156 Kahina

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

156 Kahina

Viesti Kirjoittaja roude »

dodii, taas alkoi autosta kuulumaan ylimääräisiä ääniä, kahinaa oikean puolen etupäästä. ääni kuuluu ainoastaan kaasuttaessa. jos annan vaa rullata, ääni lakkaa. on sen verran vaimea (vielä) että en ole ihan varma kauvan ääni on kuulunut. jos puhallin on kolmosella niin se jo peittää äänen.

mietin vaan et voiko tuo ääni jakopäästä kuulua?

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Re: 156 Kahina

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Jos varmanpäälle pelaat, otat ihan heti ja ekaksi jakopään auki ja tutkit hihnojen kireyden ja kunnon sekä kiristimien säätövarat. Jos mitään ei löydy (todennäköisesti hihjojen kiristäjät joudut säätämään uudelleen jokatapauksessa), kokoa kone ilma apulaitehihnaa ja kuuntele kohiseeko vielä. Ohjaus on tosi raskas noin, joten yleiselle tielle ei kannata mennä. Jos kohina poistui, tutkimaan käsin mikä apulaitehihnan kiristys/kääntöpyöristä kohisee. Vai olisko peräti laturi tai ilmastoinnin kompura. Jos et kaihda riskiä, aloitat tutkimisen tuosta apulaitehihnasta ja vasta jos siitä ei löydy mitään, otat jakopään esiin.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 156 Kahina

Viesti Kirjoittaja michael »

Oikean vetoakselin tukilaakeri. Se voisi ääntää kiihdyttäessä. Apulaitteet tai jakopää ei varmasti ole syypää jos kerran paikallaan kaasua polkiessa ei mitään kuulu vaan ainoastaan liikkuessa.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: 156 Kahina

Viesti Kirjoittaja roude »

kiitos vastauksista, vika selvisi. elkää naurako :D pyysin kaveria kuuntelemaan tarkemmin et mistä ääni kuuluu. autossa kun istuttii se meinas et ääni kuuluu ennemminkin keskiosasta, rohinaksi hänkin tämän kuvaili no sitte kun hän siirty auton ulkopuolelle kuuntelemaan kuului ''poks'' ja heti valkeni et missä vika. eli putkihan se vain siellä äänteli. olin kyllä ajanut ikkuna auki ja yrittänyt kuunnella ääntä ja se muistutti jotain aivan muuta kuin pakoputkea, varmaan vuotaa jostain liitoksesta, reikä on epätodennäköinen kun puolet putkesta on uutta osaa ja se ääni on niin ihmeellinen....

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Re: 156 Kahina

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Näin se vain menee, auton sisältä on vaikea sanoa mistäpäin ääni tulee.
Monesti se on vaikeaa muutenkin.
Hyvä kumminkin kun asia selvisi?
Jos puolet putkesta on uutta, katsoisin ensin uden ja vanhan putken liitoksen.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: 156 Kahina

Viesti Kirjoittaja roude »

kerrotaan nyt sitte miten kävi kun kerran tuli oma aihekin tälle tehtyä. eli siis putki vuoti katalysaattorin etuosasta.

semmonen kysymys, kun vähän epäilen että putki on saattanut vuotaa jo pidempäänkin (viikkoja) niin onkohan siitä aiheutunut haittaa katalysaattorille/lambdalle, lambda anturihan tais olla tuossa vuotokohdan edessä kylläkin.. ei pitäs aina ajaa popit täysillä niin kuulis nämä kaiken maailman kahinat ajoissa...

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Re: 156 Kahina

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Ei tuosta pitäisi muuta vahinkoa tulla.
Moottorin vikavalo saattaa syttyä.
Niin ja päästömittauksista ei pakosta pääse läpi (liian hyvät).
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: 156 Kahina

Viesti Kirjoittaja roude »

beetta julia kirjoitti:Ei tuosta pitäisi muuta vahinkoa tulla.
Moottorin vikavalo saattaa syttyä.
Niin ja päästömittauksista ei pakosta pääse läpi (liian hyvät).
no toivottavasti ei, oli nimittäin aivan kauhea säätö viime katastuksessa näiden päästöongelmien kanssa ja lopulta uusin melkein kaiken, katin lambdan, tulpat, ilmi ja vieläpä kahteen otteeseen kun ensin erehdyin ostamaan varaosan. pitää kyllä kattoo vikakoodit ja mitata päästöt kunhan saan nuo tiivisteet tänään vaihdettua. nekin piti tilata kun ei täältä käpykylästä saa muuta kuin kallista bensaa.

oli näköjään ottanu se putkiston taipuva säleikkö osa talven aikana hieman katukosketusta kun oli säikeitä rikki.. seki osa piti siihen syksyllä vaihtaa kun sama oli käyny edelliselle, tosin oli paljon heikommalla hapella. turhauttaa kun ois uus madallussarja tallissa odottamassa asennusta joka on paljon jäykempi ku tää nykynen.. jos se ois ollu alla jo sillon syksyllä niin ois säästytty tältä.

Vastaa Viestiin