164:seen lisää alaväääntöä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Moron

Meitin juniorin 164:ssa on pojan mukaan liian vähän voimaa alakierroksilla. Kone on 2-litranen TS kasi valve.

Mikä on paras tapa saada lisää voimaa? Kaikki perusjutut on kunnossa kuten tulpat imunokan solenoidi yms.

Toinen juttu mistä saapi takaäänenvaimentimen muualta kuin Motonetista?

hannu
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Rölli ja metsänhenki kirjoitti: Mikä on paras tapa saada lisää voimaa? Kaikki perusjutut on kunnossa kuten tulpat imunokan solenoidi yms.
V6 tai Diesel?

Eihän tuo tessukaan kunnossa ollessaan ole ollenkaan heikko menemään pikkukierroksilla.

Voihan sinne tietty remmiahdinta laittaa jne jos ei vähäpäästöisyys ole esteenä ja alavääntöä halajaa, mutta mitään oikein helppoa konstia ei liene olemassa :?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Rölli ja metsänhenki kirjoitti:Meitin juniorin 164:ssa on pojan mukaan liian vähän voimaa alakierroksilla. Kone on 2-litranen TS kasi valve.
En virittelisi itse mitään, vaan, jos voimaa haluaa, kannattaa siirtyä suoraan V6:een.

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja Monza »

ärrä kirjoitti:
Rölli ja metsänhenki kirjoitti:Meitin juniorin 164:ssa on pojan mukaan liian vähän voimaa alakierroksilla. Kone on 2-litranen TS kasi valve.
En virittelisi itse mitään, vaan, jos voimaa haluaa, kannattaa siirtyä suoraan V6:een.
Kummatkin omistaneena juurikin näin. V6 on ihan eri planeetalta kuin TS.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

V6 :wink: , mutta jos puhutaan tussus... siis tessusta, niin ns. verorele pois (omassa oli punainen rele pelkääjän lattiamaton takana/alla läjellä kojelautaa) ja pelkästään 98:ia tankkiin.
Ero pieni, mutta olemassa oleva.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja Monza »

Alfissimo kirjoitti:V6 :wink: , mutta jos puhutaan tussus... siis tessusta, niin ns. verorele pois (omassa oli punainen rele pelkääjän lattiamaton takana/alla läjellä kojelautaa) ja pelkästään 98:ia tankkiin.
Ero pieni, mutta olemassa oleva.
En muista omassani tuollaista relettä olleen, -92 ja katti, oliko noita alkupään ei kattikoneissa?

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Se rele taitaa olla muuten keltainen ja 98 on jo tankissa kun ei se mosa tai polttoainevemputtimet taida pitkänpäälle sitä viinaa kestää.

Ja kone on katilla varustettu. No jos vaikka ritten nitroo pistäis tankkiin niin....... 8)
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Rölli ja metsänhenki kirjoitti:Se rele taitaa olla muuten keltainen...
Saattoi muuten ollakin enempi oranssin suuntaan. Siitähän onkin jo kymmenen vuotta, kun omasta TS:sta sen aikanaan irti kiskoin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Pitääpä kattoo, onko tossa uudessa relettä. Mullahan on vielä tuo vähemmän tehokkaampi kone squadralla, mutta on kyllä ihan mukavan pirteä. Tosin aika kierroskonehan tuo on, siinä neljäntonnin kieppeillä rupee vetämään. 8)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuli vaan mieleen, että olikohan tuo rele vaan vanhemmissa katittomissa laitteissa :roll: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Alfissimo kirjoitti:Tuli vaan mieleen, että olikohan tuo rele vaan vanhemmissa katittomissa laitteissa :roll: .
Tällainen käsitys mulla on. Omassa pelissä 155:n motti, mutta voihan tuon releen huvikseen tarkastaa.

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Kyl se rele siellä on riippumatta onko katti vai ei.
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja willez »

Squadra chippi vois olla ainut "järkevä" . Ero on pieni,mutta hyöty tulee siinä kun kone kiertää chipillä suunnilleen 7000rpm nykyisen 6400rpm sijaan,niin ylöspäin vaihtaessa kierrokset ei tipu "liian alas" niin jaksaa vetää paremmin.

Omassa oli aikoinaan Squadra chipsi , suora putki (Simons takavaimennin) katinkorvaus putkella. Eihän toi mikään hirveen tykki ollut , mutta jalkoihin ei jääny koskaan.

Löytyi pari vanhaa "testipätkää"

kliks

kliks2

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Alkakierroksilla. ;)

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja willez »

Jalamari kirjoitti:^Alkakierroksilla. ;)
:D Juu ei toi kasitappi mee mihenkää alle 4500rpm , mutta silti puksuttaa eteenpäin alhalla,sitkeyttä siellä on mutta ei räjähtävää voimaa.

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Tarkennatteko vähän sen releen sijaintia, onko se yksittäinen ja mitä se rele ohjaa? Tungin pääni repsikan jalkatilaan kojelaudan alle ja kiepautin päätä 180 astetta ja näkyi vain 2relettä jotka olivat ilmeisesti sisävalojen automatiikka ja keskuslukitus.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Olispa 156:n tessussa edes sen verran vääntöä alhaalla kuin mitä 164/75:ssa... :roll:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Se rele on heti siinä maton reunan takana, palopellin ja maton välissä. Oranssissa jalassa keltainen rele. Se rele ilmeisesti muuttaa jotenkin imunokan solenoidin käyttäytymistä taikka sitten sytytysyksikön kipinän ohjausta. En muista kumpaa. Jos käytti ennenvanhaan 95 niin releen tuli olla paikoillaan. 98 käytettäessä voipi rele olla pois.

Siis jotakin tekemistä ilmeisesti sytytyksen ja nakutuksen kanssa.
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tosiaan maton alla, kuten rölli jo totesikin. Minun muistaakseni muuttaa sytkäennakkoa, jolloin 98:sta saa hyödyn irti. Ysivitosta käyttäessä alkaisi ilman relettä nakuttamaan pahimmassa tapauksessa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jotenkin muistelisin että sama kikkare ohjaisi myös sitä onko ecu open vai closed loopissa?

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja roude »

oisko releellä jtn oikea nimeä tai sarjanumeroa. kiinnostaisi itseäkin aiheeseen hieman perehtyä.. tankkaan aina 98 nimittäin :D

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Kiitti vinkeistä, omasta onkin jo joku sen joskus poistanut :)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: 164:seen lisää alaväääntöä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

roude kirjoitti:oisko releellä jtn oikea nimeä tai sarjanumeroa. kiinnostaisi itseäkin aiheeseen hieman perehtyä.. tankkaan aina 98 nimittäin :D
Jos puhut tuosta signaturen 156:sta niin siitä semmoista on turha etsiä :)

Kuukkeli tietää kertoa aiheesta jotain hakusanoilla fuel quality relay tai fuel quality plug. Ei se mikään rele tai muukaan aktiivinen komponentti oikeasti ole, pelkkä siltauspalikka.

Äkkiä googlettaen kun kikkareen nyppää pois niin käytössä on 98 oktaanisen asetukset open loop-moodissa eli ilman lambdaohjausta (katittoman asetus siis).

Vastaa Viestiin