Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
UusAlfisti
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)

Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)

Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)

Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)

Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja UusAlfisti »

oidipus kirjoitti:
18 Tammi 2022, 18:25
Eiköhän kyse ole 2.2 JTS moottorista kun on 159 palstalla niin voin vastata että km lukemissa 337 oli vielä aivan iskussa kunnes meni lunastukseen.
Kyseesähän on GM- pohjainen ( opel ) moottori johon on tehty pienä parannuksia tehojen suhteen esim. muuttuvat nokka-akselien ajoitukset .
Kestänee yhtä pikälle kuin Opelitkin .
Hyvä kuulla! Joo, GM:n tiedostin, itellä vaan ei oo ylipäätään bensoista niin paljoo kokemusta, siks ihan mielenkiinnosta (mielenrauhasta) kyselen :)
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Onko mittaristojen vaihto 159:ssä sellainen kesäviikonlopun homma, vai toivoton? 156:ssa mittarit lähti vaivattomasti.
Noiden 2011 valkoisten taustaledien kanssa on harmia, niin harkitsen vanhemman tyylistä mittaristoa tai sitä TI-mittaristoa.
Vai onko noiden välkynnälle/sammumiselle muita hoitokeinoja kuin ledien vaihto tai mittariston vaihto?

132 Coupe
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
Paikkakunta: Eura

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja 132 Coupe »

Cromahdus kirjoitti:
18 Joulu 2021, 21:13
Päivitystä 159.2.4 ja p0016
Kiitoksia vinkeistä.
Tässäpä pikku pulmatehtävä :Etsi eroavaisuus! Etsi eroavaisuus.jpg
Omassa on myös uudet hihnapyörät ja auto toimii taas hyvin, Filarossa meni pitkä tovi mutta eipä ollut kiirettä.

Startin vaihto muutti dieselin käynnistymisnopeuden aivan erilaiseksi, alkuperäinen startti yksinkertaisesti pyöri liian hitaasti.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Savo »

Lämpö.JPG
Lämpö.JPG (17.47 KiB) Katsottu 5546 kertaa
Pitäiskös mittarin 1,75 TBi:ssä nousta 90:neen talvikelissä?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä pitäisi. Termostaatti antautunu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Takaturvavöiden sirinä, nähtävästi tulee vöistä tai niiden kiinnityksestä. Ihan jatkuva. Kun istuu takana ja nappaa hieman vyötä tiukalle niin ääni loppuu.
Korjaus ideoita tai vinkkejä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

jazma
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
Car(s): ex: 159 2.0 JTDm sportwagon -11
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja jazma »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:
01 Helmi 2022, 19:18
Takaturvavöiden sirinä, nähtävästi tulee vöistä tai niiden kiinnityksestä. Ihan jatkuva. Kun istuu takana ja nappaa hieman vyötä tiukalle niin ääni loppuu.
Korjaus ideoita tai vinkkejä.
Tuttu ääni. Rikkoo aika hyvin hiljaisten kesärenkaiden luoman äänimaailman. :x Takaturvavyön sivusta isomman suojamuovin alta löytyy kuppi ja kuula - tyyppinen ratkaisu, ja se kuula siellä helisee. Itse sain sen hiljaiseksi kun lisäsin kupin pohjalle hieman rasvaa, mutta kuitenkin niin vähän, että kuula saa liikkua vapaasti. Mikään tahmaava materiaali ei tuossa toimi, koska muistaakseni (korjaus tehty pari vuotta sitten) jos kuula ei pääse liikkumaan niin stopparikaan ei toimi.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Onnistuuko 159:sin USB liitännän kautta soittamaan nettiradiota puhelimesta originaali radiolla?
Radio City loppui kuulumasta, jostain käsittämättömästä syystä Satakunnassa eikä tilalle tullut iskelmä kanava kiinnosta sekuntinkaan kuuntelun vertaa.

Varastosta löytyy kyllä vanhahko kiinan navi, jolla saa cityn nettisivut auki ja lähetyksen kuulumaan, mutta on vähän tuskallinen käyttää. Android versio on 5.11, joten uusimpia appejä ja päivityksiä tuohon ei enää saa.

Puhelimina on iphone ja samsung.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
nipaka
Viestit: 2076
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Halvin/helpoin ratkaisu nettiradion kuunteluun on FM-lähetin. Äänen laadusta ei takeita. Esim:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/6501766/4 ... -laturilla
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

132 Coupe
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
Paikkakunta: Eura

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja 132 Coupe »

Itsellä on tuollainen bluetooth adapteri radion takana ollut jo vuosia, siinä tuli mukana mikrofonikin jota en ole koskaan jaksanut askarrella paikalleen.
Toimii aux tilassa ja jotain rattinappien toimintojakin seuraa, niin ja pitää olla vakio mankka ei navillinen.
https://www.ebay.com/itm/264306585290

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

jazma kirjoitti:
03 Helmi 2022, 09:59
Alfistipohjoosesta kirjoitti:
01 Helmi 2022, 19:18
Takaturvavöiden sirinä, nähtävästi tulee vöistä tai niiden kiinnityksestä. Ihan jatkuva. Kun istuu takana ja nappaa hieman vyötä tiukalle niin ääni loppuu.
Korjaus ideoita tai vinkkejä.
Tuttu ääni. Rikkoo aika hyvin hiljaisten kesärenkaiden luoman äänimaailman. :x Takaturvavyön sivusta isomman suojamuovin alta löytyy kuppi ja kuula - tyyppinen ratkaisu, ja se kuula siellä helisee. Itse sain sen hiljaiseksi kun lisäsin kupin pohjalle hieman rasvaa, mutta kuitenkin niin vähän, että kuula saa liikkua vapaasti. Mikään tahmaava materiaali ei tuossa toimi, koska muistaakseni (korjaus tehty pari vuotta sitten) jos kuula ei pääse liikkumaan niin stopparikaan ei toimi.
Kiitos. Täytyy tutkia. Olisi ihan looginen että tuon vuoksi veto poistaa helinän.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
UusAlfisti
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)

Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)

Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)

Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)

Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja UusAlfisti »

Oisko kellään mitään hajua miksei sisätilan puhallin tottele? Esim. vaikka laittaisin puhaltamaan pelkästään jaloille niin silti sitä ilmaa tulee ylhäältäkin? Ja kuskin puolelta jalkatilaan ei puhalla yhtään, "keskeltä" se keskimmäisin ei puhalla myöskään ollenkaan.

Muuten pelittää mainiosti ja lämmittää todella nopeasti verrattuna mun entisiin autoihin, mut vähän vaa ketuttaa kun ei saa sitä lämpöä "hallittua" :-D

Joo ja kyseessä 2.2 JTS
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Autom. ilmastointi ilmeisesti?

Arvauksella; olisko jääny opettamatta. Eli akku irti hetkeksi aikaa ja takaisin akun kytkemisen jälkeen virrat päällä ilman käynnistystä, että purkki saa opeteltua liikkeensä.

Vanhemmissa (147/156) näin, miksipä ei myös uudemmissa, vaikkei muuten mitään yhteistä olekaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Voi olla myös läppien ohjaustanko irronnut.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Mikee
Viestit: 27
Liittynyt: 05 Maalis 2016, 01:48

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Mikee »

Mikee kirjoitti:
07 Tammi 2022, 19:48
Mikee kirjoitti:
05 Tammi 2022, 22:07
Mikee kirjoitti:
22 Joulu 2021, 15:29


Jees eli huollossa vikakoodeja ei eikä ongelmaan siis saatu ratkaisua.

Päädyn nyt siis siihen että tilailen uuden kaasuläpänkotelon, ecun ja kloonaan sen optimoinnissa. Tuli myös nyt mieleen se että kun autossa on 2-din jälkiasennus soitin jossa jonkinsortin adapteri puuttuu joka aiheuttaa can-väylään ongelman että matkamittarin valo vilkkuu. Näin siis tehnyt jo viimeset 50tkm. Aiheuttaako can-väylä ongelma jotain ecun vikakoodien lukemiseen 🤔

Noniin päivitystä ongelmiin. Uusi kaasuläpän kotelo vaihdettu jolla ei valitettavasti apua ongelmaan. Noh uusi ecucin nyt kloonattu koneeseen ja ei edelleenkään korjaannu. Auto siis menee limb modeen ilman varoitusvaloja ja ilman vikakoodeja 🙃

