Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
256
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 450

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

^ Avainkysymys etenemiskyvyssä lienee että onko testattavaan yksilöön ruksittu lisävarusteena lukkoperä.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Jos lotota pitää niin tuskin on ruksattu. Ja varmaan aika harva Giulian ostaja sitä ruksaa muutenkaan, etenkin kun se vissiin maksaa veroineen luokkaa 2700 euroa.

Avatar
Tiige
Viestit: 2843
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Siinä sivussa taitaa tulla myös vähän muuta. Kuten aktiivisesti säätyvä iskunvaimmennus. 8)
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^Voisi verrata melkein samaan kuin autossa olisi neloveto vaikka ei ole lähelläkään :) esim BMW xDrive alle tonnilla ruksittuna kampanja hintaan

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11207
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

TeroPee kirjoitti:Giulia on mukana Tekniikan Maailman talvivertailussa. Tulokset julkaistaan 15.2.2017. Jännä nähdä miten Giulian etenemiskyky vertautuu E-mersuun ja Jaggen XE-malliin.
Ihan sama, koska Alfa on kuitenkin jäätynyt kiinni. Ja jos ei ole, niin ei ainakaan lähde käyntiin. Ja jos lähtee, niin sisällä on liian kylmä. Ja jos ei ole, niin sutii liikaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Mulla on jonkinlainen aavistus merkeistä, jotka ovat TOP3 tuossa vertailussa :roll:

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Manu »

Kertsu kirjoitti:Mulla on jonkinlainen aavistus merkeistä, jotka ovat TOP3 tuossa vertailussa :roll:
Tarkoitatko Vagniikan vehkeitä? :lol:
Saa nähdä et mainitaanko Italian sähköt.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Manu kirjoitti:
Kertsu kirjoitti:Mulla on jonkinlainen aavistus merkeistä, jotka ovat TOP3 tuossa vertailussa :roll:
Tarkoitatko Vagniikan vehkeitä? :lol:
Saa nähdä et mainitaanko Italian sähköt.
Juu, saattaahan siihen olla eksyneenä tosin Mersu tai Volvo :-D

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Kertsu kirjoitti:
Manu kirjoitti:
Kertsu kirjoitti:Mulla on jonkinlainen aavistus merkeistä, jotka ovat TOP3 tuossa vertailussa :roll:
Tarkoitatko Vagniikan vehkeitä? :lol:
Saa nähdä et mainitaanko Italian sähköt.
Juu, saattaahan siihen olla eksyneenä tosin Mersu tai Volvo :-D
OT:
Veikkaan että neljän kärjessä on Volvo, Mersu, Tiguan ja Astra, ehkä jopa tuossa järjestyksessä.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Onko Giuliassa piisannut lämpöä? Lämpiääkö nopeasti ja myös pergrilleissä? VAG saattavat olla kylmiä talvella, muttei se estä menestymästä talviautovertailuissa.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re:

Viesti Kirjoittaja Streider »

Raimo Miettinen kirjoitti:Onko Giuliassa piisannut lämpöä? Lämpiääkö nopeasti ja myös pergrilleissä? VAG saattavat olla kylmiä talvella, muttei se estä menestymästä talviautovertailuissa.
Olen suorittanut Giulian kanssa testiä lapissa, 20-30 pakkasissa bensakoneinen ainakin lämpenee nopeasti, persgrillit ja ratinlämmitin hätäisemmät kuin Volvossa, jossa muuten radio, näyttö yms eivät pienemmälläkään pakkasella lähde rokkaamaan vaan vaativat ilmeisesti jonkinlaisen lämpenemisprosessin :-D Giuliasta ei siis muuta kuin positiivisia havaintoja bensakoneisena kovemmissa pakkasissa, lämmintä piisaa ja auto toimii kaikilta osin. Tuntuu nämä etelän loskakelit ja lämpötilan pyöriminen nollan tuntumassa olla Alfalle masentavammat olosuhteet.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Myös diesel lämpenee nykydieseliksi rivakasti, käyttäen vertailukohtana edellistä RS-Ocua ja sen kanssa liikkumista ilman, että webasto toi lisälämpöä. Samoin käyntiin on lähtenyt heti ja kakistelematta vaikka pakkasta on ollut sen 25 astetta ja starttaus lämmittämättä.

Huurteenpoiston/ilmanvaihdon logiikassa on jotain jännää, määrätyt kosteat kelit aiheuttavat sen että ikkunat vetävät huuruun ja joutuu itse vaihtamaan puhalluksen suuntauksen tuulilasille, AUTO:lla ei pysy auki. Ocussa AUTO osasi pitää myös lasit sulana (ehkä puhalsi suurimman osan aikaa lämmityksessä lasille, mene ja tiedä). Tuosta voi tulla Talvitestissä mainintaa :)

Penkinlämmittimistä olen sanonutkin että ne ovat tehottomammat kuin Ocussa (ehkä siinä oli ohkaisempi kangas jakkarassa...).

Mutuiluna että talvitestissä muita negatiivisia mainintoja ovat matala maavara, jumiutuvat lukitusnappulat ovenkahvoissa, pitkien valojen kantamasta/kuviosta ja ehkä kylmäpäästöt.

Plussaa Alfa saanee nopeasta lämpeämisestä, johdonmukaisesta ajettavuudesta talviliukkailla, vetopidosta (takavetoiseksi) ja jarrujen tuntumasta/toimivuudesta (testannevatko edes...).

Vuoden talviauto lienee S90, toiseksi arpovat Eemelin ja kolmas on Audi :) Alfa sijoittuu puolivälin paikkeille.

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

^Ihan samoja havaintoja 3 kk kokemuksella.

Avatar
Polforea
Viestit: 11178
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Otetaas tähän väliin dataa vuodenvaihteesta. Aineistopäivä siis 1.1.2017, jolloin rekisterissä oli tasan 40 Giuliaa.
-1 Quadrifoglio, 39 nelisylinteristä
-2 manuaalia (Q ja 1 diesel), 38 automaattia
-28 dieseliä, 12 kipinäsytytteistä
-Rekisteröity kuukausittain: 08/2016 4kpl, 09/2016 7kpl, 10/2016 12kpl, 11/2016 4kpl, 12/2016 13kpl
-Värejä: 3 mustaa, 9 punaista, 4 sinistä, 11 harmaata (grr!), 12 valkoista, 1 hopea
-8 myyntivarastossa, 32 yksityiskäytössä (mainittakoon, että Q on merkitty yksityiskäyttöön - onko maahantuojan esittelyautossa kilvet?)
-Omamassat välillä 1511-1698kg, manuaaliaski ilmeisesti painaa n. 60kg vähemmän kuin automaatti
-Kaikki dieselit ovat 132kW (180hv), kaikki nelisylinteribensat 147kW (200hv)
-Yllättäen suurin keskittymä on pk-seudulla, josta löytyy yli puolet Giulioista (23kpl)

Edit: pikainen lisäsilmäys käyttötarkoituslistaan kertoi, että ajossa olevat esittelyautot ovat mitä ilmeisimmin virallisesti yksityiskäytössä, jos ovat kovien kilpien välissä.

Edit2: Ai niin, vaikka useimmat sen jo varmasti tietävät, niin lisenssi- ja herrasmiessyistä: tietojen lähteenä on Trafin Avoin data v4.8.
Viimeksi muokannut Polforea, 01 Helmi 2017, 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja willez »

[/quote]Ei tietoa, säteilylämmitin nyt on yhtä tyhjän kanssa[/quote] Itseasiassa ei ole. Öljyn lämpeäminen on moottorin eliniän ja kulumisen kannalta tärkeämpää, kuin jäähdytysnesteen. Esilämmitetty öljy kiertää ja voitelee hyvin kylmillä ilmoilla heti starttauksesta. Jäähdytysnesteen lämmityksellä saadaan vain nopeammin kabiiniin lämmintä ilmaa ja yleisesti moottoriin kiertämään (jonkin verran).

Aika hyvin on Kiulua myyty nyt jo 8)

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Tammikuun puolella varmaan tulee yksityishenkilöille Giulioita kilpiin jotta saa "vuoden uudemman" kuin joulukuussa kilvitetty olisi.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja winorloose »

TeroPee kirjoitti:Tammikuun puolella varmaan tulee yksityishenkilöille Giulioita kilpiin jotta saa "vuoden uudemman" kuin joulukuussa kilvitetty olisi.
Alfa sijalla 29., autoja 13kpl.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11207
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Aika lailla nihkeästi noita minusta menee...

Kaverille oli muuten oikein soitettu, että josko 3er vaihtuisi tuollaiseen. Työnantajan autopolitiikan johdosta ei kuulemma ole mahdollista, mutta silti aika yllättävää aktiivisuutta Tampereen diileriltä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Farina »

Vittorio Jano kirjoitti:Aika lailla nihkeästi noita minusta menee...
Eikös maahantuoja suunnitellut sadan yksilön myyntiä vuodessa? Tuo voi täyttyä ekana vuonna. Sen jälkeen mennää kohti Giuliettan lukuja, jos ei jotain räväkkää alennus- tai varustekampanjaa tuoda kehiin. Ehkä tuleva SW nostaa myyntiä joksikin aikaa. 159:siä myytiin tuplamäärä useampana vuonna, mutta se olikin hinnoiteltu tiukasti.

Avatar
155156
Viestit: 2085
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Ei taida tulla Giulia vastaan jokaisessa kadunkulmassa muuallakaan:

http://carsalesbase.com/european-car-sa ... eo-giulia/

http://carsalesbase.com/us-car-sales-da ... eo-giulia/

Varsinkin USA:n lukemat todella vaatimattomat (sikäli kun pitävät paikkaansa näinä "alternative facts" aikoina).

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

155156 kirjoitti:Ei taida tulla Giulia vastaan jokaisessa kadunkulmassa muuallakaan:

http://carsalesbase.com/european-car-sa ... eo-giulia/

http://carsalesbase.com/us-car-sales-da ... eo-giulia/

Varsinkin USA:n lukemat todella vaatimattomat (sikäli kun pitävät paikkaansa näinä "alternative facts" aikoina).

Enpä usko, että ainakaan jenkkilukemat pitää paikkansa!

Paitsi jos ne on ainoastaan Quadrifoglion myynnit!!

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Manu »

No ei heitetä kirvestä kaivoon. Alfalle voi tulla kunnari kun Stelvio tulee jos tuote on hyvä.

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Kyllä se Alfa-epäluuloisuus on aika tiukassa kansan syvissä riveissä.. Siinä menee kauan ennenkuin "yleistä totuutta" saa muutettua ihmisten mielikuvissa ja mielipiteissä. Bimmeri-kuskit ovat aika merkkiuskollisia eivätkä ihan helposti lähde spagettimaan merkkeihin vaihtamaan. Mun mielestä Giulia on saanut ihan älyttömän paljon julkisuutta ja näkyvyyttä, ja se on pääasiassa ollut todella hyvää. Markkinointi-alan ihmisenä en osaisi sanoa että mitä pitäisi tehdä vielä paremmin. Joka autolehdessä ja ohjelmassa on Giuliaa kehuttu ja ylistettykin. Se vaan ottaa aikansa ennenkuin kelkka kääntyy ja vielä enemmän aikaa että se muuttuu kassavirraksi. Jenkkilä ja siellä etenkin Stelvio on siinä mielessä erittäin tärkeitä että se on alueena vähän niinkuin neitseellinen ja vanhojen Alfa-mallien rasitteet siellä ei paina. Mutta ei ole kyllä sitten sitä merkkiuskollisuuttakaan..

harde
Viestit: 347
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Saisivat vaan nopeasti karsittua pois nuo pienet nuppimurheet yms. Italialaisuudet.. :)

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Farina »

Kyllä karu fakta ainakin Suomessa on, että Giulian hinnat sijoitettiin lähtemään liian läheltä kilpailijoita ja jopa niiden yläpuolelta. Tuossa 35k€ hintaluokassa pitäisi löytyä 136hv diesel-malli ja kaveriksi suunnilleen samanhintainen 150hv bensaturbo. Velocen penkit ja istuinlämmittimet vakiona. Automaatin lisähinta max 1000€. Luultavasti kauppa lähtisi rullaamaan vähän eri tyyliin.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Hyvä pointteja heitetty että miksei myynti ole "räjähtänyt käsiin".

Sellainen järkevä "hinnat alkaen" -malli voisi tehdä terää, siihen tuo 150hv Diesel tai 200hp bensa automaattina ja sopparit kuntoon liisarifirmojen kanssa. Mahdollisesti tuleva farkkukin voi piristää, kunhan mielikuvat merkistä vaan saadaan ajantasalle ja pikkuviat / lastentaudit kuriin ja kun niitä ilmenee niin asiallinen, asiakasystävällinen tapa hoitaa ne kuntoon.

BMW ja Mersu -asiakkaat ovat tosiaan aika merkkiuskollisia, suvusta löytyy mm. henkilö, jolla on ollu n. vuodesta 87 alkaen Mersu (ensin 190 -koppanen, myöhemmin C-sarjan sedan) aina perusvarustein (lohkolämppäri ja talvirenkaat ainoat lisukkeet), manuaalina ja vaihto uuteen n. puolentoista vuoden välein. Eikä puhettakaan että edes käytäisiin muita merkkejä koeajamassa :lol:

OuZei
Viestit: 39
Liittynyt: 17 Heinä 2015, 20:11
Car(s): 159 2.2JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja OuZei »

AkiRomeo kirjoitti:
155156 kirjoitti:Ei taida tulla Giulia vastaan jokaisessa kadunkulmassa muuallakaan:

http://carsalesbase.com/european-car-sa ... eo-giulia/

http://carsalesbase.com/us-car-sales-da ... eo-giulia/

Varsinkin USA:n lukemat todella vaatimattomat (sikäli kun pitävät paikkaansa näinä "alternative facts" aikoina).

Enpä usko, että ainakaan jenkkilukemat pitää paikkansa!

Paitsi jos ne on ainoastaan Quadrifoglion myynnit!!
Käsittääkseni ensimmäiset myyntiin tarkoitetut yksilöt on vasta rantautuneet Jenkkilään, joten en ihan vielä niitä myyntilukuja kovin tarkkaan katselisi. Kuten tuossa Anthon ylempänä jo kirjoitteli, keskiverto amerikkalaiselle Alfa on suhteellisen vieras, joten autoja on saatava esiteltäväksi ja ajettavaksi ennen kuin alkaa tulla sitä myyntiä.

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

OuZei kirjoitti:
AkiRomeo kirjoitti:
155156 kirjoitti:Ei taida tulla Giulia vastaan jokaisessa kadunkulmassa muuallakaan:

http://carsalesbase.com/european-car-sa ... eo-giulia/

http://carsalesbase.com/us-car-sales-da ... eo-giulia/

Varsinkin USA:n lukemat todella vaatimattomat (sikäli kun pitävät paikkaansa näinä "alternative facts" aikoina).

Enpä usko, että ainakaan jenkkilukemat pitää paikkansa!

Paitsi jos ne on ainoastaan Quadrifoglion myynnit!!
Käsittääkseni ensimmäiset myyntiin tarkoitetut yksilöt on vasta rantautuneet Jenkkilään, joten en ihan vielä niitä myyntilukuja kovin tarkkaan katselisi. Kuten tuossa Anthon ylempänä jo kirjoitteli, keskiverto amerikkalaiselle Alfa on suhteellisen vieras, joten autoja on saatava esiteltäväksi ja ajettavaksi ennen kuin alkaa tulla sitä myyntiä.
Ehkä eniten myyntiä jarruttaa, ettei ehditä valmistaa enempää!

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Anthon kirjoitti:Mun mielestä Giulia on saanut ihan älyttömän paljon julkisuutta ja näkyvyyttä, ja se on pääasiassa ollut todella hyvää. Markkinointi-alan ihmisenä en osaisi sanoa että mitä pitäisi tehdä vielä paremmin.
Puhutteko siellä markkinointialalla kohtaamisista? Tarkoitan tällä sitä, että autoja pääsisi koeajamaan, kylmätyypittämään tai edes visuaalisesti näkemään kauppakeskuksissa tai isoissa yleisötapahtumissa huomattavista helpommin kaikkialla. Jotkut brändit järjestävät useammin mallin/moottoriversion kiertueita ympäri maan. Kai ne myyjätkin voisivat olla aktiivisempia yhteydenpidossa (pl. MetroAlfa) Välillä kuulee kommenttia, ettei jossain provinssissa Alfan uutuudesta ole kuultu edes yms.

Samaa mieltä siitä, ettäse näkyvyys joka on nyt saavutettu on laadultaan kovaa tasoa. Giuliasta tykätään ja isosti!

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Syyskuun manner-Euroopan myyntiluvut sedaneille oli (A4 myös uusi tälle vuodelle):

Koodi: Valitse kaikki

Mercedes-Benz C-Class 4.300 -16%
BMW 3-Series          3.033 +11%
Audi A4               2.091 +55%
Alfa Romeo Giulia     1.718 New
Jaguar XE             845 -26%
Volvo S60             503 -19%
Lexus IS              340 +28%
Infiniti Q50          209 +32%
Ei toi nyt niin pahalta näytä.

Giulian Loka-Joulukuu (koko Eurooppa, UK mukana):
October 1.565
November 1.974
December 1.830

Jaguar XE Loka-Joulukuu (koko Eurooppa, UK mukana):
October 1.772
November 1.537
December 1.371

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tuo itseasiassa kertoo mielestäni jotain, että Jagge aloitti vahvemmin - ja sitten jäi. Ja jäi enemmän.

Eli Jagge sytyttää heti, Alfa vaatii hieman... hmm, mukautumista? En tiedä, mutta lukujen perusteellahan homma toimii oikeastaan aika jees. Tietty aina paremminkin voisi myydä, mutta fakta on se, ettei pitkään aikaan ole tullut "kilpailukykyistä" haastajaa baijerilaisille Alfalta. Ja nyt kun semmoista tarjotaan, on todella monella kynnys lähteä naapuriin selvästi korkeampi mitä "vanhassa tutussa" pysyminen.

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Raimo Miettinen kirjoitti:
Anthon kirjoitti:Mun mielestä Giulia on saanut ihan älyttömän paljon julkisuutta ja näkyvyyttä, ja se on pääasiassa ollut todella hyvää. Markkinointi-alan ihmisenä en osaisi sanoa että mitä pitäisi tehdä vielä paremmin.
Puhutteko siellä markkinointialalla kohtaamisista? Tarkoitan tällä sitä, että autoja pääsisi koeajamaan, kylmätyypittämään tai edes visuaalisesti näkemään kauppakeskuksissa tai isoissa yleisötapahtumissa huomattavista helpommin kaikkialla. Jotkut brändit järjestävät useammin mallin/moottoriversion kiertueita ympäri maan. Kai ne myyjätkin voisivat olla aktiivisempia yhteydenpidossa (pl. MetroAlfa) Välillä kuulee kommenttia, ettei jossain provinssissa Alfan uutuudesta ole kuultu edes yms.

Samaa mieltä siitä, ettäse näkyvyys joka on nyt saavutettu on laadultaan kovaa tasoa. Giuliasta tykätään ja isosti!
Kävin juuri tänään ihailemassa Giulia QV:a Ison Omenan kauppakeskuksen pääaulassa. On se vaan helvetin hieno 8) .
Liitteet
20170202_184726.jpg
20170202_184726.jpg (182.65 KiB) Katsottu 8287 kertaa
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

^Näin muistelinkin, että QV oli menossa johonkin kauppakeskukseen esille. Hyvä näin!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11207
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

JPeltola kirjoitti:
Ei toi nyt niin pahalta näytä.
No juuei - eurooppalaisittain tilanne on varsin ookoo!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 5888
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Aquatica kirjoitti:^
Tuo itseasiassa kertoo mielestäni jotain, että Jagge aloitti vahvemmin - ja sitten jäi. Ja jäi enemmän.

Eli Jagge sytyttää heti, Alfa vaatii hieman... hmm, mukautumista? En tiedä, mutta lukujen perusteellahan homma toimii oikeastaan aika jees. Tietty aina paremminkin voisi myydä, mutta fakta on se, ettei pitkään aikaan ole tullut "kilpailukykyistä" haastajaa baijerilaisille Alfalta. Ja nyt kun semmoista tarjotaan, on todella monella kynnys lähteä naapuriin selvästi korkeampi mitä "vanhassa tutussa" pysyminen.
Jaggen hiipuminen ei ole yllätys. F31:stä kun tyrkytin vaihdossa Giuliaan, tuli XE nelikkodieselinä kokeiltua samaan hengenvetoon. Se on kaunis ulkoa. Ei sisältä. Ja ajossa jotenkin selvästi vanhuksille suunnattu... - Hetkinen! Onko tilastoa ostajien keski-iästä? Vanhoja ihmisiä on nykyään niin pirusti ja monella niistä on fyrkkaakin.

But I digress. XE siis omasta näkövinkkelistä 3-sarjaa "huonompi", Giulia "parempi" (airquotes = täysin subjektiivinen näkökulma). Ja pahoitteluni seuraavasta - F34 kaikkia näitä parempi - siis itselle. Mutta silti tänään kirpaisi vähäsen (yllättävänkin vähäsen) ohittaa Giulia Tuusulanväylällä pohjoiseenpäin kulkiessa. Tuijottelin toki pitkään. (Ja en ollut bedazzeled - toisin kuin silloin kun 159 oli uusi ja sellaisen näki...) - Jotenkin Giulia liian sovinnainen. Ei siinä nyt lasertykkejä tarvitsisi olla, mutta jotain sekopäistä sentään! Mutta kaiken tämän bitchin'&moanin' jälkeen. Ottaisin. :roll:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Vein Giuliettan isoon huoltoon Mega-Autoon Lahteen. Siinä huollon vastaanotossa istuskellessa oli hyvä näkymä korjaamon puolelle. Ilmeisesti joko asiakkaalle menossa tai esittelyyn tulossa tumma Giulia 210hv Veloce dieseli oli vielä ilman kilpiä huoltopaikalla.

Bensakoneista ei vielä koeajossa, mutta dieseli pitää ottaa koeajoon tässä kun aikaa on. Giuliettan huolto on valmis klo 16 :)
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

AlfaTom kirjoitti:Vein Giuliettan isoon huoltoon Mega-Autoon Lahteen. Siinä huollon vastaanotossa istuskellessa oli hyvä näkymä korjaamon puolelle. Ilmeisesti joko asiakkaalle menossa tai esittelyyn tulossa tumma Giulia 210hv Veloce dieseli oli vielä ilman kilpiä huoltopaikalla.
Uskoisin että tuo samainen yksilö oli viikko sitten siinä "luovutustilassa", mustilla Velocen nahkajakkaroilla, se oli myyjän mukaan lähdössä mainosteipattavaksi ja tuleviin Lahden hemo... MM-kisoihin esille, elleivät sitten ole sitä saaneet kaupaksi :shock:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Juu, näytti olevan pakokaasuletkut putkien päässä, että jotakin huoltoa ainakin tekivät.

Kävikin kiva tuuri, kun ei koeajo-Giulialla ollut varattuna koeajoja niin sain sen sijaisautoksi koko päiväksi :-D

Keli ei ole mitä parhain, mutta Giulian ratissa matka taittuu :wink:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rauta »

ihan kiva jos tuo avaimettoman kulun lukitusnappuloiden korjaus korjaa koko systeemin, aikaisemmin kun ei ainakaan Lohjan PP-autossa löytynyt asiaan mitään ratkaisua. Noh, katsellaan miten käy :mrgreen:

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

JPeltola kirjoitti:Syyskuun manner-Euroopan myyntiluvut sedaneille oli (A4 myös uusi tälle vuodelle):

Koodi: Valitse kaikki

Mercedes-Benz C-Class 4.300 -16%
BMW 3-Series          3.033 +11%
Audi A4               2.091 +55%
Alfa Romeo Giulia     1.718 New
Jaguar XE             845 -26%
Volvo S60             503 -19%
Lexus IS              340 +28%
Infiniti Q50          209 +32%
Ei toi nyt niin pahalta näytä.

Giulian Loka-Joulukuu (koko Eurooppa, UK mukana):
October 1.565
November 1.974
December 1.830

Jaguar XE Loka-Joulukuu (koko Eurooppa, UK mukana):
October 1.772
November 1.537
December 1.371
Giulia, XE ja IS. Siinä ne jotka saavat mielenkiintoa aikaan itsessäni. Tuo Audi on kyllä aivan käsittämättömän hajuton ja mauton palikka. Mersussa eniten yritystä natsivankkureista. Penari...no se on penari.

Edit: Nii joo siis hieno suoritus Alfalta! Etenkin kun lineupista puuttuu se vankkurimalli.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rauta »

itse asiassa aika mielenkiintoista että koko Suomessa rekisteröidyistä neljästä sinisestä Giuliasta kaksi on foorumilla ja yksi bongattu muuten vaan, eli vain yksi on jossain teillä tietämättömillä :mrgreen:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Sininen Giulia, joka on Lahden Mega-auton myymälässä, on kyllä väriltään hieno.

Nyt kun puoli päivää ehti ajella Giulialla, voi omia kommentteja kertoa. Maantiellä vakaa kuin juna, dieselin vääntö pääsee oikeuksiinsa, vakkarin käyttö vaatii tarkkuutta, mutta sujuu sitten kun tottuu. Istuimen tuntuma oli yllättävä, istuin tuntuu kapealta verrattuna jopa Giulietan istuimeen, sivujen toppaukset liian kovat. Selkänoja ok, risteselän tuen säädöt hyvät. Pyyhinviiksen kytkin ikävän teräväkulmainen ja viiksen tuntuma jotenkin lelumaisen oloinen.
Ratin napit asialliset, joskin vaativat nekin tarkkuutta käytössä. Navi puuttui tästä yksilöstä? En saanut ainakaan mistään valikosta sitä esille. Keskikonsoli tuntuu hiukan liian massiiviselta, kapeampi toisi lisää tilaa jaloille.
Ajonhallinta kaitsee liikaa, joskus olisi kiva hallitusti mennä sladissa, nyt tietokone tappaa luiston alkuunsa. Toki
yllättävissä tilanteissa tätä ominaisuutta varmasti arvostaa. Loskaisella tiellä ei missään vaiheessa tuntunut liukkaalta.
Auto ei siis paljoa varoita kelistä, muuten kuin mittariston näytöillä.

Kaupungissa ärsytti start/stopin toiminta ja D:lle piti siirtyä aina jarrun painalluksen kautta - turvallisuuspointti tietysti.
Start/stopin poiskytkintä etsin aikani, sitten löytyi kojelaudan vasemmasta päästä, loogisempi olisi keskikonsolista, missä se on Giuliettassakin. Kai sen turhuuden saa kytkettyä pysyvästi pois, joka käynnistyksen jälkeen pitää erikseen kytkeä pois? Keskikonsolin pylpyrän valikoita ei kaikkia ehtinyt käydä läpi. Kelloa ei saa kuin pienillä numeroilla radion näytön alareunaan? Radion suljettua voisi näyttöön jäädä kellon näyttö isompana. Jostakin syystä pää osui oven karmiin monta kertaa autosta noustessa, vaikka penkki oli melko alhaalla. Giuliettassa tätä ei tapahdu.

Takapaksin kansi nousee moottorilla, tästä olikin juttua jo aikaisemmin. Voisihan se sulkeutuakin samalla tavalla, tuskin olisi kovin monimutkaista. Aika kevytkäyttöinen kuitenkin sulkiessa.

Loppukommenttina: Giuliasta alkaa pitää alkutotuttelun jälkeen, joitakin pikkujuttuja voisi tehdä toisin, mutta kokonaisuus on vakuuttava. Diesel vääntää kyllä komeasti, voiman tunne tavallisessa ajossa on riittävä minulle.
Bensakoneiset 200/280 hv versiot pitää vielä päästä kokeilemaan. Se perus-dieselkin saattaisi olla 150 hv tehoilla riittävä tuolle kopalle.

Autoa pois viedessä oli jo haikea olo. Mielessä käväisi, ettei se emäntä huomaisi mitään vaikka Giulietta olisi vaihtunut samanväriseen Giuliaan :lol:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Rauta kirjoitti:itse asiassa aika mielenkiintoista että koko Suomessa rekisteröidyistä neljästä sinisestä Giuliasta kaksi on foorumilla ja yksi bongattu muuten vaan, eli vain yksi on jossain teillä tietämättömillä :mrgreen:
Yksi ainakin on Niittykummussa esittelydieselinä.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Anthon kirjoitti:Kyllä se Alfa-epäluuloisuus on aika tiukassa kansan syvissä riveissä.. Siinä menee kauan ennenkuin "yleistä totuutta" saa muutettua ihmisten mielikuvissa ja mielipiteissä. Bimmeri-kuskit ovat aika merkkiuskollisia eivätkä ihan helposti lähde spagettimaan merkkeihin vaihtamaan. Mun mielestä Giulia on saanut ihan älyttömän paljon julkisuutta ja näkyvyyttä, ja se on pääasiassa ollut todella hyvää. Markkinointi-alan ihmisenä en osaisi sanoa että mitä pitäisi tehdä vielä paremmin. Joka autolehdessä ja ohjelmassa on Giuliaa kehuttu ja ylistettykin. Se vaan ottaa aikansa ennenkuin kelkka kääntyy ja vielä enemmän aikaa että se muuttuu kassavirraksi. Jenkkilä ja siellä etenkin Stelvio on siinä mielessä erittäin tärkeitä että se on alueena vähän niinkuin neitseellinen ja vanhojen Alfa-mallien rasitteet siellä ei paina. Mutta ei ole kyllä sitten sitä merkkiuskollisuuttakaan..
Ainakin täällä foorumilla on todella merkkiuskollista väkeä, ja helposti teilataan muut merkit.
Giulian markkinointi ei ole se millä saadaan ihmiset vakuuttumaan uuden Alfan hyvyydestä. Auto pitää saada luotettavaksi ja laadultaan hyväksi, ei kukaan muuten osta 50k autoa, jos samalla rahalla saa laadukkaamman. Siihen ei Alfa vielä ole pystynyt näyttämään kynsiään. Auto on hyvä, mutta ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden Giulia on mielestäni 10k liian kallis Suomessa.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

AlfaTom kirjoitti:Takapaksin kansi nousee moottorilla, tästä olikin juttua jo aikaisemmin. Voisihan se sulkeutuakin samalla tavalla, tuskin olisi kovin monimutkaista. Aika kevytkäyttöinen kuitenkin sulkiessa.
Mielestäni aukeaa ihan jousivoimalla, lukitus toki sähköisesti. Moottorilla toimiva (ja sulkeutuva) olisi kyllä enemmän tätä päivää.

Toimikos tuossa valkoisessa esittely-Giuliassa sisäänkäynnin lukitusnapit, viikko sitten olivat tosiaan molemmat nappulat jumissa ja auto meni tuon omani jälkeen "viimeisteltäväksi".

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

lagotto kirjoitti:
Anthon kirjoitti:Kyllä se Alfa-epäluuloisuus on aika tiukassa kansan syvissä riveissä.. Siinä menee kauan ennenkuin "yleistä totuutta" saa muutettua ihmisten mielikuvissa ja mielipiteissä. Bimmeri-kuskit ovat aika merkkiuskollisia eivätkä ihan helposti lähde spagettimaan merkkeihin vaihtamaan. Mun mielestä Giulia on saanut ihan älyttömän paljon julkisuutta ja näkyvyyttä, ja se on pääasiassa ollut todella hyvää. Markkinointi-alan ihmisenä en osaisi sanoa että mitä pitäisi tehdä vielä paremmin. Joka autolehdessä ja ohjelmassa on Giuliaa kehuttu ja ylistettykin. Se vaan ottaa aikansa ennenkuin kelkka kääntyy ja vielä enemmän aikaa että se muuttuu kassavirraksi. Jenkkilä ja siellä etenkin Stelvio on siinä mielessä erittäin tärkeitä että se on alueena vähän niinkuin neitseellinen ja vanhojen Alfa-mallien rasitteet siellä ei paina. Mutta ei ole kyllä sitten sitä merkkiuskollisuuttakaan..
Ainakin täällä foorumilla on todella merkkiuskollista väkeä, ja helposti teilataan muut merkit.
Giulian markkinointi ei ole se millä saadaan ihmiset vakuuttumaan uuden Alfan hyvyydestä. Auto pitää saada luotettavaksi ja laadultaan hyväksi, ei kukaan muuten osta 50k autoa, jos samalla rahalla saa laadukkaamman. Siihen ei Alfa vielä ole pystynyt näyttämään kynsiään. Auto on hyvä, mutta ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden Giulia on mielestäni 10k liian kallis Suomessa.
Alfaahan ei teilata ikinä missään. Miksi bemareita ja mersuja saa pitää maailman parhaimpina mutta ei Alfaa?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

lagotto kirjoitti:
Anthon kirjoitti: Giulian markkinointi ei ole se millä saadaan ihmiset vakuuttumaan uuden Alfan hyvyydestä. Auto pitää saada luotettavaksi ja laadultaan hyväksi, ei kukaan muuten osta 50k autoa, jos samalla rahalla saa laadukkaamman. Siihen ei Alfa vielä ole pystynyt näyttämään kynsiään. Auto on hyvä, mutta ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden Giulia on mielestäni 10k liian kallis Suomessa.
kannattaa ostaa toyota jos haluaa laadukkaan auton, jos haluaa jotain muuta kannattaa miettiä minkä ostaa, se on ihan painotuksista kiinni mitä kukakin haluaa ostaa, osalle riittää keskinkertainen laatu jos ajettavuus yms huippua, kaikkea on aika vaikea saada samassa paketissa, yleensä joku osa-alue on hiukan heikompi.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

V6 kirjoitti:
lagotto kirjoitti:
Anthon kirjoitti: Giulian markkinointi ei ole se millä saadaan ihmiset vakuuttumaan uuden Alfan hyvyydestä. Auto pitää saada luotettavaksi ja laadultaan hyväksi, ei kukaan muuten osta 50k autoa, jos samalla rahalla saa laadukkaamman. Siihen ei Alfa vielä ole pystynyt näyttämään kynsiään. Auto on hyvä, mutta ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden Giulia on mielestäni 10k liian kallis Suomessa.
kannattaa ostaa toyota jos haluaa laadukkaan auton, jos haluaa jotain muuta kannattaa miettiä minkä ostaa, se on ihan painotuksista kiinni mitä kukakin haluaa ostaa, osalle riittää keskinkertainen laatu jos ajettavuus yms huippua, kaikkea on aika vaikea saada samassa paketissa, yleensä joku osa-alue on hiukan heikompi.
Millä perusteella Tojota on laadukas??? Kuten sanoin auto on hyvä, mutta ei hintaansa nähden. Kaikkea ei voi saada, mutta monella kilpailijalla laatu ja ominaisuudet ovat parempia ja silti autot halvempia. Alfan ohjaustuntuma on loistava, mutta itselleni pelkästään se ei riitä tähän hintaan.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Miksi muuten Mini pitää arvonsa hyvin, vaikka laatu ei kait kummoinen? Luulisi, että Suomessa ostajakunta toimisi samalla tavalla kuten muidenkin laaduttomien kohdalla.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Kertsu kirjoitti:
lagotto kirjoitti:
Anthon kirjoitti:Kyllä se Alfa-epäluuloisuus on aika tiukassa kansan syvissä riveissä.. Siinä menee kauan ennenkuin "yleistä totuutta" saa muutettua ihmisten mielikuvissa ja mielipiteissä. Bimmeri-kuskit ovat aika merkkiuskollisia eivätkä ihan helposti lähde spagettimaan merkkeihin vaihtamaan. Mun mielestä Giulia on saanut ihan älyttömän paljon julkisuutta ja näkyvyyttä, ja se on pääasiassa ollut todella hyvää. Markkinointi-alan ihmisenä en osaisi sanoa että mitä pitäisi tehdä vielä paremmin. Joka autolehdessä ja ohjelmassa on Giuliaa kehuttu ja ylistettykin. Se vaan ottaa aikansa ennenkuin kelkka kääntyy ja vielä enemmän aikaa että se muuttuu kassavirraksi. Jenkkilä ja siellä etenkin Stelvio on siinä mielessä erittäin tärkeitä että se on alueena vähän niinkuin neitseellinen ja vanhojen Alfa-mallien rasitteet siellä ei paina. Mutta ei ole kyllä sitten sitä merkkiuskollisuuttakaan..
Ainakin täällä foorumilla on todella merkkiuskollista väkeä, ja helposti teilataan muut merkit.
Giulian markkinointi ei ole se millä saadaan ihmiset vakuuttumaan uuden Alfan hyvyydestä. Auto pitää saada luotettavaksi ja laadultaan hyväksi, ei kukaan muuten osta 50k autoa, jos samalla rahalla saa laadukkaamman. Siihen ei Alfa vielä ole pystynyt näyttämään kynsiään. Auto on hyvä, mutta ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden Giulia on mielestäni 10k liian kallis Suomessa.
Alfaahan ei teilata ikinä missään. Miksi bemareita ja mersuja saa pitää maailman parhaimpina mutta ei Alfaa?
En osaa sanoa, kerro jos tiedät. Itse en ole moista kuullut, enkä samaa mieltä.

Vastaa Viestiin