Jakopää 156 2.4JTD 10V CF2/CF3

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8707
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Jakopää 156 2.4JTD 10V CF2/CF3

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Otetaas tällaiselle uusi ketju, kun tulikin itselle ajankohtaiseksi, enkä osaamattomana ainakaan löytänyt suoraa ketjua aiheesta.

Onko jakopääremontissa jotain normaalista poikkeavaa huomioitavaa? Ajattelin, että jostain keräisi uskallusta tehdä itse, niin että saisi ylipuhuttua jonkun osaavamman avustamaan (lue: neuvomaan :wink: ), muttei kuitenkaan tekemään puolesta.

Onko CF2 ja CF3 koneiden jakopäässä jotain eroja, etteikö samat osat kävisi? EPERin mukaan samat palikat menee cf2:een ja cf3:een, mutta silti esim. Mister-auto tarjoaa moniurahihnasarjaa alkaen vasta 4/2000.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1836
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Jakopää 156 2.4JTD 10V CF2/CF3

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Minulla ei ole kokemusta 156sta, mutta tuo minun 166 -99 taitaa olla hyvin samanlainen. Minulla on kampiakselin päässä oleva apuhihnapyörä ribe-kantaisilla pulteilla kiinni, se oli ensimmäisellä kerralla vähän hankalaa. Helppohan tuo 10V jakopää muuten on, kiristimessä on sellainen viisari josta näkee sopivan kireyden.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11363
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Re: Jakopää 156 2.4JTD 10V CF2/CF3

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Muuten helppo homma mutta 156:ssa tila on todella kortilla. Joku hihnapyöristä oli niin ahtaasti ettei pulttia tahdo mahtua aukaisemaan edes meisselipalalla ja kiintoavaimella, palaa pitää rälläkällä lyhentää ellei halua murjoa pyöränkotelon peltejä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8707
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Jakopää 156 2.4JTD 10V CF2/CF3

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä tähän ketjuun jatkoa ja kokemuksia saa laittaa, mutta itse en omaani vaihda, koska sain sen verran hyvän tarjouksen hihnaremontista toisen tekemänä.
Samalla keikalla menee kuulemma myös helman ruostereikäkin, joten tarjoukseen on tartuttava.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin