Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
256
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 450

JanV
Viestit: 950
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

dynomode ilmeisesti, ei racemode. Se on muuten ok mut abs ei myöskään oo käytössä.

harde
Viestit: 347
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Mites toi Avaldi.ee varaosien toimitukset, toimiiko?

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

harde kirjoitti:
17 Joulu 2021, 08:05
Mites toi Avaldi.ee varaosien toimitukset, toimiiko?
Tarkoitat varmaan alvadi.ee

Itse aikanaan ostin 159 sumuvalon ja kyllä se toimitus ihan nopsasti ja oikein meni.
- Kari

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Aamu alkoi näin: käynnistyi lämmityksestä ongelmitta, mutta sitten alkoi käymään kuin kolmella sylinterillä. Moottorin vikavalo syttyi ja autoa ei saanut sammumaan(!!).

"Hauskan" tästä tilanteesta tekee se, että Giulia on tänään 90 000 km huollossa Delta-autolla. Ajoin liikeen pihaan autolla joka käy kuin vanha traktori ja vikavalo palaa mittaristossa. Perillä sentään sammui Start&Stop-painikkeesta.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

karila kirjoitti:
17 Joulu 2021, 08:22
harde kirjoitti:
17 Joulu 2021, 08:05
Mites toi Avaldi.ee varaosien toimitukset, toimiiko?
Tarkoitat varmaan alvadi.ee

Itse aikanaan ostin 159 sumuvalon ja kyllä se toimitus ihan nopsasti ja oikein meni.
Viisysin pohjamuovi ja tavaratilan matto tulivat ihan jees, samoin sumarin kehys. Pohjamuovi tosin ei täysin osunut kiinnikkeisiin tai sitten asentaja töpeksi.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

h_lauri kirjoitti:
17 Joulu 2021, 11:08
karila kirjoitti:
17 Joulu 2021, 08:22
harde kirjoitti:
17 Joulu 2021, 08:05
Mites toi Avaldi.ee varaosien toimitukset, toimiiko?
Tarkoitat varmaan alvadi.ee

Itse aikanaan ostin 159 sumuvalon ja kyllä se toimitus ihan nopsasti ja oikein meni.
Viisysin pohjamuovi ja tavaratilan matto tulivat ihan jees, samoin sumarin kehys. Pohjamuovi tosin ei täysin osunut kiinnikkeisiin tai sitten asentaja töpeksi.
Mäkin tilasin 159:n pohjamuovin. Asennutin lähipajalla ja sielläkin sanottiin, että istuvuus oli "melkein". Vähän joutui ranettamaan ja tekemään uusia ruuvinreikiä yms.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

155156 kirjoitti:
17 Joulu 2021, 10:21
Aamu alkoi näin: käynnistyi lämmityksestä ongelmitta, mutta sitten alkoi käymään kuin kolmella sylinterillä. Moottorin vikavalo syttyi ja autoa ei saanut sammumaan(!!).

"Hauskan" tästä tilanteesta tekee se, että Giulia on tänään 90 000 km huollossa Delta-autolla. Ajoin liikeen pihaan autolla joka käy kuin vanha traktori ja vikavalo palaa mittaristossa. Perillä sentään sammui Start&Stop-painikkeesta.
Kyllä se kuntoon tulee, pientä yskimistä, sitä on ny liikkeellä "lunssa" kautena😁.

Itse ajoin Rosso Velocella 3 päivään Turku -Kokkola - Sievi - Turku. Paluumatkalla Sievi - Virrat väli oli pelkkää jääpintaa, suolaamatonta aluetta, mutta kyllä Alfan awd sen eleettömästi ja vakaasti hoiteli.
- Kari

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

karila kirjoitti:
17 Joulu 2021, 13:45
Itse ajoin Rosso Velocella 3 päivään Turku -Kokkola - Sievi - Turku. Paluumatkalla Sievi - Virrat väli oli pelkkää jääpintaa, suolaamatonta aluetta, mutta kyllä Alfan awd sen eleettömästi ja vakaasti hoiteli.
Jäsen karila raapustaa myös positiivisia kommentteja tämän ainaisen valituksen keskelle. Pitäisi joskus itsekin.

JanV
Viestit: 950
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

^ toi on totta. Varsinaisesti ei välttämättä valiteta, mutta herkästi tulee ilmoitettua vain silloin kun on jotain ilmoitettavaa ja ne yleensä ei ole mallia "olipa kiva ajaa".
Tulee varmaan monelle sellainen kuva että nää on ihan romuja. Ei mua ainakaan oo muutamat pikkuongelmat haitannu eikä ne oo himmentänyt sitä että on tää pirun hyvä auto.

Avatar
Polforea
Viestit: 11200
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Karila kieltämättä ansaitsisi maahantuojan markkinointiosastolta joulubonuksen. Tekstinsä ja kuvansa ovat helppolukuisia ja positiivisia, muttei kuitenkaan jatkuvaa tuputtamista.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Tää on kyllä hienoa että Giulia kunnioittaa merkin perinteitä näinkin pieteetillä.

viewtopic.php?f=1&t=39070

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

JanV kirjoitti:
17 Joulu 2021, 21:00
^ toi on totta. Varsinaisesti ei välttämättä valiteta, mutta herkästi tulee ilmoitettua vain silloin kun on jotain ilmoitettavaa ja ne yleensä ei ole mallia "olipa kiva ajaa".
Tulee varmaan monelle sellainen kuva että nää on ihan romuja. Ei mua ainakaan oo muutamat pikkuongelmat haitannu eikä ne oo himmentänyt sitä että on tää pirun hyvä auto.
Olen kyllä itsekin aiemmin todennut täällä et toi Giulia on palvellut meitä erittäin suopeasti 3 vuotta jo. Pari viikkoa sitten tullutta vikakoodia lämpösestä pakkaseen ajaessa lukuunottamatta käytännössä 3 vuotta ilman minkäänlaisia ongelmia tai muitakaan vaivoja. Toki tehonpuutetta ei varmaan lasketa viaksi eikä sitä että takavedosta ei saa estoja pois päältä et vois kokeilla välillä vähän loiroja :lol:
Huollot suoritettu tutulla Fixus huollolla alusta alkaen huolto-ohjelman mukaisesti.
Meille tullessa oli kilometrejä 30tkm ja nyt 106tkm. Lisää tulee koko ajan.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

155156 kirjoitti:
17 Joulu 2021, 10:21
Aamu alkoi näin: käynnistyi lämmityksestä ongelmitta, mutta sitten alkoi käymään kuin kolmella sylinterillä. Moottorin vikavalo syttyi ja autoa ei saanut sammumaan(!!).

"Hauskan" tästä tilanteesta tekee se, että Giulia on tänään 90 000 km huollossa Delta-autolla. Ajoin liikeen pihaan autolla joka käy kuin vanha traktori ja vikavalo palaa mittaristossa. Perillä sentään sammui Start&Stop-painikkeesta.
Multiair yksikön vaihtoon vaan... Itsellä kesti 98tkm asti.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

alfa 156 v6 kirjoitti:
20 Joulu 2021, 13:23
155156 kirjoitti:
17 Joulu 2021, 10:21
Aamu alkoi näin: käynnistyi lämmityksestä ongelmitta, mutta sitten alkoi käymään kuin kolmella sylinterillä. Moottorin vikavalo syttyi ja autoa ei saanut sammumaan(!!).

"Hauskan" tästä tilanteesta tekee se, että Giulia on tänään 90 000 km huollossa Delta-autolla. Ajoin liikeen pihaan autolla joka käy kuin vanha traktori ja vikavalo palaa mittaristossa. Perillä sentään sammui Start&Stop-painikkeesta.
Multiair yksikön vaihtoon vaan... Itsellä kesti 98tkm asti.
Onko kenelläkään käsitystä mikä näitä multiaireja hajottaa, pitkät öljynvaihtovälit vai vain huono tuuri? Eikö näillä ole ajettu kuitenkin jopa 300tkm parhaimmillaan.

