Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Laittoivat tehtaalla vaan vahingossa hihnan dieselin jakopäähän :-D

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jmi kirjoitti:Laittoivat tehtaalla vaan vahingossa hihnan dieselin jakopäähän :-D
Ilmeisesti totesivat että venyy se ketjukin niin laitetaan sitten hihna...

Joo, aika outo ratkaisu.

Avatar
mutt
Viestit: 5413
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

Muistan, kun 159 esiteltiin, niin kovasti iloittiin ketjukoneesta, että nyt loppuu se jakopään kanssa pelleily.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 90 »

jmi kirjoitti:Laittoivat tehtaalla vaan vahingossa hihnan dieselin jakopäähän :-D
Johtuisikohan siitä että moottori perustuu jo 25 vuotta vanhaan perusrakenteeseen joka nähty bensa versiona ensimmäisen kerran lancia kappassa ja dieselinä alfa romeo 145/146:ssa, iso säästö kehityskustannuksissa kun ei tarvii täysin uutta lähteä kehittelemään.

Itsellä ollut käyttiksenä useampi saman perusrakenteen omaava alfa ja fiat (156 ja 166 2.4 jtd 10v ja 159 2.4 jtdm, fiat bravo 1.9 multijet ) ja tällä hetkellä giulia diesel, lisäksi kaveripiirissä vanha 145 1.9 jtd ja 156 1.9 16v jtd, kiva on ollut seurata kehityksen kulkua ja ominaisuuksia ajan saatossa, pommi varmoja koneita ovat olleet kaikki :)
Viimeksi muokannut 90, 13 Elo 2020, 07:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Jiitee kirjoitti:^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla 8)
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.
Mutkapätkiä lähinnä on etsitty ja tahkottukin, on kyllä mieletön peli ajaa. Loppuviikosta kun moottorinohjaus optimoidaan niin tulee toivottavasti vielä lisää ajonautintoa.

Sähköisesti säätyvä alusta oli positiivinen yllätys, sehän oikeastikin reagoi valintanappulaan.

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Raikkoo kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla 8)
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.
Mutkapätkiä lähinnä on etsitty ja tahkottukin, on kyllä mieletön peli ajaa. Loppuviikosta kun moottorinohjaus optimoidaan niin tulee toivottavasti vielä lisää ajonautintoa.

Sähköisesti säätyvä alusta oli positiivinen yllätys, sehän oikeastikin reagoi valintanappulaan.
Sinullahan on komeasti varusteltu vekotin! Modaa vielä adaptive cruise toimimaan.

Werneri
Viestit: 598
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Werneri »

90 kirjoitti: Johtuisikohan siitä että moottori perustuu jo 25 vuotta vanhaan perusrakenteeseen joka nähty bensa versiona ensimmäisen kerran lancia kappassa ja dieselinä alfa romeo 145/146:ssa, iso säästö kehityskustannuksissa kun ei tarvii täysin uutta lähteä kehittelemään.

Isellä ollut käyttiksenä useampi saman perusrakenteen omaava alfa (156 ja 166 2.4 jtd 10v ja 159 2.4 jtdm, fiat bravo 1.9 multijet ) ja tällä hetkellä giulia diesel, lisäksi kaveripiirissä vanha 145 1.9 jtd ja 156 1.9 16v jtd, kiva on ollut seurata kehityksen kulkua ja ominaisuuksia ajan saatossa, pommi varmoja koneita ovat olleet kaikki :)

Tämähän olikin kiinnostava tieto. Tosissaan sama sylinterin halakisisja kuin 2.0 JTDm ssä 83mm. Iskun pituuskasvatettu 90.4mm -> 99mm. Onko tästä jossain tarkempaa tietoa.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

FinPat kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla 8)
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.
Mutkapätkiä lähinnä on etsitty ja tahkottukin, on kyllä mieletön peli ajaa. Loppuviikosta kun moottorinohjaus optimoidaan niin tulee toivottavasti vielä lisää ajonautintoa.

Sähköisesti säätyvä alusta oli positiivinen yllätys, sehän oikeastikin reagoi valintanappulaan.
Sinullahan on komeasti varusteltu vekotin! Modaa vielä adaptive cruise toimimaan.
Adaptiivinen cruise sisältyy jo varusteluun. Valoautomatiikka myös on, tosin en ole ajanut vielä pimeässä ja testannut toimivuutta.

Sinänsä mielenkiintoinen laite kun on ostettu winter paketilla saksaan.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Raikkoo kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla 8)
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.
Mutkapätkiä lähinnä on etsitty ja tahkottukin, on kyllä mieletön peli ajaa. Loppuviikosta kun moottorinohjaus optimoidaan niin tulee toivottavasti vielä lisää ajonautintoa.

Sähköisesti säätyvä alusta oli positiivinen yllätys, sehän oikeastikin reagoi valintanappulaan.
Mikä softa tulee?

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

TeroPee kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla 8)
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.
Mutkapätkiä lähinnä on etsitty ja tahkottukin, on kyllä mieletön peli ajaa. Loppuviikosta kun moottorinohjaus optimoidaan niin tulee toivottavasti vielä lisää ajonautintoa.

Sähköisesti säätyvä alusta oli positiivinen yllätys, sehän oikeastikin reagoi valintanappulaan.
Mikä softa tulee?
Botnia Performancella laitetaan, sen enempää en softasta tiedä.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Raikkoo kirjoitti: Botnia Performancella laitetaan, sen enempää en softasta tiedä.
Kysele mikä softa sinne menee ja ota ihmeessä dynotus ennen ja jälkeen niin saa tietää mitä vakiossa on ja mikä on muutos.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

TeroPee kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti: Botnia Performancella laitetaan, sen enempää en softasta tiedä.
Kysele mikä softa sinne menee ja ota ihmeessä dynotus ennen ja jälkeen niin saa tietää mitä vakiossa on ja mikä on muutos.
Täytyy sitten perjantaina enemmän kysellä, mutta Karala/Turbotec ainakin lupaa samat speksit.

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Raikkoo kirjoitti: Adaptiivinen cruise sisältyy jo varusteluun. Valoautomatiikka myös on, tosin en ole ajanut vielä pimeässä ja testannut toimivuutta.

Sinänsä mielenkiintoinen laite kun on ostettu winter paketilla saksaan.
Oho! Varusteita siis riittää. Onko kattoluukkukin?

Valoautomatiikka pelaa ainakin Stelviossa OK.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

FinPat kirjoitti:Oho! Varusteita siis riittää. Onko kattoluukkukin?

Valoautomatiikka pelaa ainakin Stelviossa OK.
Kattoluukku puuttuu ja navi on jäänyt keskenkasvuiseksi, muutoin taitaa likimain kaikki olla. Kattoluukullisia isolla navilla oli tarjolla, mutta päädyin tähän jossa on performance- ja veloce interior-paketti.

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Raikkoo kirjoitti:
FinPat kirjoitti:Oho! Varusteita siis riittää. Onko kattoluukkukin?

Valoautomatiikka pelaa ainakin Stelviossa OK.
Kattoluukku puuttuu ja navi on jäänyt keskenkasvuiseksi, muutoin taitaa likimain kaikki olla. Kattoluukullisia isolla navilla oli tarjolla, mutta päädyin tähän jossa on performance- ja veloce interior-paketti.
Minulla on "iso" navi ilman Veloce sisustaa ja ainakin minun mielestäni teit 100% oikean valinnan.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 90 »

Werneri kirjoitti:
90 kirjoitti: Johtuisikohan siitä että moottori perustuu jo 25 vuotta vanhaan perusrakenteeseen joka nähty bensa versiona ensimmäisen kerran lancia kappassa ja dieselinä alfa romeo 145/146:ssa, iso säästö kehityskustannuksissa kun ei tarvii täysin uutta lähteä kehittelemään.

Isellä ollut käyttiksenä useampi saman perusrakenteen omaava alfa (156 ja 166 2.4 jtd 10v ja 159 2.4 jtdm, fiat bravo 1.9 multijet ) ja tällä hetkellä giulia diesel, lisäksi kaveripiirissä vanha 145 1.9 jtd ja 156 1.9 16v jtd, kiva on ollut seurata kehityksen kulkua ja ominaisuuksia ajan saatossa, pommi varmoja koneita ovat olleet kaikki :)



Tämähän olikin kiinnostava tieto. Tosissaan sama sylinterin halakisisja kuin 2.0 JTDm ssä 83mm. Iskun pituuskasvatettu 90.4mm -> 99mm. Onko tästä jossain tarkempaa tietoa.
Googleen vain seuraava teksti niin tietoa löytyy

“fiat pratola serra modular engine“

Wikipediassa kivasti tietoa eri versioista ja sovelluksista
Viimeksi muokannut 90, 14 Elo 2020, 06:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Werneri
Viestit: 598
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Werneri »

^ Kiitos. Tuo Giulian Diesel ei kuitenkaan ihan suora johdannainen taida olla noihin aiempiin, koska on alumiini lohkolla, mutta hyvää tietoa tuolla haulla.

Ja mitä tuohon alkuperäiseen ajatukseen hihnasta jakopäässä,- niin taitaa olla melkeimpä varmempaa tekniikkaa kuin nykyiset polkupyöränketju viritelmät. Onko kellään kokemuksia Giulian ketjun kestävyydestä? Paljonko bensa Giulioilla on teillä kilometrejä?

QV ssahan ketju on "fiksusti ja huolto ystävällisesti", saksalaiseen tapaan, moottorin takana, moottorin ja vaihteiston välissä. Jos olen oikein ymmärtänyt.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ mulla taitaa olla edelleen SM-kilometrit bensa-Juulialla.. 164 tkm still going strong 8)
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Eikös sillä Jyväskylän taksilla ollu vielä enempi kilsoja?

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^ Tuo Jiiteen giulia pitäisi olla juurikin se

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Ok, luulin että se taxi oli vieläkin enempi ajettu..

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 90 »

Werneri kirjoitti:^ Kiitos. Tuo Giulian Diesel ei kuitenkaan ihan suora johdannainen taida olla noihin aiempiin, koska on alumiini lohkolla, mutta hyvää tietoa tuolla haulla.

Ja mitä tuohon alkuperäiseen ajatukseen hihnasta jakopäässä,- niin taitaa olla melkeimpä varmempaa tekniikkaa kuin nykyiset polkupyöränketju viritelmät. Onko kellään kokemuksia Giulian ketjun kestävyydestä? Paljonko bensa Giulioilla on teillä kilometrejä?

QV ssahan ketju on "fiksusti ja huolto ystävällisesti", saksalaiseen tapaan, moottorin takana, moottorin ja vaihteiston välissä. Jos olen oikein ymmärtänyt.
No joo voihan sen noinkin ajatella mutta materiaalin vaihto lohkon valussa ei poista rakenteellisia ja komponenteista johtuvia yhtäläisyyksiä, sama juttu esim 1750 turbo jota löytyy 159:stä ja brerasta rautalohkolla ja 4C:stä alumiinilohkolla, korkeintaan voidaan puhua kehitysversiota mutta ei täysin uudesta. :)

No tuota qv:n jakopää tä ihmetellyt myös, toiv ei olekovin venyvää sortimenttiä, taitaa nykypäivän hihnavetoiset jakopää viedä ketjuvetoisia kuin pässiä narusta.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kun ei ole tietoa, mutta kun se diesel ”täysin uutena” muistaakseni esiteltiin, niin onkos se oikeasti enää edes jatkojaloste vanhoille JTD-koneille. Onko siinä jotain selkeää tunnistettavaa yhtäläisyyttä?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Werneri kirjoitti:^ Kiitos. Tuo Giulian Diesel ei kuitenkaan ihan suora johdannainen taida olla noihin aiempiin, koska on alumiini lohkolla, mutta hyvää tietoa tuolla haulla.

Ja mitä tuohon alkuperäiseen ajatukseen hihnasta jakopäässä,- niin taitaa olla melkeimpä varmempaa tekniikkaa kuin nykyiset polkupyöränketju viritelmät. Onko kellään kokemuksia Giulian ketjun kestävyydestä? Paljonko bensa Giulioilla on teillä kilometrejä?

QV ssahan ketju on "fiksusti ja huolto ystävällisesti", saksalaiseen tapaan, moottorin takana, moottorin ja vaihteiston välissä. Jos olen oikein ymmärtänyt.
2.0 Turbossa ketju on sentään moottorin etupäässä , kuten apulaitehihnakin. Aika hyvin tilaa jopa ketjun ja laahainten yms. vaihdolle.

Täällä moottorisuvun tarinaa: https://www.allpar.com/mopar/fours/hurricane.html

Tuolla mällätyn Juulian 2.0 T-moottori myytävänä : https://www.ebay.com/itm/2017-2019-ALFA ... 3291559066
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 90 »

Alfissimo kirjoitti:Kun ei ole tietoa, mutta kun se diesel ”täysin uutena” muistaakseni esiteltiin, niin onkos se oikeasti enää edes jatkojaloste vanhoille JTD-koneille. Onko siinä jotain selkeää tunnistettavaa yhtäläisyyttä?
Ainahan voi esitellä täysin uutena ja tokihan tuossa lähes kaikki uutta onkin ainakin se mitä löytyy moottorin ulkopuolelta, selkeä yhtäläisyys ovat yhteiset komponentit vanhempien koneiden kanssa..

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Jiitee kirjoitti:^ mulla taitaa olla edelleen SM-kilometrit bensa-Juulialla.. 164 tkm still going strong 8)
Maailmalta löytyy jo 400000 km ajettu Giulia:

https://www.clubalfa.it/284579-unalfa-r ... pregiudizi

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

TeroPee kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti: Botnia Performancella laitetaan, sen enempää en softasta tiedä.
Kysele mikä softa sinne menee ja ota ihmeessä dynotus ennen ja jälkeen niin saa tietää mitä vakiossa on ja mikä on muutos.
Softa on nyt asennettu ja se on Quantumin tekemä, ohjelman pätkä lähetettiin britteihin ja koodasivat siellä. Penkissä ei käytetty ja 30 päivän palautusoikeus softalla.

Vetää selkeästi paremmin koko vääntöalueen, Quantumin lupaama käppyrähän on lähes identtinen vakion kanssa mutta vain isommilla numeroilla. Laatikon ehkä täytyy vielä vähän sopeutua optimointiin, kaiken kaikkiaan olen tämän päivän perusteella tyytyväinen. Seurataan tilannetta.

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

Kuva

Kiinadiffuusori kiinni.

Stickl
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Heinä 2018, 13:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stickl »

^ hyvältä näyttää!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuva

Aika retrot pyörät.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

90 kirjoitti:No tuota qv:n jakopää tä ihmetellyt myös, toiv ei olekovin venyvää sortimenttiä, taitaa nykypäivän hihnavetoiset jakopää viedä ketjuvetoisia kuin pässiä narusta.
Enpä tiennyt että Alfa (Ferrari?) oli tuohon lähtenyt kans. Kiinnostais miten kestävää ketjua on käytössä. MB on ilneisesti ainakin laittanut bensanelosiin aika hennon ketjun. Oma M272 CGI on vanha 2r rulla. Toki niistäkin jonain päivänä saattaa matka loppua, mutta pidin silti sopivimpana omaan käyttöön. Hihnat kun taitaa edelleen lahota myös päivien mukana eikä kilometrien niin tykkäisin metallista.

Mutta aiheeseen: Tuttu/ex Giulia on kauemmin jo sanonut S/S unavailable ja käynyt takuuhuollossa ihmeteltävänä. Ainakin puolia ja latausta on tutkittu ja koodia nollattu ja laturikin vaihdettiin, mutta jonkun ajan päästä vika toistuu. Nyt eräänä kauniina päivänä tuli ilmoitus öljyn laadusta ja koska käsikirja sanoo ettei saa ajaa pitkään ekan varoituksen jälkeen tai takuu voi raueta niin auto piti saada lähipäivinä huoltoon. Siellä sitten huomasivat että toinen ajovalo ei nosta pitkää päälle ja siitä tulee koodi joka kääntää älylatauksen pois päältä jonkin mutkan kautta ja siitä johtuu myös valo. Nyt on sitten umpio tilauksessa. Väliin sattui myös eka katsastus ja ainoa sanottava taisi olla että toinen kaukovalo ei toimi. Joo, tiedossa ja odottaa osia. Odotetaan edelleen.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Vittorio Jano kirjoitti:[img]
Aika retrot pyörät.
Ai jumankauta nyt on hienot :shock:
932 937 955 955

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kiuluni on nyt ilmankosteuden ilmeisesti lisäännyttyä alkanut satunnaisesti sammuttaa S&S-tilaan ja heittää välillä herjaa "auto ei ole pysäköintimoodissa", kun käynnistää/sammuttaa.

Pitääkö paalata?

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

h_lauri kirjoitti:Kiuluni on nyt ilmankosteuden ilmeisesti lisäännyttyä alkanut satunnaisesti sammuttaa S&S-tilaan ja heittää välillä herjaa "auto ei ole pysäköintimoodissa", kun käynnistää/sammuttaa.

Pitääkö paalata?
Sulla oli vissiin akku jo vaihettu? Mulla alkoi S&S pelaamaan akun vaihdon jälkeen. Ei kuitenkaan Boschin EFB:llä vaan vasta Vartan AGM:llä..

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Millaisia moottorin lämmittimiä olette näihin laittaneet? Defalla olis öljypohjaan laitettava säteilylämmitin ja Calizilla vesiletkuun laitettava..

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

harde kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:Kiuluni on nyt ilmankosteuden ilmeisesti lisäännyttyä alkanut satunnaisesti sammuttaa S&S-tilaan ja heittää välillä herjaa "auto ei ole pysäköintimoodissa", kun käynnistää/sammuttaa.

Pitääkö paalata?
Sulla oli vissiin akku jo vaihettu? Mulla alkoi S&S pelaamaan akun vaihdon jälkeen. Ei kuitenkaan Boschin EFB:llä vaan vasta Vartan AGM:llä..
Juu akku vaihdettiin kai huhtikuussa, enkä muuten o kurkannu että mikä siellä on. :roll:

Tuossa siis joskus jää virrat päälle. Pitänee seuraavalla kerralla kokeilla, käynnistyykö, kun nostaa jalan jarrulta.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

harde kirjoitti:Millaisia moottorin lämmittimiä olette näihin laittaneet? Defalla olis öljypohjaan laitettava säteilylämmitin ja Calizilla vesiletkuun laitettava..
Itseäkin kiinnostaa tämä.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Mä olen ikäänkuin jo päättänyt laittaa säteilylämppärin öljypohjaan. Se lämmittää oikeaa paikkaa, eli voiteluainetta. Sisätilanlämmitin kabiiniin niin pärjää viileemmillä glykoleilla hetken.

Jotkut kertovat, että joissain autoissa moottorinohjausyksikkö olisi ollut ihmeissään lämpimistä vesistä ja kylmistä öljyistä. Mutta saman ilmiön se polttoainekäyttöinen lisälämmitin tekisi, tiedä häntä.

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Raikkoo kirjoitti:Mä olen ikäänkuin jo päättänyt laittaa säteilylämppärin öljypohjaan. Se lämmittää oikeaa paikkaa, eli voiteluainetta. Sisätilanlämmitin kabiiniin niin pärjää viileemmillä glykoleilla hetken.

Jotkut kertovat, että joissain autoissa moottorinohjausyksikkö olisi ollut ihmeissään lämpimistä vesistä ja kylmistä öljyistä. Mutta saman ilmiön se polttoainekäyttöinen lisälämmitin tekisi, tiedä häntä.
Ainakin diesel Stelviossa polttoainekäyttöinen lisälämmitin edellyttää jonkinlaista anturien huijausyksikköä kuten kai kaikissa EURO6 tason rimpuloissa. Webasto on kyllä minulla toiminut kaksi talvea erinomaisesti.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

harde kirjoitti:Millaisia moottorin lämmittimiä olette näihin laittaneet? Defalla olis öljypohjaan laitettava säteilylämmitin ja Calizilla vesiletkuun laitettava..
En ole laittanut, mutta laittaisin molemmat, adapteri väliin.
Viimeksi muokannut juri, 28 Elo 2020, 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
932 937 955 955

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 90 »

harde kirjoitti:Millaisia moottorin lämmittimiä olette näihin laittaneet? Defalla olis öljypohjaan laitettava säteilylämmitin ja Calizilla vesiletkuun laitettava..

Calixin letkulämppäri+sisätilanhaaroitus sarja diesel giuliassa, tähän ratkaisuun päädyin ihan sen takia että noista ns keittolevyistä on huonot kokemukset.
eipä ollut Viimme talvena valittamista, moottori lämpeää todella hyvin ja startatessa tämän myös huomaa, on öljyt notkeat ja nesteet lämpimät, ei mitään ongelmia moottorinohjauksen suhteen.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Jos Calixiin sortuu, niin sehän on mahdollista höystää vielä pumppukierrolla... tällä tavoin "ylikellotettuna" vastuksestakin pitäisi irrota normaalia suurempi lämmitysteho, koska letkulämppärin elementti säätyy lämpötilan mukaan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 90 »

Eipä tuolle eriliselle pumpulle ole tarvetta kun lämppärin sijainti suunniteltu siten että kierto tulee ilmankin.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Äh perkele.

Peruuttaessa ja reippaasti kääntäessä kuului aina 2 napsahdusta sisäkaarteen puolelta, eli esim. ruutuun/ruudusta lähtiessä. Kävin PP-Autossa sitä näyttämässä, ja molemmissa vetareissa pystyvälystä. Nyt sitten odotellaan, tuleeko Finntakuu vastaan.

Ja toinen on sitten ikuisuusongelma, eli nyökkivä liikkuminen pienillä kaasun asennoilla. Varovasti kaasua painaessa, mahdollisesti tasaisessa ajossa ja varsinkin hitaasti kaasua nostaessa auto nyökkii, mutta jos tuota ajaa kuin varastettua, ei mitään ongelmia. Nyt kaksi eri puljua/mekaanikkoa on sanonut, että nämä nyt ovat tällaisia, ja varsinkin ennen softapäivityksiä. Nythän tässä on kaikki päivitetty, mutta tilanne ei ole muuttunut. Olihan se ensimmäinen kaksi vuotta sitten koeajamani 200hp bensa tuntumaltaan vähän outo, varsinkin verrattuna dieseliin, ja tässä on vähän samoja vinkeitä.
Onko pk-seudulla toista 2016-2017 280hp bensanelikkoa, jota voisi koeajaa? :mrgreen:
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Täällä 280 heppanen ja en ole huomannut tuollaista oiretta. Ainut mielestäni nykivä oire tulee silloin kun auto on kylmä ja pintakaasulla lähtee liikkeelle niin ensimmäinen vaihteenvaihto on joskus hieman nykäisevämpi.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

jmi kirjoitti:Täällä 280 heppanen ja en ole huomannut tuollaista oiretta. Ainut mielestäni nykivä oire tulee silloin kun auto on kylmä ja pintakaasulla lähtee liikkeelle niin ensimmäinen vaihteenvaihto on joskus hieman nykäisevämpi.
Mielenkiintoista. Täällä ei mielestäni ole taas moista, mutta tuo voisi liittyä itselläkin vaihteen vaihtamiskohdan hakemiseen. Vauhdin hidastaminen on melkein järkevintä tehdä nostamalla kaasupoljin kerralla ylös ja antaa moottorijarrutuksen hoitaa se, koska poljinta hitaasti nostamalla alkaa nyökkiminen. DNA-kytkimen renkkaaminen tuossa ei vaikuttanut tilanteeseen.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mä oon kyl vähän huomannu samaa nöykkimistä ku vetelee n. 1500 rpm ja pienellä kaasulla vetelee niin että nostelee kaasua välillä. Tulee sellaista pientä nykimistä välillä. Just sellasta ajoa jota esim tekee ruuhkassa. Muuten ei mitään nykimisiä ole mutta olen ajatellut että toi liittyy lähinnä siihen momentinmuuntimeen ja että se on lähinnä vaan ominaisuus.

Ja on se kylmänä vähän töksähtelevä muutenkin mutta ei yhtään niin pahasti kuin esim kaksoiskytkin automaatit jotka toimii paljon huonommin kylmänä.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

JanV kirjoitti:Mä oon kyl vähän huomannu samaa nöykkimistä ku vetelee n. 1500 rpm ja pienellä kaasulla vetelee niin että nostelee kaasua välillä. Tulee sellaista pientä nykimistä välillä. Just sellasta ajoa jota esim tekee ruuhkassa.
Juurikin jotain tällaista! Se vaan välillä tuntuu vähän liialliselta, kun vastaavaa ei ole tullut eteen aiemmin. Tai no, jos jossain autossa oli moottorin tukikumit paskana ja kaasuvaijeri pääsi sen myötä elämään :mrgreen:
Parkkihallista lähdetään liikkeelle lievään alamäkeen (hallin sisällä), ja jo siinä meno on vähän hankalaa. Heti hallista lähtiessä noustaan mäki, ja harjalla sitten hidastan vähän vauhtia kaasua nostamalla, jotta saan 30km/h hymynaaman nopeustauluun. Nyök nyök... mutta samanmoista se on lämpimälläkin.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

JT Newman kirjoitti:
JanV kirjoitti:Mä oon kyl vähän huomannu samaa nöykkimistä ku vetelee n. 1500 rpm ja pienellä kaasulla vetelee niin että nostelee kaasua välillä. Tulee sellaista pientä nykimistä välillä. Just sellasta ajoa jota esim tekee ruuhkassa.
Juurikin jotain tällaista! Se vaan välillä tuntuu vähän liialliselta, kun vastaavaa ei ole tullut eteen aiemmin. Tai no, jos jossain autossa oli moottorin tukikumit paskana ja kaasuvaijeri pääsi sen myötä elämään :mrgreen:
Parkkihallista lähdetään liikkeelle lievään alamäkeen (hallin sisällä), ja jo siinä meno on vähän hankalaa. Heti hallista lähtiessä noustaan mäki, ja harjalla sitten hidastan vähän vauhtia kaasua nostamalla, jotta saan 30km/h hymynaaman nopeustauluun. Nyök nyök... mutta samanmoista se on lämpimälläkin.
Tulpat kannattais varmaan kahtoo..

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

harde kirjoitti: Tulpat kannattais varmaan kahtoo..
Saattaahan tuo 56 tkm olla jo liiallista niille. No, vuosihuolto on tuloillaan parin kuun päästä.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Vastaa Viestiin