Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
256
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 450

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja jkk »

Joku vielä onnistuu rikkomaan jonkun koeajoauton "asianmukaisella käytöllä". Sitä sitte improvisoimaan hyvää selitystä miks jakohihna on poikki, männät roikkuu valotolpassa, sekuntikello tikittää ja musta vana seuraa auton reittiä :lol:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Fiatin Aftersalesin kautta ladatut PDF-manuaali ( http://aftersales.fiat.com/eLumData/EN/ ... 6_L_LG.pdf )
kertoo seuraavaa 2.2JTD:stä:

Unladen weight (with all fluids, fuel tank filled to 90% and without optional equipment)
Manuaali: 3,029lb (1,374kg)
Automaatti: 3,186lb (1,445kg)

Tämä ilmeisesti *EI* sisällä kuljettajaa.

Kantavuus (ja jännästi automaatilla kovempi kantavuus?!) sisältäen kuljettajan
Manuaali: 1,248lb (566kg)
Automaatti: 1,268lb (575kg)

Ja koska kuljettaja on 75kg, ellei valmistaja toisin ilmoita, tekisi omamassat kuljettajan kanssa:
Manuaali: 1374 + 75 = 1449kg
Automaatti: 1520kg

Mitään lohtua tästä tiedosta? Tuskin, mutta onpahan ainakin kaiveltu :D

aslon
Viestit: 17
Liittynyt: 03 Syys 2016, 12:46
Car(s): Lexus IS

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja aslon »

Manu kirjoitti:
jmi kirjoitti:Eikö tuo 200hv bensaversio ole jo aika vikkelä, 0-100kmh 6,6s, sehän vastaa jo ison busson suoritusarvoja?
Kyllä mulle tuo ainakin kelpaisi oikein hyvin.
Toivottavasti kiihtyvyys vaan on oikeasti se 6.6s ettei kaikki normiversiot jää valmistajan ilmoituksesta 1-2s

Koeajolla dieseli ei kiihtynyt 7.1s vaan jäi pari sekuntia joten oli vähän pettymys vaikka kiihtyvyys ei olekkaan maailman tärkein asia :)
Eikös Alfa Romeolla ole perinteisesti ollut niin, että luvatut kiihtyvyysarvot jäävät aina 1-2 sekunnin päähän oikeista? Näin oli ainakin jo 1991 Alfa 33 16V QV Permanent 4 -mallista alkaen, eikä mielestäni sen jälkeenkään tulleet ole koskaan päässeet lähellekään luvattuja 0-100 km/h kiihtyvyyksiä?

Sama perinne on ollut muillakin italialaisilla autoilla. Lamborghini Countach ja Ferrari Testarossa ei kumpikaan päässyt lähellekään luvattuja huippunopeuksia ja kiihtyvyyksiä. Jomman kumman kohdalla muistelen, että joku laski teoreettisen huippunopeuden moottorin max. kierrosluvun ja vaihteiston välityksen avulla ja luvattu nopeus oli suurempi kuin edes teoreettinen maksimi!

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:Nyt tulee kiihtyvyysfaktat pöytään: Tarkempaakin tarkemmin kalibroitu fatarse-persdyno sanoo että oma 320d (sama automaattihämmennin) on autonmitan hitaampi kuin se "isolohko" diesel Giulia. Loota toimii tismalleen samalla tavoin molemmissa (vaikka myyntipuheen mukaan pitäisi olla jotenkin paremmin hiottu Giuliassa, en huomannut amatöörinä minkäänlaista eroa). Tuolla Bimmerillä pärjäilee liikenteessä aika kohtuullisesti, en menisi sanomaan että perhesedaniksi öljypoltin-Giulia olisi mitenkään halvaantunut. On se selkeästi kirpeämpi kuin esim. vastaava Jaggen XE.

Kahdeksanlovisen laatikon toimintaan tottumattomalle kiihtyvyys voi olla hieman "liian tasainen" ja tuntuu aluksi numeroitaan hitaammalta. Liikkuessa sen tajuaa, että täähän menee aika kivasti!
Totta tämä. Jatkan BMW-esimerkillä .Tyttären avokin E39- 530D:hen verrattuna sen 5-lovinen tomaatti "tuntui" tehokkaammalta, mutta Giulia on nopeampi kiihtymään mm. noista kahdesta. Massat kuivapainona 1400 kg vs 1800 kg tehot
180 hp vs 193 hp.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja V6 »

