Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
2016 lienee se pahin noiden lastentautien osalta. 2017-2018 (alkupään) malleissa on vielä jotain mutta 2018 on alkanut olemaan jo aika hyvä. Toki 2017-2018 on suurimpaan osaan jo lastentaudit korjattukin kun ne on väkisin jo tullut vastaan.
6D mallit ovat vasta myöhäisiä 2019 ja niistä löytyy sitten opf (bensa) ja adblue (diesel)
6D mallit ovat vasta myöhäisiä 2019 ja niistä löytyy sitten opf (bensa) ja adblue (diesel)
- Jiitee
- Viestit: 4335
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jees. Ja jos softatuunaus 200 hp Superista on mielessä niin oliko 10.17. asti se oli helposti tehtävissäJanV kirjoitti: ↑13 Syys 2022, 10:492016 lienee se pahin noiden lastentautien osalta. 2017-2018 (alkupään) malleissa on vielä jotain mutta 2018 on alkanut olemaan jo aika hyvä. Toki 2017-2018 on suurimpaan osaan jo lastentaudit korjattukin kun ne on väkisin jo tullut vastaan.
6D mallit ovat vasta myöhäisiä 2019 ja niistä löytyy sitten opf (bensa) ja adblue (diesel)
Velocen 280 hp- tai jopa 330 hp-tasolle asti. Aika halpoja hevosia tarjolla.
Myöhempiin malleihin jotenkin kai tehtiin tuo homma vaikeammaksi.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei oo merkitystä softaukseen. Ainoa ero on vasta opf malleissa (late 2019) jotka kärsivät vähän opf:stä koska 200 hp versiossa on sama turbo kuin mitä näissä vanhemmissa. Kun taas velocen turbon kokoa kasvatettiin opf:n takia koska se olisi muuten tuottanut vain enemmän lämpöä kuin tehoa.Jiitee kirjoitti: ↑13 Syys 2022, 12:09Jees. Ja jos softatuunaus 200 hp Superista on mielessä niin oliko 10.17. asti se oli helposti tehtävissäJanV kirjoitti: ↑13 Syys 2022, 10:492016 lienee se pahin noiden lastentautien osalta. 2017-2018 (alkupään) malleissa on vielä jotain mutta 2018 on alkanut olemaan jo aika hyvä. Toki 2017-2018 on suurimpaan osaan jo lastentaudit korjattukin kun ne on väkisin jo tullut vastaan.
6D mallit ovat vasta myöhäisiä 2019 ja niistä löytyy sitten opf (bensa) ja adblue (diesel)
Velocen 280 hp- tai jopa 330 hp-tasolle asti. Aika halpoja hevosia tarjolla.
Myöhempiin malleihin jotenkin kai tehtiin tuo homma vaikeammaksi.
toi 10.17 oli securegatewayn tulokohta mutta se ei estä softaamista ku softa hakataan suoraan ecuun obd:n sijaan.
- matti_vuorio
- Viestit: 1524
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On niitä loukkuja jo aiemminkin ollut, mutta suomessa oli juuri tuossa välissä katkos maahantuonnissa, niin noita välivaiheen autoja ei juuri ole. Toisaalta tässä oli alunperin kyse auton lastentaudeista, niin ehkä moottoria olennaisempi on mitä versiota kori on. Minulla on 2017 valmistettu ja rekisteröity, missä kuskin ovenkarmissa lukee ABA2/5B -teksti. Sinullahan on 2018 ja siinä oli jotain parannuksia mm. kuljettajan penkin fat entry toiminnon sai pois päältä. Onko tuo 2018 -malli edelleen 5B vai jotain muuta?JanV kirjoitti: ↑13 Syys 2022, 10:492016 lienee se pahin noiden lastentautien osalta. 2017-2018 (alkupään) malleissa on vielä jotain mutta 2018 on alkanut olemaan jo aika hyvä. Toki 2017-2018 on suurimpaan osaan jo lastentaudit korjattukin kun ne on väkisin jo tullut vastaan.
6D mallit ovat vasta myöhäisiä 2019 ja niistä löytyy sitten opf (bensa) ja adblue (diesel)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulia ilmeisesti päätti, että sillä on tylsää uutta pa-pumppua odottaessa ja päätti ettei tänään toimi tuulilasin pyyhkijät eikä ratin oikean puolan nappulat. Maanantai-kappaleen karma vahvistuu päivä päivältä. Ajoin kotiin, nollasin jonkun satunnaisen koodin jonka seurauksena kaksi uutta (U145E-87 ja U1425-87) ja Service Wiper -ilmoitus. Ei tulvaa apukuskin jalkatilassa. F82 sulakkeen tarkistin moottoritilasta, kun en sopivampaakaan listauksesta tähän liittyen löytänyt. Lasin pesuri toimii kyllä.
Ulkomaan foorumeilta selannut tarinoita aiheeseen liittyen. Orastavaa huumorin pakenemista ilmassa.
Ulkomaan foorumeilta selannut tarinoita aiheeseen liittyen. Orastavaa huumorin pakenemista ilmassa.
- matti_vuorio
- Viestit: 1524
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vikaa pitäisi etsiä tuosta LIN Bus 2 -väylästä, koska sattumoisin nuo kaksi laitetta ovat juuri tuossa samassa. Luultavasti joku noista kolmesta laitteesta on tiltissä ja se vetää sitten loputkin kyykkyyn. Periaatteessa tuossa pitäisi olla koodi (U1451-87-RVCM (REAR VIEW CAMERA MODULE)-MISSING MESSAGE) myös peruutuskamerasta, mutta testasitko toimiiko se? BCM sulake F51 ruokkii peruutuskameraa ja sulake F53 tuota viiksipakettia SCCM.
Pyyhkimen moottoriin liittyy juuri tuo F82 ja samassa sähkökeskuksessa on F89 ajovalojen pesimille. BCM:ssä on F43 tuulilasin pesurille, F31 ajovalojen pesimen rele, F49 sadetunnistin.
U1802-08-LIN 2-BUS SIGNAL/MESSAGE FAILURE, When the Body Control Module (BCM) detects the LIN Bus 2 circuit is shorted to ground or battery voltage. Action: No communication on LIN Bus 2 circuit.
Theory of Operation
The Body Control Module (BCM) is the Local Interconnect Network (LIN) master for the LIN Bus. The BCM monitors the LIN Bus circuits and receives LIN Bus messages from modules on the LIN Bus.
LIN Bus 1 Modules:
Electronic Overhead Module (EOM)
Intelligent Battery Sensor (IBS)
Light Rain Sensor Module (LRSM)
Seat Belt Reminder Indicator
Alarm Silent Unit (ASU)
LIN Bus 2:
Front Wiper Motor
Rear Camera
Steering Column Control Module (SCCM)
LIN Bus 3:
Driver Window Switch
Passenger Window Switch
Driver Window Motor
Passenger Window Motor
Left Rear Window Motor
Right Rear Window Motor
LIN Bus 4:
Speed Control Switch
1.) CHECK THE FRONT WIPER MOTOR FOR AN INTERNAL SHORT
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the Front Wiper Motor harness connector.
3. Turn the ignition on.
4. With the scan tool, erase DTCs.
5. Using the recorded Environmental Data, along with the When Monitored and Set Conditions above, operate the vehicle in the conditions that set the DTC.
6. With the scan tool, read BCM DTCs.
2.) CHECK THE STEERING COLUMN CONTROL MODULE (SCCM) FOR AN INTERNAL SHORT
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the SCCM C1 harness connector.
3. Turn the ignition on.
4. With the scan tool, erase DTCs.
5. Using the recorded Environmental Data, along with the When Monitored and Set Conditions above, operate the vehicle in the conditions that set the DTC.
6. With the scan tool, read BCM DTCs.
3.) CHECK THE REAR CAMERA FOR AN INTERNAL SHORT
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the Rear Camera harness connector.
3. Turn the ignition on.
4. With the scan tool, erase DTCs.
5. Using the recorded Environmental Data, along with the When Monitored and Set Conditions above, operate the vehicle in the conditions that set the DTC.
6. With the scan tool, read BCM DTCs.
4.) CHECK THE (D402) LIN BUS 2 CIRCUIT FOR A SHORT TO GROUND
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the BCM C4/D harness connector.
3. Disconnect the BCM C8/H harness connector.
4. Check for continuity between ground and the (D402) LIN Bus 2 circuit at BCM C4/D harness connector - terminal 23.
5. Check for continuity between ground and the (D402) LIN Bus 2 circuit at C8/H harness connector - terminal 44.
U145E-87-SWS (STEERING WHEEL SWITCH)-MISSING MESSAGE, The Body Control Module (BCM) does not receive LIN Bus messages from the Right Steering Wheel Switch for greater than three seconds. Repair DTC: U1802-08-LIN 2-BUS SIGNAL/MESSAGE FAILURE before proceeding with this diagnostic procedure
1.) CHECK THE VOLTAGE ON THE (A92) FUSED B(+) CIRCUIT
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the Right Steering Wheel Switch harness connector.
3. Turn the ignition on.
4. Measure the voltage on the (A92) Fused B(+) circuit at the Right Steering Wheel Switch harness connector.
2.) CHECK THE (Z908) GROUND CIRCUIT FOR AN OPEN
1. Turn the ignition off.
2. Measure the resistance between ground and the (Z908) Ground circuit at the Right Steering Wheel Switch harness connector.
3.) CHECK THE VOLTAGE ON THE (D594) LIN BUS CIRCUIT
1. Turn the ignition on.
2. Measure the voltage on the (D594) LIN Bus circuit at the Right Steering Wheel Switch harness connector.
Is there any voltage present? Yes, Replace the Right Steering Wheel Switch
4.) CHECK THE (D594) LIN BUS CIRCUIT FOR AN OPEN
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the Steering Column Control Module (SCCM) C4 harness connector.
3. Measure the resistance of the (D594) LIN Bus circuit between the Right Steering Wheel Switch harness connector and SCCM C4 harness connector.
U1425-87 - WWSM_FEEDBACK - MISSING MESSAGE, The Body Control Module (BCM) does not receive LIN Bus 2 messages from the Front Wiper Motor.
1.) CHECK THE (A902) FUSED B(+) CIRCUIT FOR VOLTAGE, Inspect Fuse F82 (20A)
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the Front Wiper Motor harness connector.
3. Turn the ignition on.
4. Measure the voltage on the (A902) Fused B(+) circuit at the Front Wiper Motor harness connector.
2.) CHECK THE (Z101) GROUND CIRCUIT FOR AN OPEN
1. Turn the ignition off.
2. Measure the resistance between ground and the (Z101) Ground circuit at the Front Wiper Motor harness connector.
3.) CHECK THE (D402) LIN BUS 2 CIRCUIT FOR VOLTAGE
1. Turn the ignition on.
2. Measure the voltage on the (D402) LIN Bus 2 circuit at the Front Wiper Motor harness connector.
Is there any voltage present? Yes, Replace wiper motor No, go to step 4.
4.) CHECK THE (D402) LIN BUS 2 CIRCUIT FOR AN OPEN
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the BCM C4/D harness connector.
3. Measure the resistance of the (D402) LIN Bus 2 circuit between the Front Wiper Motor harness connector and BCM C4/D harness connector - terminal 23.
Pyyhkimen moottoriin liittyy juuri tuo F82 ja samassa sähkökeskuksessa on F89 ajovalojen pesimille. BCM:ssä on F43 tuulilasin pesurille, F31 ajovalojen pesimen rele, F49 sadetunnistin.
U1802-08-LIN 2-BUS SIGNAL/MESSAGE FAILURE, When the Body Control Module (BCM) detects the LIN Bus 2 circuit is shorted to ground or battery voltage. Action: No communication on LIN Bus 2 circuit.
Theory of Operation
The Body Control Module (BCM) is the Local Interconnect Network (LIN) master for the LIN Bus. The BCM monitors the LIN Bus circuits and receives LIN Bus messages from modules on the LIN Bus.
LIN Bus 1 Modules:
Electronic Overhead Module (EOM)
Intelligent Battery Sensor (IBS)
Light Rain Sensor Module (LRSM)
Seat Belt Reminder Indicator
Alarm Silent Unit (ASU)
LIN Bus 2:
Front Wiper Motor
Rear Camera
Steering Column Control Module (SCCM)
LIN Bus 3:
Driver Window Switch
Passenger Window Switch
Driver Window Motor
Passenger Window Motor
Left Rear Window Motor
Right Rear Window Motor
LIN Bus 4:
Speed Control Switch
1.) CHECK THE FRONT WIPER MOTOR FOR AN INTERNAL SHORT
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the Front Wiper Motor harness connector.
3. Turn the ignition on.
4. With the scan tool, erase DTCs.
5. Using the recorded Environmental Data, along with the When Monitored and Set Conditions above, operate the vehicle in the conditions that set the DTC.
6. With the scan tool, read BCM DTCs.
2.) CHECK THE STEERING COLUMN CONTROL MODULE (SCCM) FOR AN INTERNAL SHORT
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the SCCM C1 harness connector.
3. Turn the ignition on.
4. With the scan tool, erase DTCs.
5. Using the recorded Environmental Data, along with the When Monitored and Set Conditions above, operate the vehicle in the conditions that set the DTC.
6. With the scan tool, read BCM DTCs.
3.) CHECK THE REAR CAMERA FOR AN INTERNAL SHORT
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the Rear Camera harness connector.
3. Turn the ignition on.
4. With the scan tool, erase DTCs.
5. Using the recorded Environmental Data, along with the When Monitored and Set Conditions above, operate the vehicle in the conditions that set the DTC.
6. With the scan tool, read BCM DTCs.
4.) CHECK THE (D402) LIN BUS 2 CIRCUIT FOR A SHORT TO GROUND
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the BCM C4/D harness connector.
