Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
GTJu
Viestit: 261
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Volvo C70 2.0 D
Ex: Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320, fiiuja ja mitsuja ja pösöjä monia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Joo siis kyllä sähköt ja napit toimii mutta se luukku ei "irtoa". Joku siellä siis väänty sen verran. Ei kuitenkaan holtittomasti liiku eli pysyy esim. ajossa kiinni eikä kojetaulu huuda että ois avonainen. Eli joko lukitus ei löysää tai sitten ei irtoa siitä väkäsestä jossa on kiinni vaikka se aukeais. Ilm. aika pieni toleranssi tuossa.. ei siis aukea ellei oo millilleen.

Mutta täytyy kokeilla tuota narunpätkää että lähtiskö sillä. Toki jos lähtee niin saako sitten takas kiinni..eli voi olla että joutuu kuitenkin johonkin pajalle taottavaksi viedä. Jos ei sitten ite hommaa kumivasaraa.. Kori ei oo 100% virheetön ennestäänkään niin ei oo kosmeettisesti niin tarkkaa kunhan toimii.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Oot koittanu painaa/työntää/vääntää luukkua ihan kädellä eri suuntiin samalla kun koitat avata? Jos se lukkosysteemi kanittaa sopivasti, voi olla että tuolla saa helpotettua sen verran että aukee järkevästi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja seppo »

Poista päätuet, käännä takapenkit pystyyn, käännä selkänojat alas, poista hattuhylly, ryömi takakonttiin ja vedä punaisesta narusta luukun vetokahvan aukosta ja paina jaloilla luukkua rikkomatta verhoilua, jos se ei auta työnnä kovempaa, jos sekään ei auta pura verhoilu luukusta ja avaa/irrota lukko tai vastakappale :wink:

GTJu
Viestit: 261
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Volvo C70 2.0 D
Ex: Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320, fiiuja ja mitsuja ja pösöjä monia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Kiitos vinkeistä. Kokeilen jossain välissä..

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Tossa kun muutaman kerran hävis autosta sähköt huonojen akunkenkien takia, heräsi kysymys että miten tälle vehkeelle tulisi antaa apuvirtaa? Ainoa mihin vaikuttaisi saavan kaapelin hyvin kiinni on joku ohut metalliluiska plussanavan boxissa joka vaikuttaa hieman heikolta.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja A Bart »

JarHei kirjoitti:Tossa kun muutaman kerran hävis autosta sähköt huonojen akunkenkien takia, heräsi kysymys että miten tälle vehkeelle tulisi antaa apuvirtaa? Ainoa mihin vaikuttaisi saavan kaapelin hyvin kiinni on joku ohut metalliluiska plussanavan boxissa joka vaikuttaa hieman heikolta.
Siittä mä olen ainakin 156:sessa antanut vauhtia.
Ihan hyvin toiminut aina.

Avatar
Pomigliano
Viestit: 130
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): EX Alfat: Sprint Coupe x2, 156 2,4 jtd 10 V x2, 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06.
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

1,9 JTD koneiseen tarjotaan hammashihnaksi 198 tai 199 hampaista ? Oma laitteeni valmistettu 2/06. Moottorityyppi 937A 5000.
Auton huoltomapissa olevan kuitin mukaan sinne on vaihdettu 1987948940 Bosch osanumerolla oleva hihnasarja. Tuo numerosarjan haku antaa 199 hampaisen hihnan. Mitenkä noissa 1,9 16 V koneissa hammasluvut hihnoissa menee ?

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja seppo »

1.9 16v CF4 (147-156-GT-159 (myös 2.4)) on 199 hampainen, CF3 on 198.

