Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ymmärsit oikein, orggissoitin ainakin meikäläisen autossa sai tosiaan herätteen CAN -väyläkäskyllä ja tilalle laittamani Alpine samaisella käskyllä automallikohtaisen johtosarja-adapterin avulla. Pätkittyä virtaa en löytänyt järkevästi radion takaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Reino_ kirjoitti:Onko kenellekkään tuttu ongelma kun vaihtaa vaihdetta, siinä vaiheessa kun nostaa kytkimen ylös niin kuuluu jonkinlainen kolahdus? Tätä ei tee aina, ei edes jokapäivä. Emäntä on nyt jonkin aikaa siitä sanonut ja itse olen viimeaikoina alkanut huomaamaan samaa, en osaa ainakaan toistaiseksi yhdistää sitä mihinkään muuhun kun siihen kytkimen nostamiseen.
Kaks ja puol vuotta ja näillä mennään. Lieneekö jotenkin 2.2 moottorin ja M32:n kombo kun tuon tekee. Kolahdus on melko vaimea eikä siihen juurikaan kiinnitä huomiota, epäilisin et voisi olla moottorin kumityynyt kaputt, kun kytkintä irrottaessa pääsee hieman konehuone elämään. Paikallaan ollessaan tuota ei kuulu, ainoastaan liikkeelle lähdettäessä. Eikä edes joka kerta, vaan harvakseltaan. Mut joo, on sitä samaa :)

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Kolahtelee se toi 2.4/f40 yhdistelmäkin joskus. Kuiten harvakseltaan, liekkö kertaakaan viimesen kk aikana, esmes.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Ok, täytyy käydä hakemassa se päivitys kun sitä ei tietääkseni ole autossani.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

jkk kirjoitti:Ok, täytyy käydä hakemassa se päivitys kun sitä ei tietääkseni ole autossani.
Varaudu siihen, et voi olla 4-5 tunnin homma... :roll:

Ege
Viestit: 59
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 00:42
Car(s): 166 2,5
Paikkakunta: Hml

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Ege »

Osaisiko joku kertoa varaosanumeroita noille ajoituksenmuuntimen solenoideille? Vastaavasti myös vinkki mistä mielellään Euroopan sisältä niitä saisi edullisesti kelpaisi. Samaa tavaraa on kuitenkin ilmeisesti Opelissa ja muissa GM tuotteissa käytetty, eli varmaan jonkinlaista säästöä tulee kun paketissa lukee vaikka Opel.

Rema
Viestit: 318
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rema »

Shuttle kirjoitti:
jkk kirjoitti:Ok, täytyy käydä hakemassa se päivitys kun sitä ei tietääkseni ole autossani.
Varaudu siihen, et voi olla 4-5 tunnin homma... :roll:
Kouvolassa Auto Salpa:ssa kesti noin 15-20 min ja maksoi n. 70 €. Tiedustele sieltä. Nykiminen loppui ja on käynnistynyt ekalla yrityksellä
Forte lisäaine bensiiniin on mootorille hyvksi, eli pysyy puhtaana, lisäys n. 15000 km välein, lähes täyteen tankkiin.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Rema kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:
jkk kirjoitti:Ok, täytyy käydä hakemassa se päivitys kun sitä ei tietääkseni ole autossani.
Varaudu siihen, et voi olla 4-5 tunnin homma... :roll:
Kouvolassa Auto Salpa:ssa kesti noin 15-20 min ja maksoi n. 70 €. Tiedustele sieltä. Nykiminen loppui ja on käynnistynyt ekalla yrityksellä
Forte lisäaine bensiiniin on mootorille hyvksi, eli pysyy puhtaana, lisäys n. 15000 km välein.
Kouvolaan on turhan pitkä matka, mutta erittäin hyvä kuulla ettei kaikessa kestä kuten AK:ssa. Siellä ilmeisesti oli jotain hämminkiä ECUn uuden firmiksen lataamisessa tms. Fortea tulee lisättyä tankkiin öljynvaihdon yhteydessä pari kertaa vuodessa (5000km välein näillä ajosuoritteilla), mutta voisihan tuon käydä nappaamassa AK:sta. Vaikka kestäisikin. Olisi vissiin paras alta satkun investointi tähän autoon. :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Se johtuu Examinerista. Eli siitä Hiivatin ohjelmasta. Siitä on joku uudempi versio tiettävästi olemassa joillakin pajoilla.
Examinerilla tosiaan, ihan rehellisesti, voi kestää koko helkkarin päivä.

