Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jakke »

jazma kirjoitti:Toinen xenon-valo mennyt näköjään kerrasta mykäksi. Sulake näytti ehjälle.
Jospa aloittaisi ongelmanratkaisun vaihtamalla polttimot puolelta toiselle.

Löysin hakemalla tietoa, että polttimo olisi helppo vaihtaa - suojakansi auki, polttimon pidike irti ja polttimon voi ottaa pois.
Kuulostaa todella helpolle, mutta käytäntö jää nähtäväksi :)

Jos kaiken varalta otan akunkengät irti, niin kauankohan pitäisi odotella että liittimiin tohtii kajota?
Puoli tuntia lienee riittävästi, jos se riittää airbagienkin kanssa?
166:n kanssa joskus xenoneita ihmetelleenä sanoisin tähän, että akunkengän irrottamiselle ei ole mitään syytä, kun vaan pistää valot pois päältä. Ja ainakin 166:ssa riittää kun valot on vaan hetken pois päältä, niin ei räpsi näpeille yhtään. *Tähän perään sellainen "en ota vastuuta mistään" -lauseke 8) *
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja harde »

Mikähän on kun kumpikaan takaovi ei aukee ulkokahvasta, sisäpuolelta aukeevat normaalisti. Otin kylmästä tallista liikenteeseen, pakkasta jotain 10 astetta ja seisoi parkkihallissa vajaan tunnin,
jonka jälkeen huomasin ilmiön. Kahva tuntuu ihan normaalilta..ihan kuin olis lapsilukko päällä väärältä puolelta ovea :o:

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Manu »

^Itsellä sama välillä kun on pakkasta. Rämpytin oven sisä ja ulkokahvaa ja toimii.
Kannattaa takaoviin ruiskia mm. lukkosulaa tai aseöljyä niin ei pitäisi olla ongelmaa.

lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

^^^^^^^^^^

Kiitos sinulle paljon e-learningista. Lähetin Trafille "vihakirjeen" koskien 3.2 V6 C02-päästöjä.

Jos ei mene läpi. Aion lähettää tuhansia, satoja tuhansia jopa miljoonia kirja. Kyllä totuus aina voittaa.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^^ ja ylemmäs. Ehkä ne kaipaiIevat sisäpuhdistusta. Unossa jäätyi mekanismin rasvat eikä ovi pysynyt kiinni. Sama vi..eiku ominaisuus oli pomon seiskafemmassa. Joku, joka on ovipahvin irroittanut osaisi ehkä sanoa, voisiko olla tuosta kiinni. Jäässä ne kuitenkin lienevät, koska toimivat kesäkelelillä.

Avatar
Smiik
Viestit: 208
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Smiik kirjoitti:Pari tyhmää kysymystä..

- 2.4 JTDM pitää noin 110 km/h mittarinopeudessa pientä ininää/sirinää/vihellystä, joka loppuu, kun kytkimen laittaa pohjaan tai päästää kaasusta. Ääni kuulostaa siltä, että voisi liittyä turboon ja se esiintyy ahtomittarin ollessa noin 0,4 paikkeilla tai sen alle. Esim. vakkarin kanssa tuota 110 km/h ajaessa ylämäessä vihellys tuntuu häipyvän, kun ahdot nousevat hieman. Pienemmillä nopeuksilla ääntä ei huomaa eikä ääni esiinny aina, varsinkin lämpimänä tuntuu häviävän.. Muita oireita ei ole, kulkee mielestäni normaalisti ja ahdot nousevat sinne 1,6 täydellä kaasulla. Olisiko syytä huolestua? Tulee mieleen myös Q4 voimansiirron keskilaakeri vai mikä se oli joltain porsinut, mutta eikös voimansiirto pyöri kuitenkin, vaikka kytkimen pohjaan painaisikin? Luulisi tällöin vihellyksen kuuluvan myös kytkin pohjassa.