3. Disconnect the BCM C8/H harness connector.
4. Check for continuity between ground and the (D402) LIN Bus 2 circuit at BCM C4/D harness connector - terminal 23.
5. Check for continuity between ground and the (D402) LIN Bus 2 circuit at C8/H harness connector - terminal 44.
U145E-87-SWS (STEERING WHEEL SWITCH)-MISSING MESSAGE, The Body Control Module (BCM) does not receive LIN Bus messages from the Right Steering Wheel Switch for greater than three seconds. Repair DTC: U1802-08-LIN 2-BUS SIGNAL/MESSAGE FAILURE before proceeding with this diagnostic procedure
1.) CHECK THE VOLTAGE ON THE (A92) FUSED B(+) CIRCUIT
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the Right Steering Wheel Switch harness connector.
3. Turn the ignition on.
4. Measure the voltage on the (A92) Fused B(+) circuit at the Right Steering Wheel Switch harness connector.
2.) CHECK THE (Z908) GROUND CIRCUIT FOR AN OPEN
1. Turn the ignition off.
2. Measure the resistance between ground and the (Z908) Ground circuit at the Right Steering Wheel Switch harness connector.
3.) CHECK THE VOLTAGE ON THE (D594) LIN BUS CIRCUIT
1. Turn the ignition on.
2. Measure the voltage on the (D594) LIN Bus circuit at the Right Steering Wheel Switch harness connector.
Is there any voltage present? Yes, Replace the Right Steering Wheel Switch
4.) CHECK THE (D594) LIN BUS CIRCUIT FOR AN OPEN
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the Steering Column Control Module (SCCM) C4 harness connector.
3. Measure the resistance of the (D594) LIN Bus circuit between the Right Steering Wheel Switch harness connector and SCCM C4 harness connector.
U1425-87 - WWSM_FEEDBACK - MISSING MESSAGE, The Body Control Module (BCM) does not receive LIN Bus 2 messages from the Front Wiper Motor.
1.) CHECK THE (A902) FUSED B(+) CIRCUIT FOR VOLTAGE, Inspect Fuse F82 (20A)
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the Front Wiper Motor harness connector.
3. Turn the ignition on.
4. Measure the voltage on the (A902) Fused B(+) circuit at the Front Wiper Motor harness connector.
2.) CHECK THE (Z101) GROUND CIRCUIT FOR AN OPEN
1. Turn the ignition off.
2. Measure the resistance between ground and the (Z101) Ground circuit at the Front Wiper Motor harness connector.
3.) CHECK THE (D402) LIN BUS 2 CIRCUIT FOR VOLTAGE
1. Turn the ignition on.
2. Measure the voltage on the (D402) LIN Bus 2 circuit at the Front Wiper Motor harness connector.
Is there any voltage present? Yes, Replace wiper motor No, go to step 4.
4.) CHECK THE (D402) LIN BUS 2 CIRCUIT FOR AN OPEN
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the BCM C4/D harness connector.
3. Measure the resistance of the (D402) LIN Bus 2 circuit between the Front Wiper Motor harness connector and BCM C4/D harness connector - terminal 23.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Kiitos tiedoista, peruutuskameraa ei tässä yksilössä ole, joten tuo LIN Bus 2 on varmaan oikea suunta. Tuo koodi U1802-08 oli se, minkä nollauksen jälkeen nuo kaksi muuta näyttäytyivät. Pitää käydä nuo muutkin mainitsemasi sulakkeet vielä läpi ennen (toivottavasti sateetonta) siirtoa Deltan pihaan.
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämä oli väärä tieto. Varta ja Bosch on juuri oikean kokoisia.alamajy kirjoitti: ↑07 Syys 2022, 19:39Vartan ja Boshin akku ei Finn-Servicen mukaan mahdu Giulian akun paikkaan. 315mm olisi max. Onkohan tuo oikea tieto? Nyt Giulussa on Opel original AGM.Cloverleaf kirjoitti: ↑07 Syys 2022, 19:10Varta G14 95 Ah AGM:alamajy kirjoitti: ↑07 Syys 2022, 15:56Nyt tarvitsisi ostaa 2017 bensa giuliaan uusi akku mutta sellaistapa ei tunnu löytyvän mistään.
Alfan OE-numerot: 50532675 / 52209792, vanha ja uusi numero.
Alkuperäistä vastaava tarvikeakku on tyyppiä EFB ja sitä ei saa mistään. Koska heikomman suorituskyvyn akkuun ei pidä mennä, jää AGM ainoaksi vaihtoehdoksi. Mutta mistä löytyisi?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... -autonakku
Minulla on Bosch AGM S5 A13 95AH, jonka pitäisi olla sama akku eri kuorissa.
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitokset kaikille tätä akku asiaa informoineille. 353mm on alkuperäisen akun koko. Nyt on paikallaan tällainen Exiden AGM akku:
Exide EK950 95Ah/850A P353xL175xK190
hintaa 259 euroa + työ 50 euroa (autoliike maksoi )
Ensihavaintona, että nyt lataa pienemmällä jännitteellä ja levossa jännite säilyy korkeampana. Samoin starttihetkellä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tähän operaatioon liittyen Deltalta tieto, että pyyhkimien moottori ja ratin nappulat vaihtoon, BCM on ehjä. Pelottamaan jäi, että mikä tuon aiheutti koska huoltoneuvojan sanoin "ei nuo ole missään tekemisissä keskenään". Autoa jättäessä nimenomaan mainitsin tuosta yhteisestä väylästä... Osien saanti kallista ja hidasta, kysyttiin haluanko yrittää tilata niitä itse, halusin. Ja taas odotellaan.Touho kirjoitti: ↑17 Syys 2022, 17:30Giulia ilmeisesti päätti, että sillä on tylsää uutta pa-pumppua odottaessa ja päätti ettei tänään toimi tuulilasin pyyhkijät eikä ratin oikean puolan nappulat. Maanantai-kappaleen karma vahvistuu päivä päivältä. Ajoin kotiin, nollasin jonkun satunnaisen koodin jonka seurauksena kaksi uutta (U145E-87 ja U1425-87) ja Service Wiper -ilmoitus. Ei tulvaa apukuskin jalkatilassa. F82 sulakkeen tarkistin moottoritilasta, kun en sopivampaakaan listauksesta tähän liittyen löytänyt. Lasin pesuri toimii kyllä.
Ulkomaan foorumeilta selannut tarinoita aiheeseen liittyen. Orastavaa huumorin pakenemista ilmassa.
Onneksi kaveri lainasi kakkosautonsa, niin ei tarvitse jännittää sataako aamulla töihin lähtiessä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
”Onneksi kaveri lainasi kakkosautonsa, niin ei tarvitse jännittää sataako aamulla töihin lähtiessä”
Touhon huoli auton elektroniikan kastumisesta sateessa ehkä hieman liioiteltua. Oman vuosi sitten tapahtuneen kokemukseni valossa vaatii todellisen rankkasateen poikittaisen / puuskaisen myrskytuulen saattelemana.