Avatar
Smiik
Viestit: 208
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Smiik »

GT tuli leimattua eilen talvisäilön jälkeen. Muuten ei huomautettavaa, mutta testeri antoi vikakoodin P0571, joka viittaa vakionopeussäätimen jarrupiiriin (tällä ei kuitenkaan ollut vaikutusta katsastukseen). Vakkari kuitenkin toimii ihan normaalisti, kuten kaikki muukin autossa, joten kyse ei voi olla mistään kovin vakavasta. Nollaan koodin MES:llä kunhan ehdin, mutta mistähän tuollainen voi johtua?

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Itellä taisi olla sama koodi yhdessä vaiheessa. Milloinkaan ei vaikuttanut vakkarin toimintaan ja hävisi kokonaan parin nollauksen jälkeen.

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

https://youtu.be/2sf_d3rxyqw

Näköjään noi helmojen äänieristykset pystynee kalastamaan pois sisäkautta. Onko etuosassa vielä toinen samanlainen pussukka kun toi videolla irroitettu näyttää aika lyhkäseltä? Pitäisiköhän kaivaa varmuuden vuoksi pois ennen kuin lahoaa helmat sisältä ulospäin.

Avatar
Pomigliano
Viestit: 130
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): EX Alfat: Sprint Coupe x2, 156 2,4 jtd 10 V x2, 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06.
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

Tuo varmasti aiheellista ainakin ympärivuotisessa käytössä olevaan GT:hen. Yllättävän paljon sinne kosteutta tiivistynyt tuon videonkin perusteella. Pussukoiden sijainnin ja mitan pystyy myös tunnustelemaan ottamalla koteloiden pohjasta pois kumitulpat.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Onkos GT:ssä tosiaan xenon-polttimoiden vaihto puskurinirroitus-meiningillä? Vasen parkki meni pimeäksi ja jos sen vaihtaa niin kannattaakohan samalla vaihtaa kaikki muukin kerralla..? Ja tarkistaa samalla lampunpesimien letkut ja liittimet kun jättää joskus lätäkön puskurin alle..

Avatar
Smiik
Viestit: 208
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Smiik »

GT:n ulkolämpötila-anturi näyttää selvästi virheellisiä arvoja (noin 4-5 astetta liian alhaisia). Anturin näyttäisi ehkä saavan irtonaisenakin (osanumero 9790433580, aika kova hinta..), mutta minkälainen homma sen vaihtaminen mahtaa olla? Jos joku on joskus anturin vaihtanut, niin kokemuksia otetaan vastaan.
Ilmeisesti tuo ulkolämpötilatieto vaikuttaa ilmastoinnin toimintaankin jollain tavalla? Ainakin autossa on ollut keskimäärin hieman lämpimämpi nyt sisällä viime syksyyn verrattuna, vaikka lämpötilapyyntiä on madallettu 20°C -> 18-19°C. Toki jos anturille voi tehdä jotain toimenpiteitä tilanteen korjaamiseksi niin niistä kannattaisi aloittaa.

Avatar
Pomigliano
Viestit: 130
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): EX Alfat: Sprint Coupe x2, 156 2,4 jtd 10 V x2, 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06.
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

Hei. Jos anturi näyttää muuten tasaista lämpötila-arvoa, voi mielestäni vika olla itse anturissa. Kannattaa varmistaa kuskin oven saranapuolen moninapaliittimen kunto. Siitä johtuu moni oire.
Jos joutuu vaihtamaan itse anturin, sen termistorin saa halvimmalla elektroniikka kaupasta muutamalla eurolla. Jossain on ollut juttua, että tuohon ei saisi itse anturipotikkaa orkkisvaraosana, vaan pitäisi hommata jopa koko peili.
Johdotuksista kannattaa lisäksi varmistaa kuljettajan puolen oven sisällä taka-alareunassa sijaitseva oven ECU.
Olen sitä mieltä kylläkin, että jos siellä olisi kosketushäiriötä, se ilmenisi muinakin oikutteluina liittyen mittaristoon, lasiautomatiikkaan ym.