Esimerkkinä homma voisi mennä vaikka näin:
1) Kytke kiinni autoon... odota 5min, että testeri tajuaa tämän
2) Etsi miljardin valikon takaa oikea auto ja ECUversio ym
3) Vaihda oikea auto ja ECUversio pari kertaa, kun ei olekaan oikea (softan mielestä)
4) Palaa takaisin ensin valittuun vaihtoehtoon ja totea, että nyt se onkin oikea vaihtoehto (aikaa mennyt n. 40min)
5) Katso, onko saatavilla päivityksiä...
6) Odota...
7) Käy syömässä ja kahvilla
8) Totea, että Examiner haluaa ladata 500+megaa tavaraa jostain intialaisen temppelin polkuvoimalla käyvältä serveriltä
9) 3tuntia myöhemmin paketti on ladattu ja asennettu (jos käy tuuri ja lottovoitto samaan aikaan)
10) Totea, että ECUpätsi on n. megan kokoinen paketti, mutta se nyt näemmä vaati 500megaa softapäivitystä testeriin ensin (ja tämä kaikkien päivitysten kohdalla, katso kohta 9)
11) Yritä päivittää ja totea, että Examiner tilttaa
12) Aloita koko paske alusta...

Hyvänä päivänä tuo sitten menee Exallakin jotakuinkin näin:
1) Testeri kiinni
2) Valitse autoyms
3) Halua päivittää ECU
4) Päivitä ECU
Done, 10min meni.

:lol:

Ja olen ihan oikeasti vakavissani. Kaksi kertaa ensin mainitusta sivustakatsojan verran korjaamolla kokemuksia Examinerista... Ja kerran alempi vaihtoehto. Hauskasti alempi tapahtui ekalla kertaa ja totesin ääneen, etteihän tuossa mitään ollut?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Meillä on kyllä wiTECH+, mutta ei se 159:n kanssa kommunikoi (paitsi Tbi). Examinerilla siis mennään ja se, että onnistuuko päivitys tunnissa vai neljässä on suunnilleen noin kuten Aqu yllä kertoi. FCA:n palvelimet on välillä niin totaalisen jumissa, että pelkän eperin aukaisu voi kestää vartin. Ruuhka-aikaan kun lataa softapäivitystä niin saattaa välillä vähän kestää... :roll:

Softapäivitystä ei kyllä vartissa tehdä missään, kun tiedonsiirtonopeus 159:n väylän kanssa on aivan jäätävän hidasta ylipäätään. Puolituntia menee vaikka päällään seisois (auto sisään->auto ulos). Jos nopeammin selviää, niin sitten on kyllä tähtikuviot sekaisin ja musta-aukko imenyt lopun käytetystä ajasta. :silly:

Rema
Viestit: 318
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rema »

Yhteyden saaminen tehtaan tietokoneeseen ja tiedonsiirtonopeus ratkaisevat käytetyn ajan moottorinohjausohjelman vaihtamiseen. Aika siintä,kun edellinen ohjelma oli selvillä
klo 09.47.10 ja uusi ohjelma oli sisällä 09.59.28 kului noin 12 min. Kokonais aika oli noin mitä arvion aiakaisemmin. En mitannut kokonais aikaa kellolla, mutta kun laskutus oli 55 € ei se ole voinut paljon heittää aikaisemmsta arviosta.
työ tehtiin 8.10.2013 83723 km. nyt n.112000 km
Control unit data prior to programming Transmission speed 38400 ------ --- > Control unit data after programming

FIAT drawing number 55207928 ------ - ---> FIAT drawing number 51890615
HW number 0261S01045 ---- ---- > HW number 0261S01045
HW version 00 ------ ---- > HW version 00
SW number 1037380127 ---- ---- > SW number 1037510412
SW version 0405 ---- ----- > SW version 0406

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Se on kyllä mennyt jo todella ripeästi. Väistämättä on omalla kohdalla mennyt tuo aika jo pelkkään päivityksen lataamiseen ja asennukseen. Siihen sitten kaikki muu päälle. Auto laturiin, yhteydenmuodostus autoon ja VCI:n välille, jne... Uudemmat ECU:t meneekin jo sitten huomattavasti jouhevammin, kun ei tarvi Examinerin kanssa asua.