- Ratti alkaa täristää hieman noin 80 km/h kohdalla, pahin täristys noin 90 km/h mittarinopeudessa. Täristys tuntuu tasaantuvan tai ei ainakaan pahene, kun nopeutta nostaa yli 120 km/h. Tärinä on luonteeltaan sellaista, että kaksin käsin reilusti ratista kiinni pitäen sitä ei oikein edes huomaa. Yhdellä kädellä rennolla otteella tärinä tuntuu. Jos ratista päästää irti, tuntuu ja näyttää kuin ratti kääntyisi keskiakselinsa ympäri ehkä asteen tai pari edestakaisin. Auto kuitenkin kulkee suoraan eikä ohjaus oireile mitenkään muuten, ei pykällä kääntäessä eikä mitään joten tuskin on ohjausvaihteesta kyse? Epäilisin itse vanteen / vanteiden epätasapainoa.. Joskus äitini Avensiksessa oli jokin pyörä epätasapainossa ja se aiheutti noin 110 km/h kohdalla erittäin kovaa ravistusta ja tärinää rattiin, mutta poistui heti hiljentäessä tai kiihdyttäessä kokonaan. Alfassa kuitenkin tärinä tuntuu paljon laajemmalla nopeusalueella, mutta voisiko silti olla vain tasapainotusta vailla?
Onko näihin arvon alfisteilla jotain näkemystä? :crazyeyes:

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

1) Tuskin on ahtimen viheltelyä sellainen, joka loppuu kun ahdot nousevat, mutta ihan äkkiä ei tule mieleen että mistä kuvailemasi ääni voisi tulla. Voimansiirto pyörii tosiaan aina auton liikkuessa, mutta voima virtaa rullatessa eri suuntaan (takarenkaat pyörittävät kardaania) kuin vedossa (kardaani pyörittää takarenkaita) joka voi vaikuttaa jopa laakeriääniin.

2) Tulisiko renkaista? Koeta vaihtaa eturenkaat taakse ja toisinpäin, vaikuttaako tärräykseen?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Smiik kirjoitti:
Smiik kirjoitti:Pari tyhmää kysymystä..

- Ratti alkaa täristää hieman noin 80 km/h kohdalla, pahin täristys noin 90 km/h mittarinopeudessa. Täristys tuntuu tasaantuvan tai ei ainakaan pahene, kun nopeutta nostaa yli 120 km/h. Tärinä on luonteeltaan sellaista, että kaksin käsin reilusti ratista kiinni pitäen sitä ei oikein edes huomaa. Yhdellä kädellä rennolla otteella tärinä tuntuu. Jos ratista päästää irti, tuntuu ja näyttää kuin ratti kääntyisi keskiakselinsa ympäri ehkä asteen tai pari edestakaisin. Auto kuitenkin kulkee suoraan eikä ohjaus oireile mitenkään muuten, ei pykällä kääntäessä eikä mitään joten tuskin on ohjausvaihteesta kyse? Epäilisin itse vanteen / vanteiden epätasapainoa.. Joskus äitini Avensiksessa oli jokin pyörä epätasapainossa ja se aiheutti noin 110 km/h kohdalla erittäin kovaa ravistusta ja tärinää rattiin, mutta poistui heti hiljentäessä tai kiihdyttäessä kokonaan. Alfassa kuitenkin tärinä tuntuu paljon laajemmalla nopeusalueella, mutta voisiko silti olla vain tasapainotusta vailla?
Onko näihin arvon alfisteilla jotain näkemystä? :crazyeyes:
Vanhana rengasasentaja sanon että on juurikin renkaan epätasapainosta kyse. Voi esiintyä hyvinkin pienillä nopeusalueilla tuo tärinä, joskus todella voimakkaana jopa..

Avatar
Smiik
Viestit: 208
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Polforea kirjoitti:1) Tuskin on ahtimen viheltelyä sellainen, joka loppuu kun ahdot nousevat, mutta ihan äkkiä ei tule mieleen että mistä kuvailemasi ääni voisi tulla. Voimansiirto pyörii tosiaan aina auton liikkuessa, mutta voima virtaa rullatessa eri suuntaan (takarenkaat pyörittävät kardaania) kuin vedossa (kardaani pyörittää takarenkaita) joka voi vaikuttaa jopa laakeriääniin.

2) Tulisiko renkaista? Koeta vaihtaa eturenkaat taakse ja toisinpäin, vaikuttaako tärräykseen?
Anthon kirjoitti: Vanhana rengasasentaja sanon että on juurikin renkaan epätasapainosta kyse. Voi esiintyä hyvinkin pienillä nopeusalueilla tuo tärinä, joskus todella voimakkaana jopa..
Hyvä vinkki tuo renkaiden päittäin vaihtaminen, se täytyykin testata kun saan auton maalarilta takaisin.

Voisiko viheltävä ääni tulla pyöränlaakereista? Luulisi niidenkin kyllä ääntävän laajemmalla nopeusalueella ja ainakin aikaisemmissa autoissa ne ovat ennemmin pitäneet jyrisevää ääntä kuin mitään vihellystä. Voimansiirtoon on tarkoitus kevään aikana vaihtaa öljyt, katsotaan vaikuttaako se vihellykseen vai ei.. Äänihän siis ei sinänsä ole mikään häiritsevän kova, peittyy helposti radion äänen alle, mutta kai sitä jostain pitää olla vainoharhainen. :lol:

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Vuotaako pakosarja? Meinaan vaan tuota vihellystä/sirinää.