aslon kirjoitti:
Eikös Alfa Romeolla ole perinteisesti ollut niin, että luvatut kiihtyvyysarvot jäävät aina 1-2 sekunnin päähän oikeista? Näin oli ainakin jo 1991 Alfa 33 16V QV Permanent 4 -mallista alkaen, eikä mielestäni sen jälkeenkään tulleet ole koskaan päässeet lähellekään luvattuja 0-100 km/h kiihtyvyyksiä?
ainakin 156 V6 pääsi ilmoitettuihin arvoihin jossakin mittauksessa, mutta mittauksia ja autoja on erilaisia, kaikki yksilöt eivät pääse ja osa pääsee-ihan samalla tavalla ne muutkin merkit suhtautuu noihin ilmoitettuihin arvoihin. 4cllä on mitattu 4.2 ja luvattu 4.5
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Eikös diesel Giulialle ole luvattu 7,2 s 0-100 km/h ja tuossa yllä Quattroroute on mitannut 7,1 s.

Eikö tuo suoritus nyt ole aika hyvin linjassa lupauksen kanssa?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja V6 »

AT 7.1 ja manuaali 7.2
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Ranttall
Viestit: 220
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Sunnuntaina tuli käytyä tutkimassa Giuliaa ja koeistumassa ja tänään tuli heitettyä puolen tunnin lenkki. Tunteet sanoo että tilaa ja järki käskee rauhoittumaan ja odottamaan pari vuotta. :lol:

Mutta täytyy sanoa että itse todellakin tykästyin. 159:n verrattuna todella kevyen oloinen ja automaatti vaihtoi todella nätisti. Ratin takaa vaihdettunakaan ei nykinyt yhtään vaihdettaessa, tosin vertailukohtana on rikkinäinen GT:n Selespeed. :silly: Kiihtyvyyttä täällä on kritisoitu, mutta ainakin tuohon 2.2 JTS:n verrattuna auto tuntui lentävän moottoritien rampissa. Omassa taitaa olla ilmoitettu kiihtyvyys 8,8 sekuntia ja kyllä Giulia lähti mututuntumalla paljon paremmin. Dieselin ääni ehkä hieman häiritsevä mutta kai siihenkin tottuu kun pelkillä bensakoneilla lähinnä ajanut koko autoilu-uransa. Ulkonäköä kritisoin esittelyn yhteydessä, mutta kyllä livenä näyttää varsinkin valkoisena paljon paremmalta kuin kuvissa eikä todellakaan miltään BMW:ltä. Ihan tunnistaa Alfaksi.

Sehän tuossa hiukan mietityttää että kuinka karvalakki se oma olisi sitten tuohon koeajoautoon verrattuna, koska omat kynnet riittävät ehkä juuri ja juuri siihen automaattiin Super-varustelutasolla ja valkoisella värillä. Lisävarusteita ei todellakaan ole enää varaa ruksailla mutta kyllähän tuon luulisi sisältävän vakionakin kaiken tarvittavan.

Tarjous olisi nyt pöydällä, vieläpä ihan kohtuullinen sellainen ja vanhastakin saisi siedettävän hyvityksen. Todennäköisesti sitä kuitenkin päätyy lopulta ostamaan muutaman vuoden käytettynä mutta mistä sitä koskaan tietää vaikka intoutuisi laittamaan uuden tilaukseen. :drinking:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Anna mennä vaan. Kerran se kirpaisee. Ja taas seuraavassa kuussa uudestaan :lol: Ja sitten kun vie vaihtoon. :silly:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pomigliano
Viestit: 130
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): EX Alfat: Sprint Coupe x2, 156 2,4 jtd 10 V x2, 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06.
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

Ti malli Usa sivuilta poimittuna. Kyllä se tännekin joskus saadaan.
https://www.alfaromeousa.com/cars/alfa-romeo-giulia-ti

Ranttall
Viestit: 220
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

^^ Älä yllytä hullua. :-D Se suurin ongelmahan tässä onkin se kun tilatessa kirpaisee oikein kunnolla ja senkin jälkeen vielä 72 kertaa hiukan vähemmän mutta edelleen ihan riittävästi. :lol:

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Pomigliano kirjoitti:Ti malli Usa sivuilta poimittuna. Kyllä se tännekin joskus saadaan.
https://www.alfaromeousa.com/cars/alfa-romeo-giulia-ti
Tämä vaikuttaa jo lupaavalta. Tosin tuolla ei ollut mainittuna kuin automaattilaatikko mutta toivottavasti saa rastitettua myös manuaalin.

Rakennusmetsuri
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Syys 2016, 22:19

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

Pomigliano kirjoitti:Ti malli Usa sivuilta poimittuna. Kyllä se tännekin joskus saadaan.
https://www.alfaromeousa.com/cars/alfa-romeo-giulia-ti
Jep. Menee odotteluksi.
Tuo on just se moottori joka on tasapainossa alustan ominaisuuksien kanssa.

Kelpaa mulle helposti, jos 80 lisähummasta ei tarvitse maksaa yli 100 euroa/hevonen.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Manu »

jkk kirjoitti:Joku vielä onnistuu rikkomaan jonkun koeajoauton "asianmukaisella käytöllä". Sitä sitte improvisoimaan hyvää selitystä miks jakohihna on poikki, männät roikkuu valotolpassa, sekuntikello tikittää ja musta vana seuraa auton reittiä :lol:
Noh koeajolla meinasi kyllä sattua kaikenlaista mutta jätetään mainitsematta :D ja kiihtyvyydestä voidaan sanoa että eihän tämmöselle nuorelle nyt mikään kiihtyvyys riitä 8)

Takaveto on kuitenkin kova sana ja bensaa odotellaan jos tulevaisuudessa vaikka pääsisi tästä 159 traktorista eroon vaikka onkin toiminut hienosti.
Espoon Autoaritan facebook sivuilla sanottiin että myymälä oli ihan täynnä ja kiinnostusta riitti. Onko oikeasti näin ollut :shock:
Viimeksi muokannut Manu, 07 Syys 2016, 16:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Giuliasta laitettu tarjouspyyntö muutamilla lisäkkeillä, katsotaan milloin liike saa siitä tarjouksen aikaiseksi (vai saako ollenkaan) :roll:

Varusteiden osalta joutuu kyllä nykyiseen verrattuna vähän tinkimään, tuo Superkin on yllättävän "karsittu" eikä sisällä edes ksenoneita, (jotka itselle ovat käytännössä pakolliset), tutkia tai edes sähkökääntöisiä peilejä (kätevät kun talli on vähän nafti leveydeltään).
Kuuluukohan tuohon Bi-Xenonien yhteyteen nuo LED-päiväajovalot vai tuikkivatkohan hehkulankapolttimot ilman eri ruksia / varustepakettia? Tuota en ollut varustelistoista löytävinäni...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Eilen kävin koeajolla ja kyllä minä tykkäsin. Paljon. 75:n omistuksesta on omalla kohdalla jo aikaa, mutta kyllähän tuo takaveto on silkkaa asiaa - hienosti taipuu Giulia mutkiin, kun ohjaavat pyörät eivät vedä.180hv dieselin suorituskyky riittäisi itselle, mutta vaikea uskoa, että tuo on yhtä ripeä peli kuin 156V6 aikanaan. Mutta ehkä tuo hienosti pelaava vaihteisto-moottorikombo hämää (niinkuin joku jossain täällä taisi mainitakin) ja vauhtia kertyy vähän niinkuin huomaamatta.

Sisällä kaikki yksityiskohdat eivät ihan vakuuttaneet, esim. se radiota/näyttöä ohjaava pylpyrä oli varsin heppoisen oloinen. Muuten materiaalit olivat omaan makuun riittävää tasoa, eikä Hämeenkadun mukulakiviosuuskaan tuottanut asiaankuulumattomia (-via?) räminöitä. Tilaa vaikutti olevan omaa 2+2 perhettä varten ihan riittävästi. Saahan tuohonkin tarvittaessa boksin katolle tuomaan sporttista ilmettä ja kaivattua lisätyyliä.

Kyllä tähän talouteen tuollainen Giuliettan jälkeen tulee (vaikka vaimo ei sitä vielä tiedäkään), mutta ajankohta on vielä auki. Uutta ei raaskisi ostaa ja käytettyä ei jaksaisi odotella. On tämä länsimaisen ihmisen elämä kamalaa.

Oliko muuten joku forumilainen eilen Levorannalla, kun tulin vähän raamit kaulassa sisään? Olin edellisenä iltana puhelimitse kysynyt koeajomahdollisuudesta ja luvattiin, että autoa pääsee kyllä ajamaan (mutta varauksia ei oteta). Saapuessani myyjä sitten tykitti, että seuraavaksi puoleksitoistatunniksi on G varattu ajoon. Jäin siihen sitten hieman luennoimaan - moderaattorikortti jäi vielä hihaan - jonka jälkeen koeajoslotti saatiin järkättyä toisten koeajajien myötävaikutuksella. Kiitti joustosta!

