GTV:n talvikäytöstä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

GTV:n talvikäytöstä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joaweste, ajoit ilmeisesti GTV:llä talvenkin? Onko siitä talviautoksi, jäätyvätkö ovi-ikkunat kuinka tehokkaasti kattoon kiinni, aukeavatko lukot jne.? Harkitsen parhaillaan pistänkö tuon oman tönkkösuolattavaksi vai hankinko talveksi jonkun parinsadan korollasunnyn.

Edit: En kehdannut itse vääntää off-topicia ja sitten itkeä siitä muille, eli pistin uuden ketjun pystyyn. -Rasvis
Viimeksi muokannut Rasvis, 13 Huhti 2004, 18:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Asian vierestä; Joaweste, ajoit ilmeisesti GTV:llä talvenkin? Onko siitä talviautoksi, jäätyvätkö ovi-ikkunat kuinka tehokkaasti kattoon kiinni, aukeavatko lukot jne.? Harkitsen parhaillaan pistänkö tuon oman tönkkösuolattavaksi vai hankinko talveksi jonkun parinsadan korollasunnyn.
Kyllä gtv tomi talvella ihan loistvasti. Muistin onneksi suihkuttaa runsaasti aseöljyä lukkoihin ja levittää silikonia ovitiivisteisiin aina kun pesin auton.
Minulla oli auto lämpimässä autotallissa koko talven (sain autotallipaikan muistaakseni 28.11.03) joten sekin varmasti vaikutti jäätymisongelmiin...
Ei edes radioantenni jäätynyt kiinni (siis sellainen ärsyttävä ylös-alas menevä vekotin)
______________________________________

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ihme jos se moottoriantennikin toimi talvella :shock: Täytyy varmaan omassa autossa hirttää se sulakkeen poistolla yläasentoon, autoparka joutuu nimittäin asustamaan taivasalla koko talven. Mitä nyt välillä pääsee firman talliin lämmittelemään.

Ajattelin investoida johonkin koko- tai puolipeitteeseen, viime talvena oli nimittäin riittävästi työtä saada 164:nkin ovet auki. On se vaan hauskaa kun ensin tulee lunta, sitten lauhtuu plussan puolelle ja sitten iskee kunnon pakkasen. Kuusnepan ovet jäätyivät aina hassunhauskasti kattoon kiinni. GTV:n karmittomat klasit tuskin kestävät riuhtomista.

Kai se auto sitten pitää suolata... Mitenköhän Getvosen saa talvisin tuohon taloyhtiön parkkipaikalle? Tahtoi 164:nkin pohja hipoa kinosta siihen kiveykselle yrittäessä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:. GTV:n karmittomat klasit tuskin kestävät riuhtomista.
Käytin kyllä sitä silikonia aika reilusti :wink:
______________________________________

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Isot pojat sanoivat että tiivisteitä pitää uittaa silikonissa jo senkin vuoksi, etteivät lasit natise ajon aikana. Ja isot pojathan ovat aina oikeassa, ovathan ne... isoja :wink:

Eikös muuten joissakin vuosimalleissa ikkunoiden pitäisi laskeutua vähän alaspäin sulkemisen ajaksi ja nousta sitten taas uudelleen ylös? Mitenköhän mahtaa toimia talvella?

Alkoi vaan tuo yleinen talvitoimivuus epäilyttämään, kun heti ensimmäisen ulkona yövytyn (siis auto, en minä) yön jälkeen oli ovet ja lukot jäässä. Sisäpuoliset lukkonupit pomppasivat kaukoavauksen jälkeen heti takaisin kiinni eli nähtävästi mekanismit jäässä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Alkoi vaan tuo yleinen talvitoimivuus epäilyttämään, kun heti ensimmäisen ulkona yövytyn (siis auto, en minä) yön jälkeen oli ovet ja lukot jäässä. Sisäpuoliset lukkonupit pomppasivat kaukoavauksen jälkeen heti takaisin kiinni eli nähtävästi mekanismit jäässä.
Muista loppukesästä avata oviverhoilut ja rasvata lukkokoneistot. Vähentää kummasti talviongelmia.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ne paneelit pitäisi varmaan muutenkin jossain vaiheessa avata, ovat kuulemma nuo GTV:n vakioämyrit aika onnettomat. Etukäkättimien kooksi on näppärästi valittu 5x7" eli ihan oikeiden kaiuttimien asentamiseksi tarvitaan pientä modifikaatiota.

