Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Code -valo ei syty ollenkaan eikä auto käynnisty (gtv 916, 3.0 -97)
Tuollainen tapahtui eilen kun tutkin tallissa miksei sisätilojen puhallin toimi ollenkaan. Sen sain selvitettyä mutta sitten auto ei käynnistynytkään.
Huomasin ettei code valo tulee päälle missään vaiheessa ja aloin tutkimaan netistä korjausehdotuksia.

Jos code-valo ei syty ollenkaan (gtv3.0 -1997):
Konehuoneessa, rintapellissä vasemmanpuoleisin rele lähinnä rintapeltiä on Immobilizer (Alfa Code) rele. Jos ei ei ole ehjä niin Code-valo ei syty ollenkaan.
Sen vieressä toinen vasemmalta (katso auton edestä päin koska konepelti auki)
on ilmeisesti bensapumpun rele. Näitä voi vaihtaa ristiin niin löytää viallisen.
Jos vasemmanpuoleinen on ehjä niin Code-valo tulee hetkeksi päälle kun laittaa virrat päälle. Code-valo sitten sammuu kun laittaa avaimen virtaluokkoon - siis jos kaikki on ok.
Jos toinen vasemmalta (bensapumpun rele, ilmeisesti?) taas on rikki niin code-valo toimii kuten yllä, mutta auto ei käynnisty vaikka startti kyllä pyörittää.
Minulla oli tuo vasemmanpuoleisin rikki. Se oli metallikuorinen ja siinä oli punainen viiva kulmasta kulmaan. Bilteman muovinen löytyi niin laitoin sen paikalleen ja taas toimii

Netissä oli paljon juttua, että sulake G389 voi olla palanut ja sen tarkistin ensin. Se on mustan hatun alla ja on 10 A sulake: Sulakepaikka oli nimeltä "ALFA ROMEO CODE POWER SUPPLY" (G389) ja se piilotettu kojelaudan alle, ihan vasempaan laitaan sulakkeiden vasemmalle puolelle, ihan ylös.
Näkyy hyvin samalla kun näkee 'perussulakkeet'.
Kun avaa telinettä paikallaan pitävän kuusiokolon, niin telinettä saa vähän vedettyä ulospäin ja hieman oikealle niin näkee mustan hatun ja sen alla 10A sulakkeen. Ehjä oli.

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

Omassa V6:ssa on pakoputkistona ilmeisesti joku jo 90-luvulla asennettu Zenderin rst-putkisto tuplaulostuloilla, johon on keskimmäiseksi vaimentimeksi jossain vaiheessa vaihdettu joku geneerinen vapaavirtausvaimennin ja loppuvaimennin puuttuu kokonaan.

Äänet ovat aika makeat, mutta jo siinä rajoilla että saako tällä liikaakin huomiota osakseen. Mikäköhän olisi kustannustehokas tapa saada äänimaailmaa vähän paremmin kuriin ilman että soundeista tulee tunkkaiset? Vakio middle silencer osuus olisi aika edullinen, miltä mahtaa kuulostaa ilman takapönttöjä?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Dali kirjoitti:
22 Loka 2021, 13:10
Mikäköhän olisi kustannustehokas tapa saada äänimaailmaa vähän paremmin kuriin ilman että soundeista tulee tunkkaiset? Vakio middle silencer osuus olisi aika edullinen, miltä mahtaa kuulostaa ilman takapönttöjä?
Omassa Bussossa on Ragazzon keski- ja takavaimentimet ja pidän äänitasoa juuri sopivana myös hieman vanhemalle herrasmiehelle niin tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Olen kuullut vierestä V6 GTV:n (en vain muista kenen!) tyhjäkäynnillä ilman takavaimentimia ja Ragazzon keskipöntöllä. Ainakin siinä ympäristössä en huomannut eroa omaani. Voi olla että kierroksilla eroa tulee, ehkä.

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Edit (20.08) Empä tajunnut että näitä 24 venasia myös cf1... Eli noi myytävät imuputket vaan cf2/3 ja surkuhupaisaa kun elearnin jne kuvassa on cf1 imuputki... Tartteeko ketään cf2 tai cf3 v6sen imuputkea?

Mikähän juttu tää on että moni liike myy väärää osaa 3.0 v6 imuputkeksi (se mutkaputki) vähän eri mallinen ja puuttuu liitännät.

Edit: Onkohan nyt eperin kuva euro 2 (cf2) koneisen ja toi osa euro 3 (cf3) koneisen ja niitä myydään muka molempiin sopivina?

Esim.

Tässä varaosakuvassa oikea osa


https://www.myalfagroup.com/en/ersatzte ... esser.html

Sitten ite varaosan sivulla osa on väärä..

https://www.myalfagroup.com/en/ersatzte ... 6-24v.html



Sama juttu esim. Muukkoselta tuli toi missä ei ole liitäntöjä lämpötila-anturille ja tolle mikä värkki onkaan mikä on imusarjan takana kii (edit: tyhjäkäynnin säädin/lisäilmaventtiili tms?) .
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

Ajoittainen nykiminen kiihdytyksissä korjaantui uudella ilmamassamittarilla.

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

Talven aikana tuli ebayn avustuksella kunnostettua edellisen omistajan paskomat avaimet ja tästä päästiinkiin seuraavaan ongelmaan, eli varashälyttimeen.

Hälytin vaikuttaisi päällä ollessaan imevän virtaa sen verran, että 100Ah tuore akku antautui kahden viikon seisonnan aikana. Yleismittarilla testatessa virrankulutus on akun kytkemisen jälkeen n. 5 sekunnin ajan 0,5A, josta tipahtaa 10A asteikolla nollaan. 200mA asteikolla en viitsinyt kokeilla tuon piikin takia. Eli hälytin pois päältä virtaa ei vaikuta menevän normaalia enempää.

Onko näissä hälyttimissä jotain tunnettuja vikoja, joista ylenpalttinen virrankulutus voisi johtua? Voiko hälytintä kytkeä kokonaan pois päältä ja silti säilyttää keskuslukon kauko-ohjauksen?

Typpi
Viestit: 249
Liittynyt: 22 Tammi 2020, 13:16
Car(s): Alfa Romeo 145 1.4 boxer vm. 1995
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV vm. 1998

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Typpi »

Dali kirjoitti:
05 Touko 2022, 19:48
Talven aikana tuli ebayn avustuksella kunnostettua edellisen omistajan paskomat avaimet ja tästä päästiinkiin seuraavaan ongelmaan, eli varashälyttimeen.

Hälytin vaikuttaisi päällä ollessaan imevän virtaa sen verran, että 100Ah tuore akku antautui kahden viikon seisonnan aikana. Yleismittarilla testatessa virrankulutus on akun kytkemisen jälkeen n. 5 sekunnin ajan 0,5A, josta tipahtaa 10A asteikolla nollaan. 200mA asteikolla en viitsinyt kokeilla tuon piikin takia. Eli hälytin pois päältä virtaa ei vaikuta menevän normaalia enempää.

Onko näissä hälyttimissä jotain tunnettuja vikoja, joista ylenpalttinen virrankulutus voisi johtua? Voiko hälytintä kytkeä kokonaan pois päältä ja silti säilyttää keskuslukon kauko-ohjauksen?
Mulla 145 boxerissa (ei hälytintä/kauko-ohjattua keskuslukkoa) lepovirrankulutus 0,009A eli 9mA ja tossa 145 Tessussa varashälyn kanssa 0,018-0,026A eli 18-26mA. Päivässä varashälyn kanssa siis kuluisi n. 24h*0,026A eli 0,624 Ah päivässä. Talviolosuhteissa 60% varaus alkaa olemaan jo käynnistysongelmallinen ja se tulis 100 Ah akulla n. 64 päivän jälkeen.
145:n manuaalissa oli ohjeena että mikäli autoa aikoo seisottaa yli 2-viikkoa niin kannattaa kytkeä häly pois. Siihen oli oma rutiininsa polkimien ja virtojenkytkemisten kanssa. Ainoa vaan että ensikerralla virrat kytkiessä ja kaukosäädintä käyttäessä hälyt aktivoituu uudelleen. Eli on tarkoitettu vain kertaluonteiseksi toimenpiteeksi.
Mulla toi tessu selviää hälyt kytkettynä n. 2½ kk ennenkuin se imee 60Ah akun käynnistyskyvyttömäksi. Eli hakisin vikaa ennemmin jostain muusta paikasta ensin.

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

GTV:ssä hälytin ei kytkeydy, jos keskuslukitusta käyttää manuaalisesti. Sillä ongelman voi siis kiertää, jos vain pärjää ilman kauko-ohjausta.

Briteissä käytetyssä Meta-merkkisessä hälyttimessä ainakin on netin perusteella ollut ongelmaa sireenin oman akun kanssa vanhemmiten. Loppuun kulunut pikkuakku pyrkii latautumaan koko ajan auton akusta ja imee senkin tyhjiin. Eipä tässäkään hälytin jaksanut soida akun tyhjennyttyä, jotain ininää vaan kuului.

Typpi
Viestit: 249
Liittynyt: 22 Tammi 2020, 13:16
Car(s): Alfa Romeo 145 1.4 boxer vm. 1995
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV vm. 1998

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Typpi »

Dali kirjoitti:
05 Touko 2022, 21:54
GTV:ssä hälytin ei kytkeydy, jos keskuslukitusta käyttää manuaalisesti. Sillä ongelman voi siis kiertää, jos vain pärjää ilman kauko-ohjausta.

Briteissä käytetyssä Meta-merkkisessä hälyttimessä ainakin on netin perusteella ollut ongelmaa sireenin oman akun kanssa vanhemmiten. Loppuun kulunut pikkuakku pyrkii latautumaan koko ajan auton akusta ja imee senkin tyhjiin. Eipä tässäkään hälytin jaksanut soida akun tyhjennyttyä, jotain ininää vaan kuului.
Juu samalla tavalla toimii 145:ssäkin. Jos kääntää ovesta lukkoon ei varsinainen hälytin aktivoidu, mutta hälytin on silti "linjoilla". Jos se on tehdasasenteinen varuste niin siinä ei tietääkseni ole akkua. Muualla mailmalla noi jälkiasenteiset on yleisempiä varasteluongelman laajuuden vuoksi. Nehän on ihan hanurista ihan yleisestikin ottaen.
Mutta jos kyseessä olisi tommonen tilanne, niin kyllä sen yleismittarin isovirtapuolikin näyttäisi latautuvia amppeereita. 100Ah +10C lämpötiloissa vaatii kuitenkin ~0,2A jatkuvaa kulutusta että käynnistyminen olisi hilkulla 2-viikon ajalla.

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

Toinen mahdollisuus on Beckerin vanha soitin, jossa on aina himmeällä virtapainikkeen valo päällä, vaikka soitin ja auto ovat sammutettuna. Silläkin voisi heittää valkoposkihanhea, kunhan löytyy jostain sopivan näköinen bluetooth-soitin.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Luonnonsuojelun nimissä ei ysäribeckerillä, etenkään ehjän oloisella, sovi heittää yhtäkään valkoposkihanhea, sen sijaan ylimääräiset moiset saa laivata tännepäin :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

qaz
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja qaz »

Dali kirjoitti:
05 Touko 2022, 19:48
Voiko hälytintä kytkeä kokonaan pois päältä ja silti säilyttää keskuslukon kauko-ohjauksen?
Ainakin yhdessä yksilössä lukituksen kauko-ohjaus toimii kun häly on avaimellaan kytketty pois päältä konepellin alta.

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

Tänään oli taas akku tyhjä aamulla, viiden päivän seisonnan jälkeen. Näin kova virrankulutus viittaisi kyllä pikemminkin siihen, että joku valo jää ajoittain palamaan. Hälytin ei tällä kertaa ollut päällä.

Ja muistuipa vielä mieleen, että takaluukun johtosarja oli aika heikossa hapessa kun viimeksi katsoin. Jos vika olisi tässä, se selittäisi sen miksei vuotoa näy silloin kun mittaa virrankulutusta. Akku kun sijaitsee takaluukussa, niin luukku ja johdot on silloin eri asennossa.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Dali kirjoitti:
20 Touko 2022, 07:49
Tänään oli taas akku tyhjä aamulla, viiden päivän seisonnan jälkeen. Näin kova virrankulutus viittaisi kyllä pikemminkin siihen, että joku valo jää ajoittain palamaan. Hälytin ei tällä kertaa ollut päällä.
Meillä teki tuota 127:ssa aito halpisgrammari jossa oli paikka USB tikulta soitettavaa mp3 musaa varten.
Kun otti tikun irti virrankulutus putosi nollaan, tikku radiossa kiinni taisi olla 400mA vaikka radio oli sammuksissa.

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

Tänään illalla oli vähän aikaa selvitellä asiaa akku täyteen ladattuna. Tosiaan 500mA hävisi virtaa jatkuvasti johonkin tarkemman mittauksen perusteella. Takakontin repaleista johtosarjaa rykimällä ei mitään muutosta.

Ovien alapuolisten "puddle lightsien" polttimot irti -> virrankulutus tipahti 380 mA:han.

Turvakoodin naputtelu soittimeen -> virrankulutus tipahti 240 mA:han.

Sulakkeita en alkanut vielä repimään, mutta veikkaisin että Beckerin irroitusavaimet pitäisi seuraavaksi jostain hankkia. Jos soittimessa on vuonna 98 ollut "navigaattori" ja 6 CD:n vaihtaja, sen on varmaan pakko olla jonkin asteen virtasyöppö.

