Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
256
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 450

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Dfin kirjoitti:
16 Elo 2023, 16:36
Mikä on muiden kokemus giulian aktiivivakkarin toiminnasta?

Mulla ainakin tuntuisi olevan aika hätäinen reagoimaan edellä menevän muutoksiin, ja ainakin näin ruuhka-ajan mateluissa tuo johtaa melkoisen nykivään menoon.
Kiihdyttää kyllä melko hyvin sen jälkeen takaisin asetettuun nopeuteen, kun edessä on taas tilaa. Tesla jää arpomaan ja ajamaan hitaasti ärsyttävän pitkäksi ajaksi vaikka baana olisi auki.

Dfin
Viestit: 390
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Cloverleaf kirjoitti:
16 Elo 2023, 17:38
Dfin kirjoitti:
16 Elo 2023, 16:36
Mikä on muiden kokemus giulian aktiivivakkarin toiminnasta?

Mulla ainakin tuntuisi olevan aika hätäinen reagoimaan edellä menevän muutoksiin, ja ainakin näin ruuhka-ajan mateluissa tuo johtaa melkoisen nykivään menoon.
Kiihdyttää kyllä melko hyvin sen jälkeen takaisin asetettuun nopeuteen, kun edessä on taas tilaa. Tesla jää arpomaan ja ajamaan hitaasti ärsyttävän pitkäksi ajaksi vaikka baana olisi auki.
Joo, kiihdyttää kyllä. Lähinnä rasittavaa silloin kun edessä menevän vauhti seilaa… normaalissa vauhdissa ei ole ihan niin hermostuneen oloinen.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Lähinnä tuli Giuliassa käytettyä vakkaria maantie- ja moottoritienopeuksissa. Ainut huono puoli mitä jäi mieleen oli että nopeus vaihteli -1 ja +3 välillä asetetusta ja mielestäni auto ajoi liian lähellä edellä ajavaa vaikka etäisyys oli säädetty maksimille.

Teslassa saa etäisyyden säädettyä riittäväksi edellä ajavaan. Teslan vakkarin ärsyttävimmät ominaisuudet on pakotetut pyyhkijät ja haamujarrutukset. Lisäksi jos pyöräilijä ajaa tien sivussa, niin se vetää sen kunniaksi liinat kiinni. Tällaisiä hölmöyksiä Giuliassa ei ole.

FinPat
Viestit: 7311
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cloverleaf kirjoitti:
16 Elo 2023, 22:34
^ Lähinnä tuli Giuliassa käytettyä vakkaria maantie- ja moottoritienopeuksissa. Ainut huono puoli mitä jäi mieleen oli että nopeus vaihteli -1 ja +3 välillä asetetusta ja mielestäni auto ajoi liian lähellä edellä ajavaa vaikka etäisyys oli säädetty maksimille.

Teslassa saa etäisyyden säädettyä riittäväksi edellä ajavaan. Teslan vakkarin ärsyttävimmät ominaisuudet on pakotetut pyyhkijät ja haamujarrutukset. Lisäksi jos pyöräilijä ajaa tien sivussa, niin se vetää sen kunniaksi liinat kiinni. Tällaisiä hölmöyksiä Giuliassa ei ole.
Puhumattakaan siitä että Teslan cruise on löytänyt historian kirjoista että tässä kohtaa moottoritietä on joskus ollut tietyö ja 60 km/h rajoitus...
Viimeksi muokannut FinPat, 17 Elo 2023, 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JanV
Viestit: 948
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

En oo ihan täydellistä adaptiivista vielä nähnyt. Aina ne on liian varovaisia (lagaa kun edessä oleva vaihtaa kaistaa pois edestä) tai sitten liian hermostuneita. Mut niin porchesta volvoon oon uusimpia totetutuksia kokeillut ja Giulia pärjää tässä luokassa erittäin hyvin. Ei täydellinen mutta sellaista ei olekkaan.
Ja toi 1-3 km heitto asetetusta nopeudesta on mielestäni ihan merkityksetön asia. Ducatossa tulee ylämäki niin se on -15km/h ja alamäki niin se on +10 km/h :D

Avatar
Maunu
Viestit: 3484
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Saako tuota acc:tä kytkettyä perusvakkariksi jostain?