Sen jälkeen ei ole tullut pisaaraakaan matkustajan etujalkotilaan ja kun matot ja pohjapelti huolella kuivattiin, niin ei ole ollut myöskään minkäänlaisia elektroniikkahäiriöitä.
Omaan Alfakäyttiikseeni lisätty kuitenkin seuraavat varotoimet:
1. Ilmastointilaite aina asentoon M auto sammutettaessa, jos vähääkään sadetta sääennusteesssa. Myös pesulinjalle ajettaessa asentoon M
2. Korkeareunainen kumimattosarja ainakin etujalkotiloihin, tosin netistä löytyvät (kahta jo kokeiltu) tuoksuvat kuin Etolan varastohalli. Siksipä Giulietan kumimatoista modatut minulla edelleen käytössä.
3. BCM suojaksi muovi. Oma Giuliani 2019 mallia joten siinä jo tehtaalla asennettuna.
Näillä eväillä olen suhtko huolettomina mielin matkaa taittaneena, hymy huulilla, heinänkorsi suussa…
Touhon huoli auton elektroniikan kastumisesta sateessa ehkä hieman liioiteltua. Oman vuosi sitten tapahtuneen kokemukseni valossa vaatii todellisen rankkasateen poikittaisen / puuskaisen myrskytuulen saattelemana.
Sen jälkeen ei ole tullut pisaaraakaan matkustajan etujalkotilaan ja kun matot ja pohjapelti huolella kuivattiin, niin ei ole ollut myöskään minkäänlaisia elektroniikkahäiriöitä.
Omaan Alfakäyttiikseeni lisätty kuitenkin seuraavat varotoimet:
1. Ilmastointilaite aina asentoon M auto sammutettaessa, jos vähääkään sadetta sääennusteesssa. Myös pesulinjalle ajettaessa asentoon M
2. Korkeareunainen kumimattosarja ainakin etujalkotiloihin, tosin netistä löytyvät (kahta jo kokeiltu) tuoksuvat kuin Etolan varastohalli. Siksipä Giulietan kumimatoista modatut minulla edelleen käytössä.
3. BCM suojaksi muovi. Oma Giuliani 2019 mallia joten siinä jo tehtaalla asennettuna.
Näillä eväillä olen suhtko huolettomina mielin matkaa taittaneena, hymy huulilla, heinänkorsi suussa…
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Viittasin lähinnä siihen, että tällä hetkellä mielelläni ajan sateen sattuessa autolla, jossa on toimivat pyyhkijät. Huoli liittyy siis enemmän tiellä pysymiseen, kuin elektroniikkaan.
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näitä lukiessani pohdin miksi meillä ei ole ollut tällaisia kastumisongelmia. Autoa pestään usein käsin, seisoo ulkona sateessa ja on tosiaan vm. 2017.MeSoma kirjoitti: ↑23 Syys 2022, 13:14”Onneksi kaveri lainasi kakkosautonsa, niin ei tarvitse jännittää sataako aamulla töihin lähtiessä”
Touhon huoli auton elektroniikan kastumisesta sateessa ehkä hieman liioiteltua. Oman vuosi sitten tapahtuneen kokemukseni valossa vaatii todellisen rankkasateen poikittaisen / puuskaisen myrskytuulen saattelemana.
Sen jälkeen ei ole tullut pisaaraakaan matkustajan etujalkotilaan ja kun matot ja pohjapelti huolella kuivattiin, niin ei ole ollut myöskään minkäänlaisia elektroniikkahäiriöitä.
Omaan Alfakäyttiikseeni lisätty kuitenkin seuraavat varotoimet:
1. Ilmastointilaite aina asentoon M auto sammutettaessa, jos vähääkään sadetta sääennusteesssa. Myös pesulinjalle ajettaessa asentoon M
2. Korkeareunainen kumimattosarja ainakin etujalkotiloihin, tosin netistä löytyvät (kahta jo kokeiltu) tuoksuvat kuin Etolan varastohalli. Siksipä Giulietan kumimatoista modatut minulla edelleen käytössä.
3. BCM suojaksi muovi. Oma Giuliani 2019 mallia joten siinä jo tehtaalla asennettuna.
Näillä eväillä olen suhtko huolettomina mielin matkaa taittaneena, hymy huulilla, heinänkorsi suussa…
Ei ole ollut myöskään mitään sähkövikoja. Kuukausi sitten vaihdoin startinreleen kun se alkoi vikaantumaan(teki pariin kertaan vikakoodin)
Giulia liikkuu paljon, joko minun tai vaimon kuskaamana. 3 vuodessa yli 90tkm ajettu eikä kertaakaan ole ollut vettä sinne kuulumattomissa paikoissa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kastumisongelmista vielä.
Oma ymmärrykseni kastumisongelmista on sellainen että esim. sateessa kastuminen vaatii äärimmäisen rankan sateen ja mahdollisesti veden poiston ohjauksessa/ tyhjennyksessä tod. näk. jotain vikaa.
Giulia/Stelvio veden poiston ohjaus tuulilasilta moottoritilassa on kyllä yksi erikoisemmista viritelmistä,mitä olen koskaan nähneenä. Konepellin alla molemmissa etukulmissa mm. sellaiset erikoiset kolmiomalliset klipseillä kiinni olevat kumiset läpyskät, jotka ymmärtääkseni toimivat jonkinlaisina vesiohjureina.
Omassani (silloin kun tulvi) oli oikeanpuoleinen läpyskä hapristuneena ja osin murtuneena. Olin jo uuden tilanteena mutta en ehtineenä vielä vaihtaa.
Lisäksi jos ilmastointilaitteen edessä olevan ritelikön alla ”varoaltaan” pohjatyhjennys on tukossa (minulla ei ollut) niin varmasti lisää tulvariskiä.
Itsekin olen Giulian aina käsinpessyt, eikä mitään ongelmia, konepesu ja varsinkin harjaton käsittääkseni se todellinen riskin paikka.
Oma ymmärrykseni kastumisongelmista on sellainen että esim. sateessa kastuminen vaatii äärimmäisen rankan sateen ja mahdollisesti veden poiston ohjauksessa/ tyhjennyksessä tod. näk. jotain vikaa.
Giulia/Stelvio veden poiston ohjaus tuulilasilta moottoritilassa on kyllä yksi erikoisemmista viritelmistä,mitä olen koskaan nähneenä. Konepellin alla molemmissa etukulmissa mm. sellaiset erikoiset kolmiomalliset klipseillä kiinni olevat kumiset läpyskät, jotka ymmärtääkseni toimivat jonkinlaisina vesiohjureina.
Omassani (silloin kun tulvi) oli oikeanpuoleinen läpyskä hapristuneena ja osin murtuneena. Olin jo uuden tilanteena mutta en ehtineenä vielä vaihtaa.