Onneksi takaluukussa on päävirtakytkin, niin ei tarvitse niin paljoa stressata heti.

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

Beckeri kaivettu irti, virrankulutus nyt suht normaali 50mA. Soittimen johtosarjaa on aikanaan muokannut ilmeisesti joku kädellinen, osa liittimistä oli osittain sulaneita, paljaita johtimia oli paljon jne.

Taunus
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Elo 2017, 18:31

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Taunus »

Eikös jollain pihtiampeerimittarilla pysty jäljittään niitä kuluttavia sähkölaitteita tai polttimoita, ainakin GT:n kanssa tämä jäljityshomma onnistui.

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

Seuraava ongelma:

Rampilta kaasu pohjassa kiihdyttäessä moottori nykäisi äkillisesti jossain noin 5-6000 rpm kohdalla aivan kuin bensansyöttö olisi hetkellisesti katkennut kokonaan. Samalla ruiskuvalo syttyi kojelautaan. Moottori käy kuitenkin normiajossa ihan normaalisti ja kaasuvastekin tuntuu olevan normaali.

Onko jotain mitä voisi itse kokeilla ilman skanneria ennen kuin vie suosiolla Filaroon?

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Eikö Ilmi monesti oireile noin vikaantuessaan?

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

jmi kirjoitti:
27 Heinä 2022, 21:46
Eikö Ilmi monesti oireile noin vikaantuessaan?
Tähän on 3000 km sitten vaihdettu uusi Boschin ilmamassamittari. Ainoa käyntiin liittyvä häiriö on tämän jälkeen ja ennen tämänpäiväistä ollut tyhjäkäynnin vaeltaminen.

edit: Tänään aamulla muistin, että tuohan pätkäisi lievemmin jo aiemmin rautatiekiskojen ylityksen jälkeen ja että ilmamassamittarin liitoksessa on huollon merkinnän mukaan joku edellisen omistajan "patentti". Lisäksi joku moottorin tukikumeista taitaa edelleen olla vähän löysä, kun vaihdekeppi liikkuu moottorijarrutuksessa.

Näillä tiedoilla veikkaisin, että ilmamassamittarin liitos on elänyt kiihdytyksessä sen verran, että moottorinohjaus otti nokkiinsa. Ilman skanneria tietenkin paha sanoa enempää, eiköhän tuo huollossa selviä ja samalla saavat katsoa tyhjäkäyntiä ja moottorin tuentaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kun Spiderin kohtuullisen kuluneet puslat vaihtuivat isolta osin uusiin ja aivan lopussa olleet iskarit Koneihin ja kulmat säädettiin kohdalleen niin yleisesti ottaen odotusten mukaisesti ajo-ominaisuudet ovat parantuneet ja hieman yllätyksellisesti jopa ajomukavuus on parempi.

Sen sijaan en odottanut että uraherkkyys ja kiihdytyksessä vetelyn lisääntyvän huomattavasti. Ilmeisesti löysyys ja väljyys alustassa kätki hyvin nämä ominaisuudet jotka nousivat pintaan tiukemman alustan myötä.

Onko muilla 916 kerhon jäsenillä näkemystä ja kokemusta aiheesta? Ja myös ehdotuksia kuinka ehkä parantaa tilannetta?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Dali kirjoitti:
27 Heinä 2022, 22:18
ja moottorin tuentaa.
Moottorin tuennassa yhteensä 4 palikkaa. Eivät ole niin kalliita etteikö kannattaisi tilata valmiiksi jos paikallaan on alkuperäisiä 20v+ kilkkeitä.

Kuva

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

FinPat kirjoitti:
13 Elo 2022, 17:18
Kun Spiderin kohtuullisen kuluneet puslat vaihtuivat isolta osin uusiin ja aivan lopussa olleet iskarit Koneihin ja kulmat säädettiin kohdalleen niin yleisesti ottaen odotusten mukaisesti ajo-ominaisuudet ovat parantuneet ja hieman yllätyksellisesti jopa ajomukavuus on parempi.

Sen sijaan en odottanut että uraherkkyys ja kiihdytyksessä vetelyn lisääntyvän huomattavasti. Ilmeisesti löysyys ja väljyys alustassa kätki hyvin nämä ominaisuudet jotka nousivat pintaan tiukemman alustan myötä.