Avatar
Smiik
Viestit: 208
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Milläs moisen saisi testattua? Pelti auki ja paikallaan kierrättelemään vai? Eikös jossain bensamallissa ollut tuo pakosarjan repeäminen aika tavallista, miksei siis mahdollista tässäkin?
Saan auton maalarilta varmaan aikaisintaan perjantaina, täytyy silloin heti ihmetellä. Periaatteessa vihellys voisi tuolla selittyä, koska jos ääni kuuluu vain tietyllä pakokaasun virtauksella niin kuorman nousu tai lasku (ahtopaineen muutokset) muuttaa virtausta ja tällöin ääni muuttuu tai häviää (voi tietysti myös täyskaasulla hukkua muuhun koneen ääneen).

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja tammi »

jkk kirjoitti:
Macela kirjoitti:Missä bensa 159:ssä ei oo sitä ongelmallista laatikkoa? Vai onko kaikis? Tai mitkä koneiset/versiot ylipäätänsä ongelmattomimmat?
Niissä joissa se ei äännä. Ehjä on ehjä. Mutta 1,9 2,2 jts, 1,9 jtdm, osassa 2.0 jtdm sarjaa on pahamainenen ämmä32

Olikohan myös tbi? Ainakin jollain sellanenkin leipo laatikosta...
Osassa 2.0 JTDm sarjaa on siis M32 laatikko. Olisiko tähän jotain tarkennusta, että missä tuo mahtaa pesiä? Tietyissä vuosimalleissa? Vai pitääkö jokainen yksilö selvittää erikseen? Niin ja mikä laatikko niissä sitten on jos ei ole tuo M32? Onko niissä tuo F40 vai jokin ihan muu?

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja palkus »

Miten 2.0 jtdm kanssa voisi olla m32, kun motti vääntää liikaa loodalle? F40 käy vastaavasti täysillä 2.4 tuparin kanssa, mutta varaa on silti vielä, koska vahva loota. Tuo f40 on Fiatin ja gm yhreistyöloota ja vartavasten Alfalle tehty alkujaan. M32 on taasen Opelin opelille tekemä lodju. Siinä se ero.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kyllähän tota M32:sta tunketaan ooppelin OPC-viritettyihinkin, jotka taitaa ainakin osa jo tehtaalta ylittää laatikon speksit.
Ja viritettynä ylittää heittämällä. Mut ehjä (oikein shimmattu) kestää silti...

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Smiik kirjoitti:
Smiik kirjoitti:Pari tyhmää kysymystä..

- 2.4 JTDM pitää noin 110 km/h mittarinopeudessa pientä ininää/sirinää/vihellystä, joka loppuu, kun kytkimen laittaa pohjaan tai päästää kaasusta. Ääni kuulostaa siltä, että voisi liittyä turboon ja se esiintyy ahtomittarin ollessa noin 0,4 paikkeilla tai sen alle. Esim. vakkarin kanssa tuota 110 km/h ajaessa ylämäessä vihellys tuntuu häipyvän, kun ahdot nousevat hieman. Pienemmillä nopeuksilla ääntä ei huomaa eikä ääni esiinny aina, varsinkin lämpimänä tuntuu häviävän.. Muita oireita ei ole, kulkee mielestäni normaalisti ja ahdot nousevat sinne 1,6 täydellä kaasulla. Olisiko syytä huolestua? Tulee mieleen myös Q4 voimansiirron keskilaakeri vai mikä se oli joltain porsinut, mutta eikös voimansiirto pyöri kuitenkin, vaikka kytkimen pohjaan painaisikin? Luulisi tällöin vihellyksen kuuluvan myös kytkin pohjassa.

