166 -99 2.5 ei käynisty

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
JVTL
Viestit: 634
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Sammunut ajosta ja ei käynisty kuin hetkellisesti vaikeesti putputtaen, ja senkin pitkän seisonnan jälkeen. tartaillessa saattaa lupailla joskus, kastelee tulpat ja b-paineet oli 3 hujakoilla.
Saattaisko työntää liikaa pensaa ja tulvis, ohjainboxsi/rele tai.. hajonnut?

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja willez »

Vaihtoehtoja on noin......miljoona. Kipinä ? Pyöriikö kone reilusti kovin vai vaikeroiden ?

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Olisko alkuperäinen syy esim kampiakselin asentotunnistin joka on aiheuttanut sammumisen. Nyt sitten vaikea käynnistyminen johtuu kastuneista syt. tulpista.

Vikakoodien lukuun mars.

JVTL
Viestit: 634
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Pyörittää normaalisti ja ainakin jotain kipinöitä tuli yhdeltä pytyltä. Eikös asentotunnistin hävitä kipinän kokonaan vai voiko vaan heikentää ettei sytytä kunnolla? On niin vaikee ja kallis lähtee tota automaattia kuskaamaa vikakoodien lukuun. Vois kokeilla toisella kamp. asentotunnistimella, taitaa löytyä jostain vaihdelaatikon puolelta.

JVTL
Viestit: 634
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja JVTL »

JVTL kirjoitti:Pyörittää normaalisti ja ainakin jotain kipinöitä tuli yhdeltä pytyltä. Eikös asentotunnistin hävitä kipinän kokonaan vai voiko vaan heikentää ettei sytytä kunnolla? On niin vaikee ja kallis lähtee tota automaattia kuskaamaa vikakoodien lukuun. Vois kokeilla toisella kamp. asentotunnistimella, taitaa löytyä jostain vaihdelaatikon puolelta.
Löytyykö keneltäkään Lpr:n lähistöltä vikakoodien luku vermeitä?

Avatar
alamajy
Viestit: 2052
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Minulta löytyy. Onko miten kiire homma?

Avatar
alamajy
Viestit: 2052
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Tänään ma 26.8.2013 joskus 18 jälkeen kokeillaan Lappeenrannan Ylämaalla saadaanko DnEcuDiag:lla, Lenovon läppärillä OBD-USB piuhalla 166:sta koodeja luettua.
Tällä setillä ainakin 156 2.4l JTD vm 2001 koodeihin pääsi käsiksi sekä nollaamaan ne.

JVTL
Viestit: 634
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Ei anna vikakoodeja ja ei käynisty kuin kerran hetkellisesti ennen tulpan kastelua. Kuuluku kaasuläpän pitää virrat päällä jatkuvaa surinaa, teki myös toisella kaasuläpällä. Kokeiltu toisilla tulpilla/puolilla, kampiakselin/nokan asentotunnistimella. Tulpat ainakin lainehtii pensasta, jos tukehtuis liiasta pensasta. Mikä ohjaa tuota pansan määrää, joku anturi/Rele vai ohjauspoxsi?

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

jako pielessä

JVTL
Viestit: 634
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Miltä suunnilta löytyy 1:s pytty, et saa ykk kohillee?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5479
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

JVTL kirjoitti:Miltä suunnilta löytyy 1:s pytty, et saa ykk kohillee?
jakopäästä katsoen ensimmäinen vasemmalla.

JVTL
Viestit: 634
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Onko tuossa pensatukkien päässä joku kalvo mikä vois olla rikki ja työntää sen takia pensaa liikaa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1562
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ootko kattonu mitä ECU näyttää moottorin lämpötilaksi? Jos lämpöanturi on rikki ja näyttää vaikka -50C lukemaa, niin varmasti tukehtuu bensaan. Toinen juttu, että jos se luulee saavansa liikaa ilmaa, niin sitten se myös tukehtuu bensaan.

JVTL
Viestit: 634
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Eipä ole, mihin toi lämpötila-antura on laitettu, jos huomen vaihtelis ja ilmamäärä anturia tuli jo putsailtua.

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Muistaakseni termostaattikotelossa on kaksi anturia, toinen lämpömittarille ja toinen moottorinohjainlaitteelle.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Ääni lämpötila-anturille.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

JVTL
Viestit: 634
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja JVTL »

saldona tähän asti uudet tulpat ngk. käyntikuntosesta koneesta lainattuja osia 3 puolaa, muita ei kerenny jaksanu vaihtaa, mut pitäis näkyä vikakoodeissa, nokka/kampiakselin asentotunnistimet, kaasuläppä, ilmamääräanturi ja lämpötila-anturi löysin vain yhden termarikotelosta kumpa toi sit on? oisko se toinen lohkossa koneen taka oassa tietenkin.

