Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Alfan ratioissa on kanssa karvat ristissä koska... ne nyt on.

Eli heräte ja +12v nurinpäin - tämä on itseasiassa hyvin yleistä :roll:

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja seppo »

Jos tarkkoja ollaan, niin virtalukon takainen 12V puuttuu kokonaan, väylä korvaa sen niissä missä se on!

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Onko kellään tietoa millä numerolla löytyisi 2.4JTDm vetoakselin tukilaakeri? Ja tietty onko jossain myynnissä.
Ja kun vielä yritetään vaikeuttaa niin kyseessähän on Q4 versio. Nopeasti katsottuna laakeri kuitenkin vaikuttaisi samalta kuin etuvetoisessa vaikka rakenne onkin täysin eri.

Laitoin vielä vanhan kuitenkin takaisin, jos vaikka auton joskus saisi taas ajoon. Irroitus ei tuntunut olevan ihan mikään mahdoton työ. Tosin kun apurunko on pois edestä, niin kaikki tuntuu helpolta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
TonninAlfa
Viestit: 467
Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia
Paikkakunta: Akaa/Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja TonninAlfa »

Nyt kävi niin että talliin tuli vuodenvaihdepuuhaksi hankittua konevikaisena myyty 159 1.9JTDm vm. 2007. Konevikaa tutkittu sen verran että ainakin turbo on entinen. Jos lähtisi ehjää sellaista haalimaan niin onko GM-yhteistyön myötä turbo Ooppelin 1.9 CDTI koneesta tähän sopiva korvaaja? Kovasti googletin tätä ja osanumeroita vertailin, vahva fiilis että olisi (esim. sparetolla tähän alfaan jos hakee turboa, niin tarjottu garretti ilmoitetaan sopivan mm. H-Astraan, C-Vectraan).

Pakko kuitenkin tietäjiltä varmistella ennen hankintoja, käykö vaiko eikö :)

Kiitos ja jouluja!
Money well spent? Well, money spent...

arv
Viestit: 587
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja arv »

TonninAlfa kirjoitti:konevikaisena myyty 159 1.9JTDm vm. 2007.
niin onko GM-yhteistyön myötä turbo Ooppelin 1.9 CDTI koneesta tähän sopiva korvaaja?
Tähän en osaa vastata, mutta itse harkitsisin turbon korjaamista tämmöisellä: https://www.ebay.ie/sch/i.html?_from=R4 ... a&_sacat=0

Avatar
TonninAlfa
Viestit: 467
Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia
Paikkakunta: Akaa/Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja TonninAlfa »

Kiitos vinkistä! Olin siinä luulossa että korjaaminen olisi oleellisesti kalliimpaa kuin toimiva käytetty, mutta nuo korjaussarjathan ovat vielä hinnaltaan hyvinkin maltillisia. Kiinni olevasta turbosta on tuo turbiinin akseli katkennut.
Money well spent? Well, money spent...

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Mika »

159 2.4 se. Takaovet eivät mene "lukkoon" pakkaa aamuisin jos avaa. Menee x aikaa että lukittautuvat ajossa. Muuten aukevat heti. Ehdotuksia missä vika? Ja tosiaan ei tee aina...
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

jazma
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
Car(s): ex: 159 2.0 JTDm sportwagon -11
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja jazma »

Nyt teki talvi ensimmäiset tepposet. :evil: Kuskin puolen takaovea ei saa paiskomallakaan pysymään kiinni.
Lukkosalpaa kun liikuttelee edestakaisin, tuntuu liike ihan vetelälle ja vastuksettomalle.
Vänkärin puolella vielä toistaiseksi toimivan oven salpa on tuntumaltaan aivan erilainen, selkeästi jähmeämpi ja lonksahtelee auki/kiinni -asentoihin.

Sähköpuoli vaikuttaisi toimivan ihan normaalisti. Ulko- ja sisäkahvoja liikuttamalla voi kuulla lukkopesässä tapahtuvan liikettä, joten vaijerit lienee kunnossa.

Onkohan tässä muuta vaihtoehtoa kuin uuden lukkomekanismin hankkiminen?

