Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
16 Syys 2021, 13:28
Itse olen kytkenyt ylläpitolaturin näihin apuvirtakontakteihin enkä näe syytä miksi ei voisi. Onko jollain faktaa asiasta? Random huoltoliikkeen kommentti ei riitä.
Tekniseltä kannalta ajateltuna tuollei "kaukana akusta" on nimenomaan paras vaihtoehto älylatausasioiden kannalta. Tuolloin kaikki virta varmasti kulkee akun kaapeloinnin ja mittapisteiden läpi ja auton äly pysyy kartalla akun lataustilanteesta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Sisäpuhaltimen ongelma oli kuulemma se että toinen etuvastuksista oli viallinen. Uusi osa tilattu mutta saivat sen (ainakin hetkeksi) elvytettyä. Nyt se toivottavasti toimii kunnes uusi osa saapuu.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

karila kirjoitti:
16 Syys 2021, 16:24
Mulla laitettiin Deltassa defa comfort paketti: säteilyl+sisälämppäri + akkulaturi . Lataa siis samalla kun lämmityksessä. Sama systeemi oli bemuissakin aikoinaan.
Sama setti mullakin, mutta akkulaturi on lyöty jälkikäteen. Akkulaturi on johdotettu moottoritilan kontakteihin.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Onks teillä se pienempi vai isompi laturi. Defalla on 5 amp ja 10 amp versiot

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

JanV kirjoitti:
16 Syys 2021, 20:17
Onks teillä se pienempi vai isompi laturi. Defalla on 5 amp ja 10 amp versiot
5 amp kuului mun pakettiin.
- Kari

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

JanV kirjoitti:
16 Syys 2021, 18:24
Sisäpuhaltimen ongelma oli kuulemma se että toinen etuvastuksista oli viallinen. Uusi osa tilattu mutta saivat sen (ainakin hetkeksi) elvytettyä. Nyt se toivottavasti toimii kunnes uusi osa saapuu.
Ookoo. Oliko puhetta puhaltimen moottorin laakereista/ tiukkuudesta?
Kunhan saan aikaiseksi omasta kaivaa tallissa vanhan raitisilmasuodattimen pois ja kurkata moottoriin samalla niin saanen vahvistuksen sille, että onko Juuliassa nuo laakerit ruosteessa vai myös etuvastus kaputt.
.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tässä kuvassa on nähtävissä myös poliittinen puoli, mutta ei siitä sen enempää. Tämä nasahti ruutuun alkuviikosta ja pysyy siinä sitkeästi, vaikka paineet ovat jopa muita nurkkia kovemmat ja siitä huolimatta se on lisää vailla. Giulian järjestelmä näyttää tutkivan sekä painetta, että renkaan pyörintää suhteessa muihin renkaisiin. Epätasaisesti kuluneet eturenkaat aiheuttavat vikavalon siihen enemmän kuluneeseen nurkkaan.

Kuva

Toinen puoli on vielä ihan "ok", mutta tämä ei.
Kuva

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Jiitee kirjoitti:
16 Syys 2021, 21:37
JanV kirjoitti:
16 Syys 2021, 18:24
Sisäpuhaltimen ongelma oli kuulemma se että toinen etuvastuksista oli viallinen. Uusi osa tilattu mutta saivat sen (ainakin hetkeksi) elvytettyä. Nyt se toivottavasti toimii kunnes uusi osa saapuu.
Ookoo. Oliko puhetta puhaltimen moottorin laakereista/ tiukkuudesta?
Kunhan saan aikaiseksi omasta kaivaa tallissa vanhan raitisilmasuodattimen pois ja kurkata moottoriin samalla niin saanen vahvistuksen sille, että onko Juuliassa nuo laakerit ruosteessa vai myös etuvastus kaputt.
.
Sitä ei sanottu mutta oishan toi loogista että jumittuva puhallin polttais etuvastuksen. Jos purat omas niin laita kuva niin nähdään pysyykö laakeri kunnossa.

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Polforea kirjoitti:
16 Syys 2021, 17:02
JiiTeeÄssä kirjoitti:
16 Syys 2021, 13:28
Itse olen kytkenyt ylläpitolaturin näihin apuvirtakontakteihin enkä näe syytä miksi ei voisi. Onko jollain faktaa asiasta? Random huoltoliikkeen kommentti ei riitä.
Tekniseltä kannalta ajateltuna tuollei "kaukana akusta" on nimenomaan paras vaihtoehto älylatausasioiden kannalta. Tuolloin kaikki virta varmasti kulkee akun kaapeloinnin ja mittapisteiden läpi ja auton äly pysyy kartalla akun lataustilanteesta.
Mä laitoin älylaturin suoraan akkuun kiinni kun etujarruremontin ajaksi laitoin kokeeksi laturiin jotta näen missä kunnossa akku on. Älylaturi näytti varausta 75% ja muutaman tunnin perästä akun taso 100% ja kunto hyvä. Ctekin älylaturi MXS 5.0 kyseessä.
En oo ikinä tarvinnut lataa akkua Giuliassa, meil ajetaan sen verran paljon ettei akku pääse tyhjentymään.

Ei näyttänyt aiheuttavan mitään epämääräistä

EDIT:
Lisäyksenä vielä niin Giulia kävi keskiviikkona syyshuollossa(100tkm) tutussa huoltamossa.
404€ sis. öljynvaihto, huolto-ohjelman mukaiset tarkastukset(todistus), öljynsuodatin, raitisilmasuodatin, jarrunesteiden vaihto sekä keskipakosuodattimen(segregaattori) vaihto.
Viimeksi muokannut Sampza, 17 Syys 2021, 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^vertailuksi:
Viime viikolla BMW 320i xDrive 2018 (46tkm) miltei tarkalleen sama huolto Bavaria Laakkosella Herttoniemessä ilman laina-autoa 750€.

Ehkä tuollekin olisi sopuisampi hinta löytynyt muualta, mutta tämän pohjalta ei Alfan huoltaminen vieläkään ole mahdottoman kallista.

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

lerppu kirjoitti:
17 Syys 2021, 13:38
^vertailuksi:
Viime viikolla BMW 320i xDrive 2018 (46tkm) miltei tarkalleen sama huolto Bavaria Laakkosella Herttoniemessä ilman laina-autoa 750€.

Ehkä tuollekin olisi sopuisampi hinta löytynyt muualta, mutta tämän pohjalta ei Alfan huoltaminen vieläkään ole mahdottoman kallista.
Melko suolaiselta kuulostaa

Mä käytän tuota tuttua Fixus-huoltamoo joka on huoltanut meidän autot jo 5 vuoden ajan. Hyväksi koettua ei kannata vaihtaa ja kun palvelu on täyden 10 palvelua niin ei voi olla ku tyytyväinen.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

mulla kävi 3 vuoden huollossa (mittarissa vasta 18tkm) ni hinta 383 € deltassa. Nää huollot on ollu perin inhimillisen hintaisia. Aiemmin se oli tonnin laaki joka kerta ku deltassa kävi ees ovella sanomassa päivää.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vuosihuolto olikohan 165 tkm mittarissa keväällä, öljynvaihto , kooditarkastus ja 0,5 tuntia puhaltimen moottorin tsekkausta
350 eur Seinäjoella ESS:llä. Näistä saa sopivalla kortilla bonusta - 5 prosenttia
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Näyttäis ebayssa olevan kurasuojia Giuliaan.

Löytyy kun laittaa ebayn hakuun : alfa giulia car mud flaps. Ostakaa joku ja kertokaa miten sopivat 😁
- Kari

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Tuli mieleen miten haitallista on jättää auto seisomaan pelkästään P-asentoon..harvemmin tulee käsijarrua kytkettyä.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Ei se ehkä tasaisella haittaa, mutta mäessä kyllä.
Ajatellen vaihteistoon kohdistuvaa voimaa pysäköinnin aikana.
Samaten kässäri tykkää kun sitä käytetään, ettei jumita

tässä linkissä asiaa P-asennosta.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Parking_pawl
- Kari

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

harde kirjoitti:
05 Loka 2021, 12:55
Tuli mieleen miten haitallista on jättää auto seisomaan pelkästään P-asentoon..harvemmin tulee käsijarrua kytkettyä.
Mikset käytä? Senhän saa menemään automaattisesti päälle kun laittaa P-asentoon. Samoin liikkeellelähtiessä sitä ei tartte edes ottaa pois päältä, kun se lähtee itsestään pois kun vähän painaa kaasua.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Cloverleaf kirjoitti:
05 Loka 2021, 20:40
harde kirjoitti:
05 Loka 2021, 12:55
Tuli mieleen miten haitallista on jättää auto seisomaan pelkästään P-asentoon..harvemmin tulee käsijarrua kytkettyä.
Mikset käytä? Senhän saa menemään automaattisesti päälle kun laittaa P-asentoon. Samoin liikkeellelähtiessä sitä ei tartte edes ottaa pois päältä, kun se lähtee itsestään pois kun vähän painaa kaasua.
Laitoin tuon autokässärin pois valikosta.
Lakialla ny mitään kässäriå automaatilla tarvii.. :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Jiitee kirjoitti:
05 Loka 2021, 20:50
Cloverleaf kirjoitti:
05 Loka 2021, 20:40
harde kirjoitti:
05 Loka 2021, 12:55
Tuli mieleen miten haitallista on jättää auto seisomaan pelkästään P-asentoon..harvemmin tulee käsijarrua kytkettyä.
Mikset käytä? Senhän saa menemään automaattisesti päälle kun laittaa P-asentoon. Samoin liikkeellelähtiessä sitä ei tartte edes ottaa pois päältä, kun se lähtee itsestään pois kun vähän painaa kaasua.
Laitoin tuon autokässärin pois valikosta.
Lakialla ny mitään kässäriå automaatilla tarvii.. :wink:
Kyllä mä ainakin lakialla kässäriä automaatilla käytän, jarrut toimii kun niitä käytetään.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ tottumiskysymys, mutta kun on syntynyt mäkisessä Savossa niin en junnuna sielläkään juuri kässäriä käyttänyt kuin 600 ja kasipuoliFiiuuilla käsijarrukäännöksiin. Jos slope on alle 2-3 astetta niin kyllä vaihteella ja automaatilla P-asennossa pysyy.
Kulumista vaihteistoon yms. ei havaintoja ajetun noin 900 000 km:n ajalta. Jyrkissä paikoissa tietenkin pitää käyttää kässäriäkin.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

Parkkisalvan kuluminen parkkeeraamisen takia ei liene toteutuva ongelma alle kolmen miljoonan kilometrin, paitsi jos sitä käytetään pysäyttämiseen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Vaikea sitä on erityisen kuluvaksi osaksi kuvitella. Sellainen teoreettinen tilanne tulee mieleen, että jyrkemmässä mäessä sitä parkkisalpaa ei saisi pois päältä.
VMP

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Miten Giulian takaluukun saa auki, kun akku on tyhjä?

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

155156 kirjoitti:
09 Loka 2021, 17:53
Miten Giulian takaluukun saa auki, kun akku on tyhjä?
Vaihtoehto 1: Lataa akku.

Vaihtoehto 2: manuaalinen avaus takaselkänojan kautta:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... P5PI06WxVn
- Kari

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Akku eilen yllättäen tyhjä (tai ainakaan mikään ei toimi autossa). Nyt ollut laiturissa (Einhell CE-BC 10 M) reilut 4 tuntia, mutta jännite laturin näytöllä ei muutu arvosta 4,8 - 4,9 volttia. Ainoa elonmerkki jaksoittaisesti syttyvät ja sammuvat sisävalot ja oven kahvojen ledit. Laturin kaapelit kiinni akussa auton käyttöohjeen mukaan.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Joko akku on sökö tai autossa joku laite on hereillä ja hörppii niin paljon virtaa, ettei laturilta oikein riitä enää akun lataamiseen. En yhtään ihmettele jos auto herää hörppimään sähköä kun sitä on taas saatavilla ja käytännössä purkit buuttailee itsekseen kun jännite on kuitenkin kuorman takia alhaalla; tuosta tulee helposti semmonen noidankehä.

Itse ottaisin akun irti autosta ja koettaisin ladata sitä, josko nousisi henkiin ilman auton heräilykuormaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Polforea kirjoitti:
10 Loka 2021, 18:34
Itse ottaisin akun irti autosta ja koettaisin ladata sitä, josko nousisi henkiin ilman auton heräilykuormaa.
Onko kaapeleiden irroittamisessa akusta eli auton jäämisessä kokonaan sähköttä jotain erityistä vaaraa? Ei ole toista laturia, jolla voisi antaa 12 V tasavirtaa konepellin alla oleville ”jump start” kontaktipisteille.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

ei oo vaaraa irti vaan. Tai ei sun tarvii irroittaa ku se pikaliittimellä oleva - napa ja alkaa syöttää virtaa. Jos ei lataa niinkään niin sit akku vaihtoon.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

Jos akku on noin tyhjäksi päässyt, niin turhaa vaivaa latailu, uutta tilalle, paitsi jos tykkää kävellä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

AGM 95 Ah tilalle, esim. Varta G14

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

mutt kirjoitti:
10 Loka 2021, 23:17
Jos akku on noin tyhjäksi päässyt, niin turhaa vaivaa latailu, uutta tilalle, paitsi jos tykkää kävellä.
Jos sen saa ladattua, on helpompaa ajella akkukauppaan kun auto käynnistyy.

Giuliassa on älykäs latausjärjestelmä, joten uusi akku kokoineen ja statuksineen kannattaa (ja pitäisi) rekisteröidä autoon, niin on järkevää (ja helppoa, jos auto käynnistyy) viedä auto hoitoon eikä käydä iltalenkillä kottikärryjen kanssa hakemassa toista akkua kaupasta ja ajella erikseen hoitoon.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Minä olen nyt kahdessa puljussa käynyt akun vaihdattamassa Giuliaan, ja lisäksi merkkitiskillä käynyt hommasta kysymässä. Kaikki ovat sanoneet, että uudesta akusta ei kerrota autolle mitenkään.

Ilmeisesti tuo äly kuitenkin pitäisi jotenkin "resetoida" akun vaihdon yhteydessä. Ainakin kun mulla oli hitosti ongelmia tuon alimittaisen akun kanssa, ja kun kesällä lyötiin oikean kokoinen akku, niin satunnaisia vikavaloja ilmeni pari kertaa ensimmäisten viikkojen aikana. Nyt menty 2 kk ilman vikavaloja eli äly ja akku varmaan nyt ovat samalla aaltopituudella.

Eli ei mitään 95 Ah pienempää tilalle, koska siitä tulee vain ongelmia kun auto kuvittelee akun olevan tuo 95 Ah. Minulla on nyt tuo Bosch S5A13 , joka on ilmeisesti identtinen tuon ylle linkatun Vartan kanssa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Cloverleaf kirjoitti:
11 Loka 2021, 09:16
Minä olen nyt kahdessa puljussa käynyt akun vaihdattamassa Giuliaan, ja lisäksi merkkitiskillä käynyt hommasta kysymässä. Kaikki ovat sanoneet, että uudesta akusta ei kerrota autolle mitenkään.
Seison korjattuna. Hämmentävää kyllä.
Cloverleaf kirjoitti:
11 Loka 2021, 09:16
Eli ei mitään 95 Ah pienempää tilalle, koska siitä tulee vain ongelmia kun auto kuvittelee akun olevan tuo 95 Ah. Minulla on nyt tuo Bosch S5A13 , joka on ilmeisesti identtinen tuon ylle linkatun Vartan kanssa.
Isompaakaan ei kannattane, jos autolle ei saa kapasiteettia kerrottua - silloinhan se isompaa akkua ajelee vielä vajaampana kun laskee latausta ja regenerointivaraa 95Ah:n mukaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

Autoissa on ollut akun latauksen sisältäviä sähköjärjestelmiä 1910-luvulta asti. Milloin tästäkin tuli näin vaikeaa? :puppydogeyes:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Kiitos vastauksista! Akku jo valmiiksi 95 Ah ja ei alkuperäinen, joten ainakin kertaalleen on akku vaihdettu Ruotsin puolella.

Akku otti viimeinkin latausta vastaan, kun sen irrotti auton sähköjärjestelmästä. 6 tunnin latauksen jälkeen oli jo pakko testata ja lähtihän se Giulia käyntiin ja antoi "miljoona" eri varoitusta näytössä. Kello ja trippimittari ovat nollautuneet, mutta muista asetuksista en tiedä vielä.

Auton akkukaapeleiden (myös plus-navan päällä oleva systeemi) irroittaminen paljasti myös mahdollisen syyn akun yllättävään tyhjenemiseen: akkua sivusuunnassa kiinni pitävä hihna oli löysällä ja pituussuunnssa paikallaan pitävä "tanko" puuttuu kokonaan (sellainen pitäisi olla ohjevideon mukaan). Akku pääsi liikkumaan alustallaan jonkun matkaa eteen-taakse ja vasemmalle-oikealle. Plussanavan akunkengän pultin pää on nojannut koripellin ja akun väliseen "huopaan", josta on selvät jäljet kyseisessä kankaassa (kuva). Voisiko tuosta vuotaa virtaa läpi runkoon?

Kuva
Viimeksi muokannut 155156, 11 Loka 2021, 14:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

mutt kirjoitti:
11 Loka 2021, 11:27
Autoissa on ollut akun latauksen sisältäviä sähköjärjestelmiä 1910-luvulta asti. Milloin tästäkin tuli näin vaikeaa? :puppydogeyes:
Alkaen n. 15v sitten, kiitos päästövähennysten.
155156 kirjoitti:
11 Loka 2021, 11:27
Plussanavan akunkengän pultin pää on nojannut koripellin ja akun väliseen "huopaan", josta on selvät jäljet kyseisessä kankaassa (kuva). Voisiko tuosta vuotaa virtaa läpi runkoon?
Saattaapihan se siitä vuotaakin. Tuuria on, ettei kuitenkaan ole ihan niin rankasti vuotanut, että olisi syttynyt tuosta palamaan. Ehdottomasti kannattaa kiinnitykset korjata, ettei moinen toistu.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Polforea kirjoitti:
11 Loka 2021, 11:07
Cloverleaf kirjoitti:
11 Loka 2021, 09:16
Minä olen nyt kahdessa puljussa käynyt akun vaihdattamassa Giuliaan, ja lisäksi merkkitiskillä käynyt hommasta kysymässä. Kaikki ovat sanoneet, että uudesta akusta ei kerrota autolle mitenkään.
Seison korjattuna. Hämmentävää kyllä.
Kun IBS (ei se tauti) irroitetaan akun navasta vaihdon yhteydessä, niin se jonkun sekuntimäärän jälkeen unohtaa oppimansa akun ja alkaa uudelleenkiinnityksen jälkeen opettelemaan mikäs se tämä uusi akku on. Tai vaikka akkua ei vaihdeta, niin IBS aloittaa opettelun alusta. Marmorin kommentti on sinänsä oikein, että tämä autolle kertominen tapahtuu puolivahingossa. Kyllähän siinä pitäisi virallisesti odotella tuo 4h auto kokonaan sammutettuna.

Edit: hieman epäselvästi ilmaistu, mutta siis anturia ei pidetä irti 4h ajan, vaan korjaamon pitäisi jemmata asiakkaan autoa tuo 4h akun vaihdon jälkeen, jotta sen voisi luovuttaa asiakkaalle valmiina ja akkunsa tilan kokonaan oppineena.

"When the IBS is powered up for the first time or is powered after a power disconnection, it enters a “recalibration” phase,
where the IBS must recognize the type of battery and its characteristics and state. In this phase the tolerances on the state
functions (SOC, SOF) are greater than in normal working condition. When IBS is disconnected from the battery, the device
loses its stored memory. When power is restored, the IBS starts a relearn process. Until the relearn process is complete,
accurate battery state information is unavailable to other vehicle systems. The IBS relearn process requires one start and
at least 4 hours with the vehicle off, electrical system asleep. Remember, the relearn process is restarted every time power
is reconnected to the IBS."


SOC = Battery state of charge (SOC) is expressed as a percentage. The IBS calculates the SOC based on
measured voltage, and charge and discharge rates. Therefore, SOC is not a direct percentage of battery voltage.
SOF = Battery State of Function: Battery state of function (SOF) is a calculated prediction of the lowest voltage the
battery will drop to during engine cranking.
Viimeksi muokannut matti_vuorio, 12 Loka 2021, 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

matti_vuorio kirjoitti:
11 Loka 2021, 23:20
Kyllähän siinä pitäisi virallisesti odotella tuo 4h auto kokonaan sammutettuna.
Tähän mää hieman pureudun.
matti_vuorio kirjoitti:
11 Loka 2021, 23:20
The IBS relearn process requires one start and
at least 4 hours with the vehicle off, electrical system asleep.
Eli yhden startin jälkeen vähintään 4 tuntia ilman virtoja (yön yli parkissa? Hälytin disabloituna vai ei?), jos tuosta suoraan kääntelee. Lähtömateriaalin tarkkuuteen tai oikeellisuuteen en ota kantaa :)

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Suunnilleen noin, mutta en usko että tarvitsee laitteita kytkeä pois päältä. Auton nukkuminen tarkoittaa että ovet on lukossa ja avain riittävän kaukana ettei se herättele mitään purkkeja. Eli yksi starttaus mikä rasittaa akkua ja kyykyttää jännitettä ja sitten 4h lepoa missä anturi näkee mihin varaukseen akku palautuu. Kai se näiden perusteella osaa piirtää itselleen käppyrät akun kunnosta. Lähdemateriaali on taas kerran sitä jenkkien vuotamaa korjaamokäsikirjaa.

Akun tyhjeneminen voi tapahtua näissä myös vahingossa jos radio jää päälle. Mulla on asetus Radio Off, eli radio ei käynnisty jos auton kytkee virrat. Jos pysäköit auton puhelu päällä (Alfaconnect tai korvanappi), sammutat auton ja virrat, niin kaikki ruudut pimenevät normaalisti. Sitten poistut autosta kuskin ovesta edelleen puhelu päällä, kierrät vänkärin ovelle ottamaan läppärin vänkärin penkiltä ja suljet vänkärin oven, niin radio käynnistyy ja alkaa soittamaan viimeksi kuunneltua radiokanavaa. Vänkärin oven avaaminen/sulkeminen tai ovien lukitseminen ei sammuta radiota. Vasta kun avaa kuljettajan oven ja sulkee sen, niin radio sammuu.

Tekosyy vinkua päivityksiä marmorilta?

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

matti_vuorio kirjoitti:
12 Loka 2021, 10:49
^Suunnilleen noin, mutta en usko että tarvitsee laitteita kytkeä pois päältä. Auton nukkuminen tarkoittaa että ovet on lukossa ja avain riittävän kaukana ettei se herättele mitään purkkeja. Eli yksi starttaus mikä rasittaa akkua ja kyykyttää jännitettä ja sitten 4h lepoa missä anturi näkee mihin varaukseen akku palautuu. Kai se näiden perusteella osaa piirtää itselleen käppyrät akun kunnosta. Lähdemateriaali on taas kerran sitä jenkkien vuotamaa korjaamokäsikirjaa.

Akun tyhjeneminen voi tapahtua näissä myös vahingossa jos radio jää päälle. Mulla on asetus Radio Off, eli radio ei käynnisty jos auton kytkee virrat. Jos pysäköit auton puhelu päällä (Alfaconnect tai korvanappi), sammutat auton ja virrat, niin kaikki ruudut pimenevät normaalisti. Sitten poistut autosta kuskin ovesta edelleen puhelu päällä, kierrät vänkärin ovelle ottamaan läppärin vänkärin penkiltä ja suljet vänkärin oven, niin radio käynnistyy ja alkaa soittamaan viimeksi kuunneltua radiokanavaa. Vänkärin oven avaaminen/sulkeminen tai ovien lukitseminen ei sammuta radiota. Vasta kun avaa kuljettajan oven ja sulkee sen, niin radio sammuu.

Tekosyy vinkua päivityksiä marmorilta?
Mulla on ihan sama ilmiö radion kanssa, jos pysäköi auton puhelu päällä. Auto -18 mallia. Syy vinkua kyllä, jaksanko? En.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Raikkoo kirjoitti:
12 Loka 2021, 11:01
Syy vinkua kyllä, jaksanko? En.
Ja kaikista typerintä että softapäivityksen perään pitää edes vinkua. Aikanaan Possun ja Jaggen kanssa aina öljynvaihdon yhteydessä tulivat myös uusimmat softat ja Teslaan nyt niitä tungetaan ilman yli vaikka vispilä olisi narun nokassa pihalla.

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Omassa 2018 kinnerissä akku on tyhjentynyt kahdesti. Ensimmäinen kerta oli huhtikuussa, kun eräänä aamuna radio oli päällää suurella vomyymillä. Silloin akku ei ollut totaalisen tyhjä, mutta nollasi kellon jne. strattiyrityksen yhteydessä. Oli täysi mysteeri miksi radio oli päällä, mutta jonkun aikaa sen jälkeen kävi niin, että ajaessa - infotainment kiinni eli näyttö pimeänä - tuli liikennetiedote ja radio lähti sen mukana itsekseen päälle, eikä sammunut tiedotteen päätyttyä. Kiinni ollut radio jäi siis päälle. Tämän jälkeen otin liikennetiedotteet (TA = Traffic announcement) pois käytöstä eikä vastaavaa ole tapahtunut uudestaan.

Viime viikonlopulla tapahtunut akun lähes totaalinen tyhjeneminen on mysteeri, mutta toivon löytäneeni siihen syyn eli plussanavan akunkenkä lähestulkoon kiinni korissa, välissä vain akunkengän pultin kohdalta lähes puhki hankautunut "huopa" (ks. eilinen kommenttini aiheesta). Tämä oli mahdollista siksi, että akku ei ollut kunnolla kiinni ja pääsi liikkumaan muutaman sentin suuntaansa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Jaa, mulla sammuu radio kuin viisysissä, noin 20 min päällelaiton jälkeen.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

h_lauri kirjoitti:
12 Loka 2021, 14:12
Jaa, mulla sammuu radio kuin viisysissä, noin 20 min päällelaiton jälkeen.
Sammuu toki minullakin. Vaan jos sammutat auton puhuessasi radion kautta puhelimessa niin tapahtuu aiemmin mainittu ilmiö.

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

matti_vuorio kirjoitti:
11 Loka 2021, 23:20
Kun IBS (ei se tauti) irroitetaan akun navasta vaihdon yhteydessä, niin se jonkun sekuntimäärän jälkeen unohtaa oppimansa akun ja alkaa uudelleenkiinnityksen jälkeen opettelemaan mikäs se tämä uusi akku on. Tai vaikka akkua ei vaihdeta, niin IBS aloittaa opettelun alusta. Marmorin kommentti on sinänsä oikein, että tämä autolle kertominen tapahtuu puolivahingossa. Kyllähän siinä pitäisi virallisesti odotella tuo 4h auto kokonaan sammutettuna.

Edit: hieman epäselvästi ilmaistu, mutta siis anturia ei pidetä irti 4h ajan, vaan korjaamon pitäisi jemmata asiakkaan autoa tuo 4h akun vaihdon jälkeen, jotta sen voisi luovuttaa asiakkaalle valmiina ja akkunsa tilan kokonaan oppineena.

"When the IBS is powered up for the first time or is powered after a power disconnection, it enters a “recalibration” phase,
where the IBS must recognize the type of battery and its characteristics and state. In this phase the tolerances on the state
functions (SOC, SOF) are greater than in normal working condition. When IBS is disconnected from the battery, the device
loses its stored memory. When power is restored, the IBS starts a relearn process. Until the relearn process is complete,
accurate battery state information is unavailable to other vehicle systems. The IBS relearn process requires one start and
at least 4 hours with the vehicle off, electrical system asleep. Remember, the relearn process is restarted every time power
is reconnected to the IBS."


SOC = Battery state of charge (SOC) is expressed as a percentage. The IBS calculates the SOC based on
measured voltage, and charge and discharge rates. Therefore, SOC is not a direct percentage of battery voltage.
SOF = Battery State of Function: Battery state of function (SOF) is a calculated prediction of the lowest voltage the
battery will drop to during engine cranking.
Miten tämä pitäisi tulkita sen suhteen, että kannattaako akku olla mahdollisimman täyteen ladattu kun sen kytkee autoon takasin vai onko latauksen määrällä merkitystä IBS-tunnistukseen? Tarkoitan tällä sitä, että jos 50% ladatun akun kytkee autoon kiinni, niin jääkö IBS siihen käsitykseen, että tämä on taso mihin pitää jatkossakin pyrkiä, eikä anna ladata akkua koskaan täyteen?

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Nopealla ajattelulla ibs osaa mitata akun kokonaiskapasiteetin, joten ei ole väliä millä varaustasolla akku on.
Näinhän älylaturikin tekee, vai kui ?
- Kari

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Se 4h rauhan aika kuulostaa juurikin lataustason (SOC) mittaukselta, joten sillä, missä määrin akku on ladattu kun sen kytkee, ei pitäisi olla kummoista vaikutusta.

Akun kokonaiskapasiteetin mittauksesta en sen sijaan olisi ihan niin varma, ainakin Cloverleafin kokemukset kertovat, että jos tätä tehdään, niin sitä tuskin tehdään ihan kunnolla. Toisaalta autossaan on myös vanhat softat, joten mittaustapahtumaa on voitu korjata sittemmin. Teknisesti ajatellen kuitenkin mittausta varten pitäisi akku ladata täyteen asti, eikä se ainakaan onnistu tuon "stratti+4h sammuksissa" -rutiinin aikana. Voi toki olla, että se pyritään tekemään ajan kanssa, ajaessa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja palkus »

Semmosta ohjetta on kyllä näissä jossain lukenu, että akku pitäisi olla 100% täynnä ennen paikalleen laittoa. Uusi akku suoraan varastosta ei ole täysin täynnä.
"puhun niin totta kuin osaan"

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kaivelin noita painotietoja käyttäjän ohjekirjoista Giuliaan:

2021 Unladen weight (with all liquids, fuel tank filled to 90% and
without optional equipment)
Q 1660 kg
2L rwd is 1445 kg
2L Q4 4wd 1545 kg.

-------------
2016 Unladen weight (with all fluids, fuel tank filled to 90%and
without optional equipment
Q 1580 kg MT
Q 1620 kg AT.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Josef Matula
Viestit: 142
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Onko tämä tuttu Giulia kenellekään?

Xenonit puuttuu mutta muuten siedettävät varusteet. Ollut jo jonkin aikaa Rintajoupilla myynnissä, nyt siirretty Saloon ja siksi näkyy uutena

https://www.rinta-jouppi.com/vaihtoauto ... ia/326891/

Vastaa Viestiin