Ostoa harkitseva
Valvoja: Moderators
Ostoa harkitseva
Moro
Olen miettinyt Alfan ostoa. 156 farkkua tms. Mitä pitää ottaa huomioon
Petteri
Olen miettinyt Alfan ostoa. 156 farkkua tms. Mitä pitää ottaa huomioon
Petteri
- h_lauri
- Viestit: 6744
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Ostoa harkitseva
Kavereiden kuittailu...eiku lue teknisest osiost tyyppivikaketju ja täältä tyhmät kysymykset 156:sta. Yksityiskohtasemmat vastaukset tullevat jos kerrot, millä koneella olet autoa etsimässä.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Ostoa harkitseva
V6:sta suosittelisin lämpimästi.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Aquatica
- Viestit: 15175
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ostoa harkitseva
2-litraisessa on tasapainoakseli ja sen tuomat ongelmat. Twinspark (TS) siis. JTS-koneessa on sitten paljon enemmänkin kaikkea jännää, kuten väärillä öljyillä ajettu = nokat entiset, ymv. pientä.
2.0TS on ihan perusookoo kone, mutta jakopää on 3v/60tkm (kuten myös 1.8 ja JTS 156:ssa) ja _SE IHAN OIKEASTI KANNATTAA VAIHTAA AJALLAAN_. Lue "Jakohihna osa...."-keskustelu, niin tiedät mistä puhutaan.
Ja vesipumppu noissa "pikkusissa" vaihdetaan aina jokaisessa jakopäässä, kuten myös kiristin/ohjurit. Teetettynä ~puolentuhattaeuroa (450-650 aika rehti haitari hinnalle) - ja kannattaa teettää/tehdä nimenomaan lukkopaloilla, jotta varmistetaan ajoituksen säilyminen kohdillaan.
Twinspark-koneissa on myös hyvin yleinen ongelma, eli "dieselkäynnistys". Koneen kun käynnistää, se rallattaa kuin paraskin pumpparidiesel - ajoituksenmuunnin on tiensä päässä. Uusi osa ~250eur, käytännössä vaatii jakopäätyöt samalla, koska jakopää pitää edestä purkaa. Kannattaa niputtaa hommat.
Loput jutut löytyy sitten "tyhmiä kysymyksiä 156:sta" ja teknisen osion FAQ-listasta, eli alustan/pohjan hommat ja vastaavat.
2.0TS on ihan perusookoo kone, mutta jakopää on 3v/60tkm (kuten myös 1.8 ja JTS 156:ssa) ja _SE IHAN OIKEASTI KANNATTAA VAIHTAA AJALLAAN_. Lue "Jakohihna osa...."-keskustelu, niin tiedät mistä puhutaan.
Ja vesipumppu noissa "pikkusissa" vaihdetaan aina jokaisessa jakopäässä, kuten myös kiristin/ohjurit. Teetettynä ~puolentuhattaeuroa (450-650 aika rehti haitari hinnalle) - ja kannattaa teettää/tehdä nimenomaan lukkopaloilla, jotta varmistetaan ajoituksen säilyminen kohdillaan.
Twinspark-koneissa on myös hyvin yleinen ongelma, eli "dieselkäynnistys". Koneen kun käynnistää, se rallattaa kuin paraskin pumpparidiesel - ajoituksenmuunnin on tiensä päässä. Uusi osa ~250eur, käytännössä vaatii jakopäätyöt samalla, koska jakopää pitää edestä purkaa. Kannattaa niputtaa hommat.
Loput jutut löytyy sitten "tyhmiä kysymyksiä 156:sta" ja teknisen osion FAQ-listasta, eli alustan/pohjan hommat ja vastaavat.
- mattijus
- Viestit: 5322
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Ostoa harkitseva
Tuo ei ole 2004 mallinen, jos sillä nyt on mitään väliä.petlyyt kirjoitti:http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/5427684
EDIT: Vissiin toukokuussa 2003 valmistettu
VMP
- Aquatica
- Viestit: 15175
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ostoa harkitseva
Ja tuosta kyseisestä myyjäliikkeestä on täällä hyvinkin.... Noh, sanotaanko, ei-hyviä kokemuksia. Eli jos liikkeen arveluttava toimintatapa ei haittaa, niin ei siinä.
JTS-koneeseen (156) _AINOA SALLITTU ÖLJY_ on 10W-60:iä. Huollossa kun laitetaan 5W40iä tai 0W30iä ni voi sanoa heihei nokille.
EDIT:
Lisäksi tuossa tulee jakopäällä ikä täyteen syksyllä, joten siihen kannattaisi varautua.
JTS-koneeseen (156) _AINOA SALLITTU ÖLJY_ on 10W-60:iä. Huollossa kun laitetaan 5W40iä tai 0W30iä ni voi sanoa heihei nokille.
EDIT:
Lisäksi tuossa tulee jakopäällä ikä täyteen syksyllä, joten siihen kannattaisi varautua.
Viimeksi muokannut Aquatica, 06 Touko 2014, 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ostoa harkitseva
No onhan sillä aina merkitys liikkeen maineella ja en ole neitsytalfisti, ollut 75 3,0 V6 ja 33 aikoinaanAquatica kirjoitti:Ja tuosta kyseisestä myyjäliikkeestä on täällä hyvinkin.... Noh, sanotaanko, ei-hyviä kokemuksia. Eli jos liikkeen arveluttava toimintatapa ei haittaa, niin ei siinä.
JTS-koneeseen (156) _AINOA SALLITTU ÖLJY_ on 10W-60:iä. Huollossa kun laitetaan 5W40iä tai 0W30iä ni voi sanoa heihei nokille.
Re: Ostoa harkitseva
Kyseinen yksilö tainnut olla melko pitkään myynnissä Ja läheisiä kokemuksia kyseisestä lafkasta. Kovia hintoja ilman vastuuta
aina " siisti ja edullinen" 