Stelvioon tuli asennettua Futurezilta ostettu acc nappi.
Hyvin toimii, mutta jos vaikka talvella tutka on lumen peitossa, niin pysyykö laite toiminnassa.
Jos tuon acc:n saisi siis jotenkin perus vakkariksi nappeja painelemalla. Tyhmä kysyy kun ei ole jaksanut ohjeita lueskella eikä nappeja kauheasti kokeilla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 282
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Maunu kirjoitti:
17 Elo 2023, 20:52
Saako tuota acc:tä kytkettyä perusvakkariksi jostain?

Stelvioon tuli asennettua Futurezilta ostettu acc nappi.
Hyvin toimii, mutta jos vaikka talvella tutka on lumen peitossa, niin pysyykö laite toiminnassa.
Jos tuon acc:n saisi siis jotenkin perus vakkariksi nappeja painelemalla. Tyhmä kysyy kun ei ole jaksanut ohjeita lueskella eikä nappeja kauheasti kokeilla.
Juuri tämä mainitsemasi asia on suurin heikkous koko autossa, nolla keli ja räntää tutkan pleksi täyteen. En ole löytänyt keinoa pois kytkentään. Vaikka loskat siitä itsestään häipyisi, niin acc ei palaudu käyttöön ennen auton uudelleen käynnistystä.

JanV
Viestit: 948
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

tutka tai sen lokaatio on vähän heikkous talvella. Nostaa aika helposti kädet pystyyn tosiaan loskassa. Ja lennosta ei saa vaihdettua vakio vakkariksi tota. Mä ajan niin vähän talvisin maantiellä että se ei varsinaisesti vaivannut, mutta huomasin asian kyllä.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Hmm, Oulun korkeudella kaksi talvea ajellut ja onkohan kerran tai kaksi tehnyt noin että tiltannut acc. En pitäisi isona ongelmana, jos nyt verrataan vaikka tuulilasin jäätymiseen niin sehän on joka viikkoista talvella eikä silti olla huutelemassa että pitäisi olla lämmitettävät tuulilasit niinkuin esim. Fordeissa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

JanV
Viestit: 948
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Meillä on täällä alhaalla enemmän tota loskaa. n. 6kk vuodessa. Teillä on sentään kunnon talvia. Mut ei sinänsä, kyl uuden clion tutkakin oli kokoajan juntturassa talvella.

FinPat
Viestit: 7311
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JanV kirjoitti:
18 Elo 2023, 13:14
Meillä on täällä alhaalla enemmän tota loskaa. n. 6kk vuodessa. Teillä on sentään kunnon talvia. Mut ei sinänsä, kyl uuden clion tutkakin oli kokoajan juntturassa talvella.
Stelviolla ykköstietä riittävästi kyntäneenä sanoisin että Stelvion tutka tukossa loskasta helpommin kuin BMW X1 tai 228i:n. Ja Teslan kamerapohjainen ACC on persuuksista kun vertaa esim. Stelvioon.

Dfin
Viestit: 390
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Giulia herjaa jarrupalojen kuntoa, vaikuttaisi silmämääräisesti vielä olevan hieman laiffia jäljellä, mutta kysytäänpä suosituksia jarrupaloiksi käytännössä maantieajoa varten. Eli pitkä kesto > maksimaalinen purenta.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Dfin kirjoitti:
25 Elo 2023, 14:28
Giulia herjaa jarrupalojen kuntoa, vaikuttaisi silmämääräisesti vielä olevan hieman laiffia jäljellä, mutta kysytäänpä suosituksia jarrupaloiksi käytännössä maantieajoa varten. Eli pitkä kesto > maksimaalinen purenta.
Itsellä herjasi Stelviossa ja sisämpi pala oli melkein loppu eli kannattaa melko pian vaan vaihtaa. Ulommassa palassa oli enemmän, liukutapeissa ei tehtaalta tullessa ollut pahemmin rasvaa. Brembot laitoin ja kokemuksen mukaan ovat hyvät.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4324
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