UusiAlfisti
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusiAlfisti »

Mua kiinnostais kans tietää. Itellä todennäkösesti kans ma menny ja vasta 42tkm mittarissa

tennis
Viestit: 32
Liittynyt: 10 Huhti 2014, 10:51

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tennis »

Miten toi dynotila jos sen laittaa päälle,toimiiko se vain dynamic asennossa ? onko N ja A asento edelleen normaali.Muuttuuko ajettavuus hyvinkin vaaralliseksi onko kokoajan sivuluisussa.
Uskaltaako sitä kokeilla?

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ilmeisesti vääränlaisen öljyn käyttö ja/tai liian pitkät vaihtovälit on multiair-yksiköille myrkkyä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

tennis kirjoitti:
23 Joulu 2021, 11:00
Miten toi dynotila jos sen laittaa päälle,toimiiko se vain dynamic asennossa ? onko N ja A asento edelleen normaali.Muuttuuko ajettavuus hyvinkin vaaralliseksi onko kokoajan sivuluisussa.
Uskaltaako sitä kokeilla?
Mikä Dynotila? :shock:

Dynamic on se ns. Sport tila = Dynaaminen ajotila, N Normaali tila ja A on Advanced Effeciency eli max. polttoaineen säästö. :)

Meiän Super ei mee ainakaan sivuluisussa vaikka väkisin yrittäis saada luisuun. Ajonvakautus hoitaa homman niin että hauskuus loppuu jo ennen ku on ees renkaat irti.

tennis
Viestit: 32
Liittynyt: 10 Huhti 2014, 10:51

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tennis »

Jep tarkoitin roll bench mode jonka saa päälle alfa obd tai multiecu ohjelmalla

JanV
Viestit: 950
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Sampza kirjoitti:
23 Joulu 2021, 15:41
tennis kirjoitti:
23 Joulu 2021, 11:00
Miten toi dynotila jos sen laittaa päälle,toimiiko se vain dynamic asennossa ? onko N ja A asento edelleen normaali.Muuttuuko ajettavuus hyvinkin vaaralliseksi onko kokoajan sivuluisussa.
Uskaltaako sitä kokeilla?
Mikä Dynotila? :shock:

Dynamic on se ns. Sport tila = Dynaaminen ajotila, N Normaali tila ja A on Advanced Effeciency eli max. polttoaineen säästö. :)

Meiän Super ei mee ainakaan sivuluisussa vaikka väkisin yrittäis saada luisuun. Ajonvakautus hoitaa homman niin että hauskuus loppuu jo ennen ku on ees renkaat irti.
Multiecuscannilla on mahdollista asettaa auto dynotilaan joka on pakkokin tehdä mikäli dynossa ajetaan. Se disabloi halutun käynnistyskerran ajaksi kaikki turvajärjestelmät. Eli ajonvakautus, abs ja niihin liittyvät jutut.
Race mode vaan kehiin mikäli haluaa leikkiä. Vakio ajonvakautus on vähän tosikko.

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

JanV kirjoitti:
23 Joulu 2021, 16:06
Sampza kirjoitti:
23 Joulu 2021, 15:41
tennis kirjoitti:
23 Joulu 2021, 11:00
Miten toi dynotila jos sen laittaa päälle,toimiiko se vain dynamic asennossa ? onko N ja A asento edelleen normaali.Muuttuuko ajettavuus hyvinkin vaaralliseksi onko kokoajan sivuluisussa.
Uskaltaako sitä kokeilla?
Mikä Dynotila? :shock:

Dynamic on se ns. Sport tila = Dynaaminen ajotila, N Normaali tila ja A on Advanced Effeciency eli max. polttoaineen säästö. :)

Meiän Super ei mee ainakaan sivuluisussa vaikka väkisin yrittäis saada luisuun. Ajonvakautus hoitaa homman niin että hauskuus loppuu jo ennen ku on ees renkaat irti.
Multiecuscannilla on mahdollista asettaa auto dynotilaan joka on pakkokin tehdä mikäli dynossa ajetaan. Se disabloi halutun käynnistyskerran ajaksi kaikki turvajärjestelmät. Eli ajonvakautus, abs ja niihin liittyvät jutut.
Race mode vaan kehiin mikäli haluaa leikkiä. Vakio ajonvakautus on vähän tosikko.
Jaa "vähän" :mrgreen: :mrgreen:

UusiAlfisti
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusiAlfisti »

Delta keksi että vaihdelaatikossa ois vika, en jaksa millään uskoa. Vika vaan se että kovemmilla kierroksilla yskii ja ohitustilanteessa hajosi kun painoin kaasun pohjaan. Eivät usko multiair vikaan sen takia kun 19tkm kohdalla vaihdettu ja nyt 42tkm että olisi uudestaan mennyt. Itse epäilen että ovat asentaneet multiairin väärin ja sen takia mennyt jo nyt rikki

Avatar
Raikkoo
Viestit: 282
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Kalibroin tänään tutkan edestä ja sain taas cruisen toimintaan kuukausien jälkeen, merkkiliike ei sitä saanut tehtyä valmiiksi asti supikoiraan osumisen jälkeen. AlfaOBD:llä ja youtubella onnistui apinoinnin jälkeen.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Viimeinen joulutuunaus Rosso Veloceen 😂.
Moottorilämmittimen kaapeli jätetty asennuksessa vähän pitkäksi/huonosti sidottu, niin löpsutteli vetoakselin kumiin ja aiheutti läpä-läpä äänen pienillä nopeuksilla. Tilapäiskorjattu clasun kiinnitys-tsymeedillä, ihan ite tein diaknoosin ja ratkaisin tilapäiskiinnityksen, kun alitajunta herätti 03.15. aamuyöstä. Vai oliko se joulupukki joka toi lahjat kuusen alle punaisella Stelviolla, jota äkkiä katsottuna saattoi ajaa itse Kimi R.
Hyvää Joulua kaikille Alfisteille 😁
IMG_20211224_103053_resize_86.jpg
IMG_20211224_103053_resize_86.jpg (77.74 KiB) Katsottu 2938 kertaa
- Kari

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Viimeisin hankinta -ketjusta:
karila kirjoitti:
23 Joulu 2021, 17:46
Paitövei 155156, mitäs sun Giulialle diaknosoitiin huollossa kun oli vähän käyntihäröä ?
Lukivat ja nollasivat vikamuistin 90 tkm huollon (öljyt, suodattimet, jarruneste) yhteydessä. "Sylinteri 2 sytytyshäiriöitä. Olisiko huono akku, kun oli muitakin siihen viittaavia vikakoodeja?".

Akku ollut 2x tyhjä sinä aikana kun auto on ollut minulla. Molemmilla kerroilla vikavalo mittaristossa ja molemmilla kerroilla löytyi syy, miksi tyhjennyt. MultiAir omassa mielessä ykkösepäilty, mutta mitä vikakoodeja se jättää muistiin?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Miä oon ymmärtänyt, että alhainen jännite voi sotkea MA-koneen niin monella tapaa, ettei mitään järkeä. Sähköhydraulisesti sitä kai ohjataan? Tällöin kyykkäävä jännite voi olla peruja ongelmille. Etenkin kun tätä ketjua lukenut, ei Giulian jännitepuoli ole kovin älykäs suomen kyl myyt een...

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja palkus »

Sopiiko näihin isompee akku? Vai tuleeko ongelmia joko telineen tai virranhallinnan kanssa? Isojötsissä onpi 90Ah ja imatraa piisaa. Sähköpuoli toki on muinaista nykysiin verrattuna.
"puhun niin totta kuin osaan"

UusiAlfisti
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusiAlfisti »

Aquatica kirjoitti:
24 Joulu 2021, 22:58
Miä oon ymmärtänyt, että alhainen jännite voi sotkea MA-koneen niin monella tapaa, ettei mitään järkeä. Sähköhydraulisesti sitä kai ohjataan? Tällöin kyykkäävä jännite voi olla peruja ongelmille. Etenkin kun tätä ketjua lukenut, ei Giulian jännitepuoli ole kovin älykäs suomen kyl myyt een...
Tuo voisikin olla syy. Toivottavasti ei deltalla aleta vaihteistoa turhaan purkamaan

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

palkus kirjoitti:
24 Joulu 2021, 23:03
Sopiiko näihin isompee akku? Vai tuleeko ongelmia joko telineen tai virranhallinnan kanssa? Isojötsissä onpi 90Ah ja imatraa piisaa. Sähköpuoli toki on muinaista nykysiin verrattuna.
Suomeen myydyis dieseleis on 95 Ah ollut vakiona. Bensa-vehkeissä varmaan sama.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Juu,, 95ah myös bensalenkkareilla.
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Aquatica kirjoitti:
24 Joulu 2021, 22:58
Miä oon ymmärtänyt, että alhainen jännite voi sotkea MA-koneen niin monella tapaa, ettei mitään järkeä. Sähköhydraulisesti sitä kai ohjataan? Tällöin kyykkäävä jännite voi olla peruja ongelmille. Etenkin kun tätä ketjua lukenut, ei Giulian jännitepuoli ole kovin älykäs suomen kyl myyt een...
Ylläpitolaturin tasainen käyttö vaikuttaisi ehkäisevän Giulian akkuongelmat.
- Kari

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

On kai näistä puolia mennyt myös multiairin lisäksi.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Cloverleaf kirjoitti:
25 Joulu 2021, 08:34
palkus kirjoitti:
24 Joulu 2021, 23:03
Sopiiko näihin isompee akku? Vai tuleeko ongelmia joko telineen tai virranhallinnan kanssa? Isojötsissä onpi 90Ah ja imatraa piisaa. Sähköpuoli toki on muinaista nykysiin verrattuna.
Suomeen myydyis dieseleis on 95 Ah ollut vakiona. Bensa-vehkeissä varmaan sama.
Ruotsiin viedyssä myös 95 Ah.

Ei ole ollut virranpuutosta meillä. Alkuperäinen akku edelleen käytössä.

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

95 Ah akku minunkin kinnerissä on, ja näyttää olevan jo kertaalleen vaihdettu. Auto otettu käyttöön Ruotsissa 6/2018.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja palkus »

Kunnon akut siis on. Vartan akkuvalitsin tarjosi myös 80Ah akkua mikä on varmaankin palmun alle tarkoitettu. Ei luulis jokakerta multiairin olevan syyllinen. Kuten Tiige mainitsi, niin puolan suuntaan katse.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Lärviopukseen jo laitoinkin, mutta kaikki eivät siellä liene. Mölytöösa pelasi tänään ekasta startista ekaan sammutukseen, sen jälkeen ei enää. Kilsamittari vilkkuu ja sitä etsimällä tuli eteen proxy alignment -vinkkejä. Väittivät netissä että radiomoduli/töllö "kadonnut" ja se on siksi pimeänä.

Työkalut tietty puuttuu, niin että. :drinking:

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

palkus kirjoitti:
25 Joulu 2021, 17:28
Kunnon akut siis on. Vartan akkuvalitsin tarjosi myös 80Ah akkua mikä on varmaankin palmun alle tarkoitettu. Ei luulis jokakerta multiairin olevan syyllinen. Kuten Tiige mainitsi, niin puolan suuntaan katse.
Älkää ikinä laittako tuota 80 Ah akkua! Mulla alkuperäinen 95 Ah alkoi vedellä viimeisiään nelivuotiaana, ja tilalle laitettiin tuo Vartan 80 Ah (joulukuu 2020). Heinäkuussa 2021 oli pakko vaihtaa 95 Ah tilalle, kun auto puski koko ajan niin paljon vikavaloja ja koodeja ja sammuili startin jälkeen. Eli puolisen vuotta selvisi, joista viimeinen kuukausi oli pelkkää ongelmaa. Talvikuukausista selvisin ilmeisesti "kiinteän" ylläpitolaturin avulla.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Seuraava muistutus: älkää laittako kässäriä päälle ulkoparkissa pakkasilla, jos olette ajaneet lumituiskussa, niin että pyöräkotelot ja vanteet ovat lunta täynnä.
Takajarrut jäätyy kiinni. Terveisin hölmö, joka teki niin.
- Kari

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

karila kirjoitti:
26 Joulu 2021, 13:03
Seuraava muistutus: älkää laittako kässäriä päälle ulkoparkissa pakkasilla, jos olette ajaneet lumituiskussa, niin että pyöräkotelot ja vanteet ovat lunta täynnä.
Takajarrut jäätyy kiinni. Terveisin hölmö, joka teki niin.
Mulla menee oletuksena P-asennossa käsijarru päälle. Mites nuo takajarrut sait vapautettua?

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Olisiko täällä autosähköspesialisteja, jotka ymmärtävät Giulian sielunelämästä?

Ongelmana on, että talvella kun alkaa olla 10 astetta tai enemmän pakkasta, niin tulee moottorin vikavalo ja koodi P1581-00 Blow-by heater signal (relay feedback). Tarkenteena on MES mukaan: Check connections and wiring. Short circuit to ground detected. Eli suomeksi sanoen huohottimen lämmitin on muka oikosulussa. Vika ilmenee välillä ajossa, ja välillä startissa, ja välillä saa ajella päiväkaupalla -20 asteessa ilman ongelmia. AutoMilanossa on viime talvena jo tarkastettu, että johdot pitäisi olla ehjät ja liittimet putsattu, mutta ei auttanut.

Ennen kuin tuota itse lämmitintä lähtee vaihtamaan, niin olisi hyvä ymmärtää missä tuo lämmitintä ohjaava rele on. Katselin Giulian sähkökuvia, mutta en löytänyt noista sulakebokseista tuolle blow-by heaterille omaa relettä. Onkohan se sitten tuossa lämmittimessä itsessään? Konepellin alla olevassa sulakeboksissa tälle on oma sulakkeensa (F14), mutta erillistä relettä ei ole.

Kuva

Olen poistanut samasta sulakerasiasta viime syksynä tuon T17 releen, joka ohjaa lasinpesureita. Auto kirjaa tästä minulla välillä virhekoodin muistiin (B1049-14 Headlamp washer relay - Short to ground or open circuit). Olen tässä miettinyt, että voiko Alfan autosähkö seota, kun olen ottanut tuon kyseisen releen pois ja aiheuttaa muitakin vikakoodeja tietyissä tilanteissa. Pitää ehkä vielä kokeilla laittaa rele takaisin, ja poistaa lasinpesurin sulake F89. Ehkä tällöin tuo "poiskytkentä" näkyy vain ohjaavalle releelle eikä muulle sähköjärjestelmälle....

Kaikki kommentit osaavimmilta kavereilta otetaan vastaan. Olisi mukava ajella talvella ilman moottorivalon loistetta. Häiritsee vähän muuten hyvää ajofiilistä.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Jes mulla on otettu tuo ajovalopesurin sulake F89 pois ja
ei ole ollut mitään haittoja ko operaatiosta.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Cloverleaf kirjoitti:
26 Joulu 2021, 15:56
karila kirjoitti:
26 Joulu 2021, 13:03
Seuraava muistutus: älkää laittako kässäriä päälle ulkoparkissa pakkasilla, jos olette ajaneet lumituiskussa, niin että pyöräkotelot ja vanteet ovat lunta täynnä.
Takajarrut jäätyy kiinni. Terveisin hölmö, joka teki niin.
Mulla menee oletuksena P-asennossa käsijarru päälle. Mites nuo takajarrut sait vapautettua?
Sisälämppärillä lämmittelin ja sit varovasti liikautin autoa ees taas. Sitten 800 m sittarin sisäparkkiin , siellä 3 tuntia ja 2 tuntia hansan aimoparkissa. Oon huonosti käyttänyt jarruja kun en ole muistanut tehdä säännöllisesti tiukkoja jarrutuksia kun velocella on niin hauskaa vetää kurveissa pientä sivusladia ja sit vaan kaasua lissää 😀. Ke menee auto lämmittimen johdon vaihtoon, niin pyydän herkistämään takajarrut samalla.
- Kari

JanV
Viestit: 950
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

mä pidän automaattikäsijarrua päällä eikä sen kanssa ole ollut talvella ongelmia. Yleensä se käyttämättömyys juuri aiheuttaa ongelmia.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

JanV kirjoitti:
26 Joulu 2021, 18:54
mä pidän automaattikäsijarrua päällä eikä sen kanssa ole ollut talvella ongelmia. Yleensä se käyttämättömyys juuri aiheuttaa ongelmia.
Juu, säännöllisesti on käytetty. Ongelma saattaa tulla esim. kun ajelin eilen lähes 300 km ja siitä 100 km auraamatonta tietä niin pyöräkotelot oli täynnä lunta, vanteet täynnä lunta ja jätin auton 24 h -15 asteeseen kässäri päällä, niin näin saattaa käydä, varsinkin kun olen vähän laistanut takajarrujen käytön, vaikka tiedän, että niitä pitäisi käyttää säännöllisesti jarruttamalla voimalla.
- Kari

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Taitaa auraamattomalla tiellä tehdä luistonesto sen verran töitä takajarruilla että ne lienee ollut niin lämpimät että sinne sulanut pöllyävä lumi jäätää jarrut kuin jarrut sitten kun pysähtyy.
Luistoneston toiminnasta kun tulee vain osa siitä että tehoa rajoitetaan, molempia takarenkaita pitää hillitä sen mukaan kumpi sutii ja kumpi pitää.
Ja kaikenlainen luikertelukin liukkaalla otetaan kiinni molemman pään jarruilla. Sitä ei vain huomaa oikein mitenkään kun on äänetön tuo jarrujen toiminta.

edit: joo kyseessä nelikko mutta taitaa päteä sama
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Raikkoo
Viestit: 282
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
26 Joulu 2021, 19:24
Taitaa auraamattomalla tiellä tehdä luistonesto sen verran töitä takajarruilla että ne lienee ollut niin lämpimät että sinne sulanut pöllyävä lumi jäätää jarrut kuin jarrut sitten kun pysähtyy.
Luistoneston toiminnasta kun tulee vain osa siitä että tehoa rajoitetaan, molempia takarenkaita pitää hillitä sen mukaan kumpi sutii ja kumpi pitää.
Ja kaikenlainen luikertelukin liukkaalla otetaan kiinni molemman pään jarruilla. Sitä ei vain huomaa oikein mitenkään kun on äänetön tuo jarrujen toiminta.

edit: joo kyseessä nelikko mutta taitaa päteä sama
Giulun ajovakautus tekee kyllä hurjasti töitä jarruilla, huomaa hyvin kun talvikelillä vertailee N ja D ajotilan toimintaa. Mulla oli 52 tkm mittarissa kun takapalat oli loppu, toki epäilen että adaptiivinen cruise käyttää takajarrua myös rajusti.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

^ ja ^^ : juu asiaa puhutte, näin se varmaan on, lämpimät jarrut ja lunta joka puolella vanteissa. Hyvät edellytykset jäätymiseen.
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Pieni joulumysteerio : kahtena päivänä kuulunut autossa kylmästartin jälkeen ajossa ekan km aikana pari kertaa : piip , piip - ääni. Ei varoitusvaloja. Ei ole kännykkä, eikä avainmötikkä. Autossa ei muita sähköisiä laitteita ajossa mukana. Auto toimii normaalisti.
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Mysteerioon ei selvyyttä, ei ole enää kuulunut.
Rosso Veloce sain alahelmoihin kiveniskuteipit. Vedettiin aika pitkälle helmojen etu- ja takaosassa.
Täytyy todella läheltä tiirata, että huomaa.
- Kari

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

karila kirjoitti:
26 Joulu 2021, 20:30
Pieni joulumysteerio : kahtena päivänä kuulunut autossa kylmästartin jälkeen ajossa ekan km aikana pari kertaa : piip , piip - ääni. Ei varoitusvaloja. Ei ole kännykkä, eikä avainmötikkä. Autossa ei muita sähköisiä laitteita ajossa mukana. Auto toimii normaalisti.
Onko kaistavahti päällä? Sehän piippaa, jos ylittää keskiviivan ilman vilkkua. Talvella se varmaan voi luulla lumista asfalttia viivaksi? Itsellä kaistavahti on aina pois päältä.

Vastaa Viestiin