Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Turpokiisseli
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Loka 2019, 12:39
Car(s): Alfa Romeo 159 2,4 jtdm 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Turpokiisseli »

Polforea kirjoitti:Massiivinen ahtovuoto tuntuisi ajossa tehottomuutena, potentiaalisesti myös venttivaivat (ja nyt kun aattelen tarkemmin, en usko että venttivaiva näkyisi tuollaisena oireena), joten ekana tosiaan kannattanee katsella ne pyörreläpät tuon Aquatican ohjeen mukaan.
Tehon vajausta ei kyllä tunnu yhtään. Keväällä kun tätä piristettiin samalla niin voimaa tuntuu olevan kuin pienessä tai vähän isommassakin kylässä

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Turpokiisseli kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^
Käys katsomassa mun projektitopikki 159:stä.

Konepelti auki, muovisuoja pois ja sitten fikkarin kanssa kattelet suutintukin ja lohkon väliin - en yhtään ihmettelisi, jos siellä olisi sama juttu kuin mulla, eli säätötanko irti...

Nimimerkillä: päästöt yli 5 ennen kuin sen korjasi. Ilman DPF:ää meni hienosti läpi sitten.
Eli pitäisikö toi tanko olla noissa "nypyköissä" kiinni?
Mahdoit löytää ainakin yhden vian juu.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kyllä pitäisi.

Sulla on sitten imusarjasta puolet kiinni, joten ilmaa ei kone saa todellakaan tarpeeksi!
Tuo kuntoon ja vähän kenkää, niin johan lähtee taas.
Tuo on sitten veemäinen kaveri muuten laittaa kiinni....

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=647162#p647162

Tuossa näkyy tarvittavat työkalut. Kyllä, keppi oli pakollinen :roll:

Avatar
Turpokiisseli
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Loka 2019, 12:39
Car(s): Alfa Romeo 159 2,4 jtdm 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Turpokiisseli »

Aquatica kirjoitti:^
Kyllä pitäisi.

Sulla on sitten imusarjasta puolet kiinni, joten ilmaa ei kone saa todellakaan tarpeeksi!
Tuo kuntoon ja vähän kenkää, niin johan lähtee taas.
Tuo on sitten veemäinen kaveri muuten laittaa kiinni....

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=647162#p647162

Tuossa näkyy tarvittavat työkalut. Kyllä, keppi oli pakollinen :roll:
No laitoin tilaukseen samat messinki kupit mitä sä laitoit, niin toivottavasti auttaa leimalla

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Jos toimitus on nopiaa niin no hätä, hätäensiapuna saattaa riittää myös ihan vaan tuon paikalleennostaminen (itsehän tein sen eka, pysy paikalla korjaukseen asti).

Avatar
Turpokiisseli
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Loka 2019, 12:39
Car(s): Alfa Romeo 159 2,4 jtdm 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Turpokiisseli »

Aquatica kirjoitti:^
Jos toimitus on nopiaa niin no hätä, hätäensiapuna saattaa riittää myös ihan vaan tuon paikalleennostaminen (itsehän tein sen eka, pysy paikalla korjaukseen asti).
30min paikalleen asentamista, testaus ei liiku vikakoodi p2013, tanko irti, tietokoneella läppien testaus: liikkuu, läppien herkistelyä, tanko uudestaan paikalleen, vikakoodin nollaus, testaus: toimii. Yhteensä varmaan 1h 30min asentelua (on muuten kettumainen väli, mutta rautalanka koukulla ja ruuvimeisselillä sai paikallee).

Joko oli niin paljon karstaa ettei jaksanut liikkua ensiksi vai voiko läpät asentaa ns "kuolleeseen kulmaan"? Uudelleen asennuksen jälkeen kaikki toimii -> motari luukutus -> leimalle ja muutaman yrityksen jälkeen läpi vielä korkeilla lukemilla mutta joka kierroksella lukema putos alas päin eli luultavasti karstaa läpissä. (Auttaisikohan joku Fuel fortte tms?)