Lisäksi jos ilmastointilaitteen edessä olevan ritelikön alla ”varoaltaan” pohjatyhjennys on tukossa (minulla ei ollut) niin varmasti lisää tulvariskiä.
Itsekin olen Giulian aina käsinpessyt, eikä mitään ongelmia, konepesu ja varsinkin harjaton käsittääkseni se todellinen riskin paikka.
-
- Viestit: 347
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Harjattomalla pesty harvakseltaan käsinpesujen välissä, toistaiseksi ei mitään vesiongelmia 12/2016 autossa..
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei mullakaan oo neljän vuoden aikana ku kerran tullu vedet sisään. Ja se oli viime keväällä kun siinä oli kilometri lunta päällä ja suli pois niin ilmeisesti siinä oli jo tukkeutunut toi ns oikea kanava. Aika poikkeustilanne siis. Normaalit pesut ja sateessa seisomiset ei tota aiheutakkaan.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31 Heinä 2022, 12:21
- Car(s): Giulia Veloce
159
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oliko kenellä otettu start/stop pois käytöstä? Meikäläisellä tuli ongelmia vastaan -17 2.2 dieselissä… ecuhelsinki otti sen pois päältä niillä softilla mitä heillä on, mutta ei vaikutusta. Bensaversiossa lähtee kuulemma ihan ongelmitta. Epäilivät, että pitäis ehkä olla alfan omia työkaluja millä saisi sen disabloitua… kerrassaan harmillista
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla on dieselissä tämä ja hyvin toimii:TompanGiulia kirjoitti: ↑27 Syys 2022, 08:32Oliko kenellä otettu start/stop pois käytöstä? Meikäläisellä tuli ongelmia vastaan -17 2.2 dieselissä… ecuhelsinki otti sen pois päältä niillä softilla mitä heillä on, mutta ei vaikutusta. Bensaversiossa lähtee kuulemma ihan ongelmitta. Epäilivät, että pitäis ehkä olla alfan omia työkaluja millä saisi sen disabloitua… kerrassaan harmillista
https://shop.stuff4car.com/en/index.php ... duct_id=52
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tietääkö joku onko Alfalla koodia Giulian BCM:n suojaläpälle? Stelviollehan on jenkeissä recall, jossa asennetaan Moparin korjaussarja nr. CSBJU361AA, jossa on pikkusälää + tuo lärpäke. Onko Giululle sama osa?
Laitoin https://www.usaspareparts.com/parts/309 ... ion=thanks kyselyöä tuosta Stelvion sarjasta kun hintaa on vain 14USD, mutta liekö nuo myy yksityiselle tai sit 50€ postikulut jostain jenkeistä. Toimittaako joku marmori suomessa tuollaista Moparin osanumerolla olevaa sarjaa?
Laitoin https://www.usaspareparts.com/parts/309 ... ion=thanks kyselyöä tuosta Stelvion sarjasta kun hintaa on vain 14USD, mutta liekö nuo myy yksityiselle tai sit 50€ postikulut jostain jenkeistä. Toimittaako joku marmori suomessa tuollaista Moparin osanumerolla olevaa sarjaa?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei tietääkseni ole koska ainoa tuohon liittyvä tuotenumero viittaa tohon sarjaan. Mutta tolla mopar numerolla pitäisi saada marmorilta koska sillä ei näytä olevan alfan numeroa. Maksaa varmasti enemmän kuin mitä 14$ antaa ymmärtää mutta jenkkihinnat on jenkkihintoja. Lähetyskuluineen ja veroineen menee varmaan kyllä jo samoihin.
Stelvion setti ihan varmasti käy. Toi riepu bcm:n päälle on sama koska yksikkö, johdotukset sekä lokaatio on identtinen.
Stelvio vuotaa vähän muistakin kulmista ja siksi kitin mukana on ties mitä padia ja spongea. Lisäksi siinä tiivistetään massalla konehuoneen puolelta jotain saumoja jotka päästää vettä läpi. Eli joitakin ylimääräisiä osia giuliaa ajatellen siinä varmaan on.
Mun pitäis itelleni kans toi rätti tilata suojaamaan tota talvella. Periaatteessa siihen voi soveltaa vaikka alepan muovikassia mutta oem hengessä olen valmis uhraamaan.
Stelvion setti ihan varmasti käy. Toi riepu bcm:n päälle on sama koska yksikkö, johdotukset sekä lokaatio on identtinen.
Stelvio vuotaa vähän muistakin kulmista ja siksi kitin mukana on ties mitä padia ja spongea. Lisäksi siinä tiivistetään massalla konehuoneen puolelta jotain saumoja jotka päästää vettä läpi. Eli joitakin ylimääräisiä osia giuliaa ajatellen siinä varmaan on.
Mun pitäis itelleni kans toi rätti tilata suojaamaan tota talvella. Periaatteessa siihen voi soveltaa vaikka alepan muovikassia mutta oem hengessä olen valmis uhraamaan.
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuinka pitkä se M6 pultti piti olla, millä saa tuon ZF:n laatikon vapaalle hädän tullen?
Edit: Lisäkysymys: auto ei välillä starttaa kun painaa jarrua ja käynnistyspainiketta, vaan pelkästään sähköt menee päälle. Käynnistyy, kun toistaa toimenpiteen. Onko startin rele vai mikä?
Edit: Lisäkysymys: auto ei välillä starttaa kun painaa jarrua ja käynnistyspainiketta, vaan pelkästään sähköt menee päälle. Käynnistyy, kun toistaa toimenpiteen. Onko startin rele vai mikä?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Toivotaan, että diagnoosi on oikea. Itselle tulisi mieleen pikemminkin väylävika rattiin tulevan johtospiraalin kohdalta.Touho kirjoitti: ↑23 Syys 2022, 09:58Tähän operaatioon liittyen Deltalta tieto, että pyyhkimien moottori ja ratin nappulat vaihtoon, BCM on ehjä. Pelottamaan jäi, että mikä tuon aiheutti koska huoltoneuvojan sanoin "ei nuo ole missään tekemisissä keskenään". Autoa jättäessä nimenomaan mainitsin tuosta yhteisestä väylästä... Osien saanti kallista ja hidasta, kysyttiin haluanko yrittää tilata niitä itse, halusin. Ja taas odotellaan.Touho kirjoitti: ↑17 Syys 2022, 17:30Giulia ilmeisesti päätti, että sillä on tylsää uutta pa-pumppua odottaessa ja päätti ettei tänään toimi tuulilasin pyyhkijät eikä ratin oikean puolan nappulat. Maanantai-kappaleen karma vahvistuu päivä päivältä. Ajoin kotiin, nollasin jonkun satunnaisen koodin jonka seurauksena kaksi uutta (U145E-87 ja U1425-87) ja Service Wiper -ilmoitus. Ei tulvaa apukuskin jalkatilassa. F82 sulakkeen tarkistin moottoritilasta, kun en sopivampaakaan listauksesta tähän liittyen löytänyt. Lasin pesuri toimii kyllä.
Ulkomaan foorumeilta selannut tarinoita aiheeseen liittyen. Orastavaa huumorin pakenemista ilmassa.
Onneksi kaveri lainasi kakkosautonsa, niin ei tarvitse jännittää sataako aamulla töihin lähtiessä.
-
- Viestit: 1488
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itsellä tuota samaa eli joskus pelkät sähköt menevät vain päälle. MIelestäni silloin kun ei käynnisty niin jarrupoljin naksahtaa hieman alaspäin.Cloverleaf kirjoitti: ↑29 Syys 2022, 20:11Kuinka pitkä se M6 pultti piti olla, millä saa tuon ZF:n laatikon vapaalle hädän tullen?
Edit: Lisäkysymys: auto ei välillä starttaa kun painaa jarrua ja käynnistyspainiketta, vaan pelkästään sähköt menee päälle. Käynnistyy, kun toistaa toimenpiteen. Onko startin rele vai mikä?
- Jiitee
- Viestit: 4335
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin 50 mm:n yltää vapauttamiskytkimeen, pitäisi kuulua napsaus kun PCloverleaf kirjoitti: ↑29 Syys 2022, 20:11Kuinka pitkä se M6 pultti piti olla, millä saa tuon ZF:n laatikon vapaalle hädän tullen?
Edit: Lisäkysymys: auto ei välillä starttaa kun painaa jarrua ja käynnistyspainiketta, vaan pelkästään sähköt menee päälle. Käynnistyy, kun toistaa toimenpiteen. Onko startin rele vai mikä?
vapautuu.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, on ominaisuus, ei vika. Logiikka ei ole selvinnyt, mutta jos sammuttaa auton mutta ei lukitse ovia, niin silloin ens painallus laittaa virrat ja toinen käynnistää. Ovien lukituksen avauksen jälkeen lähtee ainakin minulla ekalla painalluksella käyntiin.jmi kirjoitti: ↑30 Syys 2022, 08:25Itsellä tuota samaa eli joskus pelkät sähköt menevät vain päälle. MIelestäni silloin kun ei käynnisty niin jarrupoljin naksahtaa hieman alaspäin.Cloverleaf kirjoitti: ↑29 Syys 2022, 20:11Kuinka pitkä se M6 pultti piti olla, millä saa tuon ZF:n laatikon vapaalle hädän tullen?
Edit: Lisäkysymys: auto ei välillä starttaa kun painaa jarrua ja käynnistyspainiketta, vaan pelkästään sähköt menee päälle. Käynnistyy, kun toistaa toimenpiteen. Onko startin rele vai mikä?
- Kari
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Okei, jotain tuollaisia kokemuksia itselläkin. Lähinnä siis ilmennyt, kun on esim. autopesuun jonotellut ja yrittänyt käynnistää odottelun jälkeen. Mutta väittäisin, että ei aina ilmene.karila kirjoitti: ↑01 Loka 2022, 12:54Juu, on ominaisuus, ei vika. Logiikka ei ole selvinnyt, mutta jos sammuttaa auton mutta ei lukitse ovia, niin silloin ens painallus laittaa virrat ja toinen käynnistää. Ovien lukituksen avauksen jälkeen lähtee ainakin minulla ekalla painalluksella käyntiin.jmi kirjoitti: ↑30 Syys 2022, 08:25Itsellä tuota samaa eli joskus pelkät sähköt menevät vain päälle. MIelestäni silloin kun ei käynnisty niin jarrupoljin naksahtaa hieman alaspäin.Cloverleaf kirjoitti: ↑29 Syys 2022, 20:11Kuinka pitkä se M6 pultti piti olla, millä saa tuon ZF:n laatikon vapaalle hädän tullen?
Edit: Lisäkysymys: auto ei välillä starttaa kun painaa jarrua ja käynnistyspainiketta, vaan pelkästään sähköt menee päälle. Käynnistyy, kun toistaa toimenpiteen. Onko startin rele vai mikä?
- h_lauri
- Viestit: 6676
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itelläki joskus pitää painaa starttia kahdesti. Olen merkonomina olettanut jarrupolkimen painallukseni olleen liian kevyt.
Vaan mistä voisi aiheutua jostain takaoikealta(?) kuuluva vaimea kumahdus, kun ajaa epätasaisella pinnalla tai töyssyn yli.
Vaan mistä voisi aiheutua jostain takaoikealta(?) kuuluva vaimea kumahdus, kun ajaa epätasaisella pinnalla tai töyssyn yli.
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla oli joskus ennen releen vaihtoa välillä tota et ei tapahtunu napin painalluksesta mitään. Vaikka sitten tosin kun ongelma oikeasti esiintyi häiritsevästi niin sitten kyllä tuli vikavaloja tauluun epäonnistuneesta starttauksesta tai alkoi tulla sitä että oli muutaman sekunnin viive siinä että painoi nappulaa ja jotain oikeasti tapahtui.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Moi,
varmaankin joku foorumilaisista on vaihdattanut Giuliaansa tuulilasin. Paljonko sen vaihto maksaa?
Tietysti niitä on erilaisia eri versioissa, mutta kohteena olevassa autossa on 200Hp moottori ja varusteluna nahkaverhous penkeissä.
Giuliettaan maksoi 240€ 123 Tuulilasi -firmassa 2-3 vuotta sitten.
Soitin kyllä ko. firmaan, mutta eivät ole vastanneet soittopyyntööni.
varmaankin joku foorumilaisista on vaihdattanut Giuliaansa tuulilasin. Paljonko sen vaihto maksaa?
Tietysti niitä on erilaisia eri versioissa, mutta kohteena olevassa autossa on 200Hp moottori ja varusteluna nahkaverhous penkeissä.
Giuliettaan maksoi 240€ 123 Tuulilasi -firmassa 2-3 vuotta sitten.
Soitin kyllä ko. firmaan, mutta eivät ole vastanneet soittopyyntööni.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mielenkiintoista. Minun pitää vaihtaa nyt ajo-opetusautoon tuulilasi ja juuri 123tuulilasi oli tarjouspyyntökierroksella nopein, edullisin ja palvelu on ollut tässä tarjousvaiheessa erinomaista. Ehkä paikkakuntakohtaisia eroja? Minun projektini menee Raisioon.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tunnen Raision 123tuulilasin yrittäjät jo yli kymmenen vuoden takaa. He ovat vaihtaneet tuulilaseja sen verran paljon, ettei työn laadusta tarvitse murehtia.
Autokaupan ammattilainen
- h_lauri
- Viestit: 6676
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei ollut Pilkington, taisi maksaa 470 €ehkö kaksi vuotta sitten? Varusteina ns. kaikki tuulilasiin liittyvät kilkkeet.aaiitee kirjoitti: ↑07 Loka 2022, 12:54Moi,
varmaankin joku foorumilaisista on vaihdattanut Giuliaansa tuulilasin. Paljonko sen vaihto maksaa?
Tietysti niitä on erilaisia eri versioissa, mutta kohteena olevassa autossa on 200Hp moottori ja varusteluna nahkaverhous penkeissä.
Giuliettaan maksoi 240€ 123 Tuulilasi -firmassa 2-3 vuotta sitten.
Soitin kyllä ko. firmaan, mutta eivät ole vastanneet soittopyyntööni.
Mitenkään voi enää muistaa.
- Jiitee
- Viestit: 4335
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
If:n vakuutuksen jälkeen 200 eur:n omavastuu ...h_lauri kirjoitti: ↑07 Loka 2022, 14:09Ei ollut Pilkington, taisi maksaa 470 €ehkö kaksi vuotta sitten? Varusteina ns. kaikki tuulilasiin liittyvät kilkkeet.aaiitee kirjoitti: ↑07 Loka 2022, 12:54Moi,
varmaankin joku foorumilaisista on vaihdattanut Giuliaansa tuulilasin. Paljonko sen vaihto maksaa?
Tietysti niitä on erilaisia eri versioissa, mutta kohteena olevassa autossa on 200Hp moottori ja varusteluna nahkaverhous penkeissä.
Giuliettaan maksoi 240€ 123 Tuulilasi -firmassa 2-3 vuotta sitten.
Soitin kyllä ko. firmaan, mutta eivät ole vastanneet soittopyyntööni.
Mitenkään voi enää muistaa.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kaupanpäällisiksi laitettiin vielä uudet tuulilasinpyyhkijätkin!
Giulian lasi maksaa 542€, soitin toisen kerran ja sain hinnan.
Viimeksi muokannut aaiitee, 07 Loka 2022, 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sadetunnistin+kameraliitäntä lasissa.h_lauri kirjoitti: ↑07 Loka 2022, 14:09Ei ollut Pilkington, taisi maksaa 470 €ehkö kaksi vuotta sitten? Varusteina ns. kaikki tuulilasiin liittyvät kilkkeet.aaiitee kirjoitti: ↑07 Loka 2022, 12:54Moi,
varmaankin joku foorumilaisista on vaihdattanut Giuliaansa tuulilasin. Paljonko sen vaihto maksaa?
Tietysti niitä on erilaisia eri versioissa, mutta kohteena olevassa autossa on 200Hp moottori ja varusteluna nahkaverhous penkeissä.
Giuliettaan maksoi 240€ 123 Tuulilasi -firmassa 2-3 vuotta sitten.
Soitin kyllä ko. firmaan, mutta eivät ole vastanneet soittopyyntööni.
Mitenkään voi enää muistaa.
- Tiige
- Viestit: 2849
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tekisi mieli ottaa Messillä peilien veivaus pois päältä Giuliasta ja Stelviosta. Lisäksi voisi laittaa Giuliaan automaatti pitkät päälle. Proxy pitää ajaa näiden muutosten jälkeen. Mes pelottelee että joissain malleissa ABS pitää kalibroida proxyn jälkeen. Sen kalibroimiseen pitäisi olla tasainen alusta mitä ei nyt tähän hätään ole. Uskaltaa proxyn ajaa? Molemmat autot on MY 2017.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Liityinpä minäkin Multiair-ongelmaisten kerhoon
Kylmäkäynnistyksen jälkeen ensimmäisen minuutin-pari takertelee pahasti ja käy vajailla pytyillä. Melkoista kengurubensaa tankissa. Eli varmaan samaa ongelmaa Multiairin kanssa kuin muillakin?
Onko kukaan koittanut availla tuota yksikköä tai suodatinta ja tutkinut mikä siinä hajoaa? Löytyykö siitä vaihdettavia tiivisteitä tai mitään putsailtavaa tms?
Näytti myös olevan varaosana saatavilla uudempaa osaa eri varaosanumerolla, onkohan siinä jotain korjailtu?
Minulla siis vm2017 Giuliassa (280hv bensa-veloce) ollut osanumero 50053409 ja nyt on tarjolla uudempi 50057881.
Kylmäkäynnistyksen jälkeen ensimmäisen minuutin-pari takertelee pahasti ja käy vajailla pytyillä. Melkoista kengurubensaa tankissa. Eli varmaan samaa ongelmaa Multiairin kanssa kuin muillakin?
Onko kukaan koittanut availla tuota yksikköä tai suodatinta ja tutkinut mikä siinä hajoaa? Löytyykö siitä vaihdettavia tiivisteitä tai mitään putsailtavaa tms?
Näytti myös olevan varaosana saatavilla uudempaa osaa eri varaosanumerolla, onkohan siinä jotain korjailtu?
Minulla siis vm2017 Giuliassa (280hv bensa-veloce) ollut osanumero 50053409 ja nyt on tarjolla uudempi 50057881.
-
- Viestit: 1488
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kylmäkäynnistyksessä tapahtuva pakoputkessa paukkuminen ja epätasainen käynti on normaalia. Sen sijaan normaalia ei ole jos käynti ei tasaannu parissa minuutissa ja itse tyhjäkäynti sellaista tasaista "putputusta".tumik kirjoitti: ↑26 Loka 2022, 16:59Liityinpä minäkin Multiair-ongelmaisten kerhoon
Kylmäkäynnistyksen jälkeen ensimmäisen minuutin-pari takertelee pahasti ja käy vajailla pytyillä. Melkoista kengurubensaa tankissa. Eli varmaan samaa ongelmaa Multiairin kanssa kuin muillakin?
Onko kukaan koittanut availla tuota yksikköä tai suodatinta ja tutkinut mikä siinä hajoaa? Löytyykö siitä vaihdettavia tiivisteitä tai mitään putsailtavaa tms?
Näytti myös olevan varaosana saatavilla uudempaa osaa eri varaosanumerolla, onkohan siinä jotain korjailtu?
Minulla siis vm2017 Giuliassa (280hv bensa-veloce) ollut osanumero 50053409 ja nyt on tarjolla uudempi 50057881.
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Diesel-Giulia sammuu kesken ajon vikakoodeina akun irtoaminen, jäähdytysjärjestelmään liittyvät koodit, talvella tulee blow-by heater herjaa yms. Ajatuksena vaihtaa kaikki Giulian releet 6 kpl. Voiko nämä kaikki korvata samalla releellä? Esim. tämä. Vai ovatko kaikki eri tyyppisiä?
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei tietoa voiko kaikki vaihtaa tuon tyyppiseen mutta itselleni vaihdoin startinreleeksi kyseisen palikan juurikin Fixukselta.Cloverleaf kirjoitti: ↑27 Loka 2022, 08:19Diesel-Giulia sammuu kesken ajon vikakoodeina akun irtoaminen, jäähdytysjärjestelmään liittyvät koodit, talvella tulee blow-by heater herjaa yms. Ajatuksena vaihtaa kaikki Giulian releet 6 kpl. Voiko nämä kaikki korvata samalla releellä? Esim. tämä. Vai ovatko kaikki eri tyyppisiä?
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 23 Loka 2021, 15:56
- Car(s): Giulia 2.2 2016
GTV 2.0 TS 1998
ex: Giulietta 1.4 T-jet 2013
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin Delta Auto Konalasta saa tilattua Stelvion Improvement Kitin osanumerolla 50559593 hintaan n. 74 EUR. Tämän pitäisi sopia myös Giuliaan. Kitissä on BCM:n suojalärpäke, liimaputkiloita, nippuside yms. kivaa.JiiTeeÄssä kirjoitti: ↑28 Syys 2022, 14:02Tietääkö joku onko Alfalla koodia Giulian BCM:n suojaläpälle? Stelviollehan on jenkeissä recall, jossa asennetaan Moparin korjaussarja nr. CSBJU361AA, jossa on pikkusälää + tuo lärpäke. Onko Giululle sama osa?
Laitoin https://www.usaspareparts.com/parts/309 ... ion=thanks kyselyöä tuosta Stelvion sarjasta kun hintaa on vain 14USD, mutta liekö nuo myy yksityiselle tai sit 50€ postikulut jostain jenkeistä. Toimittaako joku marmori suomessa tuollaista Moparin osanumerolla olevaa sarjaa?
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo Stelvion ohjeessahan siirrellään johtosarjoja yms. olisipa jossain tuota pelkkää lärpäkettä pelkästään sille kuuluvalla pyynnillä
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Moi, sorry, mutta puhun vain vähän suomea.
Minulla on 3 vuotta vanha Giulia 2.0 Benzin. Ensimmäinen kerta minä en mennyt Delta Autoon mutta pienempi huolto. He eivät saanut nollataa öljynvaihto jälkeen.
Länsi Auto (uusi virallinen huolto) sanoi, he eivät voi nollata jos toinen huolto teki huolto.
Mihin voi minä mene nollataan???
Kiitos
Minulla on 3 vuotta vanha Giulia 2.0 Benzin. Ensimmäinen kerta minä en mennyt Delta Autoon mutta pienempi huolto. He eivät saanut nollataa öljynvaihto jälkeen.
Länsi Auto (uusi virallinen huolto) sanoi, he eivät voi nollata jos toinen huolto teki huolto.
Mihin voi minä mene nollataan???
Kiitos
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Missä päin asut? Foorumilta voisi löytyä vapaaehtoisia. Työhön tarvitaan esim. Multiecuscan-ohjelmisto ja sopivat OBD-adapterit.Robi kirjoitti: ↑30 Loka 2022, 23:51Moi, sorry, mutta puhun vain vähän suomea.
Minulla on 3 vuotta vanha Giulia 2.0 Benzin. Ensimmäinen kerta minä en mennyt Delta Autoon mutta pienempi huolto. He eivät saanut nollataa öljynvaihto jälkeen.
Länsi Auto (uusi virallinen huolto) sanoi, he eivät voi nollata jos toinen huolto teki huolto.
Mihin voi minä mene nollataan???
Kiitos
- matti_vuorio
- Viestit: 1524
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Webasto ThermoConnect lakkasi toimimasta tai siis ei kommunikoi enää nettipalvelun kanssa. Tilaus on voimassa. Millainen tuo järjestelmä on, eli onko siinä sen polttimen lisäksi joku ohjainlaite jossain muualla? Onko asennus (sijainti, sulakkeet) aina autokohtaisesti sama vai riippuuko asentajasta mistä nuo eri komponentit voi löytää?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Käsittääkseni asennusohjeet ovat geneeriset, eivät merkkikohtaisia eli napit, modulit ja antennit löytynevät sieltä minne asentaja parhaaksi näkee laittaa.matti_vuorio kirjoitti: ↑31 Loka 2022, 12:23Webasto ThermoConnect lakkasi toimimasta tai siis ei kommunikoi enää nettipalvelun kanssa. Tilaus on voimassa. Millainen tuo järjestelmä on, eli onko siinä sen polttimen lisäksi joku ohjainlaite jossain muualla? Onko asennus (sijainti, sulakkeet) aina autokohtaisesti sama vai riippuuko asentajasta mistä nuo eri komponentit voi löytää?
Itse kommunikaatio/ohjauspurkki näyttää tuolta:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Espoossa. Koko pääkaupunkiseudu on hyvä...Cloverleaf kirjoitti: ↑31 Loka 2022, 07:50Missä päin asut? Foorumilta voisi löytyä vapaaehtoisia. Työhön tarvitaan esim. Multiecuscan-ohjelmisto ja sopivat OBD-adapterit.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Problem solved. Auto Milano teki.Robi kirjoitti: ↑31 Loka 2022, 19:08Espoossa. Koko pääkaupunkiseudu on hyvä...Cloverleaf kirjoitti: ↑31 Loka 2022, 07:50Missä päin asut? Foorumilta voisi löytyä vapaaehtoisia. Työhön tarvitaan esim. Multiecuscan-ohjelmisto ja sopivat OBD-adapterit.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
- Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giuliaan on Webaston merkkikohtainen asennusohje, jonka mukaan ThermoConnect asennetaan kuskin puoleiseen kojelaudan päätyyn. Sen päätylevyn taakse. En oo varma onko mulla ohje vielä tallessa, mutta voin etsiä sitä tässä illalla. Kaikki sulakkeet on muistaakseni siinä vasemmanpuoleisen ajovalon vieressä olevan jäähdytysnestesäiliön lähistöllä. Jos siis on ohjeen mukaan asennettu. Ohjeita ei ole tietenkään pakko noudattaa ja kukin asentaja voi tehdä omia valintojaan, mutta Giuliassa noita paikkoja ei ole kovin monta mihin sillä vakiojohtosarjalla edes yltää.matti_vuorio kirjoitti: ↑31 Loka 2022, 12:23Webasto ThermoConnect lakkasi toimimasta tai siis ei kommunikoi enää nettipalvelun kanssa. Tilaus on voimassa. Millainen tuo järjestelmä on, eli onko siinä sen polttimen lisäksi joku ohjainlaite jossain muualla? Onko asennus (sijainti, sulakkeet) aina autokohtaisesti sama vai riippuuko asentajasta mistä nuo eri komponentit voi löytää?
- matti_vuorio
- Viestit: 1524
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sulakkeet on kuvauksen mukaisesti vasemmassa etunurkassa konehuonetta. Pitää tutkia tuo pääty, mutta tässä on ne antennit vedetty tuulilasin oikeaan ylänurkkaan, mikä tietysti rajaa sitä purkin sijaintia mikäli ne mukana tulevat antennijohdot ovat kovinkin lyhyitä. Koetan vääntää itseni sinne kojelaudan alle viikonloppuna, josko sieltä näkee noita kaapeleita. Manuaalin mukaan purkissa pitäisi palaa vihreä valo jatkuvasti jos sillä on data päällä ja jos se vilkkuu, niin data puuttuu. Napista 10s painamalla tuon purkin pitäisi bootata.