallita perintöäni. :wink:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Aina nyt vähän voi! Mulla oli 159:ssä -30 mm setti, raapihan siellä muovi maata, mutta kyllä sen kanssa vielä pärjäsi. Etuylitys on tosiaan se ongelma viisysissä.

Uudemmat Alfat pukkaa olemaan kaikki vähän hassuja, maavara on vakioalustalla jo suhteellisen pieni, mutta renkaan ja lokarin väliin mahtuu kaljakori heittämällä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Cuore Sportivo kirjoitti:Aina nyt vähän voi! Mulla oli 159:ssä -30 mm setti, raapihan siellä muovi maata, mutta kyllä sen kanssa vielä pärjäsi. Etuylitys on tosiaan se ongelma viisysissä.

Uudemmat Alfat pukkaa olemaan kaikki vähän hassuja, maavara on vakioalustalla jo suhteellisen pieni, mutta renkaan ja lokarin väliin mahtuu kaljakori heittämällä.
Juurikin näin. Itse ajattelin madallusta, mutta ruksasin kyllä hyvin äkkiä vaihtoehdon yli, ei tarvitse kummoistakaan hiekkatietä tai töyssyä että saa rupasemaan, pihastakin saa lähteä kävelyvauhtia :mrgreen:
Q4 sitten asia erikseen
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Kullervonkadun kääntyessä Panuntieksi oli ainakin vielä aamulla spoorien välissä kovaa jäätä, johon 159:n muovit olisivat varmasti raapineet. Taisin olla siinä jonossa ainoa, joka ajoi tuosta oikeanpuoleiset renkaat jään päällä. Siinähän ihmettelivät. :lol:

Tietääkö kukaan, josko nuo muovit korvaavan panssarin saisi jostakin, kun lumisotakaupungissa on tulevinakin talvina lunta?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
closed
Viestit: 64
Liittynyt: 26 Helmi 2012, 10:26
Car(s): Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic 2009
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja closed »

Pohjapanssari voisi olla kova juttu!

Komppaan kyllä tota renkaan ja lokasuojan väliin jäävää väliä, sinne voisi perustaa kaupungin!

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Alfisti netistä katselin itselleni GT:n alumiini-guardia. Löytyi, mutta en tiedä löytyykö 159:lle...

Avatar
ossiwho
Viestit: 74
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 17:11
Car(s): Vw golf gti -06
Scirocco Mk1 -74
EX. Alfa Romeo 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Salo

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja ossiwho »

Onhan tuo vakionakin melko matala kyllä. Perjantaina tuli auto pihaan ja vähän edellinen omistaja on jo laitellutkin (putkisto, tummat lasit ja jonkinsortin madallus). Olisi tarkoitus laittaa auto viellä muutamia senttejä maata lähemmäs... jos jokin tunnistaa auton vanhakseen rek. numerot ovat -247

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja mml »

Omaa on pudotettu -35mm ja se tuntuu raapivan miltei yhtä herkästi kun -50 pudotettu 156 aikoinaan. Tässä ei ole konehuoneen muoviläpyskää korvattu alumiinisella kun ei ole tarjolla. Se läpyskä varmaan roikkuu keskellä autoa suht alhaalla, veltto paska kun on, ja raapii siksi herkästi.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Ittellä maavara helmassa kasvoi kun 18" alle heitti. Mitä jousisettiä suosittelette?
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
closed
Viestit: 64
Liittynyt: 26 Helmi 2012, 10:26
Car(s): Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic 2009
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja closed »

Ei sattuisi kenelläkään olemaan kokemusta Eibachin Pro sarjasta (madaltaa -30 mm)? Meneekö vaikeaksi hidasteissa yms.? Hetken olen miettinyt tätä mutta taitaa olla liikaa?

Onko olemassa vähemmän pudottavia sarjoja? Jos on, miltä valmistajalta löytyy?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Mulla oli eibachin pro-kit, sama taitaa olla mml:kin? Kyllä sen kanssa pärjää ihan hyvin, jos jaksaa tarvittaessa vähän hidastaa nopeutta. Pienempää madaltamista ei kannata edes harkita. Jos olisin 59:n pitänyt, niin houkutus olisi ollut laittaa vieläkin matalammaksi. Ainakaan sedanissa tuo ~30mm ei näy juurikaan missään.

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Muutoskatsastitko?
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ En jaksanut muutoskatsastaa. Läpi meni kuitenkin että heilahti ensimmäisestä määräaikaiskatsastuksesta.

Avatar
mikuw
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Touko 2004, 03:30
Car(s): Giulietta 1.4 MA TCT
ex Brera 3.2 Q4
ex 159 2.2 JTS
ex 156 2.0 JTS
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Hki

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja mikuw »

Itsellänikin oli 159:ssä Eibachin -30 mm setti ja oli ehdottomasti hyvä, niin ulkonäön kuin ajettavuuden puolesta.
Ei tullut ongelmia mataluuden kanssa edes mökkitiellä.

Avatar
closed
Viestit: 64
Liittynyt: 26 Helmi 2012, 10:26
Car(s): Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic 2009
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja closed »

Ok, Eibach on sitten listalla :lol:

- Mulla on farkku, mutta tuskin on niin erilainen että ei uskaltaisi tähänkin sellaista lykätä?

Heikalla näytti olevan juuri sopivasti yksi setti jäljellä, täytynee pistää harkintaan...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Ei ole niin erilainen, Eibachia alle vaan!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Sen verran osallistun että jos autoa madaltaa, niin pelkillä jousilla tulee ongelmia huomattavasti herkemmin kuin coilover sarjalla. hintaakin toki tulee komeasti lisää. Esim oma 156 oli ostettaessa madallettu eibachin -30mm sarjalla vakioiskarein ja piti mennä korokkeisiin ja kanttikiviin todella varovaisesti. Kun vaihdoin Kw -25...45 (muistaakseni) coiloverit ja jätin puoliväliin niin ei ottanut lähellekkään niin herkästi kiinni. Ja auto oli aikalailla samalla korkeudella. Samalla ajettavuus parani huomattavasti ja mutkapätkiä sai laskea minkä kuski uskalsi. Nyt tuo on jo vähän löystynyt :(
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Määki osallistu uuestaa. Poja kotteross o kans Eibachin -30mm jouset vakioiskareil, mut sil voi ajaa mihi tahans töyssyy kovempaa ko tol mun malmikasal (jossa siis vakioalusta). Ja meil päihä töyssyt o tehty venäläisil toleransseil.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja mml »

Cuore Sportivo kirjoitti: Mulla oli eibachin pro-kit, sama taitaa olla mml:kin?....Pienempää madaltamista ei kannata edes harkita.
Eibachit on täälläkin ja alle 30 mm on tosiaan rahojen haaskausta.
closed kirjoitti:Ok, Eibach on sitten listalla :lol:

- Mulla on farkku, mutta tuskin on niin erilainen että ei uskaltaisi tähänkin sellaista lykätä?

Heikalla näytti olevan juuri sopivasti yksi setti jäljellä, täytynee pistää harkintaan...
Kunhan pidät huolen että tilaat juuri sun moottoriversiolle tarkoitetut jouset, niissä on eroja.
Wile E. Coyote kirjoitti:että jos autoa madaltaa, niin pelkillä jousilla tulee ongelmia huomattavasti herkemmin kuin coilover sarjalla. hintaakin toki tulee komeasti lisää
Tämä on niin totta. Pelkät jouset voi olla ihan ok, mutta paremman lopputuloksen saat jos vaihdat sekä jouset että iskarit. Puolimatkan vaihtoehto on hankkia ei säädettävä alusta, esim KW Sport. Tällöin €uroja kuluu hieman vähemmän vrt. coilover.
Omat kokemukset KW Sportista ovat erittäin positiiviset.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
ossiwho
Viestit: 74
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 17:11
Car(s): Vw golf gti -06
Scirocco Mk1 -74
EX. Alfa Romeo 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Salo

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja ossiwho »

pitää tällaset varmaan tilata jossain vaiheessa http://www.madmotors.co.uk/fk-highsport ... 39-05.html :-D

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

closed kirjoitti:Hienoa että tähän asiaan tuli selvyyttä, itse olen nimittäin miettinyt että onko autoni ihan vakio alustan osalta kun se tuntuu ottavan pohjakosketusta todella helposti.
Huomasin, että 159:n pohja kilkattaa pikkukiviä vasten siellä missä 156 vielä pääsee. Ja jos varttikutonen vakionakin on turhan matala käyttöautoksi näillä teillä niin tiputetulla viisysillä voisin hommata sit bussikortin kans. Ai niin mut eihän ne kulje tääl landella.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Tulipa tilattua Alfisti shopista Eibachin Pro-kit, kun ovat varsin huokeassa tarjouksessa siellä. Talvilomalla pitäisi raapaista ne alle. En löytänyt netistä mitään fiksua (kuvallista) ohjetta niiden vaihtoon. Meneekös tuo hyvin pitkälti samalla kaavalla kuin 156:n iskarien vaihto? 156:ssa tuota tulikin kokeiltua.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Ostitko siis pelkät jouset vai minkä noista?

Mietin settiä missä on bilsteinin iskarit, onko mitä eroa B6 ja B12 välillä, onko tietoa?