Kumminkin kiitos paljon Aquaticalle vinkistä? :-D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Turpokiisseli kirjoitti:Auttaisikohan joku Fuel fortte tms?
Mikään tankkiin laitettava ei pääse sinne imusarjaan auttamaan, eli ei auttaisi. Kaupasta löytyy imusarjan puhdistukseen tarkoitettuja mömmöjä jotka ainakin mainostavat auttavansa, liekö täällä kellään kokemusta sellaisista?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Turpokiisseli kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^
Jos toimitus on nopiaa niin no hätä, hätäensiapuna saattaa riittää myös ihan vaan tuon paikalleennostaminen (itsehän tein sen eka, pysy paikalla korjaukseen asti).
30min paikalleen asentamista, testaus ei liiku vikakoodi p2013, tanko irti, tietokoneella läppien testaus: liikkuu, läppien herkistelyä, tanko uudestaan paikalleen, vikakoodin nollaus, testaus: toimii. Yhteensä varmaan 1h 30min asentelua (on muuten kettumainen väli, mutta rautalanka koukulla ja ruuvimeisselillä sai paikallee).

Joko oli niin paljon karstaa ettei jaksanut liikkua ensiksi vai voiko läpät asentaa ns "kuolleeseen kulmaan"? Uudelleen asennuksen jälkeen kaikki toimii -> motari luukutus -> leimalle ja muutaman yrityksen jälkeen läpi vielä korkeilla lukemilla mutta joka kierroksella lukema putos alas päin eli luultavasti karstaa läpissä. (Auttaisikohan joku Fuel fortte tms?)

Kumminkin kiitos paljon Aquaticalle vinkistä? :-D
Loistavaa!
Mullekin tarjottiin heti ekana VNT:tä ja haljennutta pakosarjaa ja rikkinäistä lohkoa ja mitähän kaikkea muuta :mrgreen:

Mulla läpät liikkui todella kevyesti (se vitosen läppähän on sitten solenoidissa kiinni, että sen ei pitäisikään toimia suoraan) - tanko vaan hädin tuskin pysyi päällä. Kuulee myös "SNAPS"-äänen hetki moottorin sammutuksesta, kun läpät menee kiinni (vai auki?), tämä ihan omin silmin todettu tapahtuvaksi.

Mutta tosiaan omat kokemukset on, että tuoreet öljyt, ilmasuti ja rajua kenkimistä jonkin verran, niin alkaa karsta olemaan pois sen perusteella, mitä sieltä nyt voisi olettaa lähtevän pelkällä ilmankierron parannuksella.

Avatar
Turpokiisseli
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Loka 2019, 12:39
Car(s): Alfa Romeo 159 2,4 jtdm 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Turpokiisseli »

Aquatica kirjoitti:Mulla läpät liikkui todella kevyesti (se vitosen läppähän on sitten solenoidissa kiinni, että sen ei pitäisikään toimia suoraan) - tanko vaan hädin tuskin pysyi päällä. Kuulee myös "SNAPS"-äänen hetki moottorin sammutuksesta, kun läpät menee kiinni (vai auki?), tämä ihan omin silmin todettu tapahtuvaksi.

Mutta tosiaan omat kokemukset on, että tuoreet öljyt, ilmasuti ja rajua kenkimistä jonkin verran, niin alkaa karsta olemaan pois sen perusteella, mitä sieltä nyt voisi olettaa lähtevän pelkällä ilmankierron parannuksella.
Katalysaattoria ensimmäisenä epäilin mutta onneksi en alkanut umpimähkään vaihtamaan osia.
Vitos läppää mistä moottori vetää lukuunottamatta läpät liikkui mielestäni helposti vaikka ei ole vertauskuvaa mielessä millainen on tässä yhteydessä helposti.
Perus öljyn vaihdot on muutoinkin tulossa niin jospa se siitä alkais puhistuu
Tuomas K kirjoitti: Mikään tankkiin laitettava ei pääse sinne imusarjaan auttamaan, eli ei auttaisi. Kaupasta löytyy imusarjan puhdistukseen tarkoitettuja mömmöjä jotka ainakin mainostavat auttavansa, liekö täällä kellään kokemusta sellaisista?
Aivan totta kai eihän se sinne pääse :lol:

Antares
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Joulu 2020, 21:13
Car(s): 159 2.4jtdm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Antares »

Miksei ovet aukene meille.....eli ongelma on seuraava
ovet menee itsestään lukkoon auton seistessä ja nyt on alkanut availemaan myös ikkunoita.. Ajaessa ei ongelmia, pysyy ikkunat kiinni ja ovet ei ole lukossa
liekkö jonkun oven johtosarja rikki.. ja onko ollut jollain samoja ongelmia
159 2.4

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ihan ekana pitää kysyä, että miten avainta säilytetään? Molempiin ilmiöihin meinaan täsmäisi se, että avainten nappulat painuilee vahingossa pohjaan auton lähellä. Suattuapi jopa rikkinäinen avain tehdä omiaan, joten ekana varmistelisin itse, että tapahtuuko tuota jos avaimet on hallitusti varmasti painumattomina ja kantaman ulkopuolella.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Antares
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Joulu 2020, 21:13
Car(s): 159 2.4jtdm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Antares »

tätä juuri tutkin. toissa iltana otin toiseta avaimesta patterin pois ja aamulla oli ikkunat taas auki.
Nyt kävin sulkemassa ikkunat ja laitoin ovet lukkoon ja jopa kerkesi heti ne avaamaan...
nyt toinenkin avain on mykistetty ja aamulla nähdään onko vaikutusta asiaan....

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja mattijus »

En osaa 159:olmosesta kommentoida, mutta joissan saksakulkineissa tuo ikkunoiden avaus-/sulkemistoiminto toimii myös lukkopesän kautta. Jos avaimet on pois pelistä, niin mahdollinen tarkistuspaikka sekin.
VMP

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Antares kirjoitti:ja onko ollut jollain samoja ongelmia
On ollut samoja oireita mun 159:ssä.
Kuskin oven nappulapaneeli sai sadekuuron päällensä kun oli jäänyt ikkuna auki ihan omasta toiminnasta johtuen.
Muutama päivä sen jälkeen alkoi aukomaan ikkunoita ja lukitusta itsestään aivan satunnaisesti.
Ikkunoiden napit eivät myöskään totelleet. Saattoi ikkuna mennä just päinvastaseen suuntaan kuin napista toivoi.

Purin ja putsasin nappulapaneelin huolella eikä sen jälkeen ole lukot sekoilleet. Eipä siellä nappipömpelin sisällä ollut kuin pari tippaa vettä ja pientä hapettumaa liittimessä.
Tiedä sitten oliko vika edes siinä, mutta ainakin auttoi vaivaan.

Antares
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Joulu 2020, 21:13
Car(s): 159 2.4jtdm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Antares »

Ei ollut vaikutusta avaimien mykistämisellä, kaikki ikkunat aamulla taas auki...

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla teki viime talvena saman tempun pari kertaa. Autossa on myös kattoluukku, joka lisää vee kerrointa kun lunta tai vettä sataa oikein kunnolla sisään.
Otin talveksi kattoluukun sulakkeen irti.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mistä tietää oikean termostaatin. 159 2.4 2006
FIU-760
Samoilla valmistajilla on kahta termaria enkä kuvasta erota eroa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Olisiko lämpöanturilla tai ilman? En kyllä muista, että muutoin kahta erilaista olisi tarjolla.

arv
Viestit: 587
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja arv »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mistä tietää oikean termostaatin. 159 2.4 2006
FIU-760
Samoilla valmistajilla on kahta termaria enkä kuvasta erota eroa.
Letkulähdöissä ainakin on ollut eroa, kuvia täällä: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=591843#p591843

Mahlen kuvassa, jonka löysin netistä, oli mittoja. Tässä ainakin oli pikkuletkun koko likimain oikea, mutta mulla on 147 kW moottori.

