Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ääni polttoainesuodattimen vaihdolle.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Toi naftafiltteri voisikin olla syyllinen. Mistäs sellainen löytyy 2.0 Jtdm:stä?
Kesälaatua ei pitäisi olla tankissa.

Avatar
RiQ
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja RiQ »

Nuolen kohdalta löytyy filtteri
Liitteet
alfa-romeo-159-bonnet.jpg
alfa-romeo-159-bonnet.jpg (198.72 KiB) Katsottu 8848 kertaa

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Onko tuossa myös ne älyttömät pikaliittimet? Aivan mielettömän kätevät, kunhan tajuaa miten ne toimii.... Moni saanut rikki niitä maailmalla :D

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

samu_m kirjoitti:
ojis kirjoitti:Tuota, ei ole aikasemmin turbollista autoa ollut, eikä ole tullu vaivattua päätä sen toimintaperiaatteella sen enempää. Meneekä tuossa isossa letkussa turbon voiteluun käytetty öljy? Onko tuo yksi iso letku vai onko se suojana muille osille?
Tarkotus tulevina päivinä purkaa ja kahtoo miten tuon sais paikattua. Ei vihti ihan ummikkon lähtiä räpläämään.
Toi kuva on turbon imupuolen liitoksesta, epäilisin että tuo öljy on peräisin huohotuksesta. Imuputken liitoskaulus on melko matala ja näyttäisi tuo klemmari kuvan perusteella olevan pikkasen liian ylhäällä. Imuputkea kun heiluttelee kädellä vähän, niin tuo liitos ei saisi liikkua. Jos liikkuu niin sitten se on huonosti paikoillaan tai klemmari löysällä ja öljyt pääsee ulos. Jos tuo turbon laipan ja liitoskauluksen välinen liitos tosta vähän alempaa on joskus avattu ja kasattu vanhalla tiivisteellä niin voi vuotaa sieltäkin. Mulla oli tuo kohta samannäköinen, laitoin paremman klemmarin ja uuden tiivisteen sinne laipan väliin. Taisin laittaa sinne myös tiivisteliimaa.
Tämähän on juuri kuten samu_m kirjoittaa. Imuputken liitos vuotaa, koska putki on niin kovaa muovia että hyvälläkin klemmarilla on vaikea saada liitosta pitämään. Öljy tulee tuosta vähän U:n mallisesta pienemmästä sivuhaarasta, se on huohotusputki. Imuputken liitoksesta ei varmaa juurikaa ilmaa tai roskia pääse, öljy kuitenkin ui pienemmästäkin raosta varsinkin alamäkeen.
Kannattaa kuitenkin yrittää tiivistää tuo liitos, jos se on kovasti väljä niin sitten pölyä pääsee ilmansuodattimen takaa ohi, sekä ilmaa joka ei ole kulkenut kauempana olevan ilmamassa mittarin kautta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Teddy
Viestit: 377
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Mitenkäs, olikohan JTS:n tehostimen öljysäiliössä joku imusihti? Kuulostelin kylmästartin jälkeen pumppua, kun piti niin rumaa mekkalaa ja tuumailin ettei vaan pääsis kavitoimaan. Öljy on kyllä suht puhtaan näköistä, mutta rahtusen sameaa ja kärtsää vähän palaneelle; vaihtaa ne täytyy. Valvoline Synpowerista ja Selenia CS Speedistä oli vissiinkin hyviä kokemuksia?
Operating at the speed of dark

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Synpower Power Steering Fluidia vaan (synpowereita kun on muitakin :D). Ja kyllä siellä sihti on, siis se mikä menee tukkoon. Näkee etenkin sit kun säiliö on tyhjä.
Ja sen tehtävä on myöskin rajoittaa virtausta, eli senkin takia oleellinen keksintö...

