Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
progress
Viestit: 56
Liittynyt: 06 Elo 2015, 09:49

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja progress »

jkk kirjoitti:
progress kirjoitti:Terve!
Yritin löytää Alfa 159 1.9 JTS koneelle lohkolämmitintä, mutta tarjoaa vain säteilylämmittimiä. Mikä neuvoksi?
Säteilylämmitin ei liene riittävän tehokas talvipakkasille.
Tt thermo lienee hyvä vaihtoehto.
Olisikohan kenelläkään kuvaa letkulämppäristä asennettuna? TT thermon sivuilta katselin, että suosittelevat asennettavaksi sisätilalämmittimen vesiletkuun, ja 20cm< paisarin alapuolelle. Olisi vaan mielenkiintoista nähdä minne/miten tuo on ankkuroitu. Letkulämmitin vaikuttaa mielenkiintoiselta vaihtoehdolta, sillä se lämmittää huomattavasti laajemman alueen.
m.sa kirjoitti:Mä laitoin viime syksynä dieseliin säteilylämppärin. Kyllä se ihan toimiva on vaikka pakkasta oli yli 20 astetta. Sen tarkoitus on lämmittää öljyjä jotta lähtevät nopeasti kiertämään. Samalla laitoin Defan akkulaturin niin varmistaa virran riittävyyden edes vähän paremmin..
Öljyhän se notkeaksi tarvitseekin tehdä, olen vain ollut siinä ymmärryksessä ettei tuo säteilylämppäri ole niin kovin tehokas suomen oloissa.. Kokemustahan minulla ei ole säteilylämppäristä, kunhan vaan lukenut/kuullut tarinoita tehottomuudesta. Jos jotain positiivista haetaan, niin se olisi ainakin helppo asentaa. :)
Mulla on tapana C-tekillä (ylläpito)latailla auton akkuja, sitä varten pitää hankkia pikaliitin vielä alfaan. Vaikka tuo defan laturi varmasti on sinänsä järkevä, kun olisi yhden piuhan takana kaikki.

Sitten seuraavaksi pitäisi vielä keksiä mistä uskaltaa porailla sisätilan pistokkeelle reiän. :D

Avatar
MrDelirium
Viestit: 218
Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MrDelirium »

progress kirjoitti:
jkk kirjoitti:
progress kirjoitti:Terve!
Yritin löytää Alfa 159 1.9 JTS koneelle lohkolämmitintä, mutta tarjoaa vain säteilylämmittimiä. Mikä neuvoksi?
Säteilylämmitin ei liene riittävän tehokas talvipakkasille.
Tt thermo lienee hyvä vaihtoehto.
Olisikohan kenelläkään kuvaa letkulämppäristä asennettuna? TT thermon sivuilta katselin, että suosittelevat asennettavaksi sisätilalämmittimen vesiletkuun, ja 20cm< paisarin alapuolelle. Olisi vaan mielenkiintoista nähdä minne/miten tuo on ankkuroitu. Letkulämmitin vaikuttaa mielenkiintoiselta vaihtoehdolta, sillä se lämmittää huomattavasti laajemman alueen.
m.sa kirjoitti:Mä laitoin viime syksynä dieseliin säteilylämppärin. Kyllä se ihan toimiva on vaikka pakkasta oli yli 20 astetta. Sen tarkoitus on lämmittää öljyjä jotta lähtevät nopeasti kiertämään. Samalla laitoin Defan akkulaturin niin varmistaa virran riittävyyden edes vähän paremmin..
Öljyhän se notkeaksi tarvitseekin tehdä, olen vain ollut siinä ymmärryksessä ettei tuo säteilylämppäri ole niin kovin tehokas suomen oloissa.. Kokemustahan minulla ei ole säteilylämppäristä, kunhan vaan lukenut/kuullut tarinoita tehottomuudesta. Jos jotain positiivista haetaan, niin se olisi ainakin helppo asentaa. :)
Mulla on tapana C-tekillä (ylläpito)latailla auton akkuja, sitä varten pitää hankkia pikaliitin vielä alfaan. Vaikka tuo defan laturi varmasti on sinänsä järkevä, kun olisi yhden piuhan takana kaikki.

