Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

matti_vuorio kirjoitti:Siitä keskikonsolin etureunan liukukannesta kysymystä miten sen kuuluisi toimia ehjässä autossa. Avaaminen oli siis suhteellisen kevyt operaatio ja kansi liukuu työntämällä äänettömästi ja pehmeästi sinne eteen. Sieltä edestä sitten saa vetää rystyset valkoisena sitä kantta, että se joku lukitusmekanismi antaa periksi ja sen jälkeen kansi liukuu taas eleettömästi ja äänettömästi kiinni. Enkö hoksaa jotain jippoa tässä asiassa vai onko tuokin paikka rikki?
Uutena ainakin tuo toimi niin että työnnetään piiloonpäin niin kauan että naksahtaa "lukkoon" ja otetaan taas esiin työntämällä uudestaan sisäänpäin jonka jälkeen tulee itsekseen sitten kiinni asti. Saattaa toki vetämälläkin tulla mutta säilyneekö ehjänä.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ok, eli käyttäjävirhe.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

matti_vuorio kirjoitti:Siitä keskikonsolin etureunan liukukannesta kysymystä miten sen kuuluisi toimia ehjässä autossa. Avaaminen oli siis suhteellisen kevyt operaatio ja kansi liukuu työntämällä äänettömästi ja pehmeästi sinne eteen. Sieltä edestä sitten saa vetää rystyset valkoisena sitä kantta, että se joku lukitusmekanismi antaa periksi ja sen jälkeen kansi liukuu taas eleettömästi ja äänettömästi kiinni. Enkö hoksaa jotain jippoa tässä asiassa vai onko tuokin paikka rikki?
Sitä työnnetään eteenpäin, niin se lähtee sulkeutumaan itsestään sen jälkeen.

EDIT: oli näköjään jo vastattu...

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Carbonfiber kirjoitti:Maanantaina saan Giulian pitkästä aikaa alle. :) Foorumia ja nettiä selailtu ahkerasti, mutta kaikki ei selvinnyt.

Onko se Squadra tuningin obd-mokkula vieläkin se helpoin keino disabloida ajonvakautus? Kukaan ei ole vielä keksinyt miten abs jäisi toimintaan?

Auto on 200 heppainen Superi, onko joku onnistunut saamaan sellaiseen 280 hevosvoimaisen softan? 2017 auto eli rautaeroa ei pitäisi olla. Hieman skeptisesti suhtaudun noihin bulkki aftermarket softiin. Onko jotain varmaa valintaa niistä?
Ne "aftermarket"-softat ovat alkuperäinen Alfa Romeon koodi sellaisenaan. Vain kartat on muutettu.

Omassa autossa (200 hp) on Eurocompulsionin phase 1 tune (~ 350 hp) ja olen ollut siihen siihen kaikin puolin hyvin tyytyväinen. Optimointi on toiminut kaikin puolin loistavasti ja suorituskyky on jotain ihan muuta kuin alkuperäisessä autossa. Samalla pääsi eroon myös tuosta start/stopista (optio, jonka voi ruksia osaksi optimointipakettia).

Eurocompulsionin ero noihin muihin on se, että saat käyttöösi oman ohjelmointilaitteen, jolla voit palauttaa auton ennalleen esimerkiksi ennen huoltoa ja tunepakettia sekä sen optioita voi vaihtaa tilaamalla uuden softapaketin EC:ltä ja asentamalla sen itse. Ohjelmointilaitteella voi olla myös valmiina useita eri softaversioita ja näitä voi vaihdella vapaasti.

Eurocompulsionin phase 1 ei vaadi muuta kuin itse optimointipaketin tilauksen. Bensiini on jatkossa mielellään 98E:tä. Phase 2 (~ 380 hp) vaatii väljemmän ilmanoton sekä pakoputken. Parhaat tehot saa High-Flow-katalysaattorilla.

Nyt siellä näkyy olevan menossa Black Friday-tarjous tuosta Eurocompulsionin optimointipaketista:
https://shopeurocompulsion.net/collecti ... iulia-2-0l

Tilasin samasta Black Friday-myynnistä tuon EC:n väljemmän ilmanoton. Kun tämä on asennettu, vaihdan autoon EC Phase 2 tunen sen Phase 1:n tilalle. Remuksen rosteriputki on vaihdettu jo aikaisemmin:
https://shopeurocompulsion.net/collecti ... iulia-2-0l

Kuva

Kuva ei siis ole omasta autosta, sillä toimitus ei ole vielä perillä.

Ajonvakautuksesta pääsee parhaiten eroon asentamalla Race-moodi autoon. Ohjeet tässä ketjussa.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

^^ On kyllä messevät lukemat tulossa Uniquen koslaan. Aikalailla ja kokolailla harmittaa ettei likviditeetti riittänyt bensaversioon, noh voi kai sen joskus sellaiseen vaihtaa jos niikseen on.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Unique kirjoitti:Tilasin samasta Black Friday-myynnistä tuon EC:n väljemmän ilmanoton. Kun tämä on asennettu...
...kerro paljonko tehot tippui, etenkin lämpimällä koneella :D

Ei vais, en tiedä miten Giulia orggisilmanotto on toteutettu, mutta äkkiseltään tuo ei näytä ihan optimaaliselta ratkaisulta lämpötilan ja patopaineen suhteen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Polforea kirjoitti:
Unique kirjoitti:Tilasin samasta Black Friday-myynnistä tuon EC:n väljemmän ilmanoton. Kun tämä on asennettu...
...kerro paljonko tehot tippui, etenkin lämpimällä koneella :D

Ei vais, en tiedä miten Giulia orggisilmanotto on toteutettu, mutta äkkiseltään tuo ei näytä ihan optimaaliselta ratkaisulta lämpötilan ja patopaineen suhteen.
Tuosta EC:n ilmanotosta löytyy huomattavasti lisätietoa, kuvia ja dataa täältä:
https://www.giuliaforums.com/threads/ec ... ead.21770/

Kun saan tuon phase 2:n sisään, niin ajattelin penkittää tämän auton. Onko hyvä ehdotuksia tahoista, jotka ovat tehneet tämän onnistuneesti Giulialle?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mä oon käyny penkissä. Tatechilla espoossa. Sieltä otettiin toi 328 hp ja 474 nm. Ja tatech ei anna ilmaisia hevosia vaan yleensä näyttää enemmänkin alakanttiin.
Vaikka yleisesti on todettu että toi ec:n ilmanotto on ihan semijees niin toi on silti hot air intake ja siksi vieroksun sitä. Mulla on siis vaan BMC filsu oem kotelossa, mutta jos kotelon päivittäisin niin se ois joku sisältä avoin hiilikuitupömpeli sit.

Kiinnostais kyl celtic vs eurocompulsion vertailu samassa dynossa.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:Mä oon käyny penkissä. Tatechilla espoossa. Sieltä otettiin toi 328 hp ja 474 nm. Ja tatech ei anna ilmaisia hevosia vaan yleensä näyttää enemmänkin alakanttiin.
Vaikka yleisesti on todettu että toi ec:n ilmanotto on ihan semijees niin toi on silti hot air intake ja siksi vieroksun sitä. Mulla on siis vaan BMC filsu oem kotelossa, mutta jos kotelon päivittäisin niin se ois joku sisältä avoin hiilikuitupömpeli sit.

Kiinnostais kyl celtic vs eurocompulsion vertailu samassa dynossa.
EC toteaa itse tästä näin:

"This particular design utilizes high pressure ram air from the factory ducting to deliver fresh air directly to the much larger filter, while maintaining factory provided inertial separation for debris and other unwanted materials in the filter media. Underhood pressure can also be taken advantage of, while still locating the filter away from heat and the turbocharger. Testing has shown that replacing the factory airbox with a higher flow filter results in decreased restrictions, allowing for higher flow volume and significantly reduced pressure loss in the intake tract. The V2 design also allows for much louder turbo noises and audible whooshes!"

https://www.giuliaforums.com/threads/ec ... ead.21770/

Mutta täytyypäs käydä tuolla penkittämässä, kunhan saan nämä muutokset tehtyä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

On se sentään paremmalla puolen moottoria, joo, mutta konehuoneessa moottorin vieressä silti.

Ja se patopaine - etenkin jos orggis on ram-air (kuten EC kertoo), niin ihan en purematta niele ettei sen hyötyä hukkuisi kun linja on "keskeltä" poikki. Meinaan että jos vastaavan filsutekniikan ja letkutuksen toteuttaisi ilman tuota katkoa linjassa (sulava putki orggissyötöltä kohti ahdinta ja filtteri välissä), niin kyllä se ram-air enemmän hyödyttäisi kuin tuolla toteutuksella. Siinä toki menettäisi imuääniä, minkä voi laskea miinukseksi, jos ei ole viimeistä heppaa hakemassa :)

Olisihan se kiva saada paine- ja lämpöanturi sinne filtterin juureen kuikuilemaan tilannetta, se kertoisi ihan numeroita - etenkin, jos verrokiksi saisi pujotettua anturin samaan kohtaan orggisputkistoa.

Toki ilman kanssa pitää muistaa, että kaikki ei ole välttämättä niinkuin ekana voisi veikata. Alfojen peltien alla on nähty jos jonkinmoista resonaattorisysteemiä ja tiettävästi yleensä niiden siloittelu ei paranna toimivuutta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Carbonfiber
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 22:06
Car(s): Giulia 2.0T Super AT8 ’17
ex. 164 Super 3.0 24V '96
Giulia 2.2D Super AT8 ’17

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Carbonfiber »

Kiitos vinkeistä, näistä viisastuneina eteenpäin. Hienoja lukuja kyllä on penkissä saatu! 8)

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tässä välissä ketjussa kävi maininta, että orggis-ilmanotto ei olisi ram-air ja EC:n setti olisi. Se ehti kadota kun kirjoittelin tätä, mutta julkaisen silti, kun lueskelin tuota itsekin uudestaan.

Yllä olleesta linkistä https://www.giuliaforums.com/threads/ec ... ead.21770/

"This particular design utilizes high pressure ram air from the factory ducting"

Alla kuva, jossa "FACTORY RAM AIR SOURCE"

Kyllä tuo minusta yhä kuulostaa siltä, että alkuperäinen filtterikoteloa edeltävä putkisto pysyy sellaisenaan paikallaan tarjoilemaan ilmaa tuplakartiofiltterille ja on tehtaan toimesta ram air -toteutus.

Omilla sivuillaan olevassa asennusvideossa kyllä nykäisevät sieltä pois reiällisen ilmakanavan, jota eivät laita takaisin tai jonka tilalle eivät laita mitään. Tuokin viittaa siihen ettei sinne mitään uutta kanavistoa tule ilmaa ohjaamaan, mutta onko sitten sen poistettavan kanavan ympärillä joku ram-suppilo? No, se varmaan selviää kun Unique asentelee setin, niin saadaan tietää millainen toteutus siellä oikeasti tehtaan jäljiltä on.

Mun sanomassa katkoskohdassa on siis se filtteri :). Eli jos alkuperäinen toteutus on ram-air suoraan putkeen (huom. jos - tuo videolla näkynyt putki hämmentää mua), niin sillä alunperin tuodaan vauhdista riippuvaa paineistusta ilmanottoon ja EC:n toteutuksessa siihen kohtaan, josta moottori filtterin läpi ilman imee. En usko, että siinä filtterin ympärillä on tuollaisella toteutuksella kovempi ilmanpaine kuin mitä olisi, jos se filtteri olisi kotelossa, johon samainen ram air -putki keulalta ilmaa kaappaisi. Toki, jos auton aeromystiikka muuten luo siihen kohtaan kovemman ylipaineen kuin se mahdollinen ram-air putki tekisi koteloon, niin sittenhän tilanne on eri. Siinä tapauksessa ilman vaihtuvuus ko. kohdalla saattaa muuten myös helpottaa sitä lämpöpuolta.

EC:n sivuilla näkyvä 8hp lisäys ei muuten ole huono, etenkään kun se 8hp on mitattu renkailta - johan siinä tulee yhdeksäs heppa lisää häviöihin hukkuvana :). Jostain syystä mulle ei aiemmin latautunut kuvia noin pitkälle, vaan se kuvasarja loppui jo ensimmäiseen punaisen setin asennuskuvaan osakuvien jälkeen eikä siis dynolappuakaan näkynyt. Todennäköisesti kyseessä on yksittäinen tökkäisy täällä päässä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

eiks tos samaisen linkin sivulla 4 oo kuva siitä vakio ramair putkesta, joka ilmeisesti ohjeissa on jätetty mainitsematta mitä sille tehdään ja että ilmeisesti se pitää poistaa koska se lyttää filsua

https://www.giuliaforums.com/attachment ... jpg.34946/

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, tuon ne kaivaa asennusvideossa pois. Video on perunalaatua, mutta siinä putki näytttää varsin reikäiseltä ja ram-air aatos siinä hämmentää. Mutta kuten todettu, aeromystikka ei aina ole yksioikoista tai selkeää, joten voi se "rammata" ihan hyvinkin. Mutta "rammaako" se yhä, kun tuo putki on pois?

Sen enempää videosta kuin tuosta kuvastakaan ei kuitenkaan näy, että mitä keulalla on ennen tuota putkea, eli millainen kokoojatötterö tms siellä on ilmaa haukkomassa. Tuosta olisi ihan uteliaisuudesta kiva saada tietoa, jos joku giulisti niiltä seuduin autoaan kaivelee.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Olen tässä tutkaillut tähän meidän 150hv diesel Giuliaan ohjelmaa.

Celticillä on ainakin.
Kaveri joka mäntsälässä korjaamoa pyörittää sanoi et hän saa myös ohjelman laitettua Giuliaan, tekee muuten erikoismoottori.fi kanssa yhteistyötä.

Paljonko tuosta Dieselistä uskaltaa ottaa ilman et kytkinremontti on heti edessä? 6.vaiht Manuaali siis.
Celticin Stage 2 ohjelma "Lupaa" 240hv ja 522nm eli +88hv ja +142nm.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mitä erikoismoottori sit tarjois lukemiks? 450nm on 180 hp:sen dieselin vääntö joka on top of the line, jota on kyseisellä manuaalilla saanut. Eli sinänsä kasvu ei oo ku 70nm.

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

JanV kirjoitti:Mitä erikoismoottori sit tarjois lukemiks? 450nm on 180 hp:sen dieselin vääntö joka on top of the line, jota on kyseisellä manuaalilla saanut. Eli sinänsä kasvu ei oo ku 70nm.
Täytyy tarkastaa nuo lukemat kaverilta mitä sieltä olis kaivettavissa.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Tuolta Black Friday-tarjouksena JL Audion tuotepaletin parhaat diskantit Giulian alkuperäisten tilalle, oli sitten kyse perusstereoista, välimallista tai HK:sta. Pienellä työllä helppoa asentaa nykyisten tilalle ja äänenlaatu paranee merkittävästi vaikka stereoille ei tekisi mitään muuta:

https://www.autostudio.fi/fi/product/jl ... i/C7-100CT

Tuolta asennuskuvia aiheesta:
https://www.giuliaforums.com/threads/tw ... ons.48529/

Kuva

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Polforea kirjoitti:Tässä välissä ketjussa kävi maininta, että orggis-ilmanotto ei olisi ram-air ja EC:n setti olisi. Se ehti kadota kun kirjoittelin tätä, mutta julkaisen silti, kun lueskelin tuota itsekin uudestaan.
Poistin, kun huomasin kirjoittavani höpöhöpöä. Mutta otan tästä asennuksesta tänne kuvia ja penkitän auton sen jälkeen, niin saatte faktaa aiheesta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15003
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Penkitähän auto myös ennen - samassa paikassa - saa sitten oikeita vertailukohtia!

Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Elefant »

Eikös nämä RamAirit ym. patopaineahtamiset ole myyntimiesten huuhaata näillä nopeuksilla.

Satasen vauhdissa hyvin tiivistetyllä patopainetötteröllä saadaan 0,4 % paineennousu ilmanottoon (400 pascal), parinsadan vauhdissa 1,6%. Ei taida turbon tuollapuolen olla paljoa merkitysta.

Lämpötilan vaikutus konetilan ilmanotossa on jo merkityksellisempi.

Tuntuu siltä, että kannattaisi huolehtia välijäähdyttimen ilmavirtauksista ja koosta nakutusrajan nostamiseksi ennenkuin ilmanoton patopaineista, jos tehoa kaipailee lisää.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Sampza kirjoitti:Olen tässä tutkaillut tähän meidän 150hv diesel Giuliaan ohjelmaa.

Celticillä on ainakin.
Kaveri joka mäntsälässä korjaamoa pyörittää sanoi et hän saa myös ohjelman laitettua Giuliaan, tekee muuten erikoismoottori.fi kanssa yhteistyötä.

Paljonko tuosta Dieselistä uskaltaa ottaa ilman et kytkinremontti on heti edessä? 6.vaiht Manuaali siis.
Celticin Stage 2 ohjelma "Lupaa" 240hv ja 522nm eli +88hv ja +142nm.
Tulen kimppaan eli ihan samat suunnitelmat ja samanlainen auto.
Stage 2 on mielessä mutta pitää vielä kaivaa lisää infoa.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

alamajy kirjoitti:
Sampza kirjoitti:Olen tässä tutkaillut tähän meidän 150hv diesel Giuliaan ohjelmaa.

Celticillä on ainakin.
Kaveri joka mäntsälässä korjaamoa pyörittää sanoi et hän saa myös ohjelman laitettua Giuliaan, tekee muuten erikoismoottori.fi kanssa yhteistyötä.

Paljonko tuosta Dieselistä uskaltaa ottaa ilman et kytkinremontti on heti edessä? 6.vaiht Manuaali siis.
Celticin Stage 2 ohjelma "Lupaa" 240hv ja 522nm eli +88hv ja +142nm.
Tulen kimppaan eli ihan samat suunnitelmat ja samanlainen auto.
Stage 2 on mielessä mutta pitää vielä kaivaa lisää infoa.
Tuolla squadra tuningin sivuilla on hyvää juttua tuosta manuaalin ohjelmoinnista(google translate auttaa). https://squadra-tuning.nl/chiptuning/al ... -2-2-jtdm/

Laatikko on speksattu aika pienelle vääntömomentille.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Tiige kirjoitti:
alamajy kirjoitti:
Sampza kirjoitti:Olen tässä tutkaillut tähän meidän 150hv diesel Giuliaan ohjelmaa.

Celticillä on ainakin.
Kaveri joka mäntsälässä korjaamoa pyörittää sanoi et hän saa myös ohjelman laitettua Giuliaan, tekee muuten erikoismoottori.fi kanssa yhteistyötä.

Paljonko tuosta Dieselistä uskaltaa ottaa ilman et kytkinremontti on heti edessä? 6.vaiht Manuaali siis.
Celticin Stage 2 ohjelma "Lupaa" 240hv ja 522nm eli +88hv ja +142nm.
Tulen kimppaan eli ihan samat suunnitelmat ja samanlainen auto.
Stage 2 on mielessä mutta pitää vielä kaivaa lisää infoa.
Tuolla squadra tuningin sivuilla on hyvää juttua tuosta manuaalin ohjelmoinnista(google translate auttaa). https://squadra-tuning.nl/chiptuning/al ... -2-2-jtdm/

Laatikko on speksattu aika pienelle vääntömomentille.
Tässä myös vähän infoa:
https://www.autoevolution.com/news/alfa ... 13663.html

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

JT Newman kirjoitti:
Veloce on viimeisen huollon jälkeen pari kertaa tärissyt käynnistyksessä kuin epileptikko kylmähuoneessa, ilman mitään vikakoodeja. Aivan kuin sytytys olisi pielessä tai pyttyjä pois pelistä. Loggasin MESillä, ja tietenkin silloin tärähtely oli satunnaista. Lämmettyään hetken ongelma poistuu.
Alkoi rykiä niin, että Start&Stop unavailable-ilmoitus napsahti tauluun. Muutama sekunti, ja taas kulki kuin enkelit olisivat työntäneet. Vaan nytpä sain koodeja MESillä, Cylinder 4 misfire ja multiple misfires.
Kokeillaan Konalan huoltoa parin viikon päästä, mitä löytyy. Onko uusi tulppa viallinen, menikö puola vai Multiair... tosin solenoid valve-koodia ei tullut. :roll:
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JT Newman kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:
Veloce on viimeisen huollon jälkeen pari kertaa tärissyt käynnistyksessä kuin epileptikko kylmähuoneessa, ilman mitään vikakoodeja. Aivan kuin sytytys olisi pielessä tai pyttyjä pois pelistä. Loggasin MESillä, ja tietenkin silloin tärähtely oli satunnaista. Lämmettyään hetken ongelma poistuu.
Alkoi rykiä niin, että Start&Stop unavailable-ilmoitus napsahti tauluun. Muutama sekunti, ja taas kulki kuin enkelit olisivat työntäneet. Vaan nytpä sain koodeja MESillä, Cylinder 4 misfire ja multiple misfires.
Kokeillaan Konalan huoltoa parin viikon päästä, mitä löytyy. Onko uusi tulppa viallinen, menikö puola vai Multiair... tosin solenoid valve-koodia ei tullut. :roll:
Itsellänikin on tullut tuota samaa yhteensä noin 4 kertaa viimeisen kahden vuoden aikana. Aina tuo virhe on hävinnyt viimeistään toisen uudelleenkäynnistyksen jälkeen.

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Tiige kirjoitti:
alamajy kirjoitti:
Sampza kirjoitti:Olen tässä tutkaillut tähän meidän 150hv diesel Giuliaan ohjelmaa.

Celticillä on ainakin.
Kaveri joka mäntsälässä korjaamoa pyörittää sanoi et hän saa myös ohjelman laitettua Giuliaan, tekee muuten erikoismoottori.fi kanssa yhteistyötä.

Paljonko tuosta Dieselistä uskaltaa ottaa ilman et kytkinremontti on heti edessä? 6.vaiht Manuaali siis.
Celticin Stage 2 ohjelma "Lupaa" 240hv ja 522nm eli +88hv ja +142nm.
Tulen kimppaan eli ihan samat suunnitelmat ja samanlainen auto.
Stage 2 on mielessä mutta pitää vielä kaivaa lisää infoa.
Tuolla squadra tuningin sivuilla on hyvää juttua tuosta manuaalin ohjelmoinnista(google translate auttaa). https://squadra-tuning.nl/chiptuning/al ... -2-2-jtdm/

Laatikko on speksattu aika pienelle vääntömomentille.
Ei kuulosta täysin validilta tiedolta tuo että vaihdelaatikko olis speksattu "vain" 350nm kun moottori tuottaa jo itsessään enemmän kuin 350nm.
Sitähän tuossa ei kerrottu että onko heidän tieto varmistettua tietoa.
Koska olen lukenut että tuo laatikko kestäisi lähes 500nm. Varmasti kaiken saa rikki rikkomalla mutta hajoaako se tavallisessa käytössä, epäilen :D

Lainaus sivulta:
But… .. there is one mistake as far as we are concerned. The manual gearbox of the 2.2 JTDm is from Getrag. A German gearbox manufacturer with a serious track record. Provides a lot to the German car industry. For the Giulia, the so-called 6MTI300 has been chosen. A mechanical transmission (MT) with 6 gears good for…. 300 Nm? No, fortunately not. But a careful 350 Nm. Alfa promises 380 Nm as standard. That is not even a peak of 380 Nm, but a patch between roughly 1800 and 3000 rpm. However, after we had studied the software, we arrived at at least 400 Nm. And not a peak either, but over a large rev range. In short, the manufacturer is already serious about the manufacturer's advice.What should we then add responsibly? Now a bucket is never constructed in such a way that it breaks first without the clutch having started to slip first. Alfa apparently believes that 400 Nm for the applied clutch will not be a problem. 10% margin ALWAYS remains. That is why we opt for a maximum of 440 Nm. That is 90 Nm above Getrag's advice. But if we then go back to experience with other gearboxes, we know that 30 to 40% over load is still fine. Alfa could easily have solved it by choosing 1 step higher from the manual gearboxes from Getrag. That's the 6MTI500. Yes, good for 500 Nm. The automatic version consists of the 8HP50 gearbox. A 500 Nm 8-speed automatic. Why the weird train of thought?Why the weird train of thought?Why the weird train of thought?10% margin ALWAYS remains. That is why we opt for a maximum of 440 Nm. That is 90 Nm above Getrag's advice. But if we then go back to experience with other gearboxes, we know that 30 to 40% over load is still fine. Alfa could easily have solved it by choosing 1 step higher from the manual gearboxes from Getrag. That's the 6MTI500. Yes, good for 500 Nm. The automatic version consists of the 8HP50 gearbox. A 500 Nm 8-speed automatic. Why the weird train of thought?10% margin ALWAYS remains. That is why we opt for a maximum of 440 Nm. That is 90 Nm above Getrag's advice. But if we then go back to experience with other gearboxes, we know that 30 to 40% over load is still fine. Alfa could easily have solved it by choosing 1 step higher from the manual gearboxes from Getrag. That is the 6MTI500. Yes, good for 500 Nm. The automatic version consists of the 8HP50 gearbox. A 500 Nm 8-speed automatic. Why the weird train of thought?That's the 6MTI500. Yes, good for 500 Nm. The automatic version consists of the 8HP50 gearbox. A 500 Nm 8-speed automatic. Why the weird train of thought?That's the 6MTI500. Yes, good for 500 Nm. The automatic version consists of the 8HP50 gearbox. A 500 Nm 8-speed automatic. Why the weird train of thought?

If you have a feeling of doubt with the 440 Nm, we also deliver a slightly lesser version with 420 Nm and 210 hp. The Medio version. A limited torque gain but a large capital gain.

The power bank confirmed that the 400 Nm from the software was exactly correct. There was almost exactly 400 Nm measured. The special fact is also that in the technical workshop documentation of Alfa Romeo also torque and power curve which show 400 Nm. Even more so, a few weeks later these were supplemented with graphs that again show 380 Nm. It could well be that later production cars really get 380 Nm.

Avatar
hattoori
Viestit: 244
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja hattoori »

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11773260

Hyvin lähellä Alfa kantaan paluu CLS MB jälkeen. Onkoha tämä yksilö kenelläkkään tuttu?
Kaupanteko pienestä kiinni, mutta vähän jännittää etänä ostella tämän hintaluokan kulkineita.. :drinking:

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

No ei ole muuten tuttu yksilö mutta bongasin tämän nettiautosta aikaisemmin yksityishenkilöltä myynnissä pienemmällä hintapyynnillä. Yksilö kiinnnosti minuakin lähinnä kohtuullisen hintapyynnön takia. Olen kuitenkin hiukan hidasliikkeinen ja tämä hävisikin alle vuorokaudessa myynnistä mutta ilmestyi melko nopeasti Oulun Rintajoupille myyntiin. Silloiset kuvat oli kuitenkin 100% varmasti otettu Järvenpään liikkeen pihalla. Nyt kuvat on päivitetty uusiin. Tosta voi kuvitella jokainen vapaasti mikä kuvio on ollut taustalla ja hinta hiukan pompsahtanut kuten bisneksessä on syytä toimiakkin että yritykset pystyssä pysyy.... Jossain vaiheessa edellisissä ilmoituksissa oli maininta että olisi tuotu ruotsista 2019.
EDIT 1 Se ruotsin tuonti olikin mainittu tossa Rintajoupin ilmoituksessa, ekassa ilmoituksessa myytiin " hyvin pidettyä silmäterää"... ei mainittu lyhyttä omistusaikaa....
EDIT 2 SAKA:lle tuli just ilmeisesti myös ruotsin tuontipeli, vuoden tuoreempi ja kympin vähemmän ajettu pienemmällä pyynnillä.. tylsempi väri sisustassa https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11783199

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

fahlsjy kirjoitti:No ei ole muuten tuttu yksilö mutta bongasin tämän nettiautosta aikaisemmin yksityishenkilöltä myynnissä pienemmällä hintapyynnillä. Yksilö kiinnnosti minuakin lähinnä kohtuullisen hintapyynnön takia. Olen kuitenkin hiukan hidasliikkeinen ja tämä hävisikin alle vuorokaudessa myynnistä mutta ilmestyi melko nopeasti Oulun Rintajoupille myyntiin. Silloiset kuvat oli kuitenkin 100% varmasti otettu Järvenpään liikkeen pihalla. Nyt kuvat on päivitetty uusiin. Tosta voi kuvitella jokainen vapaasti mikä kuvio on ollut taustalla ja hinta hiukan pompsahtanut kuten bisneksessä on syytä toimiakkin että yritykset pystyssä pysyy.... Jossain vaiheessa edellisissä ilmoituksissa oli maininta että olisi tuotu ruotsista 2019.
EDIT 1 Se ruotsin tuonti olikin mainittu tossa Rintajoupin ilmoituksessa, ekassa ilmoituksessa myytiin " hyvin pidettyä silmäterää"... ei mainittu lyhyttä omistusaikaa....
EDIT 2 SAKA:lle tuli just ilmeisesti myös ruotsin tuontipeli, vuoden tuoreempi ja kympin vähemmän ajettu pienemmällä pyynnillä.. tylsempi väri sisustassa https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11783199
Tuossa ensimmäisessä yksilössä on Harman Kardonit. Tuon toisen kuvat ovat niin epäselvät, ettei siitä ota selvää. Lisäksi tuohon ekaan autoon on asennettu Moparin (= orggis) hiilikuitupeilisetti, joka maksaa lähemmäs tonnin.

https://www.partsworld-uk.com/collectio ... ers-giulia

Ja todennäköisesti tuo spoilerikin on Moparin alkuperäisosa. Tonnin sekin:

https://www.partsworld-uk.com/collectio ... iler-guila

Aktiivinen sähköinen alustakin siinä näkyy olevan. Myös punainen käynnistysnappi on vaihdettu. Selvästi Alfa-harrastajalta tullut auto.

Hitsi, tuohan pitäisi hakea itse, jollei olisi jo alla samanvärinen Giulia Veloce-penkeillä, samoilla vanteilla ja koko joukolla tuunauksia. Vain neliveto ja aktiivijousitus puuttuu.
Viimeksi muokannut Unique, 27 Marras 2020, 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Ennen oman hankintaa tutustuin jonkin verran Liettuan tarjontaan (autolius). Siellä on melkein kaikki amerikasta tuotuja kolariautoja, mutta hyvin korjattu. Toki ihan aitoja Liettua-autojakin on seassa.
Jos joku yksilö kiinnostaa, niin osasta löytyy minulta infoa ja kuviakin.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Harmaa väri on meh, mutta punainen sisusta on hieno. Tuossa ei voi olla kääntyviä xenoneita, koska pesurit puuttuvat. Tuohon vaan kaistavahti, ja olisi omille spekseille aika passeli. Eli jos nyt hankkisin Velocea, olisin varmaan riemusta kiljuen hakemassa tuota.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
hattoori
Viestit: 244
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja hattoori »

Kiitos näistä. Ostohimot kasvoivat entisestään. :drinking: Ainaista jaakobinpainia nämä hankinnat. Pitäs rohkeasti vaan painaa entteria ku alkaa syyhyttää.

Pitää vielä varmistaa, ettei ole tuollainen itäblokin korjattu yksilö. Eikös sen runkonumerolla kohtuullisesti saa selville? Oliko sulla alamajy tämän yksilön historiatietoa?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Ensimmäinen noista vaikuttaa oikein pätevältä niin varustelultaan kuin muutenkin. Selkeästi harrastajan auto. Siinä on kyllä pesurit ja varustetaso muutenkin kattava. 8,8" keskinäyttö on ainoa mikä näyttää puuttuvan mutta se nyt on pieni haitta.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

alamajy kirjoitti:Ennen oman hankintaa tutustuin jonkin verran Liettuan tarjontaan (autolius). Siellä on melkein kaikki amerikasta tuotuja kolariautoja, mutta hyvin korjattu. Toki ihan aitoja Liettua-autojakin on seassa.
Jos joku yksilö kiinnostaa, niin osasta löytyy minulta infoa ja kuviakin.
Liettua lienee jonkinlainen amerikkalaisten kolarivehkeiden uittokanava Eurooppaan. Toistan n+1 kerran palstalla että näiden kanssa kannattaa olla todella tarkkana ainakin tulvavahinkojen kanssa. Mielummin rehellisesti kolhittu ja korjattu kuin täysin ehjän oloinen mutta uinut.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

hattoori kirjoitti:Kiitos näistä. Ostohimot kasvoivat entisestään. :drinking: Ainaista jaakobinpainia nämä hankinnat. Pitäs rohkeasti vaan painaa entteria ku alkaa syyhyttää.

Pitää vielä varmistaa, ettei ole tuollainen itäblokin korjattu yksilö. Eikös sen runkonumerolla kohtuullisesti saa selville? Oliko sulla alamajy tämän yksilön historiatietoa?
Tästä ei ole tietoa. Ei taida olla itäblokin tuonti. Minulla on parista sellaisesta kuvat ennen ja jälkeen korjauksen. Myös yhdet tiedot aidosta Liettua-autosta, joka oli kuvissa ok, mutta uudet kuvat paljastivat paljon naarmuisemmaksi ja yli 12tkm enemmän ajetuksi. Se oli myynniissä Autoplius kanavalla mutta samalla vuokra-autona.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

FinPat kirjoitti:
alamajy kirjoitti:Ennen oman hankintaa tutustuin jonkin verran Liettuan tarjontaan (autolius). Siellä on melkein kaikki amerikasta tuotuja kolariautoja, mutta hyvin korjattu. Toki ihan aitoja Liettua-autojakin on seassa.
Jos joku yksilö kiinnostaa, niin osasta löytyy minulta infoa ja kuviakin.
Liettua lienee jonkinlainen amerikkalaisten kolarivehkeiden uittokanava Eurooppaan. Toistan n+1 kerran palstalla että näiden kanssa kannattaa olla todella tarkkana ainakin tulvavahinkojen kanssa. Mielummin rehellisesti kolhittu ja korjattu kuin täysin ehjän oloinen mutta uinut.
juuri näin. Noista saisi aika paljon alennusta jos maksaisi käteisellä.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:Mä oon käyny penkissä. Tatechilla espoossa. Sieltä otettiin toi 328 hp ja 474 nm. Ja tatech ei anna ilmaisia hevosia vaan yleensä näyttää enemmänkin alakanttiin.
Tatech? Siis tämä: www.tatech.fi? Heidän webbisivut ovat ainakin ihan rikki. Mitä tuo penkitys siellä maksoi?

Melo
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Tammi 2020, 18:25
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super 2.2
BMW E46 M3
BMW Z4M
Ducati 749

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Melo »

Päivitystä omaan alfailuun. Tuo melkein itseni hulluksi tehnyt kolina jousituksesta löytyi, tosin ihan muualta. Ongelma on tuo raskas syylari ja sen rakenne joka liukuu sivuttain ja aiheuttaa kolinaa. Pikku säädöllä tuli hiljaiseksi, vihdoin.

Akku kosahti täysin. Jos jollain jarrupoljin alkaa painua startatessa syvemmälle niin heti vaan akkukaupoille. Auto toimii muutenkin huomattavasti paremmin uudella akulla (iso AGM).

Tuulilasiin tuli säröt, missä kannattaa vaihdattaa tuulilasi Turun seudulla? Onko lasien paksuuksissa eroja valmistajien tai ostopaikkojen suhteen?

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Unique kirjoitti: EC toteaa itse tästä näin:

"This particular design utilizes high pressure ram air from the factory ducting to deliver fresh air directly to the much larger filter, while maintaining factory provided inertial separation for debris and other unwanted materials in the filter media. Underhood pressure can also be taken advantage of, while still locating the filter away from heat and the turbocharger. Testing has shown that replacing the factory airbox with a higher flow filter results in decreased restrictions, allowing for higher flow volume and significantly reduced pressure loss in the intake tract. The V2 design also allows for much louder turbo noises and audible whooshes!"

https://www.giuliaforums.com/threads/ec ... ead.21770/

Mutta täytyypäs käydä tuolla penkittämässä, kunhan saan nämä muutokset tehtyä.
Kannattaa huomata että tarkkaan välttävät väittämästä että hepoakaan tulisi lisää. Ainakaan tuossa tekstinpätkässä. Kyllä yleinen konsensus maailmalla näistä on, että maltillisella tuuningilla hyödyt ovat pieniä, joskin niin ovat haitatkin. Sitten kun ilmamäärät ovat hillittömämpiä, alkaa merkitystäkin löytymään. Toki tapauksessasi ollaan kai jossain 50% tehonlisäyksessä...
932 937 955 955

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Pitäisi hiljalleen alkaa iskemään säteilylämppäriä ja sisätilan johtosarjaa paikoilleen. Osaako joku kertoa miten päästään helpoiten kaapelin kanssa sisätiloihin? Toiveena jos ei tarvisi sen asian kanssa kuluttaa aikaa hirveästi...

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Raikkoo kirjoitti:Pitäisi hiljalleen alkaa iskemään säteilylämppäriä ja sisätilan johtosarjaa paikoilleen. Osaako joku kertoa miten päästään helpoiten kaapelin kanssa sisätiloihin? Toiveena jos ei tarvisi sen asian kanssa kuluttaa aikaa hirveästi...
Mistä hankit säteilylämppärin? Täytyy itsekin käydä sellainen ostamassa ja asentamassa.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

^^ Virtasenkauppa.fi

Tosin ei ole paketti vielä saapunut.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

juri kirjoitti: Kannattaa huomata että tarkkaan välttävät väittämästä että hepoakaan tulisi lisää. Ainakaan tuossa tekstinpätkässä. Kyllä yleinen konsensus maailmalla näistä on, että maltillisella tuuningilla hyödyt ovat pieniä, joskin niin ovat haitatkin. Sitten kun ilmamäärät ovat hillittömämpiä, alkaa merkitystäkin löytymään. Toki tapauksessasi ollaan kai jossain 50% tehonlisäyksessä...
EC:n sivulla on dynokuvat, joiden mukaan muuten vakioon 280-heppaiseen tulee 8 heppaa lisää pelkästään tuolla ilmanoton uusimisella. Moottorinoptimoinnin puolella tuo väljempi ilmanotto on heillä vaatimus EC Phase 2-optimoinnille.

Mutta kuten sanottua, aion dynota auton ennen ja jälkeen noiden muutosten.

Nykyiselläänkin tällä pärjää ihan hyvin liikennevaloissa S3 Audille... Ihan hyvin alunperin 200-heppaiselle Giulialle.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Unique kirjoitti:
juri kirjoitti: Kannattaa huomata että tarkkaan välttävät väittämästä että hepoakaan tulisi lisää. Ainakaan tuossa tekstinpätkässä. Kyllä yleinen konsensus maailmalla näistä on, että maltillisella tuuningilla hyödyt ovat pieniä, joskin niin ovat haitatkin. Sitten kun ilmamäärät ovat hillittömämpiä, alkaa merkitystäkin löytymään. Toki tapauksessasi ollaan kai jossain 50% tehonlisäyksessä...
EC:n sivulla on dynokuvat, joiden mukaan muuten vakioon 280-heppaiseen tulee 8 heppaa lisää pelkästään tuolla ilmanoton uusimisella. Moottorinoptimoinnin puolella tuo väljempi ilmanotto on heillä vaatimus EC Phase 2-optimoinnille.

Mutta kuten sanottua, aion dynota auton ennen ja jälkeen noiden muutosten.

Nykyiselläänkin tällä pärjää ihan hyvin liikennevaloissa S3 Audille... Ihan hyvin alunperin 200-heppaiselle Giulialle.
Tässä kun pussihousupappana jotenkin jo kasvanut ulos tuosta "valosprintistä" yms.
älkää nyt pahastuko -nuorison diivailusta ( A la 70-luvun Hullujussi ) niin mielenkiinnolla
seuraan näiden virihommien vaikutusta 2,0 T-moottorin kestävyyteen.
Jos kestävyys paranee niin sitten minäkin viritän :wink:

PS. Ja Ducatin ST4:n n. 3,5 s 0-100 km/h riittää tarvittaessa papallekin...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Jiitee kirjoitti: Tässä kun pussihousupappana jotenkin jo kasvanut ulos tuosta "valosprintistä" yms.
älkää nyt pahastuko -nuorison diivailusta ( A la 70-luvun Hullujussi ) niin mielenkiinnolla
seuraan näiden virihommien vaikutusta 2,0 T-moottorin kestävyyteen.
Jos kestävyys paranee niin sitten minäkin viritän :wink:
Kun kerran 80-luvun lopussa ei silloisella kalustolla pärjännyt valoissa, niin nyt täytyy korjata tilanne, kun on siihen mahdollisuus ;-)

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Kestää minkä kestää ja jos ei kestä niin se oli huonosti tehty ja onkin syytä tehdä paremmin. Ainoa mikä mulla on vuosikymmenissä muuttunut että aikoinaan piti tehdä halvalla ja nykyään pyrin tekemään hyvin. Mikään muu ei oikeastaan ole muuttunut.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

JanV kirjoitti:Kestää minkä kestää ja jos ei kestä niin se oli huonosti tehty ja onkin syytä tehdä paremmin. Ainoa mikä mulla on vuosikymmenissä muuttunut että aikoinaan piti tehdä halvalla ja nykyään pyrin tekemään hyvin. Mikään muu ei oikeastaan ole muuttunut.
OT: Komppaan, tää ei ole muuttunut : https://www.youtube.com/watch?v=yrBKdB81T0E :mrgreen:
Voi pojat tuota 70-luvun svengiä :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Rykiminen ja nytkähtely, ensimmäinen maininta tuolta kätköistä:
alfa 156 v6 kirjoitti:
JT Newman kirjoitti: Veloce on viimeisen huollon jälkeen pari kertaa tärissyt käynnistyksessä kuin epileptikko kylmähuoneessa, ilman mitään vikakoodeja. Aivan kuin sytytys olisi pielessä tai pyttyjä pois pelistä. Loggasin MESillä, ja tietenkin silloin tärähtely oli satunnaista. Lämmettyään hetken ongelma poistuu.

Muutaman kerran kaasupoljin on tuntunut toimivan vähän miten sattuu: rullaat risteykseen melkein pysähdyksiin, painat kaasua ja mitään ei tapahdu sekuntiin, painat enemmän ja sitten lähtee. Huomasin vastaavan paikallaan kaasua painaen, kierrokset tipahtavat alas ja vasta sitten nousevat haluttuun rekisteriin. Tuossa tilassa auto on P-asennossa, onko normalnje?
Bensa? Omassa oli samanmoista oiretta tuon kuvauksen perusteella ennen kuin Multiair -yksikkö sanoi poks.

Rykiminen ja nytkähtely, toinen maininta lähempää menneisyydestä:
Unique kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:
Veloce on viimeisen huollon jälkeen pari kertaa tärissyt käynnistyksessä kuin epileptikko kylmähuoneessa, ilman mitään vikakoodeja. Aivan kuin sytytys olisi pielessä tai pyttyjä pois pelistä. Loggasin MESillä, ja tietenkin silloin tärähtely oli satunnaista. Lämmettyään hetken ongelma poistuu.
Alkoi rykiä niin, että Start&Stop unavailable-ilmoitus napsahti tauluun. Muutama sekunti, ja taas kulki kuin enkelit olisivat työntäneet. Vaan nytpä sain koodeja MESillä, Cylinder 4 misfire ja multiple misfires.
Kokeillaan Konalan huoltoa parin viikon päästä, mitä löytyy. Onko uusi tulppa viallinen, menikö puola vai Multiair... tosin solenoid valve-koodia ei tullut. :roll:
Itsellänikin on tullut tuota samaa yhteensä noin 4 kertaa viimeisen kahden vuoden aikana. Aina tuo virhe on hävinnyt viimeistään toisen uudelleenkäynnistyksen jälkeen.

Ja nyt kolmas, kun käytin autoa näytillä huollossa:

TADAA, se on MULTIAIR :mrgreen: :shock: :drinking:
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Onks tietoo mikä siin multiairissa sit pragaa.

Vastaa Viestiin