Ruostetta 147:n B-pilarissa?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Ruostetta 147:n B-pilarissa?

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

Moro,

Alkaapi näköjään ensimmäiset ruostekukkaset pilkottaa 2007-mallisessa 147:ssa (kts. kuva).
Kummallisesti sitä pilkottaa jostain tuolta B-pilarin raosta.

Mitähän tuollaiselle olisi tehtävissä? Misä osa siellä todennäköisimmin tuota ruostetta pukkaa?

t: Anssi K.
Liitteet
b-pilarin_ruoste.jpg
b-pilarin_ruoste.jpg (30.38 KiB) Katsottu 1184 kertaa

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Ruostetta 147:n B-pilarissa?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Siinä on tarra b-pilarin päällä, todennäkösesti tuo ikkunan ulkotiiviste on ensiksi hiertännyt tarran puhki, lopulta maalinkin tarran alla ja siellähän se rupeaa kukkimaan. Välissä on saattannut olla myös likaa nopeuttamassa prosessia.

Kun paikka on selainen, joka jää piilloon, voisi ehkä kuvitella vanhaa kunnon hiomapaperia, sinkkipohjamaalia ja uusia tarroja pilariin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
palkus
Viestit: 5478
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ruostetta 147:n B-pilarissa?

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^ :shock:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruostetta 147:n B-pilarissa?

Viesti Kirjoittaja V6 »

aika erikoinen homma jos 2007 olisi ruosteessa, kuva lähempää olis jees, tosta ei oikein saa selvää mitä siinä on
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Skodisti
Viestit: 102
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: Ruostetta 147:n B-pilarissa?

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

Teknisesti kyseessä ei ole B-pilari vaan ainakin pre-fl mallissa ovenkarmin peitelevy. Kyseinen efekti jauhemaalilla maalattu peltikikkare irtoaa muutaman ruuvin avaamisella ja tiivisteiden osittaisella irroittamisella. (älä telo sivutörmäysverhoja) Takaoven vastaava läpyskä oli kimurantimpi ja jäi ajanpuutteen vuoksi irroittamatta. Jos hyvän haluat niin kattelet "uuden" vastaavan osan. Jauhemaalaamalla pääsisi alkuperäiseen ulkonäköön kun vetäis pohjalle sinkin ja päälle polyesteri efektimustan hyvin alhaisella kiiltoasteella. Toki etu- ja takaoven osat olis hyvä vetäistä samalla kertaa. Meillä hyväksyttiin käsittelyksi ihan hionta ja spray-maalaukset. Nyt muutaman vuoden jälkeen kaipais taas ehostusta, ruoste on pysynyt loitolla mutta musta pintamaali hilseilee. Ajattelin koittaa matkia tuota röpö pintaa maalaamalla kuivia vetoja mattamustalla tai sitten maalaan molemmat sileäksi pinnaksi.

Vastaa Viestiin