75 kytkimen vauhtipyörän kevennys

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

75 kytkimen vauhtipyörän kevennys

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Kai nyt joku on keventänyt? Oulun moottorikoneistamossa meinasivat että 30-60e kustantaa.

Mistä tuota vauhtipyörää kannattaa/voi sorvata ja paljonko? Kannattaako / voiko ottaa myös paineasetelmasta. Auto tulee katukäyttöön.

Pitääkö vauhtipyörä irrottaa akseliltaan?
Tasapainotus kevennyksen jälkeen: Paineasetelman kanssa vai ilman? Eli onko paineasetelma tasapainossa vakiona?

- Laskeskelin että 30mm kaistalta pyörän etuosasta (levyn vastepintaa vastapäätä) 1mm sorvaus vastaa 150g massaa. Eli ei paljon mitään. Jos esim 4mm uskaltaa ottaa on se vasta 600g. Tuosta ulkokehältä, missä paineasetelma on kiinni tietenkin kannattaisi ottaa, mutta ruuvien ympärille pitää jättää ainetta... eli katkonaisissa osissa --> varmasti menee epätasapainoon. :crazyeyes:

Vastaa Viestiin