No, enivei... aikaa se voi ottaa siis vartista aina useampaan tuntiin. :D

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Okei koitetaan varata tuota varten joku vapaa iltapäivä joka sopii pajallekin ja ottaa sitte toine alffa alle tai mennä jonnekki seisovaanpöytään 8)

Dirty-Larry
Viestit: 32
Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010

Ex. 156 2.0 JTS, 2005
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Dirty-Larry »

kyseessä vm. 2010, 2,4 jtdm Qtronic, ajettu noin 65000km ja nyt pari kertaa syttynyt moottorin vikavalo ja ecuscannerilla luettuna ilmoittaa että pitäis vaihtaa tai putsata hiukkassauodatin, eli ilmeisesti poltto epäonnistuu.. Kuitenkin katoin hiukkassuodattimen "glogging" tais olla 29%, eli käsittääkseni ei paljoa.. Ei voinut ees pakotettua polttoa koittaa kun on näköjään maksullisen version juttu.. ELIKKÄ onko kenelläkään samanlaisii ongelmia ollu, mikä vois olla homman nimi?

arv
Viestit: 590
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja arv »

Dirty-Larry kirjoitti:kyseessä vm. 2010, 2,4 jtdm Qtronic, ajettu noin 65000km ja nyt pari kertaa syttynyt moottorin vikavalo ja ecuscannerilla luettuna ilmoittaa että pitäis vaihtaa tai putsata hiukkassauodatin, eli ilmeisesti poltto epäonnistuu.. Kuitenkin katoin hiukkassuodattimen "glogging" tais olla 29%, eli käsittääkseni ei paljoa.. Ei voinut ees pakotettua polttoa koittaa kun on näköjään maksullisen version juttu.. ELIKKÄ onko kenelläkään samanlaisii ongelmia ollu, mikä vois olla homman nimi?
Kyllä on: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=386609#p386609
arv kirjoitti:... tsekkasin MultiECUScanilla vikakoodin; P1206 - Clean or replace particular filter. MES:n mukaan clogging oli kuitenkin vain 84%, joten puhdistin EGR:n, joka ei juurikaan takerrellut vaikka olikin nokinen. Noki oli helposti irtoavaa eli ei mitään pikistä karstaa.
Koeajolla vikavalo taas syttyi, mutta nyt kun oli läppäri näyttämässä arvoja niin huomasin Differential pressure sensorin näyttävän 150-520 mBar -arvoja.
Tein hiukkassuodattimen regeneroinnin manuaalisesti ja clogging-arvo putosi näyttämään 69%. Koeajolla auto toimi taas hyvin ja Differential pressure sensorin arvot heiluivat 5-65 mBarin välillä...

Dirty-Larry
Viestit: 32
Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010

Ex. 156 2.0 JTS, 2005
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Dirty-Larry »

arv kirjoitti:
Dirty-Larry kirjoitti:kyseessä vm. 2010, 2,4 jtdm Qtronic, ajettu noin 65000km ja nyt pari kertaa syttynyt moottorin vikavalo ja ecuscannerilla luettuna ilmoittaa että pitäis vaihtaa tai putsata hiukkassauodatin, eli ilmeisesti poltto epäonnistuu.. Kuitenkin katoin hiukkassuodattimen "glogging" tais olla 29%, eli käsittääkseni ei paljoa.. Ei voinut ees pakotettua polttoa koittaa kun on näköjään maksullisen version juttu.. ELIKKÄ onko kenelläkään samanlaisii ongelmia ollu, mikä vois olla homman nimi?
Kyllä on: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=386609#p386609
arv kirjoitti:... tsekkasin MultiECUScanilla vikakoodin; P1206 - Clean or replace particular filter. MES:n mukaan clogging oli kuitenkin vain 84%, joten puhdistin EGR:n, joka ei juurikaan takerrellut vaikka olikin nokinen. Noki oli helposti irtoavaa eli ei mitään pikistä karstaa.
Koeajolla vikavalo taas syttyi, mutta nyt kun oli läppäri näyttämässä arvoja niin huomasin Differential pressure sensorin näyttävän 150-520 mBar -arvoja.
Tein hiukkassuodattimen regeneroinnin manuaalisesti ja clogging-arvo putosi näyttämään 69%. Koeajolla auto toimi taas hyvin ja Differential pressure sensorin arvot heiluivat 5-65 mBarin välillä...
Eli teit regeneroinnin ja sit kaikki toimi taas? käsitinkö oikein ja eikä vika vaivannut enää? ja mitä meinaa Differential pressure sensorin arvot?

