Kokemuspohjalla juuri siksi minä ne valmiit palat linkkasin

Valvoja: Moderators
Kokemuspohjalla juuri siksi minä ne valmiit palat linkkasin
Paras ja siistein tapa lienee purkaa pelti pois. Rapsutella vanha tiivistenauha pois ja korvaavaa tilalle. Laiska purkaa vaan ovipahvin ja vetää massaa peltien saumaan. Saa sitten mattopuukolla leikattua auki jos tarvitsee.palkus kirjoitti: ↑13 Elo 2023, 10:57Kyselen vielä kerran tästä ovien vesivuodostaMaalari halusi ovenkahvat irti, ei saa muuten kuulemma maalauksesta hjuvaa. Eli oli purkanut ovet kokonaan. Kävin kattomassa niitä välipeltejä. Siel on tehtaalta semmonen pursotettu tiiviste. Maalari ei millään meinannut uskoa, että vesi tulisi sitä kautta. Miten kun olette tiivistäneet, niin oletteko purkaneet sen koko pellin pois, vai jotenkin vain löysäämällä ja tunkemalla tiivistettä väliin.
Vaikka otan avaimen irti lukkopesästä niin yleensä virta katkeaa, kuitenkin sisävalot jääneet toimimaan. Nyt jää kaikki päälle ja pystyy silti painamaan starttia ja klikkailu jatkuu.
Osui ja upposi. Mulle on ehdotettu hihnan vaihtoväliksi 40 tkm/2 v. Oliskohan kuitenkin turhan tiuha vaihtoväli?
Eikai TBi niin herkkä ole? Ainakaan, jos vesipumppu vaihdetaan hihnan yhteydessä.
On liian tiuha vaikka ainahan auto huollosta tykkää. Giulietta QV:ssä on 60 tkm/4 vuotta (uudemmissa versioissa missä on 4C:n moottori). Muistikuva on että vanhemmassa 1750-koneessa, joka siis on periaatteessa sama kuin 159:ssä, olisi ollut ainakin Keski-Euroopassa 100 tkm/4 vuotta. Suomen Alfoissa toki melkein kaikkien hihnavetoisten bensakoneiden vaihtoväli on ollut 60 tkm.
Vaaterissa pitäisi viisarin olla. Termostaatit näissä väsähtää ennemmin tai myöhemmin, joten vaihtoon vaan.Ranttall kirjoitti: ↑29 Elo 2023, 07:50Missäs lukemissa muilla huitelee dieseleiden lämmöt? Itsellä ei paljon aiemmin dieseleitä ole ollut, mutta maantiellä 15-20 asteen keleillä 60-70 asteessa seilaavat lämmöt tuntuvat kyllä liian matalilta ja siltä, että talvella saattaa tulla vilu. Kaupunkiajossa nousevat kyllä sinne 80-90 asteen tuntumaan. Voisikohan korjaantua ihan vain termostaatin vaihdolla?
https://imgur.com/a/r7hD7ivPolforea kirjoitti: ↑21 Touko 2023, 22:00Ennenkö vaihtelet antureita tuurilla niin kattele MESsillä että miten nokan toivottu asento suhtautuu nokan mitattuun asentoon. Ei siitä anturin vaihdosta ole iloa jos se antaa oikeaa dataa ja nokka vaan on väärässä asennossa - P0017 on kuitenkin ajoitusvirheen eikä anturivirheen koodi. P0336 taitaa sekin olla kampuran anturin koodi eikä nokan.
Imukanavissa ne pyörreläpät on. Se tanko on suoraan suutinkiskon alla, ahtaassa kolossa mut näkyy kyllä ihan ilman säätöä.Ranttall kirjoitti: ↑11 Syys 2023, 18:15Oliko nämä yllä mainitut nyt varmasti pyörreläppien nimellä? Soitin tänään nimittäin eräälle Fiat/Alfapajalle ja he kysyivät vain, että tarkoitanko imusarjan läppiä ja tälle työlle tuntiarvio oli 8h, koska jakopäätäkin pitää kuulemma avata.Ihan niin paljoa se savutus ja koneen hyytyminen ei ainakaan vielä häiritse, että ihan tonnia alkaisin rempasta maksamaan.
![]()
Kuten tässä sanottiin. Katso, miltä näyttää. Katso mun linkkaama projektiketju ja kuvat, josta näet mitä etsiä ja miten sen *ei* kuulu olla.
En ole ikinä vaihtanut yhtään pulttia 159:n mutta olen uudelleenkäyttänyt "kertakäyttöisiä" pultteja muutaman kerran ja ainakin kerran tämä "säästö" on purrut persuksiin ja niin lujaa että nykyään aika tarkkaan vaihdan kyllä uudet (olettevasti) venyvät pultit jos speksissä niin lukee.
Haluttuun ei paljon pitäisikään tulla muutosta kierrosten mukana, koska se on ilmamäärä per kierros. Pientä muutosta tulee ahtimen heräillessä tai EGR-luistin liikkuessa.
Missäs kunnossa tässä autossa muuten oli imusarjan läpät? Oliko ne poistettu jo tästä?