Avatar
Teddy
Viestit: 377
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Aquatica kirjoitti:Synpower Power Steering Fluidia vaan (synpowereita kun on muitakin :D).
Tiedän, mutta laiskuus esti kirjoittamasta koko nimeä. :lol: Täytyy imaista säiliö tyhjiin ja mulkoilla sitä suodatinta jahka tuohon pääsee taas käsiksi. Samalla uudet oliot sisään huuhtaisten.
Operating at the speed of dark

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Hyvä päivä kaikille,ei mulle. 159 JTD boschin testeri ilmoittaa että 2:sen ruiskusuutin pois pelistä. Ei taida olla muuta tehtavissä ku suuttimen vaihto. Mistähän väki on sellaisen hommannu jos on täytyny vaihtaa. Tammerdieselin hinta 295.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

^tulee mieleen että näissä on ollut liittimen hajoamisia, joka (ehkä) näkyy samalla vikailmoituksella kuin itse suuttimen hajoaminen. Juuri viimevuoden lopulla lähetin oman ylimääräisen korjaussarjan jäsenelle X.
Pussissa on yhden liitimen runko ja johtimia. GM numero 93189918 joten löytyy myös Opel liikkeestä Opel hintaan n. 15-20€.
Liitteet
Resized_20171201_163532.jpg
Resized_20171201_163532.jpg (142.99 KiB) Katsottu 8268 kertaa
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Jos ei ole liitin rikki niin Kimmo luultavasti voisi auttaa, vaikka ei olisi kyse 2.4JTDm:stäkään.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=34984
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Maunu kirjoitti:Jos ei ole liitin rikki niin Kimmo luultavasti voisi auttaa, vaikka ei olisi kyse 2.4JTDm:stäkään.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=34984
Kiitos vinkistä. Mitenkähän noi on, käyvätköhän meikäläisen autoon kun tammerdiesel kehui että ei tarvitse esim koodata ollenkaan ja onkohan 2.0 ja 2.4 samat suuttimet..

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ei sovi samat suuttimet, mutta 2.0 on sukua Opelille, joten suuttimia saa kyllä halvallakin. Alfa lisää hinnassa varmastikin on.

https://www.ebay.com/itm/INJEKTOR-BOSCH ... SwOwZZhzfJ

Tuossa tehdaskorjattu.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Maunu kirjoitti:Ei sovi samat suuttimet, mutta 2.0 on sukua Opelille, joten suuttimia saa kyllä halvallakin. Alfa lisää hinnassa varmastikin on.

https://www.ebay.com/itm/INJEKTOR-BOSCH ... SwOwZZhzfJ

Tuossa tehdaskorjattu.
Oispa ollu hyvän hintanen verrattuna uusiin. Olisin kyllä hankkinut tuon mut ainoo auto perheessä eikä ehdi odotteleen kauheen kauan. Täytysköhän ostaa talteen varalta,tosin voi noi muut kestää sen 500000 km. Koodausta noihin ei kuulemma tarvita ni vois itekkin yrittää jatkossa vaihtaa. Kiitos kuitenkin tiedoista.

oidipus
Viestit: 218
Liittynyt: 02 Loka 2017, 16:14
Car(s): alfaromeo 159 2.2

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja oidipus »

Kaikki 159 moottoriversiot 1.8 . 2.0 , 2.2 , 3.2 ovat Opel-tuotantoa joten lähes kaikkia moottorin osia löytyy Opel-versiona , poisluettuna nokka-akselien hihna- ja ketju-sarjat ( muuttuvat ajoitukset ) .

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

FIALFE kirjoitti:Hyvä päivä kaikille,ei mulle. 159 JTD boschin testeri ilmoittaa että 2:sen ruiskusuutin pois pelistä. Ei taida olla muuta tehtavissä ku suuttimen vaihto. Mistähän väki on sellaisen hommannu jos on täytyny vaihtaa. Tammerdieselin hinta 295.
Jollain oli 2.4 suuttimia myös myydään osiossa.

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

oidipus kirjoitti:Kaikki 159 moottoriversiot 1.8 . 2.0 , 2.2 , 3.2 ovat Opel-tuotantoa joten lähes kaikkia moottorin osia löytyy Opel-versiona , poisluettuna nokka-akselien hihna- ja ketju-sarjat ( muuttuvat ajoitukset ) .
Kyllä tää dieselversio on fiatin omaa tuotantia,onneksi. Opeliksilta ei ole commonraildieseliä edes tullu.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

oidipus kirjoitti:Kaikki 159 moottoriversiot 1.8 . 2.0 , 2.2 , 3.2 ovat Opel-tuotantoa joten lähes kaikkia moottorin osia löytyy Opel-versiona , poisluettuna nokka-akselien hihna- ja ketju-sarjat ( muuttuvat ajoitukset ) .
Jaa TBi:kin. No, se tosin on 1,7.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Eilen olin menossa tätä Alfa 159:ä katsomaan

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/9281296 (en tiedä näkyykö enää millään kun auto siis jo myyty)

mutta autokauppias laittoi viestiä että se oli jo myyty.

Vähän harmitti, kun siinä oli järkevät kilometrit ja nahkapenkitkin ;=D

Oliko joku tältä foorumilta ostaja? Onnittelut!
(jos ei ollut niin kohta varmaan on kun rupeaa kyselemään korjausvinkkejä ;)

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Varttiysi ja hammastanko... Noh, ei vielä vaihdosta puhuta.

Ongelma varsin mielenkiintoinen, auto kylmänä käyntiin ohjaus hyvä ja kevyt. Puolituntia ajoa ja on muuttunut raivostuttavan raskaaksi, menee tunnottoman puolelle... Öljyjä vaihdeltu, on synpoweria ja punaista jne... Kaikilla sama juttu.

Olisiko jokin tukkeentumis ongelma? Ajatuksia miten saisi hienosti huuhdeltua tms. koko järjestelmän. Tähän asti olen imaissut öljyimurilla lauhduttimen kautta tyhjäksi, ja sihtiä olen tarkistellut ja puhtaalta näyttää. Kertokaahan nyt jotain ideoita vapaille :lol:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mites se pumppu skulailee? Kun ajettu lämpöseksi (ja ohjaus raskas), säiliöstä korkki auki ja kaveri fikkarilla katselemaan virtauksia. Eipä tosta oikeastaan muuta näe kuin sen, että tapahtuuko siellä mitään vai ei - mut jos ei tapahdu, voi vika olla myös pumpussa. Toisaalta voisi kuvitella, että lämpölaajeneman takia mahdolliest välykset vaan poistuu... Toisaalta jos joku tiivisteaine tms. on turvonnut, se voi myös tukkia koko virtauksen.

Joo, ihan puhdasta mutuarvailua tämä.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Aquatica kirjoitti:Mites se pumppu skulailee? Kun ajettu lämpöseksi (ja ohjaus raskas), säiliöstä korkki auki ja kaveri fikkarilla katselemaan virtauksia. Eipä tosta oikeastaan muuta näe kuin sen, että tapahtuuko siellä mitään vai ei - mut jos ei tapahdu, voi vika olla myös pumpussa. Toisaalta voisi kuvitella, että lämpölaajeneman takia mahdolliest välykset vaan poistuu... Toisaalta jos joku tiivisteaine tms. on turvonnut, se voi myös tukkia koko virtauksen.

Joo, ihan puhdasta mutuarvailua tämä.
Pumppu ei ainakaan ääntelemään ala millään tavalla, ja muutenkin ohjaus on tasaisesti jäykkä. Ei tee mitään kummallisuuksia missään vaiheessa rattia käännellessä.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Oikeasta etupäästä ruvennut kuulumaan esim. hidastetöyssyissä sellaista matalaa kuminaa/narinaa. Tavallisessa ajossa tuota ääntä ei kuulu.

Missäköhän voisi olla vika?

OmegaAlfa
Viestit: 46
Liittynyt: 08 Loka 2017, 21:14
Car(s): 159 2.4 JTDM

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja OmegaAlfa »

Mikäs ihmeen metallinen kolahdus tulee alfasta. Eli jos lähden ruudusta pakilla ratti käännettynä melkein täysin oikealle, pysäytän ja suoristan, laitan d:lle ja käännän vasempaan, painan pysähdyksistä kaasua, niin kuuluu "klonk" kerran ja joskus ehkä parikin. Aika voimakas metallinen ääni.... Vaikea paikallistaa täysin, mutta jos tuon tekee vastakkaisesti, niin ei tätä ääntä kuulu. Iskarin yläpään laakeri vai?

Toisekseen onko tuo helvetinmoinen ujellus käynnistettäessä nimenomaan ohjaustehostimen pumpusta johtuva ääni. Yleensä hiljenee alle puolessa minuutissa. Öljyä näyttäisi olevan nyt noin minimin merkissä. Joskus tuon vikinän saa pois, kun sammuttaa lämmityslaitteen, mutta ei aina. Aurauskulmat lienee pielessä, kun syöny vasemman renkaan sisäreunastaan ja tuntuu, että vetää jatkuvasti vasemmalle.

