APUA, maali/lakkapinta laikuilla?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pamaho
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Touko 2004, 00:39

APUA, maali/lakkapinta laikuilla?

Viesti Kirjoittaja pamaho »

Ostin uuden metallimustan Alfani pakkasten aikaan, jolloin en sitä pystynyt vahaamaan kun en tallia omista, ja oletin että uudessa autossa on jonkinlainen vaha jo tehtaalta (oletinko väärin?). Nyt olen sen kolme kertaa kurakelien aikaan pessyt aika hellästi painepesurilla, ja viime kerralla järkytyin pahemman kerran kun maali/lakkapinnassa kiiltelee pieniä sinertäviä läiskiä, varsinkin vaakasuorilla pinnoilla konepellillä ja katolla. Ei lähde millään pois käsinpesullakaan. Mielestäni olen kyllä huuhdellut huolellisesti joka pesun jälkeen joten luulisi ettei olisi pesuainejämiä jäänyt, mutta en tiedä mitä muutakaan se olisi. Mitäköhän raukalle pitäis tehdä, tarvitaanko järeämpiä aineita tai käsittelyä liikkeessä? Vahattava se olisi varmaan välittömästi nyt aurinko rupeaa paistelemaan, mutta uskaltaako siihen päällekään nyt uutta vahaa pistää, ennen kuin vauriot on korjattu? :crazyeyes:
ELLI

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

maalipinta

Viesti Kirjoittaja KJS »

Käyppä näyttämässä tuota autoa liikkeessä ennenkuin teet mitään. Täytyhän uudessa autossa maalitakuu olla.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: APUA, maali/lakkapinta laikuilla?

Viesti Kirjoittaja HOTA »

pamaho kirjoitti:Ostin uuden metallimustan Alfani pakkasten aikaan, jolloin en sitä pystynyt vahaamaan kun en tallia omista, ja oletin että uudessa autossa on jonkinlainen vaha jo tehtaalta (oletinko väärin?). Nyt olen sen kolme kertaa kurakelien aikaan pessyt aika hellästi painepesurilla, ja viime kerralla järkytyin pahemman kerran kun maali/lakkapinnassa kiiltelee pieniä sinertäviä läiskiä, varsinkin vaakasuorilla pinnoilla konepellillä ja katolla. Ei lähde millään pois käsinpesullakaan. Mielestäni olen kyllä huuhdellut huolellisesti joka pesun jälkeen joten luulisi ettei olisi pesuainejämiä jäänyt, mutta en tiedä mitä muutakaan se olisi. Mitäköhän raukalle pitäis tehdä, tarvitaanko järeämpiä aineita tai käsittelyä liikkeessä? Vahattava se olisi varmaan välittömästi nyt aurinko rupeaa paistelemaan, mutta uskaltaako siihen päällekään nyt uutta vahaa pistää, ennen kuin vauriot on korjattu? :crazyeyes:
Mitä käytit pesuaineena ?

pamaho
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Touko 2004, 00:39

Viesti Kirjoittaja pamaho »

Asun Keski-Euroopassa ja täällä huoltoasemilla on yleisesti kolikoilla toimivia painepesureita, jotka valitun ohjelman mukaan sotkee veteen pesuaineen. En tiedä onko Suomessa ihan vastaavia, mutta valitsin lianirrotus/esipesun ja sitten normaalin pesuohjelman, ja päälle reippaan huuhtelun. Täytyypä kysyä huoltoaseman pitäjiltä mitä aineita käyttävät koneissaan. Mutta KAIKKIHAN täällä autonsa pesee niin, joten en oikein usko että se siitäkään olisi kiinni.

Ohut kerros siite/maantiepölyä peittää näköjään kivasti pahimmat jäljet, täytyy sit varmaan jatkossa pitää auto vähän likasena jos ei muukaan auta, ja myydä se joskus tulevaisuudessa sellasena päivänä kun aurinko ei paista... :cry:
ELLI

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Onko mahdollista, että auton päälle on tippunut jotain myrkkyä / happoja/ saasteita jotka olisivat voineet jättää moisia jälkiä? Kyllä ammattiliikkeissä pitäisi olla konstit joilla ne saa pois jos.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Parkkihallien katosta tippuva kalkkivesi tekee ikäviä jälkiä ellei sitä putsaa heti pois. Tosin eivät ole sinisävyisiä vaan ennemminkin vaaleanharmahtavia. Voisi olla kuitenkin jostain vastaavasta kyse. Eikä muuten lähde kotikonsteilla, pitää myllyttää. :cry:

pamaho
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Touko 2004, 00:39

Viesti Kirjoittaja pamaho »

Kiitti vinkeistä, pidin tosiaan autoa talvisäilössä kolmisen kuukautta parkkihallissa. Mutta toisaalta, katosta tippuva vesi varmaan tekisi jälkiä vain yhteen tai muutamaan kohtaan ja näitä läikkiä on joka puolella katossa ja konepellissä varsinkin. Ja silloin talvikuukausina pestessä niitä en vielä nähnyt vaan nyt kun auto oli jo ollut reilun kuukauden ulkona. Myrkyistä ja saasteista en tiedä, ilma on alpeilla puhdasta mutta eihän sitä tiedä mitä sadepilvet sitten kerää matkan varrelta.

Mitä se sellanen myllyttäminen tarkottaa, paljonko suurinpiirtein maksaa ja ohentaako maalipintaa entisestään? Tyttölapsena en oo oikein perillä näistä juu...
ELLI

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

pamaho kirjoitti:Mitä se sellanen myllyttäminen tarkottaa, paljonko suurinpiirtein maksaa ja ohentaako maalipintaa entisestään? Tyttölapsena en oo oikein perillä näistä juu...
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2470 Tuossa on vähän juttua tuosta myllytyksestä. Hinnoista en tiedä, mutta luulen että sopii kyllä useimman kukkarolle.
Perusideana myllytyksessä on hieroo kerros lakkapinnasta pois, joten se vähentää lakka pintaa, mutta melko marginaalisesti, joten myllytyksen voi tehdä autoon muutaman kerran.
Tuohon ongelmaan voisi myllytys olla aikas hyvä ratkasu.

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Hinta on siinä sadan euron nurkilla. Turussa ko. operaatiosta on pyydetty 105-130 euroa..
Ammattina autokauppa

Vastaa Viestiin