
Autoa käytin pajalla, jossa nelipyöräsuuntaus toteutettiin oikein laservehkein (?!). Asentaja totesi kokonaisaurauksen olevan edessä kohdallaan, mutta ikään kuin "siirtyneen kokonaisuudessaan" vähän pieleen. Ei muuta ku ratti suoraan ja kiintoavaimella pyörät oikeaan suuntaan. Tepsi ok. Takapyörät tehtaan spekseissä, poislukien oikean takapyörän pystykallistus, joka oli aivan inasen tehtaan arvojen ulkopuolella.
No, vaihdoin sitten talvirenkaat kesäkumeihin ja kas, sama tilanne toistui uudelleen ja auto oli entistäkin ..skempi ajaa. Ratti vinossa vasemmalle ja luontainen kulkuhalu lähinnä oikealle ojaan, mutta välilä vasemmallekin arvaamattomasti ja koko menoa säestää sivuttaissuuntainen tempominen/keinunta kuin vanteissa olisi sivuttaisheitto monta senttiä.
Mitähän ihmettä on tapahtunut/rikki, kun tollaista tekee..?! Asentaja arveli "kokonaissiirtymän" johtuva ohjausakselin "hyppäyksellä" mikä mun autotietämykseni mukaan on kokolailla hatara veikkaus. Ohjausvaihde rikki, raidetangossa "vikaa" vai raidetangon päät ...skana ja siksi säädöt uudelleen pielessä?
Ottakee kansa kantaa, kiitos! Muuten oikein maukas auto tuntuu jokseenkin jokkisluokan vehkeeltä näillä säädöillä....