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Se lukko todennäköisesti vaan jäässä. Anna kunnolla lämpöä sille salpasysteemille. Kuumailmapuhallin/sytkäri. Todella perinteinen vika alfoissa ja muissakkin merkeissä. Siellä on pieni jousi joka ei kohmeessa lukitse sitä salpaa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

BerlinettaSport
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Kertokaapas viisaat jotka olette 1,9jtdm jakopäätä huoltaneet, mitkä on ne oikeat ajoitusmerkit?
Nokka-akselille laitoin 10mm poran terän tulpan tilalle mihin on saatavissa oikea työkalukin. Kampiakseliin tulostin työkalun grabcadistä jonka pitäisi vastata sitä oikeaa kammen työkalua. Jakohihnan merkit täsmäävät kammen, nokan ja korkeapainepumpun kanssa.

Mitä virkaa kammen hihnapyörässä olevalla merkillä ja moottorin päätylätkässä olevalla kaverilla on koska kun tuon työkalun laittaa paikalleen on merkit n. ¼ kierroksen päässä toisistaan? :shock: päätylätkän merkki hieman ennen akk.

Onko ajoituksessa vikaa kun auto ei lähde käyntiin tällä hetkellä?

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tässä ohjeet jakohihnan vaihtoon. https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_jtd_cambelt.shtml

Mitenkäs nuo hihnassa olevat merkit, menevätkö ne paikoilleen?
Toimiko auto normaalisti ennen hihnan vaihtoa?
Korkeapainepumpusta ei tarvitse välittää. Se voi olla missä asennossa vain.
Nokkaakselin pyörä on muistaakseni kartio, joten jos sen kiinnityspultista on väännetty voi ajoitus muuttua. Joku joka asian varmasti muistaa niin kommentoikaa, jos olen väärässä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

BerlinettaSport
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Hihnassa olevat merkit menivät kohdilleen kaikkien hihnapyörien kanssa. Kammen merkki hihnassa taisi olla vielä ns. hampaan alla kun taas nokan ja kp-pumpun merkit on hampaan päällä, joten sitäkään ei saa kustua kovin helposti.
Ohjeen mukaan nokan merkki viisaa suoraan ylöspäin tuohon "hampaaseen" nokkakoneiston kannessa. Mulla se on suoraan eteenpäin joka on ajoitettu nokkakotelon kanteen asennettavalla työkalulla (poranterällä). Ja alumiinisessa kotelossa ei tuota osoitinta edes ole.
Nokkapyörässä on kiila ettei määräänsä enempää pysty kääntämään ohi.

Vastaus kysymykseen toimiko auto ennen remmin vaihtoa on ettei toiminut. Vesipumppu leikkasi kiinni ja söi remmin selkäpuolelta. Ajon aikana lämmöt nousivat normaalia huomattavasti korkeammaksi jolloinka on auto sammutettu ja hinattu kotia. Kotona meinasin muutaman metrin matkan ajaa autolla talliin. No eipä lähtenytkään käyntiin vaan pyöritti niinkuin ei löisi hammaskehälle. Purettua autoa totesin kammen hihnapyörän urien olevan täynnä remmin paloja että remmin on täytynyt hypätä kampiakselilla..
Jako sekaisin ja venttiilit solmussa, tai seuraajat kuten internet on antanut ymmärtää niiden toimivan sulakkeina.

Itsellä ei ole aikaa hatturemonttia tekemään joten hinaan korjaamolle koko ryökäleen :roll:

Jakopään huoltovälihän taisi olla 120 000km(ess autotalon alfa romeo huollosta kysyin kun autoa olin ostamassa), mutta ompa edellisesta remontista jo 72 000km joten kyllähän se jo joutaakin vaihtoon..

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

BerlinettaSport kirjoitti:Hihnassa olevat merkit menivät kohdilleen kaikkien hihnapyörien kanssa. Kammen merkki hihnassa taisi olla vielä ns. hampaan alla kun taas nokan ja kp-pumpun merkit on hampaan päällä, joten sitäkään ei saa kustua kovin helposti.
Ohjeen mukaan nokan merkki viisaa suoraan ylöspäin tuohon "hampaaseen" nokkakoneiston kannessa. Mulla se on suoraan eteenpäin joka on ajoitettu nokkakotelon kanteen asennettavalla työkalulla (poranterällä). Ja alumiinisessa kotelossa ei tuota osoitinta edes ole.
Nokkapyörässä on kiila ettei määräänsä enempää pysty kääntämään ohi.

