Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

2016 lienee se pahin noiden lastentautien osalta. 2017-2018 (alkupään) malleissa on vielä jotain mutta 2018 on alkanut olemaan jo aika hyvä. Toki 2017-2018 on suurimpaan osaan jo lastentaudit korjattukin kun ne on väkisin jo tullut vastaan.
6D mallit ovat vasta myöhäisiä 2019 ja niistä löytyy sitten opf (bensa) ja adblue (diesel)

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

JanV kirjoitti:
13 Syys 2022, 10:49
2016 lienee se pahin noiden lastentautien osalta. 2017-2018 (alkupään) malleissa on vielä jotain mutta 2018 on alkanut olemaan jo aika hyvä. Toki 2017-2018 on suurimpaan osaan jo lastentaudit korjattukin kun ne on väkisin jo tullut vastaan.
6D mallit ovat vasta myöhäisiä 2019 ja niistä löytyy sitten opf (bensa) ja adblue (diesel)
Jees. Ja jos softatuunaus 200 hp Superista on mielessä niin oliko 10.17. asti se oli helposti tehtävissä
Velocen 280 hp- tai jopa 330 hp-tasolle asti. Aika halpoja hevosia tarjolla. :wink:

Myöhempiin malleihin jotenkin kai tehtiin tuo homma vaikeammaksi.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Jiitee kirjoitti:
13 Syys 2022, 12:09
JanV kirjoitti:
13 Syys 2022, 10:49
2016 lienee se pahin noiden lastentautien osalta. 2017-2018 (alkupään) malleissa on vielä jotain mutta 2018 on alkanut olemaan jo aika hyvä. Toki 2017-2018 on suurimpaan osaan jo lastentaudit korjattukin kun ne on väkisin jo tullut vastaan.
6D mallit ovat vasta myöhäisiä 2019 ja niistä löytyy sitten opf (bensa) ja adblue (diesel)
Jees. Ja jos softatuunaus 200 hp Superista on mielessä niin oliko 10.17. asti se oli helposti tehtävissä
Velocen 280 hp- tai jopa 330 hp-tasolle asti. Aika halpoja hevosia tarjolla. :wink:

Myöhempiin malleihin jotenkin kai tehtiin tuo homma vaikeammaksi.
Ei oo merkitystä softaukseen. Ainoa ero on vasta opf malleissa (late 2019) jotka kärsivät vähän opf:stä koska 200 hp versiossa on sama turbo kuin mitä näissä vanhemmissa. Kun taas velocen turbon kokoa kasvatettiin opf:n takia koska se olisi muuten tuottanut vain enemmän lämpöä kuin tehoa.
toi 10.17 oli securegatewayn tulokohta mutta se ei estä softaamista ku softa hakataan suoraan ecuun obd:n sijaan.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

JanV kirjoitti:
13 Syys 2022, 10:49
2016 lienee se pahin noiden lastentautien osalta. 2017-2018 (alkupään) malleissa on vielä jotain mutta 2018 on alkanut olemaan jo aika hyvä. Toki 2017-2018 on suurimpaan osaan jo lastentaudit korjattukin kun ne on väkisin jo tullut vastaan.
6D mallit ovat vasta myöhäisiä 2019 ja niistä löytyy sitten opf (bensa) ja adblue (diesel)
On niitä loukkuja jo aiemminkin ollut, mutta suomessa oli juuri tuossa välissä katkos maahantuonnissa, niin noita välivaiheen autoja ei juuri ole. Toisaalta tässä oli alunperin kyse auton lastentaudeista, niin ehkä moottoria olennaisempi on mitä versiota kori on. Minulla on 2017 valmistettu ja rekisteröity, missä kuskin ovenkarmissa lukee ABA2/5B -teksti. Sinullahan on 2018 ja siinä oli jotain parannuksia mm. kuljettajan penkin fat entry toiminnon sai pois päältä. Onko tuo 2018 -malli edelleen 5B vai jotain muuta?

Avatar
Touho
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Syys 2011, 12:40
Car(s): F36
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Touho »

Giulia ilmeisesti päätti, että sillä on tylsää uutta pa-pumppua odottaessa ja päätti ettei tänään toimi tuulilasin pyyhkijät eikä ratin oikean puolan nappulat. Maanantai-kappaleen karma vahvistuu päivä päivältä. Ajoin kotiin, nollasin jonkun satunnaisen koodin jonka seurauksena kaksi uutta (U145E-87 ja U1425-87) ja Service Wiper -ilmoitus. Ei tulvaa apukuskin jalkatilassa. F82 sulakkeen tarkistin moottoritilasta, kun en sopivampaakaan listauksesta tähän liittyen löytänyt. Lasin pesuri toimii kyllä.

Ulkomaan foorumeilta selannut tarinoita aiheeseen liittyen. Orastavaa huumorin pakenemista ilmassa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Vikaa pitäisi etsiä tuosta LIN Bus 2 -väylästä, koska sattumoisin nuo kaksi laitetta ovat juuri tuossa samassa. Luultavasti joku noista kolmesta laitteesta on tiltissä ja se vetää sitten loputkin kyykkyyn. Periaatteessa tuossa pitäisi olla koodi (U1451-87-RVCM (REAR VIEW CAMERA MODULE)-MISSING MESSAGE) myös peruutuskamerasta, mutta testasitko toimiiko se? BCM sulake F51 ruokkii peruutuskameraa ja sulake F53 tuota viiksipakettia SCCM.

Pyyhkimen moottoriin liittyy juuri tuo F82 ja samassa sähkökeskuksessa on F89 ajovalojen pesimille. BCM:ssä on F43 tuulilasin pesurille, F31 ajovalojen pesimen rele, F49 sadetunnistin.

U1802-08-LIN 2-BUS SIGNAL/MESSAGE FAILURE, When the Body Control Module (BCM) detects the LIN Bus 2 circuit is shorted to ground or battery voltage. Action: No communication on LIN Bus 2 circuit.