- Aquatica
- Viestit: 15175
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ostoa harkitseva
Ja tosiaan autohan on mallivuotta 2002, valmistettu 2/5/2003. Ja rekisteröity 2004, eli joo 
Mallivuosi 2003 alkaen on keula uusi ("häijympi") jne. Ihan vaan, ettei tule ns. ylläripylläriä.
Ja hyvä, ettei ole Alfa-neitsyt, joten tietoa on vanhemmista eikä kaikki tule yllärinä.
Nuo tiedot muuten löytyy eperistä (http://eper.fiatforum.com) esim. ja sinne alustanumerolla. Bilteman sivuiltahan sen numeron saa rekisterinumerolla, esimerkiksi.

Mallivuosi 2003 alkaen on keula uusi ("häijympi") jne. Ihan vaan, ettei tule ns. ylläripylläriä.
Ja hyvä, ettei ole Alfa-neitsyt, joten tietoa on vanhemmista eikä kaikki tule yllärinä.
Nuo tiedot muuten löytyy eperistä (http://eper.fiatforum.com) esim. ja sinne alustanumerolla. Bilteman sivuiltahan sen numeron saa rekisterinumerolla, esimerkiksi.
Re: Ostoa harkitseva
Täytyykin käydä muka kyselemässä tosta kiesistä. Kattoo mitä ne vastaaAquatica kirjoitti:Ja tosiaan autohan on mallivuotta 2002, valmistettu 2/5/2003. Ja rekisteröity 2004, eli joo
Mallivuosi 2003 alkaen on keula uusi ("häijympi") jne. Ihan vaan, ettei tule ns. ylläripylläriä.
Ja hyvä, ettei ole Alfa-neitsyt, joten tietoa on vanhemmista eikä kaikki tule yllärinä.
Nuo tiedot muuten löytyy eperistä (http://eper.fiatforum.com) esim. ja sinne alustanumerolla. Bilteman sivuiltahan sen numeron saa rekisterinumerolla, esimerkiksi.

- Aquatica
- Viestit: 15175
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ostoa harkitseva
No, valmistusajankohta on usein hankalasti selvitettävissä ilman erikoistyökaluja, kuten tuo mainittu eper. Suomessa kun tuppaa lukemaan aina vaan "ensirekisteröinti", eikä missään mitään selkeätä tietoa vuosimallista tai valmistusajankohdasta - se kun ei ole täällä kuulemma haluttua tietoa... 