Eli vika taitaa olla korkeamman voiman aiheuttama tai en tiedä mitä tässä tekis
Joo päivitystä edelleen. Ecussa on siis ollut virisofta joka on niinkin hienosti tehty että ecu ei anna vikakoodeja. Noh vakiosofta ajettu sisään ja johan alko lyyti kirjoittamaan 😁. Tulee vihdoin vikakoodi joka on viallinen maf anturi. Halvalla siis selvittiin kuitenkin
Jooh elikkäs saaga jatkuu niin sanotusti
Niinkun ylhäällä mainitsinkin niin uusi ecu kloonattu ja siihen alkuperäinen ohjelma ja vikakoodiksi ilmalämpötila-anturin vika. Pääsin vasta nyt käyttämään auto pajalla jossa vaihdettu anturi mutta ongelmapa ei korjaannu. Ecu edelleen ilmottaa viaksi anturin ja menee limb modeen. Pajalla lukivat obd:n kautta anturin arvot jotka oli kuitenkin normaalit ja syötteet tulee eculle niinkun pitääkin. Epäilivät että ECU on rikki joka olisi hyvin mielenkiintosta koska ECU kuitenkin vasta vaihdettu ja kloonattu. Toki ecu oli purkaamolta käytetty ja ei tietoa kunnosta mutta aika huono säkä pitää olla jos sekin rikki. Ohjelmoijan kanssa puhuin niin hän mietti ensin sähkövikaa mutta ei sekään käy järkeen kun ecu kuitenkin lukee anturilta normaalit arvot? Eli lähdenkö taas uutta ecua metsästämään vai mitä mielipiteitä? Vai ajanko auton vaan rotkosta alas kun tuntuu että ei tähän mikään auta

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mikä lämpötila-anturi se on, imuilman, ulkoilman vai koneen?

Ainakin 3.2 JTS näyttää moottorille ihan järkevää lämpötilaa vaikka anturilta olisi piuha irti, kun evu mallintaa sitä tapahtumien perusteella.

Edit: äh, ilma mainittu joten IAT tai ulkoilma oletettavasti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Mikee
Viestit: 27
Liittynyt: 05 Maalis 2016, 01:48

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Mikee »

Polforea kirjoitti:
07 Helmi 2022, 17:23
Mikä lämpötila-anturi se on, imuilman, ulkoilman vai koneen?

Ainakin 3.2 JTS näyttää moottorille ihan järkevää lämpötilaa vaikka anturilta olisi piuha irti, kun evu mallintaa sitä tapahtumien perusteella.

Edit: äh, ilma mainittu joten IAT tai ulkoilma oletettavasti.
Imuilman anturi

Warrior
Viestit: 13
Liittynyt: 28 Heinä 2019, 10:52

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Warrior »

Mikee koitappa auttaako, jos ottaa ilmamassamäärämittarilta sähköliittimen irti, jos auttaa niin uus maf on sökö, jos ei ni vika ei oo sielä

Avatar
AmericanItalian
Viestit: 87
Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12

Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja AmericanItalian »

Oletteko huomanneet tai käyttäneet DPF ja egr poiston jälkeen jotain erilaatuista tai muutenkaan erikoisempia öljyjä 2.4jtmd:issä? Tuolla googlen maailmassa kaikennäköistä on ja tietyt nykyöljyt suunniteltu nimenomaan dpfille mutta tuumin onko niistä haittaa jos laittaa viriteltyyn moottoriin?

On ollut Alfa ”talvihuollossa”(takalaakerit ja toinen abs anturi,takajarrut, etuylätukivarret, hehkut, akun kengille tein uudet liitännät kun koko roskasta hävisi virrat pari kertaa ja ainakin pieni hitsaus lokariin..)kohta kuukauden ja kohta rupeaa ihan pikkuisen jo häämöttämään kalenterissa öljyjen vaihtokin😁.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Luulen kyllä, että Selenia WR 5W-40 on kohtuu varma vaihtoehto.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
RiQ
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja RiQ »

Mikee kirjoitti:
07 Helmi 2022, 18:27
Polforea kirjoitti:
07 Helmi 2022, 17:23
Mikä lämpötila-anturi se on, imuilman, ulkoilman vai koneen?

Ainakin 3.2 JTS näyttää moottorille ihan järkevää lämpötilaa vaikka anturilta olisi piuha irti, kun evu mallintaa sitä tapahtumien perusteella.