Vastaus kysymykseen toimiko auto ennen remmin vaihtoa on ettei toiminut. Vesipumppu leikkasi kiinni ja söi remmin selkäpuolelta. Ajon aikana lämmöt nousivat normaalia huomattavasti korkeammaksi jolloinka on auto sammutettu ja hinattu kotia. Kotona meinasin muutaman metrin matkan ajaa autolla talliin. No eipä lähtenytkään käyntiin vaan pyöritti niinkuin ei löisi hammaskehälle. Purettua autoa totesin kammen hihnapyörän urien olevan täynnä remmin paloja että remmin on täytynyt hypätä kampiakselilla..
Jako sekaisin ja venttiilit solmussa, tai seuraajat kuten internet on antanut ymmärtää niiden toimivan sulakkeina.

Itsellä ei ole aikaa hatturemonttia tekemään joten hinaan korjaamolle koko ryökäleen :roll:

Jakopään huoltovälihän taisi olla 120 000km(ess autotalon alfa romeo huollosta kysyin kun autoa olin ostamassa), mutta ompa edellisesta remontista jo 72 000km joten kyllähän se jo joutaakin vaihtoon..
Harmi, että noin pääsi käymään. Olen ollut siinä tiedossa, että 1,9 Mjet 16 JTD:n jakohihnan
vaihtovälisuositus Suomessa on 3 v ja 60 tkm. Samoin vesipumppu ja apulaitehihna
kannattaa vaihtaa ainakin joka toisella jakohihnan vaihtokerralla.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja seppo »

Todennäköisesti myös imuakseli on pois ajoituksesta sekä mainitsemiasi keinuvipuja saattaa muutama murtunut, jos hihnanvaihdon jälkeen ei enään suostunut käymään, olettaen että lukitustyökalu on mennyt akselissa olevaan loveen sekä k-akselin työkalu on oikeaa mallia? Niihin apulaitepyörän merkkeihin ei tarvitse kiinnittää huomiota, moottori kun on alkujaan Fiatin jakajapumpullinen esikammiodiesel, josta tämä JTD on kehitetty ja merkit on niiltä ajoilta 8)

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Kannattaa varmaankin seuraavaksi avata konetta sen verran, että näkee onko keinuja mennyt poikki.
Itsellä kävi niin vuosi sitten tosin 2.4 koneessa. 10 keinua oli poikki kun laturin hihnan palanen meni jakohihnan väliin ja jako hyppäsi puoli kierrosta.
Samalla meni seppo:n mainitsema toinen nokka-akseli ajoitukseltaan pieleen. Tämän saa samalla vaivalla paikoilleen kunhan ottaa venttilikopan irti.
Ei ollut mikään kallis remontti, keinut maksoi 9€ kpl (vaihdoin kaikki 20 kpl) ja tiiviste 30€. Lisäksi vaihdoin hihnan kun kerran oli hypännyt.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Savo »

Kun haluan kuunnella Ylen areenaa 159:ssä, niin miten on viisainta toimia. Puhelin on iPhone.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Savo kirjoitti:Kun haluan kuunnella Ylen areenaa 159:ssä, niin miten on viisainta toimia. Puhelin on iPhone.
Riippuu vähän iPhonesta, mutta mä tykkäsin että aux adapteri(cd vaihtajan tilalle) oli kaikista helpoin ja äänenlaatukin oikein kelpo. Adapteri maksaa muutamia euroja ja on tehtaan liittimellä - muistaakseni pari pinniä piti kyllä kääntää, että toimi.

BerlinettaSport
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Maunu kirjoitti:Kannattaa varmaankin seuraavaksi avata konetta sen verran, että näkee onko keinuja mennyt poikki.
Itsellä kävi niin vuosi sitten tosin 2.4 koneessa. 10 keinua oli poikki kun laturin hihnan palanen meni jakohihnan väliin ja jako hyppäsi puoli kierrosta.
Samalla meni seppo:n mainitsema toinen nokka-akseli ajoitukseltaan pieleen. Tämän saa samalla vaivalla paikoilleen kunhan ottaa venttilikopan irti.
Ei ollut mikään kallis remontti, keinut maksoi 9€ kpl (vaihdoin kaikki 20 kpl) ja tiiviste 30€. Lisäksi vaihdoin hihnan kun kerran oli hypännyt.
Jees. Auto hinattiin illalla korjaamolle niin saa ihmiset jotka noiden kanssa ähräävät päivät pitkät katsella mikä on vikana. Puristukset mitataan ja lupasi soitella tänään kun ovat tutkineet mikä on vialla, niin täytyypä mainita tuo toisen nokan ajoituksen tarkastus.


