Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ehdottomasti.. Tällä hetkellä tankissa formula bensaa :mrgreen: kai se jotain vähän vaikuttaa

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ei ole ollut mieltä mennä ohjeiden vastaisesti parin euron takia täälläkään. Vormulaan ei oo sentään fyrkkaa :-D

Rema
Viestit: 318
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rema »

quppe kirjoitti:Ite oon vältelly tankilla jostain syystä 95:sen pistoolia melkein yhtä paljon kuin sitä mustaa jostain syystä :D

Muistan että itsellänikin vilkkui jonkun aikaa moottorivalo kaatosateessa päästellessä joskus kesällä.. Unohdin sen samalla hetkellä ja ei ole tullut takaisin :wink: sillä välillä käytetty testerissä eikä siellä kyllä ollut mitään infoa jäänyt tästä ainakaan
Minulla oli moottorin käyntihäiriö, ei käynyt kylmänä kaikilla pytyillä ja moottorinkuva tuli tauluun, huollossa analysoitiin , oli jäänyt muistiin 1 ja 2 sylinterissä sytytyshäiriö.
Häiriö ei esiintynyt sen jälkeen,en tehnyt mitään.
Myöhemmin, kun analysoitiin ja laitettiin uusin moottorinohjaus ohjelma. Moottorin käytös muutui, ei nyi enään, moottori vastaa kaasupolkimen asennon muutoksiin pehmeämmin, mutta ei laiskasti.

Kuluttaa kylmänä polttoainetta hyvin paljon, 2 km matka 23 L/100 km. Keskikulutus on nyt 8,7 L/100 km keskinopeudella 46 km/h

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Huomioita parilta päivältä:

- Kuskin puolen sivupeilin lämmitys ei vörki. Saako korjattua vai meneekö koko roska uusiksi?
- Onko muilla kytkin tyyliä on/off? Nappaa kiinni melkein ylhäällä kiinni. Vai onko enemmän tottumiskysymys?
- Voiko tuo kovemman vauhdin vihellys tulla laatikosta/ muusta voimansiirrosta?

Täältä tähän.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mulla alkaa ottaa kiinni suurnpiirtein keskel. kannattaa kokeilla peilin liittimen puhdistusta ja vihellys voi kuulua voimansiirrosta tai turbosta tai vaikka ovitiivisteestä, jarruista..jajaja??

E: tai siis kytkintä ei tarvii paljon nostaa ennenku nappaa..

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Ei tuo varmaankaan föönistä tule, kun ei polkaistaessa vislaa. Ainoastaan tasanopeudella kun mennään yli 80:n.

Oviin en saa sitä ainakaan omilla kuuloelimillä kohdennettua.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

- pelkkiä laseja saa erikseen, voi olla siinä vika todennäköisimmin tai ehkä johto poikki oven läpiviennistä. jos löytyy yleismittari, niin kannattaa tarkistaa, tuleeko virtaa tai sitten voi hetkeksi vaihtaa ne lasit puolelta toiselle ja kokeilla lämpiääkö. irrotuksessa kannattaa olla varovainen, ovat klipseillä kiinni moottorissa, mutta lasi taipuu huonosti :lol:
- nope
- Loppuuko jos suhaat kytkintä tai kokeilet eri vaihteilla?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Pitää mittailla ja kokeilla huomenna noita edellä mainittuja.

Avatar
Polforea
Viestit: 11206
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Hämis kirjoitti:- Onko muilla kytkin tyyliä on/off? Nappaa kiinni melkein ylhäällä kiinni. Vai onko enemmän tottumiskysymys?
Omaani olen kuvaillut jyrkäksi, etenkin jos kampura pyörii hitaammin kuin kytkinakseli, on todella helppoa täräyttää autoa kytkintä nostaessa. Mulla on kytkin ja vauhtipyörä uusittu ~50tkm takaperin eikä tuossa operaatiossa käytös muuttunut mihinkään. Jos haluat, voidaan koestaa autoja ristiin, tuntuuko samalta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

Kävin hakemassa auton lämppärin asennuksesta.. Olivat prkl pistäneet lampun alapuolelle keskelle (lampin ja pokkauksen / ritilän väliin) tökkelin purkuriin.. :evil: Eikö parempia paikkoja muka löydy?? Lisäks vielä säteilylämmitin kuittia katsoessa vaikka olin siinä uskossa että saa kunnon vanhanajan vastuksella.. Eikö 2.2JTS:ään saa muuta lohkoon?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mulla on pistoke sumarin vieresritilän puolel enkä tiedä mikä lämppäri täs on...säteily? ja tsiigasin muuten sen liittimen mstä kyselit ja mulla on siinä ohuet johdot ja ne johdot yhtyy johtosarjaan.