Pöhinää liikkeessä riitti ja tarjouksiakin ilmeisesti eilenkin tehtiin, mutta yhtään autoa ei vielä ole myyty. Näin siis Tampereella.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Julli
Viestit: 231
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Tesla Model 3
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Julli »

Itseä jäi harmittamaan, että adaptiivinen vakionopeussäädin on tulossa vasta keväällä ja mahdollisesti paremmat penkit. Nyt ei ainakaan Super varusteisessa Giuliassa saa penkin etureunaa nostettua. Eikä etureunaa pidennettyä bemari tyyliin.
Ja tuulilasi voisi olla lämmitettävä.
Mutta muuten hieno.
Jostain luin ettei sitä usan ti varustelua tulla tuomaan eurooppaan, oli hieno perinteinen mallimerkintä.
Veloce ilmeisesti on tulossa.

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Janne »

Pikkusen syö miestä että yli puoleen Suomeen ei saada yhtään autoa koeajettavaksi/näytille. Missä ihmeessä se pohjoisin koeajoauto onkaan, Tampesterin nurkillako? Ei näin!
Odotukset on silti korkealla, vaikka penkit näyttää edelleen surkeilta.

Edit. Seinäjoella. Eihän sinne oo ku 300km matkaa koeajolle :)
Viimeksi muokannut Janne, 07 Syys 2016, 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Ranttall
Viestit: 220
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Vittorio Jano kirjoitti:Oliko muuten joku forumilainen eilen Levorannalla, kun tulin vähän raamit kaulassa sisään? Olin edellisenä iltana puhelimitse kysynyt koeajomahdollisuudesta ja luvattiin, että autoa pääsee kyllä ajamaan (mutta varauksia ei oteta). Saapuessani myyjä sitten tykitti, että seuraavaksi puoleksitoistatunniksi on G varattu ajoon. Jäin siihen sitten hieman luennoimaan - moderaattorikortti jäi vielä hihaan - jonka jälkeen koeajoslotti saatiin järkättyä toisten koeajajien myötävaikutuksella. Kiitti joustosta!
Uskoisin että me olimme tuo kyseinen nuoripari jolla oli aika varattu 17-18 ja kävimme ajamassa ensiksi kun sinä odottelit isääsi paikalle? Eipä tuossa mitään, hyvin kerettiin lenkki heittämään siinä ja toivottavasti tekin kerkesitte ajelemaan tarpeeksi. :)

Täytyy sanoa että tuo myyjä on ollut meille koko ajan todella ystävällinen ja muutenkin hyvää palvelua mutta hiukan häiritsee kun koko ajan kysellään että jokos ruvetaan tilausta tekemään jne. En tiedä muista mutta itselläni ei ainakaan rahaa ole niin paljon että päätös tuollaisen 40000€-50000€ euron auton tilaamisesta syntyisi ihan tunnissa tai edes päivässä..
Viimeksi muokannut Ranttall, 07 Syys 2016, 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ajelin iltasella muutaman tunnin, palautin liikkeen pihaan, tiputin avaimet luukusta hypäten 156:n rattiin ja totesin 156:n olevan oikeastaan aika pirun hyvä auto. Keksin heti 56 tuhatta syytä, miksi en tarvitse koeajoyksilön kaltaista autoa.

Se on hieno ajaa, se on hyvä ajaa, se taipuu mutkiin kuin ajatus ja sillä saa oman mittarinsa mukaan tasan 1.00G sivuttaiskiihtyvyyttä motarin 2/3 ympyrän mallisessa rampissa. Sillä voi ajaa mutkatietä horisonttiin vauhtia, jossa kortti on hyvin märkä vain odottaen hetkeä joutua kuivumaan. Siinä on riittävästi tilaa neljälle ihmiselle ja konttiin mahtuu tavaraakin. Siinä on riittävästi ominaisuuksia haastamaan kilpailijat ja valloittamaan monen uuden auton ostajan sydämen.

Se mitä siitä puuttuu, on ehkä se olennaisin, jonka toivoin löytäväni ensikohtaamisella. Siltä puuttuu sielu, joten onko se siis enää ALFA. Onko se enää vain auto, jossa sielu ja tunne, SE JOKIN on uhrattu markkinoiden alttarille?

En rakastunut, en ihastunut. Kiva ja kaunis työkaveri, jonka kanssa on helppo tulla toimeen, jotta saa tarpeelliset asiat hoidettua, mutta ei herätä intohimoa jäädä jollain verukkeella ylitöihin muun toimiston hiljentyessä.

Giulia oli parempi ennen koeajoa. Olen ehkä hieman surullinen :(

Ja itse vielä ihmettelin, mitä autolta on odotettu. Ilmeisesti odotin liikoja itsekin, enkä mielestäni odottanut mitään sellaista, jota siinä ei olisi voinut olla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja palkus »

^lyhyellä koeajolla koitin kaikin keinoin suodattaa moottorin pois fiilistä pilaamasta. Toinen asia oli se, että yritin etsiä automaattiloodasta vain ne parhaat puolet. Kovarattaisessa loodassa kun vain on sitä jotain, edelleen.
156 on todella hyvä auto, joten rima ajo/fiilis- asioissa on tosiaan korkealla.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^^jäsen Alfissimo kirjoitti mielestäni erittäin hyvin. Jotain jäi todellakin puuttumaan, mutta mitä? Ehkä tosiaan pitää käydä kokeilemassa se bensaversio ja varsinkin se 280 hv ennen lopullista sanaa.

(Edelleen tuo vanha GT nostaa hymyn huulille sekä ajaessa että autosta pois päin kävellessä ja varsinkin motarin rampissa kaasua polkaistessa) <= tuota fiilistä jäin kaipaamaan Giuliastakin.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
TCT
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja TCT »

Diesel automaatin koeajo suoritettu ja tarjous pyydetty.

Ulkonäkö miellytti silmää harmaana ja mustana, kun taas valkoinen ei livenä miellyttänyt omaa silmää ollenkaan. Ajettavuus ja suorituskyky oli OK ja vaikka autossa oli 18" nakit niin rengasmelu oli kohtuullisen alhainen. Tavaratila taas valitettavan ahdas, mutta farkkua ei ole tulossa joten siinä joutuisi kompromissin tekemään.

Kyllähän tuo autokuumetta nosti mitä ei ole tapahtunut aikohin. Tosin tarjous laski kuumetta varsin nopeasti. Pyysin tarjousta Giulia 2.0 Bensiini 200hp AT8 Super mallista ja vaihdossa olisin antanut Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT vm 2012 ajettu 53000km. Väliä olisi joutunut laittamaan 29500e kun valitsemani lisävarusteet nosti Giulian hinnan 46 tonniin.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Netissä on paljon kuvia Giulian nahkapenkeistä, jossa istuinosa ei ole tasainen vaan on useita tikkauksia, onko nuo jotkut sporttipenkit joita Suomessa ei vielä saa?

https://www.google.fi/search?q=alfa+giu ... J-1CDLM%3A

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

jmi kirjoitti:Netissä on paljon kuvia Giulian nahkapenkeistä, jossa istuinosa ei ole tasainen vaan on useita tikkauksia, onko nuo jotkut sporttipenkit joita Suomessa ei vielä saa?

https://www.google.fi/search?q=alfa+giu ... J-1CDLM%3A
Penkkimalli kyllä näyttää samalta kuin koeajamassani Superissa puolinahkaisena. Ti-penkki lienee tulossa paremmalla sivutuella ja säädettävällä istuinosan pituudella.

Omissa pirsseissä ehdottomasti paras penkki on edelleen Giuliettassa oleva Recaron Orthoped 1 n. vuodelta 1988- säätöjä löytyy jokaiseen lähtöön mm. selkänojan kaksiosaisen yläosan kaltevuudesta ja sivutukien sivusäädöistä lähtien . Sillä saa säädettyä istuvuuden kuin räätälin tekemään nahkahanskaan :wink: Tämä nykyaikaistettuna sitten TI-Giuliaan , kiitos. Ei haitanne vaikka penkki olisi saksalaisen Recaron tekemänä... Momolla ei taida oikein vastaavia löytyä.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja jmi »

On ne muuten samat penkit kuin mitä tuossa Raision yksilössä on jota kävin koeajamassa. :oops: Mainoskuvissa näyttävät vaan jotenkin paremmilta/tukevimmilta.

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ei kait niiden jakkaroiden tekeminen niin hiton vaikiaa voi olla. Järkiään testeissä on arvosteltu Alfan penkkejä (mikä tahansa malli, jopa C:t) huonosta sivutuesta. Eikä tuo kritiikki niitä kohtaan, liene tehtaalle ennen kuulumatonta. Kun kerran lähdettiin tälle tielle, että viedään auton ulkonäköä yms. kohti muita merkkejä, niin olisi sopinut laittaa samalla penkitkin kuntoon.

edit. Niin ja missä se lukee että Giuliasta ei tule koskaan farkkua? Siinäpä vasta päätösten päätös!
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Shakal »

En ole eläessäni istunut Alfassa jossa olisi penkit joita kutsuisin hyviksi. Aina puuttuu tukea sieltä täältä, tai pistää pidemmällä matkalla jonkin paikan koetukselle, yleensä molempia.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Janne kirjoitti:Kun kerran lähdettiin tälle tielle, että viedään auton ulkonäköä yms. kohti muita merkkejä, niin olisi sopinut laittaa samalla penkitkin kuntoon.
Niinhän tuossa on vissiin tehty. En ole vielä istunut, mutta ulkonäöstä päätellen istuimet ovat Giulian bemaristisin kohta. Saksalaisia kilpailijoita (eli niitä joihin Giuliaa selvästi eniten verrataan) ei todellakaan pidä ostaman ilman sporttipenkkejä* - ainakin Audi ja BMW jättävät bulkkipenkit todella masentaviksi lankuiksi ja rehellisesti sanoen jopa huonoiksi.

*) No, mainittakoon sen verran, että osa näistä on siinä määrin ahtaita, että kaikki eivät niihin mahdu. Silloin minäkin ymmärrän niiden poisjättämisen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja molsky »

Polforea kirjoitti:
Janne kirjoitti:Kun kerran lähdettiin tälle tielle, että viedään auton ulkonäköä yms. kohti muita merkkejä, niin olisi sopinut laittaa samalla penkitkin kuntoon.
Niinhän tuossa on vissiin tehty. En ole vielä istunut, mutta ulkonäöstä päätellen istuimet ovat Giulian bemaristisin kohta. Saksalaisia kilpailijoita (eli niitä joihin Giuliaa selvästi eniten verrataan) ei todellakaan pidä ostaman ilman sporttipenkkejä* - ainakin Audi ja BMW jättävät bulkkipenkit todella masentaviksi lankuiksi ja rehellisesti sanoen jopa huonoiksi.

*) No, mainittakoon sen verran, että osa näistä on siinä määrin ahtaita, että kaikki eivät niihin mahdu. Silloin minäkin ymmärrän niiden poisjättämisen.
Jonkun takia näissä Giulian diesel malleissa näyttäisi olevan samanlaiset lättänät istuimina mitä isäni C-sarjan farmari mersussa. Bensaversioissa taas näytti olevan vakiona sentään paremmin muotoillut istuimet.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Shakal kirjoitti:En ole eläessäni istunut Alfassa jossa olisi penkit joita kutsuisin hyviksi.
Tällaiset on 156:ssa.

Giulian penkki oli ihan ok tällaiselle täysleveälle, penkkiä isommalle ihmiselle, kuten itse olen, mutta "normaalimpi" toteaa sen helposti liian leveäksi ja tukea antamattomaksi. Istuinosa olisi saanut olla piirun pidempi jopa kaltaiselleni persjalkaiselle, selkänoja hieman syvempi, korkeampi ja ylhäältä leveämpi, jotta olisi tukenut hartioita paremmin. Kokonaisuus olisi saanut myös olla hieman pehmeämpi, koska nyt penkki oli sanalla sanoen kova. Ei isoja puutteita, mutta 156:n penkki vaan tuntui paljon paremmalta autoa vaihtaessa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Kuva

Tuollainen sitten vakiojakkaran tilalle.... iso kertahinta, mutta näitä voi kierrättää aina uuteen autoon
uuden auton airbag-systeemi mukaan ympäten. Säätöelektroniikkahan ei tarvitse muuta kuin sulakkeellista sähköä ...
taksarithan meseissä tekevät paljon näin.

Ebayssahan näitä saa aika edullisestikin ...
http://www.ebay.it/itm/1-RECARO-SEAT-OR ... 1789653706
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja jmi »

molsky kirjoitti:
Polforea kirjoitti:
Janne kirjoitti:Kun kerran lähdettiin tälle tielle, että viedään auton ulkonäköä yms. kohti muita merkkejä, niin olisi sopinut laittaa samalla penkitkin kuntoon.
Niinhän tuossa on vissiin tehty. En ole vielä istunut, mutta ulkonäöstä päätellen istuimet ovat Giulian bemaristisin kohta. Saksalaisia kilpailijoita (eli niitä joihin Giuliaa selvästi eniten verrataan) ei todellakaan pidä ostaman ilman sporttipenkkejä* - ainakin Audi ja BMW jättävät bulkkipenkit todella masentaviksi lankuiksi ja rehellisesti sanoen jopa huonoiksi.

*) No, mainittakoon sen verran, että osa näistä on siinä määrin ahtaita, että kaikki eivät niihin mahdu. Silloin minäkin ymmärrän niiden poisjättämisen.
Jonkun takia näissä Giulian diesel malleissa näyttäisi olevan samanlaiset lättänät istuimina mitä isäni C-sarjan farmari mersussa. Bensaversioissa taas näytti olevan vakiona sentään paremmin muotoillut istuimet.
Bensaversiossa eri penkit? Kuvia...

jpt
Viestit: 23
Liittynyt: 08 Syys 2016, 14:25
Car(s): 159 Sportwagon 1750 tbi
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja jpt »



Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Katsoin tuon nyrrevideon. Komeaa, mutta ei mitenkään stabiilia menoa. :)

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja 155156 »

TeroPee kirjoitti:Katsoin tuon nyrrevideon. Komeaa, mutta ei mitenkään stabiilia menoa. :)
Tuskin ennätyksiä ajetaan "varman päälle" meiningillä. Rajoilla pitää mennä.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Ei varmastikaan ajeta varman päälle -meiningillä, mutta hiukan tuosta tuli sellainen kuva ettei ihan aina tiennyt lähteekö keula vai perä. Paha mennä oikeasti sanomaan auton stabiliteetista yhtään mitään, täytyy odottaa että pääsee joskus koittamaan.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Huh huh! Aika vauhdilla ajaa. :crazyeyes:

Mulle tuli tuosta menosta mieleen, että äärirajoilla mentiin. Ei pääse ainakaan kukaan sanomaan, että auto on tehty liian helpoksi viedä lujaa. Tällaistakin saa lukea välillä.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Kieltämättä näytti meno vähän siltä, ettei Giulia oo suunniteltu pelkästään paralympialaisiin tarkoitetuksi saksanseisojaksi täynnä sähköisiä avustimia.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Jep, tuohon aikaan kun Nyrren ajaa läpi, täytyy jo mennä rajoilla. Hyvin kulkee kyllä QV :P
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

AKaT
Viestit: 57
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 15:19
Car(s): Alfa 156 sportwagon super, GTV TS, 166 TS
Exiä Alfa 75 TS ja 1.6, 164 TS, 155 TS, 2000 berlina,
Fiat 125 S, 132, Argenta...
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja AKaT »

TeroPee kirjoitti:Katsoin tuon nyrrevideon. Komeaa, mutta ei mitenkään stabiilia menoa. :)
Jospa siellä oli Räikkönen ratissa. Oli vielä laitettu ameriikan elokuvarenkaat alle :-D

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja silverine »

Rauhattoman näköinen kapistus ääritilanteissa. Tuon kun joku uusrikas
Tauno tuo Apparalle ratapäiville niin kannattaa tilata ambulanssi päivystämään
täysvalmiuteen. Tosin ei tuo kuskikaan ajotyyliltään mikään Jäämies ole.
Perhesedaniin on laitettu tehokas moottori ja ajo-ominaisuudet katuajoon.
Suosittelen lintulautaa persuksiin, ensiasennuksena. :roll: :lol:
Vertailun vuoksi ajoin IRacingin simussa äskettäin Possun GT3 Track:llä.
Suoralla se jäi Alfalle 20 km/h mutta kierrosaika oli 40s kovempi. :scatter:

edit. AKaT:lläkin Räkä mielessä. Tosin eri vivahteella.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Nyrrellä ei ole stabiilista tietoakaan, kun ajetaan lujaa.
Se rata itsessään jo on sellaista mukulakiveä, että huhheijjaa (joo, en oo ajanu. Mut aika monta videota sieltä katsonut ja kaikissa toistuu sama poNpiPoNpi-pupunen).. Eikä tosiaan auta se, että annetaan palaa sen mikä kuskista ja autosta lähtee 8)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja V6 »

AKaT kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Katsoin tuon nyrrevideon. Komeaa, mutta ei mitenkään stabiilia menoa. :)
Jospa siellä oli Räikkönen ratissa. Oli vielä laitettu ameriikan elokuvarenkaat alle :-D

https://www.linkedin.com/in/fabio-francia-b319b4100
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

TCT kirjoitti:
Kyllähän tuo autokuumetta nosti mitä ei ole tapahtunut aikohin. Tosin tarjous laski kuumetta varsin nopeasti. Pyysin tarjousta Giulia 2.0 Bensiini 200hp AT8 Super mallista ja vaihdossa olisin antanut Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT vm 2012 ajettu 53000km. Väliä olisi joutunut laittamaan 29500e kun valitsemani lisävarusteet nosti Giulian hinnan 46 tonniin.
Ei tuo nyt mikään pöyristyttävän huono ekaksi tunnusteluksi ole?

