155 Ohjaustehostimen pumpun liittimet

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasi
Viestit: 6787
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

155 Ohjaustehostimen pumpun liittimet

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Njoo, tuli tilattua tuollanen uusi pumppu saksasta tohon meitin 155 2.0 8v:n

Muuten samanlainen vanhan kanssa mutta letkuliittimet ovat pienemmät kuin alkuperäiset.

Banjopultin kierteet vanhassa:
Tulo: M14
Lähtö: M16

ja tässä uudessa:
Tulo: M12
Lähtö: M14

Eli kokoa pienemmät.

Hydrauliikkaliikkeessä epäilivät että pelkät uudet banjot ei riitä, kun ne ei välttämättä tiivistä koko suurempia liittimiä tarpeeksi.

Eli vaihtoehtona:
Teettää uudet letkut: Tulopuoli on lyhyt tynkä ja helppo tehdä, mutta lähtö taitaa olla suht vittumainen irroittaa?!
Sorvata pumppuun isommat kierteet: Onko edes mahdollista?

Kuulema jotain sovittimiakin olis olemassa, mutta ei kuulema millikierteille joita nämä ovat :crazyeyes:

Mietteitä asian tiimoilta otetaan vastaan :)
Ei alfat enää maistu :(

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: 155 Ohjaustehostimen pumpun liittimet

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Joskus olen samanlaisesta ongelmasta päässyt kuvassa oikealla olevien prikkojen kaltaisilla holkeilla. Prikan uloke siis menee panjoliittimen reikään, prikat tulee molemmille puolin liitintä.
Voi vaatia pidemmän panjo-pultin. Toinen vaihtoehto suurentaa kierteet oikeankokoisiksi, estää vaan lastujen menemisen pumpun sisään. Molemmat vaihtoehdot kaipaavat koneistamon apua, tai ainakin jonkinlaisia työkaluja.

Kuva

Avatar
Pasi
Viestit: 6787
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 155 Ohjaustehostimen pumpun liittimet

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mikä on alfan virallinen suositus ohjaustehostimen öljyksi? ja mahd. luokitus?

Koneistamo epäili että sisällä oli vääränlaiset öljyt.
Ei alfat enää maistu :(

Avatar
Häntsy
Viestit: 188
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: 155 Ohjaustehostimen pumpun liittimet

Viesti Kirjoittaja Häntsy »

Virallista suositusta en äkkiseltään muista, mutta itsellä sisässä Tutelan GI/E ja toiminut hienosti, eikä ole koskaan edes kovimmillakaan pakkasilla ujeltanut tai pitänyt muutakaan ääntä. :)

Avatar
Pasi
Viestit: 6787
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 155 Ohjaustehostimen pumpun liittimet

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Pitäis kait hommata 156 kakkosautoks ni sais enemmän vastauksia ja keskustelua :P

Noh, rakas 155 on taas kunnossa... Öljyt, jäähd.nesteet ja ohjaustehostimen nesteet vihdettu samalla... ei muuta ku kovaa ajoa :D
Ei alfat enää maistu :(

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: 155 Ohjaustehostimen pumpun liittimet

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Myöhässä kuten aina. :lol: joka tapauksessa, 155:n manuaali neuvoo käyttämään Tutela GI/A. Ei tuo GI/E:kään varmaan huono ole.

Vastaa Viestiin