Puslien voiteleminen for dummies

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Puslien voiteleminen for dummies

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Useammassa keskustelussa on mainittu, että vakaajien puslia voi yrittää voidella renkaita vaihtaessa, jos vaikka auttaisi. Itselläni narskuu satunnaisesti ilmeisesti ylätukivarsi, ja ajattelin, että tuota voisi koittaa ensiavuksi ja samalla vaikka rasvailla kaikki mihin helposti pääsee käsiksi.

Ilmeisesti tuohon tarvitsee jonkin injektioneulan tapaisen työkalun? Millaisen? Ja mitä voiteluainetta sinne kannattaa sisään puskea? Ja tarkalleen mihin kohtaan? :)

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Puslien voiteleminen for dummies

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Niitä injektioneula virityksiä ei kannata edes kokeilla. Jos pallo natisee niin sille ei oikei mahda mitään, mutta jos ne kumipuslat, ne voi rasvata.

Varsi irti
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wish ... ment.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Sitten hakkaat molemmin puolin nuo holkit irti ja laitat väliin jotain sellasta rasvaa mikä ei turvota kumia. Tämän jälkeen risti kädet ja toivo että narina lakkaa. Luultavasti menee pari viikkoa ja sitten narina taas alkaa. :lol:
Kuva

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Puslien voiteleminen for dummies

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Joo ei niihin sillä konstilla mitään saa. Minä olen laittanut palloniveliin rasvanipan, koska ei niihin injektioneulalla pistettynä suojakumin läpi mitään vaseliinia saa, mutta kun rasvanipan laittaa nivelen alle siihen peltipohjaan niin sieltä rasva menee sinne minne pitääkin.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Puslien voiteleminen for dummies

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Laitoin joskus kokeeksi kumin läpi neulalla tilkan moottoriöljyä erään auton alapalloon. Ei ollut vielä väljä, mutta kitisi joka käänteessä. Hiljeni ja oli kunnossa sen jälkeen ainakin pari vuotta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Puslien voiteleminen for dummies

Viesti Kirjoittaja mutt »

Eikös tuon kumen kuuluisi olla vulkanoitu kiinni siihen keskiholkkiin? Jos se nitisee (eli on irronnut), niin ei se enää voitelulla korjaannu, vaan joka tapauksessa kuluu nopeasti väljäksi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Puslien voiteleminen for dummies

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Nope.

Tarvikevarret pysyi jarrukumirasvalla vaiti vuoden päivät.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Puslien voiteleminen for dummies

Viesti Kirjoittaja willez »

^^ Miettisin itse ihan samaa,nuo vanhat varret voitelin rasvalla viime kesänä,holkit lähti melko helposti irti. Nyt olis uudet varret molemmille puolille. Näytti juurikin siltä että olis vulkanoidut niin en uskaltanut alkaa uusia osia "hajottamaan".. Pitääkin tutkia tarkemmin jos kerran ei ole vulkanoitu tuo metalliholkki tuohon kumiin.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Puslien voiteleminen for dummies

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ei ole vulkanoitu. Siinä kumin ja holkin välissä se liukupinta on. Mitä noita omia käytettyjä narisevia aukonut. Niin rasvasta ei ole ollut tietoakaan ja kumi hitsaantunut kiinni siihen holkkiin. 0X

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Puslien voiteleminen for dummies

Viesti Kirjoittaja willez »

Pitääkin rasvata ne ennen asennusta,eli huomenna !

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Re: Puslien voiteleminen for dummies

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Kyl noi pallot saa hyvin rasvattua kun ruuvarilla raottaa kumia ruuvarilla ja tuubista rasvaa perään.
Niin ja kurkistakaa huviksenne kun uusia palloja joudutte ostaa nii eipä ole tehtaan jäljiltä rasvaa juuri mitään.

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Puslien voiteleminen for dummies

Viesti Kirjoittaja mutt »

Jalamari kirjoitti:Ei ole vulkanoitu. Siinä kumin ja holkin välissä se liukupinta on.
Perverssi rakenne. :shock: Enpä yhtään ihmettele, että narisee ja kuluu.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Puslien voiteleminen for dummies

Viesti Kirjoittaja Hepa »

pasinoffi kirjoitti:Kyl noi pallot saa hyvin rasvattua kun ruuvarilla raottaa kumia ruuvarilla ja tuubista rasvaa perään.
Niin ja kurkistakaa huviksenne kun uusia palloja joudutte ostaa nii eipä ole tehtaan jäljiltä rasvaa juuri mitään.
Näin on. Lisäksi kannattaa vähän pyöritellä niitä uusia ennen asennusta. Ainakin kun Giuliaan vaihtelin niveliä, niin uudet natisi jo ennen asennusta. Hieman rastaa kumin alle ja herkistelyä niin, että rasva pääsee pinnoille niin oli ihan eri maata nuo nivelet. Rasvanipät on tietty myös kova sana. Tosin kuinkahan niitä jaksaa sitten rasvailla vaikka nipät olisikin...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Puslien voiteleminen for dummies

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Mutta voiteleeko tuo sitten oikein mitään? Sen rasvanhan pitäisi olla siellä pallon toisella puolella. Rasvanippa viritys voi olla toimivampi.

Vastaa Viestiin