Sitten seuraavaksi pitäisi vielä keksiä mistä uskaltaa porailla sisätilan pistokkeelle reiän. :D
Smacketin projekti triidissä on ainakin.

zamuel
Viestit: 88
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 02:33
Car(s): 156 V6, Giulietta, Giulia

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja zamuel »

2.4 diesel-159 teki tänään erityisen oudot temput, toimi normaalisti töistä kotiin, mutta pari tuntia myöhemmin kun piti lähteä liikkelle ei enää maistunut. Sähköt jne. toimi normaalisti, avain virtalukkoon ja kaikki syttyy kivasti, kunnes painaa starttia, jolloin kaikki menee pimeäksi. Sen jälkeen ei mikään kaikki näytöt ja sähkövekottimet pimeenä (eikä kuulu pörinöitä/hurinoita) eikä kulkupeli reagoi mihinkään millään. Nokkapelti auki, akkua irti ja taas näyttää normaalilta, paitsi teki saman tempun starttia painaessa. Uuusi yritys hieman pidemmällä odotusajalla ja sama lopputulos.

Hihasta ravistettuna hoitotoimenpiteetä irrottelen isoimpia sulakkaita ja releitä ja pistän takaisin. Tän jälkeen starttaa normaalisti. Onko hyviä veikkauksia mikä sille oikein tuli/onko joku kokenut vastaavaa?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mulla teki saman viime viikolla. Tarkasta se kytkinpolkimen anturi. Eli auto luulee että kytkin on ylhäällä ja sammuttaa normaalisti virrat starttinapista eikä käynnistä.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mulla oireili noin, kun akku loppui. Eli valot syttyivät ja puhallin töhötti. Starttia painamalla totaali pimeys. Avain irti ja sisään, valoshow. Starttia painamalla kaikki pimeiksi.

Avatar
Jvalima
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Maalis 2015, 08:41
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2jts sw - 07
Ex: 156 - 05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jvalima »

Minulla alkoi 159 2,2JTS vm07 päästelemään epämääräistä ääntä.

Alussa jokin tuntui hieman vinkuvan kun rattia käänsi reippaammin (parkkipaikalla/risteyksissä).
Tämä vinkuminen kuitenkin tuntui loppuvan kun suihkuttelin rasvaa vähän kaikkialle.

Tästä noin 1000km myöhemmin alkoi päästellä uudelleen ääntä, mutta hieman erillaista.
-kolahtelee joskus töyssyissä yms.
-kevyttä kolinaa/narinaa/rutinaa kun autolla kiihdyttää/jarruttaa kunnolla.

Äkkiseltään ääni tuntuisi kuuluvan apukuskin puolelta edestä.

Onko tässä mallissa jokin yleinen vika, mikä tälläistä aiheuttaa?
Esim jousen laakeri/löysät tukivarret/puslat yms?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Millä specseillä löytyy 159 2.2 JTS: ään öljytulppa?

Vecara
Viestit: 47
Liittynyt: 28 Kesä 2015, 17:35
Car(s): 159 3.2 JTS Q4 Berlina -06
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Vecara »

Vecara kirjoitti:
Vecara kirjoitti:
jkk kirjoitti:Noniin, 1v8kk se pysyikin kasassa, meinaan jakopää.. Vai voiko olla joku muu?

Vikavalo palaa kokoajan, startissa "Check engine". Vikakoodiksi antaa P0019 "Crankshaft Position (CKP) Camshaft Position (CMP) Correlation (Bank 2 - Sensor B)".

Ei meinaa liikkua mihinkään alakierroksilla, yli 3 000r/min normaali.

Jääpi nyt pihaan tuon vikakoodin luvun jälkeen, ei uskalla enää ajaa.. Huoltoajan sain vasta 12.5. Plussapuolena sain vaihdettua kesärenkaat alle ja voisi vähän vahaustakin ehtiä suorittaa :)

Niin, mittarissa 137tkm, jakopään korjauksesta metrejä tullut kokonaiset 8tkm lisää.
Shuttle kirjoitti:^Ja muistaakseni P0016 tulee myös jos jakoketju heittää hirpakkaa. Onko solenoideja vaihdettu imu- tai pakopuolelta?


Noniin, en saanut uutena omistajana huoltotietoja, liike yrittää saada ne nyt. Samoin auton myynyt liike selvittää, löytyykö huollon kuitti edelliseltä omistajalta.. Myyjä oli jo soittanut hänelle ja puhui jostakin solenoidista, joista toinen oli vaihdettu, toista ei.. Voiko tämä antaa nuo oireet? Jakopään korjaus oli kuulemma tehty täydellisenä.

Eli vielä ei ole tarkkaa tietoa, mitä siihen tehtiin siinä huollossa.