Itsellä oli viime kesänä vikaa tuossa ECUssa, ja lasin lasku/ nostoautomatiikka ei pelannut ja ulkolämpötila heitteli ihan miten sattui.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Multa löytyy irtonaisia peilejä josta voisi koittaa anturin vaihtaa. On rikkinäinen GT:n peili jossa anturi toimi ja 147:n ehjää peiliä jonka anturin toiminnasta ei 100% varmuutta. Mutta mikäpä niille voisi tulla...

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Savo »

Apumiehen puoleisen ajovalon korkeudensäätö ei toimi. Onko säätömoottori umpion mukana vai hankittavissa erikseen?

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ainakin jos on halogeenit niin säätömoottorin saa erikseen. Muistaakseni sama kuin 147. Vaihto onnistuu myös umpio paikoillaan jos on näppärät sormet ja oikeat työkalut. Ruuvit on aika hankalassa kolossa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Savo »

^No niinhän se näyttää olevan. Onks tää oikea osa?

http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=8969

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Oikean näköinen ainakin. Omaani hain ihan motonetistä 147 säätömoottorin aikoinaan.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Smiik
Viestit: 208
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Pomigliano kirjoitti:Hei. Jos anturi näyttää muuten tasaista lämpötila-arvoa, voi mielestäni vika olla itse anturissa. Kannattaa varmistaa kuskin oven saranapuolen moninapaliittimen kunto. Siitä johtuu moni oire.
Jos joutuu vaihtamaan itse anturin, sen termistorin saa halvimmalla elektroniikka kaupasta muutamalla eurolla. Jossain on ollut juttua, että tuohon ei saisi itse anturipotikkaa orkkisvaraosana, vaan pitäisi hommata jopa koko peili.
Johdotuksista kannattaa lisäksi varmistaa kuljettajan puolen oven sisällä taka-alareunassa sijaitseva oven ECU.
Olen sitä mieltä kylläkin, että jos siellä olisi kosketushäiriötä, se ilmenisi muinakin oikutteluina liittyen mittaristoon, lasiautomatiikkaan ym.

Itsellä oli viime kesänä vikaa tuossa ECUssa, ja lasin lasku/ nostoautomatiikka ei pelannut ja ulkolämpötila heitteli ihan miten sattui.
Anturi näyttää tasaista arvoa, joka vain sattuu olemaan liian alhainen. Täytyy tutkia tuo moninapaliittimen kunto vielä, mutta tosiaan muita oireita ei ole ollut. Joskus molempien etulasien kanssa on tosin ollut hieman vääntöä, eivät ole meinanneet nousta/laskea automaattisesti. Kuvittelisin kuitenkin tämän olevan ennemmin käyttäjävirhe..
Viime kesänä anturi mielestäni toimi (tai ainakin oli enemmän tontilla), mutta nyt talvisäilön jälkeen alkoi sekoilemaan. Auto on seissyt lämpimässä ja kuivassa, joten ainakaan kosteudesta ei pitäisi olla kyse.
Mandeprkl kirjoitti:Multa löytyy irtonaisia peilejä josta voisi koittaa anturin vaihtaa. On rikkinäinen GT:n peili jossa anturi toimi ja 147:n ehjää peiliä jonka anturin toiminnasta ei 100% varmuutta. Mutta mikäpä niille voisi tulla...
Olen yhteydessä, ellen saa ongelmaa ratkaistua muilla keinoin. Rikkinäinenkin peili saattaisi kiinnostaa, jos anturin saa siitä rosvottua. Onko tuo anturilla muuten johdotuksessa liitin vai pitääkö alkaa kolvia kaivamaan?