arv
Viestit: 590
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja arv »

Dirty-Larry kirjoitti:Eli teit regeneroinnin ja sit kaikki toimi taas? käsitinkö oikein ja eikä vika vaivannut enää? ja mitä meinaa Differential pressure sensorin arvot?
Eikä kun EGR:n tukkeutuminen oli syypäänä siihen, ettei hiukkassuodatin polttanut itseään puhtaaksi. EGR puhtaaksi ja pakkopoltto, sen jälkeen toiminut nyt vähän vajaat kaksi vuotta.
Nuo painearvot laitoin siksi, jos joku muu painii samankaltaisten ongelmien kanssa, voi haarukoida vikadiagnoosia paremmin. En väitä että omassasi olisi juuri sama vika.
Differential Pressure Sensor siis mittaa hiukkassuodattimen tukkoisuutta vertaamalla pakoputken painetta ennen ja jälkeen hiukkassuodattimen.

Dirty-Larry
Viestit: 32
Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010

Ex. 156 2.0 JTS, 2005
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Dirty-Larry »

arv kirjoitti:
Dirty-Larry kirjoitti:Eli teit regeneroinnin ja sit kaikki toimi taas? käsitinkö oikein ja eikä vika vaivannut enää? ja mitä meinaa Differential pressure sensorin arvot?
Eikä kun EGR:n tukkeutuminen oli syypäänä siihen, ettei hiukkassuodatin polttanut itseään puhtaaksi. EGR puhtaaksi ja pakkopoltto, sen jälkeen toiminut nyt vähän vajaat kaksi vuotta.
Nuo painearvot laitoin siksi, jos joku muu painii samankaltaisten ongelmien kanssa, voi haarukoida vikadiagnoosia paremmin. En väitä että omassasi olisi juuri sama vika.
Differential Pressure Sensor siis mittaa hiukkassuodattimen tukkoisuutta vertaamalla pakoputken painetta ennen ja jälkeen hiukkassuodattimen.
Okei, eli pitää itekkin kurkata vähän noita paineita ja tohon perehtyä EGR:n maailmaan ja putsata se ja koittaa miten käy.
Kiitos infosta!

mpsurf
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2013, 23:41
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4Jtdm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mpsurf »

Mikäs boksi takapenkin alla oikella puolella on. Lukee, että "do not drop" ?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Luggage compartment node.

Ranttall
Viestit: 220
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Tuli toissapäivänä haettua tuo 159 kotiin ja nyt olisi jo ensimmäinen tyhmä kysymys.. :-D Elikkä onko kyseessä vika vai ominaisuus kun öljyn lämpötilamittarin varoitusvalo vilkkuu jos auto on seissyt tarpeeksi pitkään ja vilkkuminen lakkaa heti kun mittari liikahtaa ensimmäisen kerran eli kun öljyn lämpötila ylittää tuon 70 astetta? Tämän jälkeen ei ole enää mitään ongelmaa ja mittari toimii normaalisti eikä ajotietokoneeseen tule missään kohtaa minkäänlaista varoitusta. Kyseessä siis 159 2.2 JTS '06.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Ranttall kirjoitti:Tuli toissapäivänä haettua tuo 159 kotiin ja nyt olisi jo ensimmäinen tyhmä kysymys.. :-D Elikkä onko kyseessä vika vai ominaisuus kun öljyn lämpötilamittarin varoitusvalo vilkkuu jos auto on seissyt tarpeeksi pitkään ja vilkkuminen lakkaa heti kun mittari liikahtaa ensimmäisen kerran eli kun öljyn lämpötila ylittää tuon 70 astetta? Tämän jälkeen ei ole enää mitään ongelmaa ja mittari toimii normaalisti eikä ajotietokoneeseen tule missään kohtaa minkäänlaista varoitusta. Kyseessä siis 159 2.2 JTS '06.
En ole moista omassani nähnyt.

Ranttall
Viestit: 220
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Ottimo kirjoitti:
Ranttall kirjoitti:Tuli toissapäivänä haettua tuo 159 kotiin ja nyt olisi jo ensimmäinen tyhmä kysymys.. :-D Elikkä onko kyseessä vika vai ominaisuus kun öljyn lämpötilamittarin varoitusvalo vilkkuu jos auto on seissyt tarpeeksi pitkään ja vilkkuminen lakkaa heti kun mittari liikahtaa ensimmäisen kerran eli kun öljyn lämpötila ylittää tuon 70 astetta? Tämän jälkeen ei ole enää mitään ongelmaa ja mittari toimii normaalisti eikä ajotietokoneeseen tule missään kohtaa minkäänlaista varoitusta. Kyseessä siis 159 2.2 JTS '06.
En ole moista omassani nähnyt.
Omassa on tuossa keskikonsolissa vasemmalla puolella bensamittari, keskellä mittari joka näyttää jäähdytysnesteen lämpötilan ja oikealla mittari joka näyttää moottoriöljyn lämpötilan.

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Ranttall kirjoitti:
Ottimo kirjoitti:
Ranttall kirjoitti:Tuli toissapäivänä haettua tuo 159 kotiin ja nyt olisi jo ensimmäinen tyhmä kysymys.. :-D Elikkä onko kyseessä vika vai ominaisuus kun öljyn lämpötilamittarin varoitusvalo vilkkuu jos auto on seissyt tarpeeksi pitkään ja vilkkuminen lakkaa heti kun mittari liikahtaa ensimmäisen kerran eli kun öljyn lämpötila ylittää tuon 70 astetta? Tämän jälkeen ei ole enää mitään ongelmaa ja mittari toimii normaalisti eikä ajotietokoneeseen tule missään kohtaa minkäänlaista varoitusta. Kyseessä siis 159 2.2 JTS '06.
En ole moista omassani nähnyt.
Omassa on tuossa keskikonsolissa vasemmalla puolella bensamittari, keskellä mittari joka näyttää jäähdytysnesteen lämpötilan ja oikealla mittari joka näyttää moottoriöljyn lämpötilan.
Mullaki se valo välähtelee joskus kun kylmänä lähtee liikkeelle, vaikka tuohonki on joku aika vaihdettu öljynlämpöanturi.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ranttall kirjoitti:Tuli toissapäivänä haettua tuo 159 kotiin ja nyt olisi jo ensimmäinen tyhmä kysymys.. :-D Elikkä onko kyseessä vika vai ominaisuus kun öljyn lämpötilamittarin varoitusvalo vilkkuu jos auto on seissyt tarpeeksi pitkään ja vilkkuminen lakkaa heti kun mittari liikahtaa ensimmäisen kerran eli kun öljyn lämpötila ylittää tuon 70 astetta? Tämän jälkeen ei ole enää mitään ongelmaa ja mittari toimii normaalisti eikä ajotietokoneeseen tule missään kohtaa minkäänlaista varoitusta. Kyseessä siis 159 2.2 JTS '06.
Omassa oli myös, se häipyy kun vaihtaa sen öljyn lämpötila-anturin. Tarttee ottaa öljypohja ym. irti - kettumainen vaihtaa. Aika perusominaisuus näissä 2.2JTS malleissa. Lisätään vielä sen vertaa, notta ainakin näissä -06 malleissa tuota esiintyy. Tiedä miten Uudemmissa 1.9/2.2JTS vehkeissä sitten?

Ranttall
Viestit: 220
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Shuttle kirjoitti:
Ranttall kirjoitti:Tuli toissapäivänä haettua tuo 159 kotiin ja nyt olisi jo ensimmäinen tyhmä kysymys.. :-D Elikkä onko kyseessä vika vai ominaisuus kun öljyn lämpötilamittarin varoitusvalo vilkkuu jos auto on seissyt tarpeeksi pitkään ja vilkkuminen lakkaa heti kun mittari liikahtaa ensimmäisen kerran eli kun öljyn lämpötila ylittää tuon 70 astetta? Tämän jälkeen ei ole enää mitään ongelmaa ja mittari toimii normaalisti eikä ajotietokoneeseen tule missään kohtaa minkäänlaista varoitusta. Kyseessä siis 159 2.2 JTS '06.
Omassa oli myös, se häipyy kun vaihtaa sen öljyn lämpötila-anturin. Tarttee ottaa öljypohja ym. irti - kettumainen vaihtaa. Aika perusominaisuus näissä 2.2JTS malleissa. Lisätään vielä sen vertaa, notta ainakin näissä -06 malleissa tuota esiintyy. Tiedä miten Uudemmissa 1.9/2.2JTS vehkeissä sitten?
Kiitoksia. Tuon vaihdon kanssa tuskin on mikään kiire kun kaikki muuten toimii niin vaihdellaan jossain kohtaa kun on rahaa. :roll:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^se mittari on ihan turha, monessa autossa sitä ei ole lainkaan. Mulla ei toimi se viisari ollenkaan mutta tason mittari taas toimii. Tosin siihen öljytasonmittariinkaan ei ole luottamista kun eka saattaa vinkua tyhjää ja kun laittaa virrat uudelleen päälle niin onkin täyttä. Ja eikun manuaalitarkastus sitte.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

jkk kirjoitti:^se mittari on ihan turha, monessa autossa sitä ei ole lainkaan. Mulla ei toimi se viisari ollenkaan mutta tason mittari taas toimii. Tosin siihen öljytasonmittariinkaan ei ole luottamista kun eka saattaa vinkua tyhjää ja kun laittaa virrat uudelleen päälle niin onkin täyttä. Ja eikun manuaalitarkastus sitte.
Pikkuvikoja 8). Tuo elektroninen mittari on kyllä ihan uskomattoman herkkä kun tuntuu toisinaan tuulen suuntakin vaikuttavan et näyttääkö täyttä vai ei.

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Monza »

Shuttle kirjoitti:
Reino_ kirjoitti:Onko kenellekkään tuttu ongelma kun vaihtaa vaihdetta, siinä vaiheessa kun nostaa kytkimen ylös niin kuuluu jonkinlainen kolahdus? Tätä ei tee aina, ei edes jokapäivä. Emäntä on nyt jonkin aikaa siitä sanonut ja itse olen viimeaikoina alkanut huomaamaan samaa, en osaa ainakaan toistaiseksi yhdistää sitä mihinkään muuhun kun siihen kytkimen nostamiseen.
Kaks ja puol vuotta ja näillä mennään. Lieneekö jotenkin 2.2 moottorin ja M32:n kombo kun tuon tekee. Kolahdus on melko vaimea eikä siihen juurikaan kiinnitä huomiota, epäilisin et voisi olla moottorin kumityynyt kaputt, kun kytkintä irrottaessa pääsee hieman konehuone elämään. Paikallaan ollessaan tuota ei kuulu, ainoastaan liikkeelle lähdettäessä. Eikä edes joka kerta, vaan harvakseltaan. Mut joo, on sitä samaa :)
jalittam kirjoitti:Kolahtelee se toi 2.4/f40 yhdistelmäkin joskus. Kuiten harvakseltaan, liekkö kertaakaan viimesen kk aikana, esmes.
Siis kun kytkimen nostaa, niin vasta ihan ylhäällä kuuluu tämä kolahdus? Mulla se on pikemminkin kopsahdus tai klopsahdus. Pitää vähän tutkia missä tilanteissa se tekee tätä, mutta mielestäni ihan normivaihdoissa ja ääni kuuluu kytkinpolkimen tienoilta. 1.75 TBi.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Kyllä vain samassa kohtaa. Kolahdus on ehkä hivenen väärä termi, mutta ääni on joka tapauksessa metallinen ja "selkeä" jahka sen opettelee kuulemaan.

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Monza »

Shuttle kirjoitti:^Kyllä vain samassa kohtaa. Kolahdus on ehkä hivenen väärä termi, mutta ääni on joka tapauksessa metallinen ja "selkeä" jahka sen opettelee kuulemaan.
Tästä mun kulkineesta tuleva ääni ei mielestäni ole metallinen, vaan jotain tyyliin pudotat parkettilattialle jonkun esineen, kops. Tutkitaan.