Kuva

Avatar
Turpokiisseli
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Loka 2019, 12:39
Car(s): Alfa Romeo 159 2,4 jtdm 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Turpokiisseli »

Tässä olen soitinta vaihtamassa ja pitäisi löytää tälle piuhalle (connects2 ct51-ar01 Bosen aktiivi adapteri) vastakappale kun kuulemma pitää olla että kaikki toimii miten pitää.
Radion takana ei näytä olevan eikä myöskään Bosen subbarin ympäristössä. Mistä pitäisi alkaa etsimään?
Liitteet
5d3018851fd4e.jpg
5d3018851fd4e.jpg (67.14 KiB) Katsottu 6187 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Radion taakse, toisen ison tökkelin väliin tulee nuo tummat piuhat. Punaiseen tökkeliin tulee kiinni kolmivärinen minidin -kokoelma.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Turpokiisseli
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Loka 2019, 12:39
Car(s): Alfa Romeo 159 2,4 jtdm 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Turpokiisseli »

Eli ensin toi adapteri kiinni auton omaan johtoon ja tuohon piuhaan kiinni rattisäädinadapteri joka menee kiinni raattioon.. pitää kokeilla kun pääsee auton luo

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja palkus »

^nyt ei näytä toimivalta. Tai siis sulla on se toinen boxi, joka tulee uuden soittimen ja auton virta, can yms liittimen väliin? Sitten tarttet kans phantom virtalähteen soittimen ja antennikaapelin väliin, jos meinaat oikein radiota kuunnella. Vai onko uudessa soittimessa alunperin virtasyöttö antenniin. Sen bosen herätyksen ja phantomin saa tyypilisesti tarvikesoittimen auto antenni lähdöstä.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Turpokiisseli kirjoitti:Eli ensin toi adapteri kiinni auton omaan johtoon ja tuohon piuhaan kiinni rattisäädinadapteri joka menee kiinni raattioon.. pitää kokeilla kun pääsee auton luo
Juuei. Tuo tulee soittimen kaiutinlähtöjen ja niihin normaalisti tökättävän tökkelin väliin pudottamaan signaali linjatasoiseksi. Punaiseen tökkeliin tosiaan tulee kiinni se 3-värinen minidin-kokoelma ja sinisen johdon toinen pää laitetaan soittimen vahvistimen (ei antennin, ellei nämä varmistetusti ole sama asia) herätevirtalähtöön, niin se Bose-osuus herää soimaan. Tuo kuvan palikka liittyy siis vain boseen, ei rattinappeihin tai antennivahvistimeen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja palkus »

juu, jossain soittimissa on vahvarille oma kytkentävirta ja esim omassa pioneerissa se on se "auto aerial". Pioneerissa ilmoitetaan max 300mA ja se riittää bosen herätykseen ja phantomille.Jos enempi tarvitaan, niin relettä väliin. Soittimen autoantennilähtö voi olla sellainenkin, että virroittaa vain radiolla, joten muulla lähteellä on sitten vähän hiljaisempaa :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Turpokiisseli
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Loka 2019, 12:39
Car(s): Alfa Romeo 159 2,4 jtdm 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Turpokiisseli »

CTSAR002.2 rattisäädinadapterin ja auton johtosarjan väliin laitoin ton ct51-ar01 Bosen aktiivi adapterin kuvassa näkyvää punasta liitintä en tarvinnut ollenkaan koska rattisäätimestä meni jo toi johto, niin nyt kaikki toimii. Aikasemmin kun testasin ilman tota aktiivi adapterii niin oli koko ajan pieni kohina kun virrat päällä ja volat oli 1 korkeemmalla asetuksella liian kovalla niin nyt ei ole noita ongelmia ja kaikki toimii.

Rema
Viestit: 316
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Rema »

Autossani on vuotava raidetanko, eli se vuotaa molemmista päistä. Olisi korjattavissa, vaihtamalla O-renkaat, mutta en tiedä kuka tekee tämän työn. O-renkaiden materiaali on tärkein asia, minulla on hyvät kokemukset Viton kumista.

Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Elefant »

palkus kirjoitti:^nyt ei näytä toimivalta. Tai siis sulla on se toinen boxi, joka tulee uuden soittimen ja auton virta, can yms liittimen väliin? Sitten tarttet kans phantom virtalähteen soittimen ja antennikaapelin väliin, jos meinaat oikein radiota kuunnella. Vai onko uudessa soittimessa alunperin virtasyöttö antenniin. Sen bosen herätyksen ja phantomin saa tyypilisesti tarvikesoittimen auto antenni lähdöstä.
Mikä tuo phantom oikein on? Joku tuotemerkki antennivahvarin virransyöttöön vai?
Meillä on viisysissä Androidsoitinhässäkkä jonka radion herkkyys on melko onneton, ja luulen ettei siinä ole ko 12v antennikaapelisyöttöä.
Olisko jotain muita adpteriratkaisuja saatavilla antennin virransyöttöön esim lähimotonetista tmv.

arv
Viestit: 587
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja arv »

Rema kirjoitti:Autossani on vuotava raidetanko, eli se vuotaa molemmista päistä. Olisi korjattavissa, vaihtamalla O-renkaat, mutta en tiedä kuka tekee tämän työn. O-renkaiden materiaali on tärkein asia, minulla on hyvät kokemukset Viton kumista.
Kyllä siellä ihan huulitiivisteet on. Purkaminen on vaikeaa ja kasaaminen vasta vaikeaa onkin, vaatii erikoistyökaluja. Usein itse tanko on ruostunut pilalle ja sen takia on alkanutkin vuotamaan.
Korjauttaminen tulee hintoihinsa, uutta vain tilalle.

Tuossa hintahaitaria:
https://aeromotors.fi/kataloog/search?s ... y=60693687
https://www.trodo.fi/catalogsearch/resu ... by=product
https://alvadi.fi/kataloog/varuosa/1303 ... m_search=1

Avatar
Mikael J
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:41
Car(s): Alfa 159 2.2jts
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Mikael J »

Onko kenelläkään autossa PowerFlexin puslia ja huomaako eroa ajettavuudessa?
Liitteet
diag_2830_1_1.jpg
diag_2830_1_1.jpg (26.83 KiB) Katsottu 5708 kertaa

Avatar
Mikael J
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:41
Car(s): Alfa 159 2.2jts
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Mikael J »

Ainakin alatukivarren pusla tuntuu olevan 159:ssä hyvin pehmyttä kamaa.
Liitteet
brera-powerflex~2.jpg
brera-powerflex~2.jpg (125.44 KiB) Katsottu 5633 kertaa

Rema
Viestit: 316
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Rema »

Minulla on huonot kokemukset säädettävistä powerflex puslista, jotka pitivät ääntä, oli 159:ssä etu ylätukivarsissa. Säätämättömät powerflex puslat olivat Saab:ssa todella hyvät,kaikki puslat olivat Powerflex:n valmistamat, ajettavuus parani todella paljon, eli tuli tarkaksi, auto meni sinne minne ohjasin, eikä suurinpiirtein. Alfa Romeon etupään alatukivarren puslat, etenkin taaimmainen, pitäisi olla polyuretaania.
Viimeksi muokannut Rema, 16 Joulu 2020, 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jazma
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
Car(s): ex: 159 2.0 JTDm sportwagon -11
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja jazma »

Erittäin tyytyväinen olen ollut Poweflexin etupään alatukivarren takapusliin ja kallistuksenvakaajan pusliin.

Ainoa haittapuoli on varsin työläs asennus, mutta tämäkin on vahvasti riippuvainen siitä, kuinka hyvin vanhat puslat ovat asettuneet paikoilleen.
Omalla kohdalla alkuperäiset takapuslat olivat vulkanoituneet niin tiukasti kiinni tukivarteen, että yhden puslan polttamisessa/hakkaamisessa/vetämisessä meni muutama tunti.
Kallistuksenvakaaja on kohtuu haastava saada kiinni uusilla tiukilla puslilla, mutta lisähaaste johtuu enemmän auton suunnittelusta kuin puslista.

Paras puoli näissä ainakin nettipuheisiin verrattuna on selkeästi vähäisempi renkaiden kuluminen.
Pehmeillä kiinan kesärenkailla on nyt kolme kesää/22 tkm takana ja ovat kuluneet ihan tasaisesti. Pinnan puolesta ajelee vielä ensi kesän.

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mikael J kirjoitti:Onko kenelläkään autossa PowerFlexin puslia ja huomaako eroa ajettavuudessa?
On ja (ehkä) kyllä.

Samalla tuli Eibach+Bilstein B8 sekä Eibach vakaajat.
Voi narista.

Takaolan uniballit myös tseklistille, myös ne pari muuta puslaa. Takaolkiin saa nykyään korjaussettejä.
Strongflexiltäkin löytyy olkaan puslaa, myös muuta takapäähän.
Unibalvälys aiheuttanee levottomuutta, ei niin suuntavakaata menoa.

Säädettävillä etuyläpuslilla saanee kulmat ainaki liki tontille.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja palkus »

Elefant kirjoitti:
palkus kirjoitti:^nyt ei näytä toimivalta. Tai siis sulla on se toinen boxi, joka tulee uuden soittimen ja auton virta, can yms liittimen väliin? Sitten tarttet kans phantom virtalähteen soittimen ja antennikaapelin väliin, jos meinaat oikein radiota kuunnella. Vai onko uudessa soittimessa alunperin virtasyöttö antenniin. Sen bosen herätyksen ja phantomin saa tyypilisesti tarvikesoittimen auto antenni lähdöstä.
Mikä tuo phantom oikein on? Joku tuotemerkki antennivahvarin virransyöttöön vai?
Meillä on viisysissä Androidsoitinhässäkkä jonka radion herkkyys on melko onneton, ja luulen ettei siinä ole ko 12v antennikaapelisyöttöä.
Olisko jotain muita adpteriratkaisuja saatavilla antennin virransyöttöön esim lähimotonetista tmv.
Ei ole tuotemerkki vaan nimitys tommoselle virransyöttäjälle. Käytetään kovasti kuulemma myös musiikkipiireissä esim. mikrofooneille. Motonetissä ei tainnu olla, mutta autohifiliikkeistä löytyy. Kattoo vain version, missä sopivat antenniliittimet. Käsittääkseni autokäytössä aina12V jännite ? Musapiireissä vissiin 48V
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
smppa
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Loka 2020, 21:41
Car(s): 159 2.2 JTS Berlina
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja smppa »

Onkos 159:ssä valmista reikää sisähaaran johdolle? Jos ei, niin jotain helppoa ja hyvää kohtaa mihin kairata reikä?
Vielä en ole tutkinut itse, mutta jahka saan nokkaketjun vaihdettua, niin lämppäriasia heti perään...

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Pelkääjänpuolen sisälokarin kun ottaa pois, niin sieltä löytyy valmis läpivienti.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
smppa
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Loka 2020, 21:41
Car(s): 159 2.2 JTS Berlina
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja smppa »

Kiitti.

Heti perään toinen: kumminpäin tulee se alumiiniputki vesipumpun ja termarikotelon väliin? Toisessa päässä on sellainen pieni pykälä, ja mutkat on vähän eri. Päät on samankokoiset.
Olin sen verran huonossa asennossa koneen päällä, ettei tullut havainnoitua putken asentoa purkuvaiheessa...

Edit: kone siis 2.2 JTS :oops:

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tuossa eLearnin kuva termarista, jos se auttaa asiaa.
Liitteet
jts termostaatti.jpg
jts termostaatti.jpg (60.78 KiB) Katsottu 5177 kertaa
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
smppa
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Loka 2020, 21:41
Car(s): 159 2.2 JTS Berlina
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja smppa »

Eipä noi oikein auta. Samoja kuvia olen kyllä katellut.

Avatar
smppa
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Loka 2020, 21:41
Car(s): 159 2.2 JTS Berlina
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja smppa »

Kuva

Kuva


Tollanen toi putki

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

A) Kummasta päästä löytyy jotain, mikä sopisi kiinni tuohon lisäkulmaan?
B) Kummin päin putki sopii paremmin paikoilleen?

Aika usein tuollaista sovitellessa huomaa, että kummistepäin se kuuluu, kun vaan pitää silmät auki.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Elefant »

palkus kirjoitti:
Elefant kirjoitti:
palkus kirjoitti:^nyt ei näytä toimivalta. Tai siis sulla on se toinen boxi, joka tulee uuden soittimen ja auton virta, can yms liittimen väliin? Sitten tarttet kans phantom virtalähteen soittimen ja antennikaapelin väliin, jos meinaat oikein radiota kuunnella. Vai onko uudessa soittimessa alunperin virtasyöttö antenniin. Sen bosen herätyksen ja phantomin saa tyypilisesti tarvikesoittimen auto antenni lähdöstä.
Mikä tuo phantom oikein on? Joku tuotemerkki antennivahvarin virransyöttöön vai?
Meillä on viisysissä Androidsoitinhässäkkä jonka radion herkkyys on melko onneton, ja luulen ettei siinä ole ko 12v antennikaapelisyöttöä.
Olisko jotain muita adpteriratkaisuja saatavilla antennin virransyöttöön esim lähimotonetista tmv.
Ei ole tuotemerkki vaan nimitys tommoselle virransyöttäjälle. Käytetään kovasti kuulemma myös musiikkipiireissä esim. mikrofooneille. Motonetissä ei tainnu olla, mutta autohifiliikkeistä löytyy. Kattoo vain version, missä sopivat antenniliittimet. Käsittääkseni autokäytössä aina12V jännite ? Musapiireissä vissiin 48V
Tällainen löytyi
Näyttökuva (11).jpg
Näyttökuva (11).jpg (88 KiB) Katsottu 5112 kertaa

Avatar
smppa
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Loka 2020, 21:41
Car(s): 159 2.2 JTS Berlina
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja smppa »

Polforea kirjoitti:A) Kummasta päästä löytyy jotain, mikä sopisi kiinni tuohon lisäkulmaan?
B) Kummin päin putki sopii paremmin paikoilleen?

Aika usein tuollaista sovitellessa huomaa, että kummistepäin se kuuluu, kun vaan pitää silmät auki.
Joo, tää oli tosiaan tyhmä kysymys. Tuo käpälä menee termarikotelossa olevaan koloon, joten putkea ei oikein saa väärään asentoon tai väärinpäin.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^jotenkin hullusti kuvat vs teksti. Joo, jos adroidihärpäkkeessä on iso-liitin, niin sitten tuollainen kuvan mukainen iso-iso keikele. Motonetissäkin noita sittenkin on. Mulla pinohiiressä on din, joten tarttin iso-din mallin, jota vissiin moponetissä ei ole. Voishan tietysti jollain nysä-adapterilla lisäsovitella, mutta mitä vähempi liitoksia, niin sen parempi.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Elefant »

palkus kirjoitti:^^jotenkin hullusti kuvat vs teksti. Joo, jos adroidihärpäkkeessä on iso-liitin, niin sitten tuollainen kuvan mukainen iso-iso keikele. Motonetissäkin noita sittenkin on. Mulla pinohiiressä on din, joten tarttin iso-din mallin, jota vissiin moponetissä ei ole. Voishan tietysti jollain nysä-adapterilla lisäsovitella, mutta mitä vähempi liitoksia, niin sen parempi.
Jep ISO-ISO palikka tarvitaan. Arveluttaa vaan kytkeä androidin antennilähtöön 12Vdc, ettei vain tule taikasavu ulos soittimesta.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ei ole ydinosaamisaluetta tälläiset, mutta luulen kyllä, että se androidvempele ei tuolla phantomilla tössähdä.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos se phantomi on tehty edes lähelle tonttia oikein, ei soittimelle mene sitä 12V syöttöä, antennille vain.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Juurikin tuollaisen kuvanmukaisen härdellin laitoin Breraan androidin ja antennin väliin, ei ole posahtanut. Oli muuten mielenkiintoinen juttu, kun ISO-ISO liitimessä olivat ACC ja jatkuvan virran johdot vaihtaneet paikkaa, joka aiheutti sen ettei laite tehnyt luvattua nopeaa buuttausta koskaan. Ei aina Kiinalainenkaan onnistu, ei edes joka kerta.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Soon volkkarikuskin suunnittelema. Niissä meinaan ainakin aikoinaan oli noi karvat aina ristissä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin