Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Elefant »

Koodi tais olla tuo. Kuvassa keväinen poltto. Sen jälkeen on ajettu mm. Saksan läpi 5000 km Espanjaan natkanopeudella 120-190 joten olosuhteet automaattipolttoon on kyllä ollut.
Liitteet
Näyttökuva (8).jpg
Näyttökuva (8).jpg (125.75 KiB) Katsottu 8971 kertaa
Näyttökuva (8).jpg
Näyttökuva (8).jpg (125.75 KiB) Katsottu 8971 kertaa

Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Elefant »

Tuli näköjään kaksi kuvaa, mutta tosta näkee että prosentit nousee vaikka paine-ero laskee. Jotenkin käänteistä. Paine-eroanturin lukemat on sinänsä loogisia, mutta kukapa tarkkuudesta voi mitään sanoa. Moottori pysähdyksissä lukema on 3mb.

Jotain on pielessä, mutta mitä???

edittiä: autolla on ajettu 225tkm ja DPF näyttäisi olevan alkuperäinen
Viimeksi muokannut Elefant, 05 Joulu 2019, 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

arv
Viestit: 587
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja arv »

Elefant kirjoitti:Jos EGR on jumittunut auki, niin oisko siihen mitään indikaatiota MES:sta tai muuten ilman purkamista.
Venttiilissä ei ole liikeanturia
Elefant kirjoitti:Miksi muuten EGR jumittuminen tukkisi DPF:ää. Oisko syynä ilma-alijäämä/savutus?
En tiedä, veikkaukseni perustuu kokemukseen oman auton kohdalla. Auto ei kaiketi tee nokipolttoja, jos EGR on avoinna ja siten anturien tiedot ristiriitaiset.

Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Elefant »

Elefant kirjoitti:Miksi muuten EGR jumittuminen tukkisi DPF:ää. Oisko syynä ilma-alijäämä/savutus?
En tiedä, veikkaukseni perustuu kokemukseen oman auton kohdalla. Auto ei kaiketi tee nokipolttoja, jos EGR on avoinna ja siten anturien tiedot ristiriitaiset.[/quote]

Hyvä pointti. Olisko tälle kannatusta. Ei kyllä hirveesti himottaisi EGR:n irrottelu Leathermanilla kuusen (palmun) alla :twisted:

No täytyy siinä tapauksessa hälyttää juniori Kyltsi tänne purkamaan venttiiliä :-D

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja seppo »

Egr Ja ilmamassamittari voidaan tarkastaa niiden parametritietojen mukaan. Tuloksien mukaan voidaan päätellä kumpi on viallinen ja pitää vaihtaa.

Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Elefant »

seppo kirjoitti:Egr Ja ilmamassamittari voidaan tarkastaa niiden parametritietojen mukaan. Tuloksien mukaan voidaan päätellä kumpi on viallinen ja pitää vaihtaa.
MES näyttää EGR valve opening %, joten jos venttiili on jumissa mekaanisesti niin näkyykö se tässä eli onko siellä kuitenkin asentoanturi.

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja seppo »

Yritän tässä vielä vielä antaa hiukan lisää tätä taustatietoa autoosi, toivottavasti ymmärrät ettei kovin syvällisiä diagnooseja voi antaa autoa tutkimatta paikan päällä, mutta hyvin tunnut olevan kartalla joka tapauksessa! Ei ole tosiaan mitään seuraajaa, vaan tarkastus suoritetaan ilmamassamittarin tiedon mukaan.
Yleisesti ottaen EGR-venttiilin viat ovat vaikeasti todennettavissa, yleensä vika saa aikaan savuttamista ym ja siitä seuraa mil-valon syttyminen ja tämän P1206 koodin tallentuminen muistiin.
Lievemmissä tapauksissa toimintahäiriötä ei ole helppo määrittää, jonka vuoksi sen (EGR) vaihto kannattaa tehdä varmuuden vuoksi. Usein auttaa myös venttiilin puhdistus, takertelun poistamiseksi.
EGR-venttiili tarkastetaan lämpimästä moottorista joutokäynnillä,
EGR-venttiili suljettuna, (noin 5% auki) ilmamassan tulee olla noin 480 mg ja,
EGR-venttiili avoinna (30-55%), jolloin ilmamassan tulisi olla noin 300 mg

Esim. Jos ilmamäärä on sama egr suljettuna ja avoinna, tarkoittaa se että egr on jumittanut kiinni-asentoon.

Siirtyminen "avoinna" tilaan tehdään kaasupolkimen pienellä painalluksella, jonka jälkeen se palautetaan takaisin joutokäynnille, jossa se pysyy seuraavat 70s.

Autossasi saattaa olla useampikin vika, "normaaleista" Alfan-ongelmista johtuen ja ajetusta matkasta, joten kannattaa ehkä uusia EGR varmuuden vuoksi, ja tarkastaa tuo paine-erotunnistin hiukan tarkemmin, nousujännitteen, maan ja signaalijännitteen osalta, tai uusia sekin!

Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Elefant »

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille. Ertyisesti kiitos Sepolle jonka tekninen asiantuntemus on huippua. Olet tainnut entisessä elämässäsi joutua tappelemaan näiden TS,JTS. JTDm ongelmien kanssa.

Kävin pöläyttämässä motarilla kaasu pohjassa kolmosella ja nelosella 35km lenkin ja niinhän siinä kävi, että tukkeutumisprosentti putosi 15,4% ja joutokäynnin paine-ero 8mb.

Sen lisäksi tein EGR-testin jonka arvot on 96% avoinna 300mg ja 4% avoinna 500mg. Ilman Sepon antamaa tietoa oisin varmaan tilannut uuden EGR;n.

Summa summarum, vaikuttaisi että auto on kunnossa (näillä näkymin). Ongelma johtunee automaatin harvoista välityksistä, jolloin kierrokset pysyttelee koko ajan normiajossa 2000 kieppeillä eikä automaattipoltto ole toiminut. 3500 rpm kutosella taitaa olla jo yli 200 vauhtia.

Innolla odotellaan seuraavaa Alfan "ominaisuutta".

PS. VPN päällä ei meinannut MES-yhteys OBD palikkaan syntyä millään.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Elefant kirjoitti:Ongelma johtunee automaatin harvoista välityksistä, jolloin kierrokset pysyttelee koko ajan normiajossa 2000 kieppeillä eikä automaattipoltto ole toiminut. 3500 rpm kutosella taitaa olla jo yli 200 vauhtia.
Jos näin, niin tuo lie kierrettävissä vihjaamalla autolle silloin tällöin motarin päällä manuaalisesti, että pykälää alempi vaihde voisi tässä kohtaa olla hyvä idea. Tai vaihtoehtoisesti ajamalla sitä kahtasataa :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Elefant »

Mukavaahan tuo nokipolttelu on täkäläisillä maksumotareilla ja vuoristoteillä kun poliisitkin on melko suurpiirteisiä. Kerran tosin sain "huomautuksen" kun ajoin pariasataa 120 rajoitusalueella. Poliisisetä heristi sormea ohittaessaan minut ja siinä kaikki. :lol:

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja seppo »

Vielä tuohon korkeaan avautumis %, vianhakuohje antaa ratkaisuksi uusia ilmamäärämittarin.
Eli, "Jos ongelmana on huono käynti alle 3000r/min kierroksilla ja tuossa em. mittauksessa EGR-venttiilin avautuma oli yli 55%, vaihda ilmamäärämittari." Auton ikä ja km huomioiden kannattaa ajatella ehkä muitakin vaihtoehtoja, tosin ilmamäärämittarikin on käytössä kuluva osa, jolle ikä alkaa jossain vaiheessa tulla vastaan.

Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Elefant »

Olisko EGR:n suureen avautumisprosenttiin syynä ne pari reikälevyä joilla pakokaasuvirtausta on tukittu. ILMI pyytää lisää pakokaasua avaamalla venttiiliä? Lisäksi läpät on potentiaalisena vikakohteena revitty pois (tangot ja moottori jäi paikalleen).

Kone toimii kuin junan vessa eikä kuluta öljyä eikä polttoainettakaan mahottomia. Reippaassa matka-ajossa kutosen (ei mitään Suominopeuksia)

Potkua on tuommoseen tomaattilotjaan liian vähän (110kw)

kolli
Viestit: 50
Liittynyt: 14 Loka 2006, 08:00
Car(s): 159 2.4 jtdm
166 2.5 V6
156 2.0 stw
Alfetta GT
Paikkakunta: Sauvo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja kolli »

Terve,
Laturi taas paskana? Vuosi sitten vaihdettu, lataa 13,5 V. +kaapeli kuumenee akunpuoleista päästä heti kun käynnistää. Kun laittaa vain virrat päälle niin kaapeli ei lämpene. Voiko olla jotain muuta? Maihin ei näyttäisi ottavan mistään. Akku on kunnossa.
T: Janne

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ainakin siitä lämpiävältä kohtaa se piuha on melkein poikki tai liitos heikkona, ihan ekana kannattaa käydä sen kimppuun.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

kolli
Viestit: 50
Liittynyt: 14 Loka 2006, 08:00
Car(s): 159 2.4 jtdm
166 2.5 V6
156 2.0 stw
Alfetta GT
Paikkakunta: Sauvo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja kolli »