Mitä öljyä uskaltaa laittaa tuonne ohjaustehostimeen. Varastossa taitaa olla pari purkkia Mobil ATF 220 eikä mitään hajua mitä siellä nyt on.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

OmegaAlfa kirjoitti:Iskarin yläpään laakeri vai?
Iskarin yläpäässä ei ole laakeria eikä tolpat käänny ohjauksen mukana. Siellä on päällekkäiset tukivarret.
Waverunner kirjoitti:Oikeasta etupäästä ruvennut kuulumaan esim. hidastetöyssyissä sellaista matalaa kuminaa/narinaa. Tavallisessa ajossa tuota ääntä ei kuulu.

Missäköhän voisi olla vika?
Kuminasta vaikeampi sanoa, mutta narina voisi tulla mahdollisesti pallonivelestä tai ylätukivarren puslasta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

OmegaAlfa kirjoitti: Toisekseen onko tuo helvetinmoinen ujellus käynnistettäessä nimenomaan ohjaustehostimen pumpusta johtuva ääni. Yleensä hiljenee alle puolessa minuutissa. Öljyä näyttäisi olevan nyt noin minimin merkissä. Joskus tuon vikinän saa pois, kun sammuttaa lämmityslaitteen, mutta ei aina. Aurauskulmat lienee pielessä, kun syöny vasemman renkaan sisäreunastaan ja tuntuu, että vetää jatkuvasti vasemmalle.

Mitä öljyä uskaltaa laittaa tuonne ohjaustehostimeen. Varastossa taitaa olla pari purkkia Mobil ATF 220 eikä mitään hajua mitä siellä nyt on.
Ujellus kuuluu hyvin todennäköisesti laturin tienoolta - otat lämmityslaitteen pois päältä, sieltä lähtee 900W kuormaa pois (ilmakanavissa vastukset), joka helpottaa. Ja se ääni voi olla *KOVA*. Siis sellainen, että naapurin mummelit heräilee... :roll:
Ja koska sulla on 2.4JTDm, siinä on venyvä hihna, tuo lämmitysvastus ja vielä kaiken kukkuraksi jälkihehkutus - joka ainakin yhdellä helpotti ihmeitä, kun sen toiminta-aikaa lyhensi. Nyt en muista, mutta olisiko nimimerkki Maunu ollut kyseessä ja projektiosaston topikissa juttua?

Valvoline Synpower Power Steering fluid on todettu monen toimesta hyväksi. Huuhteluvaihto sitten. ATF:ää en laittaisi edes kuoleman uhalla 159:n ohjaustehostimeen (tehtaaltakin pitänyt tulla hydrauliikkaöljyillä, mutta syystä X laittoivat pitkään ATF:ää.... Ja hammastankoja meni)... Tällä foorumilla ainakin yksi luottanut Nesteen ISO VG 22-hydrauliikkaöljyyn onnistuneesti.

ATF:t on yleensä punaista, tosin Alfalla ollut myös melkein-kuin-punaista tavaraa tuolla, sitten on jotain yleisöljyä joka toimii sekä hydikan että ATF:n kanssa (tai niin mainostetaan).
Itse laitoin 159:iin Valvolinen Synpowerit ja ero oli aivan mielettömän huikea - Synpowereiden puolelle. Ja nimenomaa Power Steering Fluidia.

OmegaAlfa
Viestit: 46
Liittynyt: 08 Loka 2017, 21:14
Car(s): 159 2.4 JTDM

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja OmegaAlfa »

Tuomas K kirjoitti:
OmegaAlfa kirjoitti:Iskarin yläpään laakeri vai?
Iskarin yläpäässä ei ole laakeria eikä tolpat käänny ohjauksen mukana. Siellä on päällekkäiset tukivarret.
Hmmm, jotain katsuri höpisi yläpään laakereista joskus puoli vuotta sitten, että ne ois tässä tyyppivikana. Voi olla, että kuulin väärin. Onko mitään hajua mikä tuo ääni voisi olla? Nosturilla kävin, niin ei näkyny ainakaa jousen olevan poikki. Ääni on kyllä sitä mallia, että viittaisi siihen.

Ja eikös vetarin pitäisi rallattaa kokoajan jos se olisi vikana?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^Mites tuo tehostimen öljy on vaikuttanut hammastankojen huonoon kestoon? :crazyeyes: :drinking:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Sieltähän niitä sisäpäästä alkanut nesteitä pihalle vuotamaan, ilmeisesti siksi ettei tiivisteet olekaan kestäneet äärioloissa ATF:n ominaisuuksilla - tai jotain.
Ei siitä huvikseen huoltotiedotetta ole tehty?

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja seppo »

Eiköhän ne alkupään ohjausvaihdeongelmat johtuneet hajonneista suojakumeista, joita ei saanut tehtaalta varaosana kuin vasta jonkin ajan kuluttua. Öljynvaihtoon oli aivan eri syyt. Näin ne vaan asiat muuttaa muotoaan ajan saatossa :crazyeyes:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
No, niin. Todennäköisesti vika oikeasti muualla... :)
Mutta marmori kovasti öljyjä tykkäsi briteissä syyttää, eikä se täälläkään ollut ainakaan AK:lle vieras selitys (ihan siis mulle niin selitelty, hieman epämääräisesti toki, ettei varmasti voi allekirjoittaa sanoneensa oikeastaan mitään).

Mutta joo, faktaa: itse öljyt vaihtaneena ohjaus keveni selvästi ja parani aivan ilmiömäisen paljon. Eikä sen parin tonnin aikana hajonnut, mitä auto kerkes mulla olemaan...

OmegaAlfa
Viestit: 46
Liittynyt: 08 Loka 2017, 21:14
Car(s): 159 2.4 JTDM

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja OmegaAlfa »

Auto siis vuosimallia 10/11 ja tätä nykyä ajettu 132tkm. Lähinnä mietin sitä, että öljyjen ollessa nyt noin minimimerkissä, niin mitä tuonne uskaltaa kaataa. Ei nyt näyttänyt kovin paskaiselta, kun pikaisesti katsoin. Nesteen väri punertavaan kallellaan. Tehostin on kyllä pitänyt nyt noin 30tkm verran jurinaa/värinää jos paikallaan yrittää hieman kääntää. Huoltodokumenteissa on tuota jurinaa tutkittu AK:n toimesta jossain 60tkm kohdalla, mutta eivät löytäneet mitään vikaa.

Eli nyt vinkit sitten öljynvaihtoon. Eli haen motonetistä pumpun jolla voin imeä vanhat öljyt pois. Mitä öljyä nyt hommaan? Onko ookoo jos imen vanhat öljyt pois->laitan mobil atf 220 tilalle->imen ne pois pariin kertaan->kaadan oikeat öljyt tilalle. Tämä siksi, kun taitaa tosiaan varaston perukoilla olla noin 3 litraa tuota atf 220, niin eikö se ole ihan ookoo huuhteluun, jonka jälkeen kunnon öljyt tilalle?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Noin 3litraa riittää huuhteluvaihtoon tuolla imutekniikalla.
Itse ostin 3 litraa Synpoweria, josta jäi melkein puolikas puteli jäljelle... Ja litrahinta oli jossain 14€ hujakoilla, ettei siitä konkurssiin mennyt.

Itse tein siis näin:
1) Säiliö tyhjäksi
2) Säiliö täyteen uutta (ylärajamerkkiin, siis)
3) Moottori käyntiin ja ratin kääntelyä laidasta laitaan pari kertaa
4) Moottori sammuksiin
5) Katso kohta 1

Jatkoin tuota niin kauan, kun imemällä tuli pelkästään aivan kirkasta nestettä pihalle, ilman mitään likaantumiseen tai sotkuun viittaavaa. Tuon järjestelmän vetoisuus ei ole paljoa...

EDIT:
Korjattu litramäärä sinne kolmeen... Ja vajaa puteli jäi, n. pari desiä (2.8l merkannut projektiketjuun menekiksi).
Pitäis vaan suosiolla aina käydä lukemassa se, mitä itse kirjotellut, kun ei tää muisti näemmä toimi... :roll:
Viimeksi muokannut Aquatica, 18 Helmi 2018, 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Ghost »

OmegaAlfa kirjoitti:Mikäs ihmeen metallinen kolahdus tulee alfasta. Eli jos lähden ruudusta pakilla ratti käännettynä melkein täysin oikealle, pysäytän ja suoristan, laitan d:lle ja käännän vasempaan, painan pysähdyksistä kaasua, niin kuuluu "klonk" kerran ja joskus ehkä parikin. Aika voimakas metallinen ääni.... Vaikea paikallistaa täysin, mutta jos tuon tekee vastakkaisesti, niin ei tätä ääntä kuulu. Iskarin yläpään laakeri vai?
Ylätukivarren väljä pusla aiheutti mun autossa tuon tapaisen oireen.