Onko muilla 916 kerhon jäsenillä näkemystä ja kokemusta aiheesta? Ja myös ehdotuksia kuinka ehkä parantaa tilannetta?
Mulla väheni uraherkkyys alustaremontin jälkeen, tosin pyysin samalla Filarosta nelipyöräsuuntausta nimenomaan sellaisilla säädöillä joilla olisi kyseistä vaikutusta. Alustaan tuli tuolla reissulla uudet vakiojouset, Koni Sportit ja eteen raidetangonpäät ja koiranluut. Renkaat ovat 225-45-17 ja ilmanpaineet edessä 2,7 bar ja takana 2,5 bar.

Kyllä se edelleenkin tykkää vähän kammeta pahoissa urissa ja kiihdytyksissä saa joskus rattia pidellä, mutta varmaan osittain kuuluu asiaan.


Tuosta edellisestä ongelmasta tuli diagnoosiksi Filarossa ilmamassamittari, joten tuo edellä mainittu aiemman omistajan sokeripalaräpellys menee uusiksi ja varuiksi on tilattu uusi Boschin mittari jos nykyisessä on kuitenkin jotain häikkää myös. Tukikumeista katsottiin myös Filarossa välykset, ei kuulemma maksa vielä vaivaa vaihtaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Dali kirjoitti:
13 Elo 2022, 17:37
Mulla väheni uraherkkyys alustaremontin jälkeen, tosin pyysin samalla Filarosta nelipyöräsuuntausta nimenomaan sellaisilla säädöillä joilla olisi kyseistä vaikutusta. Alustaan tuli tuolla reissulla uudet vakiojouset, Koni Sportit ja eteen raidetangonpäät ja koiranluut. Renkaat ovat 225-45-17 ja ilmanpaineet edessä 2,7 bar ja takana 2,5 bar.

Kyllä se edelleenkin tykkää vähän kammeta pahoissa urissa ja kiihdytyksissä saa joskus rattia pidellä, mutta varmaan osittain kuuluu asiaan.
Sattuisiko sinulla olemaan lappua suuntauksesta?
Ehkä pitäisi itsekin harkita vakiojousia, voisi parantaa muutenkin ajo-ominaisuuksia.

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

FinPat kirjoitti:
14 Elo 2022, 08:45
Dali kirjoitti:
13 Elo 2022, 17:37
Mulla väheni uraherkkyys alustaremontin jälkeen, tosin pyysin samalla Filarosta nelipyöräsuuntausta nimenomaan sellaisilla säädöillä joilla olisi kyseistä vaikutusta. Alustaan tuli tuolla reissulla uudet vakiojouset, Koni Sportit ja eteen raidetangonpäät ja koiranluut. Renkaat ovat 225-45-17 ja ilmanpaineet edessä 2,7 bar ja takana 2,5 bar.

Kyllä se edelleenkin tykkää vähän kammeta pahoissa urissa ja kiihdytyksissä saa joskus rattia pidellä, mutta varmaan osittain kuuluu asiaan.
Sattuisiko sinulla olemaan lappua suuntauksesta?
Ehkä pitäisi itsekin harkita vakiojousia, voisi parantaa muutenkin ajo-ominaisuuksia.
Voin koittaa penkoa, jos vielä jostain löytäisin. 24-venttiilisessä on tosin aivan eri jouset ainakin takana verrattuna muihin malleihin. En tiedä, onko alustageometriaan vaikutusta.

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Monza »

Mistä pyyhkijän sulat 916 Spideriin? Käyvätkö nämä (Motonetin koodit):

Bosch Twin 550US tuulilasinpyyhin 55 cm "Spoiler"
12-0110
Bosch Twin 500U tuulilasinpyyhin 50 cm
12-0106

Valeo Silencio Spoiler VM107/606 tuulilasinpyyhin 55 cm
12-9016
Valeo Silencio V51 tuulilasinpyyhin 50 cm
12-9088

Käykö kiinnitys ja onko sulan runko oikean levyinen sille pissapojan putkisysteemille?

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Omaani vaihdoin joskus pelkät kumit, niin ei tarvinnut runkoja arpoa uusiksi. Katsoin vain millä merkillä oli sopiva kumiprofiili ja ostin ne.
Katsastajan kehveli käski ne joskus vaihtaa, kun kumit jäi lasiin kiinni vuosittaisessa pyyhintestissä. Eihän niitä itse koskaan tarvitse käyttää.

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

Monza kirjoitti:
18 Elo 2022, 13:40
Mistä pyyhkijän sulat 916 Spideriin? Käyvätkö nämä (Motonetin koodit):

Bosch Twin 550US tuulilasinpyyhin 55 cm "Spoiler"
12-0110
Bosch Twin 500U tuulilasinpyyhin 50 cm
12-0106

Valeo Silencio Spoiler VM107/606 tuulilasinpyyhin 55 cm
12-9016
Valeo Silencio V51 tuulilasinpyyhin 50 cm
12-9088

Käykö kiinnitys ja onko sulan runko oikean levyinen sille pissapojan putkisysteemille?
Taisin itse asentaa viimeksi nuo Boschit, mutta olivat tosi vittumaiset saada paikalle, eivätkä pysy kiinni täysin niin kuin pitäisi. Lisäksi suutinrungot on nyt nippusiteillä kiinni sulkien rungossa.

Jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut tilata Italia Ricambista alkuperäiset Championit ja vielä tuoreet suutinrungot ja klipsut.

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Monza »

Dali kirjoitti:
18 Elo 2022, 17:12
Monza kirjoitti:
18 Elo 2022, 13:40
Mistä pyyhkijän sulat 916 Spideriin? Käyvätkö nämä (Motonetin koodit):

Bosch Twin 550US tuulilasinpyyhin 55 cm "Spoiler"
12-0110
Bosch Twin 500U tuulilasinpyyhin 50 cm
12-0106

Valeo Silencio Spoiler VM107/606 tuulilasinpyyhin 55 cm
12-9016
Valeo Silencio V51 tuulilasinpyyhin 50 cm
12-9088

Käykö kiinnitys ja onko sulan runko oikean levyinen sille pissapojan putkisysteemille?
Taisin itse asentaa viimeksi nuo Boschit, mutta olivat tosi vittumaiset saada paikalle, eivätkä pysy kiinni täysin niin kuin pitäisi. Lisäksi suutinrungot on nyt nippusiteillä kiinni sulkien rungossa.

Jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut tilata Italia Ricambista alkuperäiset Championit ja vielä tuoreet suutinrungot ja klipsut.
No, jotain tällaista epäilinkin, ehkä ne alkuperäiset tosiaan kannattais tilata jostain. Otin ensin asiaan perehtymättä motonetin varaosahaulla 2x40cm denso, no nehän ei oo sinne päinkään .. Vien takaisin, mutta ehkä en ota mitään tilalle.

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

Dali kirjoitti:
27 Heinä 2022, 13:05
Seuraava ongelma:

Rampilta kaasu pohjassa kiihdyttäessä moottori nykäisi äkillisesti jossain noin 5-6000 rpm kohdalla aivan kuin bensansyöttö olisi hetkellisesti katkennut kokonaan. Samalla ruiskuvalo syttyi kojelautaan. Moottori käy kuitenkin normiajossa ihan normaalisti ja kaasuvastekin tuntuu olevan normaali.

Onko jotain mitä voisi itse kokeilla ilman skanneria ennen kuin vie suosiolla Filaroon?
Tänään uusittiin epämääräiset liitokset ilmamassamittarille ja vaihdettiin uusi Boschin mittari. Tyhjäkäynti on nyt ensimmäistä kertaa tasainen ja moottori tuntuu muutenkin iloisemmalta. Persedynon perusteella taisi iskutilavuuttakin tulla lisää huollossa :P

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Dali kirjoitti:
23 Elo 2022, 15:43
Tänään uusittiin epämääräiset liitokset ilmamassamittarille ja vaihdettiin uusi Boschin mittari. Tyhjäkäynti on nyt ensimmäistä kertaa tasainen ja moottori tuntuu muutenkin iloisemmalta. Persedynon perusteella taisi iskutilavuuttakin tulla lisää huollossa :P
Vuotavat ilma- ja alipaineletkut ovat halpa korjaus mutta Boschin MAF sen sijaan ei. Mutta ennen kaikkea, laite tuli kuntoon!

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Moro.
916 spider 2.0-95 kyseessä.
Mitkä mahtaisivat olla kiristysmomentit sisempiin
kuuteen vetoakselin nivelen pultteihin ja pyörän napa-mutterille?
Kiitos taas!
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Ramsester
Viestit: 254
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): 159 2,2 JTS -06
GTV 2.0 V6 TB -99
Fiat Grande Punto 1.4 Starjet -08
Fiat Bravo 1.4 TJET -08
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

edit: lisätty napamutterin momenttiin tuo puuttunut astemäärä. Kiitokset huomiosta

GTV:n korjaamokäsikirjasta löytyi seuraavat kuvat. Sisemmille pulteille (8mm teräspultit) 40-52 Nm ja napamutterille 67-74 Nm + 62 +-2 astetta päälle. Napamutteri taitaa olla kaikissa malleissa sama, mutta nuo laipan pultit ovat 10 mm pultteja ainakin TB:ssä eli niissä lienee suurempi momentti.

Kuva
Viimeksi muokannut Ramsester, 12 Syys 2022, 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ramsester kirjoitti:
10 Syys 2022, 13:59
napamutterille 67-74 Nm
+60-64° tuon momenttiinkiristyksen jälkeen. Mainitaan nyt tämäkin, jottei vahingossa jää napamutu jollakulla löysälle, jos lukee vaan tekstin eikä katso kuvaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
10 Syys 2022, 14:01
Ramsester kirjoitti:
10 Syys 2022, 13:59
napamutterille 67-74 Nm
+60-64° tuon momenttiinkiristyksen jälkeen. Mainitaan nyt tämäkin, jottei vahingossa jää napamutu jollakulla löysälle, jos lukee vaan tekstin eikä katso kuvaa.
Kun itse tein tuon operaation niin 74Nm päälle kun kiristi 64°niin lopullinen momentti oli yli 300 Nm.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Ajattelin laittaa jatkossa 10W60-öljyt tessuun, mutta mistä tällaista öljyä nykyään saa? Motonetissakaan ei enää ole, meneekö nämäkin jo verkkokauppatilauksiksi?

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

jmi kirjoitti:
14 Syys 2022, 08:27
Ajattelin laittaa jatkossa 10W60-öljyt tessuun, mutta mistä tällaista öljyä nykyään saa? Motonetissakaan ei enää ole, meneekö nämäkin jo verkkokauppatilauksiksi?
Puuilosta saa Valvolinea.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Dali kirjoitti:
14 Syys 2022, 08:46
jmi kirjoitti:
14 Syys 2022, 08:27
Ajattelin laittaa jatkossa 10W60-öljyt tessuun, mutta mistä tällaista öljyä nykyään saa? Motonetissakaan ei enää ole, meneekö nämäkin jo verkkokauppatilauksiksi?
Puuilosta saa Valvolinea.
On vain osasynteettistä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

jmi kirjoitti:
14 Syys 2022, 08:27
Ajattelin laittaa jatkossa 10W60-öljyt tessuun, mutta mistä tällaista öljyä nykyään saa? Motonetissakaan ei enää ole, meneekö nämäkin jo verkkokauppatilauksiksi?
Ömm, täh? Jos ei hyllystä löydy niin myyjälle ihmettelemään.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/592049/ ... ottorioljy
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590349/ ... ottorioljy
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Polforea kirjoitti:
14 Syys 2022, 10:16
jmi kirjoitti:
14 Syys 2022, 08:27
Ajattelin laittaa jatkossa 10W60-öljyt tessuun, mutta mistä tällaista öljyä nykyään saa? Motonetissakaan ei enää ole, meneekö nämäkin jo verkkokauppatilauksiksi?
Ömm, täh? Jos ei hyllystä löydy niin myyjälle ihmettelemään.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/592049/ ... ottorioljy
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590349/ ... ottorioljy
No joo Castrolia saa kun pyytää siirtämään Saloon. Comma on ihan vieras öljy. Joka tapauksessa aika suppeaksi mennyt valikoima. Tottunut vaan ennen hyllystä ottamaan...

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo. Rupesin just itekin kattelemaan että saatavuudet noissakin on aika punaisella, onkohan öljyissäkin jotain toimitusvaikeuksia nyt? Ei mun silmään kuitenkaan mitään poistuvan tuotteen mainintoja osu.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Dali
Viestit: 112
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Dali »

Onko jollakulla kokemusta GTV:n takapään alaetutukivarsien vaihtotyöstä? Siis nuo jousen alapäästään kiinnittävät "spring pan arm:it"?

Kuinka vittumainen työ saada pultit irti ja kohdistettua takaisin paikalleen?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Dali kirjoitti:
14 Syys 2022, 11:17
Onko jollakulla kokemusta GTV:n takapään alaetutukivarsien vaihtotyöstä? Siis nuo jousen alapäästään kiinnittävät "spring pan arm:it"?

Kuinka vittumainen työ saada pultit irti ja kohdistettua takaisin paikalleen?
Hieman lyhyemmillä jousilla ja siistin ja ruosteettoman alustan kanssa ei ollut paha nakki. Kun auto oli pukeilla niin tunkilla keventäen meni nätisti. En osaa sanoa pistäisivätkö vakiopituiset jouset vastaan enemmän.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

FinPat kirjoitti:
14 Syys 2022, 13:52
Dali kirjoitti:
14 Syys 2022, 11:17
Onko jollakulla kokemusta GTV:n takapään alaetutukivarsien vaihtotyöstä? Siis nuo jousen alapäästään kiinnittävät "spring pan arm:it"?