E: Korjaamolta soittelivat puolenpäivän maissa ja kertoivat, että kaikki pakopuolen keinut on poikki :lol: Sylintereissä pysyy paine joten venttiili remontti vältetty. Toisen nokan ajoituksesta oli puhe ja herra vähän ihmetteli miten on mahdollista, mutta ilmeisesti nyt tarkastavat senkin kuntoon.

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

No niin. Pitkästä aikaa taas täällä.
159 2,4 jtdm alko sylkee kesällä nesteitä pihalle paisarista. Sitte hieman rauhottu kunnes tilanne taas paheni syksyllä.
Villi veikkaus on kannen tiiviste paskana. Plääh.. Lämpöjä ei tosin nostanut kertaakaan. auto jäi seisomaan talveksi ostin pikku pösön. Plääh2

Mitäs se nyt on että pystyykö kannen irrottamaan moottorin paikallaan ollessa,imu ja pakosarjoineen?
Imusarjan irrotus näyttää painajaismaiseta jos kone paikallaan?
Aika ahdasta näyttäisi olevan muutenkin.

Jaksaako ees aloittaa, tiedä häntä mut kiva ois biili saada viel joskus ajoon oli oikeen hyvä muuten sähköjakkarat nahkat yms. Herkut. Toinen juttu mikä pitäs hoitaa on muutoskatsastus. Edellinen omistaja oli vaihtanut eibachin alustasarjat ja saanu leiman? Mulla ei kelvannut tästä vuoden päästä,eikä oo tuv todistusta. Olisko kellään kopiota laittaa ni ois paprut valmiina sit joskus..
Kiitoksia taas jo etukäteen
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Täältä latasin omiin jousiin todistukset muutoskatsastusta varten. Kyseessä oli 159 sedan ja jouset Eibach Pro Kit.

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Cloverleaf kirjoitti:Täältä latasin omiin jousiin todistukset muutoskatsastusta varten. Kyseessä oli 159 sedan ja jouset Eibach Pro Kit.
Juu kiitos tuon olinkin löytäny mulla on Ti autos sport jouset ollutkin ja noista 'irtojousista" löytyy samat numerot?
Käykö hän tuon Kitin paperit? Nois irtojousis ei oo mitään tulostettavaa?

Mitenkäs se kannen irroitus? Haulla löysin että on niitä tehty ilmeisesti, mutta miten?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

BerlinettaSport kirjoitti:E: Korjaamolta soittelivat puolenpäivän maissa ja kertoivat, että kaikki pakopuolen keinut on poikki :lol: Sylintereissä pysyy paine joten venttiili remontti vältetty. Toisen nokan ajoituksesta oli puhe ja herra vähän ihmetteli miten on mahdollista, mutta ilmeisesti nyt tarkastavat senkin kuntoon.
Samalla tavalla saa katsottua onko ajoituis pielessä kuin pakopuolenkin eli laittamalla lukitustyökalun paikoilleen, jos heittää niin hammasrattaiden mutteri löysään, nokka paikoilleen ja kiristys.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Stiletto kirjoitti:No niin. Pitkästä aikaa taas täällä.
159 2,4 jtdm alko sylkee kesällä nesteitä pihalle paisarista. Sitte hieman rauhottu kunnes tilanne taas paheni syksyllä.
Villi veikkaus on kannen tiiviste paskana.
Ennen kannen irrottelua kannattaa tarkistaa EGR:n lämmönvaihdin.
Voi puskea sitä kautta pakokaasuja jäähdytysnesteen sekaan eikä olis ensimmäinen tapaus laatuaan.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Savo »

jeQQ kirjoitti:
Savo kirjoitti:Kun haluan kuunnella Ylen areenaa 159:ssä, niin miten on viisainta toimia. Puhelin on iPhone.
Riippuu vähän iPhonesta, mutta mä tykkäsin että aux adapteri(cd vaihtajan tilalle) oli kaikista helpoin ja äänenlaatukin oikein kelpo. Adapteri maksaa muutamia euroja ja on tehtaan liittimellä - muistaakseni pari pinniä piti kyllä kääntää, että toimi.
Kiitos. Laiskana kysyn, mistä löytyy?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Savo kirjoitti:
jeQQ kirjoitti:
Savo kirjoitti:Kun haluan kuunnella Ylen areenaa 159:ssä, niin miten on viisainta toimia. Puhelin on iPhone.
Riippuu vähän iPhonesta, mutta mä tykkäsin että aux adapteri(cd vaihtajan tilalle) oli kaikista helpoin ja äänenlaatukin oikein kelpo. Adapteri maksaa muutamia euroja ja on tehtaan liittimellä - muistaakseni pari pinniä piti kyllä kääntää, että toimi.
Kiitos. Laiskana kysyn, mistä löytyy?
Hmm, ebaystä varmaan. Mä ostin omani foorumilaiselta kun oli jäänyt yli. :mrgreen:

Pitkä linkki lyhenneltynä tässä

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Beta Julio kirjoitti:Kai tämä tyhmiin kysymyksiin kuuluu... Kun meillä on tuo 159 2.2JTS Berlina jäämässä ylimääräiseksi tuossa Marraskuun alussa, rouva meinasi että ajelee mieluummin pieniruokaisella ranskiksella kun se on helpompi pysäköidäkin, ja itselle tulee ympärivuotiseksi käyttikseksi se jättimersu. Niin mitä kautta tuota olisi viisain kaupata ja mitä siitä voisi pyytää?

163tkm ajettu manuaali, täydellinen huoltokirja löytyy ja ei kolarihistoriaa tiedossa, '06 mallinen, tummanharmaalla metallivärillä ja tummanharmaalla kangassisustalla. Bose-audio, monitoimiratti, automaatti-ilmastointi, sähkölasit, vetokoukku. Peruutuskameran ja Android-soittimen olen siihen itse asentanut, ja alkuperäinenkin soitin löytyy mukaan. TT-thermon ja sisätilahaarankin laitoin viime talveksi kun säteilylämmitin oli pimennyt, ei ole kuin pari kertaa käytetty noita. Sekä jakopää että vaihdelaatikko laitettu jossain ~100tkm tienoilla (täytyy huoltokirjasta tsekata tarkat lukemat), eli pitäisi niiden osalta olla vielä paljon huolettomia kilsoja edessä. 16" ja 17" alkuperäisvanteet, talvirenkaat hyvät ja kesärenkaat kohtuulliset. Millaisella rahalla voisi liikkua, vai liikkuuko Marraskuulla ylipäänsä, pitääkö odotella kevään autokuumeita?
Toivottavasti kukaan ei pahastu hävyttömästä promoamisesta, mutta sain viimein myynti-ilmoituksen tänne laadittua tästä helmestä:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2 ... 75#p652375

Alkuun tosiaan laitoin tarjolle vain tänne, kun mieluummin asioin asiallisen harrastajan kanssa kuin sekalaisen nettiautokansan. Saa ottaa yhteyksiä yksityisviestillä ja tulla katsomaan ja kokeilemaan, jos fiksu bensa-159 kiinnostaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Beta Julio kirjoitti: Toivottavasti kukaan ei pahastu hävyttömästä promoamisesta, mutta sain viimein myynti-ilmoituksen tänne laadittua tästä helmestä:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2 ... 75#p652375
Huomaa että 159 on vanhempaa suunnittelua kuin Stelvio ja Giulia. Polttoainesäiliön kannessakaan ei ole käytetty bi-muovirakennetta vaan se näyttää istuvan suoraan vaikka maassa on lunta. Ja kuvissa on taustalla aivan turha kehoitus tulla pesulle. Noin kiiltävä auto todennäköisesti tulisi likaisempana ulos harjapesuautomaatista.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
Beta Julio kirjoitti: Toivottavasti kukaan ei pahastu hävyttömästä promoamisesta, mutta sain viimein myynti-ilmoituksen tänne laadittua tästä helmestä:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2 ... 75#p652375
Huomaa että 159 on vanhempaa suunnittelua kuin Stelvio ja Giulia. Polttoainesäiliön kannessakaan ei ole käytetty bi-muovirakennetta vaan se näyttää istuvan suoraan vaikka maassa on lunta. Ja kuvissa on taustalla aivan turha kehoitus tulla pesulle. Noin kiiltävä auto todennäköisesti tulisi likaisempana ulos harjapesuautomaatista.
Onkos bensa-159/ Brera/ Spider saanut muuten ollenkaan Aisinilla tai millään automaatilla ?
Siisti peli, mutta yhtä pitkä alahuuli eli etuylitys kuin 407:ssakin... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

FinPat kirjoitti: Huomaa että 159 on vanhempaa suunnittelua kuin Stelvio ja Giulia. Polttoainesäiliön kannessakaan ei ole käytetty bi-muovirakennetta vaan se näyttää istuvan suoraan vaikka maassa on lunta. Ja kuvissa on taustalla aivan turha kehoitus tulla pesulle. Noin kiiltävä auto todennäköisesti tulisi likaisempana ulos harjapesuautomaatista.
Itse asiassa tuossa tuo polttoaineluukku on hyvin harvoin aiheuttanut ongelmia sen jälkeen kun siitä heti alkumetreillä rasvasin mekanismin. Ainoastaan jos keli on sellainen että sulaa ja jäätää kaikki korisaumat umpeen, on sen kanssa saattanut joutua puljaamaan. Mutta aina on saatu tankattua. :)

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jiitee kirjoitti:Onkos bensa-159/ Brera/ Spider saanut muuten ollenkaan Aisinilla tai millään automaatilla ?
Kyllä, Aisinin dementiasalkkua on saanut ainakin isojötsin jatkeeksi, mielestäni muihinkin. Alkupäässä taisi saada jotain selespeed-settiäkin kipinäsytkälle.
Jiitee kirjoitti: Siisti peli, mutta yhtä pitkä alahuuli eli etuylitys kuin 407:ssakin... :wink:
Ei muuten pidä paikkaansa, 407:n huuli on 29mm pidempi kuin 159:n! Piti vallan tarkistaa, yllätyin itsekin. Viisysissä on tasan metri, 407:ssa 1029mm.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Onkos bensa-159/ Brera/ Spider saanut muuten ollenkaan Aisinilla tai millään automaatilla ?
Kyllä, Aisinin dementiasalkkua on saanut ainakin isojötsin jatkeeksi, mielestäni muihinkin. Alkupäässä taisi saada jotain selespeed-settiäkin kipinäsytkälle.
Jiitee kirjoitti: Siisti peli, mutta yhtä pitkä alahuuli eli etuylitys kuin 407:ssakin... :wink:
Ei muuten pidä paikkaansa, 407:n huuli on 29mm pidempi kuin 159:n! Piti vallan tarkistaa, yllätyin itsekin. Viisysissä on tasan metri, 407:ssa 1029mm.
No liian pitkä se on molemmiss :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja palkus »

Jiitee kirjoitti: Onkos bensa-159/ Brera/ Spider saanut muuten ollenkaan Aisinilla tai millään automaatilla ?
Siisti peli, mutta yhtä pitkä alahuuli eli etuylitys kuin 407:ssakin... :wink:
Tokkiinsa. v6 nelikkoa aisinilla ja 2.2 pikkupensaa selellä
"puhun niin totta kuin osaan"

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Jiitee kirjoitti:
No liian pitkä se on molemmiss :wink:
No such thing, pitkän kans on tähänki asti pärjätty!

"This is a premium piece of Alabaman black snake and it aint no god damn too boku!", sano full metal jacketti. :D

Kiisselilinko
Viestit: 25
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4
Paikkakunta: Turku ja Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Kiisselilinko »

Morjesta vaan kaikille.
Tuli tossa viimevuoden loppupuolella hommattua ensimmäiseksi autoksi 159 2.4 sw kun halvalla sai ja olis muutama pikku kyssäri kyseistä mallia koskien.
1. Mitä kustantaa jakohihnan vaihto (about) ja onko suositeltavia paikkoja vaihdattaa? (varsinais-suomessa)
2. Tupakansytytin elää omaa elämää ja kun laitan vaikka usb-muuntajan kiinni niin ei toimi mutta vähän kun pyörittää niin alkaa toimia, loppuu kun seinään lataaminen jos vähänkin heilauttaa.
Onko johdoissa vai eikö saa kunnolla kosketusta usb-muuntajan kanssa?
3. Aurinkolasitelineen takana olevat ohjaamon sisävalot (keskimmäinen ja kuskille oleva) menevät joskus ajossa päälle itsestään. Menevät kumpikin pois kun pidän keskivalon nappia pohjassa mutta
miten saisi korjattua?
Näihin tässä koitan vielä vastauksia saada ja mahdollisesti hoidettua ennenkun parinkuukauden sisään kortin saa taskuun ja alfan liikenteeseen!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Jakopää siinä puolisen tonnia osaavalla pajalla, Tampereella mm. ET-Autotech saa mun ääneni.