Avatar
FInestC
Viestit: 163
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 16:28
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 110kw 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FInestC »

Muutamia murheita:

1) Ruvennut auto nykimään omituisesti välillä. Nykäys tuntuu myös vaihdekepissä ja vaikuttaisi olevan enemmän kiinni kierroksista kuin itse vaihteesta. Nykimisen esiintyessä kaasupoljin muuttu aika herkäksi, elikkä pienikin kaasupolkimen liike voi nykästä.
2) Kylmänä(pakkasessa) käynnistäessä ei tahdo alkuun vaihteet mennä oikeen sisään (auttaisko esim. öljyjen vaihto)?
3) Auto saattaa sammua joskus peruuttaessa (ei johdu liian matalista kierroksista).
4) Vasemmalta kuuluu huonommilla teillä sellasta jatkuvaa nitinää? :D

Olisko jollain ideoita?
Viimeksi muokannut FInestC, 18 Helmi 2018, 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aquatica kirjoitti:Noin 1.5litraa riittää loistavasti huuhteluvaihtoon tuolla imutekniikalla.
Itse ostin muistaakseni 2 litraa Synpoweria, josta jäi melkein puolikas puteli jäljelle... Ja litrahinta oli jossain 14€ hujakoilla, ettei siitä konkurssiin mennyt.

Itse tein siis näin:
1) Säiliö tyhjäksi
2) Säiliö täyteen uutta (ylärajamerkkiin, siis)
3) Moottori käyntiin ja ratin kääntelyä laidasta laitaan pari kertaa
4) Moottori sammuksiin
5) Katso kohta 1

Jatkoin tuota niin kauan, kun imemällä tuli pelkästään aivan kirkasta nestettä pihalle, ilman mitään likaantumiseen tai sotkuun viittaavaa. Tuon järjestelmän vetoisuus ei ole paljoa...
Puolellatoista litralla ei noin tehden kyllä vaihdu läheskään kaikki. Suurin osa vaihtuu toki, mutta varsinkin jos vaihtaa nestettä erityyppiseen, niin kyllä sitä enemmän saa sieltä laskea läpi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Näemmä mun muisti heitti pahasti. No, 1.3 litran verta (eli melkein ton järjestelmän tilavuuden). Rupesin kans miettimään, et eihän tuo nyt alle litran järkkä ole...

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=570319#p570319
Tuolla näemmä laittanut 2.8litraa. Hyvä huomio, korjattu ohjeeseen...

Avatar
FInestC
Viestit: 163
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 16:28
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 110kw 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FInestC »

FInestC kirjoitti:Muutamia murheita:

1) Ruvennut auto nykimään omituisesti välillä. Nykäys tuntuu myös vaihdekepissä ja vaikuttaisi olevan enemmän kiinni kierroksista kuin itse vaihteesta. Nykimisen esiintyessä kaasupoljin muuttu aika herkäksi, elikkä pienikin kaasupolkimen liike voi nykästä.
2) Kylmänä(pakkasessa) käynnistäessä ei tahdo alkuun vaihteet mennä oikeen sisään (auttaisko esim. öljyjen vaihto)?
3) Auto saattaa sammua joskus peruuttaessa (ei johdu liian matalista kierroksista).
4) Vasemmalta kuuluu huonommilla teillä sellasta jatkuvaa nitinää? :D

Olisko jollain ideoita?
Noniin, nyt jätti tielle.. :-D

Käynnistyy ja sammuu samantien, polttoainepumppu?

oidipus
Viestit: 218
Liittynyt: 02 Loka 2017, 16:14
Car(s): alfaromeo 159 2.2

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja oidipus »

FInestC kirjoitti:
FInestC kirjoitti:Muutamia murheita:

1) Ruvennut auto nykimään omituisesti välillä. Nykäys tuntuu myös vaihdekepissä ja vaikuttaisi olevan enemmän kiinni kierroksista kuin itse vaihteesta. Nykimisen esiintyessä kaasupoljin muuttu aika herkäksi, elikkä pienikin kaasupolkimen liike voi nykästä.
2) Kylmänä(pakkasessa) käynnistäessä ei tahdo alkuun vaihteet mennä oikeen sisään (auttaisko esim. öljyjen vaihto)?
3) Auto saattaa sammua joskus peruuttaessa (ei johdu liian matalista kierroksista).
4) Vasemmalta kuuluu huonommilla teillä sellasta jatkuvaa nitinää? :D

Olisko jollain ideoita?
Noniin, nyt jätti tielle.. :-D

Käynnistyy ja sammuu samantien, polttoainepumppu?


Tuskin on polttoainepumpun vika , yleensä lakkaa toimimasta kerralla . Pumpun toiminnan voi testata ottamalla irti suuttimille menevän kumiletkun irti tankista tulevasta metalliputkesta ( liitos on paisuntasäiliön ja jarrunestesäiliön välissä ) . Irtoaa vetämällä . Sitten metrin pituinen kumiletku tankista tulevaan putkeen ja startatessa tulee polttoainetta kovalla paineella .

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Heitetäänpä villi arvaus: EGR-venttiili jumissa? Mielestäni sen ei pitäisi haitata tyhjäkäyntiä, mutta FiatForumilla tuli vastaan tapaus, jossa 1.3 Multijet ei lopulta suostunut edes käynnistymään EGR-jumin takia.
Putsausohjetta: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... tions.html
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
FInestC
Viestit: 163
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 16:28
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 110kw 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FInestC »

oidipus kirjoitti:
FInestC kirjoitti:
FInestC kirjoitti:Muutamia murheita:

1) Ruvennut auto nykimään omituisesti välillä. Nykäys tuntuu myös vaihdekepissä ja vaikuttaisi olevan enemmän kiinni kierroksista kuin itse vaihteesta. Nykimisen esiintyessä kaasupoljin muuttu aika herkäksi, elikkä pienikin kaasupolkimen liike voi nykästä.
2) Kylmänä(pakkasessa) käynnistäessä ei tahdo alkuun vaihteet mennä oikeen sisään (auttaisko esim. öljyjen vaihto)?
3) Auto saattaa sammua joskus peruuttaessa (ei johdu liian matalista kierroksista).
4) Vasemmalta kuuluu huonommilla teillä sellasta jatkuvaa nitinää? :D

Olisko jollain ideoita?
Noniin, nyt jätti tielle.. :-D

Käynnistyy ja sammuu samantien, polttoainepumppu?


Tuskin on polttoainepumpun vika , yleensä lakkaa toimimasta kerralla . Pumpun toiminnan voi testata ottamalla irti suuttimille menevän kumiletkun irti tankista tulevasta metalliputkesta ( liitos on paisuntasäiliön ja jarrunestesäiliön välissä ) . Irtoaa vetämällä . Sitten metrin pituinen kumiletku tankista tulevaan putkeen ja startatessa tulee polttoainetta kovalla paineella .

Tuli vaan ekaks mieleen, kun eräs tuttu mainitsi joskus polttoainepumpun pitävän jotain ääntä. :)

Avatar
FInestC
Viestit: 163
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 16:28
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 110kw 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FInestC »

Isola kirjoitti:Heitetäänpä villi arvaus: EGR-venttiili jumissa? Mielestäni sen ei pitäisi haitata tyhjäkäyntiä, mutta FiatForumilla tuli vastaan tapaus, jossa 1.3 Multijet ei lopulta suostunut edes käynnistymään EGR-jumin takia.
Putsausohjetta: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... tions.html
EGR pitäisi olla edellisen omistajan toimesta kokonaan estetty/pimeenä.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Onko polttoainesuodatin vaihdettu lähiaikoina?

Voisi olla sen verran tukossa ettei jaksa käydä kunnolla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
FInestC
Viestit: 163
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 16:28
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 110kw 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FInestC »

Maunu kirjoitti:Onko polttoainesuodatin vaihdettu lähiaikoina?

Voisi olla sen verran tukossa ettei jaksa käydä kunnolla.
Vaihdatin juuri hiljattain moottoriöljyt + kaikki suodattimet.