Liitokset on tarkistettu, ei löysiä kohtia eikä poikki ja tosiaan kuumeneva kaapeli on se paksupunakuorinen.

kolli
Viestit: 50
Liittynyt: 14 Loka 2006, 08:00
Car(s): 159 2.4 jtdm
166 2.5 V6
156 2.0 stw
Alfetta GT
Paikkakunta: Sauvo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja kolli »

No niin, katkaisin siitä johdosta liittimen jälkeen pari senttiä ja kiinnitin kaapelin takaisin, niin nyt lataa eikä kuumene!
Kiitos Porforealle avusta.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kuumeneva johto on aina liiallisen vastuksen merkki kuumenevalla kohdalla ja syynä on poikkeuksetta joko rikkinäinen (lähes poikki) oleva johto tai huono liitos. Ainoana poikkeuksena tähän on lämmityskaapelit, joiden niidenkin kuuluu lämmetä tasaisesti pidemmältä matkalta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

2.4JTDm, rahina tai kahina konehuoneen puolelta korvakuulolta auton oikealta puolelta vaihdetta vaihdettaessa. Kaksoismassakytkinkö siellä huutelee jo eläkkeelle (204tkm ajettu), vai onko mennyt joku muu, vetari tms. ? Ääni tulee etenkin, jos vähän nopeampaa vaihtoa tavoittelee,tai jos vähän pyrkivämpi on ote. Jos oikein kevyellä kaasulla, nostolla ja hitaalla vaihdolla menee, ei välttämättä niin kahise/rahise. Tuntuu, että lämpimällä moottorilla saattaisi kuulua selkeämmin kuin aivan kylmällä. Kun kytkin on ihan pohjassa saakka, ei kuulu mitään. Se ääni tulee siinä puolivälissä kytkimen painallusta kenties.

edittiä: voi olla, että ajomelu peittää sen isommilla vaihteilla ajettaessa, mutta kahahduksen saa esille helpoiten 1-2-3-vaihteilla. Neloselle vaihtaessa ääntä ei enää huomaa.

Jos on kytkin, niin setit maksaa muutamia satasia. Vaihto taitaa olla se isompi mysteeri... Mitähän tuosta pitää maksaa, vaihdosta, jos se sellaiselta alkaa sitten raadin mielestä kuulostamaan?? Onko joku merkki/setti, jota suositellaan ja joku jota ei tuonne sitten kannata harkitakaan? Kuluva osahan se kytkin/kaksoismassa on, että sikäli ei fiilikset tuoretta hankintaa kohtaan ole olleet laskusuunnassa.
Viimeksi muokannut Kivijärvi, 08 Joulu 2019, 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kytkin on vasemmalla puolen moottoria, mutta äänihän välillä kyllä kantautuu sillai pirullisesti, että lähtöpistettä on vaikea paikantaa.

Mutta jos ääni oikeasti tulee oikealta, niin siellä on jakopää ja apulaitehihna. Jos ääni liittyy nopeahkoon moottorin kierrosnopeuden muutokseen (=kytkimen kytkiessä), niin ekana tulisi ittelle mieleen tutkia laturin vapaakytkin ja tutkia ohjaustehostin, joskos pumpun nopea kierrosmuutos tekisi jänniä kierrossa, jos säiliön sihti puuttuu.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

RIP-Alfa
Viestit: 22
Liittynyt: 13 Marras 2019, 18:19

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja RIP-Alfa »

RIP-Alfa kirjoitti:Ei vittu kyllä mä niin kyllästynyt tämän kiesin korjaamiseen olen että nyt on merkin vaihto lähellä.

Jos nyt joku sattuisi löytämään halvalla varaosan niin voisin vielä harkita...
Joo, kyllä se merkki nyt sitten vaihtui. Kuten täällä kirjoittin niin pitkään olin katsonut noita CLS mersuja.

Tuo oma 159 kun meni paskaksi (öljypumpussa reikä) niin ei yksinkertaisesti enää kiinnostanut tuohon laittaa rahaa enää kiinni (koska ei ollut edes varmuutta tuleeko se tuolla kuntoon vai ei).

Nyt siis viikon verran ajeltu vajaa 100 tkm ajetulla CLS 350 CGI mersulla. Täytyy sanoa, että viime aikoina autoilu ollut suorastaan nautinnollista. Auto käytännössä täysin äänetön, sellainen premium fiilis kyllä heti kun istahtaa autoon. Konehuoneessa noin 300 heppaa ja missään tilanteessa ei tunnu olevan tarvetta painaa kaasua pohjaan, auto kun liikkuu sen verran kevyesti. Aamuisin suorastaan odottaa että saa vetäistä V6 koneen käyntiin ja kuunnella mukavaa murinaa. No, ensirakkautta tämä tietysti on...