Edit: äh, ilma mainittu joten IAT tai ulkoilma oletettavasti.
Imuilman anturi
Itse vaihdoin viime kesänä imusarjan paine/lämpötila-anturia urakalla. Autodocin kaksi ensimmäistä antoivat vikakoodia vaikka ainakin toisessa arvot olivat luettaessa normaalit. 3. oli samalla Boschin numerolla kuin alkuperäinen ja sillä lähti toimimaan...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Automaatin vaihdenuppi alkanut heilumaan. Onko suoraan korjaus vinkkiä?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Jakke »

2.2JTS antaa P0016 -koodia, ei mitään muuta ikinä. Lukemani perusteella tämä voisi hyvällä tuurilla viitata pelkkään jakoketjun kiristimeen. Oliko tähän pelkän kiristimen vaihtoon jossain ohje olemassa? Ajattelin kokeilla sen vaihtoa ennen kuin hampaita kiristellen vien viisaammille tutkittavaksi.

Nokkien anturit kokeilin joskus vaihtaa, samoin solenoidit. Ei vaikutusta.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Vanha pois ja uus tilalle. Sitte ois hyvä avata venttiilikopan ja sieltä ruuvimeisselillä tökätä laaharia johon kiristin painaa.
Uusi kiristin aktivoituu kun sitä painaa sisäänpäin.
Venttiilikopan kumitiiviste kandee samalla uusia, jos on vielä alkuperäinen.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Savo »

GFF Heinola.jpg
GFF Heinola.jpg (20.52 KiB) Katsottu 4308 kertaa
Ekaa kertaa otin ajovakautuksen 159:sistä pois. Kivaa oli ajaa jääradalla kun käsijarrulla pystyi avustamaan käännöstä.

Kuva : Yrjö Hakulinen

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

jazma kirjoitti:
03 Helmi 2022, 09:59
Alfistipohjoosesta kirjoitti:
01 Helmi 2022, 19:18
Takaturvavöiden sirinä, nähtävästi tulee vöistä tai niiden kiinnityksestä. Ihan jatkuva. Kun istuu takana ja nappaa hieman vyötä tiukalle niin ääni loppuu.
Korjaus ideoita tai vinkkejä.
Tuttu ääni. Rikkoo aika hyvin hiljaisten kesärenkaiden luoman äänimaailman. :x Takaturvavyön sivusta isomman suojamuovin alta löytyy kuppi ja kuula - tyyppinen ratkaisu, ja se kuula siellä helisee. Itse sain sen hiljaiseksi kun lisäsin kupin pohjalle hieman rasvaa, mutta kuitenkin niin vähän, että kuula saa liikkua vapaasti. Mikään tahmaava materiaali ei tuossa toimi, koska muistaakseni (korjaus tehty pari vuotta sitten) jos kuula ei pääse liikkumaan niin stopparikaan ei toimi.
Otinkohan väärän puolen auki vyöstä. Eli molemmin puolin on musta kotelo. Minkä aukaisin niin sieltä löytyi enemmän luotimainen "kuula" ja muovinen kuppi. On selkeästi se auton "kaatumisen" tunnistin. Pistin rasvaa siihen. Toisessa kotelomuovissa luki isolla (mitä en siis aukaissut) dont open. Siellä taitaa olla se kelausjousi ainakin mutta onko siellä sitten myös kuulia? Ääni ei nimittäin hävinnyt.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Voiskohan ääneen syynä olla videolla näkyvä keskipakotarrain?
https://www.youtube.com/watch?v=s6JVJZAXp3A
Ja videosta kohta 5.49-
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
UusAlfisti
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)

Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)

Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)

Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)

Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja UusAlfisti »

Kellään tietoa mistä pohjapanssari 2.2 JTS:lle? Ois kiva jos suoraa linkkiä johonkin :)
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.

jazma
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
Car(s): ex: 159 2.0 JTDm sportwagon -11
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja jazma »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:
23 Helmi 2022, 17:14
Otinkohan väärän puolen auki vyöstä. Eli molemmin puolin on musta kotelo. Minkä aukaisin niin sieltä löytyi enemmän luotimainen "kuula" ja muovinen kuppi. On selkeästi se auton "kaatumisen" tunnistin. Pistin rasvaa siihen. Toisessa kotelomuovissa luki isolla (mitä en siis aukaissut) dont open. Siellä taitaa olla se kelausjousi ainakin mutta onko siellä sitten myös kuulia? Ääni ei nimittäin hävinnyt.
Kuvailemasi rakenne kuulostaa tutulle. Itse otin auki vaan sen puolen, josta pystyi vastapuolelta naputtelemaan suojakuoren muoviset kiinnikenastat auki. En muista että kuoressa olisi lukenut tuollaista varoitusta, koska silloin olisin jättänyt sen aukaisematta.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

koomala
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Huhti 2018, 10:32
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 -08
Monkey 125 -22
Paikkakunta: E-Savo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja koomala »