Käynnistyy siis ihan normaalisti, mutta hyytyy samantien. Ennen siis hyytyi vain satunnaisesti peruuttaessa, ja tätä lopullista pysähdystä edelsi samanlainen nykiminen kuten aikasemmin mainitsin, mutta vielä aikaisempaa voimakkaampana, kunnes sitten sammui tien varteen.

Nummika
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Tammi 2017, 21:11
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Nummika »

Mites 159 2.4 egr tulpataan, laittamalla tulppa egrän alapuolella olevaan putkeen joka on 2 pultilla kiinni?
Laitoin tuohon väliin pelti levyn ja nyt sitten egr sytytti vikavalon, onko vikavalo normaali ilmiö?

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

On. Jos haluaa vikavalosta eroon pitää joko softata egr pois tai vaan kuristaa sitä reikälevyllä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Vainio »

oidipus kirjoitti:
FInestC kirjoitti:
FInestC kirjoitti:Muutamia murheita:

1) Ruvennut auto nykimään omituisesti välillä. Nykäys tuntuu myös vaihdekepissä ja vaikuttaisi olevan enemmän kiinni kierroksista kuin itse vaihteesta. Nykimisen esiintyessä kaasupoljin muuttu aika herkäksi, elikkä pienikin kaasupolkimen liike voi nykästä.
2) Kylmänä(pakkasessa) käynnistäessä ei tahdo alkuun vaihteet mennä oikeen sisään (auttaisko esim. öljyjen vaihto)?
3) Auto saattaa sammua joskus peruuttaessa (ei johdu liian matalista kierroksista).
4) Vasemmalta kuuluu huonommilla teillä sellasta jatkuvaa nitinää? :D

Olisko jollain ideoita?
Noniin, nyt jätti tielle.. :-D

Käynnistyy ja sammuu samantien, polttoainepumppu?


Tuskin on polttoainepumpun vika , yleensä lakkaa toimimasta kerralla . Pumpun toiminnan voi testata ottamalla irti suuttimille menevän kumiletkun irti tankista tulevasta metalliputkesta ( liitos on paisuntasäiliön ja jarrunestesäiliön välissä ) . Irtoaa vetämällä . Sitten metrin pituinen kumiletku tankista tulevaan putkeen ja startatessa tulee polttoainetta kovalla paineella .
Meikeläisen ainoa "alfa lavalla" tilanne aiheutui juurikin hajonneesta siirtopumpusta 159:ssä.
Pumppuhan ei itsessään täysin kuollut kerralla vaan alkoi hyytymään/jumittamaan niin, että poltti pa-pumpun releen. Releen palaminen sitten katkaisi matkanteon lopullisesti.
PA-pumpun rele löytyy konepellin alla olevasta sulake/releboxista. Kannattaa ainakin tarkistaa näkyykö siellä sulakeboxissa mitään kärähtäneen näköistä relettä ja sulaketta.

Vanha pumppu pyöri vielä ihan ok kun sille antoi suoraan akusta virtaa, mutta veti melkein 40 ampeeria virtaa. Vaihdettu varaosapumppu pumppaili löpöä alle 15 ampeerin virralla.

Avatar
FInestC
Viestit: 163
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 16:28
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 110kw 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FInestC »

Ok!

Autossa haisi ainakin hieman kärähtäneelle juuri ennen kun sammu lopullisesti. Täytyy tuo tuosta laittaa korjaamolle menemään tutkittavaksi. Kannattaakos tuota polttoainepumppua käytettynä hommata (uudet näyttäis olevan aika suolasia hinnaltaan ebayn perusteella)?

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Ei minulla ainakaan mitään pahaa sanottavaa käytetystä pa-pumpusta ole.
Päinvastoin, foorumilta löytyi hyvä osa edullisesti ja nopeasti.

Voihan noita vikapaikkoja olla toki muitakin, mutta yleensä vianhaku kannattaa aloittaa osista joissa lukee "made in germany" kuten tuossa Siemensin pumpussa :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ajatuksia millä oikean puolen vetonivelen sais vedettyä irti? kanittaa tukilaakerista. kokeiltu liukuvasaraa, lekaa ja tavallista kukko ulosvedintä minkä sain aika hyvälle vedolle viteltyä. Ei inahdakkaan.

http://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_159_ ... oval.shtml

Vastaa Viestiin