Ääni ei kiihtunyt kierroksill kovinkaan paljon, kuten esim. jos nokassa olisi ollut sanomista, mutta kiihtyi kuitenkin hieman.
Tässä vaiheessa päättelin äänen jakopäähän, se tosin säteili niin että paikkaa oli vaikea löytää.
Kävi sitten taas kaikki mahdolliset viat mielessä ja mitähän on mennyt reisille rempan yhteydessä...
Aloitin haun ottamalla moniurahihnan irti ja nakutus jatkuu... siis jakopää kyseessä. Aloin käsikopelolla koittamaan mikä hakkaa ja käden osuessa tasapainoakselin kiristimelle oli kuin joku olis naputellut sormille. Kopat auki ja käyntiin, kaikki näyttää olevan kuitenkin ok ?!
Sitten hokasin syyn, eli se kiristin (en löytänyt nyt heti kuvaa) missä on alku ja loppu stopparit ja sitten se mötikkä joka asetetaan niiden keskelle, jotta oikea kiristys saadaan. No näinhän olin toiminutkin mutta nyt koneen ollessa lämmin ja hihnojen kireimmillään, jäi se keskimötikkä n. 1mm päähän loppu stopparista. Kun auto kävi ja se hihnan kiristin pikkuisen elää ja vemputtaa niin se keski mötikkä hakkasi siihen loppu stopparriin. Aiheuttaen käsittämättömän kovan äänen


Hommahan onneksi ratksesi kun löysäsin kiristys ruuvia inansa ja napautin ruuvitaltalla kiristintä millin löysemmälle, jolloin se tappi ei enään yletä toppariin.
Tarina nyt vain siitä että aina ei tarvi kaiken olla pahinmoilleen vaikka kovaakin nakutusta koneesta kuuluu. Tämäkin kiristin oli laitettu asennuksessa ihan kohdilleen mutta näemmä hihnojen kireys kannattaisi tarkistaa vielä lämpöisenä uudelleen !! Näytti se itse jakohihnan kiristinkin olevan ihan eri kohdassa kuin asennettaessa, eli kireämmällä mitä kylmänä. !