Diagnoosi huollossa, kun siellä tänään oli:
" Moottorin vikavalo palaa -> vikamuistin luku -> vikakoodi P0017 - jakopään ajoituksen synkronisaatio -> vikamuistin nollaus, antaa poistaa koodin ok -> koekäytetty -> vikakoodi uudelleen muistiin, jatkuva vika. Epäilys jakopään ajoitusviasta, mutta voi olla myös anturi vika, käynnistäessä särähtää, viittais jakoketjuun."

Eli nyt odottelen sen edellisen korjauksen kuittia, saisi varmuuden siihen mitä tehty.

Miten tuo solenoidi? Mikäs hitto se edes on? Onko ne näitä:
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10926
ja
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10927

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Vecara kirjoitti:Miten tuo solenoidi? Mikäs hitto se edes on? Onko ne näitä:
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10926
Se on juurikin noita.

Kyllä tuo vahvasti jakoketjulta kuulostaa, mutta sitähän ei voi varmaksi sanoa, ennenkuin se on oikeasti tarkastettu. Solenoidikin voi periaatteessa aiheuttaa tuon vikakoodin, mutta aika kaukaa haettua, jos kyseinen vikakoodi tulee heti käynnistyksen jälkeen uudelleen.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

jkk kirjoitti:Millä specseillä löytyy 159 2.2 JTS: ään öljytulppa?
Villi veikkaus; M18x1,5. Ainaki diisselissä se ja tääl isot pojat jutelleet, et liki kaikissa fiiateissa se. Oman hain ad-kaupasta, möivät rellun tulpan.
Jos siis kierteestä kyse...

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja palkus »

mahtaisko kuitenkin opelin moteissa olla joku muu. Joku M12 x 1,75 tai jotain.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Polforea
Viestit: 11202
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

On ne ainakin Eperissä eri varaosanumerolla (2.2JTS vs 2.4JTDm), joten jotain eroa saattaa olla spekseissäkin.

Edit: 2.2 osanumero 71739255, ilmeisesti näyttää tältä:
http://www.alfaworkshop.co.uk/images/71 ... -1-800.jpg
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Okei, kiitoksia tulppakyssäriin vastanneille. Olen miettinyt jos korvaisin ton standardin tulpan tyhjennys venttiilillä, fumoto / ez drain tyyppisellä...onko kellään kokemusta moisesta? Onko väliä onko kierreosa yhtä pitkä kuin alkuperäisessä?

lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

Ihmettelin takapenkin tutinaa ja rutinaa kunnes huomasin että sehän on oikeastaan irti. Siis etureuna nousee kuin vessanpöntön kansi :shock:

Miten tuo kiinnitetään takaisin? Kiinnityssysteemissä näkyi olevan jotain klipsiä jossa se liikuva osa liikkuu vapaasti... klipsit paskana?
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

lrela kirjoitti:Ihmettelin takapenkin tutinaa ja rutinaa kunnes huomasin että sehän on oikeastaan irti. Siis etureuna nousee kuin vessanpöntön kansi :shock:
Ettei olis jopa alfaan vähän eksoottisempi lisävaruste ruksattu tilaukseen? :mrgreen:

lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

jkk kirjoitti:
lrela kirjoitti:Ihmettelin takapenkin tutinaa ja rutinaa kunnes huomasin että sehän on oikeastaan irti. Siis etureuna nousee kuin vessanpöntön kansi :shock:
Ettei olis jopa alfaan vähän eksoottisempi lisävaruste ruksattu tilaukseen? :mrgreen:
Niin tiedä vaikka ois läpireikä siellä
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Vecara
Viestit: 47
Liittynyt: 28 Kesä 2015, 17:35
Car(s): 159 3.2 JTS Q4 Berlina -06
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Vecara »

Jarsan kirjoitti:
Vecara kirjoitti:Miten tuo solenoidi? Mikäs hitto se edes on? Onko ne näitä:
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10926
Se on juurikin noita.

Kyllä tuo vahvasti jakoketjulta kuulostaa, mutta sitähän ei voi varmaksi sanoa, ennenkuin se on oikeasti tarkastettu. Solenoidikin voi periaatteessa aiheuttaa tuon vikakoodin, mutta aika kaukaa haettua, jos kyseinen vikakoodi tulee heti käynnistyksen jälkeen uudelleen.
Sain myyjältä entisen omistajan numeron ja soittelinkin hänelle jo. Aikoi etsiä kuitin jakopäärempasta perjantaiksi.

Toinen solenoideista (imupuoli) vaihdettu pari vuotta sitten ja hänellä on vielä molemmat ehjät hyllyssä, saan ne perjantaina illalla käsiini. Pitäisi olla helpot vaihtaa, joten vaihtelen ne itse viikonlopun aikana.

Jakopäästä.. En itse kuule särähdystä/mitään muutakaan ääntä jakopäästä käynnistyksessä enkä muulloinkaan, mutta voihan siellä siltikin olla vaikkapa valmistusvikainen osa?

Sain kyllä Wetteriltä niin mahtavan hinnan jakopäärempalle, että oksat pois! 3 000€!

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

lrela kirjoitti:Ihmettelin takapenkin tutinaa ja rutinaa kunnes huomasin että sehän on oikeastaan irti. Siis etureuna nousee kuin vessanpöntön kansi :shock:

Miten tuo kiinnitetään takaisin? Kiinnityssysteemissä näkyi olevan jotain klipsiä jossa se liikuva osa liikkuu vapaasti... klipsit paskana?
Liekkö käkkärivaijerit uusittu?
Tai kuivateltu lattiaa ovivuotojen jälkeen?

Istuinosan etureuna kiinni korissa kahtapuolta väkäsillä muovi-inserteissä. Ne todnäk rikkoontuvat, kun istuin irrotetaan. Jos muovit rikki, ni heilunnee herkästi se.

Avatar
Jvalima
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Maalis 2015, 08:41
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2jts sw - 07
Ex: 156 - 05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jvalima »

lrela kirjoitti:Ihmettelin takapenkin tutinaa ja rutinaa kunnes huomasin että sehän on oikeastaan irti. Siis etureuna nousee kuin vessanpöntön kansi :shock:

Miten tuo kiinnitetään takaisin? Kiinnityssysteemissä näkyi olevan jotain klipsiä jossa se liikuva osa liikkuu vapaasti... klipsit paskana?
Itsellä nousi kanssa tuo takapenkin etureuna ylös. Huomasin sen siivotessa autoa. Se ei meinannut mennä millään takaisin paikoilleen, mutta kun sitä aikansa paineli, niin lopulta painui takaisin kohilleen.
Ehkä se vieläkin hieman löysältä tuntuu, mutta pysyy paikoillaan.

lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

^^ Kyllä, vaijerit on uusittu.

^ Muistatko oliko ne niissä istuimen pään klipsin tms liikkuvissa osissa mitään jousta tai vastaavaa. Nehän heiluvat ihan vapaana nyt että ei ihme jos ei pidä vaikka kuinka polvella ja lähes 90kg:lla painelin sitä kohtaa.

Korjaukseksi harkitsen pientä määrää kuumaliimaa sopiviin paikkoihin. Jos se pitäisi kiinni sen verran ettei penkki pompi itsekseen ajossa
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Takaosan maton irroitus (esim. käkkärivaijereiden vaihto, lattian kuivaus...) vaatii istuinosan irroittamisen. Yleensä istuimen kiinnikkeiden muovit pärähtää paskaks toimenpiteessä. Maksavat jokusen euron/kpl, eivät kalliit. Veikkaan vian olevan noissa.

Esim:
http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/159_Seats.shtml

lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

Ihmettelinkin kun takapenkiltä löytyi eräänä päivänä pari vuotta sitten tuo kuvan valkoinen muoviosa, tosin mustana. Aikani ihmettelin mistä se oli tullut ja mihin kuuluu ennenkö nakkasin pois.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

alfiini
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Huhti 2015, 01:17
Car(s): 159 1.9 JTDm 2008 Q-tronic
156 2.0 JTS 2003
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja alfiini »

Ruikkasi ilmastointi tänään kylmä-aineet ja öljyt pihalle. Ihmettelin pihinää parkkipaikalla ja kurkkaus auton alle paljasti runsaahkosti vihreää öljyä oikealla puolella autoa. Pelko hammastangon vuodosta ja siitä seuraavasta jumpasta iski päälle (ohjausnestekin taitaa olla vihreää tässä). Mutta tarkemmalla katselulla lähteeksi onneksi varmistui toinen ilmastoinnin kompuraan johtavista kumiletkuista. Varmaan jostain liitoksesta vuotaa, koska myös öljyä tuli niin reilusti ulos. Onko tietoa jostain "heikosta kohdasta" ko. alueella. Vai kannattaako viedä suoraan pajalle (kuivan ja täyttö pitää joka tapauksessa tehdä). Kompura ja lauhdutin on vaihdettu viime vuonna...

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^eikai siellä ilmastoinnissa runsaahkosti öljyä ole ettei nyt vaan kuitenki olis ohjauksesta ruikkassu? ohjaustuntumassa eroa?

alfiini
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Huhti 2015, 01:17
Car(s): 159 1.9 JTDm 2008 Q-tronic
156 2.0 JTS 2003
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja alfiini »

^ No runsaalla tarkoitin pisaroita pohjalevyssä (ei vielä tiputtanut maahan mitään). Öljy on lähtöisin aivan auton etuosasta, kompuran ja jäähdyttimen välistä, missä ei pitäisi mitään ohjaukseen liityyvää kai olla. Pihinä ja öljyntulo loppui, kun en enää ilmastointia pistänyt päälle. Ilmastointi toimi täysin ennen tätä päivää. Ohjaustuntumassa ei ole eroa, ja tehostimen neste on max merkissä.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^jaa, mää luulin että laskenut alleen...no nää on tulkinnanvaraisia välillä nää kuvaukset :lol:

alfiini
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Huhti 2015, 01:17
Car(s): 159 1.9 JTDm 2008 Q-tronic
156 2.0 JTS 2003
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja alfiini »

Totta :roll: Vuoto löytyi lisätutkimuksia tehdessä. Lauhduttimelta kompuralle tuleva letku oli tiukasti rungon terävää kulmaa vasten hangannut letkun puoliksi poikki. Kuva: https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0VG4TcsmIdD7e
Eikös tässä voitaisi puhua asennusvirheestä, koska uuden kompressorin jälkeenhän tuo on tuohon hangannut. Pystyvätköhän korjaamaan hydrauliikkaliikkeessä noita letkuja? Tai mistä suht edukkaasti saisi?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kompuran vaihtaneelle reklamoimaan vaan... Ilmastointiletku vaatii vähän enempi, mitä hydrauliikkapuoli... Joten sopivaa letkua ja siihen sopivat liitokset (ilmastointikonehuoltoliike voi tehdä itse letkun/putken, uskoisin, mutta eiköhän se koko pätkäkin ole ihan marmorilta ostettavissa valmiina).

Huttu
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Huhti 2015, 22:51

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Huttu »

Täältä varmaan löytyy tietoa 159 Öljynvaihtomuistutuksesta. Öljyt vaihdettu 12tkm sitten(Itse vaihdoin, ei nollattu muistutinta) ja tänään tuli muistutus näyttöön: Change oil ja öljykannun kuva infonäytön alakulmaan. Huolto tehty 6tkm sitten ja huoltomuistutin näyttää seuraavaan huoltoon 24tkm. Öljyä melkein tikun ylämerkkiin saakka. Pitääkö vaihtaa öljyt heti vai onko jäänyt vaan öljynvaihtomuistutin kuittaamatta vai onko tuolle muistutinta edes erikseen? Jos vaihdan öljyt ilman muistutuksen nollaamista vaikuttaako auton toimintaan mitenkään? Tällasia tälläkertaa...

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Onko 159:iin ollu saatavana sähköistä takaluukun avausta? Siis sellaista joka avais sen kokonaan, eikä tuota typerää sentin raottavaa systeemiä? Mietin tuossa sellaistakin, että jos laittais jämäkämmät kaasujouset, niin nousiskohan se sit auki kun vaan painasee napista, vai käviskö niin, että heittäis liian kovasti auki ja jotain hajois?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Venomis
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Loka 2011, 22:03
Car(s): Alfa Romeo 159 1750 Tbi
Alfa Romeo 159 2.4jtdm
Nissan Skyline r33
Ex Alfa Romeo 156 1.8 T.S
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Venomis »

Mites porukka onko tullut asennettua eibach/bilstein sarjaa?
kuinkas on käynyt nelipyöräsuuntauksen kanssa? camber kulmia ei saa omalla kohdalla kuntoon ja katsuri ei päästä autoa läpi...
Täytyiskö säädössä käyttää TI mallin ohje arvoja?

Kiitos valmiiksi avusta!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Huttu kirjoitti:Täältä varmaan löytyy tietoa 159 Öljynvaihtomuistutuksesta. Öljyt vaihdettu 12tkm sitten(Itse vaihdoin, ei nollattu muistutinta) ja tänään tuli muistutus näyttöön: Change oil ja öljykannun kuva infonäytön alakulmaan. Huolto tehty 6tkm sitten ja huoltomuistutin näyttää seuraavaan huoltoon 24tkm. Öljyä melkein tikun ylämerkkiin saakka. Pitääkö vaihtaa öljyt heti vai onko jäänyt vaan öljynvaihtomuistutin kuittaamatta vai onko tuolle muistutinta edes erikseen? Jos vaihdan öljyt ilman muistutuksen nollaamista vaikuttaako auton toimintaan mitenkään? Tällasia tälläkertaa...
Diesel? Jos diesel, niin siinä on erikseen huoltomuistutin ja öljynvaihtomuistutin.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja palkus »

Jakke kirjoitti:Onko 159:iin ollu saatavana sähköistä takaluukun avausta? Siis sellaista joka avais sen kokonaan, eikä tuota typerää sentin raottavaa systeemiä? Mietin tuossa sellaistakin, että jos laittais jämäkämmät kaasujouset, niin nousiskohan se sit auki kun vaan painasee napista, vai käviskö niin, että heittäis liian kovasti auki ja jotain hajois?
Saranat joutuu turhan koville, jos normia tehokkaammat pumput.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja palkus »

Venomis kirjoitti:Mites porukka onko tullut asennettua eibach/bilstein sarjaa?
kuinkas on käynyt nelipyöräsuuntauksen kanssa? camber kulmia ei saa omalla kohdalla kuntoon ja katsuri ei päästä autoa läpi...
Täytyiskö säädössä käyttää TI mallin ohje arvoja?

Kiitos valmiiksi avusta!
Ehdottomasti kannattaa käyttää matalimman version arvoja.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Aquatica kirjoitti:
Huttu kirjoitti:Täältä varmaan löytyy tietoa 159 Öljynvaihtomuistutuksesta. Öljyt vaihdettu 12tkm sitten(Itse vaihdoin, ei nollattu muistutinta) ja tänään tuli muistutus näyttöön: Change oil ja öljykannun kuva infonäytön alakulmaan. Huolto tehty 6tkm sitten ja huoltomuistutin näyttää seuraavaan huoltoon 24tkm. Öljyä melkein tikun ylämerkkiin saakka. Pitääkö vaihtaa öljyt heti vai onko jäänyt vaan öljynvaihtomuistutin kuittaamatta vai onko tuolle muistutinta edes erikseen? Jos vaihdan öljyt ilman muistutuksen nollaamista vaikuttaako auton toimintaan mitenkään? Tällasia tälläkertaa...
Diesel? Jos diesel, niin siinä on erikseen huoltomuistutin ja öljynvaihtomuistutin.
Mullakin on erikseen.

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Ghost »

palkus kirjoitti:
Venomis kirjoitti:Mites porukka onko tullut asennettua eibach/bilstein sarjaa?
kuinkas on käynyt nelipyöräsuuntauksen kanssa? camber kulmia ei saa omalla kohdalla kuntoon ja katsuri ei päästä autoa läpi...
Täytyiskö säädössä käyttää TI mallin ohje arvoja?

Kiitos valmiiksi avusta!
Ehdottomasti kannattaa käyttää matalimman version arvoja.
Ei auta TI-arvot, niissä ei ole juurikaan eroa. Ei nyt ole lappu näkösällä, että pystyisin vertaamaan. Saman ongelman kanssa painitaan, vaikka on TI-arvot referenssinä. Tässä mun aikaisempia viestejä:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=533004#p533004

Täytyy huomenna mennä käymään toisella katsastusasemalla sen säätöraportin kanssa, jos löytyisi järjen ääni.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ghost kirjoitti:
palkus kirjoitti:
Venomis kirjoitti:Mites porukka onko tullut asennettua eibach/bilstein sarjaa?
kuinkas on käynyt nelipyöräsuuntauksen kanssa? camber kulmia ei saa omalla kohdalla kuntoon ja katsuri ei päästä autoa läpi...
Täytyiskö säädössä käyttää TI mallin ohje arvoja?

Kiitos valmiiksi avusta!
Ehdottomasti kannattaa käyttää matalimman version arvoja.
Ei auta TI-arvot, niissä ei ole juurikaan eroa. Ei nyt ole lappu näkösällä, että pystyisin vertaamaan. Saman ongelman kanssa painitaan, vaikka on TI-arvot referenssinä. Tässä mun aikaisempia viestejä:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=533004#p533004

Täytyy huomenna mennä käymään toisella katsastusasemalla sen säätöraportin kanssa, jos löytyisi järjen ääni.
Eikös nuo ole ennen olleet TÜV-lapullisia? Menisköhän järki läpi, että "ennen helpotus-uudistusta kelpas, miksei nyt?" :D

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja palkus »

Ghost kirjoitti:
palkus kirjoitti:
Venomis kirjoitti:Mites porukka onko tullut asennettua eibach/bilstein sarjaa?
kuinkas on käynyt nelipyöräsuuntauksen kanssa? camber kulmia ei saa omalla kohdalla kuntoon ja katsuri ei päästä autoa läpi...
Täytyiskö säädössä käyttää TI mallin ohje arvoja?

