Calixin lohkolämmitin 1,9 JTD:n kylkeen?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
hjpp
Viestit: 1927
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Calixin lohkolämmitin 1,9 JTD:n kylkeen?

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisesta Calixin lohkolämmittimestä?

http://www.calix.fi/consumer/montanvisningar/RE123.pdf

En juurikaan moottorinlämmittimiä ole innostunut käyttämään, mutta kunnollinen lohkoa lämmittävä versio alkoi kiinnostamaan.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Calixin lohkolämmitin 1,9 JTD:n kylkeen?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Moi
Ainakin 1,9 Mjetissä tuon ohjeenkin ( ALFA ROMEO
159 1.9 JTDm 2006--> ) mukaan letkulämppäriä ehdottavat...

Letkulämmitin pelannut melko hyvin 156 JTD:ssäni, toki perinteisen lohkolämppärin olisin
minäkin halunnut... vaihtoehtoina oli vain letku - tai säteilylämmitin.

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Ollie
Viestit: 176
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
Paikkakunta: Tampere

Re: Calixin lohkolämmitin 1,9 JTD:n kylkeen?

Viesti Kirjoittaja Ollie »

Minulla on ollut pari talvea tuo Calixin lohkolämmitin 159 1,9 dieselissä.
Ihan hyvin lämmittää. Tosin normaalisti auto yöpyy lämpimässä hallissa, joten minulla lämmitys pääasiassa työpäivän jälkeen työpaikan pihassa.

Avatar
hjpp
Viestit: 1927
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Calixin lohkolämmitin 1,9 JTD:n kylkeen?

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^Tackar. Vikailmoituksia tai muita murheita ei lie siis ollut?

^^Tuo on ihan oikea lohkon kylkeen, ei letkuun, asennettava versio. 159:n ja 156:n JTD-pannut eroavat toisistaan jonkin verran, sillä GT:n moottorissa en nähnyt tuossa kohti asennuspaikkaa lohkon kyljessä.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Calixin lohkolämmitin 1,9 JTD:n kylkeen?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

hjpp kirjoitti:^Tackar. Vikailmoituksia tai muita murheita ei lie siis ollut?

^^Tuo on ihan oikea lohkon kylkeen, ei letkuun, asennettava versio. 159:n ja 156:n JTD-pannut eroavat toisistaan jonkin verran, sillä GT:n moottorissa en nähnyt tuossa kohti asennuspaikkaa lohkon kyljessä.
Joo, oikeassa olet. Katsoinkin tuon liitteen 159-kuvan asennuspaikan epähuomiossa väärin.

Juha
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Ollie
Viestit: 176
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
Paikkakunta: Tampere

Re: Calixin lohkolämmitin 1,9 JTD:n kylkeen?

Viesti Kirjoittaja Ollie »

Joo, oikea lohkolämmitin, ei ole aiheuttanut mitään vikailmoituksia tai muita murheita. Alla näkyy asennuspaikka:
Liitteet
159 (Small).jpg
159 (Small).jpg (41.61 KiB) Katsottu 1596 kertaa

Avatar
hjpp
Viestit: 1927
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Calixin lohkolämmitin 1,9 JTD:n kylkeen?

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Kiitos. Näyttääpä tuo kuvassa yllättävän ahtaalta verrattuna tilaan ennen asennusta.

Avatar
hjpp
Viestit: 1927
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Calixin lohkolämmitin 1,9 JTD:n kylkeen?

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Edes tämä asia on nytkähtänyt eteenpäin. Kolo oli ahdas oikeastikin, mutta lyhennetyllä poranterällä sai tarvittavan reiän aikaiseksi ja homman etenemään. Nettoaika asennukselle ihmettelyineen oli nelisen tuntia. Se jakautui suunnilleen seuraavasti:

Jäähdytysnesteen tyhjennys, täyttö ja ilmaus ~1,5 h.
Pohjalevyn, imuputken jne. irrotus ja asennus ~½ h.
Passelin työkalun suunnittelu ja valmistus pakkaspropun poistoon ~½ h.
Asentelua, nysväystä ja ihmettelyä ~1½ h.

Homma lie onnistui, kun mikään ei vuoda, tietokone ei urputa, autosta ei saa sähköiskua ja pannu lämpenee.

Vastaa Viestiin