Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
256
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 450

JanV
Viestit: 940
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

jos ajat enimmäkseen maantiellä niin 7 l/100 on aika odotettu kulutus

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

LVA kirjoitti:
29 Maalis 2021, 12:53
Minkälaisia kulutuslukemia olette saavuttaneet bensamoteilla matka-ajopainotteisessa käytössä? Ainakin speksien perusteella saattaisi olla kohtalaisen taloudellinen.
Viimeisen 20000 km keskikulutus noin 9.5 l sadalla (suurin osa ajosta pk-seudun isompia katuja ja kehiä). Matka-ajossa 80-100 km/h tuntivauhtia pääsee alle 7 litran.

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

LVA kirjoitti:
29 Maalis 2021, 10:58
Kiitoksia vastauksistanne!

1.) Joo, tiedän että ennustaminen on hankalaa -varsinkin tulevaisuuden. Kokemus vaan on osoittanut, että jos nyt ensimmäisten vuosien aikana on joku paikka alkanut autoissa järjestelmällisesti prakaamaan (kuten jakoketjut hyppää, laatikko porsii tjsp) niin ei se vanhetessaan ainakaan parane... Taitaa kuitenkin tällaiset puuttua Giuliasta? Mitäs sukua tuo 200hv motti on? Onko se sama kone kuin 280hv?
200 hv kone on identtinen 280-heppaisen kanssa loppuvuoteen 2017 asti. Sen jälkeen siinä on pieniä muutoksia, jolla on säästetty kustannuksia. Kokemusta ei ole kuin vanhemman 200 hv koneen "optimoinnista". Vanhempi 200 hv kone on optimoitavissa täsmälleen samoin kuin 280-heppainen ja siitä saa helposti 320+ hv ulos.

Oman auton ja useiden eri foorumien perusteella uskaltaisin väittää, ettei Giuliassa ole ollut mitään isompia perusongelmia. Esimerkiksi 159:ssä menivät vetoakselit ja pyöränlaakerit vaihtokuntoon alta aikayksikön. Mitään tällaista vastaavaa ei ole Giuliassa tullut esiin.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Noo, laakerit joo, eka tais kulahtaa 65 tonnissa ja loput siitä eteenpäin; ja jouset ja kai kaksi lautasta. Vetoakseleita en joutunut vaihdattamaan, ehkä ajoin väärin. Siis viisysiin.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

LVA kirjoitti:
29 Maalis 2021, 11:56
Raikkoo kirjoitti:
29 Maalis 2021, 11:30
Meikäläisellä on takaveto Performance Packilla ja ensimmäinen talvi kitkoilla takana (225 edessä ja 245 takana). Talven hangissa ei ollut ongelmaa edetä, vaikka tuli muutamaan otteeseen sivuteilläkin poikettua. Taloon tuli lopputalvesta pikku BMW mutta sekin LSD perällä, joten en osaa sanoa perän toiminnasta muuten oikein mitää kun ei ole vertailupohjaa.
Osaatko sanoa tuon performance packin hintaa? Lähinnä se, että onko se oikeasti paketoitu jonkun typerän paketin kanssa samaan laariin jolloin hinta nousee ihan ylettömästi?
En osaa sanoa hintaa, omani on uitettu esittelyauto Saksasta. Mutta en ottaisi autoa ilman Perfo. Pakettia ja varsinkaan säätyvää alustaa. Auto on todella mukava ja sivistynyt normaalitilassa ja dynaamisella asetuksella herää henkiin monelta osin.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja LVA »

Raikkoo kirjoitti:
29 Maalis 2021, 14:47
LVA kirjoitti:
29 Maalis 2021, 11:56
Raikkoo kirjoitti:
29 Maalis 2021, 11:30
Meikäläisellä on takaveto Performance Packilla ja ensimmäinen talvi kitkoilla takana (225 edessä ja 245 takana). Talven hangissa ei ollut ongelmaa edetä, vaikka tuli muutamaan otteeseen sivuteilläkin poikettua. Taloon tuli lopputalvesta pikku BMW mutta sekin LSD perällä, joten en osaa sanoa perän toiminnasta muuten oikein mitää kun ei ole vertailupohjaa.
Osaatko sanoa tuon performance packin hintaa? Lähinnä se, että onko se oikeasti paketoitu jonkun typerän paketin kanssa samaan laariin jolloin hinta nousee ihan ylettömästi?
En osaa sanoa hintaa, omani on uitettu esittelyauto Saksasta. Mutta en ottaisi autoa ilman Perfo. Pakettia ja varsinkaan säätyvää alustaa. Auto on todella mukava ja sivistynyt normaalitilassa ja dynaamisella asetuksella herää henkiin monelta osin.
Perkele.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Edellisessä takaveto-dieselissä oli säätyvä alusta. Ihan hauska lelu, mutta lopulta jäin lähinnä miettimään iskareiden laukeamisia ja niiden hintoja.
Nykyisessä karvalakki-bensa-Velocessa jäin kaipaamaan montaa dieselissä ollutta varustetta, mutta tuo säätyvä alusta ei nouse listalle ollenkaan. Ehkä en aja tarpeeksi "dynaamisesti."

Karvalakeista puheenollen, lisäsin tuohon juuri rattilavat. Onhan niillä kätsyä pudottaa pykälää esim ohitukseen lähtiessä, mutta... niin. Ilmankin pärjäsi melkein vuoden :mrgreen:
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Raikkoo kirjoitti:
29 Maalis 2021, 14:47
En osaa sanoa hintaa, omani on uitettu esittelyauto Saksasta. Mutta en ottaisi autoa ilman Perfo. Pakettia ja varsinkaan säätyvää alustaa. Auto on todella mukava ja sivistynyt normaalitilassa ja dynaamisella asetuksella herää henkiin monelta osin.
Niin se herää Giulia ilman performance-pakettia ja säätyvää alustaakin. Varsinkin, kun on moottorioptimointi tehty.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Unique kirjoitti:
29 Maalis 2021, 21:23
Raikkoo kirjoitti:
29 Maalis 2021, 14:47
En osaa sanoa hintaa, omani on uitettu esittelyauto Saksasta. Mutta en ottaisi autoa ilman Perfo. Pakettia ja varsinkaan säätyvää alustaa. Auto on todella mukava ja sivistynyt normaalitilassa ja dynaamisella asetuksella herää henkiin monelta osin.
Niin se herää Giulia ilman performance-pakettia ja säätyvää alustaakin. Varsinkin, kun on moottorioptimointi tehty.
Tietenkin se herää, mutta kun myös alusta optimoituu on muutos kokonaisvaltainen.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ varmaan sähkösäätöinen alusta on hyvä radalla, mutta oma tavoite on pitää Juliaa
niin kauan kuin kortti säilyy ( eka ikätsekkaus 10 vuoden päässä ) , ja noiden erikoisiskareiden
hinnat kovia ja saatavuus huono , ainakin Giuliettan tapauksessa. GT- tyyppiseen maantieajon
vaikutus lienee vain korvien väliin ... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Kun kysymys on henkilöautosta, on jousitus aina enemmän tai vähemmän kompromissi, joko enemmän mukavuuteen tai urheilulliseen suuntaan. Tästä syystä autovalmistajat tekee myös normaaleiden ihmisten autoihin tällaisia optioita jolla saadaa yksi kompromissi vähennettyä, ja minusta juuri Giulian tapauksessa suomen perunapelloilla (lue teillä) on onnistuttu että alusta on normaaliasetuksella pehmeämpi kuin ns. passiivi iskunvaimennus. Ei se alusta pelkästää jäykisty jäykistymistään.

Noh, onko tuo sitten oikeasti tarpeellinen saatika välttämätön varuste. Ei varmasti. Mutta itselle se lisää huomattavasti nautinnon määrää autoilussa - ja missäs muuallakaan kuin korvien välissä!

Laitoin muuten 19" vannesetin tilaten kesäksi, nyt alkaa rengassarjan arvonta. Saa heittää suosituksilla.

eicas
Viestit: 174
Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
Car(s): 159 TBi SW

Ex: 156 2.0 TS
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja eicas »

Jos budjetti on rajaton, niin vahva suositus Misukan Pilot Sporteille

Paikalla
FinPat
Viestit: 7276
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

eicas kirjoitti:
30 Maalis 2021, 10:26
Jos budjetti on rajaton, niin vahva suositus Misukan Pilot Sporteille
Jäsen eicas tarvitsee vielä yhden postauksen niin tulee 159 täyteen... ;)

Aiheeseen liittyen, Mi$ukan Pilot Sportit ovat toimineet omissa autoissa hyvin.

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Raikkoo kirjoitti:
30 Maalis 2021, 10:19
Laitoin muuten 19" vannesetin tilaten kesäksi, nyt alkaa rengassarjan arvonta. Saa heittää suosituksilla.
Continentalin Sportcontactit ovat myös toimineet noiden 19" vanteiden kanssa hyvin. Muista hommata täysleveät; liian kapeat renkaat näyttävät noilla vanteilla ihan hoopoilta. Tässä yksilössä on tehty juuri "väärin":
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11973342

Ja samalla vanteet ovat ottaneet kolhut jokaisesta kivetyksestä ja nuo vanteet (jotka näissä kuvissa näyttävät siisteiltä) ovat vaihtokunnossa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

https://www.rengas-online.com/search?na ... ologation=

Bridgestonen renkaat taitaa olla kaikissa 3 autoissa nyt kesärenkaina, johtunee myös siitä, että tunnen paikallisen yrittäjän 8)

Juuliassa tuo Potenza nyt takarenkaina ,toki 255 -18-koossa, mutta verrattuna 225-leveisiin eturenkaiden Pirelleihin ( P Zero) sekä vanhoihin P Zeroihin takana ovat hiljaisemmat ja mukavan tukevat. Ajettu toki vasta n. 4000km , joten kulumisesta ei vielä infoa.

Premium-malleihin saa kyllä Juuliassa ainakin 18-19-vannekoossa touhutonnin menemään renkaisiin, valitsi minkä tahansa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja LVA »

Omassa nykyisessä autossa on sähköisesti säädettävä alusta, joten ymmärrän sen hyödyt täysin. Giulian vakioalustakin oli tosi hyvä. Performance pack kyllä tekee autosta spesiaalimman.

Alfa Rome Giulia Sprint performance packilla on todella kuumottava auto. Perse homma kun viime vuonna vaihdoin autoa, joten hirmuturskat olisi tulossa. Ja tykkäänhän minä tuosta nykyisestäkin, mutta Giuliassa on jotain sellaista mitä ei ole ollut yhdessäkään alfassa minun aikuisaikana.

Ja ääni Pirellin P-Zeroille. Olen tykännyt niistä.

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

JT Newman kirjoitti:
29 Maalis 2021, 21:11
Karvalakeista puheenollen, lisäsin tuohon juuri rattilavat. Onhan niillä kätsyä pudottaa pykälää esim ohitukseen lähtiessä, mutta... niin. Ilmankin pärjäsi melkein vuoden :mrgreen:
Itse käytän lapoja joka päivä. Tarkemmin sanottuna sitä oikeanpuoleista. Käytännössä kytken aina vaihteen päälle siitä, kun lähden parkista eteenpäin.
Muuta käyttöä noille ei ole juuri ollut ensimmäisten päivien kokeilun jälkeen.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Tommi kirjoitti:
30 Maalis 2021, 12:51
JT Newman kirjoitti:
29 Maalis 2021, 21:11
Karvalakeista puheenollen, lisäsin tuohon juuri rattilavat. Onhan niillä kätsyä pudottaa pykälää esim ohitukseen lähtiessä, mutta... niin. Ilmankin pärjäsi melkein vuoden :mrgreen:
Itse käytän lapoja joka päivä. Tarkemmin sanottuna sitä oikeanpuoleista. Käytännössä kytken aina vaihteen päälle siitä, kun lähden parkista eteenpäin.
Muuta käyttöä noille ei ole juuri ollut ensimmäisten päivien kokeilun jälkeen.
Mulla on tullut tavaksi hyvin usein lipsutella pienemmälle moottorijarrulle esim. risteykseen tullessa. Kytken myös lähestulkoon aina D:n lavasta.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1566
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Samoin jos vie auton pesuun "pesukadulle", niin molemmista lavoista painamalla saa helposti vaihteen vapaalle.

Kiki
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Marras 2017, 22:19
Car(s): Giulia -17
Giulietta -12

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kiki »

Terve,

Onko käyty aiemmin keskustelua Giulian 200hp zf8hp50 vaihteiston öljynvaihdosta? Yritin tuota auton 90000 km huollon yhteydessä kysellä, mutta en oikein saanut selkeää vastausta aiheeseen. Ohjekirjassa ei mainita muuta kuin käytettävä vaihteistoöljy...

Kiitokset jo etukäteen asiantuntijoille.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Mikään asiantuntija ole, mutta itse ajattelin vaihdattaa 120 tonnissa, siihen nyt 12 tkm, kiulun vm 2016

harde
Viestit: 347
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Valuttamalla vaihtuu vain jotain 40 %, koska momentin muuntimen puolelta ei tyhjene. Vaihtuu tietysti täydellisemmin jos tekee operaation pariin kertaan.. Paras lienee hankkia muovinen pohja filttereineen ja vaihtaa öljyt kerralla. Bemarilla muuten sama laatikko...

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Cloverleaf kirjoitti:
30 Maalis 2021, 19:58
^ Samoin jos vie auton pesuun "pesukadulle", niin molemmista lavoista painamalla saa helposti vaihteen vapaalle.
Tuota tuli, ja tuleekin, käytettyä. Hyvin näppärä.

Radiomoduulia ei ole saatu vieläkään vaihdettua, aktivointi ei onnistunut. Saadaankohan vietettyä vuosipäivää?
Huollon pihalta lähtiessä onnistuin tölväisemään takana ollutta Astraa. Konalan Autokeskus maalasi puskurin todella hienosti ja kohtuullisen nopeasti. Vein maanantaina ja hain eilen tiistaina pois.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JT Newman kirjoitti:
31 Maalis 2021, 10:50
Radiomoduulia ei ole saatu vieläkään vaihdettua, aktivointi ei onnistunut. Saadaankohan vietettyä vuosipäivää?
Huollon pihalta lähtiessä onnistuin tölväisemään takana ollutta Astraa. Konalan Autokeskus maalasi puskurin todella hienosti ja kohtuullisen nopeasti. Vein maanantaina ja hain eilen tiistaina pois.
Siis mikä niillä ei onnistu?

Onhan radiomoduli ollut täysin käyttämätön tehtaan varaosa? Kun moduli kytketään kiinni autoon, se linkittyy autoon VINiin ja ei toimi sen jälkeen enää missään muussa autossa.

Ovatko päivittäneet kaikki muut auton softat samalla? Radiomoduli juttelee vaikka miten monen muun modulin kanssa ja ohjelmistoversioiden täytyy olla yhteensopivat.

Tekivätkö vaihdon oheisen dokumentin mukaisin ohjein?
https://www.giuliaforums.com/threads/up ... ost-809335

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Unique kirjoitti:
31 Maalis 2021, 10:58
JT Newman kirjoitti:
31 Maalis 2021, 10:50
Radiomoduulia ei ole saatu vieläkään vaihdettua, aktivointi ei onnistunut. Saadaankohan vietettyä vuosipäivää?
Huollon pihalta lähtiessä onnistuin tölväisemään takana ollutta Astraa. Konalan Autokeskus maalasi puskurin todella hienosti ja kohtuullisen nopeasti. Vein maanantaina ja hain eilen tiistaina pois.
Siis mikä niillä ei onnistu?

Onhan radiomoduli ollut täysin käyttämätön tehtaan varaosa? Kun moduli kytketään kiinni autoon, se linkittyy autoon VINiin ja ei toimi sen jälkeen enää missään muussa autossa.

Ovatko päivittäneet kaikki muut auton softat samalla? Radiomoduli juttelee vaikka miten monen muun modulin kanssa ja ohjelmistoversioiden täytyy olla yhteensopivat.

Tekivätkö vaihdon oheisen dokumentin mukaisin ohjein?
https://www.giuliaforums.com/threads/up ... ost-809335
Uusi ja kuulemma koodattu tähän autoon, vaan proxi ei mene läpi loppuvaiheessa. Kun lisäksi kyselin AA/CP:stä, totesivat että eivät näe niitä valikoita joista se aktivoidaan. Ohjeistuksia olen itsekin kaivanut esille ja nuo kaikki ketjut Giuliaforumista olen käynyt läpi. Yritin pari vkoa sitten luoda asiasta ketjunkin tuonne, mutta se suljettiin. Kyselinkö salaisia vai mistä oli kyse, en tiedä. Tätä on nyt siis kahdessa eri firmassa yritetty.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Renkaista, voi olla että kallistun nyt Goodyearin EAGLE F1 ASYMMETRIC 5 - renkaisiin. Ja ettei tule väärin rengastettua niin olihan ne sopivat koot 19" J8 ja J9 vanteille 225/40 ja 255/35?

Avatar
Mikkeller
Viestit: 162
Liittynyt: 16 Heinä 2019, 08:25
Car(s): 159 SW Ti 1750 TBi
Accord Type S 2.2 i-DTEC
Golf GTI 1.8T
Paikkakunta: Kemi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Mikkeller »

Rengasvalinta kuulostaa hyvältä. Oikeat koot taitaa löytyä ainakin tuolta https://www.wheel-size.com/size/alfa-romeo/giulia/2018/

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JT Newman kirjoitti:
31 Maalis 2021, 20:40
Uusi ja kuulemma koodattu tähän autoon, vaan proxi ei mene läpi loppuvaiheessa. Kun lisäksi kyselin AA/CP:stä, totesivat että eivät näe niitä valikoita joista se aktivoidaan. Ohjeistuksia olen itsekin kaivanut esille ja nuo kaikki ketjut Giuliaforumista olen käynyt läpi. Yritin pari vkoa sitten luoda asiasta ketjunkin tuonne, mutta se suljettiin. Kyselinkö salaisia vai mistä oli kyse, en tiedä. Tätä on nyt siis kahdessa eri firmassa yritetty.
Ovatko tehneet tuossa bulletinissa mainitut muut softapäivitykset, jotka ovat edellytyksiä uuden sukupolven radion toiminnalle? Tuskin menee proxy alignmentti läpi ilman niitä.

ETM:n vaihdon jälkeen täytyy päivittää iso lista eri moduleita:

In the event the ETM is replaced, the modules listed below must be updated otherwise new vehicle issues may be induced:
- Automatic Braking System (ABS) module
- Park Assist Module (PAM)
- Amplifier (AMP)
- Body Control Module (BCM)
- Instrument Panel Cluster (IPC)

After the IPC is updated the updates below must be performed:
- If equipped with the 2.0L, the Powertrain Control Module (PCM) will also need to be updated
- If equipped with the 2.9L, both PCMs will need to be updated
- After the PCM(s) are updated the Transmission Control Module (TCM) will require update
- Left and Right Blind Spot System (LBSS and RBSS) modules will need to be updated

Ja jos Carplaytä halajat, niin se kyynärnojan USB-hubi pitää vaihtaa ensin. Ja ne proxy-bytet täsmälleen niin kuin siinä ketjussa mainitaan. Proseduuriin tarvitaan sekä MES että Witech-työkalut.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Unique kirjoitti:
01 Huhti 2021, 09:48

Ovatko tehneet tuossa bulletinissa mainitut muut softapäivitykset, jotka ovat edellytyksiä uuden sukupolven radion toiminnalle? Tuskin menee proxy alignmentti läpi ilman niitä.

...

Ja jos Carplaytä halajat, niin se kyynärnojan USB-hubi pitää vaihtaa ensin. Ja ne proxy-bytet täsmälleen niin kuin siinä ketjussa mainitaan. Proseduuriin tarvitaan sekä MES että Witech-työkalut.
Laitoin tuon dokkarin menemään PP:lle, katsotaan mitä vastaavat.
Ja kyllä, hubi on jo vaihdettu, MES-proxyasetukset annettu eteenpäin ja läppäri varustettuna MESillä oli mukana edelliskerralla. Olivat vaan tutkineet wiTechiä viimeksi ja todenneet, että jostain syystä heillä ei ole pääsyä juuri niihin valikoihin, joissa AA/CP-aktivointi tehdään. Ja ovat olleet yhteyksissä sekä wiTechin helppariin että maahantuojaan (josta ei enää edes vastata).
Tekisi mieli ottaa se perkeleen moduuli ja yrittää asennusta vaikka Deltalla (paraneeko vai huononeeko), mutta sen moduulin omistussuhteiden säätäminen voi olla hankalaa. Ilmeisesti uuden yrittäjän pitäisi se lunastaa pois PP:ltä ja karhuta rahat Finntakuusta. Tai jotain.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JT Newman kirjoitti:
01 Huhti 2021, 10:28
Laitoin tuon dokkarin menemään PP:lle, katsotaan mitä vastaavat.
Ja kyllä, hubi on jo vaihdettu, MES-proxyasetukset annettu eteenpäin ja läppäri varustettuna MESillä oli mukana edelliskerralla. Olivat vaan tutkineet wiTechiä viimeksi ja todenneet, että jostain syystä heillä ei ole pääsyä juuri niihin valikoihin, joissa AA/CP-aktivointi tehdään. Ja ovat olleet yhteyksissä sekä wiTechin helppariin että maahantuojaan (josta ei enää edes vastata).
Tekisi mieli ottaa se perkeleen moduuli ja yrittää asennusta vaikka Deltalla (paraneeko vai huononeeko), mutta sen moduulin omistussuhteiden säätäminen voi olla hankalaa. Ilmeisesti uuden yrittäjän pitäisi se lunastaa pois PP:ltä ja karhuta rahat Finntakuusta. Tai jotain.
Ne Witechin AA/ACP-valikot eivät ilmesty näkyviin, jos Proxy-tavut eivät ole täsmälleen oikein. Tästä pitäisi löytyä se proseduuri tarkalleen:
https://www.giuliaforums.com/threads/up ... ost-800162

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Unique kirjoitti:
01 Huhti 2021, 10:37
Ne Witechin AA/ACP-valikot eivät ilmesty näkyviin, jos Proxy-tavut eivät ole täsmälleen oikein. Tästä pitäisi löytyä se proseduuri tarkalleen:
Ahaa! No se selvittää, miksi ne eivät näy. Olivat siis etukäteen tutkineet wiTechiä ja todenneet, että moista valikkoa ei ole. No tuo selittää asian.

Tuon ohjeistuksen otin aiemmin ihan suorilta ja käänsin suomeksi kohta kohdalta. Kaikki data pitäisi olla siis olemassa, mutta eivät edelliskerralla ajaneet MESillä mitään. Päätin, että olkoot koko paskan, pääasia että saavat radion pelaamaan edes jotenkin. Ehkä tässä on siltikin jokin toivonkipinä olemassa. Sellainen valheellinen, josta tienä eteenpäin on vaan vaipuminen takaisin murheen alhoon. Tai pulloon. :drinking:

Laitanpa vinkkiä silti eteenpäin. Kiitän!
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JT Newman kirjoitti:
01 Huhti 2021, 11:14
Ahaa! No se selvittää, miksi ne eivät näy. Olivat siis etukäteen tutkineet wiTechiä ja todenneet, että moista valikkoa ei ole. No tuo selittää asian.
Tuolla giuliaforumin keskustelussa joku erityisesti toteaa (ja oli käytännössä testannut asian), että Witech ei näytä tuota valikkoa, jos se ei ole kytketty Carplaytä tukevaan ETM:ään.

Avatar
lerppu
Viestit: 5881
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kaverin puolesta postailen tänne kyysberleissöniä:
- Pitääkö Giulian maasta tunkkaamisessa huomioida jotain muuta kuin ne Alfan perinteiset (älä ruttaa helmaa)?

Ajatteli tohtorismies itse omin kätösin vaihdella kesäpallot Giuliaan. Siitä respect, mutta myös huoli. :silent:

Avatar
Tiige
Viestit: 2842
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Siellä on varsin selvät muoviset nostotornit mistä hallitunkilla nostaa. Ihan kaikki tunkit ei varmaan mahdu alle jos ei aja rengasta vaikka lankun päälle.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
lerppu
Viestit: 5881
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Informaatio välitetty, kiitän.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7276
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tiige kirjoitti:
07 Huhti 2021, 12:25
Siellä on varsin selvät muoviset nostotornit mistä hallitunkilla nostaa. Ihan kaikki tunkit ei varmaan mahdu alle jos ei aja rengasta vaikka lankun päälle.
Nykyaikainen auto ja selkeät nostokohdat. Matalan tunkin (esim. Bacho 11500) lisäksi kannattaa huomiota kuten kaikkien muovinostotornisten kanssa että monet pikkutunkit a'la Biltema/Motonet tulevat kupin mallisella nostopäällä joka saattaa puristaa k.o. muovikappaleen rikki. Tällaisten tunkkien kanssa suosittelen esim. jääkiekosta tehtyä nostoalustaa tornin ja kupin väliin.

UusiAlfisti
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusiAlfisti »

Mä kävin helmikuun alkupuolella ostamassa ittelleni takaveto bensa giulian vm 18. Muutaman päivän ehdin sillä ajaa ja sitten yksi aamu kun käynnistin kaikki vikavalot syttyivät ja auto ei juuri liikkunut mihinkään. Deltalla selvittivät viaksi moottorinohjausyksikön ja lupasivat tilata uuden siihen ja toimitusajaksi ilmoittivat 2-4 viikkoa. Kohta mennyt jo kaksi kuukautta ja vieläkään ei ole kunnossa. Muutama viikko sitten sanoivat että oli lähtenyt italiasta ja parin päivän sisällä pitäisi olla täällä mutta ilmeisesti ei vieläkään. Onko muilla ollut näin hidasta palvelua? Autossa siis tehdastakuu voimassa kesäkuuhun asti.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Itellä kävi tänää sillai et 2016-kiulu poltti "check airbag" ja "check parking brake" -kynttilöitä ku starttasin. Airbagivalo katosi, mutta käkkärituikku palaa keltaisena ja huutomerkki perässä. Onk toi nyt oire siitä itsepysäytysongelmasta, siitä joka hirttää liinat kiinni motarilla?

JanV
Viestit: 940
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

eiks toi oo akusta myös. Mulla tullu just toi pari kertaa talvella. Viime talvena ennen huoltoa vain kerran ja olivat sitä mieltä että akku. Se parking brake häviää seuraavassa käynnistyksessä. Airbag on poissa (eli vika päällä) vain sen muutaman sekuntin.
Edit: mikä itsepysäytysongelma?. Meinaatko että auton tutka havaitsis esteen motarilla ja käynnistäis hätäjarrutuksen?. Onko näin käynyt jossain vai? Kuulostaa urbaanilta legendalta.

Mitä tohon edelliseen niin varaosat liikkuu ihan järjettömän hitaasti. 8 viikkoa ne "lupaakin" toimitusajaksi. Mulla jarrulevyt kesti 3 kk.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Sepä se ku akku on ehkä vuoden vanha ja Start&Shit toimii. Pitänee tsiigata, mikä siel loosteris o.

Mut jossain ex-essobaarissa tainnu kuulla, et alkupään kiulut ois jarrutellu iteksiää.

Softat näyttäs olevan MV-001.011.014 ja TV-001.011.014

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Takaisin Alfoihin eilen vuoden bemari sekoilun jälkeen.
Onkos tietoa miten alkupään naveihin voisi päivittää kartan? Olen tutkinut https://www.alfaowner.com/threads/how-t ... s.1185573/
-ketjua, käynyt maps.mopar.eu sivustolla joka giulian VIN numerolla löytää minun auton, ilmoittaa että Mopar® Map Care on loppunut vuosi sitten, ota yhteyttä local dealeriin.
Dealer hausta ei tietenkään löydy edustajaa koko suomeen, mutta sehän on Delta (tai Rintajouppi täällä Oulussa).
A) onnistuuko päivitys ja B) mitä maksaa, kokemuksia?
C) kannattaako riippuu aika paljon kohdasta B

edit: ja D) kukaan tehnyt itse naks ja poks
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

h_lauri kirjoitti:
07 Huhti 2021, 21:06
^Sepä se ku akku on ehkä vuoden vanha ja Start&Shit toimii. Pitänee tsiigata, mikä siel loosteris o.

Mut jossain ex-essobaarissa tainnu kuulla, et alkupään kiulut ois jarrutellu iteksiää.

Softat näyttäs olevan MV-001.011.014 ja TV-001.011.014
001.-sarja on vuodelta 2016. Tuon auton softia ei ole nähtävästi päivitetty koskaan.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1566
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

h_lauri kirjoitti:
07 Huhti 2021, 20:10
Itellä kävi tänää sillai et 2016-kiulu poltti "check airbag" ja "check parking brake" -kynttilöitä ku starttasin. Airbagivalo katosi, mutta käkkärituikku palaa keltaisena ja huutomerkki perässä. Onk toi nyt oire siitä itsepysäytysongelmasta, siitä joka hirttää liinat kiinni motarilla?
Akun varaus/kunto heikko. Itsellä kävi tuo sama syksyllä kuolemassa olevalla akulla, kun auto oli seissyt pari päivää. S&S toimi, mutta testerin mukaan ihan kuolemassa. Uudella akulla tuli talven kylmillä samaa varoitusta, kun auto oli seissyt ja IBS-prosentit oli pienet. Akkulaturin asennuksen jälkeen ei ole näkynyt.

Suomen Alfa Romeo-keskustelua Facebook-ryhmässä jollain Giulia veti maantievauhdista liinat kiinni useammankin kuin kerran. Ei ilmeisesti saatu kuntoon, ja lähti kiertoon.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Unique kirjoitti:
07 Huhti 2021, 22:44
h_lauri kirjoitti:
07 Huhti 2021, 21:06
^Sepä se ku akku on ehkä vuoden vanha ja Start&Shit toimii. Pitänee tsiigata, mikä siel loosteris o.

Mut jossain ex-essobaarissa tainnu kuulla, et alkupään kiulut ois jarrutellu iteksiää.

Softat näyttäs olevan MV-001.011.014 ja TV-001.011.014
001.-sarja on vuodelta 2016. Tuon auton softia ei ole nähtävästi päivitetty koskaan.
'Kääkkelis ja sissokiesus! :drinking:

Ruotsinpoika lintsannut valtuutetun korjaamon määräaikaishuolloista tai huoltokirja väärennetty. Pitänee lähestyä Teltta-Autoa asiassa. :?

Huge kiitos ja sama venäjäksi!

Edit: eilen ilmenneet varoitukset katosivat yön aikana, joten tsekkasin akkua. Näyttäs olevan 85 Ah.

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

h_lauri kirjoitti:
08 Huhti 2021, 10:38
Ruotsinpoika lintsannut valtuutetun korjaamon määräaikaishuolloista tai huoltokirja väärennetty. Pitänee lähestyä Teltta-Autoa asiassa. :?
Ei nyt välttämättä niinkään. Ainakaan täällä Suomessa ei Alfan määräaikaishuolloissa kokomukseni mukaan päivitetä ohjelmistoja koskaan, jollet aivan erityisesti sitä vaadi / tilaa.

Täällä ei myöskään ole tainnut ollut yhtään kampanjaa noiden ohjelmiston päivityksiä koskien - esimerkiksi USA:ssa niitä on ollut ainakin puolisen tusinaa.

PS. Toinen hyvä testi vuoden 2016 Giulialle on seuraava: Jos laittaessasi penkinlämmitintä päälle syttyy ensin yksi ledi eikä kaikki kolme, on autossa vuoden 2016 ohjelmisto (HVAC; ja koska kaikki riippuu kaikesta, on todennäköisesti muut softat yhtä vanhoja). Uudemmissa menee ensimmäisellä painalluksella teho täysille.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Unique kirjoitti:
08 Huhti 2021, 11:04
h_lauri kirjoitti:
08 Huhti 2021, 10:38
Ruotsinpoika lintsannut valtuutetun korjaamon määräaikaishuolloista tai huoltokirja väärennetty. Pitänee lähestyä Teltta-Autoa asiassa. :?
Ei nyt välttämättä niinkään. Ainakaan täällä Suomessa ei Alfan määräaikaishuolloissa kokomukseni mukaan päivitetä ohjelmistoja koskaan, jollet aivan erityisesti sitä vaadi / tilaa.

Täällä ei myöskään ole tainnut ollut yhtään kampanjaa noiden ohjelmiston päivityksiä koskien - esimerkiksi USA:ssa niitä on ollut ainakin puolisen tusinaa.

PS. Toinen hyvä testi vuoden 2016 Giulialle on seuraava: Jos laittaessasi penkinlämmitintä päälle syttyy ensin yksi ledi eikä kaikki kolme, on autossa vuoden 2016 ohjelmisto (HVAC; ja koska kaikki riippuu kaikesta, on todennäköisesti muut softat yhtä vanhoja). Uudemmissa menee ensimmäisellä painalluksella teho täysille.
Ahaa, kaikkea sitä. Mutta grilli on heti täysillä kyllä, Deltan yhteydenottoa odotellessa. Sättäilin vähän aikani kuluksi.

JanV
Viestit: 940
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

joo, ei suomessakaan mitään päivitetä ellet erikseen vaadi. Saattaa olla että niihin joissa oli se adaptiivinen vakkari, on tehty päivitys, mutta ei ole varmaa onko sitäkään noudatettu suomessa.

Ja eiks suomeen myydyissä ollut winter packin mukainen 95Ah akku sekä tehokkaampi laturi, eli tollanen https://www.varta-automotive.com/en-gb/ ... 95-500-085

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
07 Huhti 2021, 21:30
Onkos tietoa miten alkupään naveihin voisi päivittää kartan?
...
edit: ja D) kukaan tehnyt itse naks ja poks
Se menee ohjeiden mukaan (joita en muista ulkoa), eli tikun formatointi, asennuspaketti sivulta, tikku kiinni autoon ja profit.
Kartta-aineistonkin (eli sen asennuspaketin) voisi joku laittaa jakoon, josko Giuliaforumsilla olisi? Minullakin saattaa olla tallessa 2019 kartat, mutta pitäisi tarkistaa. Tein itse edelliseen 2016 diesel-Giuliaan, ei ongelmia.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1566
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

JT Newman kirjoitti:
08 Huhti 2021, 19:04
JiiTeeÄssä kirjoitti:
07 Huhti 2021, 21:30
Onkos tietoa miten alkupään naveihin voisi päivittää kartan?
...
edit: ja D) kukaan tehnyt itse naks ja poks
Se menee ohjeiden mukaan (joita en muista ulkoa), eli tikun formatointi, asennuspaketti sivulta, tikku kiinni autoon ja profit.
Kartta-aineistonkin (eli sen asennuspaketin) voisi joku laittaa jakoon, josko Giuliaforumsilla olisi? Minullakin saattaa olla tallessa 2019 kartat, mutta pitäisi tarkistaa. Tein itse edelliseen 2016 diesel-Giuliaan, ei ongelmia.
Alfaowner löytyy ohjetta ja tiedostot. Noilla ohjeilla meni infotainment päivitys onnistuneesti 2016 Giuliaan. Navia ei omasta työkoneesta löydy.

EDIT: ilmeisesti karttatiedostoja tuolla ei ollutkaan jaossa ja sama linkki olikin jo aiemmin esillä.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Juu ei ole löytynyt karttaa vielä mistään.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Vastaa Viestiin