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Juu, siis pelkät jouset

Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

Mulla oli juurikin tuollaiset 30 mm madaltavat Eibachit aikoinaan 159:ssä ja maantiellä oli todella hyvä ajaa ja vielä mukavakin. En tiedä oliko se nyt edes niin matala.. etuylityshän tuossa vaan muodostuu hankalaksi. Pitää alkaa eri lailla suunnittelemaan reittivalintoja :wink: Ulkonäkö parani (omasta mielestäni) huomattavasti.
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

Avatar
closed
Viestit: 64
Liittynyt: 26 Helmi 2012, 10:26
Car(s): Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic 2009
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja closed »

Millaiset toimituskulut oli alfistin kautta jousille? Itsekin ajattelin kevään koittaessa kaunistaa autoa :P

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

17,50e x kiloon asti.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mulla oli 159:ssä nuo Eibachin Pro-kit-jouset vakioiskareilla. Ajettavuudessa ei todellakaan ollut moitteen sijaa, mutta ulkonäöllisesti setti oli suuri pettymys. Madallusta oli vaikea huomata, jos ei ajanut vastaavan vakioalustaisen viereen.

Mikäli en olisi vaihtanut autoa, olisin hommanut enemmän madaltavan sarjan. Etuylitys on toki haastava, mutta kyllä sen kanssa pärjää.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Lähinnä auto vaatii korottamista.... 8) . Vakialustalla pärjää just ja just...pienet lumipaakutkin kolahtaa moottorisuojaan...
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ No niio! Talvella harjataan se roskamaali ruvelle, kesällä nautitaan ajo-ominaisuuksista sorateillä, mutta silti jännitetään jos polanne vähän raapii jotain muovisuojaa.

Tonttiin vaan ne vehkeet.

harde
Viestit: 347
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja harde »

Joo eipä tulis mieleenkään lähteä madaltamaan, melko pienet lumipaakut kolisee pohjamuoviin. Ilmeisesti tämä on kuitenkin ihan vakioalustainen vaikka Centennary business- mallia onkin 8)

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

No ei -20mm madallettuna 17" vanteilla ole ollut hätäpäivää talvella. Missä metässä työ ajatte? Kesällä 19" vanteilla voisi madaltaa lisääkin.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja willez »

Pistää 19" tai 20" pallot oikeella rengastuksella , niin saa kaari-rengas välin kuriin ja maavara pysyy.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja mml »

Cuore Sportivo kirjoitti:^ No niio! Talvella harjataan se roskamaali ruvelle, kesällä nautitaan ajo-ominaisuuksista sorateillä, mutta silti jännitetään jos polanne vähän raapii jotain muovisuojaa.

Tonttiin vaan ne vehkeet.
:lol:
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Rolle »

willez kirjoitti:Pistää 19" tai 20" pallot oikeella rengastuksella , niin saa kaari-rengas välin kuriin ja maavara pysyy.
Jaa tälleen vai http://www.300cforums.com/forums/attach ... d-rims.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; :eggface:

Ei se maavara oikealla rengaskoolla mihinkään muutu, oli vanne 15" tai 20"..

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja willez »

Rolle kirjoitti:
willez kirjoitti:Pistää 19" tai 20" pallot oikeella rengastuksella , niin saa kaari-rengas välin kuriin ja maavara pysyy.
Jaa tälleen vai http://www.300cforums.com/forums/attach ... d-rims.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; :eggface:

Ei se maavara oikealla rengaskoolla mihinkään muutu, oli vanne 15" tai 20"..
Aijaa , ite leikkinyt juurikin tolla vanne/rengas-paketin kokonaishalkaisijalla jotta autolla voidaan ajaa , ja samalla näyttää hyvältä...

Pikkubussossa on kesärengastus liian matala , pitäis laittaa 225/45-17 niin olis hiukan isompi kuin 205/55-16 , eli kaariväli pienenee aavistuksen ja ajokorkeus nousee aavistuksen... Nykynen 215/35-17 halkaisija on niin pieni , että jos haluaa hyvännäkösen (IMO) niin ei voi autolla enään ajaa kun makaa maassa kiinni...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Pikkubussossa on kesärengastus liian matala , pitäis laittaa 225/45-17 niin olis hiukan isompi kuin 205/55-16
^Maavara nousee yhden (1) millimetrin, mutta tarkkaa puuhaahan tämä on.

Voihan toki laittaa väärän kokoiset renkaat, mutta ei se vannekoko siihen renkaan halkaisijaan vaikuta. Pakettiautosta 205R16 renkaat, niin saisi vakiovanteillakin pyöräkotelon täytettyä ja maavaraakin kivasti lisää, miten Alfan tehdas ei ole tätä keksinyt :lol:

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Rolle kirjoitti:
Pikkubussossa on kesärengastus liian matala , pitäis laittaa 225/45-17 niin olis hiukan isompi kuin 205/55-16
^Maavara nousee yhden (1) millimetrin, mutta tarkkaa puuhaahan tämä on.

Voihan toki laittaa väärän kokoiset renkaat, mutta ei se vannekoko siihen renkaan halkaisijaan vaikuta. Pakettiautosta 205R16 renkaat, niin saisi vakiovanteillakin pyöräkotelon täytettyä ja maavaraakin kivasti lisää, miten Alfan tehdas ei ole tätä keksinyt :lol:
Nouseehan se tuolla 1,27mm ;) Tässä näppärä laskuri, jolla voi tehdä rengaiden kokovertailuja.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja willez »

Juu,tuolla tyre calculatorilla oon laskeskellu. Vertaappa 215/35-17 vs 225/45-17 niin eroa tulee vähän enemmän.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja Shakal »

http://www.rimsntires.com/specs.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa yksi erittäin hyvä laskuri rengastukselle.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Hyvät on jouset jne. jne. Takaisin kuitenkin aiheeseen... :) Onko noiden jousien vaihtamisesta kenelläkään antaa mitään vinkkiä?

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Löysin takajousien vaihtoon kuvallisen ohjeen Alfaownerilta. Etupää kai menee aikalailla samanlailla kuin 156?

Eikö tuota jousi-iskaripakettia saa pois auton alta ilman, että jousia puristetaan? Ajattelin vaan, että helpompi ne jousipuristimet olisi laittaa kun iskari on pöydällä. Eikö etupää kuitenkin onnistu näin?

Visaisin kysymys on kuitenkin: mikä on noiden ruuvien kanta, millä iskari on kiinni auton rungossa? Mahdollinen Motonet-koodi olisi myöskin jees - tuollaista hylsyä ei nimittäin varmasti löydy autotallista :)

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ehkä myöhään, mutta E-kantaiset pultit. Hommaa sarja, niitä E-kantaisia muuallakin autossa.
Sen jousipaketin saa pois puristelematta - koiranluu irti tukivarresta, niin tukivartta voi taittaa helposti alaspäin jolloin tilaa tulee riittävästi jousipaketin poispujottamiseen.

Mutta, onko kellään kuvia tai osaisi kertoa tuon takajousen yläpään kumi"laakerin" asennon?
Eli ne kaksi "tukisiivekettä" minkä varassa "puoliskot" keikkuu, niiden asema alumiinirunkoon nähden.

Mulla sattunut varmaan mosse asennuksessa ja ne ovat nyt vähän eri asennoissa vas vs. oik. :roll: Varmaankin väärästä kohtaa lähtenyt kiertymään, kun yläpään kiinnikeen kääntänyt oikeaan asentoon. Eli se kumilautanen joka on jousta vasten ei pyörinytkään tuossa kumilaakerissa, vaan laakeri pyörinyt alumiinikehikossa, siinä kun on kartioliitos.

Yritin käydä tuolla alfaownerin sivuilla, mutta kun en ole saanut vieläkään saanut (päässyt jo unohtumaan) spostivahvistusta, en pääse pällistelemään kuvia. Laitoin kylläkin (taas) modeille viestiä. Liekkö tuolla ollut kuvaa tuosta yläpäästä? Interwebin syövereistä olen päivän kaivellut, mutta en ole kuvia vielä löytänyt.

Toinen takatolppa on irti ja toinen semisti ja ens yönä puskee dedline, kun pitäs päästä huomenna töihin tolla laitoksella. Ja olis kiva saada kumet laakista oikeaan asentoon, ettei tarttis taas purkaa...

arv
Viestit: 590
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja arv »

jalittam kirjoitti:Mutta, onko kellään kuvia tai osaisi kertoa tuon takajousen yläpään kumi"laakerin" asennon?
Eli ne kaksi "tukisiivekettä" minkä varassa "puoliskot" keikkuu, niiden asema alumiinirunkoon nähden.

Mulla sattunut varmaan mosse asennuksessa ja ne ovat nyt vähän eri asennoissa vas vs. oik. :roll: Varmaankin väärästä kohtaa lähtenyt kiertymään, kun yläpään kiinnikeen kääntänyt oikeaan asentoon. Eli se kumilautanen joka on jousta vasten ei pyörinytkään tuossa kumilaakerissa, vaan laakeri pyörinyt alumiinikehikossa, siinä kun on kartioliitos.
Tämäkö?
Damper.pdf
(226.6 KiB) Tiedosto ladattu 368 kertaa

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 159 madallus?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Just toi. Muuten hyvä, mutta setä pitelee palaa hieman väärässä kulmassa. Tuosta ehkä saa sellaisen käsityksen, että kumen tukijutskat (tämähän peltivahvisteinen) n. 45 asteen kulmassa alurungon pitkittäiseen linjaan nähden. Näkyy mun monitorilla just ja just, ihan kuvan alareunassa.

Ihan hölmöjä ohjeita tuossa muuten, ylemmässä kuvassa tukiplattu irti ja alemmassa ihan eri kilkkeet. :roll:

Vastaa Viestiin