Kiitos valmiiksi avusta!
Ehdottomasti kannattaa käyttää matalimman version arvoja.
Ei auta TI-arvot, niissä ei ole juurikaan eroa. Ei nyt ole lappu näkösällä, että pystyisin vertaamaan. Saman ongelman kanssa painitaan, vaikka on TI-arvot referenssinä. Tässä mun aikaisempia viestejä:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=533004#p533004

Täytyy huomenna mennä käymään toisella katsastusasemalla sen säätöraportin kanssa, jos löytyisi järjen ääni.
Juu, meinasinkin ihan yleisesti, olis ne kulmat sitten muutenki tontilla (mitä saa säädettyä). Hemmetin typerä juttu nyt kyllä tämä, eibachit on kuitenkin tuv.
Wanhalla lailla homma ok ja nyt sitten hemmetinmoista jumppaa. :?
"puhun niin totta kuin osaan"

Huttu
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Huhti 2015, 22:51

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Huttu »

Aquatica kirjoitti:
Huttu kirjoitti:
Täältä varmaan löytyy tietoa 159 Öljynvaihtomuistutuksesta. Öljyt vaihdettu 12tkm sitten(Itse vaihdoin, ei nollattu muistutinta) ja tänään tuli muistutus näyttöön: Change oil ja öljykannun kuva infonäytön alakulmaan. Huolto tehty 6tkm sitten ja huoltomuistutin näyttää seuraavaan huoltoon 24tkm. Öljyä melkein tikun ylämerkkiin saakka. Pitääkö vaihtaa öljyt heti vai onko jäänyt vaan öljynvaihtomuistutin kuittaamatta vai onko tuolle muistutinta edes erikseen? Jos vaihdan öljyt ilman muistutuksen nollaamista vaikuttaako auton toimintaan mitenkään? Tällasia tälläkertaa...


Diesel? Jos diesel, niin siinä on erikseen huoltomuistutin ja öljynvaihtomuistutin.
Diesel on kyllä. Osaatteko sanoa vaikuttaako toi öljynvaihtomuistutus jotenkin auton toimintaan, DPF- poltoon tms, eli onko tietoa pitääkö kuitata pois jotta kalustao ei kärsi?

Avatar
hjpp
Viestit: 1926
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Ei vaikuta. Jatkat vaan rauhassa niillä jo vaihdetuilla öljyillä ja nollautat sitten joskus.

pohjalainen
Viestit: 62
Liittynyt: 02 Helmi 2016, 17:12
Car(s): Peugeot 607 2,2 HDI -01
Peugeot 407 3.0 A -04
Ex 159 1,9 Jtdm autom -09
Paikkakunta: Espoo/Pohjankuru

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja pohjalainen »

Apulaitehihnan vaihto edessä. Auto on 1,9 jtdmq. Mitä tulisi tietää; rengas ja suojamuovit pois. Pitääkö moottorin yläkiinnike poistaa?. Entä miten kiristimen löysäys? Kiitos neuvoista!

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Aquatica kirjoitti:
Ghost kirjoitti:
Venomis kirjoitti:Mites porukka onko tullut asennettua eibach/bilstein sarjaa?
kuinkas on käynyt nelipyöräsuuntauksen kanssa? camber kulmia ei saa omalla kohdalla kuntoon ja katsuri ei päästä autoa läpi...
Täytyiskö säädössä käyttää TI mallin ohje arvoja?

Kiitos valmiiksi avusta!
Ei auta TI-arvot, niissä ei ole juurikaan eroa. Ei nyt ole lappu näkösällä, että pystyisin vertaamaan. Saman ongelman kanssa painitaan, vaikka on TI-arvot referenssinä. Tässä mun aikaisempia viestejä:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=533004#p533004

Täytyy huomenna mennä käymään toisella katsastusasemalla sen säätöraportin kanssa, jos löytyisi järjen ääni.
Eikös nuo ole ennen olleet TÜV-lapullisia? Menisköhän järki läpi, että "ennen helpotus-uudistusta kelpas, miksei nyt?" :D
Kävin toisella konttorilla, missä dynaaminen kolmen katsastusmiehen tiimi pohti asiaa ja totesi, että ei missään vaadita kaikkien arvojen olevan toleransseissa. Symmetriset pitää olla. Olisivat toimittaneet katsastuksen välittömästi jos vaan olisi ollut auto mukana. Taidan käydä ensin rähjäämässä siellä hylkäystä tarjonneella asemalla.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Oma 159 alkaa ruostua edestä kuraläppin takaa molemmin puolin. Minkälainen operaatio noille kannattaisi teetättää? Itsellä ei taitoa eikä tiloja korjailla.
Liitteet
tmp_30854-_20160519_195545-29339386.JPG
tmp_30854-_20160519_195545-29339386.JPG (161.24 KiB) Katsottu 5948 kertaa

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Hei. Onko kenelläkään alkanut vakaajatanko pitään ääntä ajaessa montuissa ja heitoissa, joskus myös ihan tasasella? Auto siis 159-2011.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

^Oisko kuite koiranluu tai yläpallo?

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mut.
Semmottis reilu litra menee öljyä apout 10kkm matkalla.
Taannoin pari kertaa huohotin jääty (ennen eristyksiä), muita epänormaaleja ei ole tapahtunut. Tietääkseni.

Metrit koneella reilu 200kkm.

Kone kuiva ulkoa, myös turbon letkut.

Huolestua turhaan ja tehä kansiremppa?
Häirittee tomne oliokulutus - ei sitä enne ollu...
Vaikko syynä Castrolin Magnatec 5W-40?

Edit; siis -06 2.4 jtdm....

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Vainio »

jalittam kirjoitti:Mut.
Semmottis reilu litra menee öljyä apout 10kkm matkalla.
Taannoin pari kertaa huohotin jääty (ennen eristyksiä), muita epänormaaleja ei ole tapahtunut. Tietääkseni.

Metrit koneella reilu 200kkm.

Kone kuiva ulkoa, myös turbon letkut.

Huolestua turhaan ja tehä kansiremppa?
Häirittee tomne oliokulutus - ei sitä enne ollu...
Vaikko syynä Castrolin Magnatec 5W-40?

Edit; siis -06 2.4 jtdm....
Samaa litkua oon käytänyt ja öljyä mennyt 15tkm vaihtovälillä n. 0,3 litraa. Metrejä kertynyt tohon omaan yksilöön 340tkm. Ei varmaan öljyistä kiinni?
Nousiko öljynkulutus turbon vaihdon jälkeen?.
Minä kokeilin 1.8T audissa uutta vaihtoturboa ja sain lisättyä sillä öljynkulutuksen ohjekirjan vaatimaan 1l/1000km :mrgreen:

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

jalittam kirjoitti:^Oisko kuite koiranluu tai yläpallo?
Hei. Ei ole mikään mikä näkys ja kuulus katsastuksessa, käytin tarkastuttamassa ja ei välystäkää missään. Otin eturenkaan pois ja kokeilin vetoakselia ni pieni välys oli mut pitäskö siellä pieni välys ollakin? Ei tunnu ratissa mikään,ei täristä jne. Olis vaan kiva tietää mistä toi ääni kuuluu.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Ajelin tuossa kotiin ja risteyksessä jouduin pysähtymään. Liikkeelle lähtiessä huomasin että auto oli sammunut. Pari kertaa napista kun painoi niin kävi taas, kunnes nostin jalan kaasulta. Sitten saikin starttailla vähän pidempään, mutta lähti lopulta käymään kun otin virrat hetkeksi pois.

Mikään vikavalo ei syttynyt, startti pyörittää normaalisti ja virtaa riitti kaikkialle. Tarkastin vielä polttoainepumpun releen ja sulakkeen ja ehjiltä vaikuttivat. Mikähän tässä nyt taas? Ilmaa systeemissä, miten se olisi sinne päässyt? Tankkikin oli 1/3 täynnä, sikäli kun mittariin on luottamista.

Huoh. 313 tkm ajettu Rellu meni katsastuksesta heittämällä...
CARF0869

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Cloverleaf kirjoitti:Oma 159 alkaa ruostua edestä kuraläppin takaa molemmin puolin. Minkälainen operaatio noille kannattaisi teetättää? Itsellä ei taitoa eikä tiloja korjailla.
Varmaan helpointa käyttää maalarilla. Ei siinä monta satasta köyhdy.
CARF0869

Vastaa Viestiin