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Janne »

Itse selvittelin omassa turbossa vastaavaa ääntä ja minusta se tuli konehuoneen puolelta. Uudesta asti ollut ja taisi käydä pari kertaa liikkeessäkin hutkittavana. Rasvailivat jotain mutta ei muutosta.
Pyydä joku polkemaan kytkintä ja hämmästele itse korva tarkkana siellä akun ja lohkon välimaastossa.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

ainoa tilanne jossa mun auton kytkimestä kuuluu tollanen napsahdus on jos lattian kumimatto on siirtynyt 2 cm edemmäs.

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Monza »

jkk kirjoitti:ainoa tilanne jossa mun auton kytkimestä kuuluu tollanen napsahdus on jos lattian kumimatto on siirtynyt 2 cm edemmäs.
Uskomatonta kyllä, tämä taitaa olla syy ääneen myös minun autossani. Mikä lie tuon äänen syntymekanismi.

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MKT »

Germaaniassa aikoinaan paikoilleen ruuvailtu Westfalian koukku on hukannut sähköt. Eipä tule mitään pistokkeelle (maa kyllä löytyy). Näissä väyläautoissa on varmaan hieman eksoottisempi sähkökytkentä eli vaikuttaa siltä että se saisi perussähköt suoraan jostain. Mutta mistä eli mihinkähän on sulake piiloitettu? Arvauksia etenkin kollegoilta jotka ovat vastaavaa koukkua itse ruuvailleet paikoilleen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

159:stä tietämättä, mut yleensä n. puolen metrin-metrin säteellä koukusta. Todennäköisesti helpointa on purkaa sisustaverhoilua sen verran, että löytää johtonipun ja sitten seurailee sitä liittimelle/liittimille. Ei ole mitenkään ihmeellistä, että noista boksi kastuu ja sähköt katoaa - tai se roikkuu jossain verhoilun takana nipparilla johdon varasta -> liitin löysä.
Myöskään ei ole mitenkään erityisen harvinaista, että jumittaa esim. (muistaakseni) sumarin kytkin siitä liittimestä ja se sotkeekin jotakin. Yleensä suht vähän, mutta saattaa sotkea paljonkin (ainakin Fiat Cromassa, teki hyvinkin sekalaisen seurakunnan ja sotki melkolailla kaikki sähköt).

Tietysti jos nuo asiat on kaikki kunnossa, vaadittaneen oletettavasti jotain sähköstä jotain tietävää.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Tällä ohjeella asensin joskus vetokoukun sähköt:
http://catalogue.ecs-electronics.nl/mai ... =af-008-bb

Päävirta tuli otettua takasulakerasiasta ja koukun systeemissä oli vielä oma sulake johdon välissä.

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MKT »

Kiitos! Veikkaisin että se sulake siellä on syypää. Kunhan vaan löydän sen - äänenvaimennusprojektista on sen verran aikaa ettei muista missä koukun johdot kulkivat enkä kyllä muista sulakettakaan nähneeni. Purkamallahan se selvinnee...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

"modernit" westfaliat ainakin haluaa piilottaa sulakkeen suoraan akun luokse, josta on päävirta otettu.
Jos nuo sulakkeet on kunnossa, kannataa avata pistoke ja tarkistaa, kuinka pahat hapettumat löytyy. ja jos nuo on kunnossa, niin vika on rikkinäisessä ohjainyksikössä.

Tietenkin, kannattaa aina ajaa korjaamole ja kysyä, voivatko chekata omalla testilaitteella, toimiiko koukun virrat yleensäkkään, vika useammin kärryssä kuin koukun sähköissä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MKT »

Siltähän tuo ohje näyttää eli sähköt suoraan akulta. On tietty aika pitkä reitti kun ne saa kontistakin kähvellettyä. Ihmeteltävä asiaa kunhan saisi hetken ropailuaikaa järjestymään. Kevyellä etsimisellä ei virtajohtoa löytynyt.

Pistoke on vailla hapettumia. Ja tietty mittausten jälkeen piti testata että ne kärryt mitkä ovat tällä pimeinä toimivat toisilla autoilla kirjaimellisesti loistavasti. Oli nimittäin epävarmuus siitä osaako auto olla kytkemättä sähköjä jos se tunnistaa ettei ole kärryä perässä. Tällöin olisi turha mittailla yleismittarilla tilannetta.

