Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Unique kirjoitti:
jmi kirjoitti:
Unique kirjoitti:Mistä olette hankkineet Giuliaan jäähdytinnestettä? Huomasin, että omassa autossa on molempien kiertojen nesteet laskeneet minimirajan alle (tai sitten ne on alunperinkin täytetty viime huollossa väärin). Täytyy seuraavassa huollossa pyytää etsimään mahdollista vuotoa.

Delta-Autossa Konalassa ei tiedetty mitä nestettä sinne pitäisi laittaa ja kun näytin tarkan tuotekoodin, niin sitä ei löytynyt. Jäi pieni epäilys mitä nestettä sinne huollossa laitetaan, jos huollossa havaitaan vajausta...
Eikö siihen punaista kuulu lisätä, kuten siellä jo on.
Ei se väri itsessään kerro yhtään mitään. Jokaisella valmistajalla on omat värikoodinsa ja jopa Giuliassa on käytetty ainakin paria eri väristä jäähdytysnestettä. Jäähdytysnestetyyppejä ei missään tapauksessa saa sotkea keskenään.

GME 2.0-moottoreissa pitäisi käyttää tällaista:

"Engine Coolant and Antifreeze W0133-2042677-MPR by Mopar®. 50/50 Prediluted. Volume: 1 Gallon. Ethylene glycol based formulation. OAT (Organic Acid Technology). CH MS-90032 replaces MS-12106.

IT IS EXTREMELY IMPORTANT TO ONLY USE OAT (Organic Acid Technology) in these cooling systems.... Do not use HOAT (Hybrid Organic Acid Technology) that MOPAR used for a while (like in my Jeep Grand Cherokee Overland with the Hemi engine).

Mixing different coolants can lead to crystilization, gelling, and other bad problems which all would be costly to correct."

https://www.stelvioforum.com/threads/co ... nes.11841/

Petronas Paraflu Up olisi oikeanlaista:
https://alfissimo.com/home/1503-patrona ... olant.html
En ole kemian asiantuntija, mutta onko Giulian/Stelvion osalta jäähdytinnestekin mennyt näin vaikeaksi?
En aiemmissakaan Alfoissa ole mitään Tutelan tms. jäähdytinnestettä käyttänyt mitä tehdas on suositellut vaan vaihtanut samaa väriä vastaavaksi ihan Motonetista ja toimineet ilman ongelmia viimeiset 15 vuotta.
Jos pitää käyttää vain OAT-jäähdytinnestettä niin mistä tällaista Suomesta löytyy? Jotenkin epäilen myös merkkikorjaamojen valikoimaa....

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

jmi kirjoitti: En ole kemian asiantuntija, mutta onko Giulian/Stelvion osalta jäähdytinnestekin mennyt näin vaikeaksi?
En aiemmissakaan Alfoissa ole mitään Tutelan tms. jäähdytinnestettä käyttänyt mitä tehdas on suositellut vaan vaihtanut samaa väriä vastaavaksi ihan Motonetista ja toimineet ilman ongelmia viimeiset 15 vuotta.
Jos pitää käyttää vain OAT-jäähdytinnestettä niin mistä tällaista Suomesta löytyy? Jotenkin epäilen myös merkkikorjaamojen valikoimaa....
Nämä erilaiset jäähdytysnesteet voivat keskenään sotkettuna geeliytyä ja muodostaa kiteitä. Siksi niiden kanssa on oltava todella tarkkana.

Jos esimerkiksi HOATia ja OATtia sotkee keskenään, niin jäähdystysjärjestelmä on huuhdeltava. Ja edes OATeja ei voi riskittä sotkea keskenään, jos ne ovat eri valmistajalta.

"NOTE: If OAT (MOPAR P/N 68163848AA Purple) has been Mixed with HOAT (MOPAR P/N 68048953AB Pink Or Factory Fill HOAT Orange (Fig. 2) or (Fig. 3)) or any other coolants have been mixed, it will be necessary to flush the cooling system.""

Stickl
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Heinä 2018, 13:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Ekat outoudet Alfalla. Just tulin töistä kotiin ja 300 metriä ennen kotia alko kuulua laahaavaa ääntä takaa. Mutkassa oikealla käännettäessä ääni häviää auton hieman kallistuessa. Ääni kuulosti olevan yhteydessä auton vauhtiin, ei kuulunut paikallaan kaasuttaessa. Todennäkösesti kivi tms jarruissa mutta outoa on että samalla tuntui kaasuttaessa että auton vaste kaasuun oli selkeästi normaalia heikompi ja ikäänkuin auto meinasi sammua. Auto myös "röpötti" ihan alakierroksilla paikallaan ollessa. Heposet tuntui olevan vähän hakuteillä. Ei tullut vikavaloja/tekstiä mittaristoon. Vaihteet (D:ltä R:lle ja P:lle) tuntuivat menevän myös hitaasti päälle. Auto käynnistetty uudelleen, ei vaikutusta. Auto 2.0 200hp super bensa.

Bensaa 3 pykälää, sitä nyt vois ainaki tankata. Vastaavia oireita joillakin muilla vaiko vaan kivi jarruissa sekä auton käynti yms outo vähästä bensasta johtuen?
Auto jyväskylässä joten huoltoon matkaa.

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Standardivastaus eli OBD palikkaa kiinni liittimeen ja ihmettelemään millaisia koodeja mahtaa löytyä.

Stelviossa on kerran ollut kivi jarrussa mutta siitä tuli ainoastaan massiivinen ääniefekti, ei röpöttelyä tai muuta mutta kyseessä on diesel.

kupit
Viestit: 9
Liittynyt: 23 Joulu 2019, 14:20
Car(s): Giulia Veloce Q4

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja kupit »

Jarrulevyt ja palat menossa vaihtoon Veloce Q4. Mitä ootte laittaneet?

Stickl
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Heinä 2018, 13:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Ääni saatu pois, kivihän siellä oli jarruissa. Kävin myös tankkaamassa 98 tankkiin ja heittämässä pikku lenkin, tuntu ajo ihan normaalilta ja mitään poikkeavaa en huomannut.
Startatessa tuntuu et jotenki "pätkäsee" millisekunti ennen ku auto varsinaisesti käynnistyy, liekkö ominaisuus..?

Näköjään sitä on ehkä liian tarkkaki kaikenmaailman äänien ja muiden pikku juttujen kanssa kun haluaa auton olevan aina tiptop kunnossa :) pikku paniikkinappulaa tuli ehkä painettua mut seurataan nyt toki tilannetta!

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Stickl kirjoitti:Ääni saatu pois, kivihän siellä oli jarruissa. Kävin myös tankkaamassa 98 tankkiin ja heittämässä pikku lenkin, tuntu ajo ihan normaalilta ja mitään poikkeavaa en huomannut.
Startatessa tuntuu et jotenki "pätkäsee" millisekunti ennen ku auto varsinaisesti käynnistyy, liekkö ominaisuus..?
Olen ajanut omastani tankin lähes joka kerta varoitusvalolle asti, joten siellä suunnassa ei pitäisi olla mitään outoa. Ehkä sitä vaan ajaa varovaisesti, kun ääniä kuuluu, osin psykologiaa. Mainittua pätkäisyä ei ole tullut huomattua. Mutta hyvä homma, että kyse oli vaan kivi.

Pistin tilaten dual USB-portin keskikonsolikotelon sisään. Kun kerran se uuden raudan radiomoduuli on ehkä joskus tulevaisuudessa vaihdettavissa, niin laitetaan kaikki rauta siihen kuosiin, että Android Auton voi aktivoida.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Noit kiviä on tullu hiekotuksen aikoihin joka autossa. Ikävä ääni mut monesti ne lähtee ittekseen jonkun ajan kuluttua.
nollaan kilometriin oon tankin ajanu monesti. Se ei oo ongelma niin kauan ku tankissa ei oo vettä tai hiekkaa.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

jmi kirjoitti:
JanV kirjoitti:Mul on nyt öljyn vaihdon jälkeen palkit täydet mutta jokaisen öljynvaihdon jälkeen keskinäyttö on näyttänyt jonkun aikaa yhden palkin alle täyttä jä päivittynyt jonkun ajan kuluttua täyteen.

Mut sua varmaan auttais jos kattoisin minkä litramäärän mulla näyttää täysillä palkeilla. Jos enemmän niin sitten varmaan voit lisätä öljyä erottavan määrän.
Kiitos jos viitsit. Mun lukemat otettu, kun autolla ei ole ajettu eli varmaan olivat valuneet alas.
Niin ja paljonko itse kaadoit öljyä?
Muistitko katsoa, voi olla jatkossa muillekin teeseitse-miehille apua.

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JanV kirjoitti:Noit kiviä on tullu hiekotuksen aikoihin joka autossa. Ikävä ääni mut monesti ne lähtee ittekseen jonkun ajan kuluttua.
Jos on mahdollisuus pysähtyä ja peruuttaa pienen pätkän niin kiven saa useasti putoamaan.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

jmi kirjoitti:
jmi kirjoitti:
JanV kirjoitti:Mul on nyt öljyn vaihdon jälkeen palkit täydet mutta jokaisen öljynvaihdon jälkeen keskinäyttö on näyttänyt jonkun aikaa yhden palkin alle täyttä jä päivittynyt jonkun ajan kuluttua täyteen.

Mut sua varmaan auttais jos kattoisin minkä litramäärän mulla näyttää täysillä palkeilla. Jos enemmän niin sitten varmaan voit lisätä öljyä erottavan määrän.
Kiitos jos viitsit. Mun lukemat otettu, kun autolla ei ole ajettu eli varmaan olivat valuneet alas.
Niin ja paljonko itse kaadoit öljyä?
Muistitko katsoa, voi olla jatkossa muillekin teeseitse-miehille apua.
en vielä mutta katon tänään

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

kupit kirjoitti:Jarrulevyt ja palat menossa vaihtoon Veloce Q4. Mitä ootte laittaneet?
Uudet :-)

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Unique kirjoitti:
kupit kirjoitti:Jarrulevyt ja palat menossa vaihtoon Veloce Q4. Mitä ootte laittaneet?
Uudet :-)
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=12124
ja
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=12126

Firma ja sen palvelu toimii kuin sinisen junan vessa... näin vakiona auton säilyttävänä ja
alkuperäisiä osia käyttävänä
en paljon muualta katsele :wink:

Keväällä painan tilausnappia.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

jmi kirjoitti:Laitetaanpa tällekin puolelle, jos jollakin Giulian omistajalla on samanlaisia kokemuksia:

Tulipa tehtyä öljynvaihto ensimmäistä kertaa Stelvioon ja muuten ihan ok, mutta oikean öljyn tason löytäminen ei.
Huoltokirja ilmoittaa että tilavuus on 4,6+0,6(suodatin) eli 5,2. Lisäsin n.5 litraa kun sain valutettua n. 4,9 litraa ja mittari on näyttänyt kahta vajaa täyttä.
Ajattelin että nousee varmaan yhdellä pykälällä, mutta ei.

MES näytti ennen vaihtoa 4,69 litraa ja 81,1mm ja keskimittari siis 2 vajaa täysi.

Vaihdon jälkeen 4,741 ja 84,1mm eli tuo n. desin lisäys taitaa tuossa näkyä. Keskimittari pysyi samana vaikka ohjeen mukaan annoin tyhjäkäydä 5 min. tasaisella pinnalla.

Kysymys kuuluu onko tuo MES:n lukema pelkkä moottorin määrä ilman suodatinta vai miten voi näyttää noin vähän?
Miksei keskimittarissa näy mitään muutosta?



Todella vaikeaa, kun ei ole mittatikkua....

n.10tkm ajojen jälkeen öljyn laadun arvo oli n.19% eli vaihtokunnossa.
Ehtiikö kukaan kurkistamaan oman auton tietoja?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

jmi kirjoitti:
jmi kirjoitti:Laitetaanpa tällekin puolelle, jos jollakin Giulian omistajalla on samanlaisia kokemuksia:

Tulipa tehtyä öljynvaihto ensimmäistä kertaa Stelvioon ja muuten ihan ok, mutta oikean öljyn tason löytäminen ei.
Huoltokirja ilmoittaa että tilavuus on 4,6+0,6(suodatin) eli 5,2. Lisäsin n.5 litraa kun sain valutettua n. 4,9 litraa ja mittari on näyttänyt kahta vajaa täyttä.
Ajattelin että nousee varmaan yhdellä pykälällä, mutta ei.

MES näytti ennen vaihtoa 4,69 litraa ja 81,1mm ja keskimittari siis 2 vajaa täysi.

Vaihdon jälkeen 4,741 ja 84,1mm eli tuo n. desin lisäys taitaa tuossa näkyä. Keskimittari pysyi samana vaikka ohjeen mukaan annoin tyhjäkäydä 5 min. tasaisella pinnalla.

Kysymys kuuluu onko tuo MES:n lukema pelkkä moottorin määrä ilman suodatinta vai miten voi näyttää noin vähän?
Miksei keskimittarissa näy mitään muutosta?



Todella vaikeaa, kun ei ole mittatikkua....

n.10tkm ajojen jälkeen öljyn laadun arvo oli n.19% eli vaihtokunnossa.
Ehtiikö kukaan kurkistamaan oman auton tietoja?
Kävin tarkistamassa. Palkit siis ylärajassa.
Engine oil level: 5,239 l
Engine oil level: 95,0 mm

Edit: Delta siis teki kuukausi sitten öljynvaihdon.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Kiitos, siis mitä ihmettä. Onko tietoa paljonko laittoivat öljyä sinne?
Itse laitoin n.5,1 litraa ja näyttää tosiaan n.4,7litraa, osa tietysti suodattimessa.

Eli onko huoltokirjassa virhe kun ilmoittaa tilavuudeksi 5,2 litraa(4,6+0,6)?
Eli pitäisikö sinne kaataa 5,2+0,6=5,8 litraa että tulee täyteen palkit.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Ei oo tietoa paljon laittoivat mutta laskuttivat 5,2l näköjään. Sinuna kaataisin sen puol litraa sinne.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

En kyllä millään uskalla kun olen jo sen määrän käytännössä kaatanut mitä huoltokirja ilmoittaa.
Jospa öljyntasoanturi on rikki....

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Pitääpä käydä jossain välissä katsomassa omastakin öljyntaso, 2kk vaihdosta.
Näemmä Motonetistä löytyvä Volvon öljyproppu 27-3444 pitäisi olla käypäinen, jos vaihtaa tarttee.

Kaivettu tätä kautta: https://www.giuliaforums.com/threads/di ... awd.19089/
->
https://www.autonvaraosat24.fi/fa1/7869678
->
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=800

Oli hetki tylsää palaverin aikana.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

JT Newman kirjoitti:Pitääpä käydä jossain välissä katsomassa omastakin öljyntaso, 2kk vaihdosta.
Näemmä Motonetistä löytyvä Volvon öljyproppu 27-3444 pitäisi olla käypäinen, jos vaihtaa tarttee.

Kaivettu tätä kautta: https://www.giuliaforums.com/threads/di ... awd.19089/
->
https://www.autonvaraosat24.fi/fa1/7869678
->
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=800

Oli hetki tylsää palaverin aikana.
Hyvä, infoa tänne!

Miten muuten tuo anturi pystyy laskemaan öljynmäärän myös suodattimessa vai onko se jotenkin huomioitu anturin pohjatiedoissa?

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

jmi kirjoitti: Miten muuten tuo anturi pystyy laskemaan öljynmäärän myös suodattimessa vai onko se jotenkin huomioitu anturin pohjatiedoissa?
Kaipa se on vaan pinnankorkeusanturi.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tuosta pdf tiedostosta löytyy tasomittarin toimintaperiaate, jos aihe kiinnostaa.

http://www.giuliaforums.com/attachments ... -pdf.98144

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

matti_vuorio kirjoitti:Tuosta pdf tiedostosta löytyy tasomittarin toimintaperiaate, jos aihe kiinnostaa.

http://www.giuliaforums.com/attachments ... -pdf.98144
Kiitoksia! Tuossahan näyttää olevan asiaa runsaasti.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Jep, jenkkimyynti on aiheuttanut tämän, että lähes kaikki tekninen materiaali vuodetaan surutta nettiin. En pidä tätä tosin ongelmana loppukäyttäjän kannalta.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Kiitos Matti materiaalista. Osaako joku tulkita tuosta s.70 kuvasta mikä on max-tason mm-lukema?
Tuossa ei tosin kyllä mainita mitään max-tasosta vaan ainoastaan mittausalueesta.

En kyllä käsitä että jos kaadan autoon 5,1 litraa niin miten tasomittari näyttää vain 4,7 litraa ja
auton mittari kaksi palkkia vajaata.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^ Kannattaako asialla nyt sen enempää päätään vaivata? Jos siellä on mittarin mukaan tarpeeksi öljyä niin kovaa ajoa vaan. Ei sen maksimissa tarvitse olla.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

^Ei tarvitse olla maksimissa, mutta olisi kiva tietää missä max-määrä on.
Ja olisi kiva saada öljymittari max-tasolle, kun sellainen mittari on olemassa.
Uskoisin että joku muukin tämän asian kanssa vielä painii myöhemmin.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Eurocompulsionin ilmanotto on nyt asennettu. Asennus ei ollut kovin hankalaa ja sekä asennusvideo että kirjalliset asennusohjeet olivat oikein hyvät. Kaiken saa palautettua täysin ennalleen, kunhan vain muistaa poimia talteen vanhat osat kaikkine pultteineen. Asennusohjeetkin tuolle palautukselle löytyy tavallaan EC:n ohjeista seuraamalla vain purkuohjeita takaperin.

Turbon äänet kuuluvat sisälle selvästi voimakkaammin kuin aikaisemmin hieman ”karheana” ja erityisen selvästi kuuluu kovan kiihdytyksen jälkeen kaasua löysätessä "woosh". Normaalissa rauhallisessa ajossa ja maantieajossa ei eroa aikaisempaan kuule lainkaan.

Tehovaikutukset selviävät tarkemmin penkittämällä, mutta tuntuisi siltä, että reagointi kaasupolkimen painamiseen on parantunut, kun turbon kierrokset ovat alhaalla. Ja moottori ottaa kierroksia nopeammin kuin aikaisemmin.
Liitteet
EC V2_skaalattu.jpg
EC V2_skaalattu.jpg (255.1 KiB) Katsottu 7184 kertaa
Viimeksi muokannut Unique, 20 Joulu 2020, 22:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Giulia oli perjantaina normaalissa huollossa. Pyysin samalla selvittämään miksi jäähdytysnesteen määrä on vähentynyt toisessa kierrossa varsin selvästi. Ja vuotohan sieltä löytyi.

USA:ssa on ollut takaisinkutsu aiheesta "2.0L Coolant Hose ORing Replacement", TSB-numero 0900517. Mutta ei meillä täällä. Ja juurikin tuo vika oli omassakin autossa. Delta tilasi tarvittavat osat ja pyysi maahantuojalta korjausta takuuseen vaikka tämä on juuri umpeen mennytkin.

Suosittelen kaikkia 2.0-litraisen bensakoneen omistajia tarkistamaan omasta autostaan onko toisen jäähdytyskierron nesteen määrä laskenut (tankki oikeassa etureunassa edestä päin katsottuna) ja korjauttamaan mahdollisen vuodon ennen kuin siitä tulee ongelmia. Oma autoni on koottu noin 10 kuukautta myöhemmin kuin mitä tuossa artikkelissa mainitaan ongelmallisiksi autoiksi, mutta ei tämä ongelma vieläkään ole näemmä täysin korjaantunut.

https://www.alfaowner.com/threads/p026a ... k.1137650/

Ja tuolta löytyy oikeanlaista täytettä vajaaseen kiertoon:
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... :9641.html

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Takaisinkutsun paikkahan toi ois kuulunu olla kuten jenkeissä. Tiiä sit miks euroopassa ei kiinnosta.

Ja korjaus on mallia 5 min. Uusi o-rengas oli väriltään muistaakseni punertava kun huono on musta. Materiaali vaihtunut.

Raaseri
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Joulu 2020, 13:02
Paikkakunta: Veikkola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raaseri »

Edit: tästä postauksesta tulikin näemmä novelli. Lopussa on 5 Giulia-kysymystä jos noita jaaritteluita ei jaksa alusta lukea.

Edellisestä Alfasta ehti kulua 17vuotta. Väliin mahtui 4 Audia, 3 Bemua ja 3 Mersua. Pari viikkoa sitten sain alle Nettiautosta hetken mielijohteesta ostettu Giulia Veloce 2017 ajom 67tkm. Vaatii oikeastaan tarinan miksi Alfa syliini ajautui.

Mulla oli monta tosi makeata urheilullista saksalaista autoa viimeisenä 2017 mallin C63S AMG suht täysillä varusteilla. Viime tammikuussa vaihdoin tuon järkyttävän siistin AMGin retkeilyautopakuun muutamasta syystä. Yksi syy on se että tuollaisten autojen kanssa tässä on tullut jopa jopa 15 kiloa vuodessa pääomatappiota ja vaikka se ajaminen hauskaa onkin, pidemmän päälle sitä miettii rahaakin. Toinen oli se että olen käynyt pari kertaa vuodessa Saksassa ajamassa ja samalla kotimaassa tuollaisiin autoihin tavallaan ärsyyntyy. Nelinumeroiset sakot on opettaneet nöyryyttä. Kolmantena se että halusin satsata pojan motocross kisaamiseen ja laittaa kunnollisen pakun. Ja tulihan siinä viitisentoista yötä tänä vuonna nukuttua vaikka korona jotain kisareissuihin vaikuttikin.

Noh, kun kerran tuolle säästöliekille tammikuussa lähdin, hankin työmatkoja varten A3 Quattron. Sekin oli hyvillä varusteilla ja kahden litran öljypolttimella. Harmaana niin massaan soveltuva kuin vain ikinä. Mukava kännyohjautuvalla Eberillä, laajennetulla MMI:llä ja Bang Olufsenin poppivehkeillä. Peräti 11kk jaksoin uskotella itselleni että nyt on sellanen säästöpossu alla aiempiin verrattuna että kyllä kelpaa. Valitettavasti aakolkki oli kuitenkin kaikessa järkevyydessään niin tylsä että Nettiauton selailu jatkui ja jatkui.

Tasan kolme viikkoa sitten Oulun Rintajoupilta bongasin punaisilla nahoilla ja sopivasti varusteltuna. Ulkoakin sinisenharmaa väri hiilari spoikalla ja peilinkuorilla kosketteli. Chattimyynti halusi tehdä kauppaa ja enemmän heräteostoksena sovittiin kauppa. Vissiin kerran istunu Giuliassa sisällä, metriäkään en ole ollut kyydissä. Auto tuli pk-seudulle pari viikkoa sitten ja kävin sen heti hakemassa. Kahteenkymmeneen vuoteen en ole ajanut nastarenkailla ja tuokin auto menee kyllä ihan pilalle auton leijuessa nastojen päällä. Mutta mukavan tuntuinen se on ajaa. Melu (nastat :evil: ) häiritsee pahasti mutta tällä viikolla pitäisi saada kitkat alle. Heti ensimmäisenä pakkasaamuna vasen peili jäi kylkeä vasten eikä apukuskin ovi suostunut jäämään kiinni kuin ehkä kahdennellakymmenennellä yrityksellä. Aito Alfa siis. Sinänsä italiaanojen ominaisuudet on tuttuja kun olen Ducatien kanssa paljon pelannut vaikka enää ei ole kuin yksi tallissa.

Kysymys 1: Peili on temppuillut pakkasella parikin kertaa, onkohan jokin ominaisuus että vettä on väärässä paikassa vai tämän yksilön oma juttu?

Kysymys2: Harman Kardonin popit 14 kajarilla on kyllä onneton suoritus, Mersuissa oli Burmesterit ja tuossa viimesessä Audissa BO. Nämä ei kyllä basson osalta pääse samalle sivulle tai edes kirjaan. Hätävarana heitin autotallista Rainbow Intellisub 10 AFE:n paikkaamaan tilannetta. Hyvin se sen tekeekin, mutta piti laittaa takajalkatilaan kun ei mahdu penkin alle ja kontista vaimenee liikaa. Radio pätkii ajoittain, ensin ajattelin että kännykkä jotenkin herättelee, mutta tekee samaa vaikka kännykkä ei olisikaan popeissa kiinni. Onko muilla vastaavaa, radio siis lakkaa kuulumasta vajaaksi sekunniksi ja toistelee tätä välillä minuutin välein, välillä harvemmin? (tämä siis jo ennen Rainbown asentamista)

Kysymys 3: Tuo ZF:n laatikko on tuttu 5-sarjalaisista. Mutta tässä tapauksessa vaihto on välillä kaikkea muuta kuin sujuvaa. Erityisesti kylmänä risteystä lähestyessä samalla maltillisesti jarruttaessa vaihtaa pienempää niin että nastat rasahtaa, tönäsee siis tosi rajusti pienempää. Tähän kommenttia? Autossa oli ostaessa Madness go Pedal, jonka amerikkalaisen myyntimiehen mukaan se tekee autosta ärhäkämmän jne. Arkimaailmassa annoin sen olla viikon ja testailin asetuksia todeten laitteen parhaaksi ominaisuudeksi että sen saa kytkettyä pois päältä. Revin vimpaimen mäkeen. Tuntuisi että laatikko hiukka siivoilee käytöstään, ja mietin että voiko näillä olla yhteyttä, laatikon ärsykkeet olleet liika rajuja tuolla hulluuspolkimella?

Kysymys 4: Start-stop ei ole kertaakaan nyt ajamani noin tuhannen kilometrin aikana tehnyt mitään. Kokeillut molempia asentoja, kaikkia ajotiloja jne. Akkukin väittää olevansa yleismittarin mukaan kovasti tikissään. Toimiiko tämä niin kuin muissakin autoissa vaiko vaatii +25 jotta toimisi? En mä sitä kaipaa, mutta laatikon toiminta ja hulluuspoljin laittoivat epäilemään että onko softaa räpiköity. Koitin etsiä pellin alta näitä halpoja "viribokseja", onnekseni sellaista ei ainakaan paikoiltaan löytynyt. Mutta olisko koodattu veke?

Kysymys 5: Oikeastaan ainoa vika/puute on tuo kehitysmaamallin mukainen keskinäyttö ilman navia. Se ei oikein ostaessa webistä noussut tutkalleni ja ärsyttää pikkuisen. Ei edes navia, muutenki kummeksuttaa ettei siihen ole maltettu panostaa kun muuten varusteita tuntuisi olevan. Onko kukaan lähtenyt kokeilemaan esim Aliexpressin retrofit Android näyttöjä tai pelkkää lisälaatikkoa Apple car playlle? Ameriikan foorumeilla näyttäs olevan, mutta useinkaan en oikein osaa niitä foorumeita täysin todenmukaisiksi lukea.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Raaseri kirjoitti: Kysymys 1: Peili on temppuillut pakkasella parikin kertaa, onkohan jokin ominaisuus että vettä on väärässä paikassa vai tämän yksilön oma juttu?
Itselläni on ollut Giulia 3 vuotta ja tuona aikana peili on jäänyt kääntymättä vain pari kertaa. Tuolloin on ollut todella haastava keli, jolloin alijäätynyttä vettä on kertynyt peilin ympärille enemmänkin.
Raaseri kirjoitti: Kysymys2: Harman Kardonin popit 14 kajarilla on kyllä onneton suoritus, Mersuissa oli Burmesterit ja tuossa viimesessä Audissa BO. Nämä ei kyllä basson osalta pääse samalle sivulle tai edes kirjaan. Hätävarana heitin autotallista Rainbow Intellisub 10 AFE:n paikkaamaan tilannetta. Hyvin se sen tekeekin, mutta piti laittaa takajalkatilaan kun ei mahdu penkin alle ja kontista vaimenee liikaa. Radio pätkii ajoittain, ensin ajattelin että kännykkä jotenkin herättelee, mutta tekee samaa vaikka kännykkä ei olisikaan popeissa kiinni. Onko muilla vastaavaa, radio siis lakkaa kuulumasta vajaaksi sekunniksi ja toistelee tätä välillä minuutin välein, välillä harvemmin? (tämä siis jo ennen Rainbown asentamista)
Kyllä se subbari kuuluu takakontistakiin varsin hyvin - omassa autossa subbari on siellä.

Stereoihin saa lisää laadua vaihdattamalla kaiuttimet vaikkapa JL Audion C7-sarjan elementteihin. Ja peräkonttiin uusi vahvistin.
Raaseri kirjoitti: Kysymys 3: Tuo ZF:n laatikko on tuttu 5-sarjalaisista. Mutta tässä tapauksessa vaihto on välillä kaikkea muuta kuin sujuvaa. Erityisesti kylmänä risteystä lähestyessä samalla maltillisesti jarruttaessa vaihtaa pienempää niin että nastat rasahtaa, tönäsee siis tosi rajusti pienempää. Tähän kommenttia? Autossa oli ostaessa Madness go Pedal, jonka amerikkalaisen myyntimiehen mukaan se tekee autosta ärhäkämmän jne. Arkimaailmassa annoin sen olla viikon ja testailin asetuksia todeten laitteen parhaaksi ominaisuudeksi että sen saa kytkettyä pois päältä. Revin vimpaimen mäkeen. Tuntuisi että laatikko hiukka siivoilee käytöstään, ja mietin että voiko näillä olla yhteyttä, laatikon ärsykkeet olleet liika rajuja tuolla hulluuspolkimella?
En tunnista tuollaista ongelmaa omassa autossa.
Raaseri kirjoitti: Kysymys 4: Start-stop ei ole kertaakaan nyt ajamani noin tuhannen kilometrin aikana tehnyt mitään. Kokeillut molempia asentoja, kaikkia ajotiloja jne. Akkukin väittää olevansa yleismittarin mukaan kovasti tikissään. Toimiiko tämä niin kuin muissakin autoissa vaiko vaatii +25 jotta toimisi? En mä sitä kaipaa, mutta laatikon toiminta ja hulluuspoljin laittoivat epäilemään että onko softaa räpiköity. Koitin etsiä pellin alta näitä halpoja "viribokseja", onnekseni sellaista ei ainakaan paikoiltaan löytynyt. Mutta olisko koodattu veke?
Start-Stop on pois päältä, kun ulkolämpötilat ovat suunnilleen nollan alapuolella.

Tuo sinun autosi (tuli sitä Nettiautosta ihailtua) on selvästi jonkin harrastajan entinen auto ja jos autossa oli Madness Gopedal on todennäköistä, että softatkin on päivitetty.

Softapäivityksen voi tehdä OBD-väylän kautta ja tätä ei näe päältä päin mitenkään. Usean valmistajan virisoftissa on optiona myös Start/Stop-kytkimen toiminnon vaihtaminen päinvastaiseksi - oletuksena pois päältä.

Eräs firma myy myös pientä lisälaitetta, joka asennetaan sen start-stop-kytkimen taakse ja tämä kytkee S/S:n pois päältä joka startin jälkeen.
Raaseri kirjoitti: Kysymys 5: Oikeastaan ainoa vika/puute on tuo kehitysmaamallin mukainen keskinäyttö ilman navia. Se ei oikein ostaessa webistä noussut tutkalleni ja ärsyttää pikkuisen. Ei edes navia, muutenki kummeksuttaa ettei siihen ole maltettu panostaa kun muuten varusteita tuntuisi olevan. Onko kukaan lähtenyt kokeilemaan esim Aliexpressin retrofit Android näyttöjä tai pelkkää lisälaatikkoa Apple car playlle? Ameriikan foorumeilla näyttäs olevan, mutta useinkaan en oikein osaa niitä foorumeita täysin todenmukaisiksi lukea.
Niistä Aliexpressin retrofit-näytöistä pysyisin kaukana, mutta käsittääkseni se lisälaatikko, joka tuo Apple Carplayn on toiminut ihan hyvin.

Itsekin sitä harkitsin jossain vaiheessa, mutta loppujen lopuksi navigointi toimii ihan hyvin kännykänkin näytöltä.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^kohtaan 1
Meillä ei ole kääntyviä peilejä. Mutta aina peili ei seuraa esivalittua asetusta (1-3) vaan jää johonkin ääriasentoon, siis se lasiosa. Onko tässä samanlainen juttu?

Start/Stop toimii hyvin.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

1. Ei ne peilit käänny aina jos vesi on päässy jäätymään sinne väliin. Aika monta kertaa saa talvella auttaa. Giulia luovuttaa aika helpolla eikä rusauta niin että rattaat lentää. Jos jää kääntymättä niin nehän on ns vapaat eli silloin vaan kädellä avitat että irtoo jäästä. Sen jälkeen siitä sisänappulasta teet uudelleen käännön.
2. Bassoa vaatii kaikki variaatiot mutta tuli kyllä hyvä kun laittoi lisäbasson takakonttiin (riittävän suuren)
3. Ei kuullosta alkuunsakkaan normaalilta tai edes tutulta. Laatikko toki oppii joten tossa voi olla että kaasupolkimen huijauslaite tai koeajajat on jumittanu sen kupolin. Messistä löytyy relearn, auttaa monesti.
4. Start/stop toimii jos toimii. Talvella harvemmin. Turha kapistus joka ei kiinnosta ketään. On ohjelmoitavissa moottorinohjausyksikköön niin että se muistaa edellisen asettamasi tilan. Tai sitten mainittu lisäpulikka sinne väliin joka tekee saman.
5. Tähän ei oo mitään annettavaa kun itellä on navi ja se oli must have. Carplay toki ajaisi kutakuinkin saman. kiina-androidista saat varmaan enemmän vain harmaita hiuksia.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

4. S&S toiminta ei ole kuolevaisen ymmärrettävissä ja siihen vaikuttanee mm. planeettojen asennot. Vanhalla kuolemassa olevalla alkuperäisakulla se toimi koko ajan, mutta uudella Vartan akulla ei ole toiminut kertaakaan 1100 km aikana.

Raaseri
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Joulu 2020, 13:02
Paikkakunta: Veikkola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raaseri »

Kiitos tähän astisista vastauksista. Navi ei tosiaan ole kovin tärkeä muutoin kuin kameratolpista Waze varoittelisi hyvin. Täytyy harkita car play boksia. 6,5 tuuman näyttö vaan on jotenki... vuodelta 2006.

Pitää joka tapauksessa käyttää auto huollossa, siinä on pari pikkujuttua jotka sovittiin jo autoliikkeen kanssa. Ehkä laatikkokin tokenee. Mutta tosiaan se on todella kulmikas erityisesti alaspäin, ja minä sentään just hyppäsin DSG:stä tähän.

Cloverleaf näyttää asuvan samalla kylällä.

Täytyy jatkaa tutustumista.

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Raaseri kirjoitti:Kiitos tähän astisista vastauksista. Navi ei tosiaan ole kovin tärkeä muutoin kuin kameratolpista Waze varoittelisi hyvin.
Laita Spotify päälle yhtäaikaa Wazen kanssa niin varoitukset tolpista tulevat auton audion kautta. Tai itse en ole saanut Wazea puhumaan muuta kuin Spotifyn kautta.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Raaseri kirjoitti:Kiitos tähän astisista vastauksista. Navi ei tosiaan ole kovin tärkeä muutoin kuin kameratolpista Waze varoittelisi hyvin.
Hommaa tuollainen: menee näppärästi piiloon sinne mukitelineen sisään.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... gLm8vD_BwE

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Lataa ilmainen TomTom Amigo ja laita käynnistymään automatic heti, kun bluetooth kytkeytyy auton kanssa. Siinä se Kake Randelinia Spotifystä samalla kuunnellessa tiluttelee kameroista.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Raaseri kirjoitti:Cloverleaf näyttää asuvan samalla kylällä.
Mukava saada näitä autoja lisää tänne päin. Ainakin yksi harmaa Stelvio täällä pyörii. Viime viikolla Veikkolan rampilla perässäni ajoi Giulia, olitkohan sinä? Oli niin pimeää ja märkää, etten väriä huomannut. Itsellä valkoinen yksilö.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Unique kirjoitti:
Raaseri kirjoitti:Kiitos tähän astisista vastauksista. Navi ei tosiaan ole kovin tärkeä muutoin kuin kameratolpista Waze varoittelisi hyvin.
Hommaa tuollainen: menee näppärästi piiloon sinne mukitelineen sisään.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... gLm8vD_BwE
Kiitos tästä! Menee ostoon. Giuliettassa tottui että navi piipittää kameroista, joten tällä saa korvattua navin puutteen.

Raaseri
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Joulu 2020, 13:02
Paikkakunta: Veikkola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raaseri »

Cloverleaf kirjoitti:
Raaseri kirjoitti:Cloverleaf näyttää asuvan samalla kylällä.
Mukava saada näitä autoja lisää tänne päin. Ainakin yksi harmaa Stelvio täällä pyörii. Viime viikolla Veikkolan rampilla perässäni ajoi Giulia, olitkohan sinä? Oli niin pimeää ja märkää, etten väriä huomannut. Itsellä valkoinen yksilö.
Joo kyllä mä taisin ajaa, kunnes jatkoit Kylmälän suuntaan.

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Kysymys 3:
Laatikko on nopeasti tavoille oppiva. Ja ohjelmaversioissa on eroja. Ajelin viikko takaperin toisella Giulialla ja se tökki ihan ihmeellisesti alussa ja kylmänä pienillä nopeuksilla, oli silloin A-tilassa.
Tuntui että olisi seuraavana päivänä ollut jo tutumman oloinen, ajelin N-asetuksilla.
Mulla on ollut omassa kolmea erilaista laatikon ohjelma versiota. Kaksi ensimmäistä tökkivät etenkin pienillä nopeuksilla.
Nykyinen version on ollut jo pitkään, ja siihen olen ollut erittäin tyytyväinen.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Unique kirjoitti: Hommaa tuollainen: menee näppärästi piiloon sinne mukitelineen sisään.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... gLm8vD_BwE
Miksi suotta piilottelemaan, ihan laillinenhan tuo on :-D
932 937 955 955

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

juri kirjoitti:
Unique kirjoitti: Hommaa tuollainen: menee näppärästi piiloon sinne mukitelineen sisään.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... gLm8vD_BwE
Miksi suotta piilottelemaan, ihan laillinenhan tuo on :-D
Jep, mutta siellä se ei ole tiellä.

Aluksi se oli mukana tulevalla tarraskiinnityksellä kiinni ratin alla, mutta kun tarra petti, laitoin sen mukitelineen sisälle.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Mikä edullinen hallitunkki mahtuu Giulian alle (225/50R17)? Tai kallis?

Vaikka joulupukki toi uuden matalaprofiilisen tunkin, niin ei sekään ole sopiva. Listaan tähän nyt kaksi omistamaani tunkkia, jotka EIVÄT sovi:

1. Biltema, hallitunkki, 2 tonnia, 39,90 €. 13 cm pienin korkeus ei riitä Giulialle, joten tunkki ei mahdu auton alle ilman että renkaat ajaa korokkeelle.

2. Tamforce, matalaprofiilinen hallitunkki, 2 tonnia, 49.90 €. 9 cm pienin korkeus vaikutti lupaavalta, ja hienosti auton alle menikin. Mutta nostokohta on sen verran syvällä, että tunkin nousevalinjainen runko osuu helmaan ennen kuin on perillä asti.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja molsky »

Cloverleaf kirjoitti:Mikä edullinen hallitunkki mahtuu Giulian alle (225/50R17)? Tai kallis?

Vaikka joulupukki toi uuden matalaprofiilisen tunkin, niin ei sekään ole sopiva. Listaan tähän nyt kaksi omistamaani tunkkia, jotka EIVÄT sovi:

1. Biltema, hallitunkki, 2 tonnia, 39,90 €. 13 cm pienin korkeus ei riitä Giulialle, joten tunkki ei mahdu auton alle ilman että renkaat ajaa korokkeelle.

2. Tamforce, matalaprofiilinen hallitunkki, 2 tonnia, 49.90 €. 9 cm pienin korkeus vaikutti lupaavalta, ja hienosti auton alle menikin. Mutta nostokohta on sen verran syvällä, että tunkin nousevalinjainen runko osuu helmaan ennen kuin on perillä asti.
Laadusta ei mitään tietoa: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... aamotunkki
Bahcolta vastaava, mutta tuplasti kalliimpaan hintaan: https://m.motonet.fi/fi/tuote/7000376/B ... nkki-20-tn
IKH:n joka voisi sopia: https://www.ikh.fi/fi/hallitunkki-2ton- ... la-str0001

Aikalailla 100-150 euron tietämillä nuo matalat halpikset hinnaltaan, joissa korkeus väliä 70-89 ja 450 tai enemmän. Luulisi jonkun noista menevän kunnolla auton alle, ettei ota runko koria vasten?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Cloverleaf kirjoitti:Mikä edullinen hallitunkki mahtuu Giulian alle (225/50R17)? Tai kallis?

Vaikka joulupukki toi uuden matalaprofiilisen tunkin, niin ei sekään ole sopiva. Listaan tähän nyt kaksi omistamaani tunkkia, jotka EIVÄT sovi:

1. Biltema, hallitunkki, 2 tonnia, 39,90 €. 13 cm pienin korkeus ei riitä Giulialle, joten tunkki ei mahdu auton alle ilman että renkaat ajaa korokkeelle.

2. Tamforce, matalaprofiilinen hallitunkki, 2 tonnia, 49.90 €. 9 cm pienin korkeus vaikutti lupaavalta, ja hienosti auton alle menikin. Mutta nostokohta on sen verran syvällä, että tunkin nousevalinjainen runko osuu helmaan ennen kuin on perillä asti.
Kohta 2. Pistä kakkosnelosen pala tunkin nostokohdan päälle kun olet saanut sen auton alle.
Omalla MTX:n 1,5 tonnin Racing- tunkilla oli sportpack-madalletulla 156:lla sama ongelma.
Näemmä nyt tuota ei saakkaan Motonetista, oli noin 3-4 vuotta sitten muistaakseni noin 150 eur.
On alu-teräsrakenteinen , pieni ja mukavan kevyt.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

Cloverleaf kirjoitti:Mikä edullinen hallitunkki mahtuu Giulian alle (225/50R17)? Tai kallis?

Vaikka joulupukki toi uuden matalaprofiilisen tunkin, niin ei sekään ole sopiva. Listaan tähän nyt kaksi omistamaani tunkkia, jotka EIVÄT sovi:

1. Biltema, hallitunkki, 2 tonnia, 39,90 €. 13 cm pienin korkeus ei riitä Giulialle, joten tunkki ei mahdu auton alle ilman että renkaat ajaa korokkeelle.

2. Tamforce, matalaprofiilinen hallitunkki, 2 tonnia, 49.90 €. 9 cm pienin korkeus vaikutti lupaavalta, ja hienosti auton alle menikin. Mutta nostokohta on sen verran syvällä, että tunkin nousevalinjainen runko osuu helmaan ennen kuin on perillä asti.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/kor ... 2000022809

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Onko sinulla tämä käytössä?
Jiitee kirjoitti:Kohta 2. Pistä kakkosnelosen pala tunkin nostokohdan päälle kun olet saanut sen auton alle.
Jos ymmärsin oikein, niin ehdotit tällaista kuvan mukaista järjestelyä? Kun Giuliassa on tuo nostokohta tuollaisessa kumitornissa, niin ei tuo lauta taida hirveästi auttaa kun nostokohdat ei kohtaa? Jotenkin kuvittelisin, että tuo puunpala vain kääntyisi ja tunkki nostaisi sitä laudan reunaa auton pohjaan.

Kuva

Vastaa Viestiin