156/147/GT 3,2 V6 ohjaustehostimen pumpun vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Ghost
Viestit: 466
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2 -05
156 2.0 T.S -98
Paikkakunta: Tampere

156/147/GT 3,2 V6 ohjaustehostimen pumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Melkein kolme ja puoli vuotta menikin ilman suurempia murheita, mutta nyt alkoi tehostimen pumppu vuotaa. Kävin tänään nosturilla aikomuksena pikaisesti vaihtaa pumppu, mutta muutaman tunnin ihmettelyn jälkeen luovutin ja totesin, että käytettävissä olevan ajan puitteissa ei homma tule onnistumaan.

Onko jollain kokemusta asiasta? Alakautta sen kait on sieltä pois tultava, mutta täytyykö ilmastoinnin kompura irroittaa? Täytyykö pumpun hihnapyörä irroittaa (auttaa varmasti asiaa, mutta lisää työtä). Vai onko homma niin radikaali, että jäähdytin on irroitettava tai flektit ainakin? Auto on siis GT 3,2, mutta 156 2,5 lienee hyvinkin samanlainen ja 156/147 GTA kaiketi täsmälleen samanlainen.

Haluaako joku päteä ja tehdä vaihtotyön naurettavaa korvausta vastaan? Onko kukaan teettänyt korjaamolla, mitä maksoi? Ei epäilystäkään, että en itse tästä suoriutuisi, mutta aikaa siihen kuluu ja kesää täytyy odotella, kun ei ole tallia.
Viimeksi muokannut Ghost, 13 Touko 2013, 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ghost
Viestit: 466
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2 -05
156 2.0 T.S -98
Paikkakunta: Tampere

Re: 156/147/GT V6 ohjaustehostimen pumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja Ghost »

:mrgreen: :drinking:
Viimeksi muokannut Ghost, 03 Tammi 2015, 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ghost
Viestit: 466
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2 -05
156 2.0 T.S -98
Paikkakunta: Tampere

Re: 156/147/GT 3.2 V6 ohjaustehostimen pumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja Ghost »

No joo, tulipahan tehtyä. Jos tästä jollekin on joskus jotain iloa, niin kerrottakoon, että sisälokari irti, pumpun hihnapyörä irti, ilman hihnapyörää pumppu mahtuu tulemaan öljynjäähdyttimen putkien ja ilmastoinnin kompuran välistä. Toki irroittelemaan joutuu kaikenlaista alkaen pakosarjan suojapellistä ja joka välissä on ahdasta eikä mitään näe.

2.5 on varmaan helpompi, kun siinä ei ole öljynjäähdytinta, pumppu mahtunee hihnapyörineen pyöräkotelon kautta kun ottaa lokaria vähän irti.

Vastaa Viestiin