Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
Paikalla
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4332
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 958
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Noita releitä kannattaa pitää hyllyssä. Ja oisit tosiaan voinu ottaa takalasin lämppärin releen tohon väliaikaisesti. starttireleen ylettää vaihtaa konehuoneesta eli se on n. 90 sec homma
edit: Tais tulla ohjeet nyt vähän myöhässä
edit: Tais tulla ohjeet nyt vähän myöhässä
Paikalla
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4332
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei tullut, kyllä tuo releswappi oli jo tiedossa. Ei vaan napannut yhtään itse raplata ladya nyt. Hinaus vakuutukseen ja ESS:lta saa bonusta ostopalveluista, which I like Täytyyhän harrasteautoilun maksaakin ...
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Tiige
- Viestit: 2846
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko tähän heittää kuvallista ohjetta? Omassa nyt 150tkm mittarissa ja ilmeisesti alkuperäisellä releellä mennään. Kai se on hyvä kuitenkin hommata varaosa valmiiksi hanskalokeroon.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 958
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
tossa topicissa on aika hyvin. Osa on ottanu pyöränkotelon kautta mutta onnistuu myös yläkautta
https://www.alfabb.com/threads/starter- ... 091/page-2
Mulla on kerran vaihdettu. Tais olla 10tkm silloin mittarissa. Onneks ei zipannu laakista vaan alkoi oireilee että aina ei käynnistyny ku usean yrityksen jälkeen niin ihan ajamalla silloin meni deltaan.
https://www.alfabb.com/threads/starter- ... 091/page-2
Mulla on kerran vaihdettu. Tais olla 10tkm silloin mittarissa. Onneks ei zipannu laakista vaan alkoi oireilee että aina ei käynnistyny ku usean yrityksen jälkeen niin ihan ajamalla silloin meni deltaan.
- matti_vuorio
- Viestit: 1520
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ovatko releet 11129985 ja 11130885 keskenään vaihtokelpoisia? Tähän jälkimmäiseen törmää aina välillä starttireleestä puhuttaessa.
Paikalla
Bonusta tuli ja Juulia kotio.
Ostin kylkeen marmorilta varareleen ( a 15 eur Boschilainen )
ja sain kaupan päälle M6:sen ... jee
Matti ja kumpp -> tuossa kuvassa näette varaosanumerot, otaksun.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4332
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Moimatti_vuorio kirjoitti: ↑29 Heinä 2022, 12:30Ovatko releet 11129985 ja 11130885 keskenään vaihtokelpoisia? Tähän jälkimmäiseen törmää aina välillä starttireleestä puhuttaessa.
Bonusta tuli ja Juulia kotio.
Ostin kylkeen marmorilta varareleen ( a 15 eur Boschilainen )
ja sain kaupan päälle M6:sen ... jee
Matti ja kumpp -> tuossa kuvassa näette varaosanumerot, otaksun.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- matti_vuorio
- Viestit: 1520
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Oliko se rele sinulla syynä käynnistysongelmaan?
Tuo on näemmä Bosch 0 332 011 007, eli taas yksi vaihtoehto lisää sopivien releiden listaan. Omron 34F231002 on myös yksi vaihtoehto ja näiden myötä avautuu sitten jo pitkä lista eri autonvalmistajien oem-numeroita.
https://varaosaykkoset.fi/vilkkurele-bo ... 32-011-007
Tuo on näemmä Bosch 0 332 011 007, eli taas yksi vaihtoehto lisää sopivien releiden listaan. Omron 34F231002 on myös yksi vaihtoehto ja näiden myötä avautuu sitten jo pitkä lista eri autonvalmistajien oem-numeroita.
https://varaosaykkoset.fi/vilkkurele-bo ... 32-011-007
Paikalla
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4332
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä. Pelkkä halpa rele.matti_vuorio kirjoitti: ↑29 Heinä 2022, 18:46^Oliko se rele sinulla syynä käynnistysongelmaan?
Tuo on näemmä Bosch 0 332 011 007, eli taas yksi vaihtoehto lisää sopivien releiden listaan. Omron 34F231002 on myös yksi vaihtoehto ja näiden myötä avautuu sitten jo pitkä lista eri autonvalmistajien oem-numeroita.
https://varaosaykkoset.fi/vilkkurele-bo ... 32-011-007
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Cloverleaf
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tilasin Espoon LänsiAutolta pääreleen, niin toimitusaika 8 viikkoa Alfalta. Varmaan saisin heti uuden, jos kävisin Seinäjoella.
- mutt
- Viestit: 5447
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mikähän lie hajoittaa releen... kipinöinti? Siihen auttaisi kondensaattori.
Ei mitään tietoa, miten sellainen tuohon mitoitettaisiin.
Ei mitään tietoa, miten sellainen tuohon mitoitettaisiin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 958
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Noi kaikki mainitut osanumerot on käypiä. Bosch on niistä halvin ja helpoin saatava
Bosch 0 332 011 007 -> n. 5€
Febi 40910 -> reilu 5 €
oem/mopar punainen 11129985 -> vajaa 20€
oem/mopar punainen 11130885 -> vähän yli 20€
Tiiä siit mikä on hyvä ja mikä ei ja mikä ne hajottaa. Ainoa ero minkä näen et orkkikset on punaisia.
Bosch 0 332 011 007 -> n. 5€
Febi 40910 -> reilu 5 €
oem/mopar punainen 11129985 -> vajaa 20€
oem/mopar punainen 11130885 -> vähän yli 20€
Tiiä siit mikä on hyvä ja mikä ei ja mikä ne hajottaa. Ainoa ero minkä näen et orkkikset on punaisia.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Induktanssi. Releen vetokäämin aiheuttama kipinöinti tapetaan kipinäntappo diodilla. Jokin VDR-vastus voisi myös toimia.
- matti_vuorio
- Viestit: 1520
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kipinöinti hajottaa releen kontaktipinnat ennemmin tai myöhemmin. Tuossa on kuva, kun joku on purkanut tuollaisen hajonneen releen.
Tulisikohan se kipinöinti tässä tapauksessa tuosta startin solenoidin kelasta, koska niissä ei käsittääkseni käytetä noita diodeja. Toki on halvempaa uhrata startin rele, kuin vaihtaa BCM aina parin vuoden välein.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onhan solenoidissa aikalailla käämikierroksia ja kohtuullisesti virtaa (vrt syt. puola-katkojan kärjet) Voishan siihen konkkaa tms. kokeilla. Monessa modernissa autossa on pitokäämi ja vetokäämi erikseen kuten esim Finbatin Jaguarissa, jolloin kipinänmuodostus irtikytkentähetkellä on aika pieni.
- Cloverleaf
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oma auto ollut kohta 2 vuotta ja aina silloin tällöin lävähtää kaikki tauluun ajossa. Akku ja vanhat softat voi olla ongelmallisia. Omassa nyt epäilyksenä viallinen päärele.
Koodit lukuun, niin niistä voi saada ehkä jotain irti.
- h_lauri
- Viestit: 6675
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla sytyttää kans ton kaljamahkuskivalon ja mosan, jos ajanu lyhyttä pätkää.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Akkua herjas joo, tuli joku akun johto irti "vikakoodit"
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31 Heinä 2022, 12:21
- Car(s): Giulia Veloce
159
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Terve @Tiige ja @h_lauri! Ja muutkin.Tiige kirjoitti: ↑22 Huhti 2022, 17:23Ei pidä mutta kannattaa vaihtaa siinä 100tkm nurkilla kaikki voimansiirron öljyt. Loota+suodatin, jakolaatikkoon, etuperään ja takaperään. Q4 stelvion ohjekirjassa näistä vaihettaviksi taitaa olla määritelty vain jakolaatikon öljyt 120tkm välein.
OEM liemiä löytyy esim tuolta: https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... 0_591.html
Yritän päästä täydelliseen selvyyteen mikä öljy sopii parhaiten mihinkin lokeroon Giulia 2.2 diesel 210hp AT8 Velocessa, vm 2017.
Olenko oikeilla jäljillä:
Moottori: SAE 0W-30, ACEA C2 / FIAT 9.55535-DS1 (esim Selènia WR Forward 0W30)
Automaattiloota: FIAT 9.55550-AV5 / ZF TE-ML 11 (esim Petronas Tutela Transmission AS8)
Etuperä: SAE 75W80, API GL5 / FIAT 9.55550-DA10 (esim Petronas Tutela Transmission Hypoide Gear Oil)
Takaperä: SAE 75W85 / FIAT 9.55550-DA9 (esim Petronas Tutela Transmission LS Axle Fluid)
Jakolaatikko: SAE 75W, API GL5 / FIAT 9.55550-DA11 (esim Petronas Tutela Transmission Transfer Case)
Mitä sanotte?
Mietin tuota moottoriöljyä, että kumpikohan on oikea 0w20 vai 0w30… alfa-huolto tarjosi 0w20, mutta tuon Alfisti kaupan tekstien mukaan se olisi 2.2JTDM 210hp koneeseen, jossa on AdBlue ja sitten 0w30 taas samaan ilman AdBlueta. Myös alfaworkshop kaupassa malleihin ennen vuotta 2019 on merkattu 0w30 ja uudempiin 0w20 (lieneekö 2019 juuri AdBluen esittelyvuosi?).
Mitä tuumitte?
Kiitokset!
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saa luvalla skipata mutta: väitän että noilla 0w-20 öljyillä ei ole mitään tekemistä adblue yhteensopivuuden, eikä minkään muunkaan kuin 1-2% kulutuksen pudottamisen kanssa.
Myöski mielestäni adblue tuli jo aiemmin kuin -19 malleihin vasta.
Myöski mielestäni adblue tuli jo aiemmin kuin -19 malleihin vasta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- palkus
- Viestit: 5471
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^, ^ Juu, eipä taida tuo urea vaikuttaa. Mun mielestä se menee ihan niin, että 210hp 0w30 ja heikkotehosemmat 0w20.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31 Heinä 2022, 12:21
- Car(s): Giulia Veloce
159
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, outo homma tuo AdBlue kirjoittelu tuolla Alfisti-kaupassa. Auton manuaalissa sanotaan 0w20, mutta italialaiseen tyyliin se ei ole ihan eksplisiittisen täsmällisesti oikein vaan sinnepäin eli 210hp auton ohjekirjassa mallimerkinnät loppuu 180hp eikä uusinta koneversiota ole jaksettu päivittää kirjaan Siinä 0w30 on mainittu 200hp bensakoneelle. Voi tulkita joko niin, että italiaano on ajatellut, että turha päivittää kirjaan uutta riviä, koska öljy on kuitenkin sama - tai sitten on ajatellut, että näkeehän tosta, että suuritehoisemmille 0w30
Nuo muut öljyt ovat nähdäkseni oikein tuossa minun listauksessa, vastaa Alfistikaupan ja ohjekirjan tekstejä.
Nuo muut öljyt ovat nähdäkseni oikein tuossa minun listauksessa, vastaa Alfistikaupan ja ohjekirjan tekstejä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Moi
Tässä keväästä asti ajellut alffalla hymyissä suin ja ongelmitta toistaseksi vältytty tähän asti. Autohan on siis -17 180hp diisel versio ja kilsoja autossa noin 115tkm. Autoon tehtiin keväällä iso huolto ja jakohihnan vaihto.
Eilen sitten kylmällä koneella heitti tollaset vikakoodit kehiin ja auto meni "limb modeen" eikä anna tehoja juurikaan. Onneksi otin autoon vuoden takuun autoliikkeestä niin menee myyjän piikkiin tämä. Täytyy huomenna ottaa myyjäliikkeeseen yhteyttä. Mutta onko täälä kenelläkään kokemusta tollaisista vikakoodeista? Ilmeisesti ainakin yksi anturi rikki.
Jahas ei tänne näköjään voikkaan kuvia lisätä niin vikakoodit,
Current issues
OBD: U0100
Description
Lost Communication With ECM/PCM A
More information:
Search for more information
OBD: P0544
Description:
Taoust Bas Temperare Sener-Cut Malfunction
(Bank Sensor 1)
More information:
Search for more informatio
Pending issues
OBD PENDING: P0606
Description:
ECM/PDM Processor Fault
More information:
Search for more information
OBD PENDING: P2031
Description:
Exhunt Gas Tenure Surpur Cac Bank
Scar:2)
OBD PENDING: P0544
More information:
Search for more information
Description:
Exhaust Gee Temperature Sartar-ruit Malfunction
(Bank Sensor 1)
More information:
Search for more information
Permanent issues
OBD PERMANENT: U0100
Description
Lost Communication With ECM/PCM A
More information:
Search for more information |
Tässä keväästä asti ajellut alffalla hymyissä suin ja ongelmitta toistaseksi vältytty tähän asti. Autohan on siis -17 180hp diisel versio ja kilsoja autossa noin 115tkm. Autoon tehtiin keväällä iso huolto ja jakohihnan vaihto.
Eilen sitten kylmällä koneella heitti tollaset vikakoodit kehiin ja auto meni "limb modeen" eikä anna tehoja juurikaan. Onneksi otin autoon vuoden takuun autoliikkeestä niin menee myyjän piikkiin tämä. Täytyy huomenna ottaa myyjäliikkeeseen yhteyttä. Mutta onko täälä kenelläkään kokemusta tollaisista vikakoodeista? Ilmeisesti ainakin yksi anturi rikki.
Jahas ei tänne näköjään voikkaan kuvia lisätä niin vikakoodit,
Current issues
OBD: U0100
Description
Lost Communication With ECM/PCM A
More information:
Search for more information
OBD: P0544
Description:
Taoust Bas Temperare Sener-Cut Malfunction
(Bank Sensor 1)
More information:
Search for more informatio
Pending issues
OBD PENDING: P0606
Description:
ECM/PDM Processor Fault
More information:
Search for more information
OBD PENDING: P2031
Description:
Exhunt Gas Tenure Surpur Cac Bank
Scar:2)
OBD PENDING: P0544
More information:
Search for more information
Description:
Exhaust Gee Temperature Sartar-ruit Malfunction
(Bank Sensor 1)
More information:
Search for more information
Permanent issues
OBD PERMANENT: U0100
Description
Lost Communication With ECM/PCM A
More information:
Search for more information |
- h_lauri
- Viestit: 6675
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Saahan tänne kuvia. Niiden vain pitää olla oikean kokoisia.
Itse asiassa en valitettavasti pysty auttamaan, mutta eiköhän joku kohta....
Itse asiassa en valitettavasti pysty auttamaan, mutta eiköhän joku kohta....
- Aquatica
- Viestit: 15036
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lisäksi tänne voi linkittää kuvia ulkoisista lähteistä myös.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ilmoitti tosiaan sivusto kun koitin screenshottia laittaa että olisi kuva liian iso vaikka pieniähän nuo ovat. En jaksanut alkaa uppailee kuvaa muualle.
Mutta, mitenköhän tuolla uskaltais ajella korjaamolle kun nuo viat päällä? Vai oisko lavetti pihaan parempi vaihtoehto?
Mutta, mitenköhän tuolla uskaltais ajella korjaamolle kun nuo viat päällä? Vai oisko lavetti pihaan parempi vaihtoehto?
-
- Viestit: 958
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Limpissä korjaamolle vaan. Ei nuo vikakoodit ole sellaisia että se siitä hajoaisi.
Forumi tosiaan elää vähän 90 lukua kuvakokojen suhteen. 800x600 on maksimireso ja lisäksi kuvakoko on rajoitettu aika rajusti joten laatua joutuu lisäksi reilusti laskemaan.
Forumi tosiaan elää vähän 90 lukua kuvakokojen suhteen. 800x600 on maksimireso ja lisäksi kuvakoko on rajoitettu aika rajusti joten laatua joutuu lisäksi reilusti laskemaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämä sopisi myös hinurilla mennään -ketjuun, muttei tullut kuvattua niin laitan tänne. Giulia sammui tänään suoraan ajosta erinäisten vikavalojen saattelemana. Onneksi sattui pikkutiellä ja sai vapaalla valuteltua hyvään kohtaan. Koodien nollauksen jälkeen uusi yritys, hyvin pyörittää, muttei millään käyntiin ja samat koodit heti takaisin. Soitto vakuutusyhtiöön ja lavetti tulolleen. Tunnin verran odottelua ja asiansa osaava lavettikuski paikalle, auto Turun Deltaan ja sijais-Corolla alle. Giulian tunteet olivat odotellessa sen verran jäähtyneet, että lähti käyntiin ja ajamalla kyytiin.
Koodeina P008A ja P0087. Ehkä jo tällä viikolla jotain diagnoosia.
Koodeina P008A ja P0087. Ehkä jo tällä viikolla jotain diagnoosia.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31 Heinä 2022, 12:21
- Car(s): Giulia Veloce
159
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Laitelkaa ihmeessä sitten viestiä kun selviää mikä mahtoi aiheuttaa moiset pulmat.
Ja tietenkin täältä virtuaalista olkapäätä tueksi vastoinkäymisissä kanssa-autoilijoille!
Ja tietenkin täältä virtuaalista olkapäätä tueksi vastoinkäymisissä kanssa-autoilijoille!
-
- Viestit: 958
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sulla ei oo bensanpaineita. Joko tankki tyhjä tai bensapumppu on hajonnutTouho kirjoitti: ↑15 Elo 2022, 18:18Tämä sopisi myös hinurilla mennään -ketjuun, muttei tullut kuvattua niin laitan tänne. Giulia sammui tänään suoraan ajosta erinäisten vikavalojen saattelemana. Onneksi sattui pikkutiellä ja sai vapaalla valuteltua hyvään kohtaan. Koodien nollauksen jälkeen uusi yritys, hyvin pyörittää, muttei millään käyntiin ja samat koodit heti takaisin. Soitto vakuutusyhtiöön ja lavetti tulolleen. Tunnin verran odottelua ja asiansa osaava lavettikuski paikalle, auto Turun Deltaan ja sijais-Corolla alle. Giulian tunteet olivat odotellessa sen verran jäähtyneet, että lähti käyntiin ja ajamalla kyytiin.
Koodeina P008A ja P0087. Ehkä jo tällä viikolla jotain diagnoosia.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Tuota pumppua veikkaan/pelkään itsekin. Tosin olen ollut siinä uskossa että nuo menee kerrasta, eikä enää herää sen jälkeen.
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tähän starttireleeseen liittyen niin onkohan meidän dieselissä menossa starttirele kun perjantaina ensimmäisen kerran teki niin ettei lähtenytkään ensin napista käyntiin. Naksahti kyllä(starttirele?). Muutaman kerran remppasin nappia niin sitten lähti käyntiin mutta sytytti check engine valon.matti_vuorio kirjoitti: ↑30 Heinä 2022, 12:12Kipinöinti hajottaa releen kontaktipinnat ennemmin tai myöhemmin. Tuossa on kuva, kun joku on purkanut tuollaisen hajonneen releen.
Relay.PNG
Tulisikohan se kipinöinti tässä tapauksessa tuosta startin solenoidin kelasta, koska niissä ei käsittääkseni käytetä noita diodeja. Toki on halvempaa uhrata startin rele, kuin vaihtaa BCM aina parin vuoden välein.
GiuliaStart.png
Lauantaina check engine valo poistui itsestään ja tuli eilen uudelleen samoilla oireilla.
Onko tuo rele vaikeassa paikassa jos itse vaihtaa?
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
OhjekirjastaTompanGiulia kirjoitti: ↑04 Elo 2022, 09:18Joo, outo homma tuo AdBlue kirjoittelu tuolla Alfisti-kaupassa. Auton manuaalissa sanotaan 0w20, mutta italialaiseen tyyliin se ei ole ihan eksplisiittisen täsmällisesti oikein vaan sinnepäin eli 210hp auton ohjekirjassa mallimerkinnät loppuu 180hp eikä uusinta koneversiota ole jaksettu päivittää kirjaan Siinä 0w30 on mainittu 200hp bensakoneelle. Voi tulkita joko niin, että italiaano on ajatellut, että turha päivittää kirjaan uutta riviä, koska öljy on kuitenkin sama - tai sitten on ajatellut, että näkeehän tosta, että suuritehoisemmille 0w30
Nuo muut öljyt ovat nähdäkseni oikein tuossa minun listauksessa, vastaa Alfistikaupan ja ohjekirjan tekstejä.
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No jopa on paikassa tuoki... Täytyypä tilailla uus rele ja vaihdella.
kiitos ohjeesta
EDIT:
fixukselta löytyy relettä ainaki https://www.fixusnet.fi/fin/monitoimint ... -923768-0/
Laitoin tilaukseen ni täytyy vaihdella.
Viimeksi muokannut Sampza, 16 Elo 2022, 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31 Heinä 2022, 12:21
- Car(s): Giulia Veloce
159
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu tilattiin suomenkielinen ohjekirja alfalta 2019 kun ostettiin tuo meidän Giulia. Oli ruotsinkieliset ainoastaan auton mukana(luonnollisesti kun ruotsiin viety uutena)TompanGiulia kirjoitti: ↑16 Elo 2022, 14:14Perfect, sinulla onkin päivitetty ohjekirja ja siinähän on juurikin tuo sama öljy minkä laitoin listaan (peukku). Kiitos!
Oleppa hyvä
-
- Viestit: 958
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ois hauska saada kokemuksia et kuinka tarvike vs oem (se päivitetty versio) kestää aikaa . Kaiken järjen mukaan testiaika tulee olemaan vain aika pitkä. Selkeesti alfa on nähny ongelman koska päivitetty osa on tullut. Kuulemma painavampi kuin alkuperäinen. Molemmat oem on punaisia. Kaikki tarvikkeet mustia.Sampza kirjoitti: ↑16 Elo 2022, 10:58No jopa on paikassa tuoki... Täytyypä tilailla uus rele ja vaihdella.
kiitos ohjeesta
EDIT:
fixukselta löytyy relettä ainaki https://www.fixusnet.fi/fin/monitoimint ... -923768-0/
Laitoin tilaukseen ni täytyy vaihdella.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31 Heinä 2022, 12:21
- Car(s): Giulia Veloce
159
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko tästä starttireleongelmasta kenelläkään mitään yleiskuvaa, että onko tämä selkeästi jollakin aikavälillä/km-määrällä/starttimäärällä toistuva? Mietin lähinnä sitä, että voisiko tämän koko ongelman välttää vaihtamalla releen ennakoivasti esim vuosi/jokatoinenvuosi -huollossa?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tässäkin ketjussa esitetyn analyysin mukaan kipinöinti tuhoaa alkuperäisen releen kontaktipinnat. Ongelman esiintyminen lienee siis vahvasti starttikertojen funktio eli SS pois käytöstä niin ongelmat eivät tule niin nopeasti esiin. Itselläni meni 140 tkm pääsääntöisesti maantieajoa ilman tätä ongelmaa vaikka SS oli toiminnassa melkein koko ajan.TompanGiulia kirjoitti: ↑17 Elo 2022, 21:27Onko tästä starttireleongelmasta kenelläkään mitään yleiskuvaa, että onko tämä selkeästi jollakin aikavälillä/km-määrällä/starttimäärällä toistuva? Mietin lähinnä sitä, että voisiko tämän koko ongelman välttää vaihtamalla releen ennakoivasti esim vuosi/jokatoinenvuosi -huollossa?
Kuten jäsen JanV spekuloi niin uusi, toivottavasti parannettu relemalli on saattanut myöskin korjata ongelman. Ehkä.
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Meillä dieselissä 120tkm mittarissa ja nyt alkoi pelleilemään meillä ollessa ensimmäisiä kertoja, olemme itse ajaneet 90tkm tuosta.FinPat kirjoitti: ↑17 Elo 2022, 22:01Tässäkin ketjussa esitetyn analyysin mukaan kipinöinti tuhoaa alkuperäisen releen kontaktipinnat. Ongelman esiintyminen lienee siis vahvasti starttikertojen funktio eli SS pois käytöstä niin ongelmat eivät tule niin nopeasti esiin. Itselläni meni 140 tkm pääsääntöisesti maantieajoa ilman tätä ongelmaa vaikka SS oli toiminnassa melkein koko ajan.TompanGiulia kirjoitti: ↑17 Elo 2022, 21:27Onko tästä starttireleongelmasta kenelläkään mitään yleiskuvaa, että onko tämä selkeästi jollakin aikavälillä/km-määrällä/starttimäärällä toistuva? Mietin lähinnä sitä, että voisiko tämän koko ongelman välttää vaihtamalla releen ennakoivasti esim vuosi/jokatoinenvuosi -huollossa?
Kuten jäsen JanV spekuloi niin uusi, toivottavasti parannettu relemalli on saattanut myöskin korjata ongelman. Ehkä.
SS on aina pois käytöstä meillä.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31 Heinä 2022, 12:21
- Car(s): Giulia Veloce
159
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joop, joop… Itellä on nyt reilu 150tkm, tässähän voi jo alkaa jännittää joko kohta menee rele vai olisko vaihettu jo matkan varrella Taidanpa vaihtaa ihan vaan varmuuden vuoksi!
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Rele vaihtoon ja toinen vielä varmuuden vuoksi hansikaslokeroon.TompanGiulia kirjoitti: ↑18 Elo 2022, 08:07Joop, joop… Itellä on nyt reilu 150tkm, tässähän voi jo alkaa jännittää joko kohta menee rele vai olisko vaihettu jo matkan varrella Taidanpa vaihtaa ihan vaan varmuuden vuoksi!
Vanhemmissa Possuissa myös releongelmaa ja DME rele hanskalokerossa on harrastajan vakiovaruste. Aftermarket toimittajat ovat vielä keksineet ilmeisesti että tuossa voi käyttää vaikka FET:tiä kun ovat tehneet "Solid State DME relay" -tuotteen.
https://www.ftech9.com/new-products/993-ssr-pp
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulia tänään kotiin, "korjauksena" moottorin ohjauksen päivitys, myös suuttimet oli testattu. Herättää hieman ihmetystä, kun auto kävi heinäkuussa samassa paikassa päivitettävänä, eikä mitään ollut silloin tarjolla. No, onpahan viimein yksi softa ajan tasalla. Seuraavaksi sitten vian uusiessa polttoainepumppua tilaukseen.Touho kirjoitti: ↑15 Elo 2022, 18:18Tämä sopisi myös hinurilla mennään -ketjuun, muttei tullut kuvattua niin laitan tänne. Giulia sammui tänään suoraan ajosta erinäisten vikavalojen saattelemana. Onneksi sattui pikkutiellä ja sai vapaalla valuteltua hyvään kohtaan. Koodien nollauksen jälkeen uusi yritys, hyvin pyörittää, muttei millään käyntiin ja samat koodit heti takaisin. Soitto vakuutusyhtiöön ja lavetti tulolleen. Tunnin verran odottelua ja asiansa osaava lavettikuski paikalle, auto Turun Deltaan ja sijais-Corolla alle. Giulian tunteet olivat odotellessa sen verran jäähtyneet, että lähti käyntiin ja ajamalla kyytiin.
Koodeina P008A ja P0087. Ehkä jo tällä viikolla jotain diagnoosia.
Ja tietysti pikkuteitä pitkin kotiin.
- Cloverleaf
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Kävin viime vuonna kahdessa paikassa Giuliaan yrittämässä päivityksiä ja ei kuulemma ollut. Nyt kun oli vikakoodeja liuta ja vein korjattavaksi, niin yhtäkkiä BCM-päivitys löytyikin.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Ei kyllä järki riitä näihin Vielä kun joku saisi manailtua vaihdelaatikkoon päivityksen.
- matti_vuorio
- Viestit: 1520
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko Touho:n auto bensa vai diesel ja mitä vuosimallia?