Pahempi rasti jos tuo ohjainboksi on kärähtänyt...

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Eikös se ollut niin, että TBi on M32 lootalla?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^taisi olla

jimmu
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Kesä 2015, 15:22
Car(s): Alfa romeo 159 2.4 jtdm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jimmu »

Terveppä terve... Eli uutena alfa omistajana kyselisin neuvoa takaparkkitutkan vaihdosta. Pitääkö puskuri irroittaa, vai saako muuten vaihdettua? Kiitos jo etukäteen vastauksista

mika_ojanen
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Huhti 2015, 08:49
Car(s): Alfa romeo 159 2.4 jtdm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mika_ojanen »

Onko kellään tietoa mistä kannattaisi lähteä uusia vetoakseleita kyselemään auto on 159 2.4jtdm qtronic?

zamuel
Viestit: 88
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 02:33
Car(s): 156 V6, Giulietta, Giulia

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja zamuel »

Akselin sijaan voi koittaa myös hankkia vetonivelen ulomman tai sisemmän pään, sen mukaan kumpi on rikki. Itsellä manuaali, siihen löyty sisemmän pään kuppi Italian Ebaysta ja laakeria saa esim tuolta kelvolliseen hintaan:
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... &sku=22790

JuudasPappi
Viestit: 27
Liittynyt: 14 Kesä 2015, 10:29
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 170hv TCT
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JuudasPappi »

Terve kaikille!

Tuollaista 159 2.2 JTS:ää olen ostamassa. Pari pikku kysymystä, Alfoista ei mitään aikaisempaa kokemusta.

- Onko jälkiasennus xenoneiden vaihto helppoa, löytyykö tilaa ballasteille, joutuuko puskurin irroittamaan jotta mahtuu tekemään?
- Onko tuo kyseinen kone jakoketjulla vai -hihnalla?
- Toimiiko rattinapit jälkiasennetun 2din soittimen kanssa, onko jotkin tietyt merkit millä toimii?
- Onko jotain syitä miksi juuri tuota 2.2 JTS koneella varustettua 159 EI kannattaisi ostaa?

Kiitoksia kaikille vastauksista! :-D

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ ketjulla on ja siihen liittyy tyyppivika eli ketjun venähtäminen. Joten kannattaa harkita sellaista yksilöä johon on ketju härpäkkeineen jo vaihdettu. Samaten kannattaa kuunnella kuuluuko vaihdelaatikosta/voimansiirrosta ylimääräisiä ääniä kun GM peräinen M32 loota kärsii laakeri ongelmista. Siinäpä ne kalleimmat tyyppiviat on kai. Tietenkin joissain on ollut hammastanko vikaa joten kannattaa sekin tunnostella koeajolla.

Ratti napit toimii mutta joutuu ostamaan välikappaleen ja jos autossa boset niin siihenkin johtosarja. Bensaahan tuo vie vähän enemmän kun muut saman suorituskyvyn vastaavat perus autot, mutta tarjoo nautintoa enemmän ;)

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Ainaki 55w tarvikexenonit toimii ihan plug and play.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Ranttall
Viestit: 220
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Tälläistä kyselisin että kun 159 ääntää kylmänä ja huomasin että ohjaustehostimen nesteissä on hiukan vajausta niin aamulla olisi tarkoitus hakea Motonetistä lisää tavaraa tuonne niin mitä kannattaisi laittaa 2.2 JTS:n tehostimeen? Ja onko kuinka vakavaa jos lisää eri nestettä kuin mitä siellä nyt on sillä ei ole mitään tietoa että mitä sinne on viimeksi laitettu?

JuudasPappi
Viestit: 27
Liittynyt: 14 Kesä 2015, 10:29
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 170hv TCT
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JuudasPappi »

Sellainen tyhmä kysymys vielä että kuuluuko 2.2 JTS koneen kuluttaa hieman öljyä?
Onko niin sanotusti ominaisuus vai onko silloin jokin vikana?
Katsomani auto ilmeisesti pikkaisen syö öljyä, ei kuitenkaan mitään vuotoa missään.

Vastaa Viestiin