Theory of Operation
The Body Control Module (BCM) is the Local Interconnect Network (LIN) master for the LIN Bus. The BCM monitors the LIN Bus circuits and receives LIN Bus messages from modules on the LIN Bus.

LIN Bus 1 Modules:

Electronic Overhead Module (EOM)
Intelligent Battery Sensor (IBS)
Light Rain Sensor Module (LRSM)
Seat Belt Reminder Indicator
Alarm Silent Unit (ASU)

LIN Bus 2:

Front Wiper Motor
Rear Camera
Steering Column Control Module (SCCM)

LIN Bus 3:

Driver Window Switch
Passenger Window Switch
Driver Window Motor
Passenger Window Motor
Left Rear Window Motor
Right Rear Window Motor

LIN Bus 4:

Speed Control Switch

1.) CHECK THE FRONT WIPER MOTOR FOR AN INTERNAL SHORT
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the Front Wiper Motor harness connector.
3. Turn the ignition on.
4. With the scan tool, erase DTCs.
5. Using the recorded Environmental Data, along with the When Monitored and Set Conditions above, operate the vehicle in the conditions that set the DTC.
6. With the scan tool, read BCM DTCs.

2.) CHECK THE STEERING COLUMN CONTROL MODULE (SCCM) FOR AN INTERNAL SHORT
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the SCCM C1 harness connector.
3. Turn the ignition on.
4. With the scan tool, erase DTCs.
5. Using the recorded Environmental Data, along with the When Monitored and Set Conditions above, operate the vehicle in the conditions that set the DTC.
6. With the scan tool, read BCM DTCs.

3.) CHECK THE REAR CAMERA FOR AN INTERNAL SHORT
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the Rear Camera harness connector.
3. Turn the ignition on.
4. With the scan tool, erase DTCs.
5. Using the recorded Environmental Data, along with the When Monitored and Set Conditions above, operate the vehicle in the conditions that set the DTC.
6. With the scan tool, read BCM DTCs.

4.) CHECK THE (D402) LIN BUS 2 CIRCUIT FOR A SHORT TO GROUND
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the BCM C4/D harness connector.
3. Disconnect the BCM C8/H harness connector.
4. Check for continuity between ground and the (D402) LIN Bus 2 circuit at BCM C4/D harness connector - terminal 23.
5. Check for continuity between ground and the (D402) LIN Bus 2 circuit at C8/H harness connector - terminal 44.

U145E-87-SWS (STEERING WHEEL SWITCH)-MISSING MESSAGE, The Body Control Module (BCM) does not receive LIN Bus messages from the Right Steering Wheel Switch for greater than three seconds. Repair DTC: U1802-08-LIN 2-BUS SIGNAL/MESSAGE FAILURE before proceeding with this diagnostic procedure

1.) CHECK THE VOLTAGE ON THE (A92) FUSED B(+) CIRCUIT
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the Right Steering Wheel Switch harness connector.
3. Turn the ignition on.
4. Measure the voltage on the (A92) Fused B(+) circuit at the Right Steering Wheel Switch harness connector.

2.) CHECK THE (Z908) GROUND CIRCUIT FOR AN OPEN
1. Turn the ignition off.
2. Measure the resistance between ground and the (Z908) Ground circuit at the Right Steering Wheel Switch harness connector.

3.) CHECK THE VOLTAGE ON THE (D594) LIN BUS CIRCUIT
1. Turn the ignition on.
2. Measure the voltage on the (D594) LIN Bus circuit at the Right Steering Wheel Switch harness connector.
Is there any voltage present? Yes, Replace the Right Steering Wheel Switch

4.) CHECK THE (D594) LIN BUS CIRCUIT FOR AN OPEN
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the Steering Column Control Module (SCCM) C4 harness connector.
3. Measure the resistance of the (D594) LIN Bus circuit between the Right Steering Wheel Switch harness connector and SCCM C4 harness connector.

U1425-87 - WWSM_FEEDBACK - MISSING MESSAGE, The Body Control Module (BCM) does not receive LIN Bus 2 messages from the Front Wiper Motor.

1.) CHECK THE (A902) FUSED B(+) CIRCUIT FOR VOLTAGE, Inspect Fuse F82 (20A)
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the Front Wiper Motor harness connector.
3. Turn the ignition on.
4. Measure the voltage on the (A902) Fused B(+) circuit at the Front Wiper Motor harness connector.

2.) CHECK THE (Z101) GROUND CIRCUIT FOR AN OPEN
1. Turn the ignition off.
2. Measure the resistance between ground and the (Z101) Ground circuit at the Front Wiper Motor harness connector.

3.) CHECK THE (D402) LIN BUS 2 CIRCUIT FOR VOLTAGE
1. Turn the ignition on.
2. Measure the voltage on the (D402) LIN Bus 2 circuit at the Front Wiper Motor harness connector.
Is there any voltage present? Yes, Replace wiper motor No, go to step 4.

4.) CHECK THE (D402) LIN BUS 2 CIRCUIT FOR AN OPEN
1. Turn the ignition off.
2. Disconnect the BCM C4/D harness connector.
3. Measure the resistance of the (D402) LIN Bus 2 circuit between the Front Wiper Motor harness connector and BCM C4/D harness connector - terminal 23.

Avatar
Touho
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Syys 2011, 12:40
Car(s): F36
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Touho »

^ Kiitos tiedoista, peruutuskameraa ei tässä yksilössä ole, joten tuo LIN Bus 2 on varmaan oikea suunta. Tuo koodi U1802-08 oli se, minkä nollauksen jälkeen nuo kaksi muuta näyttäytyivät. Pitää käydä nuo muutkin mainitsemasi sulakkeet vielä läpi ennen (toivottavasti sateetonta) siirtoa Deltan pihaan.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

alamajy kirjoitti:
07 Syys 2022, 19:39
Cloverleaf kirjoitti:
07 Syys 2022, 19:10
alamajy kirjoitti:
07 Syys 2022, 15:56
Nyt tarvitsisi ostaa 2017 bensa giuliaan uusi akku mutta sellaistapa ei tunnu löytyvän mistään.
Alfan OE-numerot: 50532675 / 52209792, vanha ja uusi numero.