Hanskalokerossa tuossa autosta alkuperäinen kuitti, hintaa ostohetkellä melkein 102 tuhatta euroa. Onneksi sain sen itse paljon halvemmalla ;=D

Aikanaan halusin Alfan ja 159 tuli siis hommattua kuutisen vuotta sitten. Pitkään siitä tykkäsin ja sydän sykki Alfan tahtiin mutta kyllä mä mä vähän huonosti tuota omaani varmaankin pidin ja loppumetreistä ei jäänyt kovin ruusuinen kuva. Nyt tuo CLS kyllä autona niin helvetisti parempi ettei mitään rajaa (alkuhurmosta varmaan toki). Pari-kolme vuotta tehnyt mieli ostaa tuo CLS ja nyt kun mielestäni täydellinen yksilö tuli vastaan niin piti käydä poimimassa pois.

Kyllä mä tätä palstaa seurailen edelleen, jotenkin täällä on AIVAN JÄRJETTÖMÄN YSTÄVÄLLISIÄ JA SYDÄMELLISIÄ IHMISIÄ joita haluaisin kiittää. Kyllä te pojat tiedätte ketkä olette minua auttaneet tämän kuuden vuoden ajan täällä, ISO HATUNNOSTO teille kaikille.

Jotenkin en ole ihan sinut vielä sen kanssa, että rakkaus Alfaan on nyt vaihtunut saksalaiseen autoon. Tai siis kyllähän mulla ainakin ajatuksen tasolla edelleen pulppuaa Alfa miehen veri koneistossa mutta siihen en ole vielä tottunut, että pihalla on siis Mercedes.

Joo, kiitokset vielä kaikille mua (Waverunner) täällä jeesanneille, täällä palstalla on kyllä hieno ja auttavainen fiilis, vaikea uskoa että mikään muu autopalsta pääsisi lähellekään, KIITOS KAIKILLE!

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

RIP-Alfa kirjoitti:Jotenkin en ole ihan sinut vielä sen kanssa, että rakkaus Alfaan on nyt vaihtunut saksalaiseen autoon. Tai siis kyllähän mulla ainakin ajatuksen tasolla edelleen pulppuaa Alfa miehen veri koneistossa mutta siihen en ole vielä tottunut, että pihalla on siis Mercedes.
Foorumilla on useampikin todiste siitä, että Alfa ja saksalainen auto mahtuvat samaan pihaan tai talliin. Vielä ei useamman auton omistaminen ole kiellettyä, joten kun se italiaanon kaipuu jossain vaiheessa hiipii taka-alalle, niin katsele ihmeessä vaikkapa spideriä kauniiden säiden kruiseriksi :)
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Elefant »

No voihan vihervassari. Taas syttyi varoitusvalo ja vikaoodi 1206. Kilsoja tullut pari sataa edellisestä. Voiskohan paine-eroanturi näytellä omiaan kun polton alkaessa muutamassa sekunnissa paine-ero putoaa noinkin dramaattisesti.

Egr ja P-ero anturi pitänee laittaa tilaukseen. Lisäksi olen kuulevinani vienoa suhinaa jostakin koneesta ahtopaineiden noustessa kuormituksessa. Välijäähdyttimelle menevä (tuleva ) putki on jonkin verran öljyinen. Paineet on auton mittarin mukaan vähän vajaa tapissa. Pajonkohan ahtopaine maksimillaan pitäisi olla?
Liitteet
Näyttökuva (10).jpg
Näyttökuva (10).jpg (141.4 KiB) Katsottu 8212 kertaa

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja seppo »

Niistä voisi aloittaa, lämmöt katalysaattoreissa ja loukussa näyttää olevan ok, paine-eroanturin paineet samoin, sammutettuna 0 mbar?
Ainoastaan tuo nopea muutos on outo ilmiö. Täytyy myös pitää edelleen mielessä nuo ajetut km, jokaisen polton jälkeen osa noesta jää palamatta ja se määrää DPF-suodattimen kestoiän, joka on noin 250 000km. Se vaihtelee ajotyylin, moottorin öljynkulutuksen ja regenerointimäärien mukaan. Tämä siis tehtaan ilmoituksen mukaa! Oletko irroittanut tuota pönttöä, onko siellä ollut kuinka paljon irtonaista nurua ja kajastiko läpi valoa? Onko mekaanisen kosketuksen jälkiä jne.
Se imuputkiston tarkastus on hyvä tehdä.

Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Elefant »

Lopultakin sain auton nosturille. Kaikki näytti olevan kunnossa PAITSI intercoolerin kylmän pään letkussa (vasen) oli kuin olikin hiushalkeama joka vuotaa paineita pihalle kuormituksessa.

Täytynee aloittaa osienvaihto letkusta. Oisko oikea OE numero 50501562

Avatar
FInestC
Viestit: 163
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 16:28
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 110kw 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja FInestC »

Ruokoton kirjoitti:Ihan mitattujen arvojen (DPF monitor) mukaan moottori näyttää tekevän tuolla MYDieselillä 1,5-2,5x pidemmillä väleillä nokipolttoja kuin Shellin tavisdieselillä. Tämä siis nurkkapyörityksessä, missä kone ei kunnolla pääse lämpimäksi.

Mutu-ominaisuuksina lisäksi huomattavasti miedompi kylmäkäynnistyskäry ja pehmeämpi käyntiääni. Ekologisuus on ehkä kyseenalaista, mutta on tuo muuten "parempi" tuote.
Itse asun Tallinnassa ja täällä kyseinen litku maksaa noin 1,89€/L, eli aika saatanan kallista paikalliseen ostovoimaan suhteutettuna! :lol:

Tankillinen sitä nyt kuitenkin meni ja 132€ maksoi, kun esim tankillinen normi diiseliä olisi ollut about 94€, eli ero on euroissa mielestäni aika suuri. Onkohan tuolla Pro Dieselillä saavutettavissa vastaavia hyötyjä (enemmän tehoa yms)?

Mulla kun alkaa DMF/kaksoismassa olemaan finaalissa pikkuhiljaa niin tämä MY poisti sen oireet ajossa lähes kokonaan (en tiedä sitten, että käykö moottori MYllä vähän eri kierroksilla tai jotain). Tankkasin nyt Nesteen Futuraa tyhjään tankkiin ja johan on auto ku nuhapumppu MY fiilikseen verrattuna. Käynnistys muuttui epämääräisemmäksi, käyntiääni kovemmaksi, alavääntö poissa kokonaan ja pakoputkesta tuleva savu haisee taas. :-D

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

RIP-Alfa kirjoitti:Nyt siis viikon verran ajeltu vajaa 100 tkm ajetulla CLS 350 CGI mersulla. Täytyy sanoa, että viime aikoina autoilu ollut suorastaan nautinnollista. Auto käytännössä täysin äänetön, sellainen premium fiilis kyllä heti kun istahtaa autoon. Konehuoneessa noin 300 heppaa ja missään tilanteessa ei tunnu olevan tarvetta painaa kaasua pohjaan, auto kun liikkuu sen verran kevyesti. Aamuisin suorastaan odottaa että saa vetäistä V6 koneen käyntiin ja kuunnella mukavaa murinaa. No, ensirakkautta tämä tietysti on...

Hanskalokerossa tuossa autosta alkuperäinen kuitti, hintaa ostohetkellä melkein 102 tuhatta euroa. Onneksi sain sen itse paljon halvemmalla ;=D

Aikanaan halusin Alfan ja 159 tuli siis hommattua kuutisen vuotta sitten. Pitkään siitä tykkäsin ja sydän sykki Alfan tahtiin mutta kyllä mä mä vähän huonosti tuota omaani varmaankin pidin ja loppumetreistä ei jäänyt kovin ruusuinen kuva. Nyt tuo CLS kyllä autona niin helvetisti parempi ettei mitään rajaa (alkuhurmosta varmaan toki). Pari-kolme vuotta tehnyt mieli ostaa tuo CLS ja nyt kun mielestäni täydellinen yksilö tuli vastaan niin piti käydä poimimassa pois.
Onnittelut uudelle autolle! Itsellä on pihassa (nyt kun kesäpelit on hallissa) sekä 159 että CLS, ja tykkään kyllä molemmista. 159 oli viime talven itsellä ajossa kun hävitin edellisen mersun (V12TT) ja sattui tuollainen sopivasti eteen. Tänä talvena 159 on ollut vaimolla ajossa, kun tuli tuo järjestyksessä jo toinen CLS55 ostettua, sen verran alkoi vanha suola janottamaan. Tykästyin tuohon W219-koppaan jo 2005 kun ensi kertaa silloisen pomon CLS500:lla ajoin, ja edelleen se sopii omaan silmään oikein nätisti.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

2.4 dieselissä on ruvennut kytkin metelöimään. Kytkin ylhäällä tai kytkin painettuna ei ääntele juurikaan, mutta kun painaa poljinta osan matkaa tulee rolinaa tai räminää. Kaksoismassako sieltä hajosi? Ja uskaltaako sillä ajella?

Avatar
FInestC
Viestit: 163
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 16:28
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 110kw 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja FInestC »

Tuomas K kirjoitti:2.4 dieselissä on ruvennut kytkin metelöimään. Kytkin ylhäällä tai kytkin painettuna ei ääntele juurikaan, mutta kun painaa poljinta osan matkaa tulee rolinaa tai räminää. Kaksoismassako sieltä hajosi? Ja uskaltaako sillä ajella?
Kytkimen painelaakeri?

Mulla 1.9 diselissä kaksoismassa finaalissa ja sen kyllä kuulee jo tyhjäkäynnilläkin.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Painelaakeria toki pohdin myös, mutta kuinka herkästi niitä hajoilee? En ihan heti muista koska olisin viimeksi kuullut hajonneesta painelaakerista.

KimmoKo
Viestit: 199
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Kertakaas 2.4:sen jakopäätä tehneet, Kiristäjän kun kääntää merkin kohdalle ja kiristää mutterin niin samantien kuin kiristäjän löysää se hyppää tiukan puolelle ohi merkin?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Siitä on liki kaksi vuotta, kun vaihdoin hihnan omaan autoon joten ei nyt ole mitenkään tuoreessa muistissa enää. En kyllä muista, että hommassa olisi ollut mitään erikoista. Osoitin merkkiin> mutteri kiinni> työkalut irti> pyöritä kaksi kierrosta ja tarkista, että jako on kohdallaan ja hihna tiukassa.

Ylempänä ketjussa olevien MyDiesel kommenttien innostamana tankkasin eilen kyseistä ainetta. Tankki oli puolillaan joten seokseksi tuli jotakuin 50/50 perusdiesel/my. Täytyy kyllä sanoa, että eron huomaa, kone reagoi kuormituksen muutoksiin ja kaasuun herkemmin. Ero niin selvä, että sen huomaa kyllä. Olisko siellä jokin lisäaineistus joka herkistää VNT:n toimintaa..
Giulia Super -69

Avatar
Aquatica
Viestit: 15003
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mä olen kokeillut 2 tankillista sitä myös. Kulutti enemmän ja mitään eroa käytöksessä en huomannut.

Mitäs tavaraa te normisti vedätte? Mä harrastan paljon ST1:n biodieseliä ja samoin perus-Nestettä. Ovat ne kaks halvinta :P

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Seo:n tavaraa tulee ehkä useimmiten tankattua. Jännä juttu miten eri henkilöillä on erilaiset kokemukset polttoaineista, toki autotkin on eri. Joku kirjoitti, että kone käy nätimmin, omalla kohdalla sanoisin, että käyntiääni on terävämpi lämpimänä tyhjäkäynnillä. Kulutuksesta en osaa sanoa mitään. Yleensä ajan pätkä ajoa, my dieselillä tuli ajettua 2x200km lenkki, joten kulutuksia ei voi verrata.
Giulia Super -69

RIP-Alfa
Viestit: 22
Liittynyt: 13 Marras 2019, 18:19

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja RIP-Alfa »

Beta Julio kirjoitti:
RIP-Alfa kirjoitti:Nyt siis viikon verran ajeltu vajaa 100 tkm ajetulla CLS 350 CGI mersulla. Täytyy sanoa, että viime aikoina autoilu ollut suorastaan nautinnollista. Auto käytännössä täysin äänetön, sellainen premium fiilis kyllä heti kun istahtaa autoon. Konehuoneessa noin 300 heppaa ja missään tilanteessa ei tunnu olevan tarvetta painaa kaasua pohjaan, auto kun liikkuu sen verran kevyesti. Aamuisin suorastaan odottaa että saa vetäistä V6 koneen käyntiin ja kuunnella mukavaa murinaa. No, ensirakkautta tämä tietysti on...

Hanskalokerossa tuossa autosta alkuperäinen kuitti, hintaa ostohetkellä melkein 102 tuhatta euroa. Onneksi sain sen itse paljon halvemmalla ;=D

Aikanaan halusin Alfan ja 159 tuli siis hommattua kuutisen vuotta sitten. Pitkään siitä tykkäsin ja sydän sykki Alfan tahtiin mutta kyllä mä mä vähän huonosti tuota omaani varmaankin pidin ja loppumetreistä ei jäänyt kovin ruusuinen kuva. Nyt tuo CLS kyllä autona niin helvetisti parempi ettei mitään rajaa (alkuhurmosta varmaan toki). Pari-kolme vuotta tehnyt mieli ostaa tuo CLS ja nyt kun mielestäni täydellinen yksilö tuli vastaan niin piti käydä poimimassa pois.
Onnittelut uudelle autolle! Itsellä on pihassa (nyt kun kesäpelit on hallissa) sekä 159 että CLS, ja tykkään kyllä molemmista. 159 oli viime talven itsellä ajossa kun hävitin edellisen mersun (V12TT) ja sattui tuollainen sopivasti eteen. Tänä talvena 159 on ollut vaimolla ajossa, kun tuli tuo järjestyksessä jo toinen CLS55 ostettua, sen verran alkoi vanha suola janottamaan. Tykästyin tuohon W219-koppaan jo 2005 kun ensi kertaa silloisen pomon CLS500:lla ajoin, ja edelleen se sopii omaan silmään oikein nätisti.

Mulla taas vaimo puhui vikat pari vuotta, että "käy nyt hakemassa joku kunnon auto, mä en enää tolla *askalla halua enää ajaa!". No, kyllä mä tuosta Alfasta tykkäsin, enhän mä sillä muuten olisi kuutta vuotta cruisaillut. Nyt sitten taas tuon CLS:n jälkeen ei ole ikävä todellakaan ainakaan tuota omaa yksilöäni.

Joo, tuo W219 (mulla tais olla tuossa joku facelift) miellyttänyt omaa silmääni myös heti auton ilmestymisen jälkeen. Kaverilla kokeilin tuollaista 500:sta joku vuosi takaperin ja sen jälkeen tiesin, että joku päivä pitää mullakin tuollainen olla. No, mä talousmiehenä ajatettelin "säästää" bensaa ja hommasin tuon 350 mallin, kyllä se liikahtelee ihan riittävästi noissa Kehä-III nopeuksissa. Itseasiassa se tuntuu olevan todellakin auto, joka tuntuu sitä paremmalta mitä kovempaa sillä ajaa!

ps. oma 159 edelleen siellä korjaamon pihalla, jos joku on kiinnostunut niin laittakaa yksityisviestiä. Nyt ei TODELLAKAAN ole hinnalla pilattu... joku siitä saa vielä varmasti ihan hyvän auton (öljypumppu paskana) jos osaa tuollaisen homman tehdä ja laittaa sen jälkeen myyntiin niin eiköhän siinä joku "tee-se-itse" mies tee parin-kolmen tonnin pikavoiton!

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Onko pojat testaillu mitään led h7 polttimoita 159:ssä?
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

KimmoKo
Viestit: 199
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Ei Ledejä mutta 35w Xenon sarja on lyhyissä ja kyllä niillä lisää tehoa sai aika surkeisiin vakio lyhyisiin.
Seuraavaksi sama sarja pitkiin.

Avatar
Smiik
Viestit: 208
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Olen testannut itse molempia ja tällä hetkellä on xenonit lyhyissä, pitkissä vielä halogeenit toistaiseksi. Xenonit on lyhyissä varsinkin hyvät, koska umpio on periaatteessa xenonille sopiva ja valokuvio hyvä sekä terävä, ei häikäise. Pitkissä valoissa umpio on erilainen eikä sinällään sovellu niin hyvin xenonille, mutta toimii kyllä. Voi olla, että jotain häikäisyä voi aiheuttaa vastaantulijoillekin, itse en ole kyllä huomannut.
Kokeilemissani led-polttimoissa oli led kahdella vastakkaisella puolella, mikä teki valokuviosta epämääräisen, koska ledit eivät kattaneet ihan 360° valolla. Polttimoa pystyi kääntämään eri asentoihin, mutta siitä ei juuri ollut apua. Valoteho oli kyllä ihan hyvä ja lisäksi polttimo syttyy heti, mistä on hyötyä varsinkin pitkille vaihdettaessa (xenoneilla on pieni viive ensimmäisellä kerralla, polttimo välähtää kirkkaaksi ensin, himmenee sitten ja kirkastuu uudelleen muutamassa sekunnissa, kun polttimo lämpeää). Ledien häikäisystä en osaa sanoa, mutta ainakaan valokuvio ei ole lyhyillä eikä pitkillä mikään optimaalinen.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Eikös 159:ssä kannata rakentaa pitkät xenoneilla samalla tavalla kuin alkuperäisetkin eli hankkii projektorit, jossa on läppä pitkien/lyhyiden vaihtoon. Silloin jää halogen valot lisäpitkiksi eikä tarvi miettiä xenonien viivettä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Smiik
Viestit: 208
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Tottakai varmaan kannattaisi, mutta on kertaluokkaa vaativampi homma kuin vain lykätä muuntosarja paikalleen.. :-D

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

FInestC kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:2.4 dieselissä on ruvennut kytkin metelöimään. Kytkin ylhäällä tai kytkin painettuna ei ääntele juurikaan, mutta kun painaa poljinta osan matkaa tulee rolinaa tai räminää. Kaksoismassako sieltä hajosi? Ja uskaltaako sillä ajella?
Kytkimen painelaakeri?
Mulla 1.9 diselissä kaksoismassa finaalissa ja sen kyllä kuulee jo tyhjäkäynnilläkin.
Edelliseen 2.4:een tein täyden kytkinremontin. Luulin myös että on painelaakeri, koska oireili juuri niinkuin Tuomaksella. Sitten kun oli laatikko lattialla niin painelaakeri pyöri silkinpehmeästi. Sen sijaan kaksoismassassa oli väljää, sekä pyörimissuuntaan mutta jotenkin jäi sellainen kuva että haitallisin välys oli tullut niin että kaksoismassan puolet pääsi kallistelemaan toisiinsa nähden. Uudessa LUK:n kaksoismassassa tuntui käsipelillä melkein vastaava välys pyörimissuuntaan, mutta oli täysin "jeti" muuten. Voihan se olla että vanha kaksoismassa olisi antanut isommalla momentilla enemmän periksi tai siellä oli jotain väärässä välissä, ei tullut tutkittua ennenkuin nakkasin sen niin kauas kuin jaksoin.

Mutta joo, kaksoismassa sieltä on menossa. Nuohan voi porsia eri tavoilla, joko alkaa vain kolisemaan mutta ainakin joissain automallissa kaksoismassan katkennut jousi on yrittänyt ulos sellaisesta reiästä mitä ei ennen siinä ollut...
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

mietin vaan sitä että onko nämä +100e maksavat philips/osram led- sarjat niin hyviä kun myyntipuheet lupaaa.
55w xenonit mulla oli joskus lyhyissä, mutta niistä tuli vastaantulijoilta huonoa feedbackiä
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
palkus
Viestit: 5464
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja palkus »

Mites paljo nelikko laskee prokitillä? Vakiona vähän korkian oloonen ja toisaalta ei saisi mennä tonttiin. 156 laski niin maan perkeleleesti, omaan makuun/käyttöön vähän liikaa. Ti- jouset olisi varmaankin varma vaihtoehto?
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15003
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mulla 17" talvirenkaat. On niin tontissa et ahdistaa jo nyt :lol:

Avatar
palkus
Viestit: 5464
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja palkus »

^juurikin tuota kohtaloa koitan välttää, viimiseen asti
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Brera Pro-kitillä ja 19" vanteilla on ihan passeli. Tosin on vain kesäkäytössä :)
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja MKT »

Sataprosenttista faktatietoa ei ole mutta yleisesti uskotaan että Prokitin vieterit ovat samat kuin Ti:ssä. Molemmat ovat Eibachin valmistamat. Minulla oli alkuaan Ti ja sen jälkeen on ollut kahdet Prokitit. Ei havaittavaa eroa ja kulkukorkeus vaikuttaa samalta. Talvella muutoin ok mutta väsähtänyt pohjalevy raapii maata aika usein. Muutoinhan maavaraa on riittävästi ja uudella pohjalevyllä ei ollut pohjakosketuksia.

Makuja on monenlaisia, minulle nykyinen setup on oikein hyvä. Välillä tulee fiilis että etujouset ja vaimentimet (Bilstein B6:set) saisivat olla asteen jämäkämmät. Ehkä itse kokeilisin seuraavaksi Prokit+KoniSports.

Vanteen halkaisijalla ei kulkukorkeuteen ole merkitystä jos vierintäkehän on pitänyt samana. Renkaina talvella 245/45-18 ja kesällä 245/40-19. Eli halkaisijat aavistuksen vakiota isommat. Hyvin sopii orggisvanteilla pyörimään.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Saakohan 2.4:ään uutta kytkintä mistään asennettuna "edullisesti"? Automilano veikkasi kytkimen hinnaksi 2500 euroa. Tuolla hinnalla melkein kannattavampaa myydä tuo jollekin ti-miehelle...

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Vainio »

^Tämän viestiketjun pohjalta innostuin tilaamaan kytkimen Italian kauppiaalta. Tuli perille n. kahdessa viikossa.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=35316

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

eibacheissa vaan on se ominaisuus että perä jää keulaa alemmas.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
FInestC
Viestit: 163
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 16:28
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 110kw 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja FInestC »

Tuomas K kirjoitti:Saakohan 2.4:ään uutta kytkintä mistään asennettuna "edullisesti"? Automilano veikkasi kytkimen hinnaksi 2500 euroa. Tuolla hinnalla melkein kannattavampaa myydä tuo jollekin ti-miehelle...
Aeromotors.ee sivustolla taitaa olla 2.4 osalta noin 200€ paikkeilla kytkinpaketit.

Vastaa Viestiin