Avatar
Polforea
Viestit: 11206
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mulla on härskisti Scudeton ylimmässä lävessä, tosin pitäisi vielä vääntää tökkelille uusi kiinnike. Tuossa on kivasti melko hyvin piilossa, ei tartte kumarrella/kyykkiä liikaa ja piuha ylttää tolppaan kummalle puolelle tahansa vaivatta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ nettiautoo vakoilin ja löysin vaan yhen missä on melkein yhtä typerästi pistetty :drinking: Sinnehän se "kuuluukin" jos oikein ymmärsin :)

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

quppe kirjoitti:Kävin hakemassa auton lämppärin asennuksesta.. Olivat prkl pistäneet lampun alapuolelle keskelle (lampin ja pokkauksen / ritilän väliin) tökkelin purkuriin.. :evil: Eikö parempia paikkoja muka löydy?? Lisäks vielä säteilylämmitin kuittia katsoessa vaikka olin siinä uskossa että saa kunnon vanhanajan vastuksella.. Eikö 2.2JTS:ään saa muuta lohkoon?
Ei näytä Defa muuta tarjoavan ja Calix taas ei tunne 2.2 JTS:ää... :shock: Alfa 159 3.2:een tulee sitten ihan omanlaisensa kiertovesipumppuineen ja latureineen, nyt näemmä Defa tarjoaa hiukan järkevämpää setuppia, liitynnässä itsessään muuntaja ja siinä suoraan ohjaus kiertovesipumpulle.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Heksi
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Heksi »

Mulla on 2.4:ssä pistetty aika huomaamattomaan paikkaan, scudeton alakolmioon. Lämmitin on ilmeisesti Defan öljyn säteilylämmitin. Ei se moottoria sinänsä taida juuri lämmittää, mutta onpahan notkea öljy heti startatessa.
Liitteet
Näyttökuva 2013-12-5 kello 16.35.28.png
Näyttökuva 2013-12-5 kello 16.35.28.png (127.96 KiB) Katsottu 5615 kertaa

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^ No on kyllä aika kumma jos ei saa muuta. Katulamppukin taitaa enemmän antaa lämpöä, kuin säteilylämmitin :lol: No tosta tkkeli paikast lähtee sitten ainakin valitus.. Vieläkin veetututtaa tommonen amatöörimäisyys, et oikein kihisee.

^ Tuokin on aika ovela ratkaisu.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rolle »

jkk kirjoitti:^mulla on pistoke sumarin vieresritilän puolel.
Sama paikka, toimii. Kone käy kyllä tasaisemmin, joten jotain se lämmitin tekee.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Sanokaapas, mistä ihmeestä löytäisin tuon 159:in isonäyttöisen navisoittimen? Vai onko ihan turhaa edes yrittää moista etsiä? Ei myöskään mitään hajua tuon alkuperäisen navisoittimen valmistusnumerosta, sillä saattaisi netistä jotain löytyää. eBaystäkään ei näytä löytyvän mitään, joten joutuu todennäköisesti etsiskemään mahdollisimman saman tyylisen 2-DIN soittimen.

Soittimeen sen verran vielä liittyen, että vaikka tuohon hommaisi esim Pioneerin 2DIN-soittimen, niin ilmeisesti täytynee tähänkin malliin tilata sopiva sovitin kaulus?

Pikku hiljaa pitäisi saada rock´n´roll -puoli autossa kondikseen - ei noita CD levyjä enää jaksa alkaa pyörittelemään.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ebaystä saa orkkissoittimii mut ne on 500 e ylöspäin mut sielt löytyy myös tarvikesoittimia 1 din koloon mutta isollakiinteellä näytöllä. tuo orkkissoitinhan ei ole 2 din vaan 1 din. ebaysta sa myös tarvittavat johtosetit ja kaulus paketit yjt. n. 100 e + soitin. ja ne merkkikohtaset 1 din soittimet näytöllä menee heittämäl ja maksaa 350-500.

hae ebays alfa 159 navi

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Mikä on olennaisin ero 2.4 dieselin 200- ja 209-heppaisen moottorin välillä? Onko niissä jotain eroa ihan fyysisesti vai onko tehoa vaan softalla kasvatettu?
CARF0869

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ 210 heppaisessa taitaa olla erillainen turbo, muistaakseni Garrett.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 15035
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mikäs turbiini tuossa 147kW(200hp) versiossa on? Lähinnä mietin Garretin ventin kestoa vs. tuo toinen? =P

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Muistaakseni 200hp versiossa on KKK:n turbo, mallia en just nyt muista mutta kuukkeli kertoo :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Eipä tuo kovemman nopeuden vaimea vislaus lopu sillä että yli satkun vauhdista lyö kytkimen pohjaan, tai heittää vapaalle ja päästää kytkimen ylös. Ovien tsekkaus seuraavaksi. Laatikon ja voimansiirron öljyt ovat kanssa listalla A.S.A.P.

Kytkimen käyttö sujui tänään paremmin kun keli pisti lapsettamaan. Muutenkin tuon kanssa tuntuu pääsevän paremmin sinuiksi.

Tämä tila-auto imaisi myös kolme Britaxin turvaistuinta taakse, joten eipä tarvitse lähteä mormonivankkureilla (Voyager) talven pohjoisen reissulle.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^voihan joku jarrukin vinkua? mulla oli vanhas autos niin että kuulosti jatkuvalt vislaukselt ku veti yli 100, ääni hävis kun paino vähä jarrua

Avatar
Heksi
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Heksi »

200-heppaisessa on Garretin muuttuvageometrinen ahdin, ainakin TM:n koeajoartikkelin mukaan (9/06).

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ Hmm, eikös siinä ole tuo KKK/Borq Warner turbo?

http://www.osasuora.fi/product_catalog.php?c=474
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Saturnus
Viestit: 140
Liittynyt: 09 Marras 2013, 00:02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Saturnus »

Kuva

Ongelmana on auton menu valikko. En saa vaihdettua kellonaikaa ja muutenkin olisi hauska päästä tsiigaamaannmitä kaikkea voi muutella. Löysin netistä ohjekirjan, ja auton ollessa sammuksisss niitä pitäisi päästä selaamaan, ajonaikana ei turvallisuussyistä saa muutettua kuin nopeusrajoitinta ja light sensitiveä (tarkoittaa mitä?). :agrue:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Light sensitivellä säädetään päivävalojen herkkyyttä.

Sitä en tiedä miksei se anna sulle muita valikoita. Ehkä se kuvittelee olevansa ajossa?

Avatar
Saturnus
Viestit: 140
Liittynyt: 09 Marras 2013, 00:02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Saturnus »

Millai noi päivävalot toimii? Pitääkö se eri kirkkausastetta xenoneissa? Tosiaan kun avaan auton ovet, istun penkille, laitan avaimen lukijaan ja painan starttia ilman kytkintä/jarrua niin menee virrat päälle. Siinä tilassahan pitäisi valikosta muutkin löytyä? :crazyeyes:

Parkkitutkakin piipittää vaikka ei ole takana mitään lähellä. Pitäis kunnon softalla lukea kaikkia viat. Mitä ohjelmaa Alfa käyttää? VAG puolelta hyvin tuttu VAG-COM/VCDS.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Smacket kirjoitti:^ Hmm, eikös siinä ole tuo KKK/Borq Warner turbo?

http://www.osasuora.fi/product_catalog.php?c=474
Papereitten mukaan mulla on toi 147kW versio -07 mallia ja turbon kyljessä lukee Honeywell (eli Garret?).
Tuli just viime viikolla kateltua öljynvaihdon yhteydessä turbon seutua kun kiinnosti, että mikä puhallin siella oikein on.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Saturnus kirjoitti:Millai noi päivävalot toimii? Pitääkö se eri kirkkausastetta
Mittaristossa joo.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

kuinka herkästi muilla luistonesto/ ajonvkautus reagoi liukkauteen? tuntuu ettei tuo mun auto taho oikein huomata kun lähtee liukumaan tai sutimaan? :roll: tai sitten en itse uomaa auton puuttumista peliin...

Avatar
Saturnus
Viestit: 140
Liittynyt: 09 Marras 2013, 00:02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Saturnus »

Mulla reagoi kyllä hyvin. Ei sais olla yhtään äkäisempi tai olis rasittava.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15035
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Appiehdokkaan 159 ainakin reagoi omalla kaasujalalla todella herkästi. Tekee samaa kuin 156 tosin: vaikka ajonvakautus tekee töitä, mitään valoa ei taulussa näy, sen tuntee enintään hieman oudosti nyppivältä "luisulta". Sitten kun alkaa liikaa pitoa irrota, hyökkää ABS ja VDC tosissaan peliin ylipäänsä -> valoja vilkkuu kojelaudassa ahkerasti, ABS:t huutaa hunajata.

samu_m
Viestit: 74
Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja samu_m »

Vainio kirjoitti:
Smacket kirjoitti:^ Hmm, eikös siinä ole tuo KKK/Borq Warner turbo?

http://www.osasuora.fi/product_catalog.php?c=474
Papereitten mukaan mulla on toi 147kW versio -07 mallia ja turbon kyljessä lukee Honeywell (eli Garret?).
Tuli just viime viikolla kateltua öljynvaihdon yhteydessä turbon seutua kun kiinnosti, että mikä puhallin siella oikein on.
Mulla on 147kW -07 ja KKK:n puhallin näyttäisi olevan.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Aquatica kirjoitti:Appiehdokkaan 159 ainakin reagoi omalla kaasujalalla todella herkästi. Tekee samaa kuin 156 tosin: vaikka ajonvakautus tekee töitä, mitään valoa ei taulussa näy, sen tuntee enintään hieman oudosti nyppivältä "luisulta". Sitten kun alkaa liikaa pitoa irrota, hyökkää ABS ja VDC tosissaan peliin ylipäänsä -> valoja vilkkuu kojelaudassa ahkerasti, ABS:t huutaa hunajata.
ahaa, kuulostaa tutulta, tää selittääkin vähäsen .valoa en ole nähnyt kun muutaman kerran

Avatar
Aquatica
Viestit: 15035
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
En tiedä, onko se 159:ssä tehty samalla tavalla kuin 156:ssa, mutta se vähä mitä tuolla 2.4JTDm:llä päässyt ajamaan liukkailla, niin tuntuu hieman enemmän tekevän "piilossa", eli ilman valoa. Viiskutosen saa tosissaan heittää luisuun, ennen kuin valoa syttyy. Jotenkin näin se menee: pieni luisu = ei valoa, lievää tehonpätkimistä. Keskikokoinen luisu = ei valoa, selvää tehonpätkimistä. Isohko luisu = valo vilkkuu, selvä tehonpätkiminen ja aavistus ABS:ää. Kunnon luisu = valo vilkkuu tauotta, ABS huutaa hunajata ja tuntee myös täysin ilman epäilyksen häivää, että vakautus taistelee vakautuksen eteen. On muuten vänkä fiilis viiskutosessa tuo, miten se toimii. Viisysiä en ole edes yrittänyt vetästä luisuun, mutta kai se aika lailla samaan tyyliin toimii?

Avatar
Polforea
Viestit: 11206
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

En tiedä eroaako käytös Q4/etuveto -välillä, mutta viisysiä, ainakin mun, saa ajaa melko sporttisesti ennenkö VDC tekee yhtään mitään, kunhan ei sudi. Ranneliikkeellä tapahtuvaan sivuluistoon pääsee yllättävän isoonkin kulmaan ennenkö auto alkaa ruksuttelemaan itseään suoraan - pienemmät luistot viisysin alusta hoitaa kotiin ihan vaan luontevalla käytöksellä. Jos sitten polkaisee kaasua tai jarrua, hyppää VDC mukaan hillitsemään tai auttamaan leikkivää tai säikähtävää kuljettajaa.

Loistava toteutus, me likes.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Hämis »

^
Sama huomattu, esim. risteyksestä polkaistaessa saa vetää ihan hyvässä luistossa ilman että kukaan puuttuu asiaan. Kovempaa vedettäessä oikoo kyllä, mutta ei tapa menoa liikaa.

Napistahan saa sitten senkin pois häiritsemästä... :mrgreen:

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja michael »

Ajankohan hieman äkäisemmin kuin muut, kun mulla valo vilkkuu talvisin jatkuvasti ja hyödynnän sen jarruttelua auton ohjaamisessa. :roll: No turvallisissa paikoissa tietysti.

Loppuu puskeminen ja kääntyy uskomattoman tehokkaasti liukkaallakin kun kääntää rattia reilusti ja antaa VDC:n tehdä työnsä. Tilanne, jossa ennen käytettiin käkkäriä.

Avatar
Saturnus
Viestit: 140
Liittynyt: 09 Marras 2013, 00:02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Saturnus »

Herään tänään hällärin ulinaan aamulla. Sisätilalämppäri laukaissut hälytyksen. Kerkesi loppumaan ennen kuin pääsin sängystä ulos autolle. Äsken kun menin autoon ja käynniystin niin ajotietokone herjasi "Breaking in detected". Miten saan sisätilantunnistimet pois päältä? Katossa on se nappi kyllä, mutta mistä sen tietää, koska se on päällä ja koska ei? Ajotietokone ei sano mitään, ja se nappi vilkkuu aina yhtä monta kertaa painalluksen jälkeen kun sitä painaa :shock:

Avatar
Saturnus
Viestit: 140
Liittynyt: 09 Marras 2013, 00:02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Saturnus »

Löytyikin jo ohjekirjasta. Eli täytyy painaa sitä nappia 1min kuluessa virtojen katkaisusta ja se nappi jää palamaan kun se on pois päältä. Täytyy toistaa joka kerta. Rasittava :crazyeyes:

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Mitä työ sitä autoa kiusaatte, sillähän on nappi millä sen saa pois päältä :wink: Omassa Q4 viime talvena ei paljoo valot välkkyny kun useammin se oli pois päältä kuin päällä.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

no löytyhän se ajonvakautus tyhjällä parkkiksella mutta kyllä auton saa ihan hyvin luisuun ennenkun veli-vakautus herää :D

rausku
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rausku »

Omasta mielestäni tuo Alfan toteutus ajonvakautuksesta on paras mitä vastaan on tullut. Tietenkin parasta, että luistoneston ja ajonvakautuksen saa pois, mutta ajonvakautus sallii aika reiluja luistokulmia. Perän saa irti melko herkästi ja luistosta tulee kuin ammattilaisen tekemä, kunhan vaan jättää loput VDC:lle.

Mutta joo "toisinaan" tulee pidettyä vdc pois, luistonesto nyt on koko ajan pois...

Avatar
Polforea
Viestit: 11206
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kyllä mä pidän sitä yleensä päällä tehdäkseen tehtävänsä, eli auttaakseen siinä yllättävässä tilanteessa, missä säikähdyksellä selviäminen sisältää hivenen taitoa ja loput hyvää tuuria. Eihän noita onneksi tule vastaan edes joka vuosi, mutta silloin kun tulee, arvostan VDC:tä/ESP:tä hyvinkin paljon.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Polforea kirjoitti:Kyllä mä pidän sitä yleensä päällä tehdäkseen tehtävänsä, eli auttaakseen siinä yllättävässä tilanteessa, missä säikähdyksellä selviäminen sisältää hivenen taitoa ja loput hyvää tuuria. Eihän noita onneksi tule vastaan edes joka vuosi, mutta silloin kun tulee, arvostan VDC:tä/ESP:tä hyvinkin paljon.
Amen, kerran jouduin testaamaan tositilanteessa 307:lla ja väitän, että millä tahansa muulla ei ESP-autolla olisi peltiä ruttaantunut. Minä olin syytön, mutta silti väistämään joutunut osapuoli.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Andros »

Saturnus kirjoitti:Millai noi päivävalot toimii? Pitääkö se eri kirkkausastetta xenoneissa? Tosiaan kun avaan auton ovet, istun penkille, laitan avaimen lukijaan ja painan starttia ilman kytkintä/jarrua niin menee virrat päälle. Siinä tilassahan pitäisi valikosta muutkin löytyä? :crazyeyes:

Parkkitutkakin piipittää vaikka ei ole takana mitään lähellä. Pitäis kunnon softalla lukea kaikkia viat. Mitä ohjelmaa Alfa käyttää? VAG puolelta hyvin tuttu VAG-COM/VCDS.
Kokeilitko saada valikkoa näkyviin auto käynnissä parkissa? Itselläni tuolloin ainakin siihen pääsee käsiksi.

Avatar
Saturnus
Viestit: 140
Liittynyt: 09 Marras 2013, 00:02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Saturnus »

En pääse valikkoon käsiksi missään tilanteessa, raaaah hajoa pää noihin lukkopiippauksiin yms :x

Eli sulla pelaa ihan käynnissä paikallaan ollessa. Mulla ei toimi käynnissä paikallaan ollessa eikä virrat päällä asennossakaan. Tilaan multiecuscanin niin pääsee kattelee koodeja yms. Onko 2006 1.9JTD M-Jet CAN-väylänen?

Vastaa Viestiin