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ko se anturi kuitenkin on NTC, niin lisääntynyt resistanssi anturilinjassa shiftaa mittaustulosta alaspäin. Suattuapi siis hyvinnii olla, että hapettuva liitin aiheuttaa vääristymää. Toki suattaa olla olemattakkii, ku ei mikään oo niin varmaa ku epävarma. Kannattaa kuitenkin ne liitokset tarkistaa, kyllä niissä vaaranpaikka piilee.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

GTJu
Viestit: 261
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Volvo C70 2.0 D
Ex: Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320, fiiuja ja mitsuja ja pösöjä monia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Huollossa havaittua: "taka-akselin pitkittäispuslat revenneet"
Mistä löytyy?
Tuolla ketjuliikkeessä jossa masokistina autoani toista kertaa käytin ei niitä ollu saatavilla. Ja vaikka olis niin tuskin siellä vaihdattasin kun on aika kallista. Mutta huollossa siellä on hyvä käydä, kun kyllä ne vikoja siellä hyvin 16v vanhasta Alfasta löytää. :-D

GTJu
Viestit: 261
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Volvo C70 2.0 D
Ex: Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320, fiiuja ja mitsuja ja pösöjä monia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Tomosia eka haulla löyty:
Ei oo hinnalla pilattu ja söpö väri.

http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... 2471&lang=

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Koko varret sinne kannattaa vaihtaa ellet varta vasten halua uretaanipuslia. Ton pitkittäisen varren vaihtaa vartissa per puoli. Eli esim. https://spareto.fi/tuotteet/trw-tukivar ... ta/jtc2241
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

GTJu
Viestit: 261
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Volvo C70 2.0 D
Ex: Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320, fiiuja ja mitsuja ja pösöjä monia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja GTJu »

<-- no niinpä tietty. Thanks.
Vakaana aikomuksena tehdä GT:llä vähän pidempi lomareissu Lapissa loppukesästä, niin pitää eliminoida ennakkoon mahdollisimman monta ongelmakohtaa. Mitä nyt 16v vanhalla italiaanolla voi ennakoida...

GTJu
Viestit: 261
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Volvo C70 2.0 D
Ex: Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320, fiiuja ja mitsuja ja pösöjä monia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Jos auto on ajettava eikä vielä mitään kolise, niin kuinka kiire noita on lähteä vaihtamaan?
On taas vähän muutakin "pikkulaittoa" niin pitäis odotella lompakkoon lisäeuroja ja teettää mielellään kerralla vähän enemmän. Itsellä ei into eikä taito eikä työkalut riitä lähteä ropeltamaan.
Etujarrulevyissäkin kulumaa (tosin katsastuksessa ei mitään mainintaa), ja ne siinä samalla kun ainakin toista eturengasta irrotellaan. Kesä alkaa siis hyvin tutuissa merkeissä: autonosien odottelua... tosin nyt oli talvella tuo kytkinremppakin joten alkaa olemaan ympärivuotinen harrastus... :-D

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Liekö ulkolämpötilan anturi kuolemassa? Tässä viimeisten lämpimien päivien aikana kun auto on seissyt parkkiksella auringossa ja lähtee ajamaan, niin välillä lämpötilaksi heittää niinkin hurjaa kuin -39 astetta. Tänään heittelehti siinä -39,5 ja pelkän ---- välillä. Tätä kestää vain muutaman minuutin ennen kuin tajuaa ettei "-" taidakaan kuulua eteen ja alkaa näytellä oikeita lukemia. Kuitenkin eikö ulkolämpötilan lukemat vaikuta ilmastoinnin toimintaan?

Eikö tuo anturi ole jommassakummassa peilissä? Pitänee varmaan taas avata ja suihkia puhdistussprayta ovien moninapaliitoksiin.
Liitteet
IMG_20200530_175048.jpg
IMG_20200530_175048.jpg (292.38 KiB) Katsottu 12343 kertaa

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Kuskin peilissä. Liitin löytyy kun ottaa sen peilikolmion sisäpuolelta irti ja vähän vetäisee johtoa oven sisältä esiin. Ei tarvi muuta purkaa.