- Ratti alkaa täristää hieman noin 80 km/h kohdalla, pahin täristys noin 90 km/h mittarinopeudessa. Täristys tuntuu tasaantuvan tai ei ainakaan pahene, kun nopeutta nostaa yli 120 km/h. Tärinä on luonteeltaan sellaista, että kaksin käsin reilusti ratista kiinni pitäen sitä ei oikein edes huomaa. Yhdellä kädellä rennolla otteella tärinä tuntuu. Jos ratista päästää irti, tuntuu ja näyttää kuin ratti kääntyisi keskiakselinsa ympäri ehkä asteen tai pari edestakaisin. Auto kuitenkin kulkee suoraan eikä ohjaus oireile mitenkään muuten, ei pykällä kääntäessä eikä mitään joten tuskin on ohjausvaihteesta kyse? Epäilisin itse vanteen / vanteiden epätasapainoa.. Joskus äitini Avensiksessa oli jokin pyörä epätasapainossa ja se aiheutti noin 110 km/h kohdalla erittäin kovaa ravistusta ja tärinää rattiin, mutta poistui heti hiljentäessä tai kiihdyttäessä kokonaan. Alfassa kuitenkin tärinä tuntuu paljon laajemmalla nopeusalueella, mutta voisiko silti olla vain tasapainotusta vailla?
Onko näihin arvon alfisteilla jotain näkemystä? :crazyeyes:
Jos on alumiinivanteet ni putsaa vanteen sisäkehä ja kokeile uudestaan. Itsellä lähti tärinät näin pois. Kun autoa pesee,eritoten vanteet ni osa kurasta lähtee ja osa ei ja tämä aiheuttaa epätasapainon.

jazma
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
Car(s): ex: 159 2.0 JTDm sportwagon -11
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jazma »

tammi kirjoitti:Osassa 2.0 JTDm sarjaa on siis M32 laatikko. Olisiko tähän jotain tarkennusta, että missä tuo mahtaa pesiä? Tietyissä vuosimalleissa? Vai pitääkö jokainen yksilö selvittää erikseen? Niin ja mikä laatikko niissä sitten on jos ei ole tuo M32? Onko niissä tuo F40 vai jokin ihan muu?
Ainakin C635-vaihdelaatikko löytyy omasta 2.0 jtdm:stä, vm. 2011.
Muistaakseni Alfaownerissa oli aiheesta keskustelua, jossa joku tiesi, että näihin olisi laitettu kaikkia kolmea vaihtoehtoa.
Kiinnostaisi kyllä tietää edes yksi F40-laatikon omaava yksilö.
Puolen vuoden omistajuuden jälkeen ei vieläkään vakuuta tuo C635:sen toiminta, joten houkuttelisi vaihtaa sen tilalle F40.
Mitä olen Ebaystä katsellut myyntikuvia, niin helpoiten vaihteistot erottaa toisistaan katsomalla millaiset siirtotangot kyseisessä autossa on.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Toiminnaltaan m32:nen on parempi kuin tuo c635 mielestäni. Jotenkin tuntuu vähän nahkealta tuo c635...f40 ei ole kokemuksia

jazma
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
Car(s): ex: 159 2.0 JTDm sportwagon -11
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jazma »

jkk kirjoitti:Jotenkin tuntuu vähän nahkealta tuo c635...
Välillä pelaa sulavasti, mutta joskus melko nahkeasti.
Erityisesti 2->3 vaihdossa olen oppinut, että jos itse siirtää kepin kakkoselta kolmoselle, niin laatikko jotenkin pykältää ennen vaihteen kytkeytymistä.
Mutta jos antaa kepin keskittää itsensä vapaalla ja sitten työntää kolmoselle, niin vaihto tapahtuu aika sulavasti.
Viimeksi muokannut jazma, 26 Tammi 2017, 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

ePer listaa 2.0 dieselille 3/4 askia.
-55231555, jonka on 11.7.2011 korvannut 55239629. Näillä on merkintä 15104 - NEW SYNCHRONIZER RINGS AND SLEEVES (DAT 23/05/2011)
-55570657, jonka speksinä on CC2.0 + 222 + !5KQ (2.0 diesel, specific gearbox, no eco kit 1)
-55571936, jonka speksinä on CC2.0 + 5KQ + !222 (2.0 diesel, no specific gearbox, eco kit 1)

Kahden viimeisen osasivulta löytyy myös maininta 14156 - C542 -C544 GEARBOX MANUFATURING DISCONTINUED (DAT 01/12/2011)

Jos joku haluaa kaivella merkityksiä osanumeroille ja/tai koodien 222 ja 5KQ merkityksille, niin siitä alkuun, olkaa hyvät :)
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

jkk kirjoitti:Toiminnaltaan m32:nen on parempi kuin tuo c635 mielestäni. Jotenkin tuntuu vähän nahkealta tuo c635...f40 ei ole kokemuksia
F40 on aika kankea ja kulmikas vaihdettava, ei oikein nykypäivää.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

jazma kirjoitti: Muistaakseni Alfaownerissa oli aiheesta keskustelua, jossa joku tiesi, että näihin olisi laitettu kaikkia kolmea vaihtoehtoa.
Kiinnostaisi kyllä tietää edes yksi F40-laatikon omaava yksilö.
Hep! Täällä on 2.0 JTDm + F40. Auto on rekisterissä vm. 2011, mutta kaikesta päätellen valmistunut 2010.
Ko. laatikko on helppo tunnistaa, koska teksti F40 on stanssattu laatikon kylkeen selvästi näkyville, ei tarvitse kuin konepeltiä nostaa.