Ajelin pitkästä aikaa pidemmän reissun 2.4 JTDm:llä ja kahden tunnin ajon jälkeen Alfa alkoi säikyttelemään. Moottorin lämpömittari pomppasi kerralla tappiin ja auto pimputteli vaikka mitä varoituksia. Sekunnin päästä mittari palasi normaaliin asentoon, mutta sama toistui usemman kerran peräkkäin. Välillä auto toimii taas useamman minuutin ihan normaalisti. Seuraavana päivänä lyhyempää pätkää ajellessa ei ollut taas mitään ongelmaa.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa vaivaa? Voikohan kyseessä olla mikään muu kuin lämpötila-anturin vika? Lämmöt ovat tänä talvena roikkuneet 70-80 asteessa, joten termari antureineen on menossa joka tapauksessa vaihtoon. Ajattelin lykätä vaihtamista kesäkeleille, mutta ehkä tämä on nyt Alfan tapa motivoida laiskaa remppaajaa.

Avatar
UusAlfisti
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)

Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)

Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)

Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)

Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja UusAlfisti »

No niiin, kellään yhtään hajua miks takaata kuuluu semmonen vanhan sängyn ääni ajaessa, kuopissa ääni voimistuu.. kyseinen ääni siis tulee taka vasemmalta, voiks se olla jousi? Pitäis joo tarkistuttaa korjaamolla kun olis aikaa, mutta ihan vaan mielenrauhan vuoks kyselen
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.

Avatar
nipaka
Viestit: 2076
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Oletko varma että se kuuluu takaa?
viewtopic.php?t=21855
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

UusAlfisti kirjoitti:
09 Maalis 2022, 17:05
No niiin, kellään yhtään hajua miks takaata kuuluu semmonen vanhan sängyn ääni ajaessa, kuopissa ääni voimistuu.. kyseinen ääni siis tulee taka vasemmalta, voiks se olla jousi? Pitäis joo tarkistuttaa korjaamolla kun olis aikaa, mutta ihan vaan mielenrauhan vuoks kyselen
Ylemmän "olkavarren" pusla ainakin omassani tuppasi natisemaan. Eli kun renkaan ottaa pois niin ylin pusla laakeripukissa.

Avatar
UusAlfisti
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)

Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)

Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)

Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)

Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja UusAlfisti »

nipaka kirjoitti:
09 Maalis 2022, 18:12
Oletko varma että se kuuluu takaa?
viewtopic.php?t=21855
Joo, oon 100% varma.. Kokeilin silleen että työnsin autoo alaspäin takaata ja edestä (edessä ei mitään ääniä) niin semmonen vanhan sängyn narina (aika kova ääninen), ja takaa vasemmalta kuuluu. Miks myös epäilen et jousi niin ennenkun ostin tän, kaikkialta vaihettu jouset paitsi taka vasen puoli.
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Takaiskarin jousilautanen voi olla irronnut osittain. Omassa autossa ainakin piti kuoppaan ajettaessa kovaa narinaa kun lautanen oli vinossa.
Takaapäin katsottuna auto oli muutenkin vinossa tuon johdosta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Zandmann
Viestit: 35
Liittynyt: 08 Elo 2021, 07:17
Car(s): Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm man

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

Talvi menikin liian hyvin.
159sw 2.4jtdm, vm. 06.
Kampiakselin hihnapyörä vissiin sitten irtosi vulkanoinnistaan ja löytyi konetilan pohjalta. Apulaitehihnan sai tällä kertaa ihan ehjänä ja mukavana ongittua. Onneksi vasta kun ajoin parkkihallissa ruutuun.

Miten iso ja kallis operaatio tuo nyt sitten on? Kiitos etukäteen vinkeistä, vastauksista ja infosta.

-Janne-

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Näyttäisi hihnapyörä maksavan noin 100-120€ merkistä riippuen. Vaihtotyö on simppeli homma kunhan on ribe hylsy pulttien avaukseen. Aukeaa luultavasti myös torxilla, mutta voi mennä kanta rikki. Motonet myy ainakin ribe hylsyjä.

Esimerkiksi tuolta saa uuden hihnapyörän.
https://spareto.com/oe/71747796
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Zandmann
Viestit: 35
Liittynyt: 08 Elo 2021, 07:17
Car(s): Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm man

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

Mitäs kaikkea se hihna muuten pyörittää?
Tuli vain mieleeni kun pitäisi ajaa se n. 20km matka korjaamolle. Tai 23km töihin, jossa vois harkita vaihtaa itse.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ohjaustehostinta ja ilmastointia suoraan ja ilmastointikompura lyhyellä remmillä laturia. Kaikki siis pois pelistä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

159 2.4 JTDm Q4 (facelift, 210hv) vie motarilla soppaa kuin syntinen perkele. Maantiematkassa huitelee nintendon mielestä helposti alle kuuden litran (eli jarrut ei laahaa tms), motarilla lähentelee kymppiä. Koska tilanne ei oikein miellytä, suhasin kulkineella tänään konttorireissun. Vanhaa baanaa etelään ja parkkiluolassa ruudulla 5,7l/100km. Paluumatkalla MES logittamaan, keula motarin puolelle ja lukema lähtee kohoamaan, kun vauhti nousee sopivasti yli satasen.

Datasta osuu silmään hassuja asioita. Kun auton nopeus ylittää ECUn mielessä 105km/h, se vetää EGR:n kiinni, pyörreläpät nollille ja kaasuläppää kiinnipäin(!?). Tilanne palautuu normaaliksi, kun nopeus alittaa 100km/h:
Kuva

Sininen käyrä on nopeus, ensimmäinen ylempi piikki on tosiaan 105,7km/h ja siitä lähtee. Kirkkaampi punainen on EGR, tummempi punainen Flow shutter valve eli mielestäni pyörreläpät ja vihreä Throttle valve eli mielestäni kaasuläppä (tai siis lähinnä sammutus-, kun kyseessä on diesel).

Kellään ideoita, että mitä helvettiä tuo auto haluaa tehdä saavuttaessaan 105km/h nopeuden? Se ei polta DPF:ää puhtaaksi siinä kohtaa, moottorin lämpötila pysyy asteen tarkkuudella tasaisena, kiihdytys oli rauhallinen kiihdytys kuutosvaihteella. Ahdoista tuo ei triggaa, tuolla kohtaa kävi ehkä 0,8bar, samalla matkalla 1,3bar ei trigannut tuota käytöstä. Kierrokset meni tuossa kyllä vähän yli 2krpm, mutta pienemmällä pykälällä pidempäänkään 2krpm+ ajellen ei moista käytöstä ilmene.

Suuttimet tähän on hiljattain vaihdettu ja uudet koodattu. Vikakoodeja ei ilmene ja auto toimii hienosti siihen asti, että nopeus puhkaisee tuon 105km/h. Käytöksessä sinänsä ei eroa sittenkään tunnu, mutta soppaa alkaa kulua heittämällä ainakin 2-3l/100km enemmän.

Edit: logissapa ei ollut mukana moottorin kuormitusastetta, kaasuläpän asentoa eikä DPF:n lämpötilaa, joten logitellen ne tässä joku päivä vielä kyytiin, josko kertoisivat lisää.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Isola »

Pyydetty ja mitattu ilmamäärä voisi olla kiinnostava tieto tuota ongelmaa ratkoessa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Totta, jostain syystä jätin sen pois tuosta käppyrästä. Myös ilmamassa jää ko. efektin aikana pyydetystä mutta piikkaa ennen sitä melko korkealla; tuossa voi tosiaan olla myös totuuden siemen. Tosin ei selitä minusta äkkiseltään sitä, että homma tuntuu tosiaan jatkuvan siihen asti että vauhti tippuu alle sadan. Tuossa mukana ilmamassojen ero vaaleammalla sinisellä sekundäärisellä Y-akselilla niin, että negatiivinen meinaa että toteutuma jää pyynnistä (sekundääriakselin nolla on keskellä):
Kuva


Tuossa koko eilinen logi, jäi illalla laittamatta vaikka meinasin:
http://www.zbxt.net/~aero/temp/Q4_logi.csv
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja karila »

Mitään moottoreista ymmärrä, mutta jos suuttimet ainoat vaihdetut osat lähiaikoina ja ongelma alkanut sen jälkeen, niin voisiko jokin suutin olla hieman viallinen ? Vai onko ne niin yksinkertaisia osia, että toimii tai ei toimi ollenkaan ? Tai onko koodauksessa voinut olla häikkää ?
- Kari

Avatar
RiQ
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja RiQ »

Mulla tekee juuri noin eli EGR nolliin ja kaasuläpällä säädellään kun DPF poltto alkaa... (2.0 JTDm).

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Onko vaihteella merkitystä tuossa 105km/h ongelmassa?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Vainio »

RiQ kirjoitti:
30 Maalis 2022, 10:36
Mulla tekee juuri noin eli EGR nolliin ja kaasuläpällä säädellään kun DPF poltto alkaa... (2.0 JTDm).
Nuo logitukset kyl näyttäis minunkin mielestä DPF:n tyhjennysyritykseltä.
Ahtopaineetkin tipahtelee alemmas niin kuin dpf polton aikana yleensä kevyellä kuormalla.
Kuorma, paine-eroanturin ja pakopuken pönttöjen lämpömittarien lukemat varmaan hyödyllisiä logittaa epäilyjen vahvistamiseksi.
Ja kait siellä näky joku "regen progress" tietokin MESsin kautta.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

karila kirjoitti:
30 Maalis 2022, 10:27
Mitään moottoreista ymmärrä, mutta jos suuttimet ainoat vaihdetut osat lähiaikoina ja ongelma alkanut sen jälkeen, niin voisiko jokin suutin olla hieman viallinen ? Vai onko ne niin yksinkertaisia osia, että toimii tai ei toimi ollenkaan ? Tai onko koodauksessa voinut olla häikkää ?
Kävisi järkeen, jos vikakäytös ei osuisi noin selvästi tiettyyn vauhtiin. Logimatkalle mahtuu vian päällä ollessa ylämäkeä ja alamäkeä, eli esim. kuormitus ei ole ratkaiseva, 105km/h ja tasamaa ei pitäisi tuossa suhteessa erota paljoa siitä, että on 99km/h ja sopiva ylämäki.
RiQ kirjoitti:
30 Maalis 2022, 10:36
Mulla tekee juuri noin eli EGR nolliin ja kaasuläpällä säädellään kun DPF poltto alkaa... (2.0 JTDm).
DPF:n poltto kävisi tosi hyvin järkeen noiden toimilaitteiden osalta, mutta sen pitäisi mielestäni näkyä myös mm. moottorin lämpötilassa, joka kuitenkin pysyy varsin tasaisena. DPF:n paineanturilla lukema kyllä nousee tuona aikana (ennen sitä pääosin 40-50mbar, efektin aikana 60-90mbar, tuon jälkeen taas 40-50mbar).

Mutta miksi pirussa se loppuu just kun nopeus tippuu alle satkun ja miksi se korreloisi nimenomaan motariajoon? Tämä on siis yksi logi jolla vikaa etsitään, mutta selkeä havainto vähän pidemmältä ajalta on tuo, että kun tiputtaa motarille ja nappaa n. satkun tauluun, niin kulutus pomppaa taivaaseen.
Maunu kirjoitti:
30 Maalis 2022, 10:40
Onko vaihteella merkitystä tuossa 105km/h ongelmassa?
Enpä muuten hinkannut vitosella tuota vauhtia, joten pitää tämä testata. Katsotaan ehtiikö tänään vai meneekö huomiselle. Sen verran saan katsottua, että aiemmassa logissa (suuttimien korjausarvoja tuijoteltiin silloin, mutta otettiin myös ilmamassat) käy myös kerran nopeus hetken aikaa noilla nurkilla pienemällä pykälällä (kierrokset reilu 4krpm) niin sielläkin ilmamassan toteutuma jää rankasti pyynnistä, mutta tuolloin kesto on sekunteja ja siitä on saatu logiin 2 riviä, niin se ei kerro paljoa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FastSnake
Viestit: 194
Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo
Paikkakunta: Miehikkälä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja FastSnake »

Vasemman viiksen + nappi ei pelaa, onko korjattavissa vaiko kokoviikdipaketti vaihtoon?
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan

Avatar
RiQ
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja RiQ »

^Todennäköisesti johto poikki sieltä viiksen juuresta. Onnistuin korjaamaan omastani ja on toiminut toistaiseksi.

Vastaa Viestiin