Avatar
Pomigliano
Viestit: 130
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): EX Alfat: Sprint Coupe x2, 156 2,4 jtd 10 V x2, 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06.
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

Useimmin tuon peilin/ulkolämpötila-anturin liittimen ja oven saranapuolen moninapaliittimen voitelu auttaa. Toivottavasti nytkin, muutoin halvimmasta kalleimpaan uutta osaa. Lämpötila-anturi (10 kOhm) termistori, kuskin oven lasinnostin yksikkö kun lämpömittarianturin sähköt menevät sitäkin kautta, ja viimeisenä oven sisällä ECU.

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Vielä ei ainankaan peilikolmion takaa olevan liittimen putsaus auttanut.

Mutta nyt isompi murhe. Ilmastointi ei puske lainkaan kylmää. Käytin huollossa ja väriaine kertoi yhden liitoksen O-renkaan olevan tiensä päässä ja putkessa ilmeisesti myös reikä vähän matkan päässä. Mistä hitosta tuohon löytää uuden putken. Ilmeisesti melko pitkä pätkä.
Liitteet
tuo putki, vuotaa väriaineesta päätellen myös tuolta notkosta
tuo putki, vuotaa väriaineesta päätellen myös tuolta notkosta
IMG_20200626_141449.jpg (191.66 KiB) Katsottu 11943 kertaa

Avatar
Pomigliano
Viestit: 130
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): EX Alfat: Sprint Coupe x2, 156 2,4 jtd 10 V x2, 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06.
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

Nuo ilmastoinnin putket lienee aika herkkiä vaurioitumaan jos niihin joku pääsee tärinässä hieroutumaan aikojen saatossa. Alkuperäisenä osana lienee saatavissa kun luulis noita menevän.

Tällä foorumilla muistan lukeneeni, että joku korjautti puhjenneen alumiini putken ja sai sen pitämään. Sitäkin kannattaisi kysellä jostain kylmäalan yrityksestä.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Missä koritietokone fyysisesti on? Mittariston yhteydessä? Sulakerasiassa? Erillinen boksi jossain muualla?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Tiige kirjoitti:Missä koritietokone fyysisesti on? Mittariston yhteydessä? Sulakerasiassa? Erillinen boksi jossain muualla?
Nopealla googlauksella "147 body computer" taitaa olla tuo/tuossa levyssä ratin alla, missä obd portti, sulakkeet yms.

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Tullut varmaan puoli vuotta kuolattua näitä 18" "ferrari" vanteita. Taitaa vaan olla ihan mahdoton löytää mistään. Ymmärtääkseni näitähän on saanut ainoastaan GT:hen jonkun varustetason mukana?

Teledialitkin on kivat ei siinä, mutta vähän tylsä kattella samoja vanteita vuoden ympäri. Ehkä jossain vaiheessa yrittäisi metsästää noita 18" monipuolaisia vanteita, niitä vaikuttaisi ainankin olevan jonkin verran enemmän olemassa.
Liitteet
vanteet.jpg
vanteet.jpg (274.67 KiB) Katsottu 11393 kertaa

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^kyllä on hienot vanteet, hyvin käy Black Line GT:n alle :-D

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Minäkin noita joskus etsin ja aluksi jotenkin oletin että olisi edullisemmat ja helpommin löydettävissä kuin muut 17-18” alkuperäiset vanteet. En tiedä mistä tuon oletuksen vedin.. Ehkä ne vaan näyttää niin muka normaaleilta perusvanteilta.. Mutta GT:seen sopii kyllä pirun hyvin ja tuli huomattua ettei niitä tarjollakaan tunnu olevan.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja AVe »

Mahtoikohan minun vanha GT päätyä huutokaupasta jollekin foorumilaiselle?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ainakin on samantien lähdössä etiäpäin
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/11590832
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Alfissimo kirjoitti:Ainakin on samantien lähdössä etiäpäin
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/11590832
Minulla GT:ssä konepellissä ihan samassa kohdassa ruostepilkku. :mrgreen:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mulla myös 147:ssa. Selkeästi ne on samaa sukua :-D
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja AVe »

Jos tuosta haluaa tarkempia tietoja niin voin laittaa. Itse meinasin laittaa tuon myyntiin 3000€ pyynnöllä mutta tulikin sopiva vaihdokki ja meni vaihdossa sopivasti.
Sanoisin kyllä että tuo pyynti on hieman yläkanttiin.

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Mandeprkl kirjoitti:Minulla GT:ssä konepellissä ihan samassa kohdassa ruostepilkku. :mrgreen:
Alfissimo kirjoitti:Mulla myös 147:ssa. Selkeästi ne on samaa sukua :-D
Itellä kanssa suurinpiirtein samassa kohdassa, hiukan verran ylempänä. Tosin on joskus paikattu maalikynällä. Eipä tajunnut pyytää maalaria tekemään asialle jotain kun viimeksi oli asiaa.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Alfissimo kirjoitti:Ainakin on samantien lähdössä etiäpäin
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/11590832
Laaduntarkkailija-koirakin on päässyt melkein kolmeen kuvaan mukaan :-D
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Tää on nyt vähän kysymys yleisesti koskien myös 156 ja 147, mutta mihin olisi oikeasti hyvä laittaa pukit kun autoa nostelee? Tähän mennessä olen ite laittanut apurungon etummaisten pulttien kohdalle, mutta vähän hankala asettaa pukki hyvin joten en ole ollut kovin vakuuttunut etenkin jos pitää saada koko keula ylös.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Aika vähissä on hyvät paikat. Sinne sisempänä olevan tunkin tatin alle voi laittaa, kun nostaa apurungosta, mutta voipi tunkista ja pukin mallista riippuen vaatia tähtäämistä, ettei tunkki itse jää pukin tielle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Unohtui edelliseen laittaa. Mitenkä peruutustutkan on kiinni puskurissa? Oikean laitimmainen on painunut selvästi sisään ja kiljuu välillä kun alkaa ahdistamaan kun ei näe kunnolla. Sen verta olen tunnustellut että joku jousi kai tutkan ja puskurin välillä, mutta millä toi sitten lukittuu paikalleen?

rami
Viestit: 55
Liittynyt: 11 Huhti 2003, 20:37
Car(s): Gt
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja rami »

MarcusV kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:Kukaan vaihtanut JTS:ään pa-pumppua? Vinkkejä ja missä sijaitsee? Vaihtoehtoisesti voi myös olla paineanturivika mutta pumppu on loogisempi vaikka vikakoodi herjaa paineista eli ilmeisesti siksi kun ei saa soppaa.
sijaitsee pakonokka-akselin päässä, samoin paineanturi. Oletan että GT:stä on kyse?
Ok kiitos, ja mahdollisesti sitten tankissa on oma pumppunsa?
P0191 koodia pukkaa eli: Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance
http://engine-codes.com/p0191.html


Oikosulussa ollut sytytyspuola poltti sulakkeita ja antoi vikakoodiksi P0191 joka ei mitenkään liity kyseiseen vikaan..

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Paljonkin liittyvät toisiinsa. Molemmat on tärkeitä moottorin käynnistymisen ja käynnissäpysymisen kohdalla - eipä se kummosta oikosulkua vaadi, että puoli tonttia pimenee :roll:

jmä
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 14:13

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja jmä »

Onko jollain heittää oikeat/hyviksi havaitut arvot busso GT:n ohjauskulmille?

Sattuneesta syystä piti käyttää GT pienessä perän kohotus operaatiossa ja operaation lopuksi tehtiin kulmien säätö. Omaan silmään hieman outo lopputulos, mutta jos jostain näkisi ne suositellut niin voisi arpoa uutta käyntiä korjaamolla.

Vastaa Viestiin