jazma
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
Car(s): ex: 159 2.0 JTDm sportwagon -11
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jazma »

Pepperoni kirjoitti:Hep! Täällä on 2.0 JTDm + F40. Auto on rekisterissä vm. 2011, mutta kaikesta päätellen valmistunut 2010.
Ko. laatikko on helppo tunnistaa, koska teksti F40 on stanssattu laatikon kylkeen selvästi näkyville, ei tarvitse kuin konepeltiä nostaa.
Hienoa, todistettavasti ainakin yksi löytyy! :)

Kolmea eri vaihteistoa on siis ollut tarjolla tälle moottorille. Ainakin vaihteensiirto näyttää olevan jokaisessa erilainen.
Mitenhän kytkin, vauhtipyörä tai vetarit?
Hyvällä tuurilla voisi selvitä minimissään laatikon vaihdolla, jos haluaa asentaa F40:n..?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

F40:stä on itselläni hieman kokemuksia.
Ja ne on ensisijaisesti vain positiivisia. Se on aivan loistava, kunhan siihen tottuu. En ehkä ihan erityisen kulmikkaaksi sanoisin, enemmänkin tarkaksi?

M32:sta on myös kokemuksia :silly:
Auto on siis nyt AK:ssa odottamassa laakereita, jotka toimitusajan perusteella toimitetaan Kuuraketilla.
Marsista.
Pakittamalla.

C635:stä ei ole kokemuksia, jotkut kehuu, toiset haukkuu tahmeaksi?
Sen tiedän, että se ei kaiketi ihan hirveästi M32:sta parempi ole - vaikkakin silti selvästi kestävämpi? No, mene ja tiedä...

rausku
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rausku »

rausku kirjoitti: Lauhduttimesta löytyi useampi desi öljyä eli kadonnut öljy löytyi :) Turbossa on pientä väljyyttä laakerissa. Mietin turbon vaihtoa tässä yhteydessä, että pitäisikö tehdä samantien vai lykätä että näkee toimiiko muuten laite.
Jos oikein ymmärrän, niin öljyn päätyminen tuonne lauhduttimeen ei tarkoita turbon vikaa suoraan.
Päivitystä statukseen. Kaikki putsattu ja auto tuntuisi toimivan. Öljypinta ei ole laskenut. Haisee nuo pakokaasut vienosti edelleen, mutta kenties siellä on vielä hieman öljyä ja pesuainetta pakoputken mutkissa jäljellä käryämässä.
Varovaista optimismia ja toiveikkuutta siis.

Kiitokset neuvoista kaikille!

Huohottimeen laitoin eristystä. Minkälainen rakenne huohottimessa on. Onko siinä jotain rikkoutuvaa venttiiliä tms, mikä kannattaisi kenties vaihtaa?

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja tammi »

Ko. laatikko on helppo tunnistaa, koska teksti F40 on stanssattu laatikon kylkeen selvästi näkyville, ei tarvitse kuin konepeltiä nostaa.
Tämä on hyvä tieto. Tuo laatikko tuli aikanaan tutuksi 2.0T vectra c:n kanssa. Nyt sitten vaan availemaan 159 2.0 JTDm konepeltiä ennen kuin edes koeajaa :-D

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JTD »

Jep, helposti löytyi F40 -merkintä verhoilujen 7/2010 -tarroilla varustetusta yksilöstäkin.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

JTD kirjoitti:Jep, helposti löytyi F40 -merkintä verhoilujen 7/2010 -tarroilla varustetusta yksilöstäkin.
Mistähän mahtaa löytyä vm-11 159:stä?

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JTD »

Pepperoni kirjoitti: Ko. laatikko on helppo tunnistaa, koska teksti F40 on stanssattu laatikon kylkeen selvästi näkyville, ei tarvitse kuin konepeltiä nostaa.
Tuolla ohjeella löytyy helposti. Omakin on rekisteröity 11/2011.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Jaksanut puhelimella etsiskellä. Onkos kukaan saanut Samsungin J5 vm 2016 -mallia parittelemaan viisysin kanssa. Luurini väittää, ettei ota eteen tjs.

kridersson
Viestit: 15
Liittynyt: 16 Heinä 2016, 01:25

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kridersson »

Onko kenelläkään huonoa sanottavaa 159 Q4 ? 159 2,4jtdm etuvetoisena on tuttu vehje muuten mutta nyt olisi hankintalistalla
nelivetoinen 159. Speksien mukaan pitäisi olla vallan hyvin toimiva neliveto järjestelmä. Miten käytännössä?

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Itse tykkäsin kovasti eikä ole pahaa sanaa. Pöperökelissä menee kuin juna ja sillä tuli höylättyä vajaa 90 tkm ilman ongelmia.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jepni. Sieltä voi löytyä Torsenille tyypillinen nelivetovälys, joka hivenen nostaa päätään vetosuunnan vaihtuessa (eli vaihtaessa vedolta moottorijarrulle ja toisinpäin), mutta siihen tottuu nopeasti ja on tosiaan lajilleen tyypillinen, joten sitä ei kannata pelätä. Ei muuta kuin ostohousut jalkaan ja kovaa ajoa vaan, 939:n Q4 on todella mukava ja pätevä voimansiirto.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Tosiaan, alkuun tottumattomana sen saa väliin tömähtämään, mutta käytön myötä sekin jää melkein pois kun oppii tilanteet joissa tuo ilmenee.

Aramis
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 18:13
Car(s): 159 2.4 JTDM Q4 SW vm. 2010
Paikkakunta: Tuusula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aramis »

Juu, eipä juuri mitään huonoa sanottavaa. Pari kertaa on tullut vähän sompaamista kun on ollut vakionopeuden säädin päällä kevät liukkailla teillä ja alla aika kuluneet misukan kirjat ja kurvissa on lähtenyt vähän tarjoamaan kahvaa sivulle.
Nokian kitkoilla on huomattavasti parempi sivuttaispito ja ongelmia ei ole ollut.
Muuten kulkee kuin juna.

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MKT »

kridersson kirjoitti:Onko kenelläkään huonoa sanottavaa 159 Q4 ? 159 2,4jtdm etuvetoisena on tuttu vehje muuten mutta nyt olisi hankintalistalla
nelivetoinen 159. Speksien mukaan pitäisi olla vallan hyvin toimiva neliveto järjestelmä. Miten käytännössä?
Aika vähän huonoa sanottavaa - hyvää sitten sitäkin enemmän. Olen ajellut reilut kuusi vuotta ja noin 200 tkm. Tuo jo mainittu luontainen pitkittäisvälys on ehkä ainoa huono puoli mutta siihen tosiaan tottuu nopeasti eikä se aiheuta ylimääräisiä toimenpiteitä. Säilynyt sellaisenaan koko omistushistorian. Vaikka minulla on ollut 2011 lähtien virisofta niin ei mitään ongelmia kestävyyden suhteen. Jakolaatikko porsi pari vuotta sitten mutta se johtui siitä että vetarin vaihtanut paja jätti lisäämättä öljyä boksiin ja se ei puolikuivana jaksanut kovin montaa kuukautta. Meni liikkeen vakuutuksen piikkiin.

Ajattavuudeltaan parempaa nelivetojärjestelmää ei ole. Aina etenee ja kulkee kivasti kylkimyyryä. Tosin syö se tehoa ja lisää löpön kulutusta. Tuon saa kompensoitua kun tyhjää dpf:n ja tulppaa egr:n.

progress
Viestit: 56
Liittynyt: 06 Elo 2015, 09:49

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja progress »

Tämän hetken top-ongelma: takalasin pyyhkijä toimii itsekseen, eikä taas tottele viiksestä annettavaa käskyä. takalasin pesijä kyllä toimii mutta silloin pyyhkijä ei käy, koska pyyhkijällä on oma mieli ja se päättää itse mitä tekee ja milloin tekee.
Mistä etsiä vikaa? Ajossa olisi kiva saada se pois päältä välillä ilman sulakkeen irroittamista.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Aloittaisin takaluukun johtosarjasta.

Raispe
Viestit: 65
Liittynyt: 17 Syys 2016, 19:14
Car(s): AR 159 2.4jtdm sw Q4 -07& Mercedes Benz W201 2.5d -87 (museoitu)
Ex AR 159 2.0jtdm Q2 -10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Raispe »

Tervehdys!

