Eipä oo pahemmin tullut näitten kanssa temuttua
156: Mikä kaapeli ja mistä
Valvoja: Moderators
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
156: Mikä kaapeli ja mistä
kannattaa hommata, että pääsee ihmettelemään -98 156 TS:n sielunelämää? Ja mistäpäin autoa löytyy diagnoosipistoke? Millä ohjelmalla pääsee kiinni ABSään? Vai onko näistä keskusteltu jo aiemmin kyllästymiseen asti
Eipä oo pahemmin tullut näitten kanssa temuttua
Yhteen Pontiaciin tinailin kaapelin itse ja jollain MS-DOS softalla pääsi katsomaan koodit...
Eipä oo pahemmin tullut näitten kanssa temuttua
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Näitä on todella puitu paljon, silti kysymys on hyvä. Tämä postaus on kysyjälle aivan turha, mutta joku näiden kanssa enemmän sörkkinyt voisi FAQ osioon aloittaa jonkin sortin kaapeli, softa, kone, ym yhdistelmien listausta. Helpottaisi varmasti monen foorumilla vierailevan elämää kun ei tarvitsisi arpoa ja lukea 40 sivua tekstiä eri diagnostiikkatavoista.
- fahlsjy
- Viestit: 1753
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Joo, haulla kyllä löytyy... mutta tinailla ei kait nykyään paljo kannata kun valmiinakin löytyy aikas edukkaasti http://www.e-ville.com/fi/18-obd-kaapel ... -scan.html
Ohjelmia löytyyy rahalla ja ilman, esim. http://www.multiecuscan.net/ tai http://dnecudiag.codeplex.com/releases/view/97118
Eiköhän noilla eväillä tessunkin sielunelämää pääse ihmettelemään.
Pari vuotta uudemmasta V6:sta pistoke löytyy ratin vasemmalta puolen paneelin takaa (pitää irroittaa se paneli, alareunasta nykäset niin lähtee) oliskohan samassa paikassa sullakin
Ohjelmia löytyyy rahalla ja ilman, esim. http://www.multiecuscan.net/ tai http://dnecudiag.codeplex.com/releases/view/97118
Eiköhän noilla eväillä tessunkin sielunelämää pääse ihmettelemään.
Pari vuotta uudemmasta V6:sta pistoke löytyy ratin vasemmalta puolen paneelin takaa (pitää irroittaa se paneli, alareunasta nykäset niin lähtee) oliskohan samassa paikassa sullakin
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Shakal oli melko lailla asian ytimessä
Kiitoksia fahlsjy linkistä, pitääkin tilata samantien tommoinen. Ja mitään muita adaptereita ei tarvi tämän lisäksi? dnecudiagia jo vähän tutkailin eilen. Mutta mistä tietää oikeat asetukset ohjelmaan? Kokeilemalla? Voiko epätoivoinen säätäjä saada vaikka ecun sekaisin? tai airbagin naamalle
Kai tää tästä selviää pikku hiljaa 
Kiitoksia fahlsjy linkistä, pitääkin tilata samantien tommoinen. Ja mitään muita adaptereita ei tarvi tämän lisäksi? dnecudiagia jo vähän tutkailin eilen. Mutta mistä tietää oikeat asetukset ohjelmaan? Kokeilemalla? Voiko epätoivoinen säätäjä saada vaikka ecun sekaisin? tai airbagin naamalle
- palkus
- Viestit: 5577
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
juu, siellä on sellaaanen testaa turvatyynysi valinta
Ja sitten vakavampaa: taitaa siinä panelissa olla myös se yksi sormin avattava ruuvi.
- fahlsjy
- Viestit: 1753
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Jep.Mukana tulee myös minidisc jossa tarvittavat ajurit yms.Ja mitään muita adaptereita ei tarvi tämän lisäksi?
Aikas kivuttomasti ja loogisesti kokeilemalla löytyMutta mistä tietää oikeat asetukset ohjelmaan?
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Pari iltaa on nyt arvottu kaapelin ja Multiecuscanin kanssa, mutta ei vaan löydy yhteyttä
USB-portin COM-ajurit hain netistä kun kun kaapelin mukana tullut CD olikin tyhjä CD-R
Latency on ohjeen mukaan laitettu pienimmälle mahdolliselle, Multiecuscan tunnistaa kaapelin ja testit menee OK, mutta ei vaan saa yhteyttä. Mitä mä en osaa? Kaapelissa on neliasentoinen kytkin jonka alla lukee KKL/engine airbarbag ABS ja sitten on numerot 7 3 1/9 12/13 Noi on vissiin valintoja sitä varten mihin boksiin koitetaan päästä kiinni, ei tunnu olevan vaikutusta. Pitääkö COM-portin arvoja käydä muuttamassa? Oletuksilla olen koittanut, paitsi latency ohjeen mukaan pienimmäksi. Help
Airbägiin pitäisi ekaks päästä käsiksi....
Paikalla
- Aquatica
- Viestit: 15201
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12 "Perintö/Saparo2"
Citroén C5 1.8 16v '02 "Sinikka"
Ford Focus C-Max 1.6 '05 "Romu"
Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Tarkista nyt "vielä kerran" asetukset. Etenkin valittu COM-portti, että on ihan oikeasti se kaapelin virtuaaliadapterin portti (jos on siis USB-naru) ja tarkista sen USB-portin asetusten kautta ne COM-asetukset... Vielä kerran.
Ja muistithan laittaa autoon virrat päälle kun yhdistit?
Anycase, tarkista myös baudrate sieltä "FPDI" (tmv?)-ajurin asetuksista. Kun oli ELM327-klooni, piti baudrate laittaa 38400:aan tai 112000:een, jotta yhteys pelitti. Latenssiasetuksiin ei silloin tarvinnut koskea sen enempiä...
Ja kun sulla on kerta oikea kaapeli (KKL), kokeile huvikses dnecudiagilla.
Ne dippiasetukset on tosiaankin sen mukaan, että mihinkäö halutaan yhdistää; ECU, ABS, Airbag... Ja taitaa olla nuokin vielä monelle eri valmistajalle saataville saatettu.
Ja muistithan laittaa autoon virrat päälle kun yhdistit?
Anycase, tarkista myös baudrate sieltä "FPDI" (tmv?)-ajurin asetuksista. Kun oli ELM327-klooni, piti baudrate laittaa 38400:aan tai 112000:een, jotta yhteys pelitti. Latenssiasetuksiin ei silloin tarvinnut koskea sen enempiä...
Ja kun sulla on kerta oikea kaapeli (KKL), kokeile huvikses dnecudiagilla.
Ne dippiasetukset on tosiaankin sen mukaan, että mihinkäö halutaan yhdistää; ECU, ABS, Airbag... Ja taitaa olla nuokin vielä monelle eri valmistajalle saataville saatettu.
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
COM-portin tarkastin n+1 kertaaAquatica kirjoitti:Tarkista nyt "vielä kerran" asetukset. Etenkin valittu COM-portti, että on ihan oikeasti se kaapelin virtuaaliadapterin portti (jos on siis USB-naru) ja tarkista sen USB-portin asetusten kautta ne COM-asetukset... Vielä kerran.
Ja muistithan laittaa autoon virrat päälle kun yhdistit?
Anycase, tarkista myös baudrate sieltä "FPDI" (tmv?)-ajurin asetuksista. Kun oli ELM327-klooni, piti baudrate laittaa 38400:aan tai 112000:een, jotta yhteys pelitti. Latenssiasetuksiin ei silloin tarvinnut koskea sen enempiä...
Ja kun sulla on kerta oikea kaapeli (KKL), kokeile huvikses dnecudiagilla.
Ne dippiasetukset on tosiaankin sen mukaan, että mihinkäö halutaan yhdistää; ECU, ABS, Airbag... Ja taitaa olla nuokin vielä monelle eri valmistajalle saataville saatettu.
Autossa oli virrat päällä, tarkistin senkin vielä virtalukolta katsomalla, en uskonut merkkivaloihin
Toi baudrate vois olla syyllinen, tais jäädä oletusasetukselle 9600....
Kokeilin tolla dnecudiacillacin, en päässyt puusta pitkään. sitte tuli kylmä ja piti lähteä saunaan
Multiecuscanin ohjeissa puhutaan kaapelin puukottamisesta tai adapterien rakentamisesta eri bokseja varten. korvaakos noi dipit tuon kokonaan?
Jatkuu illalla, nyt tarvis vissiin tehdä töitä
- AlfaTom
- Viestit: 2876
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Fiat Punto 1.2 60 2000 - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Itse tappelin tuon yhteysongelman kanssa kunnes alkoi pelittää. En muista tarkkaan, mutta koneen laitteistoasetuksista kävin laittamassa sen COM-portin vastaamaan ohjelman pyytämää porttia. En ole tietokoneasiantuntija, mutta jotenkin noin se alkoi toimia. Moottorin ECU:n tutkimiseen en tarvi adapteria, airbagiin tarvii vai olikos se ABS? Ei tullut merkattua adapteriin kun viimeksi kokeilin.
Alfa164Super3.0A Fiat Punto 1,2
La vita è
La vita è
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Kun ei niin ei
Eka vapaa COM-portti on COM9, sen USB-serial muuntaja ottaa käyttöön. Sama käytössä Multiecuscanissa. Kokeiltu nopeuksia 115200-14400 kaikilla kaapelin kytkimen asennoilla scannaamalla Multiecuscanilla. Ei vaan ota yhteyttä. kokeilin dnecudiagilla, ei onnea. Jossain vaiheessa jotain yhteyttä on oltava olemassa, mittaristossa syttyy ABS-valo hetkeksi palamaan
Mitä tehdä? uhraanko kanan ja tanssin kaapelin ympäri muutaman voodoo-askeleen
En luullut ihan näin tupes olevani, yleensä tietokoneitten kanssa pärjään hyvin
Mitä tehdä? uhraanko kanan ja tanssin kaapelin ympäri muutaman voodoo-askeleen
En luullut ihan näin tupes olevani, yleensä tietokoneitten kanssa pärjään hyvin
Paikalla
- Aquatica
- Viestit: 15201
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12 "Perintö/Saparo2"
Citroén C5 1.8 16v '02 "Sinikka"
Ford Focus C-Max 1.6 '05 "Romu"
Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
^
Sullahan oli joku kiinakaapeli? Voiskohan olla viallinen.... Ja kyllä, dipit korvaa täysin nuo puukotukset. Dippien asennoilla on merkitystä aika isostikin, mutta mutta... jotain todella outoahan tuo on, jos et olisi ihan noin kaukana voisin huvikseni tulla ihmettelemään
Nyt kun asiaa tosissani muistelen, niin olikohan tuossa joku tällainenkin hauskuus: ECU juttelee nopeudella X, kaapelin/testerin pitää ymmärtää nopeutta X-jotakin tai X+jotakin, tai jotakin siltä väliltä - samalla pitää comiportti saaha toimimaan.... Norton (Symantec) oli myös jollekkin aiheuttanut ongelmia toiminnassa; yrittänyt ilmeisesti skannata usbin läpi kulkevaa sarjadataa "tai jotain yhtä fiksua". Eli jos tuollanen on niin tietty siinä vielä yksi vaihtoehto kokeilla, mutta muuten alkaa loppumaan ideat näin ei-paikallisesti tutkittuna
Sullahan oli joku kiinakaapeli? Voiskohan olla viallinen.... Ja kyllä, dipit korvaa täysin nuo puukotukset. Dippien asennoilla on merkitystä aika isostikin, mutta mutta... jotain todella outoahan tuo on, jos et olisi ihan noin kaukana voisin huvikseni tulla ihmettelemään
Nyt kun asiaa tosissani muistelen, niin olikohan tuossa joku tällainenkin hauskuus: ECU juttelee nopeudella X, kaapelin/testerin pitää ymmärtää nopeutta X-jotakin tai X+jotakin, tai jotakin siltä väliltä - samalla pitää comiportti saaha toimimaan.... Norton (Symantec) oli myös jollekkin aiheuttanut ongelmia toiminnassa; yrittänyt ilmeisesti skannata usbin läpi kulkevaa sarjadataa "tai jotain yhtä fiksua". Eli jos tuollanen on niin tietty siinä vielä yksi vaihtoehto kokeilla, mutta muuten alkaa loppumaan ideat näin ei-paikallisesti tutkittuna
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Aitoa kiinanrautaa juuAquatica kirjoitti:^
Sullahan oli joku kiinakaapeli? Voiskohan olla viallinen.... Ja kyllä, dipit korvaa täysin nuo puukotukset. Dippien asennoilla on merkitystä aika isostikin, mutta mutta... jotain todella outoahan tuo on, jos et olisi ihan noin kaukana voisin huvikseni tulla ihmettelemään
Nyt kun asiaa tosissani muistelen, niin olikohan tuossa joku tällainenkin hauskuus: ECU juttelee nopeudella X, kaapelin/testerin pitää ymmärtää nopeutta X-jotakin tai X+jotakin, tai jotakin siltä väliltä - samalla pitää comiportti saaha toimimaan.... Norton (Symantec) oli myös jollekkin aiheuttanut ongelmia toiminnassa; yrittänyt ilmeisesti skannata usbin läpi kulkevaa sarjadataa "tai jotain yhtä fiksua". Eli jos tuollanen on niin tietty siinä vielä yksi vaihtoehto kokeilla, mutta muuten alkaa loppumaan ideat näin ei-paikallisesti tutkittuna
Eihän Keravalta oo kuin reipas pyrähdys meille
- Finest
- Viestit: 3237
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
^taisi niissä ohjeissa olla, että virusturvat pois ja samoiten kaikki virransäästöt pois.
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
AVG mulla tässä pyörii, pitääpä kokeilla ilman. Samalla vois virransäästöjäkin katsoa, ei mitään hajua missä säädöissä tää kone on...
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4146
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Jokuhan siellä koneen puolella nyt mättää koska oman muistin mukaan dip asennoista/adapterista riippumatta ecu kyllä vastaa. Latenssia herjaa omanikin aina, mutta pelittää silti. Jos sulla on useampi usb paikka niin kokeile ne kaikki. Helpottaisi tietty jos on reissua muualle suomeen tai joku löytyy lähistöltä jolla toimiva setti. Niin kuin jo sanottukin niin joku portti asetus ongelma tai tietoturvaohjelma blokkaa..?
Ayrton Senna da Silva forever
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Taas testattiin:
AVG pois päältä, toiseen USB-koloon kiinni, eri COM-portti, Multiecuscanin poisto ja uudelleenasennus, eri nopeuksia COMille, USB/serial ajurien poisto ja uudelleenasennus, dippikytkintä eri asentoon. Ei vaikutusta. Tarvis päästä kokeilemaan jollain koneella jolla on päästy ECUun kiinni tota omaa kaapelia, tietäispähän kannattaako jatkaa pään seinään lyömistä
Pitää vielä koittaa toisella koneella jos siinä pelais
AVG pois päältä, toiseen USB-koloon kiinni, eri COM-portti, Multiecuscanin poisto ja uudelleenasennus, eri nopeuksia COMille, USB/serial ajurien poisto ja uudelleenasennus, dippikytkintä eri asentoon. Ei vaikutusta. Tarvis päästä kokeilemaan jollain koneella jolla on päästy ECUun kiinni tota omaa kaapelia, tietäispähän kannattaako jatkaa pään seinään lyömistä
Pitää vielä koittaa toisella koneella jos siinä pelais
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Jääkö laitehallintaan laitteita keltaisella pallolla?
Eli tunnistaako kone sen piuhan oikein/onko sille oikeat ajurit?
Onko tuo piuha siis suora obd-usb piuha?
Eli tunnistaako kone sen piuhan oikein/onko sille oikeat ajurit?
Onko tuo piuha siis suora obd-usb piuha?
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
laitehallinta on ihan puhdas, kaikki on ainakin sen mukaan asennettu OK. Ja piuha on obd-usb, threadin neljännessä postauksessa olevan linkin takaa löytyvä. Kokeilen tänään vielä toisella koneella jos olis onnee. Jos ei niin 

-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Kai toi kaabeli on särki. Toisella koneella kokeilin tänään, Symantekin otin pois päältä ja kokeilin eri nopeuksia. Ei onnaa. ABSsään kun koittaa ottaa yhteyttä ABS-valo ja jarruhuomiovalo syttyy mittaristossa kaks kertaa muutamaksi sekunniksi, mutta siihen se jää. ECU not found tms herja tulee Multiecuscanin näytölle.
Mistäs sitten tilataan seuraava naru?
Mistäs sitten tilataan seuraava naru?
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Onko siis tuo piuha tämä, mikä tuolla linkissä on mainittu?
http://www.e-ville.com/fi/18-obd-kaapel ... -scan.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.e-ville.com/fi/18-obd-kaapel ... -scan.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Just sama.
Olisko Lahden seudulla ketään jolla olis toimiva kaapeli, pääsis kokeilemaan onko omassa tietokoneessa vikaa vai kaapelissa? Tai toisinpäin, varmasti auton kanssa jutteleva tietokone johon vois tökätä tuon mun kaapelin koemielessä kiinni. Airbägin valo kaipais vähän huomiota
Ja kuulemma nykii ajaessa
Olisko Lahden seudulla ketään jolla olis toimiva kaapeli, pääsis kokeilemaan onko omassa tietokoneessa vikaa vai kaapelissa? Tai toisinpäin, varmasti auton kanssa jutteleva tietokone johon vois tökätä tuon mun kaapelin koemielessä kiinni. Airbägin valo kaipais vähän huomiota
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Antakee nyt hyvät ihmiset vinkkejä
Kaapeli tarvis löytää, mistä sais toimivan? Saa tarjota jos on vaikka jäänyt itselle ylimääräiseksi....
Paikalla
- Aquatica
- Viestit: 15201
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12 "Perintö/Saparo2"
Citroén C5 1.8 16v '02 "Sinikka"
Ford Focus C-Max 1.6 '05 "Romu"
Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Tällainen taisi olla minuul sillon joskus. Toimi, mutta hiiiidas. Ja FES toimi, ei muut...
http://dx.com/p/elm327-usb-vehicle-obd- ... tool-28528" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin maksoin itse muistaakseni n. $16 siitä. Tarkistelen vielä jos löytäisin vahingossa vaikkapa kuitin tuotenumerolla
Tarkistin: Tuo on se täysin sama laite kuin minkä hommasin vuonna 2010. Lisäksi se olikin peräti $30 silloin, eikä $20.
http://dx.com/p/elm327-usb-vehicle-obd- ... tool-28528" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin maksoin itse muistaakseni n. $16 siitä. Tarkistelen vielä jos löytäisin vahingossa vaikkapa kuitin tuotenumerolla
Tarkistin: Tuo on se täysin sama laite kuin minkä hommasin vuonna 2010. Lisäksi se olikin peräti $30 silloin, eikä $20.
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Mihis hukkasit omas? Ja kuinka hidas on hiiidas?
Pääsikö tolla kiinni moottoriin, airbagiin ja ABSiin?
Paikalla
- Aquatica
- Viestit: 15201
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12 "Perintö/Saparo2"
Citroén C5 1.8 16v '02 "Sinikka"
Ford Focus C-Max 1.6 '05 "Romu"
Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Ilman modausta tuolla pääsee kiinni moottoriin. Modattuna (eli olikohan pinnit 3, 7 ja 11 oikosuljetaan keskenään --- EN OLE VARMA TÄSTÄ) pitäisi toimia ihan normaalisti.
Hidas tarkoittaa sitä, että piti säätää hetki ennenkuin FES suostui saamaan yhteyden. Valitteli latenssista ennen tuota ja siihen käytin niitä sinulle kertomiani säätöjä, jotta alkoi pelaamaan. Sittenhän se toimikin oikein loistavasti "plug & play"-meiningillä tuosta hetkestä eteen päin.
EDIT:
Myin omani Wariolle, kun en enää itse tarvinnut...
Hidas tarkoittaa sitä, että piti säätää hetki ennenkuin FES suostui saamaan yhteyden. Valitteli latenssista ennen tuota ja siihen käytin niitä sinulle kertomiani säätöjä, jotta alkoi pelaamaan. Sittenhän se toimikin oikein loistavasti "plug & play"-meiningillä tuosta hetkestä eteen päin.
EDIT:
Myin omani Wariolle, kun en enää itse tarvinnut...
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Ok, kiitoksia tiedoista. Noita modausohjeita olen kyllä lueskellutkin, ostamassani kaapelissa oli tuo hoidettu valintakytkimellä mutta toimivuutta en siis ole päässyt kokeilemaan
Ei jaksais taas arpoa kiinasta tilaamisen kanssa, kukas näitä suomessa myy? Toki ne maksaa enemmän mutta takuut/palautukset toiminee nopeemmin/paremmin?
Ei jaksais taas arpoa kiinasta tilaamisen kanssa, kukas näitä suomessa myy? Toki ne maksaa enemmän mutta takuut/palautukset toiminee nopeemmin/paremmin?
Paikalla
- Aquatica
- Viestit: 15201
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12 "Perintö/Saparo2"
Citroén C5 1.8 16v '02 "Sinikka"
Ford Focus C-Max 1.6 '05 "Romu"
Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Dealextremellä toimii palautus hyvin, ainakin omin kokemuksin. Kun olet saanut (viikkojen odotuksen jälkeen) tavaran ja se ei toimikaan, ilmoitat niille ja haluavat ehkä että lähetät takaisin - ja saat rahat takaisin. Kiinaan lähetys ei vaan taida ilmaista olla.
Suomessa on sitten mm. Elekma http://www.elekma.com/usb_-_obd2_kaapeli" onclick="window.open(this.href);return false; ja sitten vaikkapa obd.fi, missä on ainakin foorumilla suomalaisia... Uskoisin, että noilta myös saa ihan oikeata ELMiä (vaikka todella hämää, että <50eur ELM327 v1.4??), vaikkakaan en tiedä. http://www.obd.fi/index.php?option=com_ ... &Itemid=29" onclick="window.open(this.href);return false; on suora linkki heidän verkkokauppapuolelleen, josta löytyy myöskin tuota KKL:ää ja muita.
Suomessa on sitten mm. Elekma http://www.elekma.com/usb_-_obd2_kaapeli" onclick="window.open(this.href);return false; ja sitten vaikkapa obd.fi, missä on ainakin foorumilla suomalaisia... Uskoisin, että noilta myös saa ihan oikeata ELMiä (vaikka todella hämää, että <50eur ELM327 v1.4??), vaikkakaan en tiedä. http://www.obd.fi/index.php?option=com_ ... &Itemid=29" onclick="window.open(this.href);return false; on suora linkki heidän verkkokauppapuolelleen, josta löytyy myöskin tuota KKL:ää ja muita.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Itse modasin muutama päivä sitten VAG-KKL -kaapelin siten, että juotin pinnit 1,3 ja 7 yhteen. Nyt pääsee normaalitoimintojen lisäksi myös Airbägiin ja ABS:iin käsiksi. Kätevä esim. nollaillessa vikakoodeja ja vikavaloja.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Kaveri lupas lainata jotain sopivaa (ehkä) kaapelia (audimies....) Pitää sen jälkeen varmaan tilata tuolta odb.fi:stä kaapeli. Kypsytti kun tuli kiinasta pari viikkoa eikä sitten toiminutkaan. Olishan siinä ollut takuu mutta ei jaksa muutaman euron takia ruveta lähetteleen ja odotteleen taas viikkotolkulla. Ja tais takuu laueta kun kurkkasin liittimen sisään... 
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
No niin. Kaverin kaapeli kiinni ja heti toimi
Eli obd.fin kaabeli lähtee hetikohta tilaukseen.
Mutta. error codeja löytyi
P0655 Water temperature w. lamp no signal stored
P0170 Lambda sensor intergrator signal high stored
P0340 Camshaft position sensor signal high stored Light ON
P0130 Lambda sensor No signal stored
P1173 FRA autoadapt. parameter (additive) Signal high fatal
Ja nollauksen jälkeen
P0170 Lambda sensor intergrator signal high stored
P1173 FRA autoadapt. parameter (additive) Signal high fatal
Lamdba-arvo oli ~1,2 välillä tippui 1,00 mutta nousi 1,1 -> 1,203
Auto on nykinyt tasakaasulla kaupunkinopeuksissa, satunnaista vedon puutetta risteyksistä lähdettäessä emäntä on myös raportoinut. Olisko lambdan vaihdon paikka?
Mikäs tuo FRA on? Ruiskun merkkivalo (?) palaa moottorin ollessa kylmä, sammuu kun lämpötila nousee
Tää nyt vähän karkas kaapelinvalinnasta....
Mutta. error codeja löytyi
P0655 Water temperature w. lamp no signal stored
P0170 Lambda sensor intergrator signal high stored
P0340 Camshaft position sensor signal high stored Light ON
P0130 Lambda sensor No signal stored
P1173 FRA autoadapt. parameter (additive) Signal high fatal
Ja nollauksen jälkeen
P0170 Lambda sensor intergrator signal high stored
P1173 FRA autoadapt. parameter (additive) Signal high fatal
Lamdba-arvo oli ~1,2 välillä tippui 1,00 mutta nousi 1,1 -> 1,203
Auto on nykinyt tasakaasulla kaupunkinopeuksissa, satunnaista vedon puutetta risteyksistä lähdettäessä emäntä on myös raportoinut. Olisko lambdan vaihdon paikka?
Mikäs tuo FRA on? Ruiskun merkkivalo (?) palaa moottorin ollessa kylmä, sammuu kun lämpötila nousee
Tää nyt vähän karkas kaapelinvalinnasta....
Paikalla
- Aquatica
- Viestit: 15201
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12 "Perintö/Saparo2"
Citroén C5 1.8 16v '02 "Sinikka"
Ford Focus C-Max 1.6 '05 "Romu"
Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
FRA...? Arvailua on, mutta alfa145.comin foorumilta lainattua:
Engine Temperature Sensor Defective
Fuel Pressure Incorrect
Fuel Injectors Leaking
Fuel Injectors Clogged
Incomplete Combustion
Vacuum Leak
Sekä muualta, 147:n tapauksessa arvailtua:
"Rotor Calibration Fault" & throttle pot - sounds like a common theme emerging here. Thanks fella's.
Eli voisikohan olla ihan kaasupolkimen asentotunnistin...?
P0170 = Lambda. Aito bossilainen kiinni, ehkä auttaa ehkä ei. Ainakin kannattaa tarkkailla tilannetta. On kokemuksia. Tuosta, kun se jää, väitän suoraan että vaihtoon se. Äkkiä, ennen kuin katti menee (jos ei ole mennyt jo)
P0340 = nokka-akselin asentoanturi, jotkut muutkin asiat voivat joskus aiheutella. On kokemuksia.
Engine Temperature Sensor Defective
Fuel Pressure Incorrect
Fuel Injectors Leaking
Fuel Injectors Clogged
Incomplete Combustion
Vacuum Leak
Sekä muualta, 147:n tapauksessa arvailtua:
"Rotor Calibration Fault" & throttle pot - sounds like a common theme emerging here. Thanks fella's.
Eli voisikohan olla ihan kaasupolkimen asentotunnistin...?
P0170 = Lambda. Aito bossilainen kiinni, ehkä auttaa ehkä ei. Ainakin kannattaa tarkkailla tilannetta. On kokemuksia. Tuosta, kun se jää, väitän suoraan että vaihtoon se. Äkkiä, ennen kuin katti menee (jos ei ole mennyt jo)
P0340 = nokka-akselin asentoanturi, jotkut muutkin asiat voivat joskus aiheutella. On kokemuksia.
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Toi FRA voi tulla ilmeisesti tulla myös viallisesta lambdasta. Ja tarvikelambdakokeilut on jo diudin kanssa tehty, tais kestää kaks päivää, mätänetin myyjä tuumas että aika pitkään kestikin
Mutta iteppähän ostin
köyhän ei pitäis ostaa halpaa. Heikalta vissiin saa, ja varmaan lähivaraosamyyjältä?
Pitääköhän laittaa emäntä seiskafemmalla töihin, ettei katti ainakaan enempää saa soppaa
Pitääköhän laittaa emäntä seiskafemmalla töihin, ettei katti ainakaan enempää saa soppaa
Paikalla
- Aquatica
- Viestit: 15201
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12 "Perintö/Saparo2"
Citroén C5 1.8 16v '02 "Sinikka"
Ford Focus C-Max 1.6 '05 "Romu"
Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Mikätahansa oikea varaosaliike sen anturin saa. Ainakin, kun osanumeron viet... Bosch ja jotakin. Ei ainakaan AGK:ta (vai AKG, koskaan muista) missään nimessä, mielikuva on siitä, että joku olisi Delphin saanut toimimaan...
Yksi vaihtoehto on katsoa vaikkapa mister-autosta jos sieltä osanumeron saisit, sen kanssa naapurikaupan tiskille. On muuten rasittavia nuo kaikki lambda-ongelmat.
Adaptive FRA antaisi taas vähän osviittaa siitä, että koneen oppimia arvoja - jotka menee takuulla sekaisin, jos on rikkinäistä ilmiä, lambdaa tmv. välissä. ECUreset kannattaa kanssa tehdä heti kun uutta osaa laittaa kiinni, sitten vähän ajelua siellä täällä sekalaisesti.
Yksi vaihtoehto on katsoa vaikkapa mister-autosta jos sieltä osanumeron saisit, sen kanssa naapurikaupan tiskille. On muuten rasittavia nuo kaikki lambda-ongelmat.
Adaptive FRA antaisi taas vähän osviittaa siitä, että koneen oppimia arvoja - jotka menee takuulla sekaisin, jos on rikkinäistä ilmiä, lambdaa tmv. välissä. ECUreset kannattaa kanssa tehdä heti kun uutta osaa laittaa kiinni, sitten vähän ajelua siellä täällä sekalaisesti.
-
vesamaan
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä
Lambada vaihdettu orggikseen Boschilaseen. Autossa oli kiinni joku mikälie, tinatuilla johdoilla. Käynti muuttui, nykiminen hävisi. Jesh!
Tänään tuli postista obd.fi:n kaapeli, hetihän se piti testata. Yhteensä viisi koodia, jotain lambdaan liittyviä, ylikuumenemisvalon häiriö ja nokka-akselin asentotunnistinvirhe. Kuittasin kaikki pois ja nehän pysyi pois
Seuraavaksi pieni tinaus kaapeliin että pääsi airbägiin kiinni, siellä oli virhe pelkääjän puolen bägin johdotuksista, kuittasin pois ja tadaa: Ei enää virhevaloja kojetaulussa!
Vaihdoin vielä palaneen jarruvalopolttimon ja tarkistin että ajovalopolttimot oli oikein paikallaan. Nyt taas kelpaa ajella seuraavaan vikaan asti

Tänään tuli postista obd.fi:n kaapeli, hetihän se piti testata. Yhteensä viisi koodia, jotain lambdaan liittyviä, ylikuumenemisvalon häiriö ja nokka-akselin asentotunnistinvirhe. Kuittasin kaikki pois ja nehän pysyi pois