Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^ok. Vilkasin nopeesti eilen ja näytti vähän ahtaalta. Tuli hankittua philipsin xtreme vision 100 polttimot, saas nähä onko ne paketin lupausten mukaset.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Valoteholtaan kyllä. Ja kestävät paremmin kuin Night Breakerit, mutta tuskin kovin kauaa :(

Avatar
AnttiSuominen
Viestit: 31
Liittynyt: 29 Elo 2014, 18:58
Car(s): Alfa Romeo Spider
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V 2011 A
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja AnttiSuominen »

Sepi_Vee kirjoitti:Jäi 159:n konepellin avauskahva käteen (se joka on kuskin jalkatilassa vasemmalla). Onko tuo tyyppivika ja miten v....mainen korjata?
Sama vika, pohjoisessa 25 asteen pakkasessa meni muruiksi. Saakohan niitä jostain varaosina? Ei taida olla mukava vaihtaa. Onneksi pelti aukeaa piuhasta vetämällä.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ei luulisi olevan monimutkainen kiinnitys jos se on vaan kahva ja vaijeri. Luulis että irtois parilla ruuvilla? Työasento voi olla ehkä vähän nihkeä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

jkk kirjoitti:Alfasta tuli yksisilmäinen. Kysymys kuuluu onko ajovalon h7 vaihto helppoa, tarviiko irrottaa umpiota vai riittääkö kun avaa vaan sen umpionsuojan konehuoneen puolelta ?
Kah, pitkästä aikaa :D. Tuosta vinkkiä, jos arveluttaa:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=25415
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Polforea kirjoitti:
jkk kirjoitti:Alfasta tuli yksisilmäinen. Kysymys kuuluu onko ajovalon h7 vaihto helppoa, tarviiko irrottaa umpiota vai riittääkö kun avaa vaan sen umpionsuojan konehuoneen puolelta ?
Kah, pitkästä aikaa :D. Tuosta vinkkiä, jos arveluttaa:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=25415
juu, meni uudet paikoilleen, mutta samalla kaavalla kun muissakin autohommissa, verta valu taas rystysistä :D . ihan simppeli sinänsä niinku kuuluukin. ainoa mikä vitutti oli pelkääjän puolen polttimon liitin, oli niin saatanan tiukassa eikä siitä saanut kunnon otetta ahtauden takia. aikaa meni ari minsaa enemmän kuin yllä mainittu 1 min 40 s

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Onko kellään lisätietoa Tuusulan Vaihtoplussassa olevasta punaisesta jtdm:stä? Vähän kiinnostaisi..
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Sepi_Vee
Viestit: 13
Liittynyt: 28 Joulu 2014, 01:07
Car(s): 159 2.4jTDm Q4 -07

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Sepi_Vee »

Sepi_Vee kirjoitti:
Miten onnistuu 159:in ajotietokoneeseen kielen vaihto italia -> englanti?

Ei onnistu ajaessa vaan paikoillaan vasemman viiksen valikoista.

Ei mitään hajua miten tuossa Menu valikossa "liikutaan". Saan näkyviin about kaksi valikkoa. Max nopeus ja joku toinen. Eihän tuossa ole kuin tuo Menu nappi ja viiksen päässä oleva keinukytkin joilla vaihdetaan vaihtoehtoja? Pitääkö painaa jotain yhdistelmää? Autossani on iso navi, vaikuttaako asiaan jotenkin. nimimerkki "alfanoviisi"

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Mikäli autossa navi, niin kielenvalinta onnistuu mielestäni sen kautta? Onko itse navikin italiaksi (luulisi olevan)?

Sepi_Vee
Viestit: 13
Liittynyt: 28 Joulu 2014, 01:07
Car(s): 159 2.4jTDm Q4 -07

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Sepi_Vee »

Myös navi italiaksi. Audimiehenä molemmat ajotietokoneet (mittaristo/navi) pitänyt aina vaihtaa erikseen...

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

VsM kirjoitti:Sama molemmilla avaimilla. Ei tarvitse erikseen naittaa, toimi pariston vaihdon jälkeen lämpimässä. Mistä voisi etsiä vikaa auton päästä, eli vastaanottimen sijoitus? Täysin mykkä kunnes lukko avattu, sitten toimii säädin normaalisti.
Normi juttu joissakin malleissa. Minulla oli yhdessä 06vm 159 samaa vikaa kovemmilla pakkasilla. En tiedä mistä johtuu.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Sepi_Vee kirjoitti:Sepi_Vee kirjoitti:
Miten onnistuu 159:in ajotietokoneeseen kielen vaihto italia -> englanti?

Ei onnistu ajaessa vaan paikoillaan vasemman viiksen valikoista.

Ei mitään hajua miten tuossa Menu valikossa "liikutaan". Saan näkyviin about kaksi valikkoa. Max nopeus ja joku toinen. Eihän tuossa ole kuin tuo Menu nappi ja viiksen päässä oleva keinukytkin joilla vaihdetaan vaihtoehtoja? Pitääkö painaa jotain yhdistelmää? Autossani on iso navi, vaikuttaako asiaan jotenkin. nimimerkki "alfanoviisi"
Navin kautta onnistuu. Alkunäytössä alimmainen vaihtoehto on setup. Sitten painelet pikkunappuloista eri vaihtoehtoja. En nyt muista mikä meni siihen kielivalikkoon.

Siis jos sinulla tämä navi : https://www.google.fi/search?q=alfa+rom ... B800%3B600
Life is too short to drive boring cars.

Sepi_Vee
Viestit: 13
Liittynyt: 28 Joulu 2014, 01:07
Car(s): 159 2.4jTDm Q4 -07

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Sepi_Vee »

Lisää tyhmiä kysymyksiä... Miten onnistuu 159:ssä keskikonsolin ja listojen irroitus jos teippaisi ne Ti:n lookalike teipillä tummaksi?

Ja tosiaan sain kielen vaihdettua navin kautta. Autossa jossa on tuo edellisessä viestissä linkattu iso navi ei saa viiksestä kuin muutaman asetuksen vaihdettua ajotietokoneeseen.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Moi,

Nyt on ajovalon polttimo vaihdettu. Viikko sitten pimeni myös parkkivalo.

Onko tuohon parkkivalon vaihtoon mitään ohjeita/vinkkejä? Tilaa ainakin on vähemmän...;=D

Waverunner

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Koputa sitä ensteks jos se ei oiskaa palanut :D omassa pimenee välillä ja kopautus auttaa...pitäs varmaa putsata kunnolla.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Sepi_Vee kirjoitti:Lisää tyhmiä kysymyksiä... Miten onnistuu 159:ssä keskikonsolin ja listojen irroitus jos teippaisi ne Ti:n lookalike teipillä tummaksi?

Ja tosiaan sain kielen vaihdettua navin kautta. Autossa jossa on tuo edellisessä viestissä linkattu iso navi ei saa viiksestä kuin muutaman asetuksen vaihdettua ajotietokoneeseen.
Youtubesta löytyy videohjeita kun hakee esim carbon tape wrapping tai carbon look wrapping yms. Näyttää ihan ok jos onnistuu muotoilu ja kutistus. Jos menee vähä vasurilla niin...

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Waverunner kirjoitti:Moi,

Nyt on ajovalon polttimo vaihdettu. Viikko sitten pimeni myös parkkivalo.

Onko tuohon parkkivalon vaihtoon mitään ohjeita/vinkkejä? Tilaa ainakin on vähemmän...;=D

Waverunner
Kyllä se onnistuu suhteellisen helposti.

Kuskin puoli näin esimerkkinä:
1. Kansi pois
2. Seiso auton vieressä niin, että katsot moottorin yli toiselle puolelle autoa.
3. Oikea käsi rohkeasti sinne umpioon :mrgreen:
4. Tunnustele sitä parkkipolttimon "kananluuta/liparetta/otinta/pidikettä". Kun muistat sen asennon suurin piirtein, on sen palauttaminen sinne myös helpompaa
5. Vedä siitä pidikkeestä suoraan taaksepäin. (Ei ylös, alas tms.) Pidikkeessä on sellainen lätyskä josta saa etusormella ja peukalolla kiinni. Jos on ohkaiset sormet pääsee ottamaan lähempää kantaakin kiinni.
6. Ihastele insinöörien ratkaisua ja vaihda polttimo
7. Palauta paikalleen (Tässä auttaa jos muistaa missä kulmassa se pidike oli siellä. Jos ei onnistu, niin kännykästä valo tai taskulamppu vasempaan käteen ja kurkistus umpioon auttaa sihtaamisessa.)
8. Toista toiselle puolelle
9. Kärsi 2-3 päivää alaselän kivuista, koska ekalla kerralla hommaan menee 45min ekalle puolelle ja noin 5min toiselle. :bad-words:

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Kiitos Marutei näistä ohjeista,

Mä luulen että omalla osaamisellani ja sorminäppäryydellä saan kertoa nuo arvioidut ajat * 2 ;=D

Lisää tyhmiä kysymyksiä... aamulla matkalla duuniin ajoin lentokentän lähellä kuoppaan ja oikea eturengas puhkesi.

Palattuani takaisin pitäisi siis aloittaa urakka renkaanvaihdolla. Löytyykö Alfan takaboksista vararenkaan lisäksi myös tunkki ja pultinväännin?

Nyt on todellista epäonnea... huh heijaa!

Waverunner

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Hihi, ei. Mulla on jokin mömmö ja kompura. :?

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Ei siinä muuta kuin tarkkana sen polttimon pidikkeen kanssa ettei katkea.

Edit:

Pre-2009: Löytyy tunkki ja avain. (oletan koska minulta löytyy)
2009--> Kaasua ja mömmöä.

Sent from my GT-I9506 using Forum Fiend v1.3.1.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Omassa oli 16" aluvanteella varapallo ja kaikki tarvittavat vehkeet. Porrasperäinen malli kyseessä.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^jos siellä on työkalusetti niin siihen kuuluu tunkki ja se rengasavain. Jos se on uudempaa mallia niin siellä on varmaan renkaantäyttöaine eikä edes vararengasta. Kävikö tälli matkalla hki vantaalle? Sinne vievä tie on ainakiin rempassa ja aivan paskassa kunnossa...

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Mikäs on Alfa 159:n (2,4 jtdm) jakopään hihnan suunniteltu vaihtoväli?

Auton ostohetkellä se kuulemma "vaihdettiin" kun kilsoja oli 187 tkm ja nyt niitä on noin 212 tkm.

Waverunner

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Mikäs on Alfa 159:n (2,4 jtdm) jakopään hihnan suunniteltu vaihtoväli?

Auton ostohetkellä se kuulemma "vaihdettiin" kun kilsoja oli 187 tkm ja nyt niitä on noin 212 tkm.

Waverunner

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

120tkm ja 4 tai 5v (jälkimmäinen heiluu lähteestä riippuen, 4v on ainakin varma valinta).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Tuo vuosirajan vaihtelu johtunee siitä, kun valmistajan ohje sanoo asian epäselvästi. 120tkm/4 vuotta on kuitenkin (ex)maahantuojan ohjeistus.

"Regardless of mileage, the timing belt must be replaced every four years in case of particularly demanding use (cold climate, city traffic, long idling) or at least every five years."

rausku
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rausku »

Yrittänyt tutkia kuvista, että onko nää ne "pienemmät jarrusatulat"? Mahtuvat 16" vanteisiin ja näyttävät hieman erilaisilta edelliseen verrattuna, mutta ei nääkään mitkään sirot jarrusatulat ole.
Ilmeisesti vannevalikoiman suhteen ei kuitenkaan rajaa kovin paljoa esim 18" koossa?
WP_20150121.jpg
WP_20150121.jpg (73.1 KiB) Katsottu 9150 kertaa

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^eikös nuo oo ne brembon eli isommat?

E: mutta oliko noita bremboja isommat ja pienemmät vm:riippuen? vai muistanko väärin...

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ei kai 159:n isot jarrut mahdu 16" vanteeseen?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

^Ei mahdu.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Niin muistelinkin. Eli rauskun jarrut ovat "ne pienemmät".
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, niinkun 1.9:ssä pitäiskin olla. Isomman jarrulevyn halkaisija (330mm) on jo yksistään n. 13", siihen satula mukaan ja vannekin hörppää oman osansa renkaan sisältä, niin melko tiivis paketti saisi olla että 16" vanteen sisään mahtuisi.

jkk, 156:ssa ja 147:ssa taisi isoista jarruista olla kahta eri kokoa, 159:n isot Brembot on aina 330mm.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ja isot jarrut taitaa löytyä vain 2.4 diisselistä, 1.75TBi ja 3.2 bensavehkeistä, eikö vain?
Alfa Romeo 155 V6 1992

rausku
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rausku »

Kiitokset. Tosiaan 1.9 eli ne pienemmät pitäisi olla. Alkoi vaan epäilyttämään tuo satulan koko sekä ulkonäkö ja sitä kautta vanteiden hankinnan helppous/vaikeus.

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

^^ Isot jarrut löytyy myös 2.0 dieselistä, ainakin sportpackilla varustetusta. Omassa autossa on myös 330 mm levyt.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Hmm,

Mitkäs jarrut on sitten 2.2 jts? Satula näyttää samanlaiselta kun 156 tessussa? Eli sellanen perinteinen..?

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Janne »

^^
Juu, totta onhan ne siinäkin mallissa.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Termostaatista kysymys:

Mittarin mukaan "aqua" ei koskaan nouse siihen vaakatasoon missä sen pitäisi ideaalitilanteessa varmaankin olla. Lämpöä tulee mutta aika miedosti. Ei autosta mitään mukavan lämmintä pakkasilla saa vaikka ajaisi stadista Ivaloon...

Millainen proggis on vaihtaa tuo termostaatti itse? Onnistuuko perusjäbältä vai vaatiiko laajempaa osaamista?

Mitäs suosittelisitte? Autolla kun kilsoja yli 210 tkm niin ihan uusinta ja kalleinta osaa en enää haluaisi laittaa vaan kyllä yksi iso pointti on yrittää selvitä tästäkin ilman tulosvaroitusta ;=D

Kiitos avusta,

Waverunner

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Vähän sälää pois edestä (akkuteline yms, en muista mitä kaikkea, mutta paljastuu irrotellessa), jäähdytysnesteet ulos, vanha irti, uusi tilalle, jäähdytysnesteet sisään, edestä poistetut rojut kiinni, ilmat ulos, kovaa ajoo. Kyllähän tuota kotva tuli ruuvattua.

Ja jos ostaa sen Calorstat-Vernetin edullisen vaihtoehdon (itse taisin tilata Sparetolta), niin yksi pieni letkulähtö oli ainakin mulla ja Carlosilla väärän kokoinen, siihen kannattaa ostaa letku jo valmiiksi (siihen sopiva letku menee toiseen päähän ok, orggis lie eri päistä erilainen tms).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

AnttiM
Viestit: 66
Liittynyt: 18 Marras 2014, 09:20
Car(s): litranen golffi ja jaguari

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

jos 2,4 jtdm niin se läppärungo tarvinnee irroittaa ja silloin voi varautua sen o-renkaan (o-rengas varaosanumerolla 14464581) olevan turvonnut ja ei mene enää paikalleen

tuosta voi katsella muuten miten homma menee (löytyi aikanaan alfaowner foorumilta)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/794 ... tat159.pdf

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Waverunner kirjoitti:Moi,

Nyt on ajovalon polttimo vaihdettu. Viikko sitten pimeni myös parkkivalo.

Onko tuohon parkkivalon vaihtoon mitään ohjeita/vinkkejä? Tilaa ainakin on vähemmän...;=D

Waverunner
Aika helppo homma. Vasemmalla meni aikaa n. 10 minuuttia kun ensin tutki miten toimia ja sitten oikeanpuoleinen menee minuutissa.
Siellä on varsin pitkä jatkovarsi polttimon ympärillä. Siihen ylettyy helposti isompikin käsi. Polttimot ovat vain painamalla kiinni.
Liitteet
alfa159parkki_small.jpg
alfa159parkki_small.jpg (73.21 KiB) Katsottu 8588 kertaa

Sepi_Vee
Viestit: 13
Liittynyt: 28 Joulu 2014, 01:07
Car(s): 159 2.4jTDm Q4 -07

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Sepi_Vee »

Missä olette vaihtaneet 159:iin jarruja. Katsastuksessa meni kaikki jarrulevyt uusiksi. Katselin että englannin eBay:stä saisi todella hyvään hintaan jarrulevyjä noihin isoihin bremboihin. Eli pitäisi löytää pk-seudulta paja joka suostuu vaihtamaan omilla osilla jarrulevyt ja mahdollisesti palat. Ehdotuksia?