No niin , 5 kesää ja 35 tkm yhteistä tavalta Juulian kanssa päättyi tänään, ja Turun suunnassa punainen bensaSuper Veloce-punaisilla nahkasisustoilla tulossa liikkeessä myyntiin... kivaa oli ja 181 tkm meni ainakin alkuperäisellä Multiairilla ( mutta mm. 3. starttirele menossa ) :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jiitee kirjoitti:
25 Elo 2023, 16:37
No niin , 5 kesää ja 35 tkm yhteistä tavalta Juulian kanssa päättyi tänään, ja Turun suunnassa punainen bensaSuper Veloce-punaisilla nahkasisustoilla tulossa liikkeessä myyntiin... kivaa oli ja 181 tkm meni ainakin alkuperäisellä Multiairilla ( mutta mm. 3. starttirele menossa ) :wink:
Höh. No - mitä tilalle?

Gusse
Viestit: 899
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Gusse »

lerppu kirjoitti:
26 Elo 2023, 16:52
Jiitee kirjoitti:
25 Elo 2023, 16:37
No niin , 5 kesää ja 35 tkm yhteistä tavalta Juulian kanssa päättyi tänään, ja Turun suunnassa punainen bensaSuper Veloce-punaisilla nahkasisustoilla tulossa liikkeessä myyntiin... kivaa oli ja 181 tkm meni ainakin alkuperäisellä Multiairilla ( mutta mm. 3. starttirele menossa ) :wink:
Höh. No - mitä tilalle?
Veikkaan 500E:tä, josta oli jossakin toisessa ketjussa puhe :)

Avatar
Jiitee
Viestit: 4324
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Jep. E - cinquecento tuli , uudenkarhea bianco.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Werneri
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Werneri »


Avatar
Jiitee
Viestit: 4324
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ ^Tuo Juulian talven seisonta ja Spiderin hankinta The kesäautoksi sekä
Kuplan hankinta projektiautoksi muutti meikällä Juulian positiota pidosta myyntiin.

Pari syytä miksei minulla ympärivuotiseen käyttöön Juuliaa:
- Multiair- huoli ( miksei tähän tehty helposti vaihdettavaa suodatinta tehtaalla)
- akku- sähkömanagement- huoli ( Luigi, Luigi, ne mitoituksen ja maadoitukset, yli- innokas BCM -akkumanagement)
- last but nyt least - ulkoistetun huollon/korjausten hinta sekä huollon taitotaso
( toki EEPEE - autotalolla on viimeksimainittua, mutta se on hintavaa ja aikaa vievää)

DIY- Vuorion Matin tapaiselle osaajalle Giulia hyvä valinta talveksikin, mutta
meikän osaaminen on päättynyt 60- 70 - luvun ilmajäähy-VW - tasoon.
Muilla kun takuu loppuu näistä niin näemmä moni 952 on vaihtanut omistajaa…
sääli pääosin loistavalle autolle
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jiitee kirjoitti:
28 Elo 2023, 12:46
^ ^Tuo Juulian talven seisonta ja Spiderin hankinta The kesäautoksi sekä
Kuplan hankinta projektiautoksi muutti meikällä Juulian positiota pidosta myyntiin.

Pari syytä miksei minulla ympärivuotiseen käyttöön Juuliaa:
- Multiair- huoli ( miksei tähän tehty helposti vaihdettavaa suodatinta tehtaalla)
- akku- sähkömanagement- huoli ( Luigi, Luigi, ne mitoituksen ja maadoitukset, yli- innokas BCM -akkumanagement)
- last but nyt least - ulkoistetun huollon/korjausten hinta sekä huollon taitotaso
( toki EEPEE - autotalolla on viimeksimainittua, mutta se on hintavaa ja aikaa vievää)

DIY- Vuorion Matin tapaiselle osaajalle Giulia hyvä valinta talveksikin, mutta
meikän osaaminen on päättynyt 60- 70 - luvun ilmajäähy-VW - tasoon.
Muilla kun takuu loppuu näistä niin näemmä moni 952 on vaihtanut omistajaa…
sääli pääosin loistavalle autolle
Tilanteet muuttuu ja tarpeet ja intohimon kohteet elää siinä mukana. Onnea uuden äärelle!

Itse aion vielä ihan tylysti käyttöautottaa Stelviota niin kauan kuin mahdollista. 2 kertaa on talvirenkaat autossa omassa käytössä olleet alla ja Stelvio olisikin loistava talvikulkine, jos saisin aikaiseksi sen RDNA:n. En jaksa siitä MA:sta huolehtia, kilahtaa jos kilahtaaa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Jiitee kirjoitti:
28 Elo 2023, 12:46
^ ^Tuo Juulian talven seisonta ja Spiderin hankinta The kesäautoksi sekä
Kuplan hankinta projektiautoksi muutti meikällä Juulian positiota pidosta myyntiin.

Pari syytä miksei minulla ympärivuotiseen käyttöön Juuliaa:
- Multiair- huoli ( miksei tähän tehty helposti vaihdettavaa suodatinta tehtaalla)
- akku- sähkömanagement- huoli ( Luigi, Luigi, ne mitoituksen ja maadoitukset, yli- innokas BCM -akkumanagement)
- last but nyt least - ulkoistetun huollon/korjausten hinta sekä huollon taitotaso
( toki EEPEE - autotalolla on viimeksimainittua, mutta se on hintavaa ja aikaa vievää)

DIY- Vuorion Matin tapaiselle osaajalle Giulia hyvä valinta talveksikin, mutta
meikän osaaminen on päättynyt 60- 70 - luvun ilmajäähy-VW - tasoon.
Muilla kun takuu loppuu näistä niin näemmä moni 952 on vaihtanut omistajaa…
sääli pääosin loistavalle autolle
-Itse ulkoistanut huollot ja korjaukset jo vuodesta 1983. Siltä pohjalts on helppo pitää kiesiä myös talvisin - mutta toisaalta pirun hankala hommata kesäkulkinetta.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4324
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

h_lauri kirjoitti:
29 Elo 2023, 11:57
Jiitee kirjoitti:
28 Elo 2023, 12:46
^ ^Tuo Juulian talven seisonta ja Spiderin hankinta The kesäautoksi sekä
Kuplan hankinta projektiautoksi muutti meikällä Juulian positiota pidosta myyntiin.

Pari syytä miksei minulla ympärivuotiseen käyttöön Juuliaa:
- Multiair- huoli ( miksei tähän tehty helposti vaihdettavaa suodatinta tehtaalla)
- akku- sähkömanagement- huoli ( Luigi, Luigi, ne mitoituksen ja maadoitukset, yli- innokas BCM -akkumanagement)
- last but nyt least - ulkoistetun huollon/korjausten hinta sekä huollon taitotaso
( toki EEPEE - autotalolla on viimeksimainittua, mutta se on hintavaa ja aikaa vievää)

DIY- Vuorion Matin tapaiselle osaajalle Giulia hyvä valinta talveksikin, mutta
meikän osaaminen on päättynyt 60- 70 - luvun ilmajäähy-VW - tasoon.
Muilla kun takuu loppuu näistä niin näemmä moni 952 on vaihtanut omistajaa…
sääli pääosin loistavalle autolle
-Itse ulkoistanut huollot ja korjaukset jo vuodesta 1983. Siltä pohjalts on helppo pitää kiesiä myös talvisin - mutta toisaalta pirun hankala hommata kesäkulkinetta.
Suurin syy Juuliankin myyntiin minulla oli 5 autoa markilla/katoksessa/talleissa ( 2), joista vaimolla 1 ja mulla 4 :-D

Laihialaisviritteinen kalkulaattori sanoi nyt 4 auton casessa, että kiinteissä autokustannuksissa tuli 500e:n hankinnan jälkeen
noin 800-1000 eur säästö vuodessa ... leluja oli vaan yksi liikaa. Kahta koukkuautoa ei kahden hengen talous tarvitse, enkä
mää kolmea kesäautoa... hmm. VW- projektin jälkeen toki on niitä sitten taas 2. Bensalenkkari ei pääse lenkkareista kovin helpolla eroon näemmä .... :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
TCT
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TCT »

Giuliettan kaverina Giulia nyt keväästä asti ja tyytyväinen olen autoon ollut. Olen lueskellut ketjua läpi ja paljon hyviä vinkkejä täällä löytyy. Kiitoksia niistä. :)

Nyt kun takuu loppusuoralla 9/23 niin sopivasti vikavalo alkoi vilkkua ennen takuun päättymistä. Auto oli huollettu 10000km kohdalla ja nyt ajettu 15000km.

Käynnistyksen yhteydessä näytölle ilmoitus ”Change engine oil” joka sammuu pois ja ajotietokoneen valikosta katsottuna öljyä riittävästi ja ilmoittaa myös että öljy OK. Voisiko kyseessä olla vain se että huollossa unohdettu nollata ajotietokoneen laskuri kun herjaaminen alkoi juuri kun 15000km täyteen mittariin?

Toinen kysymys eli useimmiten vesisateen aikana ajaessa syttyy Forward Collision Warning merkkivalo. Ilmeisesti anturit ei pidä vesisateesta. Onko muilla samaa vaivaa?
Liitteet
Öljyn ilmoitukset.JPG
Öljyn ilmoitukset.JPG (30.65 KiB) Katsottu 18450 kertaa

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Juu, anturit ei tykkää vesisateesta tai auringon välähdyksistä eikä lumi/räntäsateesta.
Huomasitko öljynvaihdon jälkeen mitä antoi km määräksi seuraavaan öljynvaihtoon ?
Jos nyt näyttää työkalun kuvaa startatessa ja auton tiedoissa, niin jäänyt varmaan nollattua.
- Kari

Avatar
TCT
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TCT »

Sitä en tiedä mitä huollon jälkeen öljystä näytti kun auto ei ollut vielä silloin minulla. Täytyy kysäistä vielä huollosta mitä kommentoivat.

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

TCT kirjoitti:
01 Syys 2023, 10:48
Käynnistyksen yhteydessä näytölle ilmoitus ”Change engine oil” joka sammuu pois ja ajotietokoneen valikosta katsottuna öljyä riittävästi ja ilmoittaa myös että öljy OK. Voisiko kyseessä olla vain se että huollossa unohdettu nollata ajotietokoneen laskuri kun herjaaminen alkoi juuri kun 15000km täyteen mittariin?
Reilun parin vuoden - ja kahden minun teettämän öljynvaihdon - kokemuksella sanoisin, että ”Change engine oil” ilmestyy noin 11 kuukautta öljynvaihdon jälkeen, vaikka kilometrit (15 tkm) tai aika (12 kk) eivät olekaan täynnä. Onko se ajastettu vai perustuuko oikeasti jonkun anturin tai antureiden antamaan tietoon? Joku jossain varmasti tietää oikean vastauksen.

Avatar
TCT
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TCT »

155156 kirjoitti:
01 Syys 2023, 13:30
TCT kirjoitti:
01 Syys 2023, 10:48
Käynnistyksen yhteydessä näytölle ilmoitus ”Change engine oil” joka sammuu pois ja ajotietokoneen valikosta katsottuna öljyä riittävästi ja ilmoittaa myös että öljy OK. Voisiko kyseessä olla vain se että huollossa unohdettu nollata ajotietokoneen laskuri kun herjaaminen alkoi juuri kun 15000km täyteen mittariin?
Reilun parin vuoden - ja kahden minun teettämän öljynvaihdon - kokemuksella sanoisin, että ”Change engine oil” ilmestyy noin 11 kuukautta öljynvaihdon jälkeen, vaikka kilometrit (15 tkm) tai aika (12 kk) eivät olekaan täynnä. Onko se ajastettu vai perustuuko oikeasti jonkun anturin tai antureiden antamaan tietoon? Joku jossain varmasti tietää oikean vastauksen.
Tuo aika kyllä täsmäisi eli huolto oli tehty 19.09.22 eli 11 kuukautta tuon jälkeen alkoi herjaamaan ”Change engine oil”. Veikkaan herjan ajastusta mutta odotan vielä mitä huolto vastaa kunhan nyt vastaavat takaisin soittopyyntöön.

Avatar
TCT
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TCT »

TCT kirjoitti:
01 Syys 2023, 13:41
155156 kirjoitti:
01 Syys 2023, 13:30
TCT kirjoitti:
01 Syys 2023, 10:48
Käynnistyksen yhteydessä näytölle ilmoitus ”Change engine oil” joka sammuu pois ja ajotietokoneen valikosta katsottuna öljyä riittävästi ja ilmoittaa myös että öljy OK. Voisiko kyseessä olla vain se että huollossa unohdettu nollata ajotietokoneen laskuri kun herjaaminen alkoi juuri kun 15000km täyteen mittariin?
Reilun parin vuoden - ja kahden minun teettämän öljynvaihdon - kokemuksella sanoisin, että ”Change engine oil” ilmestyy noin 11 kuukautta öljynvaihdon jälkeen, vaikka kilometrit (15 tkm) tai aika (12 kk) eivät olekaan täynnä. Onko se ajastettu vai perustuuko oikeasti jonkun anturin tai antureiden antamaan tietoon? Joku jossain varmasti tietää oikean vastauksen.
Tuo aika kyllä täsmäisi eli huolto oli tehty 19.09.22 eli 11 kuukautta tuon jälkeen alkoi herjaamaan ”Change engine oil”. Veikkaan herjan ajastusta mutta odotan vielä mitä huolto vastaa kunhan nyt vastaavat takaisin soittopyyntöön.
Huollon vastaus eli ajastus kyseessä: "Auto herjaa öljynvaihdosta, sillä huolto alkaa pian olemaan ajankohtainen. Yleensä auto alkaa ilmoittamaan huollosta hyvissä ajoin. Autosi huoltoväli on 1v / 15TKM, kumpi täyttyy ensin. Tässä tapauksessa aika."

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Pitäähän siitä vaihtotarpeesta huomauttaa ennenkö aika on täynnä, että ajoissa ehtii varata huollon ja vielä toteuttaakin sen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
TCT
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TCT »

Polforea kirjoitti:
01 Syys 2023, 13:44
Pitäähän siitä vaihtotarpeesta huomauttaa ennenkö aika on täynnä, että ajoissa ehtii varata huollon ja vielä toteuttaakin sen.
Joo toki täytyy huollosta ennakkovaroittaa ja nythän huollosta on jo ennakkovaroitus xxx km ja xx päivää.

Kun sen lisäksi tulee satunnaisesti käynnistyksen yhteydessä erikseen ilmoitus huollon yksityiskohdasta (vaihda öljy) niin alkaa epäillä onko öljyssä vikaa, onko sitä liian vähän vai onko antureissa vikaa. :roll:

Onneksi ilmoitus oli vaan näitä Alfan erikoisuuksia. :-D
Liitteet
Huolto ja öljy.JPG
Huolto ja öljy.JPG (32.31 KiB) Katsottu 18334 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sille öljynvaihdolle on huollon lisäksi oma muistutuslaskurinsa ja sen toimesta tuo öljymuistutus hyppii nyt esille.

Yleensä erillinen öljymuistutus pian huollon jälkeen johtuu siitä, että öljymuistutus on unohdettu erikseen nollata huollon yhteydessä, mutta jos kohta tosiaan on öljynvaihdon aikaraja täynnä, niin silloinhan muistutin toimii ihan oikein ja auto vain kaipaa öljynvaihtoa, nyt siis ymmärtääkseni sekä öljynvaihtoa että huoltoa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4324
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:
01 Syys 2023, 16:13
Sille öljynvaihdolle on huollon lisäksi oma muistutuslaskurinsa ja sen toimesta tuo öljymuistutus hyppii nyt esille.

Yleensä erillinen öeljymuistutus pian huollon jälkeen johtuu siitä, että öljymuistutus on unohdettu erikseen nollata huollon yhteydessä, mutta jos kohta tosiaan on öljynvaihdon aikaraja täynnä, niin silloinhan muistutin toimii ihan oikein ja auto vain kaipaa öljynvaihtoa, nyt siis ymmärtääkseni sekä öljynvaihtoa että huoltoa.
Kyllä näin. Minulle kävi viime vuonna Giulian kanssa niin, että ajokilometrit jäi 2-3000 paikkeille, ja vaihdatin öljyt vasta seuraavana keväänä talviseisonnan jälkeen. 1 vuoden limiittiaikaraja oli tällöin ylitetty. No probmlem kun syyn tietää. 8)
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Stickl
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Heinä 2018, 13:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Kuva
Auto takasi. Jos jotai hyvää nii tuntuu nii ku ois ostanu uuden auton kuitenkaa ostamatta uutta autoa :-D

FinPat
Viestit: 7311
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

On se vain niin hieno.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Päivitetään Giulian multiairin vaihtohinta: multiairyksikkö 2200 euroa + työt , yht n 3200 euroa :shock: .
Oli just Turun Deltassa johonkin vaihturiin tehty.
Muistakaa vaihtaa ne öljyt ajoissa :-D
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

FinPat kirjoitti:
12 Syys 2023, 21:27
On se vain niin hieno.
Juu, oikein sijoitettuna rahalla saa onnentunnetta :-D
- Kari

Avatar
Jiitee
Viestit: 4324
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

karila kirjoitti:
14 Syys 2023, 12:58
Päivitetään Giulian multiairin vaihtohinta: multiairyksikkö 2200 euroa + työt , yht n 3200 euroa :shock: .
Oli just Turun Deltassa johonkin vaihturiin tehty.
Muistakaa vaihtaa ne öljyt ajoissa :-D
On se edelleen hyvin suolainen hinta. Jep, puolitus toimi ainakin omalla kohdalla eli 6000-8000 km:n välein öljynvaihto. Ei 15 000 km :o:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

UusiAlfisti
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusiAlfisti »

Miten kauan teillä alkuperäinen starttirele kestänyt? Mietin että kannattaisiko vaihtaa varmuuden vuoksi seuraavan vuosihuollon kohdalla noin 90tkm mittarissa. Eihän siitä varmaan haittaakaan ole.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4324
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

UusiAlfisti kirjoitti:
16 Syys 2023, 14:27
Miten kauan teillä alkuperäinen starttirele kestänyt? Mietin että kannattaisiko vaihtaa varmuuden vuoksi seuraavan vuosihuollon kohdalla noin 90tkm mittarissa. Eihän siitä varmaan haittaakaan ole.
Ei ole. Minulla kajahti mittarilukemilla 80 ja 170 tkm tuo rele, jälkimmäinen oli
kuulemma ns. parannettu malli :roll:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

UusiAlfisti kirjoitti:
16 Syys 2023, 14:27
Miten kauan teillä alkuperäinen starttirele kestänyt? Mietin että kannattaisiko vaihtaa varmuuden vuoksi seuraavan vuosihuollon kohdalla noin 90tkm mittarissa. Eihän siitä varmaan haittaakaan ole.
167tkm menty ja tiettävästi edelleen alkuperäinen rele. Takapaksissa on toki varalla uusi.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

60t km :-D
- Kari

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Starttireleen kulumahan riippuu huomattavasti enemmän käynnistysmääristä kuin kilometreistä, joten hajoamishetkien mittarilukemista tulee melko reilu hajonta, eikä releen väsymistä voi oikein mittarin perusteella ennustaa.

Vaikkei minulla (ainakaan vielä) olekaan Giuliaa ollut, niin yleisen autoilukokemuksen syvällä rintaäänellä kehtaan olettaa, että tuo rele on mukavampi vaihtaa tallissa huollon yhteydessä kuin kolmelta aamuyöllä, kun pitäisi päästä baarista kotiin parinkympin pakkasella. Tällä perusteella varmaan itse vaihtaisin sen releen ensimmäisessä huollossa - sen jälkeen tietää käyttöprofiilin, käyttömäärän ja sen, että rele on viimeisintä versiota. Sen vanhan voinee tarkastaa ja jättää varalle, jos on vielä hyvä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

^ hyvää asiaa. Olenkin itse siirtynyt taajama-ajossa sähkövispilään niin Giulian rele kestää pidempään kun auto vain maantieajossa eikä s/s ole koskaan päällä. Pelkkää säästöä siis :mrgreen:
Hätätilanteessahan starttireleenä käy viereinen äänimerkin rele. Siis jos ei ole muuta laittaa siellä pakkasessa.
- Kari

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

UusiAlfisti kirjoitti:
16 Syys 2023, 14:27
Miten kauan teillä alkuperäinen starttirele kestänyt? Mietin että kannattaisiko vaihtaa varmuuden vuoksi seuraavan vuosihuollon kohdalla noin 90tkm mittarissa. Eihän siitä varmaan haittaakaan ole.
Kauppaopiston käynyttä minääni kiinnostaa, koskee kaikkia koneita vaiko vain koko mallia?

Itellä 135 tkm, käynnistyskerroistä mitään käryä.

UusiAlfisti
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusiAlfisti »

Hyviä vastauksia ja koko mallia tarkoitin

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1520
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tuo releen kesto näytti olevan 9000 starttia, mitä katsoin historiasta. Hätätilanteessa turvallisin on ottaa peräkontin sähkökeskuksen T17 -rele, joka ohjaa peilien ja takalasin sulatusta. Eipä sitä kestoa voi mitenkään tarkasti määritellä tuollaisessa kipinöintiin perustuvassa kontaktipintojen kulumisessa.

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Pesin Giulian lauantaina pidemmällä kaavalla eli vaahto > painepesuri > mikrokuitusieni + pesuvesi > huuhtelu. Tämän jälkeen avasin konepellin, niin havaitsin että sisäilman ottoaukon (jossa on se metallinen ritilä) sisäpuolelta valuu vettä moottoritilan puolelle. Kolme ohutta vesivanaa. Sinne oli siis päässyt vettä, mihin sitä ei saisi päästä. Pienen pähkäilyn jälkeen totesin, että vesi ehkä pääsee sisään tuulilasin alareunan ja sen päälle ylettyvän muovisuojan välistä. No.. sattui olemaan mustaa muoviteippiä käsillä, joten laitoin sitä tuulilasin koko alareunan pituudelta lasin ja muovin välisen raon päälle. Visuaalisesti musta muoviteippi häviää taustaan, mutta auttaako se? Sen saamme tietää seuraavan pesun jälkeen.

Kuvassa teippi paikoillaan ja päädyn viistosti leikkaamalla olisi vaikea havaita, että sauman/raon päällä on mitään ylimääräistä.

Juuri tätä ideaa ei ole tullut aikaisemmin vastaan, kun eri paikoista olen lukenut aiheesta Giulian vesivuodot.

Kuva
Viimeksi muokannut 155156, 21 Syys 2023, 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Erittäin rankan sateen jäljiltä sisäilmanottoaukon alareuna märkä ja vesivaluma aukosta ulospäin jälleen havaittavissa. Edellisen kommenttini "muoviteippu tuulilasin alareunassa" ei sitten ainakaan kokonaan tiivistänyt aluetta, jos oli lainkaan apua.

Mihin muualle vesi pääsee, kun sitä valuu ulospäin paikasta, jossa ei vettä pitäisi olla lainkaan? Luulisi että tällaiset asiat olisi autonvalmistajalle itsestäänselvyys eli että sadevesi ei pääse auton sisälle. Olisi mukava nähdä millainen rakenne on tuulilasin alapuolella, kun se iso musta muovisuojus ei ole näköesteenä.

jaacco
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Onkos kukaan koittanut askarrella peruutuskameraa jälkiasennuksena?

JanV
Viestit: 948
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Eiks suurimmassa osassa oo sellanen vakiona. Myytiinkö ees ilman?

Vastaa Viestiin