159 taas kiikarissa..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

Mulla oli jo kertaalleen 159. 2,4 jtdm sw -06. Lupasin pyhästi itselleni etten enää koskaan vaan tässä sitä ollaan.. on se vaan niin pirun kaunis auto. Aikoinani näitä selvittelin vaan en enää muista ja nyt haeskelin vaan en löydä.. eli, onko näissä nyt vuosien saatossa tehty mitään noihin perusongelmiin liittyen? Mullahan meni siitä omasta ohjausvaihde, takajouset, egr, jne. eli kaikki ns. tyyppiviat ja muuta vielä kaupan päälle.. Nyt kattelen jotain -08/-09 ikäistä. Mites noiden varustelu kun näyttää olevan esim. kahdenlaista takapenkkiä, kertooko varustetasosta vai mistä? Onko se blue&me vai mikä lie vakiona jostain vuosimallista alkaen? Kiitos jo etukäteen.
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Joku korjaa jos tarvetta, mutta ymmärtääkseni tuo takapenkkien muotoilu muuttui "huonompaan" MY08-versioissa, jossa yhteydessä 2.4 manuaali-JTD muuttui 210 heppaiseksi Q-Tronicin edelleen pysyessä 200 heppaisena. Noita vanhempiakin versioita tosin myytiin vielä pitkään ilmeisesti -09 puolellakin vanhaa varastoa. Jos mistään muusta ei tunnista, niin otteessa olevasta teholukemasta. Bensakoneissa sitten en sanokaan, mistä erottaa tuon MY08-version, muusta kuin takapenkeistä. Muuttuikohan takakontin avaus luukun logoon avausnapin poistuessa peilin yläpuolelta, vai oliko tämäkin vain SW:n ominaisuus.

Etupenkkien osalta olen varuste-eroja olen huomannut siten, että etupenkkiä on kahta erilaista. Nämä verisot tunnistaa sivulla olevien säätövipujen määrästä, paremmassa kaksi, jolla saa etu- ja takareunat säädettyä erikseen. Peruspenkissä vain yksi, josta säätyy pelkkä korkeus. Kahden vivun penkissä takareunan myös saa alemmas, joka 159:n tapauksessa olisi itselleni nimenomaan kriittinen tekijä ostovaiheessa siten, että siinä pitäisi olla tuo kahden vivun penkki.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

^Kiitos vinkeistä :-D Mites tekninen puoli, se kiinnostaa erityisesti - onko noihin tyyppivikoihin tullut parannusta vuosien saatossa? Jos, niin milloin ja mitä? Niin ja manuaalivaihteisto oli siinä nollakutosessa kyllä suorastaan surkea.. onkohan noissa eroja vuosimallien suhteen, esim. kytköksissä tuohon tehomuutokseen, tms.?
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Täällä foorumilla matkan varrella kirjoitetuista teksteistä olen antanut itselleni ymmärtää, että siinä 210 heppaisessa olisi saatu alavääntö huomattavasti paremmaksi aiempaan verrattuna. Ilmeisesti myös EGR-venttiili on kokenut matkan varrella jotain muutoksia, joka tuohon vaikuttaa ja ohjausvaihde ilmeisesti on vaihdettu paremmaksi.
Äänieristystä ilmeisesti on karsittu noissa uudemmissa, koska on myös muuttunut tuon MY08 muutoksen yhteydessä kevyemmäksi.
Minähän tosiaan höpisen tässä nyt vailla oman kokemuksen tuomaa varmuutta ja odotan, että joku muukin kertoisi jotain 8).
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

EGR ainakin hajosi omastani, muusta en tiedä mutta alle 100tkm ajettuna ja vaihtoon meni. Alavääntökin oli kyllä dieseliksi todella surkea ennen lastuttamista, sen myötä onkin sitten kadonnut kaikki nykimiset ja tökkimiset. Kuin myös EGR ongelmat.

En ole sillä 200 heppaisella ajanut niin en tiedä mitä eroja noissa on.
Life is too short to drive boring cars.

Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

^Ohjelmoitiinko sulta egr pois toiminnasta lastutuksen yhteydessä?
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Kyllä. On vaan vaan 3% auki koko ajan.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Käsittääkseni 2.0 jtdm:ssä on pystytty ratkomaan suurin osa dpf ja egr ongelmista... kandee kattoo myös niitä! Pitää tosin muistaa ettei nykydiiseliä voi oikein käyttää jatkuvassa taajama-ajossa. Kyllä se hyväkin järjestelmäkin menee sillä rikki.

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja AAW »

Mun duuni auto 159 2.0 JTDm on toiminut moitteetta kohta kolme vuotta ja 102tkm, ainoat "kulutusosat" mitä on vaihdettu on yksi satsi jarrupaloja, etupyörän laakeri ja ylätukivarsi, sekä etupyörän abs anturi laakerin takia. Kerran on hiukkasloukusta valittanut mutta se meni itsekseen ohi. Tilasin just uuden 159:n niin vanha vapautuu Toukokuun lopulla jos joku on kiinnostunut.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

^Sehän tekee ilmoituksen jos DPF poltto jää kolme kertaa kesken eikä saa sitä tehtyä loppuun. Ilmoitus poistuu kun poltto saadaan suoritettua. Ja tarvitsiko nyt 4 vai 5 käynnistys ja ajokertaa, tai jotenkin sillein.

Itsellänikin menee tuo dieseli melko hukkaan kun ajan pelkkää nurkka ajoa mutta toistaiseksi on toiminut hyvin ja ei ole sen takia ainakaan vikoja ilmennyt. Huhtikuussa ostettu auto ja olen kyllä ollut kaikin puolin tyytyväinen, lämpenee talvella suht rivakasti, eikä se EGR:n poistaminen kyllä minun mielestäni ole radikaalisti hidastanut lämpenemistä mistä on ollut puhetta, tai enhän minä oikeastaan tiedä kun en ole koskaan toimivalla EGR:llä talvella ajanut :-D Mutta ei ainakaan häiritsevästi, sanotaanko nyt näin.

Bensakoneisena omistin 3.2 V6. Jos sellaista suunnittelet niin bensaa saa sitten varautua ostamaan, ei mitenkään pihi peli sen suhteen missään ajotilanteessa.
Life is too short to drive boring cars.

Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

Bensakone ei valitettavasti tule kysymykseen, tulee ajoa sen verta paljon :( Noi kaksilitraiset dieselitkin varmaan ihan mikä jottei, tuossa 2.4:ssa on vaan jotenkin enemmän munaa :twisted: Vitoskone, tuplaputket ja vähän reilummin vääntöä.. vähän edes lystiä dieselautoilijan arkeen :wink:
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Mä en tota 2.4:sta kyllä ymmärrä muuten kun alhaisemman pyyntihinnan osalta. 2.0 on kaikin puolin teknisesti kehittyneempi ja halutessaan sen voi lastuttaa ja saada enemmän kuin siedettävät tehot irti. Siitä saa vaaan autoa pidemmäksi aikaa...

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Capirex »

KauGoH kirjoitti: Bensakoneisena omistin 3.2 V6. Jos sellaista suunnittelet niin bensaa saa sitten varautua ostamaan, ei mitenkään pihi peli sen suhteen missään ajotilanteessa.
Paljos tommonen 3.2 kulutti? Semmonen kyllä kiinnostaisi varsinkin varmarina.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Paras mittaamani tulos yhdellä tankillisella 9,25l/100km, silloin sai ajaa sukkasilleen, matka-ajossa aika siedettävä. Kaupunkiajossa voi hörpätä sen about 14l/100km. Neliveto ottaa osansa.... 8)
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja rim »

Sanonpahan vaan taas että hommaa Q4 mikäli mahdollista/löytyy.... tähän ei kyllästy ikinä, nyt takana 4,5 vuotta ja 120 tkm.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ricambi kirjoitti:Kaupunkiajossa voi hörpätä sen about 14l/100km.
Kyllä se mulla hörppäs 20 litraa kaupungissa. :roll: 14 ehkä rauhallisessa seka-ajossa.

Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

^^Q4:n hankinta tietysti etusijalla, sikäli mikäli sellainen löytyy. On vaan vähän tarjolla.. Ja nimimerkille Capirex, se mun kommentti 2.4:n "miehekkyydestä" oli vaan makuasia.. voi olla että 2.0 on enemmän nykypäivää mutta isommassa on vaan jotenkin enemmän luonnetta. Meillä on perheessä ennestään jo kaksi 1.9 dieseliä ja kyllähän niilläkin ehtii (150hv ja 180 hv) mutta ei ne muuten paljon säväytä..

Löysin tuossa jonkun vanhan lehdistötiedotteen, tms. jossa esiteltiin mitä uutta 159:iin tulee/tuli vuonna 2008 (eli onko olleet sitten myynnissä 2009?). Siinä oli just nuo penkkiuudistukset mistä "uuden" polven tunnistaa ulkoisesti mutta ilmeisesti silloin on tullut vakioksi myös mm. Q2 ja Blue&me.. onko tosiaan kaikissa 159:ssä tuosta eteenpäin bt handsfree, yms.? Alustamuutoksista ja kevennyksistä selittivät myös kovasti.. olisikohan silloin puututtu myös muuten noihin havaittuihin ongelmakohtiin kuten hammastankoon/ohjaukseen?
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Aaa.. Mr Harkko. :mrgreen:

Tervetuloa takaisin. Totesitko, että perille pääsy on sittenkin yliarvostettua? :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

Vai Mr Harkko.. hyvin habitusta vastaava, tasan yhtä seksikäs lempinimi :lol: Kyllä mä edelleen perille pääsyä arvostan, sillä tässä mahdollisia muutoksia/parannuksia autoon kyselläänkin. Jos kuitenkin antais Alfalle vielä yhden mahdollisuuden.. kun noita Saabejakaan ei enää tehdä :wink: Ja kuitenkin jotain omalaatuista pitäis autossa olla.
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Ricambi kirjoitti:Kaupunkiajossa voi hörpätä sen about 14l/100km.
Kyllä se mulla hörppäs 20 litraa kaupungissa. :roll: 14 ehkä rauhallisessa seka-ajossa.
Samaa mieltä, jossain 18 litran nurkilla pyöri omassani. Ja sillä autolla ei ole mikään mahdottomuus saada menemään enemmänkin. Ajelin mökiltä kauniina suvipäivänä mutkatietä n.50 kilometriä oikeasti ajamalla, siis kaasupohjaan ja mutkiin kunnolla jarrua. Tällä 50km osuudella ratapäivien ajotyylillä sain menemään puoli tankkia bensaa. Se oli sellanen vitutuspäissään tehty testi että paljonko sitä oikeasti saa menemään jos oikein ajaa :-D
Life is too short to drive boring cars.

Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

Niin sullahan KauGoH on ollut -06 159 ja nyt on -09? Mitä kokemuksia näiden välillä, onko laatu parantunut mallin alkuajoista? Ok, eri koneilla, mutta noin yleisellä tasolla.
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Täytyy liittyä tähän keskusteluun, koska olen kiikaroinut noita tbi koneilla olevia 159:jä saksasta. Nyt tuli sitten huomattua, että uudempi 2.0 diesel (josta ilmeisesti on kaksi tehoversiota?), joka voisi olla järkivalinta jos vertaa tbi ja tehokkaamman 2.0 dieselin kulutuksia vuositasolla. Lisäksi noita 2.0 dieseleitä on aikasta paljon enemmän tarjolla. Onko kenelläkään heittää kokemuksia millainen on moottorina? Vääntöä taisi tehokkaammasta dieselversiosta irrota karvan verran enemmän kuin tuosta tbi-koneesta.

Jos nyt dieseliin päätyy ei voi valitettavasti ottaa haltuun Top Gearin 'True petrolhead' -titteliä, ellei nyt sitten "öljyllä" kammattua päätä hyväksytä... :mrgreen:

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kunhan saan enemmän kilometrejä alle niin saan keskikulutuksen tarkemmin haarukoitua, tosin meikäläisen ajotyyli on aika rauhallinen ja pieniä kierroksia käyttäen...näin niin kuin Alfamaisesti "herraskaisesti"... 8)
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja AAW »

^^ Ei ole pahaa sanaa sanottavana. Kulkee ihan kivasti ja tankilla pääsee yli 1000 km vaikka ajaa vähän reippaamminkin matka ajoa.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Il Principe kirjoitti:Niin sullahan KauGoH on ollut -06 159 ja nyt on -09? Mitä kokemuksia näiden välillä, onko laatu parantunut mallin alkuajoista? Ok, eri koneilla, mutta noin yleisellä tasolla.
No tuota ei oikeastaan eroja. Sisustuksessa on muuttunut mittaritaulun fontti, mielestäni hienommaksi. Ja mittareiden kehikoihin on tullut sellaiset nypylät. Muuten en kyllä ole eroa huomannut missään. Tietysti moottorissa, mutta sen tiesin jo ostaessa :mrgreen:
Life is too short to drive boring cars.

Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

^Eli sananmukaisesti kosmeettisia eroja :wink:
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja mml »

Capirex kirjoitti:
KauGoH kirjoitti: Bensakoneisena omistin 3.2 V6. Jos sellaista suunnittelet niin bensaa saa sitten varautua ostamaan, ei mitenkään pihi peli sen suhteen missään ajotilanteessa.
Paljos tommonen 3.2 kulutti? Semmonen kyllä kiinnostaisi varsinkin varmarina.
OT: Kaupoille sitten tänne Raisioon vain. Klick.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Hieno peli. Aina nuo punaiset nahat jaksaa vaan sykähdyttää.

Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

Punaisista nahoista puheen ollen, mites nuo varustelutasot menee? Penkin säätöjä on tosiaan kahdenlaista (ainakin) ja yhdessä koeajamassani oli taustapeili ilman automaattista tummennusta.. onko se jokin hinnat alkaen- malli? Mitä muuta karvalakkimalleista puuttuu/mitä muuttuu kun mennään varusteissa ylöspäin? Osaako penkkien materiaalista päätellä mitään vai onko ne olleet aina valittavissa?
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: 159 taas kiikarissa..

Viesti Kirjoittaja AAW »

Hinnat alkaen mallissa oli kangaspenkit, lisähintaan sai alfatex kankaan. Oli omaan jotain parin sadan luokkaa. Nahat sitten kalliimpana vaihtoehtona. Automaattisesti himmenevä taustapeili oli osa visibility packia (2?) mikä myös sisälsi sadetunnistimen. Visibility pack 1 sisälsi sitten vielä xenonit.

Vastaa Viestiin