Kuinka vittumainen työ saada pultit irti ja kohdistettua takaisin paikalleen?
Hieman lyhyemmillä jousilla ja siistin ja ruosteettoman alustan kanssa ei ollut paha nakki. Kun auto oli pukeilla niin tunkilla keventäen meni nätisti. En osaa sanoa pistäisivätkö vakiopituiset jouset vastaan enemmän.
Itse keväällä vaihdoin juuri "spring pan":n ja oli melko haastava. Muistaakseni piti ehdottomasti laittaa ensin napa kiinni ja sitten tunkilla hakea kohdistus sinne taakse. Jousen suojakumi pyrki myös pyörähtämään eli jouduin nippusiteellä kiinnittämään että pysyi paikallaan.
Eli ongelma on juuri se kohdistus takaisin, muuten ei mitään ongelmia.

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Monza »

Polforea kirjoitti:
14 Syys 2022, 10:16
jmi kirjoitti:
14 Syys 2022, 08:27
Ajattelin laittaa jatkossa 10W60-öljyt tessuun, mutta mistä tällaista öljyä nykyään saa? Motonetissakaan ei enää ole, meneekö nämäkin jo verkkokauppatilauksiksi?
Ömm, täh? Jos ei hyllystä löydy niin myyjälle ihmettelemään.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/592049/ ... ottorioljy
Tätä oli MKAH löytänyt mun JTS koneeseen, en kyllä kysynyt mistä. Eivät varmaan Konalan
Motonetista tien toiselta puolelta, kun näyttää punaista.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jmi kirjoitti:
14 Syys 2022, 14:33
Eli ongelma on juuri se kohdistus takaisin, muuten ei mitään ongelmia.
Kohdistin alkuun työntämällä ruuvimeisselin läpi ja sillä väänsin reiät suunnilleen kohdilleen ja aloin ujuttamaan oikeaa pulttia läpi. Hyvin voideltuna luonnollisesti.

Aika toki kannattaa varata, aina ei kaikki mene kohdilleen laakista. Nimim. auton piti olla ajossa pääsiäisenä mutta juhannukseen saakka meni...

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Moro.
Nyt olisi taas kysymyksiä. Vaihdoin hieman kanittavan sisemmän vetarin kuskin puolelle ph1 spideriin.
Vika/ ongelma ei poistunut..
Oireet: Auton käydessä paikallaan ei ylimääräisiä ääniä.
Kun pistää vaihteen silmään ja lähtee ajamaan hitaasti, ei ylimääräisiä ääniä. Vauhdin kasvaessa alkaa kuulua ääni, jota kuvailisin omaperäisesti sanalla "klop". Eli tuossa 50-60n kilsan vauhdissa ääni on "klopklopklopklopklopklop".
Kun kytkimen painaa pohjaan ja rullaa samaa vauhtia, ääni loppuu. Ratin kääntelyllä ei muutosta ääneen/ äänettömyyteen.
Yksi paljonkin autoja laitellut ehdotti kaksoismassa vauhtipyörää. Onko -95 ph1sessä sellaista? Toinen vaihtoehto oli kytkin. Painelaakeri on tuossa jonkun aikaa "kihissyt" ja hiljentynyt poljinta painettaessa.
Jostain laatikon seutuvilta tai kuskin etukulmasta se ääni tulee.
Olisiko kellään tähänkin tärppiä tai kokemusta?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Moro. Jatkoa edelliseen.
Auto on nyt etupää ilmassa. Kun renkaista pyörittää, niin niin tuo napsahtelu/ kloksahtelu kuuluu suunnilleen keskeltä autoa vetojärjestelmästä. Samalla tavalla kun laittaa vaihteita päälle auton käydessä. 5s vaihde päällä tyhjäkäynnillä ääni toistuu jo melko tiheästi.
Tarkoittaako tämä että nyt olisi vetopyörästössä joku palikka antautunut?
Onko kukaan irroitellut kytkinkoppaa niin, että kone jäisi paikoilleen? Mitä täytyy purkaa, että osat mahtuu pois?
Apurunko? Miten kone täytyy tukea? Rakennella joku teline? Ja mahtuuko kytkin/vaihteisto/ vetopyörästö yleensäkään alakautta pois?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Mikäs laatikko ts:ssä on? Hämärästi muistelen jostain ulkomaan foorumilta toistakymmetä vuotta sitten lukeneeni, että kutosissa on tasauspyörästöllä tapana jotenkin porsia.

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Ei mitään käryä. Mitään lätkää ei näy. Kopan päässä vaan fiat lancia teksti. Vanhalta näyttää kytkimen työsylinteri hässäkästä päätellen
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Vastaa Viestiin