Mielessä olisi sisustan vaihto tuohon sedani 159:siin ja nahkainenhan sinne pitäisi saada tilalle. Unelma olis löytää beige ja musta/beige ovipahveilla, mutta haastavaksi on mennyt. Sisustoja ei yksinkertaisesti vain ole. Nohh... Ti sisustoja on muutamia löytynyt ja nyt pitäisi vähän tietää, että onko sportwagonin takapenkit ja taka ovipahvit kuinka erilaiset verrattuna sedaniin? Sedanissa kuitenkin myös taittuvat penkit. Anyone? :oops:

Juise
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Juise »

Onko joku löytänyt tietoa voiko startti nappulan toiminnan päivittää phase1 mallissa samanlaiseksi kuin phase2:ssa, eli yksi painallus riittää ja auto starttaa riittävästi ihan itse.

Nappula on sama, mutta softassa lie eroa.

EDIT: ja itse itselleni vastaten: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... e-and.html

Eli softapäivityksellä auton käynnistys protokollaan tulee jotain muitakin muutoksia ohjaamaan huonoa käynnistystä terveissä autoissa (onko sellaisiakin?)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Lisäjarruvalo ei toimi, mahtaako olla ajatuksia mahdollisista vikapaikoista? Tuleeko lisäjarruvalolle oma johto korin puolelta asti, vai haarautuuko se jossain takaluukun sisällä?

Avatar
geha
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Loka 2016, 22:14
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm Q4 Ti
Giulietta 2.0 JTDm
Spider 2.0

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja geha »

kridersson kirjoitti:Onko kenelläkään huonoa sanottavaa 159 Q4 ? 159 2,4jtdm etuvetoisena on tuttu vehje muuten mutta nyt olisi hankintalistalla
nelivetoinen 159. Speksien mukaan pitäisi olla vallan hyvin toimiva neliveto järjestelmä. Miten käytännössä?
Fantastinen auto, itselläni sellainen, suosittelen jos vain löydät jostain hyvän yksilön!

Avatar
Smiik
Viestit: 208
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Noniin, sain 159:n takaisin maalarilta ja hienoa jälkeä tuli. Maalaamatta jäivätkin sitten ainoastaan puskurit (niitäkin osittain) ja katto. Eiköhän tuo nyt mene sitten hetken taas.. :-D
Maalarilla kuitenkin ilmeni myös vikaa, ilmeisesti takaluukun johtosarjassa. Ajotietokone valittaa luukun olevan auki koko ajan, vaikka luukku sulkeutuu ja lukittuu normaalisti. Takaluukun sisävalot palavat myös luukun olleessa kiinni (virrat päällä). Valot sammuvat luukkua avatessa ja yläasennossa vitkuttaessa vilkkuvat päälle ja pois. Sulkeutumisen rajakytkimet (tapit luukussa, jotka painuvat kun luukku suljetaan) eivät vaikuta valoihin eli eivät toimi / yhdistä? Luukku ei ole ollut irti maalauksessa, mutta valot ovat olleet. Onko jollain kokemusta johtosarjan ehjäämisestä? Ajattelin aloittaa kurkkaamalla polttimoiden vaihtoluukuista johtojen tilannetta, mutta sieltä taitaa olla aika rajalliset mahdollisuudet tehdä mitään toimenpiteitä. :?

Ranttall
Viestit: 218
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

159:ssä on apukuskin puoleisen polttimon umpio hajonnut niin, että valokuvio on väärä ja polttimoa ei saa enää kunnolla paikalleen. Merkkihuollossa sanoivat aikanaan että koko umpio pitää vaihtaa niin saako autoon vaihdettua pelkästään tuon lähivalon umpion vai meneekö kerralla koko kolmen rivi uusiksi?

Umpio on ollut samanlainen koko sen lähes kaksi vuotta ja 40tkm mitä auto on minulla ollut mutta mitenkäs nyt kun siitä on katsastuksessa tullut korjauskehotus? Mitä tuosta pahimmillaan seuraa jos ei laita ajoissa kuntoon? Isän muistan ainakin ajelleen aikanaan 156:lla missä myös oli korjauskehotus valokuviosta useamman vuoden eikä koskaan seurannut muuta kuin uusi korjauskehotus seuraavassa katsastuksessa. :drinking:

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja harde »

Yhtä pakettiahan nuo kolme ovat. Sinänsä ei ihan tolkuttoman kallis, muistaakseni luokkaa 300 € kun hirvieläimen kosketuksen takia jouduttiin vaihtamaan.. :)

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Saa vaihdettua, jos vaan löytää jostain uuden projektorin.

Sedaniin olen miettinyt vaihtavani jossain vaiheessa tuollaiset https://www.youtube.com/watch?v=pgZBtLWRR_s

Luultavasti esimerkiksi BMW E46:sen H7 projektori käy suoraan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Juise
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Juise »

Onkos kukaan tehnyt tällaista päiväajovalot sumareiden yhteyteen -modia? Selitteen mukaan toimii täysin valojen automatiikan kanssa yksiin, joten päiväajovalot päällä aina ja vaihtuu ajovaloiksi kun valoisuus niin vaatii. Plus pitäisi olla lakien mukainenkin.

Toinen kysymys liittyen tuon orkkis navin tilalle nykyaikaisemman navi/bt/jne mankan vaihtoon. Ilmeisesti tuohon isoon koloon ei kukaan valmista suoraan sopivaa edes kiinanihme mankkaa, vaan kaikki on mitoitettu sopimaan sen pelkän radio/cd soittimen koloon? Ja noi sovituskehykset isoon koloseen tuntuu myös olevan harvassa, ja melko lailla markan virityksen näköisiäkin. Eli ainoa vaihtoehto lienee hommata keskikonsoliin se pienemmällä mankanreiällä varustettu alumiini ja sitten hommata siihen soitin?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Juise kirjoitti:Onkos kukaan tehnyt tällaista päiväajovalot sumareiden yhteyteen -modia? Selitteen mukaan toimii täysin valojen automatiikan kanssa yksiin, joten päiväajovalot päällä aina ja vaihtuu ajovaloiksi kun valoisuus niin vaatii. Plus pitäisi olla lakien mukainenkin.

Toinen kysymys liittyen tuon orkkis navin tilalle nykyaikaisemman navi/bt/jne mankan vaihtoon. Ilmeisesti tuohon isoon koloon ei kukaan valmista suoraan sopivaa edes kiinanihme mankkaa, vaan kaikki on mitoitettu sopimaan sen pelkän radio/cd soittimen koloon? Ja noi sovituskehykset isoon koloseen tuntuu myös olevan harvassa, ja melko lailla markan virityksen näköisiäkin. Eli ainoa vaihtoehto lienee hommata keskikonsoliin se pienemmällä mankanreiällä varustettu alumiini ja sitten hommata siihen soitin?
http://m.ebay.co.uk/itm/Quad-Core-Andro ... nav=SEARCH

Mä laitoin omaani muinoin pioneerin 7 tuumaisen soittimen merkkikohtaisella kauluksella, sopi oikein hyvin.

Juise
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Juise »

jkk kirjoitti:
Juise kirjoitti:Onkos kukaan tehnyt tällaista päiväajovalot sumareiden yhteyteen -modia? Selitteen mukaan toimii täysin valojen automatiikan kanssa yksiin, joten päiväajovalot päällä aina ja vaihtuu ajovaloiksi kun valoisuus niin vaatii. Plus pitäisi olla lakien mukainenkin.

Toinen kysymys liittyen tuon orkkis navin tilalle nykyaikaisemman navi/bt/jne mankan vaihtoon. Ilmeisesti tuohon isoon koloon ei kukaan valmista suoraan sopivaa edes kiinanihme mankkaa, vaan kaikki on mitoitettu sopimaan sen pelkän radio/cd soittimen koloon? Ja noi sovituskehykset isoon koloseen tuntuu myös olevan harvassa, ja melko lailla markan virityksen näköisiäkin. Eli ainoa vaihtoehto lienee hommata keskikonsoliin se pienemmällä mankanreiällä varustettu alumiini ja sitten hommata siihen soitin?
http://m.ebay.co.uk/itm/Quad-Core-Andro ... nav=SEARCH

Mä laitoin omaani muinoin pioneerin 7 tuumaisen soittimen merkkikohtaisella kauluksella, sopi oikein hyvin.
NAVin paikalle? Ei sulla kuvia tästä olis?

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Anthon »


Juise
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Juise »

Anthon kirjoitti:Tuossa keskustelussa 2-din soittimista:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 47#p553447

Itselläni Alpinen ILX-700:
http://www.audiohellman.fi/alpine/2-din ... et/ilx-700
Juu nämä on tullu luettua ja nuo sovittimet mitä tuosa ketjussa oli, oli kyllä varsin "vähän sinnepäin" sopivan näköisiä..

https://www.hifitalo.fi/zenec_z-n720-alfa Tollanenhan se olisi nätti, mutta ei taida näitä omnimask settejä kovin monilla vielä olevan ja tuossakin laitteen hinta alkaa olemaan vähän kaukana käytänön ylärajasta :D

EDIT: ja pah, tuokin on tarkoitettu ei NAVi maskeihin...
Viimeksi muokannut Juise, 10 Helmi 2017, 10:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Vastaa Viestiin