Alkuperäistä vastaava tarvikeakku on tyyppiä EFB ja sitä ei saa mistään. Koska heikomman suorituskyvyn akkuun ei pidä mennä, jää AGM ainoaksi vaihtoehdoksi. Mutta mistä löytyisi?
Varta G14 95 Ah AGM:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... -autonakku

Minulla on Bosch AGM S5 A13 95AH, jonka pitäisi olla sama akku eri kuorissa.
Vartan ja Boshin akku ei Finn-Servicen mukaan mahdu Giulian akun paikkaan. 315mm olisi max. Onkohan tuo oikea tieto? Nyt Giulussa on Opel original AGM.
Tämä oli väärä tieto. Varta ja Bosch on juuri oikean kokoisia.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

alamajy kirjoitti:
07 Syys 2022, 22:23
Nettiä selaamalla tulen kyllä siihen johtopäätökseen, että 353mm levyinen akku mahtuu hyvin. Vain yksi Googlen tulos kertoisi koon olevan 315mm.
Huomenna on mahdollisuus käydä mittaamassa nykyinen akku niin eiköhän asia selviä.
Kiitokset kaikille tätä akku asiaa informoineille. 353mm on alkuperäisen akun koko. Nyt on paikallaan tällainen Exiden AGM akku:
Exide EK950 95Ah/850A P353xL175xK190
hintaa 259 euroa + työ 50 euroa (autoliike maksoi :) )
Ensihavaintona, että nyt lataa pienemmällä jännitteellä ja levossa jännite säilyy korkeampana. Samoin starttihetkellä.

Avatar
Touho
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Syys 2011, 12:40
Car(s): F36
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Touho »

Touho kirjoitti:
17 Syys 2022, 17:30
Giulia ilmeisesti päätti, että sillä on tylsää uutta pa-pumppua odottaessa ja päätti ettei tänään toimi tuulilasin pyyhkijät eikä ratin oikean puolan nappulat. Maanantai-kappaleen karma vahvistuu päivä päivältä. Ajoin kotiin, nollasin jonkun satunnaisen koodin jonka seurauksena kaksi uutta (U145E-87 ja U1425-87) ja Service Wiper -ilmoitus. Ei tulvaa apukuskin jalkatilassa. F82 sulakkeen tarkistin moottoritilasta, kun en sopivampaakaan listauksesta tähän liittyen löytänyt. Lasin pesuri toimii kyllä.

Ulkomaan foorumeilta selannut tarinoita aiheeseen liittyen. Orastavaa huumorin pakenemista ilmassa.
Tähän operaatioon liittyen Deltalta tieto, että pyyhkimien moottori ja ratin nappulat vaihtoon, BCM on ehjä. Pelottamaan jäi, että mikä tuon aiheutti koska huoltoneuvojan sanoin "ei nuo ole missään tekemisissä keskenään". Autoa jättäessä nimenomaan mainitsin tuosta yhteisestä väylästä... Osien saanti kallista ja hidasta, kysyttiin haluanko yrittää tilata niitä itse, halusin. Ja taas odotellaan.

Onneksi kaveri lainasi kakkosautonsa, niin ei tarvitse jännittää sataako aamulla töihin lähtiessä.

MeSoma
Viestit: 70
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MeSoma »

”Onneksi kaveri lainasi kakkosautonsa, niin ei tarvitse jännittää sataako aamulla töihin lähtiessä”

Touhon huoli auton elektroniikan kastumisesta sateessa ehkä hieman liioiteltua. Oman vuosi sitten tapahtuneen kokemukseni valossa vaatii todellisen rankkasateen poikittaisen / puuskaisen myrskytuulen saattelemana.
Sen jälkeen ei ole tullut pisaaraakaan matkustajan etujalkotilaan ja kun matot ja pohjapelti huolella kuivattiin, niin ei ole ollut myöskään minkäänlaisia elektroniikkahäiriöitä.
Omaan Alfakäyttiikseeni lisätty kuitenkin seuraavat varotoimet:
1. Ilmastointilaite aina asentoon M auto sammutettaessa, jos vähääkään sadetta sääennusteesssa. Myös pesulinjalle ajettaessa asentoon M
2. Korkeareunainen kumimattosarja ainakin etujalkotiloihin, tosin netistä löytyvät (kahta jo kokeiltu) tuoksuvat kuin Etolan varastohalli. Siksipä Giulietan kumimatoista modatut minulla edelleen käytössä.
3. BCM suojaksi muovi. Oma Giuliani 2019 mallia joten siinä jo tehtaalla asennettuna.

Näillä eväillä olen suhtko huolettomina mielin matkaa taittaneena, hymy huulilla, heinänkorsi suussa…🏋️‍♀️🤸🤺

Avatar
Touho
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Syys 2011, 12:40
Car(s): F36
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Touho »

^ Viittasin lähinnä siihen, että tällä hetkellä mielelläni ajan sateen sattuessa autolla, jossa on toimivat pyyhkijät. Huoli liittyy siis enemmän tiellä pysymiseen, kuin elektroniikkaan.

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

MeSoma kirjoitti:
23 Syys 2022, 13:14
”Onneksi kaveri lainasi kakkosautonsa, niin ei tarvitse jännittää sataako aamulla töihin lähtiessä”

Touhon huoli auton elektroniikan kastumisesta sateessa ehkä hieman liioiteltua. Oman vuosi sitten tapahtuneen kokemukseni valossa vaatii todellisen rankkasateen poikittaisen / puuskaisen myrskytuulen saattelemana.
Sen jälkeen ei ole tullut pisaaraakaan matkustajan etujalkotilaan ja kun matot ja pohjapelti huolella kuivattiin, niin ei ole ollut myöskään minkäänlaisia elektroniikkahäiriöitä.
Omaan Alfakäyttiikseeni lisätty kuitenkin seuraavat varotoimet:
1. Ilmastointilaite aina asentoon M auto sammutettaessa, jos vähääkään sadetta sääennusteesssa. Myös pesulinjalle ajettaessa asentoon M
2. Korkeareunainen kumimattosarja ainakin etujalkotiloihin, tosin netistä löytyvät (kahta jo kokeiltu) tuoksuvat kuin Etolan varastohalli. Siksipä Giulietan kumimatoista modatut minulla edelleen käytössä.
3. BCM suojaksi muovi. Oma Giuliani 2019 mallia joten siinä jo tehtaalla asennettuna.


Näillä eväillä olen suhtko huolettomina mielin matkaa taittaneena, hymy huulilla, heinänkorsi suussa…🏋️‍♀️🤸🤺
Näitä lukiessani pohdin miksi meillä ei ole ollut tällaisia kastumisongelmia. Autoa pestään usein käsin, seisoo ulkona sateessa ja on tosiaan vm. 2017.
Ei ole ollut myöskään mitään sähkövikoja. Kuukausi sitten vaihdoin startinreleen kun se alkoi vikaantumaan(teki pariin kertaan vikakoodin)
Giulia liikkuu paljon, joko minun tai vaimon kuskaamana. 3 vuodessa yli 90tkm ajettu eikä kertaakaan ole ollut vettä sinne kuulumattomissa paikoissa.

MeSoma
Viestit: 70
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MeSoma »

Kastumisongelmista vielä.
Oma ymmärrykseni kastumisongelmista on sellainen että esim. sateessa kastuminen vaatii äärimmäisen rankan sateen ja mahdollisesti veden poiston ohjauksessa/ tyhjennyksessä tod. näk. jotain vikaa.
Giulia/Stelvio veden poiston ohjaus tuulilasilta moottoritilassa on kyllä yksi erikoisemmista viritelmistä,mitä olen koskaan nähneenä. Konepellin alla molemmissa etukulmissa mm. sellaiset erikoiset kolmiomalliset klipseillä kiinni olevat kumiset läpyskät, jotka ymmärtääkseni toimivat jonkinlaisina vesiohjureina.
Omassani (silloin kun tulvi) oli oikeanpuoleinen läpyskä hapristuneena ja osin murtuneena. Olin jo uuden tilanteena mutta en ehtineenä vielä vaihtaa.
Lisäksi jos ilmastointilaitteen edessä olevan ritelikön alla ”varoaltaan” pohjatyhjennys on tukossa (minulla ei ollut) niin varmasti lisää tulvariskiä.
Itsekin olen Giulian aina käsinpessyt, eikä mitään ongelmia, konepesu ja varsinkin harjaton käsittääkseni se todellinen riskin paikka.

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Harjattomalla pesty harvakseltaan käsinpesujen välissä, toistaiseksi ei mitään vesiongelmia 12/2016 autossa..

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Ei mullakaan oo neljän vuoden aikana ku kerran tullu vedet sisään. Ja se oli viime keväällä kun siinä oli kilometri lunta päällä ja suli pois niin ilmeisesti siinä oli jo tukkeutunut toi ns oikea kanava. Aika poikkeustilanne siis. Normaalit pesut ja sateessa seisomiset ei tota aiheutakkaan.

TompanGiulia
Viestit: 31
Liittynyt: 31 Heinä 2022, 12:21
Car(s): Giulia Veloce
159

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TompanGiulia »

Oliko kenellä otettu start/stop pois käytöstä? Meikäläisellä tuli ongelmia vastaan -17 2.2 dieselissä… ecuhelsinki otti sen pois päältä niillä softilla mitä heillä on, mutta ei vaikutusta. Bensaversiossa lähtee kuulemma ihan ongelmitta. Epäilivät, että pitäis ehkä olla alfan omia työkaluja millä saisi sen disabloitua… kerrassaan harmillista :x

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

TompanGiulia kirjoitti:
27 Syys 2022, 08:32
Oliko kenellä otettu start/stop pois käytöstä? Meikäläisellä tuli ongelmia vastaan -17 2.2 dieselissä… ecuhelsinki otti sen pois päältä niillä softilla mitä heillä on, mutta ei vaikutusta. Bensaversiossa lähtee kuulemma ihan ongelmitta. Epäilivät, että pitäis ehkä olla alfan omia työkaluja millä saisi sen disabloitua… kerrassaan harmillista :x
Mulla on dieselissä tämä ja hyvin toimii:
https://shop.stuff4car.com/en/index.php ... duct_id=52

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Tietääkö joku onko Alfalla koodia Giulian BCM:n suojaläpälle? Stelviollehan on jenkeissä recall, jossa asennetaan Moparin korjaussarja nr. CSBJU361AA, jossa on pikkusälää + tuo lärpäke. Onko Giululle sama osa?
Laitoin https://www.usaspareparts.com/parts/309 ... ion=thanks kyselyöä tuosta Stelvion sarjasta kun hintaa on vain 14USD, mutta liekö nuo myy yksityiselle tai sit 50€ postikulut jostain jenkeistä. Toimittaako joku marmori suomessa tuollaista Moparin osanumerolla olevaa sarjaa?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Ei tietääkseni ole koska ainoa tuohon liittyvä tuotenumero viittaa tohon sarjaan. Mutta tolla mopar numerolla pitäisi saada marmorilta koska sillä ei näytä olevan alfan numeroa. Maksaa varmasti enemmän kuin mitä 14$ antaa ymmärtää mutta jenkkihinnat on jenkkihintoja. Lähetyskuluineen ja veroineen menee varmaan kyllä jo samoihin.

Stelvion setti ihan varmasti käy. Toi riepu bcm:n päälle on sama koska yksikkö, johdotukset sekä lokaatio on identtinen.
Stelvio vuotaa vähän muistakin kulmista ja siksi kitin mukana on ties mitä padia ja spongea. Lisäksi siinä tiivistetään massalla konehuoneen puolelta jotain saumoja jotka päästää vettä läpi. Eli joitakin ylimääräisiä osia giuliaa ajatellen siinä varmaan on.

Mun pitäis itelleni kans toi rätti tilata suojaamaan tota talvella. Periaatteessa siihen voi soveltaa vaikka alepan muovikassia mutta oem hengessä olen valmis uhraamaan.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Kuinka pitkä se M6 pultti piti olla, millä saa tuon ZF:n laatikon vapaalle hädän tullen?

Edit: Lisäkysymys: auto ei välillä starttaa kun painaa jarrua ja käynnistyspainiketta, vaan pelkästään sähköt menee päälle. Käynnistyy, kun toistaa toimenpiteen. Onko startin rele vai mikä?

Dfin
Viestit: 389
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Touho kirjoitti:
23 Syys 2022, 09:58
Touho kirjoitti:
17 Syys 2022, 17:30
Giulia ilmeisesti päätti, että sillä on tylsää uutta pa-pumppua odottaessa ja päätti ettei tänään toimi tuulilasin pyyhkijät eikä ratin oikean puolan nappulat. Maanantai-kappaleen karma vahvistuu päivä päivältä. Ajoin kotiin, nollasin jonkun satunnaisen koodin jonka seurauksena kaksi uutta (U145E-87 ja U1425-87) ja Service Wiper -ilmoitus. Ei tulvaa apukuskin jalkatilassa. F82 sulakkeen tarkistin moottoritilasta, kun en sopivampaakaan listauksesta tähän liittyen löytänyt. Lasin pesuri toimii kyllä.

Ulkomaan foorumeilta selannut tarinoita aiheeseen liittyen. Orastavaa huumorin pakenemista ilmassa.
Tähän operaatioon liittyen Deltalta tieto, että pyyhkimien moottori ja ratin nappulat vaihtoon, BCM on ehjä. Pelottamaan jäi, että mikä tuon aiheutti koska huoltoneuvojan sanoin "ei nuo ole missään tekemisissä keskenään". Autoa jättäessä nimenomaan mainitsin tuosta yhteisestä väylästä... Osien saanti kallista ja hidasta, kysyttiin haluanko yrittää tilata niitä itse, halusin. Ja taas odotellaan.

Onneksi kaveri lainasi kakkosautonsa, niin ei tarvitse jännittää sataako aamulla töihin lähtiessä.
Toivotaan, että diagnoosi on oikea. Itselle tulisi mieleen pikemminkin väylävika rattiin tulevan johtospiraalin kohdalta.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Cloverleaf kirjoitti:
29 Syys 2022, 20:11
Kuinka pitkä se M6 pultti piti olla, millä saa tuon ZF:n laatikon vapaalle hädän tullen?

Edit: Lisäkysymys: auto ei välillä starttaa kun painaa jarrua ja käynnistyspainiketta, vaan pelkästään sähköt menee päälle. Käynnistyy, kun toistaa toimenpiteen. Onko startin rele vai mikä?
Itsellä tuota samaa eli joskus pelkät sähköt menevät vain päälle. MIelestäni silloin kun ei käynnisty niin jarrupoljin naksahtaa hieman alaspäin.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Cloverleaf kirjoitti:
29 Syys 2022, 20:11
Kuinka pitkä se M6 pultti piti olla, millä saa tuon ZF:n laatikon vapaalle hädän tullen?

Edit: Lisäkysymys: auto ei välillä starttaa kun painaa jarrua ja käynnistyspainiketta, vaan pelkästään sähköt menee päälle. Käynnistyy, kun toistaa toimenpiteen. Onko startin rele vai mikä?
Ainakin 50 mm:n yltää vapauttamiskytkimeen, pitäisi kuulua napsaus kun P
vapautuu.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

jmi kirjoitti:
30 Syys 2022, 08:25
Cloverleaf kirjoitti:
29 Syys 2022, 20:11
Kuinka pitkä se M6 pultti piti olla, millä saa tuon ZF:n laatikon vapaalle hädän tullen?

Edit: Lisäkysymys: auto ei välillä starttaa kun painaa jarrua ja käynnistyspainiketta, vaan pelkästään sähköt menee päälle. Käynnistyy, kun toistaa toimenpiteen. Onko startin rele vai mikä?
Itsellä tuota samaa eli joskus pelkät sähköt menevät vain päälle. MIelestäni silloin kun ei käynnisty niin jarrupoljin naksahtaa hieman alaspäin.
Juu, on ominaisuus, ei vika. Logiikka ei ole selvinnyt, mutta jos sammuttaa auton mutta ei lukitse ovia, niin silloin ens painallus laittaa virrat ja toinen käynnistää. Ovien lukituksen avauksen jälkeen lähtee ainakin minulla ekalla painalluksella käyntiin.
- Kari

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

karila kirjoitti:
01 Loka 2022, 12:54
jmi kirjoitti:
30 Syys 2022, 08:25
Cloverleaf kirjoitti:
29 Syys 2022, 20:11
Kuinka pitkä se M6 pultti piti olla, millä saa tuon ZF:n laatikon vapaalle hädän tullen?

Edit: Lisäkysymys: auto ei välillä starttaa kun painaa jarrua ja käynnistyspainiketta, vaan pelkästään sähköt menee päälle. Käynnistyy, kun toistaa toimenpiteen. Onko startin rele vai mikä?
Itsellä tuota samaa eli joskus pelkät sähköt menevät vain päälle. MIelestäni silloin kun ei käynnisty niin jarrupoljin naksahtaa hieman alaspäin.
Juu, on ominaisuus, ei vika. Logiikka ei ole selvinnyt, mutta jos sammuttaa auton mutta ei lukitse ovia, niin silloin ens painallus laittaa virrat ja toinen käynnistää. Ovien lukituksen avauksen jälkeen lähtee ainakin minulla ekalla painalluksella käyntiin.
Okei, jotain tuollaisia kokemuksia itselläkin. Lähinnä siis ilmennyt, kun on esim. autopesuun jonotellut ja yrittänyt käynnistää odottelun jälkeen. Mutta väittäisin, että ei aina ilmene.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Itelläki joskus pitää painaa starttia kahdesti. Olen merkonomina olettanut jarrupolkimen painallukseni olleen liian kevyt.

Vaan mistä voisi aiheutua jostain takaoikealta(?) kuuluva vaimea kumahdus, kun ajaa epätasaisella pinnalla tai töyssyn yli.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mulla oli joskus ennen releen vaihtoa välillä tota et ei tapahtunu napin painalluksesta mitään. Vaikka sitten tosin kun ongelma oikeasti esiintyi häiritsevästi niin sitten kyllä tuli vikavaloja tauluun epäonnistuneesta starttauksesta tai alkoi tulla sitä että oli muutaman sekunnin viive siinä että painoi nappulaa ja jotain oikeasti tapahtui.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Moi,
varmaankin joku foorumilaisista on vaihdattanut Giuliaansa tuulilasin. Paljonko sen vaihto maksaa?
Tietysti niitä on erilaisia eri versioissa, mutta kohteena olevassa autossa on 200Hp moottori ja varusteluna nahkaverhous penkeissä.
Giuliettaan maksoi 240€ 123 Tuulilasi -firmassa 2-3 vuotta sitten.
Soitin kyllä ko. firmaan, mutta eivät ole vastanneet soittopyyntööni.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

aaiitee kirjoitti:
07 Loka 2022, 12:54
123 Tuulilasi -firmassa 2-3 vuotta sitten. Soitin kyllä ko. firmaan, mutta eivät ole vastanneet soittopyyntööni.
Mielenkiintoista. Minun pitää vaihtaa nyt ajo-opetusautoon tuulilasi ja juuri 123tuulilasi oli tarjouspyyntökierroksella nopein, edullisin ja palvelu on ollut tässä tarjousvaiheessa erinomaista. Ehkä paikkakuntakohtaisia eroja? Minun projektini menee Raisioon.

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja HANU »

FinPat kirjoitti:
07 Loka 2022, 13:14
aaiitee kirjoitti:
07 Loka 2022, 12:54
123 Tuulilasi -firmassa 2-3 vuotta sitten. Soitin kyllä ko. firmaan, mutta eivät ole vastanneet soittopyyntööni.
Mielenkiintoista. Minun pitää vaihtaa nyt ajo-opetusautoon tuulilasi ja juuri 123tuulilasi oli tarjouspyyntökierroksella nopein, edullisin ja palvelu on ollut tässä tarjousvaiheessa erinomaista. Ehkä paikkakuntakohtaisia eroja? Minun projektini menee Raisioon.
Tunnen Raision 123tuulilasin yrittäjät jo yli kymmenen vuoden takaa. He ovat vaihtaneet tuulilaseja sen verran paljon, ettei työn laadusta tarvitse murehtia.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

aaiitee kirjoitti:
07 Loka 2022, 12:54
Moi,
varmaankin joku foorumilaisista on vaihdattanut Giuliaansa tuulilasin. Paljonko sen vaihto maksaa?
Tietysti niitä on erilaisia eri versioissa, mutta kohteena olevassa autossa on 200Hp moottori ja varusteluna nahkaverhous penkeissä.
Giuliettaan maksoi 240€ 123 Tuulilasi -firmassa 2-3 vuotta sitten.
Soitin kyllä ko. firmaan, mutta eivät ole vastanneet soittopyyntööni.
Ei ollut Pilkington, taisi maksaa 470 €ehkö kaksi vuotta sitten? Varusteina ns. kaikki tuulilasiin liittyvät kilkkeet.

Mitenkään voi enää muistaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

h_lauri kirjoitti:
07 Loka 2022, 14:09
aaiitee kirjoitti:
07 Loka 2022, 12:54
Moi,
varmaankin joku foorumilaisista on vaihdattanut Giuliaansa tuulilasin. Paljonko sen vaihto maksaa?
Tietysti niitä on erilaisia eri versioissa, mutta kohteena olevassa autossa on 200Hp moottori ja varusteluna nahkaverhous penkeissä.
Giuliettaan maksoi 240€ 123 Tuulilasi -firmassa 2-3 vuotta sitten.
Soitin kyllä ko. firmaan, mutta eivät ole vastanneet soittopyyntööni.
Ei ollut Pilkington, taisi maksaa 470 €ehkö kaksi vuotta sitten? Varusteina ns. kaikki tuulilasiin liittyvät kilkkeet.

Mitenkään voi enää muistaa.
If:n vakuutuksen jälkeen 200 eur:n omavastuu ... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

FinPat kirjoitti:
07 Loka 2022, 13:14
aaiitee kirjoitti:
07 Loka 2022, 12:54
123 Tuulilasi -firmassa 2-3 vuotta sitten. Soitin kyllä ko. firmaan, mutta eivät ole vastanneet soittopyyntööni.
Mielenkiintoista. Minun pitää vaihtaa nyt ajo-opetusautoon tuulilasi ja juuri 123tuulilasi oli tarjouspyyntökierroksella nopein, edullisin ja palvelu on ollut tässä tarjousvaiheessa erinomaista. Ehkä paikkakuntakohtaisia eroja? Minun projektini menee Raisioon.
Kaupanpäällisiksi laitettiin vielä uudet tuulilasinpyyhkijätkin!
Giulian lasi maksaa 542€, soitin toisen kerran ja sain hinnan.
Viimeksi muokannut aaiitee, 07 Loka 2022, 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

h_lauri kirjoitti:
07 Loka 2022, 14:09
aaiitee kirjoitti:
07 Loka 2022, 12:54
Moi,
varmaankin joku foorumilaisista on vaihdattanut Giuliaansa tuulilasin. Paljonko sen vaihto maksaa?
Tietysti niitä on erilaisia eri versioissa, mutta kohteena olevassa autossa on 200Hp moottori ja varusteluna nahkaverhous penkeissä.
Giuliettaan maksoi 240€ 123 Tuulilasi -firmassa 2-3 vuotta sitten.
Soitin kyllä ko. firmaan, mutta eivät ole vastanneet soittopyyntööni.
Ei ollut Pilkington, taisi maksaa 470 €ehkö kaksi vuotta sitten? Varusteina ns. kaikki tuulilasiin liittyvät kilkkeet.

Mitenkään voi enää muistaa.
Sadetunnistin+kameraliitäntä lasissa.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Tekisi mieli ottaa Messillä peilien veivaus pois päältä Giuliasta ja Stelviosta. Lisäksi voisi laittaa Giuliaan automaatti pitkät päälle. Proxy pitää ajaa näiden muutosten jälkeen. Mes pelottelee että joissain malleissa ABS pitää kalibroida proxyn jälkeen. Sen kalibroimiseen pitäisi olla tasainen alusta mitä ei nyt tähän hätään ole. Uskaltaa proxyn ajaa? Molemmat autot on MY 2017.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
tumik
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Heinä 2015, 23:14
Car(s): Giulia Veloce 280hp

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tumik »

Liityinpä minäkin Multiair-ongelmaisten kerhoon :-D

Kylmäkäynnistyksen jälkeen ensimmäisen minuutin-pari takertelee pahasti ja käy vajailla pytyillä. Melkoista kengurubensaa tankissa. Eli varmaan samaa ongelmaa Multiairin kanssa kuin muillakin?

Onko kukaan koittanut availla tuota yksikköä tai suodatinta ja tutkinut mikä siinä hajoaa? Löytyykö siitä vaihdettavia tiivisteitä tai mitään putsailtavaa tms?

Näytti myös olevan varaosana saatavilla uudempaa osaa eri varaosanumerolla, onkohan siinä jotain korjailtu?
Minulla siis vm2017 Giuliassa (280hv bensa-veloce) ollut osanumero 50053409 ja nyt on tarjolla uudempi 50057881.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

tumik kirjoitti:
26 Loka 2022, 16:59
Liityinpä minäkin Multiair-ongelmaisten kerhoon :-D

Kylmäkäynnistyksen jälkeen ensimmäisen minuutin-pari takertelee pahasti ja käy vajailla pytyillä. Melkoista kengurubensaa tankissa. Eli varmaan samaa ongelmaa Multiairin kanssa kuin muillakin?

Onko kukaan koittanut availla tuota yksikköä tai suodatinta ja tutkinut mikä siinä hajoaa? Löytyykö siitä vaihdettavia tiivisteitä tai mitään putsailtavaa tms?

Näytti myös olevan varaosana saatavilla uudempaa osaa eri varaosanumerolla, onkohan siinä jotain korjailtu?
Minulla siis vm2017 Giuliassa (280hv bensa-veloce) ollut osanumero 50053409 ja nyt on tarjolla uudempi 50057881.
Kylmäkäynnistyksessä tapahtuva pakoputkessa paukkuminen ja epätasainen käynti on normaalia. Sen sijaan normaalia ei ole jos käynti ei tasaannu parissa minuutissa ja itse tyhjäkäynti sellaista tasaista "putputusta".

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Diesel-Giulia sammuu kesken ajon vikakoodeina akun irtoaminen, jäähdytysjärjestelmään liittyvät koodit, talvella tulee blow-by heater herjaa yms. Ajatuksena vaihtaa kaikki Giulian releet 6 kpl. Voiko nämä kaikki korvata samalla releellä? Esim. tämä. Vai ovatko kaikki eri tyyppisiä?

Kuva

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Cloverleaf kirjoitti:
27 Loka 2022, 08:19
Diesel-Giulia sammuu kesken ajon vikakoodeina akun irtoaminen, jäähdytysjärjestelmään liittyvät koodit, talvella tulee blow-by heater herjaa yms. Ajatuksena vaihtaa kaikki Giulian releet 6 kpl. Voiko nämä kaikki korvata samalla releellä? Esim. tämä. Vai ovatko kaikki eri tyyppisiä?
Ei tietoa voiko kaikki vaihtaa tuon tyyppiseen mutta itselleni vaihdoin startinreleeksi kyseisen palikan juurikin Fixukselta.

Puro Cotone
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Loka 2021, 15:56
Car(s): Giulia 2.2 2016
GTV 2.0 TS 1998
ex: Giulietta 1.4 T-jet 2013

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Puro Cotone »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
28 Syys 2022, 14:02
Tietääkö joku onko Alfalla koodia Giulian BCM:n suojaläpälle? Stelviollehan on jenkeissä recall, jossa asennetaan Moparin korjaussarja nr. CSBJU361AA, jossa on pikkusälää + tuo lärpäke. Onko Giululle sama osa?
Laitoin https://www.usaspareparts.com/parts/309 ... ion=thanks kyselyöä tuosta Stelvion sarjasta kun hintaa on vain 14USD, mutta liekö nuo myy yksityiselle tai sit 50€ postikulut jostain jenkeistä. Toimittaako joku marmori suomessa tuollaista Moparin osanumerolla olevaa sarjaa?
Ainakin Delta Auto Konalasta saa tilattua Stelvion Improvement Kitin osanumerolla 50559593 hintaan n. 74 EUR. Tämän pitäisi sopia myös Giuliaan. Kitissä on BCM:n suojalärpäke, liimaputkiloita, nippuside yms. kivaa.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Joo Stelvion ohjeessahan siirrellään johtosarjoja yms. olisipa jossain tuota pelkkää lärpäkettä pelkästään sille kuuluvalla pyynnillä
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Robi
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Loka 2022, 23:42
Car(s): Giulia 2.0 Benzin

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Robi »

Moi, sorry, mutta puhun vain vähän suomea.
Minulla on 3 vuotta vanha Giulia 2.0 Benzin. Ensimmäinen kerta minä en mennyt Delta Autoon mutta pienempi huolto. He eivät saanut nollataa öljynvaihto jälkeen.
Länsi Auto (uusi virallinen huolto) sanoi, he eivät voi nollata jos toinen huolto teki huolto.
Mihin voi minä mene nollataan???
Kiitos

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Robi kirjoitti:
30 Loka 2022, 23:51
Moi, sorry, mutta puhun vain vähän suomea.
Minulla on 3 vuotta vanha Giulia 2.0 Benzin. Ensimmäinen kerta minä en mennyt Delta Autoon mutta pienempi huolto. He eivät saanut nollataa öljynvaihto jälkeen.
Länsi Auto (uusi virallinen huolto) sanoi, he eivät voi nollata jos toinen huolto teki huolto.
Mihin voi minä mene nollataan???
Kiitos
Missä päin asut? Foorumilta voisi löytyä vapaaehtoisia. Työhön tarvitaan esim. Multiecuscan-ohjelmisto ja sopivat OBD-adapterit.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Webasto ThermoConnect lakkasi toimimasta tai siis ei kommunikoi enää nettipalvelun kanssa. Tilaus on voimassa. Millainen tuo järjestelmä on, eli onko siinä sen polttimen lisäksi joku ohjainlaite jossain muualla? Onko asennus (sijainti, sulakkeet) aina autokohtaisesti sama vai riippuuko asentajasta mistä nuo eri komponentit voi löytää?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

matti_vuorio kirjoitti:
31 Loka 2022, 12:23
Webasto ThermoConnect lakkasi toimimasta tai siis ei kommunikoi enää nettipalvelun kanssa. Tilaus on voimassa. Millainen tuo järjestelmä on, eli onko siinä sen polttimen lisäksi joku ohjainlaite jossain muualla? Onko asennus (sijainti, sulakkeet) aina autokohtaisesti sama vai riippuuko asentajasta mistä nuo eri komponentit voi löytää?
Käsittääkseni asennusohjeet ovat geneeriset, eivät merkkikohtaisia eli napit, modulit ja antennit löytynevät sieltä minne asentaja parhaaksi näkee laittaa.

Itse kommunikaatio/ohjauspurkki näyttää tuolta:

Kuva

Robi
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Loka 2022, 23:42
Car(s): Giulia 2.0 Benzin

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Robi »

Cloverleaf kirjoitti:
31 Loka 2022, 07:50
Missä päin asut? Foorumilta voisi löytyä vapaaehtoisia. Työhön tarvitaan esim. Multiecuscan-ohjelmisto ja sopivat OBD-adapterit.
Espoossa. Koko pääkaupunkiseudu on hyvä...

Robi
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Loka 2022, 23:42
Car(s): Giulia 2.0 Benzin

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Robi »

Robi kirjoitti:
31 Loka 2022, 19:08
Cloverleaf kirjoitti:
31 Loka 2022, 07:50
Missä päin asut? Foorumilta voisi löytyä vapaaehtoisia. Työhön tarvitaan esim. Multiecuscan-ohjelmisto ja sopivat OBD-adapterit.
Espoossa. Koko pääkaupunkiseudu on hyvä...
Problem solved. Auto Milano teki.

samu_m
Viestit: 74
Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07
Paikkakunta: Orimattila

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja samu_m »

matti_vuorio kirjoitti:
31 Loka 2022, 12:23
Webasto ThermoConnect lakkasi toimimasta tai siis ei kommunikoi enää nettipalvelun kanssa. Tilaus on voimassa. Millainen tuo järjestelmä on, eli onko siinä sen polttimen lisäksi joku ohjainlaite jossain muualla? Onko asennus (sijainti, sulakkeet) aina autokohtaisesti sama vai riippuuko asentajasta mistä nuo eri komponentit voi löytää?
Giuliaan on Webaston merkkikohtainen asennusohje, jonka mukaan ThermoConnect asennetaan kuskin puoleiseen kojelaudan päätyyn. Sen päätylevyn taakse. En oo varma onko mulla ohje vielä tallessa, mutta voin etsiä sitä tässä illalla. Kaikki sulakkeet on muistaakseni siinä vasemmanpuoleisen ajovalon vieressä olevan jäähdytysnestesäiliön lähistöllä. Jos siis on ohjeen mukaan asennettu. Ohjeita ei ole tietenkään pakko noudattaa ja kukin asentaja voi tehdä omia valintojaan, mutta Giuliassa noita paikkoja ei ole kovin monta mihin sillä vakiojohtosarjalla edes yltää.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Sulakkeet on kuvauksen mukaisesti vasemmassa etunurkassa konehuonetta. Pitää tutkia tuo pääty, mutta tässä on ne antennit vedetty tuulilasin oikeaan ylänurkkaan, mikä tietysti rajaa sitä purkin sijaintia mikäli ne mukana tulevat antennijohdot ovat kovinkin lyhyitä. Koetan vääntää itseni sinne kojelaudan alle viikonloppuna, josko sieltä näkee noita kaapeleita. Manuaalin mukaan purkissa pitäisi palaa vihreä valo jatkuvasti jos sillä on data päällä ja jos se vilkkuu, niin data puuttuu. Napista 10s painamalla tuon purkin pitäisi bootata.

Vastaa Viestiin