Toinen kysymys 2.4 jTDm:n päästöistä. Ei mennyt auto päästöistä läpi. Savutusarvot vähän liian kovat. Millä saa savutusarvot tippumaan 167g:sta alle 150g:n? Auto siis 2.4jTDm (-07) jossa ei ole ollut tehtaalta lähtiessä hiukkasloukkua. Auto siis tuotu just Rooman kupeesta... Suomipeleissä ilmeisesti ollut kaikissa hiukkasloukut (DPF:t) vakiona.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Automilanon kanssa kannattaa keskustella. Pariin otteeseen olen vienyt Alfan sinne huoltoon omilla osille, eikä ole ollut ongelmaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sepi_Vee kirjoitti:Missä olette vaihtaneet 159:iin jarruja. Katsastuksessa meni kaikki jarrulevyt uusiksi. Katselin että englannin eBay:stä saisi todella hyvään hintaan jarrulevyjä noihin isoihin bremboihin. Eli pitäisi löytää pk-seudulta paja joka suostuu vaihtamaan omilla osilla jarrulevyt ja mahdollisesti palat. Ehdotuksia?
Kaivokselan Atoy on tehnyt tuon (sekä muitakin huoltotoimenpiteitä) vailla valituksen aihetta ja asiallisin hinnoin. Multa plussa heille.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^^
Savutuksesta; ei taida olla grammoja savuarvot kun puhutaan valonläpäisykertoimesta... K-arvoa saanee vaihtelevasti laskettua ihan vaan ajamalla, jos kaikki kunnossa. Siis suomeksi: anna sille kenkää. Ja eikö '07ssa muka ole DPF:ää?

Suoraan wikipeediosta varastettua;

Koodi: Valitse kaikki

Varmimmin raja-arvot alittuvat, kun

    Noudatat auton huolto-ohjelmaa
    Vaihdat tai puhdistat ilmansuodattimen säännöllisesti
    Tarkistat moottorin öljyn ja jäähdytysnesteen määrän
    Seuraat jakohihnan ikää ja kuntoa
    Varmistat, että polttoaineen ruiskutuspumpun säädöt ja toiminta ovat kunnossa

Sepi_Vee
Viestit: 13
Liittynyt: 28 Joulu 2014, 01:07
Car(s): 159 2.4jTDm Q4 -07

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Sepi_Vee »

Ei ole -07:ssa DPF:ää. Italiaan myyty ilman DPF:ää -07 malleja. Suomeen tuotu vain DPF:llä varustettuja. Parempi noin niin ei mene DPF tukkoon ja saa helpommin lisää tehoja :-D

Sepi_Vee
Viestit: 13
Liittynyt: 28 Joulu 2014, 01:07
Car(s): 159 2.4jTDm Q4 -07

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Sepi_Vee »

...

AnttiM
Viestit: 66
Liittynyt: 18 Marras 2014, 09:20
Car(s): litranen golffi ja jaguari

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Saako 2,4 jtdm latausjännitteen mitattua helposti vai vaikeasti laturilta? Lumihanki ei ole jaksanut innostaa suurempaan tutkimiseen ulkosalla ja nettitaidotkin pettivät....

olettaisin että laturilla jännitteen tulisi olla jossain 14 -14,5 tietämillä? Entä mitä OBD lukijalla mitattuna pitäisi näkyä ?

Ctekillä akku ottaa varausta vastaan kylläkin. Toisaalta mikään varoitusvalo ei pala (lataus tai muut) normaalista, vain jos virta kadoksissa hehkut on pois pelistä.

Eli voinee olla jokin vuotovirta tjsp myös?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Akun navoiltakin saa latausjännitteen katsottua ihan yleismittarilla.
ECU:n pitäisi saada sama tieto, joten OBD:n kautta otettu latausjännite pitäisi olla ainakin hyvin lähellä todellista. Vuoto voikin vaatia sitten jo hieman tekemistä, ampeerimittarilla kahtelemaan paljonko vuotaa.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

White problems: saako 159:n sisävalojen aikaa säädettyä jotenkin? Siitä kun ottaa avaimen pois kotelosta, ne sammuu ~10 sek sisään, joku 20-30 olisi kivempi.

Vastaa Viestiin