Ja komeaa oli meno Ringillä - tuosta ei kauhean moni auto tuuppaa ohi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

  • 1. Radical SR8LM 6:48.00 Watch Onboard ’09
    2. Radical SR8 6:56.08 Watch Onboard ’05
    3. Porsche 918 Spyder 6:57.00 Watch Onboard ’13
    4. Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce 6:59.73 Watch Onboard ’15
    5. Nissan GT-R Nismo 7:08.68 Watch Onboard ’15
    6. Gumpert Apollo Speed 7:11.57 Watch Onboard ’09
    7. Dodge Viper SRT-10 ACR 7:12.13 Watch Onboard ’10
    8. Lexus LFA Nurburgring Package 7:14.64 Watch Onboard ’12
    9. Donkervoort D8 RS 7:14.89 Watch Onboard ’05
    10. Porsche 911 GT2 RS 7:18.00 Onboard N/A ’10
    11. Radical SR3 Turbo 7:19.00 Watch Onboard ’03
    12. Nissan GT-R7:19.10 Onboard N/A ’13
    13. Chevrolet Corvette ZR1 7:19.63 Watch Onboard ’12
    14. Dodge Viper ACR 7:22.1 Watch Onboard ’09
    15. Chevrolet Corvette Z06 7:22.68 Watch Onboard ’11
    16. Gumpert Apollo Sport 7:24.00 Onboard N/A ’07
    17. Nissan GT-R 7:24.22 Watch Onboard ’11
    18. Maserati MC12 7:24.29 Watch Onboard ’04
    19. Pagani Zonda F Clubsport 7:24.44 Watch Onboard ’05
    20. Lamborghini Aventador LP700-4 7:25.00 Onboard N/A ’11
    21. Ferrari Enzo 7:25.21 Watch Onboard ’02
    22. KTM X-Bow R 7:25.72 Watch Onboard ’12
    23. Mercedes SLS AMG Black Series 7:26.40 Watch Onboard ’14
    24. Nissan GT-R 7:26.70 Watch Onboard ’08
    25. Porsche 911 GT3 RS 4.0 7:27.00 Watch Onboard ’11
    26. BMW M4 GTS 7:27.88 Watch Onboard ’16
    27. Ferrari 458 Italia 7:28.00 Watch Onboard ’09
    28. McLaren MP4-12C 7:28.00 Onboard N/A ’10
    29. Porsche Carrera GT 7:28.71 Watch Onboard ’03
    30. Mercedes SLS AMG GT 7:30.00 Onboard N/A ’12
    31. Porsche 911 GT2 7:31.00 Onboard N/A ’07
    32. Porsche 911 Turbo S 7:32.00 Onboard N/A ’10
https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 7:32.00

Tuolta voi sitten tiputella mielensä mukaan noita rekisterikilpien väliin saatuja kilpa-autoja (Radicalit) pois, jolloin Alfan sijoitus nousee jonnin verran. Joka tapauksessa kova suoritus.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja palkus »

Missäs muutoin on patteri-tesla? Etsin tuolta alta 7min ajoista, mutta ei näkyny. Eikö siinä ole quuveetä melkein puolet parempi kiihtyvyys ja painopiste melkein asfaltissa? Vai mikä siinä mättää? :wink:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Onkohan ajaneet?

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

palkus kirjoitti:Missäs muutoin on patteri-tesla? Etsin tuolta alta 7min ajoista, mutta ei näkyny. Eikö siinä ole quuveetä melkein puolet parempi kiihtyvyys ja painopiste melkein asfaltissa? Vai mikä siinä mättää? :wink:
Joskus katsoin Teslan Nyrre-videon. En tiedä oliko virallinen, mutta sehän ei sitten kiihdy enää 150km/h jälkeen kovinkaan pirteästi.

edit: Tuossa esimerkkinä jonkilaiseen ylämäkeen ajettu suora Teslalla: https://youtu.be/Dphw4km60m4?t=4m35s huiput 189km/h
Giulia QV:lla https://youtu.be/KwIFT3tLhfA?t=3m32s huiput 249km/h

En löytänyt parempaa vertailua, mutta kelvatkoot. Ehkä Teslan Model S:stä on tullut tehokkaampi päivitys ja ehkä joku on ajanut sillä ilman ruuhkaa. Kuskitkin merkitsee tietysti.

Vastaa Viestiin