Saas nähdä milloin on varaa tuohonkin päivitykseen, sen edelle menevät ainakin varashälytin, ruostesuojaus, talvirenkaat ja -vanteet ja lohkolämmitin. Ah suomiautoilun autuutta :?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:talvirenkaat ja -vanteet ja lohkolämmitin.
Relaa, nythän on jo kohta kesä ja talvihilut voi unohtaa hetkeksi 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onneksi näin, jostain pitäis repiä rahaa noihin kilkkeisiin ja tässä on nyt aika laiha budjetti kunnes GTV on kokonaan maksettu. Ensi kesään siis.

Oikeasti olisin tietty halunnut kuusimukisen pannun ja nahkaseslongit, mutta en nyt välitä asua montaa vuotta vuokralla ja maksaa käytettyä autoa. TS:ään riitti rahat paremmin, voi sitten ensi vuonna tehdä jotain peliliikkeitä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Komea peli muuten toi sun uusi alfasi :-D :-D :-D
Onnittelen!!!!

Onko sinulla muuten se 2712 sivuinen saksankielinen GTV/Spider manuaali?

Jos ei niin kokeile tätä,
http://saltgurka.com/~hult/temp/Spider-GTV.pdf

tai tätä,
http://www.groodles.com/gtv/spider-gtv.pdf


Jos ei tomi, pistä mulle osoitteesi pm:llä niin voin polttaa sulle kopion.
______________________________________

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Grazie! Tosin olen vähän kateellinen niistä nahkapenkeistäsi, koneesta nyt puhumattakaan :roll:

Manuaali on jo ja sille oli viikko sitten jo kunnolla käyttöäkin, suurkiitokset linkistä! Oli aika paljon helpompi setviä saksittuja johtosarjoja kun kerrankin oli sähkökaaviot käytettävissä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Voi per#%&%&! Millä ihmeellä GTV:n ovet sais auki, kun nappula menee ihan normaalisti pohjaan ja nousee ylös, mutta mitään ei tapahdu? Lämmitin lukkoa muovipussilla jonka täytin kuumalla vedellä ja sain lukon liikkumaan joten kuten. Lukko kääntyy ihan normaalisti avaimella, mutta ovi ei vaan aukea. Lukko kyllä "nykii" kun käyttää keskulukkoa eli koneisto lienee vielä elossa.. Matkustajan puoleinen lukko on ihan kuollut ja umpijäässä.. Ei tässä muuten olis ihmeempää hätää, mutta hankittiin juuri parempi autopaikka parkkihallista ja pitäis saada getvonen pois ruudusta mahdollisimman pian.. :-D


Edit: Ruiskin vain PALJON lukkosulaa ja tunnin kuluttua lukko aukesi melkein itsestään 8)
Viimeksi muokannut Sleepperi, 01 Marras 2006, 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
TurboKoo
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Syys 2006, 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TurboKoo »

joaweste kirjoitti: Onko sinulla muuten se 2712 sivuinen saksankielinen GTV/Spider manuaali?

Jos ei niin kokeile tätä,
http://saltgurka.com/~hult/temp/Spider-GTV.pdf

tai tätä,
http://www.groodles.com/gtv/spider-gtv.pdf
Ei toiminut kumpikaan. Olisi tarvetta tuollaiselle..
God created turbolag to give NA engines hope. He failed. They didn't get neither hope or chance.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Alkoi vähän turhan paljon kiinnostamaan taas tuo jra:n 3 litranen,kun hintaa on pikkuhiljaa tarkistettu sinne mihin ajattelinkin... Kyllä kai tässä pitää pankkisedältä rueta kyselemään kuulumisia..? :roll:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

joaweste kirjoitti: Onko sinulla muuten se 2712 sivuinen saksankielinen GTV/Spider manuaali?

Jos ei niin kokeile tätä,
http://saltgurka.com/~hult/temp/Spider-GTV.pdf

tai tätä,
http://www.groodles.com/gtv/spider-gtv.pdf
2.712 sivua - kuulostaa mielenkiintoiselta...
Tietääkö kukaan tästä mitään???

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Minulla on luultavasti tuo samainen pumaska PDF-muodossa. Tuli joskus imutettua, kun oli vielä GTV:n hankinta suunnitteilla.
Tuossa on tavaraa 312 megatavun edestä.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Kyseessä on täysin kattava tekninen huoltokäsikirja.
Löytyy myös englanninkielisenä seuraavan sivun kautta:

www[piste]pininfarinaregister[piste]nl/pininforum/viewtopic[piste]php?t=2420

Lataus vaatii hermoja laajakaistallakin.

Vastaa Viestiin