PS.
Jos viet mihin tahansa pajalle, missä halutaan laittaa Contitechin *venyvä* apulaiteremmi, kieltäydy. Se alkaa ulisemaan kuitenkin hetikohta.

Tupakansytytin on kehno - itse teippasin laturin ympärille vahviketta, että ei heilu - ei ole tullut vastaan Giuliettaa aikaisempaa Alfaa, jossa tuo sytytinpaikka olis edes melkein järkevä. Kaikki yhtä löysiä ja huonosti toimivia ollut 156 ja 159-linjalla, MiTosta en muista ja Giulietassa toimii "ihan OK".

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Auto-Filaro taitaa osua Varsinais-Suomeen paremmin kuin mansesteri?

Ja joo tupakansytkä on ns lelu. Spadduun sai hehkun, mutta puhelimeen ei virtaa. Kokeilin kai kolmea eri laturia, Lidlin jokin malli toimi, mutta se ei kestänyt olosuhteita ja alkoi ruostua.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Voi hyvin olla. Filaro on hyvä paikka myös!

Tällaiselle etelän vetelälle on aika se ja sama, onko Tampere vai Turku :lol:
Tai kumman tahansa lähialueet sen puoleen.

TYL
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Tammi 2017, 10:26

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja TYL »

1750 Tbi vm 2010.
Auto toiminut hienosti 4 vuotta, jotka olen sen omistanut. Pientä sivulasien ihmeellisyyksiä lukuun ottamatta (tyyppivika/likaa kytkimissä).

Auto pelitti kovat pakkaset hyvin, nyt kun ilmaat lauhtuivat ja auto majaili yhden yön hotellin lämpimässä tallissa, alkoi ko temppuilut (noin 5 km ajon jälkeen).

Sammuu muutaman kilometrin ajon jälkeen. Lähtee käyntiin normaalia pidemmän starttauksen jälkeen. Samalla sytyttää vikavalot VDC,ASR,Hill holder, ilmoittaen kyseisten toimintojen poissaolosta. Samalla myös kierroslukumittari tippuu pois toiminnasta.

Kun auton sammuttaa ja starttaa uudelleen, lähtee käyntiin normaalisti, jättäen kuitenkin moottorin vikavalon. Muutamien kilomtrien jälkeen taas sama valoshow jatkuu.

Kohtuu ärsyttävää. Onko ajatuksia, että mistä on kyse?

-Tommi

Avatar
nipaka
Viestit: 2076
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Vikakoodin luenta selvittää. Alfa antaa välillä ihmeellisiä oireita.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

JHelenius
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Tammi 2021, 17:57
Car(s): Alfa Romeo 159 (939) 1.9 JTDm vm. 2008 150HV

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja JHelenius »

Alfan etuoikea jarru meni jarrutuksen yhteydessä sohjokeleillä eilen lukkoon noin 50km/h nopeuksissa, seurauksena se että oli pakko ajaa 100-200m tien sivuun ja siitä hinaus huoltamolle. Sieltä todettiin tänään selvittelyn jälkeen että koko satula vaihdettava koska osat niin yhteensulautuneet, ei lähde vaan auki muulla tavalla.

Huoltomiehen kanssa selvitelty uuden satulan tilausmahdollisuuksia eikä hänen mukaansa löydy muualta kuin Italiasta, hintaa hulppeat 650 e kappale ja 2-3 viikon toimitusajat. Onko foorumilla näkemystä että onko tässä mitään muuta tehtävissä?

Auto on 159 vm. 2008 1.9 JTDm 150 HV.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kyllä löytyy pikkudieselin satuloita lähempääkin. Mistä kyselty? Koivunen? Kaha?

eBaysta viimeistään, mutta taisi Aeromotors.fi tarjota ihan hyllykamana. 2.4JTDm:n jarrut onkin sitten kaksi astetta vaikeampi tapaus, kun niitä isoja Bremboja ei meinaa tahtoa löytyä enää mistään...

JHelenius
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Tammi 2021, 17:57
Car(s): Alfa Romeo 159 (939) 1.9 JTDm vm. 2008 150HV

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja JHelenius »

Aquatica kirjoitti:
26 Tammi 2021, 18:13
Kyllä löytyy pikkudieselin satuloita lähempääkin. Mistä kyselty? Koivunen? Kaha?

eBaysta viimeistään, mutta taisi Aeromotors.fi tarjota ihan hyllykamana. 2.4JTDm:n jarrut onkin sitten kaksi astetta vaikeampi tapaus, kun niitä isoja Bremboja ei meinaa tahtoa löytyä enää mistään...
Kiitos vastauksesta. Pitäisikö tuohon nyt sitten mennä vaikka tämä:

https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 056-kamoka

Muualla juttua, että ilmeisesti 305 mm Brembo menee joihinkin malleihin, ja sen saatavuus sitten heikko ja hinnat kovat. En muista ulkoa onko tuossa omassa se kyseessä, selvinnee huomenna korjaamolta.

JHelenius
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Tammi 2021, 17:57
Car(s): Alfa Romeo 159 (939) 1.9 JTDm vm. 2008 150HV

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja JHelenius »

No niin, korjaaja soittikin jo ja vahvisti epäilyn, eli kyseessä nelimäntäinen Brembo, ei mene nuo siihen.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

http://ricambi.alfisti.net/

Tuolta löytyy kohtuuhintaan TBI:nkin uutta jarrusatulaa.
Laatutavaraa täältä.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

JHelenius kirjoitti:
26 Tammi 2021, 19:27
No niin, korjaaja soittikin jo ja vahvisti epäilyn, eli kyseessä nelimäntäinen Brembo, ei mene nuo siihen.
Voitko antaa alustanumeron (näkee vaikka Bilteman sivuilta, ZAR...) niin tarkistan eperistä, notta mitä tarjoilee.

Ei kai 1.9:iä ole ollut nelimäntäsillä bremboilla? Vai onko tässäkin kahta kokoa (305 ja 330mm)? Kyllä noita 305:ia pitäs olla saatavilla, kun menee myös muistaakseni ainakin MiTossa (en muista, onko sama satula)?

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Jiitee kirjoitti:
26 Tammi 2021, 19:29
http://ricambi.alfisti.net/

Tuolta löytyy kohtuuhintaan TBI:nkin uutta jarrusatulaa.
Laatutavaraa täältä.
Ei löydy "pikku-Bremboja" tuolta. Ja shop.alfisti.netin kautta setti maksaa karvan alle tonnin.

Ja kyllä 2008 mallisiin 1.9 dieseleihin on saanut pikku-Brembot. Omassani oli myös. Ja taistelin silloin myös saatavuuden kanssa kun meni jumiin. Ostin omani Italian ebaysta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

No näemmä hitusen on hankalaa. Eperistä kaivelin ja löysin sen verran dataa, että näyttäisi olevan kaikki nelimäntäset tosiaan 330mm jarrut.

Spareto sanoo 30days toimituksen Elstockin tarvikesatulalle - kyselyä sinne ei ainakaan huono vaihtoehto ole.
Ja kyllä nuo jumittavatkin yleensä saa purettua ja sitten uudet männät yms, luulis vielä tarvikkeitakin olevan olemassa, mutta ilmeisen heikkoa...

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Aquatica kirjoitti:
26 Tammi 2021, 20:20
No näemmä hitusen on hankalaa. Eperistä kaivelin ja löysin sen verran dataa, että näyttäisi olevan kaikki nelimäntäset tosiaan 330mm jarrut.

Spareto sanoo 30days toimituksen Elstockin tarvikesatulalle - kyselyä sinne ei ainakaan huono vaihtoehto ole.
Ja kyllä nuo jumittavatkin yleensä saa purettua ja sitten uudet männät yms, luulis vielä tarvikkeitakin olevan olemassa, mutta ilmeisen heikkoa...
305 mm ne nelimäntäiset pikku-Brembot mitä ainakin 2008-mallin 1.9 dieseliin on saanut. Mulla on yksi jumissa oleva satula "annetaan"-statuksella foorumin myyntipalstalla.

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Pikku-brembot tunnistaa siitä että niissä sojottaa ilmaruuvit sivulle kun taas 330mm suoraan taivasta kohti
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Etuiskarin alapultin speksit? Siis sen, joka kiinnittää iskarin alahaarukkaan.

Pituuden saa mitalla, paksuudenkin voi heittää mauserilla ja aika hyvin tiiän että millasella voimalla 13-vuotias pultti katkee ja miltä kohtaa, mutta kuinka kova pitäis uuden pultin olla (10.9?) ja onko jotain erityistä syytä hakea marmorilta palvelevan pulttikaupan sijasta?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin