Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Raaseri kirjoitti:-24 pakkasta. Tiesin että rullassa on viisi kutia ja melkoista venäläistä rulettia lähteä liikenteeseen. Kolme neljästä rengaspaineanturista kirkui tällä kertaa. Mahtaako noi kirkua jos paine on alle 2,5baria - en keksinyt miten ne kalibroidaan?
Ei kai Giulia nyt sentään näin temperamenttinen ole että pakkasella ajaminen olisi venäläistä rulettia? Stelvio (knock the wood) on softapäivitysten jälkeen pärjännyt hyvin pari talvea.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Raaseri kirjoitti:-24 pakkasta. Tiesin että rullassa on viisi kutia ja melkoista venäläistä rulettia lähteä liikenteeseen. Kolme neljästä rengaspaineanturista kirkui tällä kertaa. Mahtaako noi kirkua jos paine on alle 2,5baria - en keksinyt miten ne kalibroidaan?
Kova pakkanen --> renkaiden paine laskee. Kaasujen käyttäytymisen fysiikkaa.

Aikana ennen rengaspaineantureita ei kuljettajalle vain tullut palautetta liian alhaisesta paineesta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ideaalikaasu

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ miten muuten ZF 8HP toimii näillä keleillä ? E-P:llä aamulla oli 28 miinusta Celsiusta...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Raaseri
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Joulu 2020, 13:02
Paikkakunta: Veikkola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raaseri »

Unique kirjoitti:
Raaseri kirjoitti:-24 pakkasta. Tiesin että rullassa on viisi kutia ja melkoista venäläistä rulettia lähteä liikenteeseen. Kolme neljästä rengaspaineanturista kirkui tällä kertaa. Mahtaako noi kirkua jos paine on alle 2,5baria - en keksinyt miten ne kalibroidaan?
Kova pakkanen --> renkaiden paine laskee. Kaasujen käyttäytymisen fysiikkaa.

Aikana ennen rengaspaineantureita ei kuljettajalle vain tullut palautetta liian alhaisesta paineesta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ideaalikaasu
Kovinkin tuttua kun kilpaa on tullut ajettua hyvinkin montaa lajia. Aiemmissa autoissa ei vain ole silti alkanut anturit vastaavasti ilmoittelemaan pakkasista ja pohdin onko tuossa joku kiinteä 2,5bar raja minkä jälkeen huutaa. Tasaisesti kun ne kaikki oli tulleet 2,6barista 2,3bariin.

Raaseri
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Joulu 2020, 13:02
Paikkakunta: Veikkola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raaseri »

Jiitee kirjoitti:^ miten muuten ZF 8HP toimii näillä keleillä ? E-P:llä aamulla oli 28 miinusta Celsiusta...
Tämä on yksi niistä syistä miksi auto on menossa huoltoon. Sanotaanko vaikka näin että ihan mutkatonta alku ei ole ollut.

Suurin "ongelma" laatikon kanssa on että vaihtaa edelleen todella tökkivästi pienempää kylmänä. Ihan sillai että hetkeksi auto menettää pidon, kovalla askilla vaatisi selkeesti liian pienelle vaihteelle vaihtamisen samaan efektiin päästäkseen. Mulla on parissa Bemussa ollut toi laatikko, ja sehän on unelmasulava. Sitä se ei tässä autossa ole.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Raaseri kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:^ miten muuten ZF 8HP toimii näillä keleillä ? E-P:llä aamulla oli 28 miinusta Celsiusta...
Tämä on yksi niistä syistä miksi auto on menossa huoltoon. Sanotaanko vaikka näin että ihan mutkatonta alku ei ole ollut.

Suurin "ongelma" laatikon kanssa on että vaihtaa edelleen todella tökkivästi pienempää kylmänä. Ihan sillai että hetkeksi auto menettää pidon, kovalla askilla vaatisi selkeesti liian pienelle vaihteelle vaihtamisen samaan efektiin päästäkseen. Mulla on parissa Bemussa ollut toi laatikko, ja sehän on unelmasulava. Sitä se ei tässä autossa ole.
Eli reiluilla pakkasilla olisi vielä softapuolella Alfalla töitä tiedossa...tervetuloa Suomen
Lappiin. Ehkä ne viimeiset Giuliat linjalta 3-5 vuoden päästä on jo tehtaalla oikein säädettyjä. :roll:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Asia ei ole ehkä ihan niin yksinkertainen. Tuossa Raaserin autossa oli edellisen omistajan toimesta joku kaasupolkimen viriboxi mikä voi opettaa laatikon toimimaan väärin.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^ Ei voi tosiaan yleistää. Täällä tänään -26 ja stelvion aski vaihtoi aivan normaalisti. 30 min webastoa, 5min joutokäyntiä ja liikkeelle.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Raaseri kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:^ miten muuten ZF 8HP toimii näillä keleillä ? E-P:llä aamulla oli 28 miinusta Celsiusta...
Tämä on yksi niistä syistä miksi auto on menossa huoltoon. Sanotaanko vaikka näin että ihan mutkatonta alku ei ole ollut.

Suurin "ongelma" laatikon kanssa on että vaihtaa edelleen todella tökkivästi pienempää kylmänä. Ihan sillai että hetkeksi auto menettää pidon, kovalla askilla vaatisi selkeesti liian pienelle vaihteelle vaihtamisen samaan efektiin päästäkseen. Mulla on parissa Bemussa ollut toi laatikko, ja sehän on unelmasulava. Sitä se ei tässä autossa ole.
Stelviolla oli 2017 sofiten kanssa samat ongelmat mutta tilanne parani huomattavasti 2018-2019 talven aikana softia päivitettiin urakalla. Samaten eri modulien kommunikaatio-ongelmat katosivat kun saivat bitit ojennukseen. Varmaankin hystereesin säätöä väyläprotokollissa yms.

Ja minullakin ennen Stelviota 3 vuotta 100tkm+ BMW:n ZF8HP:lla.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Ihan yhtä hyvin on automaatti toiminut -16 asteessa kuin muulloinkin. Ei moitittavaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

OK. Hyvä juttu, että vakiosoftilla pääosin toimii aski asiallisesti myös kunnon pakkasilla
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Äsken ajelin pienen lenkin -18 asteessa, toimi hyvin..

Raaseri
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Joulu 2020, 13:02
Paikkakunta: Veikkola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raaseri »

matti_vuorio kirjoitti:^Asia ei ole ehkä ihan niin yksinkertainen. Tuossa Raaserin autossa oli edellisen omistajan toimesta joku kaasupolkimen viriboxi mikä voi opettaa laatikon toimimaan väärin.
Kyllä ja laatikkosoftiin on tosiaan tullut useampikin korjaus, ymmärsin että 2019 viimeisin ainakin omaani koskien. Auto on ollut merkkihuollossa tänäkin vuonna, periaatteessa siinä pitäisi olla uusin softa. Mutta huoltohistoriassa ei ole merkkiä tästä. Selviää aikanaan.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Raaseri kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:^Asia ei ole ehkä ihan niin yksinkertainen. Tuossa Raaserin autossa oli edellisen omistajan toimesta joku kaasupolkimen viriboxi mikä voi opettaa laatikon toimimaan väärin.
Kyllä ja laatikkosoftiin on tosiaan tullut useampikin korjaus, ymmärsin että 2019 viimeisin ainakin omaani koskien. Auto on ollut merkkihuollossa tänäkin vuonna, periaatteessa siinä pitäisi olla uusin softa. Mutta huoltohistoriassa ei ole merkkiä tästä. Selviää aikanaan.
Läheskään kaikki merkkihuollotkaan eivät kyllä automaattisesti uusia softia sisään.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

FinPat kirjoitti:
Raaseri kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:^Asia ei ole ehkä ihan niin yksinkertainen. Tuossa Raaserin autossa oli edellisen omistajan toimesta joku kaasupolkimen viriboxi mikä voi opettaa laatikon toimimaan väärin.
Kyllä ja laatikkosoftiin on tosiaan tullut useampikin korjaus, ymmärsin että 2019 viimeisin ainakin omaani koskien. Auto on ollut merkkihuollossa tänäkin vuonna, periaatteessa siinä pitäisi olla uusin softa. Mutta huoltohistoriassa ei ole merkkiä tästä. Selviää aikanaan.
Läheskään kaikki merkkihuollotkaan eivät kyllä automaattisesti uusia softia sisään.
Enemminkin niin päin että ei päivitetä ellei asiakas ole valittanut ongelmista.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tiige kirjoitti:
Kyllä ja laatikkosoftiin on tosiaan tullut useampikin korjaus, ymmärsin että 2019 viimeisin ainakin omaani koskien. Auto on ollut merkkihuollossa tänäkin vuonna, periaatteessa siinä pitäisi olla uusin softa. Mutta huoltohistoriassa ei ole merkkiä tästä. Selviää aikanaan.
Läheskään kaikki merkkihuollotkaan eivät kyllä automaattisesti uusia softia sisään.[/quote]
Enemminkin niin päin että ei päivitetä ellei asiakas ole valittanut ongelmista.[/quote]

Ja aina ei silloinkaan.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Esim bilia päivittää volvot aina huollossa uusimmilla softilla. Alfoihin ainoa kirjoitus on lasku.

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

FinPat kirjoitti:
jonilaht kirjoitti:Olikos joku nyt lyönyt Giuliaan polttoainekäyttöisen lisälämmittimen?
Stelviossa on ollut nyt pari vuotta ilman ongelmia.
Millä koneella? Lähinnä mielenkiinnosta, kun noita dieseleiden euro6 älyttömyyksiä lueskellut tässä.

JanV kirjoitti:
Raaseri kirjoitti:-24 pakkasta. Tiesin että rullassa on viisi kutia ja melkoista venäläistä rulettia lähteä liikenteeseen. Kolme neljästä rengaspaineanturista kirkui tällä kertaa. Mahtaako noi kirkua jos paine on alle 2,5baria - en keksinyt miten ne kalibroidaan?
alle 2 bar ni alkaa kirkuu
Mielenkiintoista, että näissä on eroja. Omassa pimputtelee jos on alle 2,8. Onkohan sitten AE-malliin kalibroitu kovemmat paineet.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jonilaht kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
Stelviossa on ollut nyt pari vuotta ilman ongelmia.
Millä koneella? Lähinnä mielenkiinnosta, kun noita dieseleiden euro6 älyttömyyksiä lueskellut tässä.
Diesel.

Edellyttää luonnollisesti Webaston "cold start kit" tai millä nimellä se nyt kulkeekaan mutta joka tapauksessa purnukka joka hämää koneen lämpötila-antureita siten että laite ei sekoa. Nyt on kolmas talvi menossa ja toistaiseksi ilman ongelmia.

Tiigen rouvan autoon samalla koneella kai laitettiin samanlainen setti ja ei kai sieläkään ole ongelmia ollut.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

jonilaht kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
jonilaht kirjoitti:Olikos joku nyt lyönyt Giuliaan polttoainekäyttöisen lisälämmittimen?
Stelviossa on ollut nyt pari vuotta ilman ongelmia.
Millä koneella? Lähinnä mielenkiinnosta, kun noita dieseleiden euro6 älyttömyyksiä lueskellut tässä.

JanV kirjoitti:
Raaseri kirjoitti:-24 pakkasta. Tiesin että rullassa on viisi kutia ja melkoista venäläistä rulettia lähteä liikenteeseen. Kolme neljästä rengaspaineanturista kirkui tällä kertaa. Mahtaako noi kirkua jos paine on alle 2,5baria - en keksinyt miten ne kalibroidaan?
alle 2 bar ni alkaa kirkuu
Mielenkiintoista, että näissä on eroja. Omassa pimputtelee jos on alle 2,8. Onkohan sitten AE-malliin kalibroitu kovemmat paineet.
No on joo, mutta tokihan toi on mahdollista. Ei mul oo p zero corsassa ees noin paljon painetta. Yks meni kylmänä just kahteen niin siinä vaiheessa pimputti.
Edit: Vai osaisko se itseasiassa kattoo paine-eroa.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

JanV kirjoitti:
No on joo, mutta tokihan toi on mahdollista. Ei mul oo p zero corsassa ees noin paljon painetta. Yks meni kylmänä just kahteen niin siinä vaiheessa pimputti.
Edit: Vai osaisko se itseasiassa kattoo paine-eroa.
Yhdessä vuotavassa renkaassa tipahti 1.9:ään ja huuto alkoi, eli luultavasti tuo 2.0 on se raja. Renkaissa olen testannut kaikkea 2.5 - 3.0 välillä, ja muistaakseni muissa oli 2.5 tuon ilmoituksen aikana.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Giuliaan pitäisi asennella moottorinlämmitin.
Tuttu huoltamo kertoi ettei saa toimittajansa kautta sarjaa.

Katselin defan sivut, sieltä löytyy koodit:
421889 näyttää Giulia 2.2D
+
Kytkentäsarja
460785
Haaroitussarja
460766

Osaako joku suositella mistä sais asap per heti palikat pk-seudulla?
Viimeksi muokannut Sampza, 18 Tammi 2021, 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

FinPat kirjoitti:
jonilaht kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
Stelviossa on ollut nyt pari vuotta ilman ongelmia.
Millä koneella? Lähinnä mielenkiinnosta, kun noita dieseleiden euro6 älyttömyyksiä lueskellut tässä.
Diesel.

Edellyttää luonnollisesti Webaston "cold start kit" tai millä nimellä se nyt kulkeekaan mutta joka tapauksessa purnukka joka hämää koneen lämpötila-antureita siten että laite ei sekoa. Nyt on kolmas talvi menossa ja toistaiseksi ilman ongelmia.

Tiigen rouvan autoon samalla koneella kai laitettiin samanlainen setti ja ei kai sieläkään ole ongelmia ollut.
Hienosti on toiminut. Lämmittää niin moottorin kuin sisätilat. Vaatii tosiaan cold start kitin. Muuten tulee vikavaloa kylmäkäynnistyksessä.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Sampza kirjoitti:Giuliaan pitäisi asennella moottorinlämmitin.
Tuttu huoltamo kertoi ettei saa toimittajansa kautta sarjaa.

Katselin defan sivut, sieltä löytyy koodit:
421889 näyttää Giulia 2.2D
+
Kytkentäsarja
460785
Haaroitussarja
460766

Osaako joku suositella mistä sais asap per heti palikat pk-seudulla?
Itse tilasin saman setin Virtasenkauppa.fi

Ei nyt ihan vastaus kysymykseesi mutta tuolta tuli muutamassa päivässä.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Sampza kirjoitti: Kytkentäsarja
460785
Haaroitussarja
460766
Nuo saa vaikka Motonetistä, mutta silitysrautaelementtiä ei tietenkään.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Soitin eilen Helsingin Autoextraan.
Sieltä sai täksi päiväksi palikat kun Giulia menossa keskiviikkona asennukseen.

Mihin kohtaan olette asennuttaneet sen ulkopistokkeen Giulian puskurissa?

Sellainen lieveilmiö tuli tuossa kovien pakkasten aikaan että kuskinpuolen takaovi ei mennyt ollenkaan lukkoon.
Suihkasin pienet töräykset crc:tä mekanismiin mutta ongelma ei vaikuttanut olevan siinä.
Onko muilla tämmöistä ilmaantunut?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Jäässä. Siitä päätellen että parin tunnin tohotus sisälämppärillä auttoi

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Sampza kirjoitti:Soitin eilen Helsingin Autoextraan.
Sieltä sai täksi päiväksi palikat kun Giulia menossa keskiviikkona asennukseen.

Mihin kohtaan olette asennuttaneet sen ulkopistokkeen Giulian puskurissa?

Sellainen lieveilmiö tuli tuossa kovien pakkasten aikaan että kuskinpuolen takaovi ei mennyt ollenkaan lukkoon.
Suihkasin pienet töräykset crc:tä mekanismiin mutta ongelma ei vaikuttanut olevan siinä.
Onko muilla tämmöistä ilmaantunut?
Luigi laitto mun kiuluun etukolmion vasemmalle puolelle alas, edestä katsottuna. N. 1,5 reikää kohti FCW-tutkaa ja ritilän puoliväliin.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

h_lauri kirjoitti:
Sampza kirjoitti:Soitin eilen Helsingin Autoextraan.
Sieltä sai täksi päiväksi palikat kun Giulia menossa keskiviikkona asennukseen.

Mihin kohtaan olette asennuttaneet sen ulkopistokkeen Giulian puskurissa?

Sellainen lieveilmiö tuli tuossa kovien pakkasten aikaan että kuskinpuolen takaovi ei mennyt ollenkaan lukkoon.
Suihkasin pienet töräykset crc:tä mekanismiin mutta ongelma ei vaikuttanut olevan siinä.
Onko muilla tämmöistä ilmaantunut?
Luigi laitto mun kiuluun etukolmion vasemmalle puolelle alas, edestä katsottuna. N. 1,5 reikää kohti FCW-tutkaa ja ritilän puoliväliin.
Luigi ei kyl ymmärrä kylmyydestä mitään eikä kyl sähköistäkään. Jos se olis laittanu sen ni se todennäköisesti töröttäis keskellä kattoo koska design. Eli pera hangosta lienee se asentaja.

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Kuskin puolelle alas hunajakennoon laitto ESS:n kaveri

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ olikohan scudetton yläosaan oikealle- mustaa taustaa vasten Defan systeemi. Ei tartte kumarrella kun se
ei oikein täällä päin muutenkaan ole tapana... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 90 »

Meikäläisellä samassa kohdassa kuin jiiteellä, on kyllä helppo käyttää eikä todellakaan tarvii kumarella.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

JanV kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:
Sampza kirjoitti:Soitin eilen Helsingin Autoextraan.
Sieltä sai täksi päiväksi palikat kun Giulia menossa keskiviikkona asennukseen.

Mihin kohtaan olette asennuttaneet sen ulkopistokkeen Giulian puskurissa?

Sellainen lieveilmiö tuli tuossa kovien pakkasten aikaan että kuskinpuolen takaovi ei mennyt ollenkaan lukkoon.
Suihkasin pienet töräykset crc:tä mekanismiin mutta ongelma ei vaikuttanut olevan siinä.
Onko muilla tämmöistä ilmaantunut?
Luigi laitto mun kiuluun etukolmion vasemmalle puolelle alas, edestä katsottuna. N. 1,5 reikää kohti FCW-tutkaa ja ritilän puoliväliin.
Luigi ei kyl ymmärrä kylmyydestä mitään eikä kyl sähköistäkään. Jos se olis laittanu sen ni se todennäköisesti töröttäis keskellä kattoo koska design. Eli pera hangosta lienee se asentaja.

Paja on itästadissa. Vähän aikaa meni etsiskellessä ku ekaa kertaa kytkin.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

harde kirjoitti:Kuskin puolelle alas hunajakennoon laitto ESS:n kaveri
Omassani myös tuossa paikassa pistoke.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Tossa ihan hyvä kuvaus miten vesi pääsee apparin jalkatilaan giuliassa/stelviossa.
https://www.youtube.com/watch?v=6XQVhnGPK4Y

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Mikä akun jännitteen pitäisi olla auto kylmänä? OBD-lukijat ovat matkalla ja MES on vielä hankkimatta, niin en näe IBS-järjestelmän antamaa akun %-lukemaa.

Hommasin siis Defan SmartCharge 12V/4A laturin. Eilen illalla mittasin aluksi yleismittarilla (1.5 kk vanhan) Vartan EFB 80 Ah akun jännitteen ja se oli 12.2 V. Löin laturin kiinni ja se näytti että varaustila alle 20 %. Pidin sitä pari tuntia latauksessa ja Defa näytti 80 % latausta. Mittasin jännitteen yleismittarilla laturin irrottamisen jälkeen ja se oli 12.6 V. Aamulla mittasin yleismittarilla akun jännitteen ja sain 12.4 V. Ajoin 30 km töihin, sammutin auton ja mittasin taas 12.4 V. Lähinnä että pitääkö tuota akkua nyt vielä yrittää latailla lisää vai onko tuo OK jännite? En EFB-akuille löytänyt mitään omaa jännitetaulukkoa.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vainio »

https://www.random-science-tools.com/el ... attery.htm

Tuolla laskurilla voi vertailla onko Alfan ja Defan äly samaa mieltä latauskäppyröistä. Netti on kyllä pullollaan akkujen ominaiskäyriä, mut tossa on poimittuna yksi mitä on tullut käytettyä helppouden vuoksi.
Pösön obd:n kautta näkyvä akun varaus% on osunut aika hyvin ton laskurin kanssa linjaan.

E: EFB:n jännitteet pitäisi vastata AGM/geeliakkujen käyriä. Oikaiskoon väittämän jos jollain on parempaa tietoa.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Kiitos. Tuon laskurin pohjalta sanoisin, että ei vielä ole isoa ongelmaa. Mutta olisi tosiaan kiva tietää pyrkiikö Alfan äly pitämään tuon varauksen jossain 50-80 % välissä vai onko pyrkimyksenä pitää se yli 80 %.

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Tuollaiseen kohtaan asensivat pistokkeen.
Juuri laitoin auton ensimmäistä kertaa piuhan päähän lämpiämään.
Defa
Defa
IMG-20210122-WA0007.jpeg (98.47 KiB) Katsottu 4663 kertaa

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Vähän tarveaineita karvalakkimallin varustelua varten.
Yksi ilmakanavan haarakappale on vielä matkalla.

Kuva
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JT Newman kirjoitti:Vähän tarveaineita karvalakkimallin varustelua varten.
No, nuo pikku jutut on paljon helpompi korjata jälkikäteen kuin puuttuvat vetoakselit ja telttatuolit edessä.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

JT Newman kirjoitti:Vähän tarveaineita karvalakkimallin varustelua varten.
Yksi ilmakanavan haarakappale on vielä matkalla.
Mistäs noin täydellisen setin löysit ku johtosarjakin on mukana, joka tohon takausbiin tarvitaankin.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

FinPat kirjoitti:No, nuo pikku jutut on paljon helpompi korjata jälkikäteen kuin puuttuvat vetoakselit ja telttatuolit edessä.
Ei ne penkit edelleenkään pahat ole :-D Ja molemmissa versioissa on istuttu sen 10+ tkm. Ehkä kropan malli sitten on sellainen (183cm, 75-85kg riippuen kuun asennosta), että ei tunnu pahalta. Tai no, pitäisi käydä kait istumassa uudestaan perusjakkaralla, jotta muistaisi paremmin. Tosin, tein saman havainnon jo ensiesittelyiden aikana, että ei mitään superorgastista eroa niissä ollut.
JanV kirjoitti:Mistäs noin täydellisen setin löysit ku johtosarjakin on mukana, joka tohon takausbiin tarvitaankin.
Bildelsbasen, ruotsalainen purkamosivusto. Sieltä tuli kaikki paitsi tuo tupla-USB, jonka sain Ebayn kautta. Numeroiden perusteella pitäisi olla passeli AA/CP-aktivointia varten. Radiomoduulin vaihtoa yritetään nyt neljännen kerran ensi kuussa, joten pitää tehdä kaikki valmiiksi ennen sitä.

Yritän nyt saada hoidettua samalla 2018-päivitykset lootan moduuleihin rDNA:ta varten. Pakkohan sitäkin on kokeilla.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Kertooko joku mulle missä kohtaa 2.2 D on vaatinut C3 luokiteltua moottoriöljyä?
Meillä lukee ohjekirjassa että ACEA C2 ja 0W-20 on suositeltu.

Koskeeko tämä ACEA C3 vaatimus kenties uudempaa Euro 6d versiota moottorista?

Huoltopaikassani käytettiin Neste Pro C2 0W-30 öljyä, nyt facebookin kanavalla manataan että "tuo öljy ei riitä Giulialle".
https://www.neste.fi/tuote/neste-pro-c2-0w-30

Kuulisin kyllä mielelläni tästä perusteluita.

Itsellä on parikymmentä vuotta autoharrastusta takana ja oon rata-autojen ja muiden harraste-ajoneuvojen kans puljannu.
Uskon kyllä tässä kohtaa ohjekirjaa kun se on sinne präntätty.

Kuva ohjekirjasta vielä.
141152590_2839070096412963_2613783793267551239_o.jpg
141152590_2839070096412963_2613783793267551239_o.jpg (124.88 KiB) Katsottu 4400 kertaa

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Aika selkeestihän tuossa lukee, että 210heppaseen 0W-30 C2 ja muihin 0W-20 C2. 9.55535-DS1 ja 9.55535-DSX-luokitukset onkin sitten oma tarinansa.
Nesteen öljyllähän ei kumpaakaan ole.

Ensimmäistä tarjoaa mm. Shell Helix Ultra ja Championin/Wolfin ölppä, jälkimmäistä näemmä jopa Motonetin Motul, Champion ja Wolf (Champpi ja Wolf samaa tavaraa samalta tehtaalta, ainakin vielä viime vaiko toissavuonna).
Ja tää noin parin sekunnin googletuksella.

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

JanV kirjoitti:Tossa ihan hyvä kuvaus miten vesi pääsee apparin jalkatilaan giuliassa/stelviossa.
https://www.youtube.com/watch?v=6XQVhnGPK4Y
Juu, valitettavasti ei tarvi edes olla mitään tukossa vaan on puhdas suunnitteluvirhe.

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Aquatica kirjoitti:^
Aika selkeestihän tuossa lukee, että 210heppaseen 0W-30 C2 ja muihin 0W-20 C2. 9.55535-DS1 ja 9.55535-DSX-luokitukset onkin sitten oma tarinansa.
Nesteen öljyllähän ei kumpaakaan ole.

Ensimmäistä tarjoaa mm. Shell Helix Ultra ja Championin/Wolfin ölppä, jälkimmäistä näemmä jopa Motonetin Motul, Champion ja Wolf (Champpi ja Wolf samaa tavaraa samalta tehtaalta, ainakin vielä viime vaiko toissavuonna).
Ja tää noin parin sekunnin googletuksella.
Miten tuo luokitus sitten tulkitaan. Onko se lyhyellä vaihtovälillä kovin merkityksellinen asia kun kuitenkin öljy täyttää tuon ACEA C2 ominaisuudet.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

jonilaht kirjoitti:
JanV kirjoitti:Tossa ihan hyvä kuvaus miten vesi pääsee apparin jalkatilaan giuliassa/stelviossa.
https://www.youtube.com/watch?v=6XQVhnGPK4Y
Juu, valitettavasti ei tarvi edes olla mitään tukossa vaan on puhdas suunnitteluvirhe.
Mulla taisi olla juuri tuo ongelma, kun tuli pesukatu-tyylisessä konepesussa vaahdot apukuskin jalkatilaan. AutoMilanossa suurensivat poistoreikää, ja se auttoi. Pitää jatkossa laittaa tuo ilmankierto manuaalille (läppä kiinni), niin on tuplavarmistus.

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Noista perusjakkaroista. Mielestäni normiajossa ihan kelvolliset, rata-ajossa varmaan kaipais lisää tukea. Velocepenkit voi paksumpirunkoista ahistaa..

Werneri
Viestit: 598
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Mites te joilla on Diesel Giulia (tai Stelvio), onko ollut ohjelmaa tuon SCR (AdBlue) systeemin kanssa. Paljonko tuota urealientä käytännössä kuluu? Entäs pakkaset? Kiinnostaisi kuulla, enkä nyt äkkiä löytänyt tästä juttua.

Vastaa Viestiin