Jakoa ei vielä tullut katottua vai onko näissä koneissa mahdollista, et olis voinu hypätä vaikka hihna on kireä?

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Mitenkäs moottorin maadoitus? Onko kunnossa?

JVTL
Viestit: 634
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Johto ainakin näky tulevan moottoriin, toisesta päästä ei tietoa. taitaapi olla yhellä lämpötila-anturilla. Käykö mallia motonet lukitus palat vai pitääkö olla omat?

JVTL
Viestit: 634
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Oli taas aikaa perehtyä asiaan ja ilmeni, et puristus paineet kadoksissa takimmaisella kannella. pitäs männät kattoo mis kunnossa on saako toisella kannella kuntoon, vai vaihto konetta tilalle. Käytetty jossain vaiheessa mobil 1 ja jotain toista 5/40 litkua, meniskö noi laakeritkin vaihtoon samalla?

jmi
Viestit: 1652
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio Veloce vm.2021
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja jmi »

Ei kai 5W40 ole liian litkua 2.5:seen? Suositteleehan huoltokirjakin sitä....

JVTL
Viestit: 634
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Lähtihän se pitkän odottelun jälkeen käyntiin. Pakovenat oli solmussa, katsotaan miten toimii toisella kannella.

m.sa
Viestit: 2451
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mikäs ne rikkoi? Jako ilmeisesti hypännyt. Oliko kiristin tullut tiensä päähän?
Abarth 500 Esseesse

JVTL
Viestit: 634
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Sepä hyvä kysymys. Vaihtoehtoja paljon, kaikki oli paikoillaan ja hihna oli kireä, muttei yksikään nokka siel mis piti. Apuhihna oli myös rispaantunu ja tehny Ilmastoinnin letkuun reijän. Veikkaisin Hihnansilpun menneen Jakohihnan väliin, koska Jako puolella oli pieniä Hihnan jäämiä ja voihan ton kiristimen jous voinu väsähtää myös. Olisko kaikki hyppiny tai sitten ne ei ole kohillaan olleetkaan.

Löin ton nippuun Toisella kannella, hihnalla ja kannen mukana seuranneena kiristimenä. Katsotaan kestääkö auto muuten kasassa, laitetaanko muutkin jakopään osat vaihtoon vai paaliin.

JVTL
Viestit: 634
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Jos huoltokirjaan uskominen, niin pääsyyllinen löystynyt kiristin ja kumisilppua väliin (9v ja 73tkm ja POKS!).

Avatar
90
Viestit: 8060
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja 90 »

no jos vain kilometrit ja rensseleiden ikä pitävät paikansa niin sattuneesta ei voi sitten syyttää kuin auton omistaja itseään.. :wink:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15175
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuohan on kestänyt poikkeuksellisen hyvin. 3v/60tkm vaihtovälillä...

JVTL
Viestit: 634
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Ja mitenhän kestää kannen mukana tullut kiristin, ikää silläkin mut kilometrit ei varmaan täyttyneet. Alkuperäsestä kiristimestä irvisti lepoasennossa jousenvieteri välistä. Testiajeluen jälkeen vaihtaa uudet hilut.

Ainut positiivinen asia tietysti löytyy, et sai Pikku alfan hinnalla isomman alfan, jos työlle ei korjaamo hintoja käy laskemaan. :lol:

Avatar
90
Viestit: 8060
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja 90 »

toivotaan että kestää testin verran.. :-D

mulla myös yhdestä purkumoottorista puretusta kiristimestä irvisti vieteri rullan välistä ja ylättäen oli jakopää kilahtanut tuostakin, jakopäällä oli ajettu 68tkm ja ikää 3.5v..

itse en olisi uskaltanut ajaa metriäkään sellaisella autolla jossa jakopää yhdekänvuotias/73tkm rullattu, yleensähän näissä jakopää porsii juurikin sen takia että kiristimestä loppuu kiristysvara ja hihna pääsee löysälle..

JVTL
Viestit: 634
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Muuttaako tilannetta kiristimen löysäys ja uudelleen tiukkaus aavistuksen yli merkin.

Avatar
90
Viestit: 8060
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 166 -99 2.5 ei käynisty

Viesti Kirjoittaja 90 »

eipä taida auttaa, itse olen siinä käsityksessä että juurikin jousesta loppuu se kiristysvara jolloin kiristimen asettaminen eri asentoon ei hirveästi auta asiaa..

Vastaa Viestiin